Sunday, January 13, 2008

Γενιά Χ: Οι τεμπέληδες του έρωτα

Από την Ιωάννα Νιαώτη

Κατηγορήθηκαν από το κοινωνικό κατεστημένο για απάθεια, «εργασιακή φυγοπονία» και τάση για αποφυγή της σκληρής εργασίας, έχοντας δουλέψει έντονα τα 3-4 πρώτα χρόνια στο επαγγελματικό ξεκίνημά τους. Τώρα τα μέλη της γενιάς Χ κερδίζουν άλλον έναν τίτλο οκνηρίας: χαρακτηρίζονται «τεμπέληδες στον έρωτα».

Ετσι τουλάχιστον υποστηρίζει ο Αμερικανός ανθρωπολόγος του Πανεπιστημίου του Σικάγου, Εντουαρντ Λάουμαν, που πραγματοποίησε ευρεία έρευνα για τις σεξουαλικές συνήθειες όσων έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1965 και του 1985.

«Οι Χ έχουν σημαντικά λιγότερους ερωτικούς συντρόφους και δεν είναι τόσο άπιστοι όσοι μέλη της προηγούμενης και της επόμενης γενιάς», λέει ο Αμερικανός καθηγητής, που θα δημοσιοποιήσει την έρευνά του την επόμενη χρονιά.

Για τη γενιά των «baby boomers», η σεξουαλική απελευθέρωση ήρθε με το αντισυλληπτικό χάπι. Αυτοί πάλι που γεννήθηκαν μετά το 1985 ανακάλυψαν εκ νέου το σεξ «ως νέο σπορ» μέσω του Διαδικτύου. Σύμφωνα όμως με το πόρισμα του καθηγητή Λάουμαν, η εμφάνιση του AIDS και η κατακόρυφη αύξηση του ποσοστού των διαζυγίων, «δημιούργησε ανασφάλεια στα μέλη της γενιάς Χ, που ενστικτωδώς επιλέγουν όρια στην ερωτική τους ζωή».

Ο Λάουμαν, συγγραφέας του βιβλίου «The Social Orientation of Sexuality», που διδάσκεται στην εκπαιδευτική ύλη πολλών αμερικανικών κολεγίων, πραγματοποίησε χιλιάδες συνεντεύξεις με Αμερικανούς και Δυτικοευρωπαίους της γενιάς Χ. «Από τα ευρήματα είναι ξεκάθαρο ότι όσοι ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 22-42 κάνουν σταθερά σεξ, όμως όχι τόσες φορές και με τέτοια ποικιλία τεχνικών που χαρακτήριζε τη γενιά των γονιών τους και τους σημερινούς εφήβους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αμερικανός καθηγητής.

Στον ίδιο άξονα κινείται και ο Φρανκ Φουρέντι, Βρετανός καθηγητής του Πανεπιστημίου του Κεντ, υποστηρίζοντας ότι «κάπου ανάμεσα στη γενιά του ελεύθερου έρωτα και τη γενιά των σημερινών εφήβων υπάρχει μια γενιά που αρνείται την έκλυτη ζωή και τις παράλληλες σχέσεις».

Και οι δύο καθηγητές πιστεύουν ότι τα μέλη της γενιάς Χ στράφηκαν περισσότερο στη δημιουργία «τεχνητών οικογενειών», ενισχύοντας δηλαδή τις σχέσεις με τους κολλητούς τους φίλους. Αυτή τους η τάση «μεταφέρθηκε με επιτυχία στην τηλεόραση με την αμερικανική σειρά "Friends" και τη βρετανική παραγωγή "This Life"». «Οσο περίεργο και αν φαίνεται, μπορεί σε αυτές της σειρές να γίνονται πολλές και λεπτομερείς συζητήσεις για το σεξ, αλλά... η δράση είναι μηδαμινή», λέει ο Λάουμαν, ο οποίος εκτιμά ότι μειώθηκαν οι ερωτικές περιπέτειες των μελών της γενιάς Χ λόγω της δυσκολίας «αποδοχής των ερωτικών συντρόφων και προσαρμογής τους στον κύκλο των φίλων».

Στον ερωτικό αντίποδα βρίσκεται η γενιά Υ. Με τη μείωση των νέων κρουσμάτων του AIDS στον δυτικό κόσμο και την εξάπλωση του Διαδικτύου, η γενιά Υ επιδίδεται σε νέες ερωτικές περιπέτειες. Τις συνήθειες των Υ μελετά η κοινωνιολόγος Πόλα Ινγλαντ, του Πανεπιστημίου Στάνφορντ στην Καλιφόρνια, το οποιο ήδη έχει πραγματοποιήσει 4.000 σχετικές συνεντεύξεις μέσω του Ιντερνετ. «Οι Υ είναι τελείως διαφορετικοί από τους Χ», λέει η Ινγκλαντ, «είναι πρόθυμοι να κάνουν σεξ μόνο για μια νύχτα, με γνωστούς ή και ξένους, σε σπίτια φίλων και σε δημόσιους χώρους».

Η Ιωάννα Νιαώτη είναι δημοσιογράφος. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία στις 27 -12- 2007.

30 comments:

  1. Λοιπόν, όπως είπε και ο Τζίμης Πανούσης γ*τε γιατί χανόμαστε.

    Θα συνεχίσουμε τη συζήτηση περί φτώχειας και συγκεκριμένα περί νέας φτώχειας και νεόπτωχων , την οποία ξεκινήσαμε στο προηγούμενο post, από Δευτέρα.

    ReplyDelete
  2. @ Κομφούκιος
    " @ parmenides
    "Ας αναρωτηθούμε λοιπόν:
    1-Η Ελλάδα είναι μιά φτωχή ή μιά πλούσια χώρα;
    2-Οι Ελληνες είναι φτωχοί ή πλούσιοι;
    3-Οι Ελληνες είναι πλούσιοι σε μιά πλούσια χώρα, πλούσιοι σε μιά φτωχή χώρα ή φτωχοί σε μία πλούσια χώρα;
    Αυτά τα ερωτήματα δεσμεύουν σε απαντήσεις που έχουν τη δύναμη ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.Και που εμπεριέχουν το ΑΞΙΑΚΟ και άρα το ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ στίγμα του καθένα μας.Απ-αξιωμένες και απο-ιδεολογικοποιημένες απαντήσεις ΔΕΝ υπάρχουν.Και δεν υπάρχουν γιατί δεν μπορούν να επιβιώσουν στον σκληρό ΑΓΩΝΑ των αντιπαραθέσεων."

    Για να απαντήσουμε σωστά οφείλουμε να εισαγάγουμε και μιά άλλη παράμετρο, τον χρόνο.
    Η Ελλάδα ήταν κάποτε επίγειος παράδεισος, αλλά με φτωχούς πολίτες.
    Σήμερα, η Ελλάδα είναι ΠΛΟΥΣΙΑ, είναι ένας Λευτέρης Πανταζής, ένας quasimodo, σε έκδοση nature morte ή μιά ρωπογραφία με τo ουλώδες silicon-filled bust της Αννας Βάρσου ως το εικαστικό μοντέλο.

    Η Ελλάδα έγινε ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΣ και ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΣ μιά κόλαση κομμένη και ραμμένη στην "ιδεολογία" του απολύτου πεζοδρομίου, μιάς αγράμματης και άξεστης ΣΥΜΜΟΡΙΑΣ του Far West."

    Αυτό το surreal γράψιμό σου, τύφλα νάχει ο
    Εγγονόπουλος, ο Χαρζηκυριακος-Γκίκας και ο de Chirico.

    ReplyDelete
  3. Αυτά που συμβάινουν σήμερα αδυνατω να τα κατανοήσω.
    Παίρνω παράδειγμα την κόρη φίλων μου. Ειναι 28 ετών, έχει δίπλωμα φιλολογίας από Ελλάδα με μεταπτυχιακό στις μεταφράσεις από Λονδίνο και συμπαθέστατη. Δουλεύει επί συμβάσει στην Ραδιοφωνία και μένει σε δικό της σπίτι (125 τμ, των γονέων εννοείται).

    Το Σεπτέμβριο λοιπόν διημείφθη ο εξής διάλογος ανάμεσα μας,
    "Αννα που πηγες φέτος;"
    "Στην Χαλκιδική, κατασκηνώσαμε"
    "Είσασταν παρέα;"
    "Ναι, 6 άτομα;"
    "Τρεις και τρεις;"
    "Οχι, πέντε κοπέλες και ήρθε και ένας μαζί, αλλά τον διώξαμε μετά"

    Παραμονή Πρωτοχρονιάς πέρυσι, ξανα κουβέντα,
    "Αννα που θα πάτε απόψε;"
    "Κλείσαμε στο Ταδε"
    "Θάστε πολλοί;"
    "Κάπου 6-8 άτομα"
    "Μισοί-μισοί;"
    "Οχι, πέντε κοπέλες και 1-2 αγόρια"

    Να σημειωθεί ότι τουλάχιστον 2 από τα κορίτσια της παρέας είναι καλλονές (ούτε μιά ηλιθία ξανθειά), όλες μορφωμένες και όλες πλούσιες.

    Ι cannot fathom what goes on these days.

    ReplyDelete
  4. Πάντως φταίω και γω, αλλά στην περίπτωση της Αννας και το αντικείμενο των σπουδών της.
    Ενα τον είχε συμπαθήσει και κει που έλεγε να προχωρήσει η υπόθεση, της πετάει μια μέρα ένα "έχω απΗΥδίσει" και αυτό ήτανε.

    Μετα της γνώρισαν ένα άλλο ωραίο και του Μετσοβίου και με μεταπτυχιακό στις ΗΠΑ και στο "χαίρω πολύ" της λέει,
    "Παπασωτηρίου Σωτήριος" - αυτό ήταν...

    ReplyDelete
  5. Η αγάπη είναι ταπείνωση. Εγώ θέλω να κάνω τα πάντα για τον καλό μου και θα χαρώ κι όταν εκείνος μοιράζεται τη γνώση του μαζί μου και διορθώνει τα λάθη μου. Θέλω κι εγώ να μάθω, τι φταίω που γεννήθηκα φτωχιά; Αν δεν με διορθώσει, πώς θα μάθω; Αλλά εκείνος είναι τόσο ακατάδεχτος πιά που ούτε γυρνάει να με κοιτάξει. Πώς θα ορθοποδίσω κι εγώ η άμοιρη όταν με περιφρονεί τοιουτοτρόπως;

    ReplyDelete
  6. Ο Ζαχό πάντως,πάνω στο καταγεγραμμένο ερωτικό του παραλήρημα και τις αφροδισιακές φαντασιώσεις του,κραύγαζε το όνομα της Καταλληλοτέρας Κυρίας που θα την προτιμούσε να ήταν στη θέση της Ευδοκίας.
    Όι φιλίες δεν ξεχνούνται ποτέ.
    Τάκουσες τα νέα Καταλληλότερε;
    Αγαπά ο Θεός τον κλέφτη αλλά αγαπά και το νοικοκύρη.

    ReplyDelete
  7. Αυτά περί απελευθέρωσης των νέων μπορεί να ισχύουν σε υγιείς κοινωνίες, αλλά η Ελλάδα είναι ιδιάζουσα περίπτωση.

    Όπως φαίνεται και σε παλαιότερη έρευνα σε σχέση με το προφίλ των εφήβων, το σεξ δεν κυριαρχεί στις προτεραιότητές τους (κλικ εδώ). Υποθέτω πως κάποιοι από αυτούς μπορεί να το ανακαλύψουν καθυστερημένα στα 50 τους με τους υφισταμένους τους...

    ReplyDelete
  8. "...Ο γωστός σκηνοθέτης κ.Μυλωνάς,φίλος του Ζαχόπουλου,έλαβε περίπου 700.000 ευρώ για την ψηφιοποίση θεατρικών έργων που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.."

    ReplyDelete
  9. "Πάντως φταίω και γω, αλλά στην περίπτωση της Αννας και το αντικείμενο των σπουδών της."

    Κομφούκιε, ενδιαφέρομαι. Θα μου γνωρίσεις την Aννα και τις φίλες της να συσφίγξουμε τις σχέσεις μεταξύ Αστικής και Χυδαίας Τάξης και να ανορθώσουμε το επίπεδό μας;

    ReplyDelete
  10. "Αλλά εκείνος είναι τόσο ακατάδεχτος πιά που ούτε γυρνάει να με κοιτάξει."

    Συμφωνώ μαζί σου ερωτοχτυπημένη. Γνώρισα κι εγώ τις άλλες μια όμορφη και καλλιεργημένη κοπέλλα, και όταν της συστήθηκα έστρεψε τα μάτια αλλού με περιφρόνηση και εξαφανίστηκε. Πάει, χάλασε ο κόσμος.

    ReplyDelete
  11. όλοι έχουν γίνει σνομπαρίες Σωτηράκη φίλε μου, γι αυτό μετά πάνε και τα σκάνε για ψυχανάλυση και φούμαρα για να πλουτίζουν οι ψυχαναλυτές και οι καφετζούδες.

    ReplyDelete
  12. Γιά όλους έχει ο Θεός. Κατ αρχήν ΔΕΝ επιτρέπεται να ανακατεύονται οι τάξεις.
    Ο γιός του πασόκου (που συνήθως ονομάζεται "Αλέξανδρος" ή "Κωνσταντίνος" για πιό αρχοντιά και κοινωνική gravitas) αρμόζει να παντρευτεί την Καρολίνα Psomiades-karavlahos, και η κορούλα πασόκα που συνήθως ονομάζεται "Νατάλια" ή "Ελεωνόρα",ή "Ελενα" ή "Ιλεάνα" ή "Μάρνυ" [προφανώς ψυχολόγος ή διαιτολόγος της Αγγλίας (όπως λέγαμε όταν ήμουνα έφηβος "γιατρός της Ιταλίας")] αρμόζει να παντρευτεί τον γιό Μπουχέσα για να είναι κοινωνικώς assorties οι οικογένειες.

    ReplyDelete
  13. χριστιανέ ευχαριστούμε για το λινκ

    ReplyDelete
  14. καμιά καλά έρευνα υπάρχει?

    ReplyDelete
  15. Πάντως έχει δίκηο ο Κομφου. Οι κόρες της λεγόμενης μπασκλασαρίας στα 90ς γινόντουσαν με το σώνει και καλά ψυχολόγοι, στα 00ς τις έχει πιάσει μανία με την διαιτολογία.
    Και πανάθεμά τες, οι μισές είναι φάλαινες.

    Φαντάσου τώρα, φάλαινα διαιτολόγος......

    ReplyDelete
  16. πάντως, μιας και το έχουμε συζητήσει αυτό το θέμα άπειρες φορές με τα παιδιά του team, με φίλους και φίλες , υπάρχει τρομερό πρόβλημα επικοινωνίας ανάμεσα σε γυναίκες και άντρες.

    Οι περισσότεροι συμπεριφέρονται ως νάρκισσοι που το μόνο που ψάχνουν είναι ένα κοινό για να τους χειροκρατήσει. Ντύνονται , φτιάχνονται και μετά στέκονται για να τραβήξουν την προσοχή του άλλου. Έστω και μια μικρή ματιά επιβεβαίωσης της ομορφιάς τους τους αρκεί . Έπειτα φεύγουν από όπου έχουν πάει ικανοποιημένοι χωρίς να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα να προχωρήσουν παρακάτω, να ολοκληρώσουν δηλαδή αυτό το παιγνίδι. Αυτό ισχύει για γυναίκες και άντρες.

    Επιπλέον και οι σχέσεις έχουν γίνει εξαιρετικά δύσκολες. Αυτή η σταθερότητα για την οποία μίλάει ο ερευνητής στο άρθρο είναι λίγο εκτός τόπου και χρόνου. Μπορεί ως προς το σκέλος της σεξουαλικής συμπεριφοράς η γενιά Χ να είναι όντως συντηρητική, όμως αυτό που βλέπουμε εμείς σε όσους έχουν ξεφύγει από το μοντέλο της γλάστρας, είναι μια συνεχής προσπάθεια για εναλλαγή ρόλων και ατόμων και μια έμφαση στις σύντομες και ευκολοαπόκτητες μορφές ηδονής.

    ReplyDelete
  17. @ g700

    "Οι περισσότεροι συμπεριφέρονται ως νάρκισσοι που το μόνο που ψάχνουν είναι ένα κοινό για να τους χειροκρατήσει. Ντύνονται , φτιάχνονται και μετά στέκονται για να τραβήξουν την προσοχή του άλλου. Έστω και μια μικρή ματιά επιβεβαίωσης της ομορφιάς τους τους αρκεί . Έπειτα φεύγουν από όπου έχουν πάει ικανοποιημένοι χωρίς να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα να προχωρήσουν παρακάτω, να ολοκληρώσουν δηλαδή αυτό το παιγνίδι. Αυτό ισχύει για γυναίκες και άντρες."

    AKΡΙΒΩΣ,
    ΑΚΡΙΒΩΣ,
    Μα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το περιγράφεις.

    Αυτή η νόρμα συμπεριφοράς, όμως, ξεκίνησε στα 80ς με την επιδημία.
    Κατά πόσον η επιδημία ήταν ΑΙΤΙΟ ή ένας απλός καταλύτης στο πλαίσιο της μόδας της ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑΣ, εγωπάθειας και εγωκεντρισμού, δεν είναι εύκολο να ορισθεί.

    Από καθαρά (σωματική) ιατρική άποψη, η συντηρητικότητα στην σεξουαλική ζωή έχει ωφελήσει στον έλεγχο της συχνότητας της νόσου. Ψυχολογικά, όμως, ο αυτοερωτισμός έχει αρνητικές συνέπειες, σημαντικές θα έλεγα, στις διανθρώπινες σχέσεις και στην ευρύτερη κοινωνική συμπεριφορά.

    Κοντολογίς, άμα περάσεις τα 40 κι έχεις μάθει να ζεις μόνος, η απόφαση για γάμο παίρνεται δύσκολα, πολύ δύσκολα.

    ReplyDelete
  18. "Οι περισσότεροι συμπεριφέρονται ως νάρκισσοι που το μόνο που ψάχνουν είναι ένα κοινό για να τους χειροκρατήσει. Ντύνονται , φτιάχνονται και μετά στέκονται για να τραβήξουν την προσοχή του άλλου. Έστω και μια μικρή ματιά επιβεβαίωσης της ομορφιάς τους τους αρκεί . Έπειτα φεύγουν από όπου έχουν πάει ικανοποιημένοι χωρίς να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα να προχωρήσουν παρακάτω, να ολοκληρώσουν δηλαδή αυτό το παιγνίδι. Αυτό ισχύει για γυναίκες και άντρες."

    AKΡΙΒΩΣ,
    ΑΚΡΙΒΩΣ,
    Μα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως το περιγράφεις.

    Αυτή η νόρμα συμπεριφοράς, όμως, ξεκίνησε στα 80ς με την επιδημία.


    Κι εγώ περίμενα η αναφορά στην επιδημία να ήταν ένας καινούργιος όρος του Κομφούκιου για τη λαίλαπα που ενέσκυψε μετά τις εκλογές του Οκτώβρη 1981...

    Η περιγραφή της ναρκισιστικής συμπεριφοράς και του 'δήθεν' νομίζω είναι πολύ πιό έντονα ελληνικό φαινόμενο, παρά φαινόμενο άλλων χωρών. Ειδικά δε στην Ευρώπη μελέτες σε άλλες χώρες (π.χ., Γαλλία, Βρετανία) δείχνουν πως οι νέοι έχουν περισσότερους ερωτικούς συντρόφους από πριν...

    ReplyDelete
  19. "Γιά όλους έχει ο Θεός. Κατ αρχήν ΔΕΝ επιτρέπεται να ανακατεύονται οι τάξεις."

    Αν και η κοινωνική μου θέση δεν επιτρέπει να συνδιαλέγομαι με τσόκαρα, επειδή η σοσιαλιστική μου ιδεολογία σέβεται τον άνθρωπο απαντώ και λέω πως συμφωνώ απόλυτα με αυτό. Δεν είναι δυνατόν η περιουσία μου την οποία με τόσο κόπο δημιούργησα τα τελευταία χρόνια για να αποκαταστήσω τη μοναχοκόρη μου να περάσει στα χέρια ενός απατεώνα της λαϊκής τάξης. Η κόρη μου θα παντρευτεί άνθρωπο της δικής μας κοινωνικής τάξης, δηλαδή τέκνο μιάς ανώτερης και γνήσια αστικής οικογένειας.

    ReplyDelete
  20. @ Anonymous

    "Η περιγραφή της ναρκισιστικής συμπεριφοράς και του 'δήθεν' νομίζω είναι πολύ πιό έντονα ελληνικό φαινόμενο, παρά φαινόμενο άλλων χωρών. Ειδικά δε στην Ευρώπη μελέτες σε άλλες χώρες (π.χ., Γαλλία, Βρετανία) δείχνουν πως οι νέοι έχουν περισσότερους ερωτικούς συντρόφους από πριν..."

    January 13, 2008 8:38 PM

    Δεν έχω γνώμη γιά το ΤΙ συνέβαινε στην υπόλοιπη Ευρώπη από το 82-83 και μετά, αλλά το φαινόμενο αυτό είναι ΚΑΤ ΕΞΟΧΗΝ Αμερικανικό.
    Ξεκίνησε τότε δειλά και σήμερα είναι πιά κοινός τόπος να βλέπεις στα εστιατόρια, bars και clubs παρέες των 3 και πλέον ατόμων του ιδίου φύλου και ειδικά γυναικών.

    ReplyDelete
  21. Λοιπόν αυτά τα πράγματα στα ερωτικά πρέπει να τα παίρνουμε πιο χαλαρά. Μικρό καλάθι για τα πολλά κεράσια και μεγάλο καλάθι για τα λίγα! Δεν ισχύει τίποτα από αυτά που λένε στην παραπάνω έρευνα (έχω διαβάσει και άλλα τέτοια χαζά). Είναι δυνατόν οι άνθρωποι να γίνουνε τεμπέληδες στον έρωτα; Αυτοί που είναι γάτοι και αυτές που είναι τσαχπίνες γατούλες θα το το κάνουνε ο κόσμος να χαλάσει, οι μπάκουροι είτε το 60 είτε το 80 είτε το 90 μπάκουροι θα είναι. Τι θέλω να πω; Σόρρυ ρε μάγκες αλλά στη δεκαετία του 60 και του 70 οι μισοί ήταν παντρεμένοι με παιδί από τα 20-23, οι πιο πολλοί με στημένη γνωριμία (μην πω συνοικέσιο) και οι άλλοι (συνήθως μεσο-μεγαλοαστικής τάξης( συνέχιζαν απλά να παίζουνε για λίγα χρόνια παραπάνω.

    Τώρα που οι περισσότεροι νέοι παντρεύονται μετά τα 30 και οι γυναίκες εκεί γύρω και που το συνοικέσιο θεωρείται λίγο ας το πούμε άκομψο (παρότι παραμένει δημοφιλές τρόπος για άντρες και γυναίκες να βρούνε ταίρια) είναι απόλυτα λογικό να παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί άντρες και πολλές γυναίκες να μένουν για πολύ καιρό χωρίς ταίρι.

    Ο έρωτας είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι, το να βρίσκεις όμως τον τρόπο να πλησιάσεις το υποψήφιο ταίρι είναι κάτι που άλλοι κατέχουν και άλλοι όχι (για άντρες και γυναίκες), συχνά ανεξάρτητα από την εξωτερική ελκυστικότητα του καθενός. Και τα ποσοστό των ανθρώπων που το κατέχουν και αυτών που δεν το κατέχουν παραμένει πάνω κάτο το ίδιο ανά τον χρόνο - παλαιότερα αυτοί που δεν το κατείχαν απλά κατέληγαν με ένα συνοικέσιο συχνά σε νεαρή ηλικία οπότε δεν 'φαίνονταν' αφήνοντας να φαίνονται αυτοί που το κατείχαν και φυσικά δεν επέλεγαν κατ΄ανάγκην ένα τέτοιο συμβιβασμό.

    Οκ, γενικά όλα αυτά σίγουρα αλλά ένα είναι το σίγουρο, ότι τα πράγματα δεν αλλάζουν τόσο τραγικά όσο μας λένε οι έρευνες. Π.χ. μας λένε ότι τώρα οι κοπέλες ξεπαρθενιάζονται νεότερες, πχ. στα 16 ή και στα 15. Τι να πω, το 1930 και το 1950 οι μισές στα 16 ήταν παντρεμένες με παιδιά το ξεπαρθένιασμα στα 16 μας προβληματίζει τώρα; Πριν 200 χρόνια τις παντρεύανε και στα 12 (όπως φυσικά κάνουν στις μισές κοινωνίες της γης).

    Όσο για τις γυναίκες που δεν βρίσκουν άντρες (αλλά και το αντίστροφο) που αναφέρετε παραπάνω αυτό είναι κάτι λογικό. Απλά δεν μπορούν να βρουν όλες με το συμβατικό τρόπο, είναι καθαρά θέμα εξέλιξης (και του τρόπου επιλογής συντρόφων από πλευράς γυναίκας που είναι ποιοτικός και όχι ποσοτικός). Είναι λογικό (θέμα εξέλιξης) η γυναίκα να θέτει κάποια στάνταρντς και δεδομένω ότι δεν τα βρίσκει παραμένει μπουκάλα. Παλαιότερα, με δεδομένο το μικρότερο κοινωνικό περίγυρο απλά θα ήξερε πιο ήταν το μάξιμούμ της και θα έλεγε το ναι - σήμερα με εκτεταμένο κοινωνικό περίγυρο απλά δεν το ξέρει οπότε συνεχίζει το ψάξιμό της (μέχρι να την πιάσει το ηλικιακό άγχος - επίσης βιολογικό και θέμα εξέλιξης).

    Τέλος για το φαινόμενο οι άντρες να κάνουν παρέα τις γυναίκες με σχέσεις φιλικές, αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι άντρες και γυναίκες σήμερα μεγάλωσαν στις μετα-απελευυερομένες κοινωνίες των μεικτών σχολείων, των μεικτών παρεών και της έντονης παρουσίας και των δύο φύλλων στους πιο πολλούς εργασιακούς χώρους - άντρες και γυναίκες συνχνωτίζονται χωρίς απαραίτητα να υπάρχει λόγος σεξουαλικός (ενώ παλαιότερα το κάνανε μόνο με συγγενικά πρόσωπα ή μια φορά για το συνοικέσιο!). Έτσι είναι απόλυτα λογικό λοιπόν, και ειδικά από την πλευρά των αντρών - που παλαιότερα μην έχοντας αυτήν την επαφή 'ταράζονταν' και μόνο όταν πλησίαζαν 10cm σε μια γυναίκα - να μην ΄ταράσσονται πια τόσο στην παρουσία μιας γυναίκας. Αυτό δεν σημαίνει πως χάνονται τα ένστικτά, όλοι μας το ξέρουμε πολύ καλά αυτό, απλά κρατιούνται επιλεκτικά για τις περιπτώσεις όπου κρίνεται θεμιτό να αφεθούν. Και στην τελική - ειδικά για τα χαζοπαράπονα των γυναικών για το 'οι μάγκες δεν υπάρχουν πια' - ας μην παραπονιούνται οι γυναίκες ειδικά οι 30κάτι ανύπαντρες γιατί δεν μπορούν να τα έχουν όλα. Και βαρβατίλα και πολιτισμός δεν γίνεται - στην τελική είναι προτιμότερο να έχουν να κάνουν με πιο 'μαλακούς' άντρες από το να φοβούνται να κυκλοφορήσουν έξω στο δρόμο χωρίς παρουσία συγγενικού ανδρικού προσωπου όπως σε κάτι χώρες σα το Πακιστάν που κατέχει το ρεκόρ βιασμών εν καιρώ ειρήνης - νομίζω κάθε 8 δεπτερόλεπτα βιάζεται και μία Πακιστανή. Και δεν υπάρχει μέση λύση. Στην δύση κάναμε μια προσπάθεια για να διαμορφώσουμε την κοινωνία έτσι ώστε μια γυναίκα να μπορεί να σταθεί μόνη της. Αυτό όμως δεν κάνει τους άντρες λιγότερο άντρες. Και παλαιότερα οι φλούφληδες δεν ήταν λίγοι άλλωστε.

    Και στην τελική ρε μάγκες, στα ίσια τώρα και χωρίς κρίσεις συντηρητικότητας (όντας προσωπικά ο πλέον απελευθερομένος) γιατί θα ήταν θεμιτό οι άνθρωποι να βγάζουν τα μάτια τους 6 φορές τη μέρα με 150 άτομα το μήνα... μήπως για να κάνουμε ειρήνη ή για να μην ξέρουν ούτε οι μάνες πιοι είναι οι πατέρες; Ή μήπως όλα για την κατανάλωση και πάλι; Άσε ρε, με τα πολλά τα μάτσα μουτς έχουμε γεμίσει έρπητες και μαλακίες - στην Αμερική 1 στους 5 πλέον έχει έρπη και στη Γαλλία το ίδιο (φαντάζομαι και Αγγλία)... στη Γαλλία έχουν και αυτό το χάλια συνήθειο να χαιρετάνε φιλώντας και τον κάθε άγνωστο και μεταδίδεται και χωρίς έρωτα... έλεος... εγώ πάντως όντας και λίγο Υποχοντρίξ πάντα κάνω τον άρρωστο και το αποφεύγω ή τινάζω μπροστά το χέρι και το παίζω 'στην ψύχρα', δεν παλαίυεται αλλιώς. Χεχε.

    Μία είναι η συμβουλή. Τέικ ιτ ίζι. Χαλαρά. Στην τελική όλοι βρισκουν το δρόμο τους όταν καθίσουν και την δουν αλλιώς την κατάσταση.


    ΠΣ. Τεμπέληδες στον έρωτα... καλό και αυτό... τι άλλο θα μας πουν ακόμα;

    ReplyDelete
  22. Κουίζ: Πότε, που και από ποιους έγινε το ρεκόρ 'άλματος';

    Απάντηση: Από τους Ρώσους και τις Γερμανίδες στο τέλος του Β Παγκοσμίου πολέμου στην Ανατολική Γερμανία. Σε μία μόνο χρονιά έγιναν 2 εκατομύρρια εκτρώσεις γεγονός που σημαίνει ότι πρακτικά είχαν βιαστεί όλες οι γυναίκες που κυκλοφορούσαν - από 12χρονα μέχρι 60 ετών γιαγιές. Γεγονός που αποδυκνύει για άλλη μια φορά πως για να πέσει πολύς 'έρωτας' (ανεξάρτητα εάν πρόκειται για βιασμό - εξελικτικά τα πάντα είναι στο πρόγραμμα) πρέπει να πέσει πόλεμος και όχι ειρήνη!

    Μετά από αυτό το γεγονός στις δυτικές κοινωνίες τα πράγματα επανήλθαν στο νορμάλ. Όσοι είναι παίκτες (πλάηερς που λεν και οι χομμπόιζ του Κομφού στη Νέα Υόρκη) θα παίζουν (από κάρβουνο μέχρι διαμάντι) ο κόσμος να χαλάσει και όσοι είναι μπάκουροι θα παραμένουν μπάκουροι μέχρι να βρουν κάτι στα μέτρα τους (από κάρβουνο μέχρι διαμάντι).

    Και κάτι άλλο. Είναι σχεδόν αποδεδειγμένο ότι ανεξάρτητα από το πόσο συντηρητική είναι μια κοινωνία - πάντα θα υπάρχει το παίξιμο, το παράνομο, η απιστία - στην συντηρητική αμερική του 1940 ήδη το 25% των παιδιών είπε μπαμπά έναν άντρα του οποίου τα γονίδια δεν φέρουν.

    ReplyDelete
  23. ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ

    ΤΟ ΚΑΘΕ ΚΩΛΟΠΑΙΔΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

    ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ

    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ
    ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟΣ ΟΤΙ ΤΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ἚΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΚΛΟΠΕΙ.

    ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΣ ΝΑΙ ΒΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΚΔΟΤΗ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ.

    ΤΕΛΙΚΑ ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΣΥΜΜΑΧΗΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.;;;;

    ReplyDelete
  24. Συμφωνώ. Το video με τα προσωπικά του Ζαχοπουλου και της κυρίας Τσέκου είναι ΜΗ εισηγήσιμο (inadmissible) σε δικαστήριο ή οπουδήποτε.

    Ο δημοσιογράφος ΠΡΕΠΕΙ να διωχθεί, αλλά ΚΑΙ ο Ανδριανός επίσης.
    Εάν το υλικό ήταν ποινικού περιεχομένου και ενοχοποιούσε κάποιον ή κάποιους, ώφειλε να το παραδώσει στον εισαγγελέα, εάν είναι απλώς "ροζ" ΔΕΝ έπρεπε ΚΑΝ να ασχοληθεί μαζί του.
    Ο δε δημοσιογράφος ΠΑΡΕΒΗ και το επαγγελματικό του ΚΑΘΗΚΟΝ.

    Αμφότεροι ΠΡΕΠΕΙ να διωχθούν και οι ΠΟΙΝΕΣ πρέπει να είναι ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΕΣ.

    Βέβαια, στην Ελλάδα ΥΠΑΡΧΕΙ νόμος προστασίας των προσωπικών δεδομένων, ο οποίος, όμως, χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ για να ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ, δλδ την ΜΟΝΗ περίπτωση στην ΟΠΟΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ.

    ΟΠΟΙΑ ΕΙΡΩΝΕΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (θα τραβήξετε τις τρίχες της κεφαλής σας μιά μιά μ αυτό που θ ακούσετε)

    Προ ετών πέθαναν άτεκνα αδέρφια του πατέρα μου. Ημουν φυσικός κληρονόμος. Προκειμένου, αντιλαμβάνεσθε, να υπολογισθεί ο φόρος κληρονομίας, έπρεπε πρώτα να προσδιορισθεί η αξία της. Ο δικηγόρος μου, λοιπόν, που τυχαίνει να είναι ένας από τους 5-10 διαπρεπέστερους νομικούς της επικράτειας και ΚΟΛΟΣΣΟΣ ήθους, ζήτησε από την εφορία ΑΣΤΡΟΥΣ να του δώσουν συγκριτικά στοιχεία της ανά τετραγωνικό μέτρο ή ελαιόδενδρο εκτιμηθείσης αξίας αναλόγων κτημάτων/οικοπέδων ώστε, βάσει αυτών, να υπολογισθεί το ποσό στην δήλωση κληρονομίας.

    Ο ΑΛΗΤΗΡΙΟΣ ΕΦΟΡΟΣ ΑΣΤΡΟΥΣ προφανώς γνώριζε ΠΟΙΟΣ ο κληρονομών και σκέφθηκε, "εδώ θα φάμε καλά". Λέει, λοιπόν, στον νομικό μου σύμβουλο, "Δεν μπορώ να σας δώσω αυτά τα στοιχεία διότι είναι προσωπικά δεδομένα" το οποίο ο τελευταίος αντέκρουσε λέγοντας, "Δεν επιθυμούμε να μας αποκαλύψετε ονόματα ιδικτητών (θανόντων ή κληρονόμων) παρά ΜΟΝΟ την αξία των κλήρων.

    ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ του πέρασε του έφορου. ΚΑΙ αναγκάσθηκα να συμβιβασθώ, χωρίς φυσικά να δει δεκάρα ο ΑΛΗΤΑΓΚΟΥΡΑΣ εφοριακός.

    ΚΑΙ μετά μου λετε εσείς για διεφθαρμένη εξουσία.......
    ΠΟΙΑ διεφθαρμλενη εξουσία......
    Τσοκαροκοσμάκης λαϊκάντζες είναι ΑΥΤΟΙ που βασανίζουν το ΛΑΟ.
    ΚΑΙ τους ΘΕΛΩ στην ΦΥΛΑΚΗ, όλους ΑΥΤΟΥΣ.....ΟΛΟΥΣ.

    ΟΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΡΩΑΜΑΤΑ

    ΛΑΟΥΤZΙΚΟΣ EXTRAODRINAIRE

    ReplyDelete
  25. H προσγείωση από την πτήση της ζαχοπουλιάδας πίσω στην πραγματικότητα θα είναι πολύ ανώμαλη.

    @Γ700

    "Οι περισσότεροι συμπεριφέρονται ως νάρκισσοι που το μόνο που ψάχνουν είναι ένα κοινό για να τους χειροκρατήσει..."

    Έτσι είναι φίλε μου, όπως τα λες.

    ReplyDelete
  26. Επόμενο το παραπάνω, στην κοινωνία της εικόνας.

    ReplyDelete
  27. Προς όλους τους άνδρες της γ700 και για όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με το άλλο φύλλο, αφιερωμένο:

    "η μαλακία είναι υγεία
    είναι και δυναμωτική
    σου κάνει μπράτσα, ωραία φάτσα
    είναι και οικονομική!
    όχι γυναίκες, όχι λουλούδια όχι έξοδα πολλά
    πιάνεις το χέρι κλείνεις την πόρτα
    και αρχίζεις χαλαρααααααααά....."

    ReplyDelete
  28. giati den th gamas esy thn Annoula re Komfoukie pou ta les k etsi wraia?

    ReplyDelete
  29. @κομφούκιος:
    "ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ του πέρασε του έφορου. ΚΑΙ αναγκάσθηκα να συμβιβασθώ, χωρίς φυσικά να δει δεκάρα ο ΑΛΗΤΑΓΚΟΥΡΑΣ εφοριακός."

    Θλίβομαι βαθύτατα. Αν ένας ηθικός άνθρωπος της ανωτάτης κοινωνικής τάξης, με οικονομική επιφάνεια και με τη συνδρομή ενός εκ των δέκα διαπρεπέστερων νομικών της χώρας δεν εμμένει στην τήρηση των νόμων και στην τιμωρία όσων παρανομούν, αρνούμενος κάθε συμβιβασμό, πώς ζητούμε ο μικρομεσαίος, που ανοίγει ένα μαγαζάκι και του έρχεται υγειονομικός έλεγχος ο οποίος του βεβαιώνει παράβαση μερικών εκατοντάδων ευρώ διότι το ύψος της πόρτας της τουαλέτας είναι δύο πόντους μικρότερο του επιτρεπομένου, να μην υποκύψει στην απαίτηση για φακελάκι; Πώς θα καταπολεμηθεί η διαφθορά αν πρωτίστως οι έχοντες τη δυνατότητα να αντισταθούν δεν το πράττουν;

    ReplyDelete