Μια νέα κοινωνική τάξη διαμορφώνεται από ιδιωτικούς υπαλλήλους, συμβασιούχους, γυναίκες, συνταξιούχους και ανέργους
Από τπν Γιάννη Ελαφρό
Αν στις βιτρίνες καθρεφτίζεται ο νέος πλούτος που παράγεται και συγκεντρώνεται στη χώρα, πίσω απ’ αυτές (ή και διστακτικά στεκάμενη εμπρός τους) απλώνεται η νέα φτώχεια. Εκατοντάδες χιλιάδες νέοι άνθρωποι, ακούσιοι «ταξιδευτές» της εργασιακής περιπλάνησης, κάποιοι ακόμα και με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, άλλοι που έφυγαν από το χωριό, εργαζόμενοι που έχασαν τη δουλειά τους σε ώριμη ηλικία, γυναίκες, μέλη μονογονεϊκών ή πολύτεκνων οικογενειών και πολλοί συνταξιούχοι, που αναζητούν μάταια τα «περήφανα γηρατειά», απαρτίζουν τη στρατιά των νέων φτωχών.
Σύμφωνα με τους επίσημους υπολογισμούς, οι φτωχοί στην Ελλάδα είναι γύρω στο 20% του πληθυσμού, αν και με βάση τη δυνατότητα (καλύτερα την αδυναμία) κάλυψης βασικών σύγχρονων αναγκών είναι πολύ περισσότεροι. Μεταξύ αυτού του 20%, αλλά και όσων τείνουν να περιπέσουν σε κατάσταση φτώχειας, όλο και περισσότερο συναντάμε νέες κοινωνικές κατηγορίες, τους νεόπτωχους.
Δεν πρόκειται για την παραδοσιακή εικόνα της φτώχειας: κάποιες περιθωριακές ομάδες των πόλεων ή οι ξεχασμένοι της υπαίθρου. Σήμερα η φτώχεια απειλεί ακόμα κι εκείνους που κατείχαν το πάλαι ποτέ βασικό αντίδοτο εναντίον της: μια θέση εργασίας. Σφίγγει στην αποκρουστική αγκαλιά της εργαζόμενους, κυρίως μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων. «Η συμμετοχή στην απασχόληση δεν είναι πάντοτε η επαρκής συνθήκη για την αποφυγή της φτώχειας, θέτοντας έτσι το σημαντικό ζήτημα της “φτώχειας εντός της εργασίας” και των “εργαζόμενων φτωχών”», υπογραμμίζει ο κ. Ηλίας Κικίλιας, ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών. «Οι οικογένειες με έναν εργαζόμενο, οι χαμηλές αποδοχές, ως αποτέλεσμα είτε θέσεων εργασίας κακής ποιότητας είτε και διαστημάτων επαναλαμβανόμενης ανεργίας, η αδυναμία εξεύρεσης πλήρους απασχόλησης, είναι μερικές από τις συνιστώσες του φαινομένου “φτώχειας εντός της εργασίας”», συμπληρώνει.
Ακόμη, η ανάπτυξη της νέας φτώχειας συνδέεται με τη διάλυση του παραδοσιακού προτύπου της οικογενειακής στήριξης, αλλά και της οικογενειακής επιχείρησης. «Παλιότερα, μεγάλο κομμάτι της απασχόλησης κατευθυνόταν σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις της πόλης ή της υπαίθρου.
Μετά τη δεκαετία του ’90 οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να επιβιώσουν όλο και πιο δύσκολα, με αποτέλεσμα οι νέοι να στρέφονται απευθείας στη μισθωτή εργασία», σημειώνει ο κ. Κικίλιας. «Ομως το όποιο κοινωνικό κράτος στην Ελλάδα δεν είναι προσανατολισμένο σε μια κοινωνία της μισθωτής εργασίας, με αποτέλεσμα να είναι τελείως αναποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ενώ οι δημόσιες κοινωνικές δαπάνες στην Ελλάδα είναι 27%, περίπου όσο και στην Ε.Ε., μειώνουν τη φτώχεια μόλις κατά 3%, όταν στην Ε.Ε. τη μειώνουν κατά 9%», σχολιάζει ο ερευνητής του ΕΚΚΕ.
Την κρίση της μικρής επιχείρησης φωτίζουν τα στοιχεία: Το 81% όσων μπήκαν στη δουλειά το 2006 κατευθύνθηκαν στη μισθωτή εργασία. Αλλά με τι όρους; Σχεδόν ο ένας στους δύο (46%) των νέων μισθωτών εντάχθηκε με τη μορφή της προσωρινής απασχόλησης, η οποία στο Δημόσιο έφτασε το 66%.
Μια τρίτη μεγάλη αιτία για την εμφάνιση της νέας φτώχειας είναι η ραγδαία εγκατάλειψη του αγροτικού επαγγέλματος και της υπαίθρου, με αποτέλεσμα τη συγκέντρωση της εναπομείνασας νεολαίας της υπαίθρου στα αστικά κέντρα. Η σύγχρονη φτώχεια εμφανίζεται κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου το κόστος ζωής είναι υψηλότερο, με αποτέλεσμα να αποδεικνύονται ακόμα πιο ανεπαρκείς οι αμοιβές των νεόπτωχων.
Δύσκολοι καιροί για νέους
Καταρχήν νέοι άνθρωποι, ηλικίας 16 - 24 ετών, όπου τα ποσοστά της επίσημης φτώχειας υπερβαίνουν τον μέσο όρο και φτάνουν το 23%. Δυστυχώς δεν πρόκειται για μια περίοδο προσωρινή, όπως λίγο πολύ συνέβαινε παλιότερα, αλλά αποκτά στοιχεία σταθερότητας, λόγω της καθήλωσης των μισθών και της επέκτασης των νέων μορφών εργασιακών σχέσεων (προσωρινής, μερικής, με σύμβαση, με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ), για το β΄ τρίμηνο του 2006, το 41% των μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα έχει μηνιαίες καθαρές αποδοχές χαμηλότερες των 750 ευρώ, ενώ το 77% χαμηλότερες των 1.000 ευρώ. Για όσους εργάζονται με συμβάσεις προσωρινής απασχόλησης, το 61,8% βρίσκεται κάτω των 750 και το 89% κάτω των 1.000 ευρώ. Στη μερική απασχόληση τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα: δύο στους τρεις έχουν καθαρό μηνιαίο εισόδημα που δεν υπερβαίνει τα 500 ευρώ. Η μεγάλη πλειονότητα (8 σους 10) είναι γυναίκες! Και δεν μιλάμε για τη «μαύρη εργασία» και την υπερεκμετάλλευση των μεταναστών.
Με 850 ευρώ
Οταν το επίσημο όριο φτώχειας (το οποίο θεωρείται εξαιρετικά χαμηλό), βρίσκεται στα 850 ευρώ τον μήνα (καθαρά και επί 14 μισθούς) για μια τετραμελή οικογένεια, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι οικογένειες με ένα εργαζόμενο ή με μερική απασχόληση, πέφτουν σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας. «Το ένα στα τρία νοικοκυριά στα οποία εργάζεται μόνο ένας ενήλικος, βρίσκεται κάτω από το όριο φτώχειας», λέει ο κ. Κικίλιας. «Παλιότερα ένας εργαζόμενος έθρεφε μια οικογένεια, τώρα δεν μπορεί να συντηρήσει ούτε τον εαυτό του», τονίζει ο οικονομολόγος κ. Δημήτρης Καζάκης.
Οι νέοι εργαζόμενοι μπαίνουν στην παραγωγή με υπεραναπτυγμένες τις νέες μορφές εργασίας, άτυπες και πιο ελαστικές, οι οποίες δημιουργούν αυξημένες ανισότητες μεταξύ των εργαζομένων, τόσο ως προς την αμοιβή όσο και προς την κοινωνική ασφάλιση, σημείωσε η η κ. Αλίκη Γιωτοπούλου - Μαραγκοπούλου, παρουσιάζοντας πρόσφατη έρευνα του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Αξιοσημείωτο είναι το εύρημα της ΕΣΥΕ ότι το 43% όσων απασχολούνται με μερική απασχόληση στην Ελλάδα δεν το επιθυμεί (στην Ε.Ε. των 15, το 17%).
Απειλή
Η φτώχεια σήμερα πλήττει και τις πιο τρυφερές ηλικίες, τα παιδιά. Το 19% των ατόμων κάτω των 16 ετών βρίσκεται επίσημα σε κατάσταση φτώχειας. Οι οικογένειες με παιδιά αντιμετωπίζουν πιο έντονα την απειλή της φτώχειας (20,4%). Οι οικογένειες με τρία ή περισσότερα παιδιά είναι φτωχές σε ποσοστό 31,8% (πολύ πάνω από τον μέσο όρο), άρα καμιά ουσιαστική βοήθεια δεν δίνεται στις οικογένειες αυτές, παρά την «ανησυχία» για την υπογεννητικότητα.
Τεράστιο και αυξανόμενο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μονογονεϊκές οικογένειες (37,6% σε φτώχεια το 2004, 40,7% το 2005), μια κατάσταση που πληθαίνει στην εποχή μας.
Οι ηλικιωμένοι
Οι συνταξιούχοι και οι ηλικιωμένοι είναι ίσως η πιο μεγάλη κατηγορία φτωχών, με ποσοστό 28%. Θα πείτε, δεν είναι κάτι καινούργιο. Η διαφορά στις μέρες μας είναι ότι δεν πρόκειται κυρίως για ηλικιωμένους που ζουν στο χωριό (και όπου ακόμα και με χαμηλά εισοδήματα μπορεί να υπάρξει ένα ανεκτό επίπεδο διαβίωσης), αλλά για μάζες συνταξιούχων που κατοικούν στις πόλεις. Το απαράδεκτα χαμηλό ύψος των συντάξεων, σε συνδυασμό με τη χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών αλληλοβοήθειας, έχουν επιδεινώσει σημαντικά τη θέση της τρίτης ηλικίας.
Πνιγμένοι σε δάνεια, κάρτες
Η νέα φτώχεια είναι πλέον φανερή στην καθημερινότητα. Η ανάπτυξη μιας αγοράς για νεόπτωχους (φτηνά σούπερ μάρκετ, μαγαζιά ευκαιρίας, αλυσίδες ρούχων για νεανικό κοινό χωρίς γερό πορτοφόλι), η επιστροφή της αγοράς μεταχειρισμένων (που για πολλά χρόνια είχε ατονήσει), η νέα άνθhση καταστημάτων επιδιορθώσεων αποτελούν ίχνη του νέου φαινομένου.
Αλλά η πιο χαρακτηριστική εικόνα είναι η νέα γενιά των «καρτοκυνηγών», όλων αυτών που ζουν με δανεικό πλαστικό χρήμα, ακροβατώντας επιδέξια στις «ευκαιρίες» - παγίδες της μεταφοράς χρεών από κάρτα σε κάρτα και από δάνειο σε δάνειο, μέχρι να βουλιάξουν ανεπανόρθωτα στην κινούμενη άμμο της «δανεικής γενιάς». Τα χρέη των νοικοκυριών σε στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια το πρώτο τετράμηνο του 2007 ανήλθαν σε 91,4 δισ. ευρώ. Από τα 2.000.000 νοικοκυριά που έχουν δανειοδοτηθεί, τα 170.000 αδυνατούν να πληρώσουν τις δόσεις τους, καθυστερώντας πληρωμές για πάνω από τρεις μήνες. Από τον Μάιο 2006 έως τον Μάιο 2007 τέσσερα στα δέκα ευρώ που δανείστηκαν τα νοικοκυριά από τις τράπεζες πήγαν για κάλυψη οφειλών παλιότερων δανείων!
Συνολικά, η νέα φτώχεια βιώνεται από όλη την κοινωνία και όχι μόνο από αυτούς που βρίσκονται στις δαγκάνες της. Το 60% των Ελλήνων φοβούνται ότι μπορούν να πέσουν σε κατάσταση φτώχειας τα επόμενα χρόνια, εξαιτίας ενός απρόβλεπτου τυχαίου γεγονότος, σύμφωνα με μεγάλη πρόσφατη έρευνα της Κάπα Research. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται το άγχος των εργαζομένων και να πιέζονται για υποβάθμιση της ποιότητας της εργασίας τους.
Με πόσα ζει ένας φτωχός;
Ποια άτομα όμως εντάσσονται στην κατηγορία του «φτωχού»; Δύο μέθοδοι ακολουθούνται σήμερα. Η πρώτη, που έχει υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και υλοποιείται και στις επίσημες ελληνικές στατιστικές, θεωρεί φτωχούς όσους δαπανούν λιγότερα από το 60% της μέσης κατά άτομο κατανάλωσης στη χώρα. Με βάση αυτήν την εκτίμηση, στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί το όριο των 850 ευρώ για τετραμελή οικογένεια (καθαρά εισοδήματα επί 14 μισθούς), όριο που οδηγεί το 20% περίπου των Ελλήνων κάτω από το όριο φτώχειας!
Η δεύτερη μέθοδος συγκρίνει τις αποδοχές και τις δαπάνες των νοικοκυριών με ένα σύνολο δαπανών ου μπορούν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες ενός νοικοκυριού. Η διαμόρφωση αυτού του «πλαφόν» είναι σε κάθε περίπτωση ζητούμενο και αποτέλεσμα μιας επιστημονικής επεξεργασίας ανά έτος. Η μέθοδος αυτή δίνει πιο πραγματικά αποτελέσματα, αφού η φτώχεια δεν διαμορφώνεται σε σχέση με κάποιον άλλον, αλλά σε σχέση με την ικανοποίηση των αναγκών.
«Σήμερα μια τριμελής οικογένεια σε αστικό κέντρο χρειάζεται για να καλύψει με επάρκεια τις βασικές της ανάγκες το ποσό των 1.600 ευρώ. Σε ημιαστική περιοχή το ποσό αυτό πέφτει στα 1.300 ευρώ. Κάθε παιδί δημιουργεί επιβάρυνση περίπου 300 ευρώ», τονίζει ο οικονομολόγος και συγγραφέας Δημήτρης Καζάκης. «Αυτό προκύπτει από την επεξεργασία των οικογενειακών προϋπολογισμών, από την ΕΣΥΕ. Τα δύο τρίτα των οικογενειών δεν μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες», τονίζει.
Σύμφωνα με τους ίδιους τους φτωχούς, απαντώντας σε σχετική έρευνα του 2005, το ελάχιστο μηνιαίο καθαρό εισόδημα, το οποίο απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών ενός νοικοκυριού, ήταν 1.339 ευρώ τον μήνα (ας σημειωθεί ότι οι μη φτωχοί χρειάζονταν 2.099 ευρώ). «Αν το στατιστικό όριο φτώχειας αντιστοιχούσε στα παραπάνω ποσά, τα ποσοστά φτώχειας θα προσέγγιζαν το 50%!», σχολιάζει ο κ. Κικίλιας. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ μεγαλύτερα από το 20% της επίσημης στατιστικής.
Ο Γιάννης Ελαφρός είναι δημοσιογράφος. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Καθημερινή στις 5 - 1 - 2008.
επαναφέρουμε τα ερωτήματα που θέσαμε στο post , Το ασφαλιστικό σε μία πολυκατοικία, προς POLICY MAKERS και bloggers , σχετικά με το θέμα της φτώχειας
ReplyDelete1. Ποιο το μέγεθος της απόλυτης φτώχειας στην Ελλάδα σήμερα; Δηλαδή πόσοι ζουν την απόλυτη εξαθλίωση του μηδενικού σχεδόν μισθού;
2.Ποιο το μέγεθος της σχετικής φτώχειας στη σημερινή Ελλάδα; Πόσοι ζουν δηλαδή με λιγότερο από το 60% του διάμεσου εισοδήματος;
3.Ποιο το βάθος της φτώχειας στην Ελλάδα σήμερα; Πόσο φτωχός είναι δηλαδή ο φτωχός;
α. Έχει δική του στέγη;
β. Εργάζεται;
γ. Τι ποσοστό της σχετικής φτώχειας βιώνει συνθήκες εξαιρετικής δυσχέρειας; Δηλαδή κάτω από το 50% και το 40% του διάμεσου εισοδήματος.
4.Ποιο είναι το ρίσκο του να γίνει κανείς φτωχός στην Ελλάδα; Δηλαδή εάν κάποιος είναι οριακά πάνω από το όριο της φτώχειας τι πιθανότητες έχει να περιπέσει σε κατάσταση φτώχειας;
5. Πώς κατανέμεται η φτώχεια γεωγραφικά , ανά περιφέρεια; Πόσο δηλαδή πιο φτωχή είναι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας από τη Θεσσαλία και από την Αττική ή την Κρήτη;
6.Πόσες είναι οι δημόσιες κοινωνικές διαπάνες, ως ποσοστό του ΑΕΠ, που διατίθενται για την αντιμτώπιση της φτώχειας και την οικονομική ένταξη των φτωχών; Πόσο αποτελεσματικές είναι συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
7.Ποια είναι η διαχρονική εικόνα-τάση της φτώχειας στην Ελλάδα από το 1974 μέχρι το 2007;
8. Σήμερα η απόλυτη φτώχεια, η σχετική φτώχεια , ο πληθυσμός όσων βρίσκονται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση αυξάνονται ή παραμένουν σταθεροί ;
9. Υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα νέα φτώχεια και νεόπτωχοι; Δηλαδή εντοπίζονται σήμερα εργαζόμενοι φτωχοί οι οποίοι σε συνδυασμό με μια φτώχεια δυνατοτήτων (έλλειμμα δημόσιων κοινωνικών αγαθών και υποδομών) βιώνουν μια κατάσταση υψηλού ρίσκου;
10. Τέλος πόσο πιο φτωχοί είμαστε σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη;
Αν θέλουμε να κάνουμε σοβαρή συζήτηση για τη φτώχεια σε όλες της τις διαστάσεις, και κυρίως αν οι πολιτικοί θέλουν να κάνουν policy της προκοπής και όχι να ανταλλάσσουν κούφια συνθήματα, όλα αυτά πρέπει να απαντηθούν.
λοιπόν κάναμε και registration στην Κάππα και διαβάσαμε την επίμαχη έρευνα για τη φτώχεια. Δωρεάν είναι το registration οπότε μπορείτε να πάτε και να διαβάσετε την έρευνα μιας και σε λινκ δεν μπορούμε να τη βάλουμε.
ReplyDeleteΔεν είναι καλή έρευνα μάγκες. Αποτυπώνει φευγαλέα κάποιες τάσεις ως προς την αίσθηση που έχουν οι πολίτες για τη φτώχεια καθώς και οι φτωχοί για τον εαυτό τους.
Κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα που έχουμε θέσει δεν απαντιέται ούτε κατά προσέγγιση. Συνεπώς δεν μπορούμε να διεξάγουμε συμπεράσματα και φυσικά Policy στη βάση τέτοιων ερευνών δεν μπορεί να γίνει.
Καλύτερα είναι να μείνουμε στα στοιχεία της ΕΣΥΕ και του ΕΚΚΕ, τα οποία μας δίνουν μια πιο σαφή εικόνα.
EKKE Regional Aspects of Poverty in Greece ένα διαθέσιμο λινκ
ReplyDelete@ Γ700
ReplyDeleteΔηλαδής είχε δίκηο ο Κομφουκιάκος μας;;;
Σου λέει τώρα ο πονηρός, "Δεν θα βγάλουμε συμπεράσματα από τις τιμές του Καρούζου και της Καλογήρου." Και μέχρις ένα σημείο αυτό είναι λογικό επιχείρημα, αλλά έλα που μαγαζιά αυτών των οίκων έχουν ανοίξει παντού, απ άκρου σ' άκρο της Ελλάδας.
ReplyDeleteΤώρα με απασχολεί και κάτι άλλο. Στας Αμερικάς θέλεις να σου φτιάξουν κάτι;;; Γίνεται, εν μιά νυκτί, εν ενί απογεύματι.
Γιατί στην Ελλάδα;;;;;
Στην Ελλάδα είναι αλλιώς. Βλέπετε, είναι "φτωχή" χώρα αλλά υπερήφανη. Αλλίμονο, καλοί σοσιαλιστές και να εργάζονται;
Οπως το λέει και η λέξη, δουλειά σημαίνει δουλεία. Στον σοσιαλισμό ΔΕΝ υπάρχουν δούλοι. Αλλο, βέβαια, να δουλεύεις σε γραφείο.... Μπορείς να τρως φάπες και 600 ευρώ αλλά είσαι άρχοντας, "διοικητής επιχειρήσεων".
ΚΑΙ ΙΔΟΥ:
Προσπαθώ από τις 10 Δεκεμβρίου να προσελκύσω την προσοχή του κομπιουτερά μου, νάρθει να μου εγκαταστήσει ένα wireless, all-in-one (printer faxer scanner copier), αλλά εις μάτην.
Προσπαθώ από τις 10 Δεκεμβρίου να δελεάσω τον ηλεκτρολόγο μου να έρθει να μου συνδέσει τα φωτιστικά ενός-δυό νέων έργων τεχνης που απόκτησα, αλλά εις μάτην.
Προσπαθώ να συγκινήσω τον ελαιοχρωματιστή να έρθει να κάνει 3-4 μεροκάματα, αλλά εις μάτην.
ΠΕΡΙΕΡΓΟ ε;;;;;
Για μια φτωχή χώρα........
Bizarre, isn't it bizarre.
Φασίστας, όμως, όπως είμαι, ξεχνάω πάντα πως οι σοσιαλιστες ΔΕΝ αρμόζει να εργάζονται χειρωνακτικώς. Αυτά είναι μόνο για Αμερικανούς και άλλους δούλους.
ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ, ΠΑΣΟΚΙΑ
Στο Αστρος ΔΕΝ υπάρχει μιά κότα, ένα σπιτικό αυγό, δεν υπάρχει ένα πρόβατο, δεν υπάρχει ένας λαχανόκηπος.
ReplyDeleteΟι Αρχαίοι μας έλεγαν "Πενία τεχνας κατεργάζεται" Αν υπήρχε φτώχεια, θα υπήρχαν ΑΣΦΑΛΩΣ τα παραπάνω.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι Ελληνες ΔΕΝ είναι φτωχοι και το ποσοστόν της απολύτου φτώχειας, ένα περίπου 10-15% (αν κι αυτό) περιορίζεται στα αστικά κέντρα.
Eάν υπάρχουν στοιχεία να μου τα φέρετε.
Μέχρι ΤΟΤΕ, η σιωπή είναι χρυσός!
Προσπαθώ από τις 10 Δεκεμβρίου να προσελκύσω την προσοχή του κομπιουτερά μου, νάρθει να μου εγκαταστήσει ένα wireless, all-in-one (printer faxer scanner copier), αλλά εις μάτην
ReplyDeleteτο θυμάσαι το παλιό σύνθημα do it yourslef?
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΕΥΤΡΑΠΕΛΟ για να γελάσουν ΚΑΙ οι ρέγγες.
ReplyDeleteΣύμφωνα με το ΕΚΚΕ, ως πολίτης με μηδενικό εκ μισθών, εργασίας πάσης φύσης και ενοικίων εισόδημα εξ Ελλάδος ΕΙΜΑΙ ΦΤΩΧΟΣ!!!!!
ΟΥΣΤ "επιστήμονες" του ΚΕΡΑΤΑ.
Ωραία στοιχεία δίνεις. Όταν κρίνουμε από προσωπικές εμπειρίες ο καθένας μπορεί να βγάλει ότι συμπέρασμα θέλει (εσύ είσαι ο 1ος που το έχει πει αυτό). Αλλά επειδή τα βλέπεις από τη δική σου σκοπιά πάντα, να σου κάνω 1 ερώτηση? Τις δουλειές που αναφέρεις ότι οι Έλληνες δεν καταδέχονται να κάνουν στις ΗΠΑ ποιοι τις κάνουν? Ο μέσος Αμερικανός ή ο φτωχός μαύρος ή μετανάστης μεξικανός, κτλ. Ειδικά στην Αμερική είναι πολύ πιο εμφανές το φαινόμενο αυτό και "κατ' εικόνα και ομοίωση" των ΗΠΑ πάει να γίνει και η Ελλάδα. Μην διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα. Επίσης το γεγονός ότι ανοίγουν συνεχώς καταστήματα με είδη πολυτελείας, δεν σημαίνει τίποτα σε σχέση με το μέσο όρο. Με την ίδια λογική θα σου έλεγα και εγώ για το πλήθος "κινέζικα" μαγαζιά που ανοίξανε και ανθίσανε σε όλες τις γειτονιές τις Αθήνας...
ReplyDelete@ Κομφούκιος
ReplyDelete"Προσπαθώ να συγκινήσω τον ελαιοχρωματιστή να έρθει να κάνει 3-4 μεροκάματα, αλλά εις μάτην"
Εχεις δίκιο με τις διαπιστώσεις σου.Με τις οποίες άλλωστε συμφωνούμε όλοι στην Ελλάδα.
Αυτό όμως είναι πανευρωπαικό φαινόμενο.Γι'αυτό και η θεωρία του Πολωνού υδραυλικού,γι'αυτό και η οδηγία Μπολγκενστάιν. Οι Ευρωπαίοι,όπως και οι Αμερικανοί "ντόπιοι", δεν θέλουν να κάνουν κάποιες δουλειές που συνδέονται με κάποια κοινωνική απαξίωση.Και δεν το επιτρέπει και η δημογραφική σύνθεση.Και εδώ είναι το πρόβλημα.Γιαυτό και χρειαζόμαστε εκατομμύρια μετανάστες να τις κάνουν.Μπορούμε δηλ.να κρατήσουμε τις ποιοτικές δουλειές οι ντόπιοι-Ευρωπαιοι και να δώσουμε όλες τις άλλες μέχρι να βρεθεί η ισορροπία.Αυτό θα συμβεί ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ή με το καλό ή με το κακό.ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘ'ΟΔΟΝ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ.Ας τους υποδεχθούμε έξυπνα.Να τους δώσουμε τις δουλειές που δεν θέλουμε να κάνουμε εμείς και να κάνουμε εμείς τις άλλες.ΑΥΤΗ είναι η λύση.Οι Αμερικάνοι αυτό κάνουν.
@ Anonymous
ReplyDelete"Ωραία στοιχεία δίνεις. Όταν κρίνουμε από προσωπικές εμπειρίες ο καθένας μπορεί να βγάλει ότι συμπέρασμα θέλει (εσύ είσαι ο 1ος που το έχει πει αυτό). Αλλά επειδή τα βλέπεις από τη δική σου σκοπιά πάντα, να σου κάνω 1 ερώτηση? Τις δουλειές που αναφέρεις ότι οι Έλληνες δεν καταδέχονται να κάνουν στις ΗΠΑ ποιοι τις κάνουν? Ο μέσος Αμερικανός ή ο φτωχός μαύρος ή μετανάστης μεξικανός, κτλ."
Oι Μεξικάνοι δουλεύουν σχεδόν αποκλειστικά ως ΟΜΑΔΕΣ, κατά 99% θα έλεγα.
Οι Αφρο-Αμερικανοί είναι απασχολημένοι με τα εμπόριο recreational stuff, if you know what I mean.
Οι Αφρο-Αμερικανίδες, αντιθέτως, έχουν ανέβει την κλίμακα τα τελευταία 15-20 χρόνια και είναι εξαιρετικές στις επίδόσεις τους.
Ως προς τις προσωπικές μου εμπειρίες:
Ο ηλεκτρολόγος μου είναι εκπληκτικός και ευρηματικός ΚΑΙ Μαύρος. Ολοι οι άλλοι για σχετικές εργασίες που εγώ χρησιμοποιώ είναι λευκοί. Ειδικότερα, ο ελαιοχρωματιστής μου είναι γιός πλούσιου ορθοπεδικού γιατρού - φίλου μου μάλιστα.
ΑΛΛΑ και έτσι να ΜΗΝ ήταν τα πράγματα, θα συγκρίνεις τους μέχρι χθές ΤΡΩΓΛΟΔΥΤΕΣ με ένα λαό που ευημερεί εδώ και τουλάχιστον 100 χρόνια;;;;
@G700
ReplyDeleteΣας προτρέπω,αν και σεις συμφωνείτε,να εισαγάγετε ως σχόλιο το:
"Η πραγματική φτώχεια και
η "στατιστική"φτώχεια"
Από την Ημερησία του Σαββάτου 12 Ιανουαρίου.ΚΩΣΤΑς ΘΕΟΣ.
Είναι πολύ διαφωτιστικό για το τρόπο που απεικονίζουν οι στατιστικές τα κοινωνικά φαινόμενα.
@ Παρμενιδης
ReplyDelete"Οι Ευρωπαίοι,όπως και οι Αμερικανοί "ντόπιοι", δεν θέλουν να κάνουν κάποιες δουλειές που συνδέονται με κάποια κοινωνική απαξίωση."
ΛΑΘΟΣ!!!!!
ΕΑΝ έχουν ΕΝΑ ΜΕΙΖΟΝ προτέρημα οι Αμερικανοί (για το οποίο τους ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ) είναι ότι αντιμετωπίζουν την ΕΡΓΑΣΙΑ ως ΑΞΙΑ και ΟΧΙ ως ΑΠΑΞΙΑ.
Γι αυτό ΚΑΙ ΜΟΝΟ τους ΤΙΜΩ και τους σέβομαι και θα τους σέβομαι ΒΑΘΥΤΑΤΑ.
"ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘ'ΟΔΟΝ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ.Ας τους υποδεχθούμε έξυπνα.Να τους δώσουμε τις δουλειές που δεν θέλουμε να κάνουμε εμείς και να κάνουμε εμείς τις άλλες.ΑΥΤΗ είναι η λύση.Οι Αμερικάνοι αυτό κάνουν."
ReplyDeleteAn dosoume stous metanastes tis douleies pou den theloume na kanoume emeis, meta de tha meinei kai kamia douleia gia mas. I mipos oloi tha ginoun manager kai oloi kompiouterades?
Mou fainetai pos apaitoume na pame sto feggari xoris na exoume doulepsei gia na ftiaksoume ton pyraylo.
@ ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ
ReplyDeleteΑΥΤΟ που εγώ θέλω να πω Παρμενίδη είναι ΟΤΙ ενόσω υπάρχει ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΥΔΕΙΣ
ΟΥΔΕΙΣ
μα ΟΥΔΕΙΣ νομιμοποιείται να ΚΛΑΙΓΕΤΑΙ για ΦΤΩΧΕΙΑ.
ΤΕΛΕΙΑ και ΠΑΥΛΑ.
Ο ΚΟΣΜΟΣ να ΧΑΛΑΣΕΙ οι ΕΡΓΑΣΙΕΣ στην Ελλάδα (και αυτές που θα δημιουργηθούν) ΔΕΝ μπορούν να ΚΑΛΥΨΟΥΝ τους Διοικητές Επιχειρήσεων, τις Ψυχολόγους και Διαιτολόγους από τεταρτοκλασάτα polytechnics της Αγγλίας.
Αν είναι ΦΤΩΧΟΙ τελικά, IT IS THEIR CHOICE
Addendum
ReplyDeleteΚαι μάλιστα διαιτολόγους φάλαινες!
Mou fainetai pos apaitoume na pame sto feggari xoris na exoume doulepsei gia na ftiaksoume ton pyraylo.
ReplyDeleteΟι περισσότερες άν όχι όλες οι κτηνοτροφικές μονάδες, μικρές και μεγάλες,έχουν Ελληνες αφεντικά και ξένους εργαζόμενους.Αυτοί φαίνεται ότι κατασκεύασαν τον πύραυλο που λές.Και μπράβο τους!
KAI AYTA που λες Παρμενίδη για ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ.
ReplyDeleteΑπό τους μετανάστες, οι μόνοι τελικά που συμμετέχουν στην παραγωγή είναι οι Αλβανοί και ορισμένοι Ασιάτες.
οι Βούλγαροι και Βουλγάρες είναι ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ να κάνουν ΜΟΝΟ έγκλημα, αρνούνται να δουλέψουν.
Επίσης, οι Σλάβοι, γενικά, είναι παράσιτα σαν και μας.
Οι Αφρο-Αμερικανοί επιδίδονται ΟΛΟΙ σε παρασιτικές δουλειές του ποδαριού.
ΑΛΛΑ αυτό που τελικά προτείνεις είναι Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ μορφή ΕΛΙΤΙΣΜΟΥ να μη πω ΦΑΣΙΣΜΟΥ.
Λες, θα έχουμε τους πληβείους να δουλεύουν και μεις θα εκμεταλλευόμαστε την ΥΠΕΡΑΞΙΑ τους.
ΑΛΛΑ, ακόμα ΚΑΙ αυτό για να γίνει, θα ΠΡΕΠΕΙ, in the first instance, να ΥΠΑΡΧΕΙ κάποιος πλούτος ή να παράγεται ΚΑΠΟΙΟΣ, πράγμα που ΑΠΑΙΤΕΙ υποδομή, επενδύσεις.
ΑΛΛΑ ΚΑΙ αυτό να συμβεί ΔΕΝ μας είπες πως θα ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΕΙ η ΧΟΝΤΡΗ βλάχα από τα Γρεβενά ή την Γαστούνη που, έχοντας social aspirations, πήγε στην Αγγλία και έγινε διαιτολόγος!!!
@κομοφούκιος
ReplyDeleteεντιμότατε,
τί θα γίνει.ποιά είναι η θέση σου μετά την αναδίπλωση του καραμανλή για την δημοσιοποίηση του ονόματος του ντιβιντάκια δημοσιογράφου?Γιατί εντιμότατε επί 25 ημέρες δεν το έκανε και το πράττει τώρα.Τί λές εσύ κήρυκα του αστικού ήθους.Εχει καμμιά σχέση μα υτή την έννοια ο καραμανλής
Κομφούκιε,
ReplyDeleteυπάρχει επιστημονική έρευνα, δημοσιευμένη πρώτα από το αμερικανικό National Bureau of Economic Research (δες working paper 8797) και πιο πρόσφατα και σε βιβλίο του Princeton University Press (Services and Employment--μια και εμπιστεύεσαι μόνο τους Αμερικάνους), από διακεκριμένους οικονομολόγους σύμφωνα με την οποία στην Αμερική οι low-end υπηρεσίες (δηλ. χαμηλής παραγωγικότητας και προστιθέμενης αξίας όπως μπογιατζήδες κλπ.) προσφέρονται περισσότερο στο πλαίσιο της αγοράς από ότι στην Ευρώπη για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με τις αξίες τους. Στην Αμερική υπάρχει άνιση πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης ανάλογα με το εισόδημα. Επομένως, υπάρχουν μεγαλύτερα κίνητρα για τον κοσμάκη να κάνει ό,τι δουλειά βρει για να βελτιώσει το εισόδημά του (έστω από το 0) προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση. Οσο περισσότερος κόσμος εργάζεται, τόσο λιγότερος ελεύθερος χρόνος υπάρχει για την παραγωγή προσωπικών υπηρεσιών στο σπίτι (το DIY που σου είπαν οι γ700) και άρα τόσο μεγαλύτερη ζήτηση για αυτές τις υπηρεσίες. Επίσης στην Αμερική, δεν υπάρχουν περιορισμοί στο κατώτερο επίπεδο που μπορούν να πέσουν οι μισθοί και αυτό επίσης βοηθάει την απασχόληση σε low-end υπηρεσίες διότι το κόστος τους μπορεί να κρατηθεί χαμηλά, όπως χαμηλή είναι και η προστιθέμενη αξία τους.
Στην ηπειρωτική Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας), καλώς ή κακώς, οι κοινωνικές παροχές είναι πιο πολύ συνδεδεμένες είτε με το να είναι κάποιος πολίτης ενός κράτους είτε με την εργασία ενός μέλους της οικογένειας, άρα τα κίνητρα για να κάνει κανείς τέτοιες δουλειές είναι χαμηλότερα. Επίσης οι φορολογικοί συντελεστές είναι δομημένοι έτσι ώστε σε αρκετές χώρες αποθαρρύνουν την απασχόληση των παντρεμένων γυναικών. Και στην Ελλάδα ειδικότερα, με την υψηλή φορολογική επιβάρυνση που συνεπάγεται το κακοδιαχειριζόμενο ασφαλιστικό μας, το κόστος παραγωγής low-end υπηρεσιών γίνεται συχνά απαγορευτικό. Τα αποτελέσματα είναι τα γνωστά (μαύρη εργασία).
Καλή είναι η αναφορά στις αξίες και το ethos των διαφορετικών λαών, όμως το πρόβλημα είναι ότι η λογική κατάληξη αυτού του επιχειρήματος είναι ότι 'έτσι είναι οι Αμερικάνοι και έτσι είναι οι Ελληνες' και άρα ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει.
prin h meta thn prwinh ta grafei?
ReplyDeleteΗ πραγματική φτώχεια και η στατιστική φτώχεια
ReplyDeleteτου Κ.Θέου
Ο/Η Παναγιωτης Κανελλόπουλος είπε...
ReplyDelete@κομοφούκιος
εντιμότατε,
τί θα γίνει.ποιά είναι η θέση σου μετά την αναδίπλωση του καραμανλή για την δημοσιοποίηση του ονόματος του ντιβιντάκια δημοσιογράφου?Γιατί εντιμότατε επί 25 ημέρες δεν το έκανε και το πράττει τώρα.Τί λές εσύ κήρυκα του αστικού ήθους.Εχει καμμιά σχέση μα υτή την έννοια ο καραμανλής"
H EYΘΥΝΗ είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ του κ. Καραμανλή ενόσω ο κ. Ανδριανός δρα ΤΥΠΟΙΣ και ΟΥΣΙΑ κατ εντολήν του πρώτου.
ΣΥΜΦΩΝΑ με την αρχήν της ΠΡΟΣΤΗΣΗΣ ο κ. Καραμανλής ΦΕΡΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΘΥΝΗ
πάντως από μια γρήγορη ματιά κάποιων στοιχείων από ΕΚΚΕ, ΕΣΥΕ, ΤτΕ και δημοσιεύματα του Τύπου, εμείς βλέπουμε τα εξής:
ReplyDeleteΑπόλυτη και Σχετική Φτώχεια
1. κάτω από το όριο της απόλυτης φτώχειας κινείται περίπου το 8,5-9% του πληθυσμού, ποσοστό που συγκαταλέγεται στα τρία υψηλότερα της Ευρώπης.
2.το ποσοστό της σχετικής φτώχειας, δηλαδή όσων ζουν με λιγότερο από το 60% του διάμεσου εισοδήματος παραμένει εδώ και μία δεκαετία σταθερό γύρω στο 20% με του πληθυσμού (με διακυμάνσεις μεταξύ 19,5% και 22%)
Φτωχή θεωρείται μια οικογένεια με δύο παιδιά με εισόδημα κάτω από 1.000 ευρώ το μήνα
Σήμερα υπολογίζεται ότι το 19,6% του πληθυσμού (2,1 εκ. άνθρωποι) βρίσκονται επισήμως υπό την απειλή της φτώχειας με εισοδηματικό όριο 5,649 € το άτομο ανά χρόνο και 11,864 € το χρόνο η οικογένεια δύο ενηλίκων με δύο παιδιά
Το ποσοστό αυτό των Ελλήνων πολιτών που βρίσκονται υπό απειλή φτώχειας είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη μετά την Πορτογαλία.
ΩΣΤΟΣΟ αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση την καταναλωτική δαπάνη και όχι το εισόδημα το ποσοστό του συνόλου του πληθυσμού βρίσκεται κάτω από τη γραμμή της φτώχειας μειώνεται στο 17,9%
Βάθος Φτώχειας
ReplyDelete3. Το 50% των φτωχών νοικοκυριών είναι συγκεντρωμένο πολύ κοντά στο όριο της φτώχειας. Αυτό το στοιχείο συνιστά «το βάθος ή το χάσμα της φτώχειας», δηλαδή πόσο απέχει η διάμεσος του εισοδήματος των φτωχών νοικοκυριών από το όριο της φτώχειας. Λαμβάνουμε μόνο τα φτωχά νοικοκυριά - αυτά που είναι κάτω από το 60% - και στη συνέχεια βλέπουμε πόσο απέχει από το όριο της φτώχειας το δικό τους εισόδημα. Απέχει περίπου 1.360 ευρώ το χρόνο, είναι δηλαδή 24,1% κάτω από το όριο της φτώχειας.
- Το 50% των φτωχών νοικοκυριών έχει εισόδημα πάνω από το 75,9% του ορίου της φτώχειας.
3α.Το 95+% των φτωχών διαθέτουν δική τους στέγη, ενώ στις αγροτικές περιοχές είναι υψηλό και το εισόδημα σε είδος (π.χ. λάδι από το χωριό)
3β. Σύμφωνα με την ΤτΕ (2006), το 32% των φτωχών είναι εργαζόμενοι (εργαζόμενοι φτωχοί)
3γ.Ο κίνδυνος οικονομικής επισφάλειας, υπολογιζόμενος με τις εναλλακτικές διαχωριστικές γραμμές των 40%, 50% και 70% του συνολικού διαθέσιμου διάμεσου ισοδύναμου εισοδήματος, ανέρχεται σε ποσοστό 7,3%, 12,6% και 25,9%, αντίστοιχα
4. Το ποσοστό κινδύνου οικονομικής επισφάλειας είναι υψηλότερο στις γυναίκες (20,9%), τα παιδιά ηλικίας 0-15 ετών (παιδική φτώχεια 19,4%), άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών ( 27,9%), άτομα ηλικίας 16 έως 24 ετών σε ποσοστό 22,7%.
Οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν λιγότερο από τους ανέργους και τους οικονομικά μη ενεργούς (συνταξιούχοι, νοικοκυρές κλπ.). Το ποσοστό οικονομικής επισφάλειας των εργαζομένων ανέρχεται σε 12,9%, των μη εργαζομένων σε 25,9% και των ανέργων σε 32,8%.
* Ο κίνδυνος οικονομικής επισφάλειας των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά και χωρίς εργαζόμενα μέλη ανέρχεται σε 53,9% του συνόλου των νοικοκυριών αυτής της κατηγορίας, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης για νοικοκυριά χωρίς παιδιά και χωρίς εργαζόμενα μέλη ανέρχεται σε 27,6%.
5. Υψηλότερο ποσοστό φτώχειας εντοπίζεται σε Ήπειρο, Ανατολική Μακεδονία , Θράκη και Βόρειο Αιγαίο, ενδιάμεσο ποσοστό σε Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Δυτική Μακεδονία, χαμηλότερο σε τουριστικά νησιά και Αττική.
ReplyDeleteΑξίζει να σημειωθεί ότι στην Αττική και την Κρήτη το ποσοστό της σχετικής φτώχειας είναι το μικρότερο πανελλαδικά, με 12% και 16% αντίστοιχα, ωστόσο στην Αττική , λόγω μεγέθους, απαντάται ο μεγαλύτερος πληθυσμός φτωχών 450,000 από τους 2,1 εκατομμύρια περίπου φτωχούς
7. Το ποσοστό κινδύνου οικονομικής επισφάλειας, πριν από όλες τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, (δηλαδή μη συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών επιδομάτων και των συντάξεων στο συνολικό εισόδημα των νοικοκυριών) ανέρχεται σε 39,2%, ενώ όταν περιλαμβάνονται μόνο οι συντάξεις, και όχι τα κοινωνικά επιδόματα σε 22,5% με 23%. Καμία σύγκριση με χώρες όπως η Δανία (από 29% σε 10%), η Σουηδία (από 17% σε 9%), το Λουξεμβούργο (από 23% σε 12%) και γενικά η Ευρώπη των 15 (από 24% σε 15%).
Σημειωτέον ξοδεύουμε περίπου το 27% του ΑΕΠ ,σχεδόν όσο και οι ευρωπαίοι σε δημόσιες κοινωνικές δαπάνες. Επίσης κάπου είδαμε, δε το θυμόμαστε τώρα, ότι για κάθε ευρώ που δίνεται για την αντιμετώπιση της φτώχειας μόνο 40 λεπτά πάνε στον φτωχό.
@ μαφάλντα
ReplyDeleteΓΡΑΦΕΙΣ:
" Στην Αμερική υπάρχει άνιση πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης ανάλογα με το εισόδημα. Επομένως, υπάρχουν μεγαλύτερα κίνητρα για τον κοσμάκη να κάνει ό,τι δουλειά βρει για να βελτιώσει το εισόδημά του (έστω από το 0) προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση.
ΑΠΑΝΤΩ:
Δηλαδή θες να πεις ότι στην Ελλάδα έχει πρόσβαση ο κοσμάκης στην Παιδεία και στην Υγεία;;;;;
Is this a troll or something?
ΓΡΑΦΕΙΣ:
Οσο περισσότερος κόσμος εργάζεται, τόσο λιγότερος ελεύθερος χρόνος υπάρχει για την παραγωγή προσωπικών υπηρεσιών στο σπίτι (το DIY που σου είπαν οι γ700) και άρα τόσο μεγαλύτερη ζήτηση για αυτές τις υπηρεσίες."
ΑΠΑΝΤΩ:
Με αυτή σου την συλλογιστική, τότε, στην Αμερική όπου δουλεύουν μεχρι θανάτου ΘΑΠΡΕΠΕ η ΖΗΤΗΣΗ γι αυτές τις δουλειές να είναι τεράστια ΚΑΙ στην Ελλάδα ΜΙΚΡΗ.
Το επιχείρημά σου θα ΙΣΧΥΕ ΜΟΝΟ a l' envers!!!!!!!!!
Δηλαδή αν ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ τα ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ!!!
Σήμερα με απογοήτευσες μαφάλντα!
Η πραγματική φτώχεια και η «στατιστική φτώχεια»
ReplyDeleteΗΜΕΡΗΣΙΑ 12/1/2008
Γράφει ο Κώστας Θέος
Την εβδομάδα που πέρασε, η αντιμετώπιση της φτώχειας απασχόλησε το Κοινοβούλιο με αφορμή την πρόταση νόμου της κυβέρνησης για τη σύσταση «Εθνικού Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής». Λόγω «Ζαχοπουλιάδας», το σημαντικό αυτό θέμα πέρασε μάλλον στα ψιλά, παρά το ότι η χώρα μας εμφανίζει το μεγαλύτερο ποσοστό φτωχών νοικοκυριών της Ε.Ε. των 15 (21% έναντι 15%).
Ας θυμηθούμε καταρχήν πως μέχρι το 2004 η Ν.Δ. είχε αναγάγει τη φτώχεια της Ελλάδας και των κατοίκων της ως κύριο όχημα της αντιπολιτευτικής της στρατηγικής. Η Ελλάδα (υποτίθεται) ήταν η φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. των «15» (τελικά με την αναθεώρηση του ΑΕΠ η Ν.Δ. ανακάλυψε πως είχε κάνει σοβαρό λάθος) ενώ το γεγονός ότι ο δείκτης του πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας είχε μειωθεί μόνο από το 22% στο 20% μεταξύ 1995 και 2004 αποτελούσε απόδειξη πως η υψηλή ανάπτυξη της περιόδου αυτής δεν «διαχεόταν» στην κοινωνία.
Εδώ συναντούμε και ένα τα συνήθη παράδοξα των στατιστικών. Εν αντιθέσει με την εντύπωση που σχηματίζει ο μέσος πολίτης, ο κοινοτικός ορισμός για τον υπολογισμό της φτώχειας (για την ακρίβεια «του κινδύνου φτώχειας») είναι απολύτως σχετικός: είναι ο πληθυσμός που ζει με εισόδημα μικρότερο του 60% της διαμέσου του ισοδυνάμου συνολικού κατά κεφαλήν εισοδήματος της χώρας. Αποτελεί δηλαδή περισσότερο ένα δείκτη ανισοκατανανομής εισοδήματος στο εσωτερικό της χώρας παρά έναν απόλυτο δείκτη φτώχειας, συγκρίσιμο μεταξύ χωρών. Όσο πιο πλούσια είναι μια χώρα, τόσο υψηλότερο είναι το όριο της φτώχειας.
Οι φτωχοί Βούλγαροι είναι πολύ πιο φτωχοί από τους φτωχούς Λουξεμβουργιανούς, που ενδεχομένως δεν είναι καν φτωχοί στην πλειοψηφία τους. Ομοίως, στη θεωρητική περίπτωση μιας πάμπτωχης χώρας όπου όλοι οι κάτοικοι έχουν το ίδιο πολύ χαμηλό εισόδημα, ο δείκτης φτώχειας θα εμφανιζόταν μηδενικός...
Με αυτά τα πάραδοξα του στατιστικού ορισμού της φτώχειας έπαιξε λοιπόν η Ν.Δ. Παρίστανε πως αγνοεί πως η χώρα μας είχε συνολικά πλουτίσει μεταξύ 1995 και 2004 κατά 75% σε τρέχουσες τιμές ή 35% σε σταθερές τιμές (18% για την Ε.Ε. των «15»), με αντίστοιχη προς τα πάνω μετακίνηση του κοινοτικού ορίου της φτώχειας.
Το πιο ενδιαφέρον όμως από τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για το Εθνικό Ταμείο Κοινωνικής Συνοχής είναι πως η κυβέρνηση δείχνει να συνεχίζει να ερωτοτροπεί με τα παράδοξα των στατιστικών, σε πλήρη αρμονία με τις πρακτικές που έχει εφαρμόσει και με άλλα μεγέθη. Ο κ. Αλογοσκούφης, σε μια κρίση ειλικρίνειας, εκμυστηρεύτηκε τα εξής: «Ένα σημαντικό, επίσης, στοιχείο είναι ότι τα περισσότερα από τα φτωχά νοικοκυριά δεν βρίσκονται πολύ χαμηλότερα από το επίσημο όριο της φτώχειας, το οποίο το 2004 ήταν στα 5.650 ευρώ περίπου. Το 50% των φτωχών νοικοκυριών είναι συγκεντρωμένα πολύ κοντά στο όριο της φτώχειας (...) Αυτό σημαίνει ότι με μία προσπάθεια εισοδηματικής ενίσχυσης, μπορούμε να βοηθήσουμε πολλά νοικοκυριά να ξεπεράσουν αυτό το ποσοστό».
Αν προεκτείνουμε τη λογική του κ. υπουργού, αυτό σημαίνει το εξής απλό: για να μειώσουμε τον δείκτη φτώχειας (και όχι τη φτώχεια) κατά 3 μονάδες π.χ., αρκεί να βρούμε το αντίστοιχο ποσοστό του πληθυσμού που ζει πλησιέστερα στο όριο του 60% και να ενισχύσουμε το εισόδημά του ακριβώς τόσο ώστε να ξεπεράσει το όριο αυτό. Με τον τρόπο αυτό θα ξοδέψουμε ελάχιστα χρήματα πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη δυνατή βελτίωση του δείκτη φτώχειας. Όσον αφορά τους ακόμη φτωχότερους που βρίσκονται πιο μακριά από το όριο του 60%, κακό του κεφαλιού τους. Ας πρόσεχαν...
Διαφορετικά, δεν βγαίνει συμπέρασμα για το τι θα κάνει η κυβέρνηση δοθέντος του ύψους χρηματοδότησης του Εθνικού Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής για το 2008: 100 εκατ. ευρώ διαιρεμένο διά 900.000 νοικοκυριά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σημαίνει 110 ευρώ τον χρόνο για κάθε νοικοκυριό. Προσοχή: Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να κάνει τη φτώχεια (στατιστικό) παρελθόν.
@ Γ700
ReplyDelete"ΩΣΤΟΣΟ αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση την καταναλωτική δαπάνη και όχι το εισόδημα το ποσοστό του συνόλου του πληθυσμού βρίσκεται κάτω από τη γραμμή της φτώχειας μειώνεται στο 17,9%"
Της ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ήθελες να πεις. ΚΑΙ συμφωνω, στην Ελλάδα το εισόδημα των ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΨΕΥΤΟΛΟΓΩΝ πολιτών της, το ΕΙΣΟΔΗΜΑ δεν είναι ΓΝΩΣΤΟ αλλά ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ, και μόνο κατά προσέγγιση, από την ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ του ΔΥΝΑΜΗ.
Εxcellent point!!!!!!
SUPERB POINT
τα νούμερα είναι ενδεικτικά , ενδεχομένως σε ορισμένα από αυτά να υπάρχουν και αντιφάσεις δεδομένου ότι δεν τα πήραμε από Μία συγκεκριμένη μελέτη.
ReplyDeleteΜερικά συμπεράσματα:
1. Δεν είμαστε Βραζιλία: η φτώχεια υπό τη μορφή της απόλυτης εξαθλίωσης είναι περιορισμένη και δεν δικαιολογεί τους ηθικολογικούς οδυρμούς των Μέσων και διάφορων πολιτευτών και πολιτικών.
2.Είμαστε λιγότερο φτωχοί αν βάλουμε στην εξίσωση τις καταναλωτικές μας επιδόσεις , τη στέγη και το εισόδημα σε είδος, και όχι μόνο το εισόδημα σε χρήμα
3. Ακομα κι έτσι όμως διαθέτουμε τους περισσότερους φτωχούς στην ΕΕ (ακόμα ένα αρνητικό ρεκόρ)
ενώ επιπρόσθετα
4.Διαθέτουμε τις περισσότερο αναποτελεσματικές δημόσιες κοινωνικές πολιτικές τόσο επιδοματικά όσο και σε όρους ενεργής στήριξης των φτωχών
τεσπά , εμείς το πρόβλημα που έχουμε με όλη αυτή τη συζήτηση είναι ότι ακόμη κι όταν αφορά την επισφαλή εργασία(πχ οι νεόποτωχοι της διπλανής πόρτας), διεξάγεται με όρους απόλυτης φτώχειας και εισοδηματικής εξαθλίωσης. Ως εκ τούτου τα μέτρα που προτείνονται είναι κάποιου τύπου στοχευμένη επιδοματική ενίσχυση των φτωχών.
ReplyDeleteναι οκ αυτή είναι μία κρίσιμη διάσταση σαφέστατα υπαρκτή.
Όμως η φτώχεια και ειδικά η νέα φτώχεια είναι άλλο φαινόμενο. Είναι φτώχεια δυνατοτήτων α λα Αμάρτια Σεν. Είναι φτώχεια σε βασικά δημόσια κοινωνικά αγαθά την οποία την πληρώνουν πολύ μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων σε συνθήκες επισφάλειας, όπως οι γ700.
πχ ένας γ700, αν και παίρνει λιγότερα και από την παραγωγικότητα και από τις ανάγκες που έχει, δεν είναι ωστόσο φτωχός ως προς το εισόδημα, αλλά είναι φτωχός ως προς
-την θεσμική προστασία που de facto (όχι στα χαρτιά) του παρέχεται από το κράτος
-τον ελεύθερο χρόνο
-την πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια αγαθά
-την ασφαλιστική κάλυψη
Αντί λοιπόν να μιλάμε όλη την ώρα για φτώχεια τύπου Βραζιλίας στην Ελλάδα, ας μιλήσουμε επιτέλους για την πραγματική φτώχεια δυνατοτήτων που πλήττει την πλειοψηφία του πληθυσμού.
@ G700
ReplyDeleteΑντί λοιπόν να μιλάμε όλη την ώρα για φτώχεια τύπου Βραζιλίας στην Ελλάδα, ας μιλήσουμε επιτέλους για την πραγματική φτώχεια δυνατοτήτων που πλήττει την πλειοψηφία του πληθυσμού.
January 14, 2008 1:15 PM
MA AKΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ....
ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ....
ΚΑΙ γι αυτό ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ τα media και τους ΑΛΗΤΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ως populistic charlatans.
Από δω τα φέρνουν από κει τα φέρνουν ΟΛΟΙ για τα ευρώ της νοικοκυράς ΜΙΛΑΝΕ ενώ ΕΠΡΕΠΕ να ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ
στην ΥΠΟΔΟΜΗ
στον ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΠΛΟΥΤΟ
στην ΠΑΙΔΕΙΑ
στην ΥΓΕΙΑ
Αν δούμε την ΑΤΟΜΙΚΗ φτώχεια ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ, ΟΧΙ όμως έναντι του μέσου εισοδήματος, αλλά έναντι του ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ και των ΥΠΟΔΟΜΩΝ, μπορούμε να βγάλουμε ΑΝΕΤΑ το συμπέρασμα
ΤΗΡΟΥΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ
ότι η ΥΠΟΔΟΜΗ -> ΒΡΑΖΙΛΙΑ
αλλά ο ΕΛΛΗΝΑΣ -> Manhattanite
Επαναλαμβάνω, προς άρση παρεξηγήσεως, αν συγκρίνουμε την οικονομική κατάσταση του πολίτη ΟΧΙ με το ΜΕΣΟ (mean) ή ΔΙΑΜΕΣΟ (median) εισόδημα,
ΑΛΛΑ το status των ΥΠΟΔΟΜΩΝ.
Ain't got no home, ain't got no shoes
ReplyDeleteAin't got no money, ain't got no class
Ain't got no skirts, ain't got no sweater
Ain't got no perfume, ain't got no beer
Ain't got no man
Ain't got no mother, ain't got no culture
Ain't got no friends, ain't got no schooling
Ain't got no love, ain't got no name
Ain't got no ticket, ain't got no token
Ain't got no God
What about God?
Why am I alive anyway?
Yeah, what about God?
Nobody can take away
I got my hair, I got my head
I got my brains, I got my ears
I got my eyes, I got my nose
I got my mouth, I got my smile
I got my tongue, I got my chin
I got my neck, I got my boobs
I got my heart, I got my soul
I got my back, I got my sex
I got my arms, I got my hands
I got my fingers, Got my legs
I got my feet, I got my toes
I got my liver, Got my blood
I've got life , I've got my freedom
I've got the life
And I'm gonna keep it
I've got the life
And nobody's gonna take it away
I've got the life
Birds flying high you know how I feel
ReplyDeleteSun in the sky you know how I feel
Reeds driftin on by you know how I feel
Its a new dawn
Its a new day
Its a new life
For me
And Im feeling good
Fish in the sea you know how I feel
River running free you know how I feel
Blossom in the tree you know how I feel
Its a new dawn
Its a new day
Its a new life
For me
And Im feeling good
Dragonfly out in the sun you know what I mean, dont you know
Butterflies all havin fun you know what I mean
Sleep in peace when day is done
Thats what I mean
And this old world is a new world
And a bold world
For me
Stars when you shine you know how I feel
Scent of the pine you know how I feel
Oh freedom is mine
And I know how I feel
Ti pairneis kai de mas dineis
ReplyDeleteStars when you shine you know how I feel
ReplyDeleteScent of the pine you know how I feel
Oh freedom is mine
And I know how I feel
January 14, 2008 2:16 PM
ETΣΙ νοιώθω μόλις φθάνω στο JFK. Δίνω το διαβατήριο, το περνάει από το scanner, γυρίζει, με κοιτάζει, χαμογελάει και μου λέει, "Welcome home, Sir".
ΚΑΙ μόλις βγω έξω και ανάψω το πρώτο μετά 7-8 ώρες (δεν πετάω κατ ευθείαν από Ελλάδα πιά) τσιγαράκι, με πιάνει ένα παράπονο ............
γιατί σκέφτομαι .....
την αντίστοιχη συμπεριφορά όταν (παληά) ταξίδευα non-stop από Αμερική και έπρεπε να περάσω από έλεγχο διαβατηρίων στην Αθήνα, οπόταν ο άθλιος αστυφύλακας με κοίταζε βλοσυρός λες και τούχα σφάξει τη μάνα και, στον χαλογελαστό χαιρετισμό μου, "αποκρινόταν" με τα ρηχό βλέμμα του ηλίθιου και αναίσθητου ανθρώπου,
εκείνο του ΣΠΙΟΥΝΟΥ που θύμιζε USSR της Σταλινικής Περιόδου.
ΕΤΣΙ κατάντησε την γλυκειά μου ΠΑΤΡΙΔΑ το ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΠΑΣΟΚ,
USSR της Σταλινικής Περιόδου.
MA TO ΦΑΝΤΑΖΕΣΘΕ;;;;
ReplyDeleteΝα μπαίνεις στην πατρίδα σου με Βordeaux Ευρωπαϊκό/Ελληνικό Διαβατήριο, να πληρώνεις 30.000 ευρώ ετησίως ΦΟΡΟΥΣ εν ΠΛΗΡΕΙ ΑΠΟΥΣΙΑ εισοδήματος και
ΝΑ ΜΗ ΣΕ ΑΞΙΩΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ο
GANGSTER ΑΛΗΤΟΠΑΣΟΚΟΣ
KAI EXEI το ΘΡΑΣΟΣ
ReplyDeleteο AL CAPONE
να ΕΚΔΙΔΕΙ και ΒΙΒΛΙΟ
ο AL CAPONE;;;;;;;;;;
επαναλαμβλανω ο AL CAPONE;;;;;
επαναλαμβάνω ο AL CAPONE;;;;;;
Εν τοιαύτη περιπτώσει φίλε Γιωργάκη Παπανδρέου, εμείς οι απανταχού της Γης Ελληνες πολίτες και Ελληνες Δημοκράτες,
θα υποστηρίξουμε
ΑΚΟΜΑ και τον Καραμανλήν
ΑΚΟΜΑ και την Αναστασίαν Φαρμακολύτριαν (in short Νατάσα) εκ Καραμπουρνελίου
Καραμπουρνού Κομφού, Καραμπουρνού
ReplyDeleteΑΛΛΑ και ΕΣΕΝΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ θα ΣΕ ΕΚΘΕΣΟΥΜΕ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ ΔΙΕΘΝΩΣ
ReplyDeleteδιότι
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ
ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ!!!!!!!!!!
Meine sto Manhatan sou bre malaka, poula k ta kwlospita sou sthn Ellada, pou ta klhronomhses apo ta mounopana, tous roufianous pappoudopateromanades k ante gamhsou!
ReplyDeleteAnte arxidi!
Και για να μη κουράζεστε , ας ομολογήσουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ ολόκληρη.
ReplyDeleteΟ Ζαχόπουλος ήταν Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΟ με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, πρωθυπουργό τον Γιωργάκη, που κρυβόταν πίσω από τον τίτλο Κυβέρνηση Δικομματισμού.
Ο Καραμανλής είναι η μόνη ελπίδα κάθαρσης και διαφάνειας.
Ohhh Awwww eeewwww ma einai dynatooon na plironoume 1,200,003,419,080,984,174,189,406,781,263,705.69 se forous kai na min mas kalimeriiiizoune sto El Venizelos me ena xamooooogelo bre aderfe ti tous plironoume tosous foooorous? Ohhhh Awwww Eeewwww.....
ReplyDeleteKai oute ena xali kokkino na mi sou stronoune kai eidika emena pou eimai kai astos me spiti-mouseio kai retire sto Manhattan aaawwwwww......
ReplyDeleteOΡΓΙΑΖΟΥΝ ΠΑΛΙ ΟΙ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ στα ΚΑΝΑΛΙΑ
ReplyDeleteΑΝΤΕ λοιπόν να το ξαναπουμε προς ΕΜΠΕΔΩΣΗ.
Ας υποθέσουμε ότι είμαι εκπρόσωπος Τύπου του Πρωθυπουργού ή του Κόμματός του,
του Αρχηγού της Μείζονος Αντίπολίτευσης ή του Κόμματός του.
Με παίρνει τηλέφωνο, πες, η Μάγια Μελάγια, η Πίτσα Κίτσα ή κάποιο τσόκαρο από την Κόπρο του Αυγείου των Ελλήνων Δημοσιογράφων και μου λέει πως έχει ένα documento ανά χείρας
ΤΙ ΠΡΑΤΤΩ:
1. Επειδή είμαι νοήμων, σέβομαι εαυτόν ΠΟΝΗΡΕΥΟΜΑΙ.
Σκέφτομαι ότι ως έντιμος reporter, o πληροφοριοδότης μου θα έπρεπε,
α) αν το στοιχείο είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ να το δημοσιεύσει ΑΥΘΩΡΕΙ και ΠΑΡΑΧΡΗΜΑ,
β) αν ήταν ΡΟΖ [υπεχρεούτο και από το Νόμο περι Προσωπικών Δεδομένων ΚΑΙ από την Δημοσιογραφική Δεοντολογία] να το καταστρέψει ή να ΜΗ το δεχθεί από την οποιαδήποτε πηγή του,
γ) αν ήταν ΠΟΙΝΙΚΟΥ περιεχομένου να ΣΠΕΥΣΕΙ στον ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ.
2. Σε κάθε περίπτωση, επειδή δρω αποκλειστικά στο φως της ημέρας, θα τηλεφωνούσα στην κυρία Χούκλη και στους κυρίους κυρίους Κύρτσο, Μίχα, Μαδραβέλη και Παπαχελά [δλδ την κρέμα της δημοσιογραφίας] και θα πήγαινα στο rendez-vous με όλους αυτούς.
2. Στην συνάντηση τον ερωτώ:
α) Είναι πολιτικού περιεχομένου το στοιχείο;;;; Εάν ναι το ΚΡΑΤΩ
β) Αν είναι ΡΟΖ του δίνω ένα χαστούκι και τον κάνω ρεζίλι στους συναδέλφους του
γ) Αν είναι εγκληματικού χαρακτήρα τον ΕΠΙΤΙΜΩ, τον κάνω πάλι ρεζίλι και τον "ξαποστέλλω" στον εισαγγελέα.
ΑΛΗΤΑΓΚΟΥΡΑ ΑΝΔΡΙΑΝΕ ΕΙΣΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΙ Η ΠΗΓΗ ΣΟΥ
@ Κομφούκιος
ReplyDelete"ΑΛΛΑ αυτό που τελικά προτείνεις είναι Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ μορφή ΕΛΙΤΙΣΜΟΥ να μη πω ΦΑΣΙΣΜΟΥ"
Δεν επιχειρηματολογείς.Απλά αντιλέγεις.Αποφαίνεσαι.Αφορίζεις.Χαρακτηρίζεις.Σπιλώνεις.
Και τελικά ποια είναι η πατρίδα,που λές ότι αγαπάς, για σένα; Οταν στους ανθρώπους της φέρνεσαι κανιβαλλικά;
Τι είναι η Πατρίδα χωρίς τους Ανθρώπους της;
Μπορεί κάποιος να την αγαπά ενώ μισεί τους ανθρώπους της;
Μπορεί κάποιος να είναι και μισσέλην και πατριώτης;
Ela Komfoukie ta diabases ta nea? O Laliotis ebgale biblio! Antigrafo apo in.gr:
ReplyDelete«Το 1974 γεννήθηκε ένα ριζοσπαστικό κίνημα που σημάδεψε την πολιτική ζωή του τόπου και δημιούργησε ένα τεράστιο δημοκρατικό, πολιτικό και κοινωνικό απόθεμα. Το 2008 μπορεί να σημάνει την αναγέννηση του ΠΑΣΟΚ και τη δημιουργία ενός νέου αντίστοιχου αποθέματος και θα αγωνιστώ για αυτό» υπογράμμισε ο Κώστας Λαλιώτης.
Comments please?
Γ700, χαίρομαι που επιτέλους αναζητήσατε στοιχεία από την ΕΣΥΕ και την ΤτΕ έτσι ώστε η συζήτηση να γίνεται στη βάση δεδομένων και όχι κουτσομπολιών από τις βιτρίνες του παπουτσάδικου της γειτονιάς.
ReplyDeleteΕπισημαίνω:
1. Το ποσοστό του πληθυσμού πως κινείται κάτω από το όριο της απόλυτης φτώχειας είναι από τα υψηλότερα της ΕΕ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: υπάρχει πρόβλημα φτώχειας.
2. Παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα, το ποσοστό του πληθυσμού που κινδυνεύει από τη φτώχεια εξακολουθεί να είναι υψηλό ακόμη και όταν υπολογιστεί με βάση τις καταναλωτικές δαπάνες (17,9% έναντι 19,6%).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο καταναλωτισμός πού υπερπροβάλλεται εν είδει κουτσομπολιού, δεν αφορά παρά μικρό ποσοστό του πληθυσμού.
3. Η αποτελεσματικότητα των κοινωνικών δαπανών για την αντιμετώπιση της φτώχειας είναι μικρή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Περισσότερο κοινωνικό κράτος, λιγότερη διαφθορά, περισσότεροι πόροι, πιό αποτελεσματική κατανομή.
Παίδες, μην γίνεστε επιθετικοί σε προσωπικό επίπεδο, καταδείξτε μόνο το άκαιρο των απόψεων του Κομφούκιου όπου αυτό υπάρχει. Εξάλλου, ο ίδιος ο Κομφούκιος είναι το πρώτο θύμα μερικών ελιτίστικων και παλαιομοδίτικων απόψεων που ενίοτε εκφράζει...
ReplyDeleteΟ/Η Anonymous είπε...
ReplyDeleteEla Komfoukie ta diabases ta nea? O Laliotis ebgale biblio! Antigrafo apo in.gr:
«Το 1974 γεννήθηκε ένα ριζοσπαστικό κίνημα που σημάδεψε την πολιτική ζωή του τόπου και δημιούργησε ένα τεράστιο δημοκρατικό, πολιτικό και κοινωνικό απόθεμα. Το 2008 μπορεί να σημάνει την αναγέννηση του ΠΑΣΟΚ και τη δημιουργία ενός νέου αντίστοιχου αποθέματος και θα αγωνιστώ για αυτό» υπογράμμισε ο Κώστας Λαλιώτης.
Comments please?
January 14, 2008 4:32 PM
ΧΡΙΣΤΙΑΝΕ μου ΟΛΟΚΛΗΡΟ σεντόνι έγραψα παραπάνω. ΠΟΙΟΝ νομίζεις εννοώ ΟΤΑΝ μιλάω για τον Αλ Καπόνε.
@ νεόπτωχος
ReplyDeleteΤα 400 δις χρέος των ελληνικών νοικοκυριών πώς τα ερμηνεύεις όσον αφορά την καταναλωτική συνήθεια των Ελλήνων?
E ma gia ayta prepei na kaneis kai epeksigiseis giati yparxei diafora sto mikos kymatos. Kapoioi pianoun mono braxea, kapoioi mono FM.
ReplyDelete@ νεόπτωχος
ReplyDeleteΛες:
"Περισσότερο κοινωνικό κράτος, λιγότερη διαφθορά, περισσότεροι πόροι, πιό αποτελεσματική κατανομή"
Πιστεύω υπάρχει ΚΑΘΟΛΙΚΗ συμφωνία στα παραπάνω.
Θα ήθελα μόνο να προσθέσω για τη δική μας γενιά: (1) περισσότερη οικονομία στην κατανάλωση και καλύτερη διαχείριση πόρων, (2) προστασία συλλογικού πλούτου με νύχια και δόντια, (3) περισσότερη ποιοτική και διά βίου παιδεία, και γενική, και ως μεθοδολογικό εργαλείο για τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.
Τα 400 δις χρέος των ελληνικών νοικοκυριών πώς τα ερμηνεύεις όσον αφορά την καταναλωτική συνήθεια των Ελλήνων?
ReplyDeleteΔε νομίζω πως το χρέος των ελληνικών νοικοκυριών διαφέρει και πολύ (σαν ποσοστό του ΑΕΠ) από το μέσο όρο της ευρωζώνης. Μέχρι πρόσφατα δε, ήταν χαμηλότερο. Άρα και οι Έλληνες δεν είναι τίποτα άλλο από θύματα της επιθετικής πολιτικής των τραπεζών για αύξηση των κερδών τους...
Ο λόγος που έγραψα το επόμενο, ωστόσο, ήταν για να απαντήσω στα αστήρικτα σχόλια πως δήθεν στην Ελλάδα δεν υπάρχουν φτωχοί λόγω της παραοικονομίας...
"Παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα, το ποσοστό του πληθυσμού που κινδυνεύει από τη φτώχεια εξακολουθεί να είναι υψηλό ακόμη και όταν υπολογιστεί με βάση τις καταναλωτικές δαπάνες (17,9% έναντι 19,6%)."
"@ νεόπτωχος
ReplyDeleteΛες:
"Περισσότερο κοινωνικό κράτος, λιγότερη διαφθορά, περισσότεροι πόροι, πιό αποτελεσματική κατανομή"
Πιστεύω υπάρχει ΚΑΘΟΛΙΚΗ συμφωνία στα παραπάνω."
To thema einai, an ontos yparxei katholiki symfonia, tote ti ginetai pros ayti tin kateythynsi - i toulaxiston ti tha mporouse emprakta na ginei?
ΓΑΠ:Από την ομιλία στην διεθνή επιτροπή διαφάνειας σήμερα:
ReplyDelete"Η θα καταπολεμήσουμε τη διαφθορά ή θα μας πνίξει όλους".
Ο ΓΑΠ είναι ο πολιτικός ηγέτης που έχει την ΗΘΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ ΤΟΥ,αλλά και τού ΑΜΩΜΟΥ τού "βίου και της πολιτείας του", να το λέει,να το ενοεί και να μπορεί να το εφαρμόσει όταν κληθεί.
Και βέβαια ο ΓΑΠ δεν έχει τα χαρίσματα της μπαμπεσιάς,της κουτοπονηριάς και της καταχθονιότητας πού έχουν σε υπερεπάρκεια ΑΛΛΟΙ.
ReplyDelete"Η θα καταπολεμήσουμε τη διαφθορά ή θα μας πνίξει όλους".
ReplyDeleteΜπα, κάπου θα το διάβασε. Μπορεί και στους Γ700. Τόσα χρόνια υπουργός δηλαδή, δεν ήξερε, δεν ρώταγε;
Βεβαίως ανώνυμε, το ποσοστό των φτωχών είτε μετρηθεί ως ποσοστό απόλυτης φτώχειας, είτε σχετικής είτε με όρους εισοδήματος είτε καταναλωτικού επιπέδου , είναι υψηλό , συγκριτικά υψηλότερο (ΤΟ υψηλότερο στις περισσότερες περιπτώσεις) από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.
ReplyDeleteΗ ενίσχυση του κοινωνικού κράτους είναι απαραίτητη. Όμως ποιο κοινωνικό κράτος; Σίγουρα όχι το μεσογειακό κράτος αποσπασματικών παροχών που δίνει 40 λεπτά στον φτωχό για κάθε ένα ευρώ στοχευμένης δαπάνης, σίγουρα όχι το κράτος που δίνει ψευτο-συντάξεις αντί να βάζει κόσμο σε δουλειά, σίγουρα όχι το κράτος που φτιάχνει αργομισθίες στο δημόσιο αντί να κάνει δημόσιες παραγωγικές επενδύσεις. Σίγουρα όχι το κράτος των κοινωνικών υπηρεσιών της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης όπου καμία υπηρεσία δεν έχει εικόνα για το κοινωνικό τοπίο της περιοχής και την αποτελεσματικότητα των πολιτικών που ακολουθεί.
Θέλουμε ένα σύγχρονο κοινωνικό κράτος με πολιτικές ενεργής στήριξης που αντιλαμβάνεται την καταπολέμηση της φτώχειας και του αποκλεισμού ως ένταξη σε βασικούς οικονομικούς και κοινωνικούς θεσμούς και συγκεκριμένα την αγορά εργασίας.
Σήμερα αν και έχουμε δημόσιες κοινωνικές δαπάνες ύψους ΕΕ αυτές ουσιαστικά πέφτουν σ' έναν τρύπιο τενεκέ . ή τέλος πάντων αν όχι τρύπιο σίγουρα με μεγάλες διαρροές.
Ούτε φυσικά το χάρισμα της ΜΟΧΘΗΡΙΑΣ.Είναι αχαρισματικός ο ΓΑΠ.
ReplyDeleteΔιόρθωση σε παραπάνω αναφορά μου,
ReplyDeleteτο χρέος των νοικοκυριών είναι περίπου 100 δις ευρώ (my mistake..)
Και συμφωνώ κι επαυξάνω, οι Έλληνες είναι ΜΕΓΑΛΑ θύματα των επιθετικών πολιτικών των τραπεζών, όπως επίσης και της ανύπαρκτης σχεδόν προστατευτικής πολιτικής από πλευράς κυβέρνησης όσον αφορά το δανεισμό χωρίς δανειοληπτική φερεγγυότητα. Σε αυτό τουλάχιστον δίνεται μεγάλη προσοχή στο εξωτερικό, η έλλειψη του οποίου, σε συνδασμό με μια σειρά ανύπαρκτων ρυθμίσεων, έχει κάνει τις ελληνικές τράπεζες τις πιο κερδοφόρες στην Ευρώπη, ακόμα και σε περίοδο χρηματοοικονομικής κρίσης κατά την οποία τράπεζες μαμούθ χάνουν δις και προσωπικό.
ReplyDeleteΝαι είναι μόνο 100 δις και συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ υπάρχει ακόμη περιθώριο (κλικ εδώ)
ReplyDelete@ ανώνυμος
ReplyDeleteΛες:
"To thema einai, an ontos yparxei katholiki symfonia, tote ti ginetai pros ayti tin kateythynsi - i toulaxiston ti tha mporouse emprakta na ginei?"
Καθολική συμφωνία, ή τουλάχιστον σχεδόν καθολική από αυτά που διαβάζω και ερμηνεύω, υπάρχει εδώ μέσα, μεταξύ των διαχειριστών και των σχολιαστών του μπλογκ. Μια μεγάλη πλειοψηφία μεσαίας - νεόπτωχης σε πνεύμα και συλλογικό πλούτο - τάξης αδιαφορεί πλήρως για τους πληγέντες και αγνοεί τη σταδιακή της, ή τουλάχιστον των απογόνων της, ένταξη σε αυτή την ευπαθή κατηγορία πολιτών.
@ G700
Λέτε:
"Θέλουμε ένα σύγχρονο κοινωνικό κράτος με πολιτικές ενεργής στήριξης που αντιλαμβάνεται την καταπολέμηση της φτώχειας και του αποκλεισμού ως ένταξη σε βασικούς οικονομικούς και κοινωνικούς θεσμούς και συγκεκριμένα την αγορά εργασίας.
Σήμερα αν και έχουμε δημόσιες κοινωνικές δαπάνες ύψους ΕΕ αυτές ουσιαστικά πέφτουν σ' έναν τρύπιο τενεκέ . ή τέλος πάντων αν όχι τρύπιο σίγουρα με μεγάλες διαρροές."
ΑΚΡΙΒΩΣ
αλλά, στην Ελλάδα αν ακούσουμε πολιτικούς, ανεξαρτήτως χρώματος, μικρούς και μεγάλους, θα μπορούσαν όλοι να πούνε τα προηγούμενα. Στην εφαρμογή όμως οι ευπαθείς ομάδες μεταφράζονται σε "δικά τους" παιδιά, και τα μέτρα που λαμβάνονται βαδίζουν σταθερά αλά NeoGreek Rusfetian Way.
Κι όσο το φαινόμενο των νεόπτωχων στην Ελλάδα διογκώνεται, όσο συντηρείται η διαφθορά και το πελατειακό κράτος, οι πραγματικά απομονωμένοι (κοινωνικά κι εργασιακά) θα αυξάνονται, και θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο στα φιλοδωρήματα των "ευεργετών" του έθνους. Συνοπτικά, κοινωνικός εξευτελισμός, πνευματικός ξεπεσμός, η μεγαλύτερη φτώχεια που μπορεί να βασανίσει τον άνθρωπο.
Πήγα πρόσφατα σε μια ορεινή περιοχή της επαρχίας και γνώρισα μερικούς ηλικιωμένους ανθρώπους, πυρόπληκτους από τις πυρκαγιές του Σεπτέμβρη. Τέτοιο ήθος, τέτοιο χαρακτήρα, μόνο στα χωριά από τα οποία κατάγονται οι γονείς μου είχα ξαναδεί στα ελληνικά δεδομένα. Οι άνθρωποι, εισοδηματικά, πάμπτωχοι. Είναι η πραγματικά φτωχή κοινωνική ομάδα στην Ελλάδα, άνω των 65, απομονωμένοι γεωγραφικά, παραμελημένοι από τις ίδιες τις τοπικές αρχές, ως ένα σημαντικό βαθμό, χωρίς πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας (η κατ' οίκον νοσηλεία δουλεύει μόνο ρουσφετολογικά - τουλάχιστον στο σχεδιασμό της από το ΥΥΚΑ και την ΕΣΔΥ), απομακρυσμένοι από τα παιδιά τους.
ReplyDeleteΔε ζήτησαν τίποτα, δε θέλουν τίποτα από συντάξεις κλπ. Και μόνο η παρέα και η κουβέντα μας, τους έκανε να κλαίνε από τη χαρά τους, έστω και για λίγο. Αυτό ήταν η μεγαλύτερη τους ανάγκη.
Δεν ξέρω για μακροοικονομικά μέτρα και για πολιτικές του κράτους, πάντως μια αρχή θα ήταν να είμαστε όλοι κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους, να μην τους ξεχνάμε, κι ας φροντίζουμε τουλάχιστον τους δικούς μας, γιατί αυτοί πέρασαν πολλά και μας φρόντισαν με το παραπάνω, άσχετα από το τι κάνανε σαν χώρα και σαν γενιές. Αυτό είναι μια συμμετοχική διεργασία της κοινωνίας που μπορεί να μειώσει το κόστος και την ανάγκη υπηρεσιών που επωφελεί όλους μας και σε οικονομικό, και σε κοινωνικό, και σε ψυχολογικό επίπεδο.
Κι όσο το φαινόμενο των νεόπτωχων στην Ελλάδα διογκώνεται, όσο συντηρείται η διαφθορά και το πελατειακό κράτος, οι πραγματικά απομονωμένοι (κοινωνικά κι εργασιακά) θα αυξάνονται, και θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο στα φιλοδωρήματα των "ευεργετών" του έθνους.
ReplyDeleteΠοιό είναι το αίτιο και ποιό το αιτιατό; Ό,τι αναφέρεται παραπάνω θα μπορούσε να αντιστραφεί σε "όσο συντηρείται η διαφθορά και το πελατειακό κράτος, τόσο το φαινόμενο των νεόπτωχων στην Ελλάδα διογκώνεται, και οι πραγματικά απομονωμένοι (κοινωνικά κι εργασιακά) θα αυξάνονται, και θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο στα φιλοδωρήματα των "ευεργετών" του έθνους."
Αν το δεχτούμε αυτό, επανερχόμαστε στο γνωστό (που παπαγάλισε και ο Γιωργάκης σήμερα): στην καταπολέμηση της διαφθοράς.
Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό; Όταν, όπως έγραψα στο προηγούμενο θέμα, ένας ηθικός άνθρωπος της ανωτάτης κοινωνικής τάξης, με οικονομική επιφάνεια και με τη συνδρομή ενός εκ των δέκα διαπρεπέστερων νομικών της χώρας δεν εμμένει στην τήρηση των νόμων και στην τιμωρία όσων παρανομούν, αρνούμενος κάθε συμβιβασμό, πώς ζητούμε ο μικρομεσαίος, που ανοίγει ένα μαγαζάκι και του έρχεται υγειονομικός έλεγχος ο οποίος του βεβαιώνει παράβαση μερικών εκατοντάδων ευρώ διότι το ύψος της πόρτας της τουαλέτας είναι δύο πόντους μικρότερο του επιτρεπομένου, να μην υποκύψει στην απαίτηση για φακελάκι; Πώς θα καταπολεμηθεί η διαφθορά αν πρωτίστως οι έχοντες τη δυνατότητα να αντισταθούν δεν το πράττουν;
Με άλλα λόγια, ποιοί θα ηγηθούν της προσπάθειας για καταπολέμηση της διαφθοράς;
"Πήγα πρόσφατα σε μια ορεινή περιοχή της επαρχίας και γνώρισα μερικούς ηλικιωμένους ανθρώπους, πυρόπληκτους από τις πυρκαγιές του Σεπτέμβρη. Τέτοιο ήθος, τέτοιο χαρακτήρα, μόνο στα χωριά από τα οποία κατάγονται οι γονείς μου είχα ξαναδεί στα ελληνικά δεδομένα. Οι άνθρωποι, εισοδηματικά, πάμπτωχοι."
ReplyDeleteάνθρωποι με ήθος χωρίς να είναι αστοί; α πα πα, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, εγώ είμαι οπαδός του Κομφούκιου και πιστεύω αυτά που λέει για τους χυδαίους των λαϊκών στρωμάτων.
Έχει κανείς υπόψη του στοιχεία για το χρέος των νοικοκυριών ως ποσοστό του ΑΕΠ σε διάφορες χώρες;
ReplyDelete@ προλετάριο ηθικών αρχών
ReplyDeleteΑυτό που έγραψες ακριβώς εννοούσα, λανθάνουσα γλώσσα μπορεί να μπέρδεψε.
Μίλησε και ο Καταλληλότερος για τη διαφθορά: "προωθήσαμε ρυθμίσεις που κάνουν δυσβάσταχτο το κόστος για τους ενόχους".
ReplyDeleteΟυδέν σχόλιο.
Το ερωτήματα που πλανώνται.
ReplyDelete-Ποιός,ποιοί εκβιάζουν τον Πρωθυπουργό;
-Ποιά είναι η ύλη που χρησιμοποιούν οι επίδοξοι εκβιαστές;
-Σε τί αποβλέπουν;
Χωρίς καλή πίστη ΟΥΔΕΝ οικοδομείται.
ReplyDeleteΟΥΔΕΠΟΤΕ ισχυρίσθηκα πως ΔΕΝ υπάρχουν ΦΤΩΧΟΙ άνθρωποι που είναι καλοί καγαθοί υπό την Πλατωνική έννοια. Απλά, απλούστατα, εκ της καταστάσεώς του (οικονομικής, κοινωνικής, κουλτούρας), ένας μεσο-, μεγαλο-αστός είναι λιγότερο ευάλωτος στο κάθε λογής δέλεαρ, ακόμα ΚΑΙ στον ΛΑΪΚΙΣΜΟ.
Η Β Περιφέρεια Αθηνών, γιά παράδειγμα, η παραδοσιακή ΦΩΛΗΑ του ΠΑΣΟΚισμού ΔΕΝ τσιμπάει πιά στις μεγαλοστομίες τους.
ΓΙΑΤΙ;;
Μήπως διότι αντελήφθησαν έστω και καθυστερημένα ότι οι ΠΑΣΟΚοι είναι απατεώνες;;; ΟΧΙ, βέβαια, αφού οι ψηφοφόροι αυτοί ήσαν συνεργοί σε όλες τις απάτες, ως πολεοδόμοι, εφοριακοί, τελωνειακοί κλπ κλπ.
ΤΟΤΕ;;;;;
Απλό, πολύ απλό. Απέκτησαν ΒΙΟΣ, "αστικοποιήθηκαν" και τώρα, δεν τσιμπάνε, θέλουν διαφάνεια [και το εννοούν] για να ΜΗ χάσουν τα κεκτημένα.
ΟΛΟΙ είμαστε ευάλωτοι και εξωνήσιμοι. ΑΠΛΑ, απλούστατα, το μέγεθος διαφέρει, οι ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ του ΔΕΛΕΑΤΟΣ και, ίσως, οι όποιες αναστολές λόγω παιδείας και αγωγής του καθενός.
Ο/Η PARMENIDES είπε...
ReplyDeleteΓΑΠ:Από την ομιλία στην διεθνή επιτροπή διαφάνειας σήμερα:
"Η θα καταπολεμήσουμε τη διαφθορά ή θα μας πνίξει όλους".
Ο ΓΑΠ είναι ο πολιτικός ηγέτης που έχει την ΗΘΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ ΤΟΥ,αλλά και τού ΑΜΩΜΟΥ τού "βίου και της πολιτείας του", να το λέει,να το ενοεί και να μπορεί να το εφαρμόσει όταν κληθεί.
January 14, 2008 6:33 PM
Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Η οικογένεια Παπανδρέου ΟΥΔΕΠΟΤΕ έφαγε, εκτός από τον εκμαυλιστή του ΕΘΝΟΥΣ όταν ξεμωράθηκε και ήγετο και εφέρετο από την consommatrice. Ως γιατρός, όμως, δέχομαι ότι ο Α. Παπανδρέου υπέστη εγκεφαλική ισχαιμία και, εν σειρά, βλάβη στην διάρκεια της καρδιοπνευμονικής παράκαμψης [αυτό συμβαίνει τακτικά], άρα ΔΕΝ ευθύνεται για τα μετεγχειρητικώς συμβάντα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ, οι Παπανδρέου είναι έντιμοι. Το πρόβλημά τους είναι η ΜΕΓΑΛΟΜΑΝΙΑ, η επιμονή τους να κυβερνούν την χώρα λόγω κληρονομικού δικαιώματος, ΑΚΟΜΑ και όταν είναι ΑΝΙΚΑΝΟΙ.
Ο κ. Γιωργάκης Παπανδρέου είναι ΑΝΙΚΑΝΟΣ. ΤΡΑΝΗ απόδειξη αυτού: Απευθύνεσαι στην "ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ" και την ίδια μέρα παρίσταται σε τελετή έκδοσης βιβλίου του ΑΛ ΚΑΠΟΝΕ.
You send mixed messages, and when you send mixed messages, you confuse the public and you become INEFFECTIVE.
Και αυτό είναι το πρόβλημα του Γιωργάκη: ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ.
Κάνεις μεγάλο ΛΑΘΟΣ. Υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί, χωρίς εκπαίδευση και αυτό που λές "αγωγή" που έχουν περηφάνεια και τιμή που δεν μπορείς να φανταστείς και δεν δελεάζονται από τίποτα. Πάρε το παράδειγμα του Μακρυγιάννη (που δεν ήξερε καν να γράφει) για να καταλάβεις τι εστί ήθος, αξιοπρέπεια και φιλοπατρία για να καταλάβεις ότι αυτά που λές είναι κούφια λόγια χωρίς επιχειρήματα
ReplyDeleteH ΔΙΑΦΘΟΡΑ είναι ΕΘΝΙΚΟΝ, κοινωνικόν και ΟΧΙ πολιτικό φαινόμενο.
ReplyDeleteΒΡΩΜΑΕΙ η Ελλάδα από ΚΕΦΑΛΗΣ μέχρις ονύχων.
Οι ΛΥΚΟΙ κι οι ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ είχαν απλά πεινάσει επί 20 ΧΡΟΝΙΑ. ΤΩΡΑ μπήκαν στο κοτέτσι και τόκαναν ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ που λέγανε οι Πειραιώτες στου Παλάσκα.
Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, βέβαια, θα ΠΛΗΡΩΣΕΙ ακριβά διότι:
1) ΔΕΝ γνωρίζει να επιλέγει συνεργάτες, και
2) ΕΚΑΝΕ το τακτικό ΚΑΙ στρατηγικό, αλλά ΚΥΡΙΩΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ λάθος να ΤΑΥΤΙΣΕΙ την ΔΙΑΦΘΟΡΑ με το ΠΑΣΟΚ.
Το ΠΑΣΟΚ [λόγω το ότι 99% των μελών του ήσαν το ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ και βρώμαγαν τα χνώτα τους από την πείνα] εισήγαγε την ΔΙΑΦΘΟΡΑ ως modus vivendi και modus operandi των Ελλήνων, ως ΥΨΙΣΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΑΞΙΑ.
Αλλά, αυτή την στιγμή, η διαφθορά είναι χαρακτηριστικό του ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ, ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ (κατά Jung) τυπωμένη στο γενετικό profile ΟΛΩΝ των Ελλήνων.
Πάρε το παράδειγμα του Μακρυγιάννη (που δεν ήξερε καν να γράφει) για να καταλάβεις τι εστί ήθος, αξιοπρέπεια και φιλοπατρία για να καταλάβεις ότι αυτά που λές είναι κούφια λόγια χωρίς επιχειρήματα
ReplyDeleteΟ Μακρυγιάννης υπόδειγμα ήθους; Κράτα μικρό καλάθι καλύτερα... Θυμίζω μόνο τη γνωστή ρήση του Μακρυγιάννη στη Βουλή μετά τα γεγονότα του 1843: «Αν είναι να μείνουμε εμείς νηστικοί, ας πάει στο διάβολο η ελευθερία. Έφαγαν αυτοί, ας φάμε και εμείς τώρα». Όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να βρει περισσότερα. Τα στοιχεία αφθονούν...
Ο/Η Anonymous είπε...
ReplyDeleteΚάνεις μεγάλο ΛΑΘΟΣ. Υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί, χωρίς εκπαίδευση και αυτό που λές "αγωγή" που έχουν περηφάνεια και τιμή που δεν μπορείς να φανταστείς και δεν δελεάζονται από τίποτα. Πάρε το παράδειγμα του Μακρυγιάννη (που δεν ήξερε καν να γράφει) για να καταλάβεις τι εστί ήθος, αξιοπρέπεια και φιλοπατρία για να καταλάβεις ότι αυτά που λές είναι κούφια λόγια χωρίς επιχειρήματα
January 15, 2008 9:36 AM
ΠΡΟΤΡΕΧΕΙΣ ή είσαι κακόπιστος.
ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ την ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ στο κείμενό μου, ειδικά την ΠΡΩΤΗ και ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ πρόταση!!
"Απλά, απλούστατα, εκ της καταστάσεώς του (οικονομικής, κοινωνικής, κουλτούρας), ένας μεσο-, μεγαλο-αστός είναι λιγότερο ευάλωτος στο κάθε λογής δέλεαρ"
ReplyDeleteΜα είναι άλλα τα μεγέθη και το μέγεθος της διαφθοράς κατά αναλογία του στάτους είναι εκείνο που μετρά.
Ερωτώ: ποιός έχει μεγαλύτερη ευθύνη, ο μικρομεσαίος που αναγκάζεται να υποκύψει στη διαφθορά για μερικές εκατοντάδες ευρώ, ή ο μεγαλοαστός του οποίου οι ύποπτες συναλλαγές μπορεί να αφορούν μερικά εκατομμύρια ευρώ και να αποβαίνουν εις βάρος μεγάλων ομάδων ανθρώπων;
Μην προσπαθούμε να στρέψουμε αλλού τη συζήτηση. Όπως λέει και η 'χυδαία', λαϊκή τάξη, το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.
"ποιός έχει μεγαλύτερη ευθύνη, ο μικρομεσαίος που αναγκάζεται να υποκύψει στη διαφθορά για μερικές εκατοντάδες ευρώ, ή ο μεγαλοαστός του οποίου οι ύποπτες συναλλαγές μπορεί να αφορούν μερικά εκατομμύρια ευρώ και να αποβαίνουν εις βάρος μεγάλων ομάδων ανθρώπων;"
ReplyDeletePos anagazetai diladi sou ebale kaneis to pistoli ston krotafo kai sou eipe "min pliroseis eisfores sto IKA" i " prepei na zitiseis fakellaki/miza"? Kai to petty corruption kai to corruption se megali klimaka einai eksisou katakritea. Eite klepseis 1 draxmi eite 10 ekatommyria, klepsia einai.
"Απλό, πολύ απλό. Απέκτησαν ΒΙΟΣ, "αστικοποιήθηκαν" και τώρα, δεν τσιμπάνε, θέλουν διαφάνεια [και το εννοούν] για να ΜΗ χάσουν τα κεκτημένα."
ReplyDeleteΤο έχω ξαναδεί το έργο Κομφούκιε. Κι έχει παιχτεί πολλάκις. Η συνέχειά του είναι η εξ αυτών προερχόμενη περιφρόνηση (και ο ευτελισμός βεβαίως βεβαίως) των ταπεινών της χυδαίας, λαϊκής τάξης...
Πόσο προβλέψιμο...
Ο/Η PARMENIDES είπε...
ReplyDelete@ Κομφούκιος
"ΑΛΛΑ αυτό που τελικά προτείνεις είναι Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ μορφή ΕΛΙΤΙΣΜΟΥ να μη πω ΦΑΣΙΣΜΟΥ"
Δεν επιχειρηματολογείς.Απλά αντιλέγεις.Αποφαίνεσαι.Αφορίζεις.Χαρακτηρίζεις.Σπιλώνεις.
Και τελικά ποια είναι η πατρίδα,που λές ότι αγαπάς, για σένα; Οταν στους ανθρώπους της φέρνεσαι κανιβαλλικά;
Τι είναι η Πατρίδα χωρίς τους Ανθρώπους της;
Μπορεί κάποιος να την αγαπά ενώ μισεί τους ανθρώπους της;
Μπορεί κάποιος να είναι και μισσέλην και πατριώτης;
January 14, 2008 4:28 PM
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΩ κύριε, επιχειρηματολογώ.
Με ΠΟΙΟ δικαίωμα εσύ, εγώ μπορούμε να μιλήσουμε για δουλειές που ΔΕΝ θέλουν να κάνουν οι Ελληνες;;;;;
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ οι ΕΛΛΗΝΕΣ;;;;;
Ο ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΣ ΛΑΟΣ;;;;; και δεν το ξέρω;;;;
ΤΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ είναι ΑΥΤΑ που ΓΡΑΦΕΙΣ;;;;
ΟΛΟΙ οι ΛΑΟΙ πρέπει να είναι ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ, ΑΥΤΑΡΚΕΙΣ και ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ.
Ακούς εκεί "Θα κάνουμε εισαγωγή μεταναστών για δουλειές που δεν κάνουν οι Ελληνες"!!!!!!!!!!!!
ΟΛΟΙ οι Λαοί έχουν πολύ έξυπνους, έξυπνους, μέτριους και ολιγοφρενείς πολίτες - the normal distribution. Από ΠΟΥ κι ως ΠΟΥ να γίνονται οι μέτριοι και οι ολιγοφρενείς γιατροί και δικηγόροι;;
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ το ΚΟΣΤΟΣ, το ΤΕΡΑΣΤΙΟ κόστος στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ αν οι ηλίθιοι μπουν σε ευαίσθητα επαγγέλματα;;;;;;
ΑΥΤΗ σου η ΑΡΛΟΥΜΠΑ Παρμενίδη θα μείνει στη ΙΣΤΟΡΙΑ του Blogging!
"Pos anagazetai diladi sou ebale kaneis to pistoli ston krotafo kai sou eipe "min pliroseis eisfores sto IKA" i " prepei na zitiseis fakellaki/miza"? Kai to petty corruption kai to corruption se megali klimaka einai eksisou katakritea. Eite klepseis 1 draxmi eite 10 ekatommyria, klepsia einai."
ReplyDeleteΦυσικά, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Δεν είναι του αυτού ενδιαφέροντος η μικροαπάτη του χαμηλομεσαίου με την καταπάτηση γης αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (υποθετικό παράδειγμα). Ερωτώ: σε ποιά από τις δύο περιπτώσεις θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση μια διερευνητική επιτροπή; Ποιά από τις δύο θα ανατεθεί στους πλέον έμπειρους να την διερευνήσουν; Ποιά θα χρειαστεί περισσότερους πόρους ή περισσότερα άτομα να ασχοληθούν με αυτή;
Nai i katapolemisi tha estiastei stis megalokompines alla ayto ginetai logo aneparkeias poron oxi logo tou oti oi megalokompines einai "simantikoteres". Aptin alli yparxoun tosoi polloi mikroapateones pou athroistika to kostos tous stin koinonia mporei na einai kai megalytero apo mia kompina ekatommyrion euro.
ReplyDeleteΟ/Η τέρας ηθικής διαφθοράς είπε...
ReplyDelete"Μα είναι άλλα τα μεγέθη και το μέγεθος της διαφθοράς κατά αναλογία του στάτους είναι εκείνο που μετρά.
Ερωτώ: ποιός έχει μεγαλύτερη ευθύνη, ο μικρομεσαίος που αναγκάζεται να υποκύψει στη διαφθορά για μερικές εκατοντάδες ευρώ, ή ο μεγαλοαστός του οποίου οι ύποπτες συναλλαγές μπορεί να αφορούν μερικά εκατομμύρια ευρώ και να αποβαίνουν εις βάρος μεγάλων ομάδων ανθρώπων;"
THIS IS THE VERY DEFINITION OF POPULISM.
Πως έλεγε και η αγράμματη Μελίνα, "Ασε τον φουκαρά να ζήσει κι αυτός". ΚΑΙ έτσι γέμισε η Ελλάδα ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ.
ΟΛΗ η ΤΡΑΓΩΔΙΑ της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ συνδέεται με τον ΡΕΛΑΤΙΒΙΣΜΟ.
ΔΕΝ υπάρχουν ΜΙΚΡΟΙ ΦΟΝΟΙ και ΜΕΓΑΛΟΙ ΦΟΝΟΙ, δεν υπάρχουν μικρά και μεγάλα ψέμματα στο ίδιο βαθμό που μιά γυναίκα ΔΕΝ μπορεί να είναι "ΟΛΙΓΟΝ ΕΓΚΥΟΣ".
Ο ΡΕΛΑΤΙΒΙΣΜΟΣ [το ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟΝ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΝ του ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ] είναι το ΑΙΤΙΟ, ο ΚΟΜΒΟΣ της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ στην Ελλάδα!!!!!
Aptin alli yparxoun tosoi polloi mikroapateones pou athroistika to kostos tous stin koinonia mporei na einai kai megalytero apo mia kompina ekatommyrion euro.
ReplyDeleteΚαμία αντίρρηση, αλλά πολλοί από αυτούς είναι θύματα της κρατικής αυθαιρεσίας και καταφεύγουν στην παρανομία μη έχοντες άλλη διέξοδο.
Αυτό όμως θέτει ξανά το γνωστό ερώτημα. Ποιοί θα ηγηθούν του αγώνα καταπολέμησης της διαφθοράς;
"πολλοί από αυτούς είναι θύματα της κρατικής αυθαιρεσίας και καταφεύγουν στην παρανομία μη έχοντες άλλη διέξοδο"
ReplyDeleteGive us an example please. Ena paradeigma pou to kratos anagase (opos to theteis) kapoion na paranomisei.
THIS IS THE VERY DEFINITION OF POPULISM.
ReplyDeleteΜην υπεκφεύγεις Κομφούκιε. Αυτός που κρύβει 100 ευρώ από την εφορία σαν αντίδραση στην κρατική εξουσία, οι φορείς της οποίας τον έχουν βλάψει πολλαπλάσια, δεν μπαίνει στην ίδια μοίρα με αυτόν που συνειδητά λαδώνει για να οικειοποιηθεί παράνομα εκτάσεις αξίας εκατομμυρίων.
Παραδειγματισμός μπορεί να υπάρξει όταν τιμωρηθούν τα μεγάλα ψάρια, όχι τα νεογνά.
/Η καραμπουρτζόβλαχος ηθικών αρχών είπε...
ReplyDeleteΑυτό όμως θέτει ξανά το γνωστό ερώτημα. Ποιοί θα ηγηθούν του αγώνα καταπολέμησης της διαφθοράς;
January 15, 2008 10:26 AM
ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ: άνθρωποι που 50αρισαν και έχουν ζήσει ΛΙΤΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ και με απόλυτη ΣΥΝΕΠΕΙΑ στις ΑΡΧΕΣ τους.....
ΑΝΘΡΩΠΟΙ που μπορούν κάνουν ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΑΥΓΑ για μια ΟΔΟΝΤΟΓΛΥΦΙΔΑ ή διότι το φως έμεινε αναμμένο σε άδειο δωμάτιο!!!
ΚΑΙ μη ΞΕΧΝΑΜΕ
ReplyDelete1)
E LABORE STABILITAS ET E LABORE VIRTU
2)
Το ΗΣΙΟΔΕΙΟΝ ΑΡΟΤΡΟΝ
Αριστος μόνο ο διανοούμενος που είναι συγχρόνως ΧΕΙΡΩΝΑΞ.
Συμφωνούμε ότι η διαφθορά σε όλα τα επίπεδα είναι το ίδιο κατακριτέα, όμως η αποτελεσματικότητα στην καταπολέμησή της θα εξαρτηθεί από τις "μεγάλες" υποθέσεις. Μόνο όταν τιμωρηθούν παραδειγματικά οι "μεγαλοκαρχαρίες" θα υπάρξει βελτίωση. Θα γίνει αντιληπτό ότι κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει και το γεγονός αυτό θα λειτουργήσει ως παράδειγμα για τους μικρο-απατεώνες. Εκεί θα φανεί και η δύναμη της δικαιοσύνης. Σε όλες τις χώρες που έγινε πραγματικά κάθαρση, κυνηγήσανε τα "μεγάλα κεφάλια" και έτσι συνετίστηκαν και οι μικρότεροι.
ReplyDelete"Αυτός που κρύβει 100 ευρώ από την εφορία σαν αντίδραση στην κρατική εξουσία, οι φορείς της οποίας τον έχουν βλάψει πολλαπλάσια, δεν μπαίνει στην ίδια μοίρα με αυτόν που συνειδητά λαδώνει για να οικειοποιηθεί παράνομα εκτάσεις αξίας εκατομμυρίων."
ReplyDeleteKai episis aytos pou krybei 100 euro ap'tin eforia san "antidrasi" (pou gia mena den einai kan legitimate reason) kai DEN pianetai dinei to paradeigma kai se allous na krypsoun 100 euro ap'tin eforia kai oute kan os endeiksi antidrasis alla os endeiksi lamogias. Etsi mazeyontai oi 100res.
To skeptiko tou mikroapateona einai "afou kynigane tous megalous, emena tha piasoune?"
@Κοντογιώργος
ReplyDelete...Θυμίζω μόνο τη γνωστή ρήση του Μακρυγιάννη στη Βουλή μετά τα γεγονότα του 1843: «Αν είναι να μείνουμε εμείς νηστικοί, ας πάει στο διάβολο η ελευθερία. Έφαγαν αυτοί, ας φάμε και εμείς τώρα».
O Mακρυγιάννης έβγαλε μιά ανθρώπινη κραυγή.Μπροστά στη νέα τάξη πραγμάτων που δημιούργησε η Επανάσταση του 1821 έφτασε κάποια στιγμή να ανταλλάξει την ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ με ένα κομμάτι αξιοπρέπειας.
Γιατί, πόσο ελεύθερος είναι ένας άνθρωπος που απλά αλλάζει δυνάστη; Πόσο ελεύθερος είναι ένας άνθρωπος που ενώ αυτός πεινάει οι διπλανοί του κολυμπάνε στο πλούτο; Οταν αδικείται κατάφωρα,Οταν διώκεται, Οταν δεν έχει στον Ηλιο μοίρα;
"Στο διάολο η Ελευθερία"
Καποιοι, πάρα πολλοί,ιδιαίτερα νέοι,το λένε για τη "Νέα Τάξη" πραγμάτων.Υπάρχουν πολλές αναλογίες με τη Μακρυγιαννική ατμόσφαιρα.Η ατμόσφαιρα μυρίζει μπαρούτι.
"Στο διάολο η Ελευθερία,στο διάολο η Δημοκρατία".
Give us an example please. Ena paradeigma pou to kratos anagase (opos to theteis) kapoion na paranomisei.
ReplyDeleteΈνα απλό παράδειγμα ήδη ανέφερα νωρίτερα. Ο διαπρεπής δικηγόρος σου θα μπορούσε να αναφέρει πλείστα όσα.
Η ουσία του προβλήματος είναι η πολυνομία η οποία είναι διατυπωμένη με τέτοιο αμφίσημο τρόπο έτσι ώστε να τιμωρούνται αυστηρότατα οι ανήμποροι και αδύναμοι αν χρειάζεται, αλλά να υπάρχουν και ουκ ολίγα παραθυράκια διαφυγής για τους δυνατούς. Συνήθως, οι οφελημένοι από αυτή την κραυγαλέα αδικία είναι οι φορείς της κρατικής εξουσίας.
/Η Anonymous είπε...
ReplyDeleteΣυμφωνούμε ότι η διαφθορά σε όλα τα επίπεδα είναι το ίδιο κατακριτέα, όμως η αποτελεσματικότητα στην καταπολέμησή της θα εξαρτηθεί από τις "μεγάλες" υποθέσεις. Μόνο όταν τιμωρηθούν παραδειγματικά οι "μεγαλοκαρχαρίες" θα υπάρξει βελτίωση. Θα γίνει αντιληπτό ότι κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει και το γεγονός αυτό θα λειτουργήσει ως παράδειγμα για τους μικρο-απατεώνες. Εκεί θα φανεί και η δύναμη της δικαιοσύνης. Σε όλες τις χώρες που έγινε πραγματικά κάθαρση, κυνηγήσανε τα "μεγάλα κεφάλια" και έτσι συνετίστηκαν και οι μικρότεροι.
January 15, 2008 10:36
OXI, OXI, OXI
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ.
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ
Ε labore stabilitas et e labore virtu = εκ της εργασίας η σταθερότητα και εκ της εργασίας η αρετή
ReplyDeleteΠΟΛΥ ΑΠΛΟ: άνθρωποι που 50αρισαν και έχουν ζήσει ΛΙΤΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ και με απόλυτη ΣΥΝΕΠΕΙΑ στις ΑΡΧΕΣ τους.....
ReplyDeleteΑΝΘΡΩΠΟΙ που μπορούν κάνουν ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΑΥΓΑ για μια ΟΔΟΝΤΟΓΛΥΦΙΔΑ ή διότι το φως έμεινε αναμμένο σε άδειο δωμάτιο!!!
Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τεράστιο θέμα (και να εμμένουν μέχρι τελικής νίκης) όταν π.χ. ο έφορος παρανομεί ή στα πλαίσια της αντίθεσής τους στον 'ρελατιβισμό' κάνουν τον ίδιο καυγά με αυτό που κάνουν για το αναμμένο φως και μετά ηρεμούν;
Τέτοιες ενέργειες δεν βοηθούν. Στον καθένα αυτά που του πρέπουν.
"Ε labore stabilitas et e labore virtu = εκ της εργασίας η σταθερότητα και εκ της εργασίας η αρετή"
ReplyDeleteO Ellinas omos den thelei na kourazetai....
"OXI, OXI, OXI
ReplyDeleteΟΛΕΣ ΜΑΖΙ.
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ
ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ"
Προς δόξαν της αδράνειας, της στασιμότητας και της διατήρησης του υπάρχοντος καθεστώτος...
ΦΊΛΟΙ ΜΟΥ,
ReplyDeleteΗ καρδιά του προβλήματος βρίσκεται στο οτι Ο ΝΟΜΟΤΑΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ TIMΩREITAI KAI ΔΙΩΚΕΤΑΙ.
Παιδιά ΣΥΡΜΑ ο Κομφου θα μας βάλει να δουλέψουμε όπως βασανίζει τα Αμερικανάκια στις εφημερίες.
ReplyDeleteGive us an example please. Ena paradeigma pou to kratos anagase (opos to theteis) kapoion na paranomisei.
ReplyDeleteΤα τρία τέταρτα των κατοίκων της Αθήνας έκτισαν παράνομα διότι δεν υπήρχαν νόμιμα οικόπεδα να κτίσουν.ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ.
"Η καρδιά του προβλήματος βρίσκεται στο οτι Ο ΝΟΜΟΤΑΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ TIMΩREITAI KAI ΔΙΩΚΕΤΑΙ."
ReplyDeleteΟ ίδιος δε νόμος που διώκει το νομοταγή πολίτη μπορεί να βγάζει λάδι το διεφθαρμένο μεγαλοεπιχειρηματία. Είναι δίκαιο αυτό;
Ο/Η PARMENIDES είπε...
ReplyDeleteΦΊΛΟΙ ΜΟΥ,
Η καρδιά του προβλήματος βρίσκεται στο οτι Ο ΝΟΜΟΤΑΓΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ TIMΩREITAI KAI ΔΙΩΚΕΤΑΙ.
January 15, 2008 10:48 AM
ΛΑΘΟΣ, ΛΑΘΟΣ
Μιά ζωή είχε βάλει το ΠΑΣΟΚ στο μάτι την περιουσία μου, ΑΛΛΑ ουδέποτε ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΑ.
Προσέλαβα τον καλύτερο και εντιμότερο δικηγόρο της Επικράτειας και κινούμαι δια της ΘΕΣΜΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
ΣΤΗΝ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΣΕΙΣ
Εξεστι Παρμενίδη ασχημονείν και βερμπαλίζειν
Και φυσικά το Κράτος το έκανε και το κάνει για να πάνε στα ύψη τα λίγα νόμιμα οικόπεδα των Αστών που με μισο στρέμμα γίνανε ζάμπλουτοι και μας πουλάνε και Ηθικολογια στο Μπλόγκ.
ReplyDeleteΔυστυχώς η Ελλάς ποτέ δεν υπήρξε Κράτος Δικαίου. Πάντα εξυπηρετούσε τα συμφέροντα ολίγων, όποιοι και αν ήταν αυτοί.
ReplyDeleteΣας εγκαταλείπω προσωρινώς δια να εκπληρώσω ηθικές υποχρεώσεις με νόμιμο τρόπο (καθότι απένταρος εγώ θα ξοδέψω 3 ημέρες για τα ίδια πράγματα που διαπλεκόμενοι θα κάνουν σε 5 λεπτά). Ο νόμος είναι ίσος σου λέει μετά...
Το δικαιοδοτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι το πρόβλημα και όχι η λύση.Η ΚΆΘΑΡΣΗ πρέπει να αρχίσει από εκεί.
ReplyDelete@ parmenidis,
ReplyDeleteΤο ερωτήματα που πλανώνται.
-Ποιός,ποιοί εκβιάζουν τον Πρωθυπουργό;
-Ποιά είναι η ύλη που χρησιμοποιούν οι επίδοξοι εκβιαστές;
-Σε τί αποβλέπουν;
January 15, 2008 8:31 AM
Η υπόθεση Ζαχόπουλος, τα DVD και οι κασσέτες είναι μια μικρή γεύση και για το υλικού το οποίο έχει συγκεντρωθεί και από τις υποκλοπές. Κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να συσχετίσει το συγχρονισμό των γεγονότων σε ασύνδετα φαινομενικά επίπεδα και να φτάσει σε συμπεράσματα για το τεράστιο κόστος που ενέχει για τη χώρα η συνέχιση αυτής της εκβιαστικής κατάστασης.
Για έναν πρωθυπουργό υπό ομηρία δύο επιλογές υπάρχουν. Να βγει και να πει την αλήθεια ως προς το περιεχόμενο του εκβιασμού ζητώντας τη στήριξη του λαού, ή να παραιτηθεί από όλα τα αξιώματα που κατέχει, να αποσυρθεί δλδ, και να προκηρυχθούν άμεσα εκλογές!
Σε κάθε περίπτωση όμως η πολιτική αστάθεια, ή ακόμα και ο "αποκεφαλισμός ηγεσίας" της χώρας σε μια κρίσιμη για τα εθνικά θέματα συγκυρία είναι μάλλον αναπόφευκτη.
πολιτοφύλαξ αντιδιαφθορέων είπε...
ReplyDeleteTHIS IS THE VERY DEFINITION OF POPULISM.
Μην υπεκφεύγεις Κομφούκιε. Αυτός που κρύβει 100 ευρώ από την εφορία σαν αντίδραση στην κρατική εξουσία, οι φορείς της οποίας τον έχουν βλάψει πολλαπλάσια, δεν μπαίνει στην ίδια μοίρα με αυτόν που συνειδητά λαδώνει για να οικειοποιηθεί παράνομα εκτάσεις αξίας εκατομμυρίων.
Παραδειγματισμός μπορεί να υπάρξει όταν τιμωρηθούν τα μεγάλα ψάρια, όχι τα νεογνά.
January 15, 2008 10:31 AM
Mακροοικονομικά είσαι άσχετος. Υποθετικά 10 εκατομμύρια κάτοικοι ΕΠΙ 100 ευρώ ΙΣΟΝ 1 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ευρώ, ΗΤΟΙ 2% του ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.
Με κάτι τέτοια ΔΕΝ βγαίνει πέρα το ΕΘΝΟΣ και στη συνέχεια ΒΑΖΕΙ φόρους έμμεσους που τελικά τους ΠΛΗΡΩΝΕΙ ο πραγματικά ΑΔΥΝΑΤΟΣ.
ΑΥΤΟ που είπες είναι ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και είναι ο ΚΟΜΒΟΣ του ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ μας προβλήματος.
"Τα τρία τέταρτα των κατοίκων της Αθήνας έκτισαν παράνομα διότι δεν υπήρχαν νόμιμα οικόπεδα να κτίσουν.ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ."
ReplyDeletePoios eipe diladi oti to kratos ypoxreouto na nomimopoiisei oikopeda pros domisi? Kai poios leei oti nte kai kala itan ypoxreomenoi na xtisoun apokleistika stin Athina aytoi pou extisan? An o kathenas den ekane tou kefaliou tou de tha eixame sygentrothei o misos plythismos tis xoras se mia poli sa sardelles pastes.
Παλληκάρια,
ReplyDeleteΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ.
Αυτό το δείχνουν με πανηγυρικό τρόπο τα γεγονότα αυτών των ημερών.
Καποια στιγμή επι ΠΑΣΟΚ το κράτος είχε αρχίσει να έχει φιλολαικά χαρακτηριστικά.Αυτό δεν άρεσε σε πολλούς.Και τώρα άρχισε το κανονικό ξύλωμα με τη γελοιοποίηση της λέξης "επανίδρυση".
AΣΦΑΛΩΣ και το ΜΕΓΑΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ πρέπει να παταχθεί ΠΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΣΥΤΗΡΑ προς ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΜΟ
ReplyDeleteΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
Θα μπούνε στο ΜΠΑΛΑΟΥΡΟ όλοι οι εφοριακοί, πολεοδόμοι, τελωνειακοί, φώφες, λαλιώτες κλπ κλπ
ΟΛΟΙ
ΟΛΟΙ
ΟΛΟΙ
Είπαμε,
There is NO such thing as being a little pregnant!
Παρακολουθούμε τη συζήτηση με εξαιρετικό ενδιαφέρον . Έχουμε υποσχεθεί post για τη διαφθορά και θα το αναρτήσουμε εντός της βδομάδας. Θα είναι μια καλή ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε δια τς συζήτησης μερικά πράγματα, κάποια στερεότυπα και κάποιους μύθους γύρω από το θέμα.
ReplyDeleteΚάποιος ρώτησε παραπάνω για το ύψος του δανεισμού (ως προς το ΑΕΠ) των ελληνικών νοικοκυριών σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Θα το ψάξουμε. Πάντως απ' όσο θυμόμαστε είναι γύρω στο 50%. Στην Ευρώπη φτάνει το 70% και στις ΗΠΑ είναι ακόμα μεγαλύτερο. Θα επανέλθουμε με τα ακριβή στοιχεία.
Or "a little" gay for what it's worth!
ReplyDelete"Κάποιος ρώτησε παραπάνω για το ύψος του δανεισμού (ως προς το ΑΕΠ) των ελληνικών νοικοκυριών σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Θα το ψάξουμε. Πάντως απ' όσο θυμόμαστε είναι γύρω στο 50%. Στην Ευρώπη φτάνει το 70% και στις ΗΠΑ είναι ακόμα μεγαλύτερο. Θα επανέλθουμε με τα ακριβή στοιχεία."
ReplyDeleteBebaia ayto to noumero apo mono tou den mporei na dosei olokliromeni eikona. To zitoumeno einai gia ti anages daneizontai oi Ellines kai gia ti anages oi x/y/Amerikanoi. Diladi pou ksodeyoun to credit oi Ellines?
little pregnant δεν υπάρχει αλλά σύμφωνα με τη Rose Ackerman , αμερικανίδα number one ειδικό στη μελέτη της διαφθοράς, πρώτα πρέπει να χτυπιέται η υψηλή διαφθορά, και δειγματοληπτικά η χαμηλή διαφθορά με σκοπό να κρατιούνται τα μπόσικα και να μην δημιουργούνται εκτεταμένες προσδοκίες ανομίας στον πληθυσμό, όπως πχ συμβαίνει σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ιταλία, όπου ό, τι και να γίνει ο υπάλληλος της Πολεοδομίας και του ΜΕταφορών είναι εκεί και τα παίρνει. Ωστόσο θεωρεί ότι μια σοβαρή εκστρατεία κατά της διαφθοράς , δηλαδή μια ορθολογική αντιμετώπιση του φαινομένου με τα περισσότερα κέρδη για την κοινωνία, ξεκινάει με την υψηλή διαφθορά.
ReplyDeleteναι εντάξει δεν έχουμε και καμία τράπεζα με στατιστικά στοιχεία. Κυρίως πρέπει να δούμε πόσο κομμάτι του δανεισμού αφορά την κατανάλωση και πόσο τη χρηματοδότηση business start ups κοκ.
ReplyDeleteεκεί θεωρούμε ότι τα νούμερα θα δείξουν επέκταση του ποσοστού των καταναλωτικών δανείων σε σχέση με τα επιχειρηματικά δάνεια στο σύνολο του δανεισμού. Δεν τα έχουμε στη διάθεσή μας όμως
ReplyDeleteπαρεμπιπτόντως αλλάξαμε και το post
ReplyDeleteTo ύψος δανεισμού σε ποσοστό επί του πληθυσμού ΔΕΝ είναι ιδιαίτερα μεγάλο στην Ελλάδα.
ReplyDeleteΑλλά είναι ανησυχητικό από τον ρυθμό ΑΥΞΗΣΗΣ του, την απουσία ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ εξόφλησης ΚΑΙ το γεγονός ότι 33-35% αυτού είναι για ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ και όχι για λόγους επενδυτικούς/στεγαστικούς.
Από τα 100 περίπου ΔΙΣ του δανεισμού των Ελλήνων, τα 60+ πάνε σε ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ δάνεια, πράγμα ΚΑΛΟ, πολύ καλό, εξαιρετικό, εφόσον βέβαια ο δανειζόμενος μπορεί να αντεπεξέλθει στην εξόφληση.
Τα υπόλοιπα πάνε στην Καλογήρου για Πράντα, στου Καρούζου για μαύρα ανδρικά ρούχα κηδείας και στη Μύκονο και άλλα tsokaresque νησιά των κατωτέρων κοινωνικών στρωμάτων.
Τελικά η μεγαλύτερη εξουσία σ' αυτόν τον τόπο είναι οι αλήτες οι ρουφιάνοι δηλαδή οι δημοσιογράφοι!!
ReplyDeleteΕπιβάλλεται post για την διαφθορά παίδες της γ700!
keep on the good work!
H δημοσιογραφία στην Ελλάδα αρχίζει και τελειώνει με τους κυρία Χουκλη, κυρίους Παπαχελά, Μανδραβέλη, Κύρτσο, Μίχα και 2-3 άλλους.
ReplyDeleteΕΙΝΑΙ εντυπωσιακό ότι τουλάχιστον 50% από αυτούς είναι ΠΡΟΪΟΝ της μεσαίας και άνω αστικής τάξης, της ραχοκοκκαλιάς της κοινωνίας.
gamw to Xristo sas re mounopana.
ReplyDeleteAn einai ola kalytera apo tis statistikes ti skata onomazeste genia twn 700?
Mpourzouades tou poutsou pou 8a mou peite oti einai ki epilogh mou h ftwxeia?
Pou den exete doulepsei oute mia mera
Kai milate ki ek merous mou skatotexnokrates.
Mia fora to dimino paw cinema. Auth einai h nea ftwxeia. H' na perimenoume na fame prwta koloky8ia nerobrasta gia na niwsoume ftwxoi? Pou kai auto ginetai tis teleftaies 5 meres tou mhna...
Kariolides bolemenoi pou 8a milhsete gia g700
Ptyxiouxos EMP 450 Evrw mhniao eisodhma
Για ποια γενιά των 700 ευρώ μιλάμε; Μήπως γι' αυτούς που μόλις τελειώσουν τα 700 ευρώ σηκώνουν άλλα 500 από τον λογαριασμό του μπαμπά; Μήπως γι' αυτούς που ψωνίζουν και ταξιδεύουν με την πιστωτική της μαμάς; Ή μήπως γι' αυτούς που στέλνουν στους γονείς τους τους λογαριασμούς και το ενοίκιο για να τα πληρώσουν; Να βγει να μιλήσει η πραγματική γενιά των 700 ευρώ. Αυτοί που δεν έχουν στηρίγματα. Αυτοί που υποφέρουν τόσα χρόνια από τη μιζέρια. Αυτοί που χρεώνονται για να πληρώσουν το πετρέλαιο. Αυτοί που πραγματικά είναι υποχρεωμένοι να ζήσουν με 700 ευρώ.
ReplyDeleteΚαλαϊτζής Νίκος (χωρίς ψευδώνυμο)
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete@ anonymos
ReplyDeleteαυτοί που λες λέγονται μαμάκηδες και συνήθως καταλήγουν να είναι και χλιδάνεργοι (χλιδέ άνεργοι). Αντί να δουλέψουν προτιμούν να λεφτά των γονιών μη και χαλάσει το καταναλωτικό πρότυπο
@ ανώνυμος με χριστοπαναγίες
ReplyDeleteοκ μην τρελένεσαι όπως καταλαβαίνεις δεν είναι όλοι γ700 εδώ μέσα. Υπάρχουν και μεγαλύτεροι και πλουσιότεροι που γράφουν στο μπλογκ. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουν δικαίωμα να μιλήσουν για το πως αντιλαμβάνονται το φαινόμενο.
Από εκεί και πέρα η νέα φτώχεια στην Ελλάδα έχει τρεις διαστάσεις : α) την εισοδηματική, δεν πεινάμε μεν αλλά τα βγάζουμε πέρα ίσα ίσα δε,β)υπάρχει φτώχεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων γ) υπάρχει φτώχεια ως προς το κοινωνικό κεφάλαιο .