Saturday, March 29, 2008

To παρόν του μέλλοντός μας

Από τον Γιάννη Σελιμά*

Μέσα σε κάθε παρόν κρύβεται ένα μέλλον. Την ιστορία την γράφουν οι παρέες. Το παρόν της κάθε παρέας κρύβει λίγο από το μέλλον μας.

Πώς γεννιέται το μέλλον;

Μήπως με το να μας λένε οι μεγαλύτεροι «το μέλλον σας ανήκει» και ουσιαστικά να μας εξορίζουν διαρκώς σε μια εντελώς ασαφή επικράτεια του χρόνου;

Μήπως με το να μας χαρακτηρίζουν «η γενιά του φραπέ» και να μη μας δίνουν ευκαιρίες για εργασία, παιδεία και κατάρτιση;

Το μέλλον δεν χαρίζεται από κανέναν, το μέλλον κερδίζεται.

Και αυτή τη μάχη αργά η γρήγορα θα τη δώσει η γενιά μας , αν δεν θέλουμε απέναντι στους «baby boomers» να γίνουμε οι «baby losers».

Βέβαια τα μεγάλα προβλήματα δεν λύνονται τόσο με συγκρούσεις , όσο με συναινέσεις και μεγάλες κοινωνικές συμμαχίες.

Αλλά εδώ συγκρούονται δύο αντιλήψεις και δύο γενιές που δυστυχώς της χωρίζει μια άβυσσος.

Συγκρούεται:

  • ο νέος άνεργος με τον γκριζομάλλη που έχει δύο δουλειές,

  • ο νέος εργαζόμενος που έχει επισφαλή συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τον προνομιούχο συνταξιούχο που βγήκε στα 45 του στη σύνταξη,

  • ο φέρελπις νέος στην πολιτική με το πολιτικό κατεστημένο των μηχανισμών σε κάθε κόμμα,

  • ο νέος αγρότης στην επαρχία με τους δασκαλεμένους στη λαμογιά αγροτοπατέρες,

  • ο μαθητής με το Laptop με τον καθηγητή με την κιμωλία,

  • η νέα γενιά που θα δεχτεί τις επιπτώσεις της υποβάθμισης του περιβάλλοντος με την γενιά που δημιούργησε ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης στη χώρα.
Είναι πολλά επομένως αυτά που μας χωρίζουν και δυστυχώς λίγα αυτά που μας ενώνουν.

Μόνο στα πολιτικά γραφεία συναντιόνται οι δύο γενιές... Οι νέοι για να ζητήσουν δουλειά και να βρουν κανένα «βύσμα» από τους μεγαλύτερους που κατέχουν θέσεις εξουσίας και τιμολογούν πολύ φθηνά την αξιοπρέπεια των νέων ανθρώπων.

Γιατί κουράστηκαν να ζουν από το χαρτζιλίκι της οικογένειας και θέλουν μια δημιουργική και αξιοπρεπή εργασία, γιατί τριαντάρησαν και θέλουν το δικό τους σπίτι και όχι να μένουν ακόμα στο πατρικό, γιατί θέλουν να κάνουν επιτέλους οικογένεια αλλά πώς με τι λεφτά;

Τα αδιέξοδα πληθαίνουν για τους νέους ανθρώπους και ένας έντονος ηλικιακός ρατσισμός υπάρχει παντού διάχυτος.

Τα προβλήματα δεν μπορούν να τα λύσουν αυτοί που τα δημιούργησαν, η γενιά μας βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση νέων απαντήσεων.

Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεις τον νέο κόσμο των ραγδαίων εξελίξεων με τα μυαλά μιας άλλης εποχής.

Βλέπω μέσα στις παρέες του παρόντος να ψιθυρίζεται ένα άλλο μέλλον χωρίς τις ακρότητες και τους φανατισμούς του παρελθόντος, με περισσότερη ζωή και λιγότερο ξύλινη γλώσσα, με περισσότερο ανθρωπισμό στην καθημερινότητα και μεγαλύτερη ευαισθησία, που δεν φωνάζει στα μπαλκόνια για να επιδειχθεί αλλά είναι παντού δίπλα μας, από τις μη κυβερνητικές οργανώσεις και τα τρυφερά μηνύματα στο διαδίκτυο, έως τα «σ' αγαπώ» στα sms και τα πολύχρωμα γκράφιτι στους τοίχους, ακόμα και τις γαλαρίες των τάξεων, που θα μείνουν για καιρό ακόμα γαλαρίες μέσα στη κοινωνία, μέχρι που κάποτε θα ξεσηκωθούν και θα γράψουν στον πίνακα: «Πάρε Την Πόλη Στα Χέρια Σου!»

Ο Γιάννης Σελιμάς είναι περιβαλλοντολόγος. Αναδημοσιεύουμε το άρθρο του ύστερα από επιστολή του συγγραφέα.

34 comments:

  1. "Συγκρούεται:
    ο νέος άνεργος με τον γκριζομάλλη που έχει δύο δουλειές"

    Μολών λαβέ!

    ReplyDelete
  2. έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές στα σχόλια αυτού του blog κατά πόσο τα κοινωνικά ζητήματα που αντιμεωτίζουμε σήμερα είναι διαγενεακά.

    Θεωρούμε ότι ορισμένα εξ αυτών ναι είναι και ζητήματα διαγενεακής δικαιοσύνης: χαρακτηρηστικότερα όλων είναι
    -το ασφαλιστικό (αναδιανομή πλούτου από εργαζόμενους σε συνταξιούχους),
    -το δημόσιο χρέος (τι διαθέσιμους δημόσιους πόρους αφήνει η μία γενιά στην άλλη),
    -το περιβάλλον (ποια η ποιότητα του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος που κληροδοτεί η μία γενιά στην άλλη),
    -η απασχόληση και οι ευκαιρίες εργασίας (οι εντός στην αγορά εργασίας περιφρουρούν το κάστρο από τους εκτός των τειχών με αποτέλεσμα να έχουμε 23% ανεργία στους νέους)
    -το απόθεμα ιδεών και πολιτισμού που κυριαρχεί στα πράγματα για μία χρονική περίοδο (πχ σύνδρομο Πολυτεχνείου)

    Αυτό δε σημαίνει πως έπαψαν να υφίστανται οι παραδοσιακοί κοινωνικοί διαχωρισμοί, όπως οι ταξικές συγκρούσεις. Απλώς η ταξική πάλη έπαψε να αποτελεί τη μητέρα των συγκρούσεων από τη στιγμή που οι αγώνες του εργατικού κινήματος και των σοσιαλιστικών, εργατικών και σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων το 19ο και 20ο αιώνα, οδήγησαν σε μια πιο ευημερούσα κοινωνία με μεγαλύτερη ισοκατανομή του πλούτου με πολτικές ελευθερίες, βάζοντας ουσιαστικά τις υλικές προϋποθέσεις για να δημιουργηθεί μια ποικιλόμορφη, χωρίς ενιαία πολιτική συνείδηση μεσαία τάξη, με κύριο κοινωνιολογικό τύπο, όχι τον προλετάριο ή τον αστό αλλά τον ανυπόμονο καταναλωτή προϊόντων, υπηρεσιών, εμπειριών και βιωμάτων (homo consumus) ο οποίος σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του και ο οποίος γερνάει και δε γεννάει.

    Μιλάμε δηλαδή για μια κοινωνία μαζικής κατανάλωσης και μια μαζική δημοκρατία στα πλαίσια της οποίας αναπτύσσονται νέες ταυτότητες, νέοι διαχωρισμοί και νέες συγκρούσεις.

    ReplyDelete
  3. γεροντοφρικιόMarch 29, 2008 at 11:37 AM

    "Συγκρούεται:
    ο νέος εργαζόμενος που έχει επισφαλή συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τον προνομιούχο συνταξιούχο που βγήκε στα 45 του στη σύνταξη"

    Πάω Ταυλάνδη.Σας αφήνω τον αρ. πιστωτικής κάρτας για να πληρώνεται τους λογαριασμούς.Δεν θα είμαι σπάταλος.

    ReplyDelete
  4. Αυτοί οί οποίοι αισθάνονται αδικημένοι έχουν όλο τό δικαίωμα νά δυσανασχετούν. Βεβαίως όταν τίς προηγούμενες δεκαετίες τό σύστημα μπορούσε νά απορροφήσει καί νά εντάξει ένα μεγάλο ποσοστό νέων στήν αγορά εργασίας, τότε ουδείς τολμούσε νά ισχυρισθεί ότι δέν λειτουργούσε ικανοποιητικά. Ασφαλώς πολλοί ήταν εκείνοι οί οποίοι εγνώριζαν έκ τών προτέρων τά αποτελέσματα τής πολιτικής πού ακολουθήθηκε όλα αυτά τά χρόνια, αλλά δέν θέλησαν ή δέν μπορούσαν νά αλλάξουν τήν πορεία πρός μία κατάσταση ή οποία έφτασε τά πράγματα εδώ πού τά έφτασε.

    ReplyDelete
  5. rolling stones' generationMarch 29, 2008 at 11:42 AM

    "Είναι πολλά επομένως αυτά που μας χωρίζουν και δυστυχώς λίγα αυτά που μας ενώνουν."

    Βεβαίως! Είμαστε γεροντοέφηβοι και είστε νεογέροντες!

    ReplyDelete
  6. Με το τέλος των πετρελαίων, NATO-Κινέζοι ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑΣ και της Διεθνούς εκεχειρίας, ετοιμάζονται να αλληλοσφαγούν κι όποιον πάρει ο χάρος (με πρόσχημα την κατασκευασμένη "συλλογική ενοχή -τιμωρία" για τις φυσικές αλλαγές στο κλίμα, που πουλάνε οι ψευτοοικολόγοι τους, ενώ περιμένουν την επόμενη δεκαετία παγκόσμια ψύξη που έχουν οι ίδιοι αναγγείλει), καθώς με τα τσι(π)ράκια τους εφαρμόζουν παντού το "διαίρει και κατάστρεφε". Γι΄ αυτό πολεμούν με λύσσα το ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ, ...φοβικοί και διχαστικοί που νομίζουν ότι θα βγουν από λάκκο που μας ανοίγουν... Μόνο που αν οι κανίβαλοι καταλάβαιναν ότι είναι μέσα στο λάκκο που σκάβουν για τους άλλους, δε θα υπήρχε κανιβαλισμός. Πάντως τελευταίοι θα μείνουν οι ψυχραιμότεροι!
    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=877992&lngDtrID=252
    Climate change may spark conflicts, EU told
    http://www.guardian.co.uk/world/2008/mar/10/eu.climatechange
    A summit of Nato leaders in Bucharest next month will discuss the problem for the first time, while a new manifesto for a radical overhaul of the western alliance moots the possibility of Nato being used "as an instrument of energy security".
    A report from the EU's top two foreign policy officials to the 27 heads of government gathering in Brussels for a summit this week warns that "significant potential conflicts" are likely in the decades ahead as a result of "intensified competition over access to, and control over, energy resources".
    The seven-page report, obtained by the Guardian, has been written by Javier Solana, the EU's foreign policy supremo, and Benita Ferrero-Waldner, the commissioner for external relations. It predicts that climate change will precipitate security issues for Europe, ranging from energy wars to mass migration, failed states and political radicalisation.
    The report warns of greater rich-poor and north-south tension because climate change will be most catastrophic in the poor south.
    http://www.youtube.com/watch?v=NaXxwSUXMOw
    BINTEO: http://klimatika.blogspot.com/2008/01/die8nis-ekehiria-alilovoi8ia.html
    http://www.nap.edu/html/climatechange-brief/abruptclimatechange-brief.pdf
    http://www.aee.gr/hellenic/1%20overpopulation/overpopulation%20gr.htm
    http://www.independent.co.uk/news/science/ray-of-hope-can-the-sun-save-us-from-global-warming-762878.html
    http://en.rian.ru/science/20080122/97519953.html
    http://www.gao.spb.ru/english/astrometr/index1_eng.html
    http://www.nzclimatescience.org/images/PDFs/archibald2007.pdf
    http://www.washingtontimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080314/COMMENTARY/702895001/home.html

    ReplyDelete
  7. H NEA DHMOKRATIA


    GIA MIA AKOMH FORA SAS KSESKISE TA KOLARAKIA

    OTI KAI NA PEITE

    TO ASFALISTIKO EGINE NOMOS.

    FLOROI POU DOULEUETE TOM KOSMAKH

    ReplyDelete
  8. "Βεβαίως! Είμαστε γεροντοέφηβοι και είστε νεογέροντες!"

    σωστός σωστός

    ReplyDelete
  9. Κάποιοι μου ψυθίρισαν ότι λύθηκε το θέμα ονομασίας των Σκοπίων. Θα τα ονομάσουνε "McDonia".

    ReplyDelete
  10. όχι βλακείες πρωί πρωίMarch 29, 2008 at 1:50 PM

    Βλέπω μέσα στις παρέες του παρόντος να ψιθυρίζεται ένα άλλο μέλλον χωρίς τις ακρότητες και τους φανατισμούς του παρελθόντος, με περισσότερη ζωή και λιγότερο ξύλινη γλώσσα,

    Υπάρχουν νέοι που δεν χρησιμοποιούν τα "εν τάξει", "βασικά", "ωστόσο" και "όντως" τουλάχιστον άπαξ σε κάθε δεύτερη φράση;;;
    Για να ΜΗ σχολιάσω την ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΑ γραμματική-συνατκτική ΑΡΛΟΥΜΠΑ "μετά που πήγα".
    Πω πω ΤΙ μαθαίνω ο άνθρωπος.

    με περισσότερο ανθρωπισμό στην καθημερινότητα και μεγαλύτερη ευαισθησία,

    ΚΟΙΤΑ ΤΙ μαθαίνει ο άνθρωπος. Η ΠΥΛΗ του parking της οικίας μου βρίσκεται πάνω σε διασταύρωση ΚΑΙ "φανάρια" και εξ αυτού γίνομαι καθημερινά ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΣ σκηνών ΑΠΕΙΡΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ, είτε όταν αποβιβάζομαι/επιβιβάζομαι, είτε όταν ένα αυτοκίνητο εισέρχεται/εξέρχεται του χώρου στάθμευσης. "Κουνήσου ρε μαλάκα γα-- το χριστό σου, γα--", "Προχώρα ρε παληόγερε", "Προχώρα μωρή" και άλλα άκρως κομψά που δεν γράφονται.

    που δεν φωνάζει στα μπαλκόνια για να επιδειχθεί αλλά είναι παντού δίπλα μας,

    ΝΑΙ, είναι μονίμως δίπλα μου με τον φασιστικό του βλάχικο ανδρισμό, ακόμα και στις 3 το πρωί, με βγαλμένο σιγαστήρα ..... ατυχώς. Αλλά ο κ. Χρυσοχοϊδης είναι απασχολημένος με την WWF. Aλλίμονο κοτζάμ πολιτικοί ολκής να ασχολούνται με mundane banalities όπως η ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ. Αλλωστε ΔΕΝ είναι της μόδας.

    από τις μη κυβερνητικές οργανώσεις

    ΠΟΙΕΣ ΜΗ κυβερνητικές οργανώσεις;;;
    Ξέρετε κανένα νέο ή έστω γέρο που να ασχολείται pro bono με ΜΗ κυβερνητικές οργανώσεις;;;;

    και τα τρυφερά μηνύματα στο διαδίκτυο, έως τα «σ' αγαπώ» στα sms

    ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ αυτό μιά ΗΛΙΘΙΑ συνήθεια των Αμερικανικών εργατικών/λαϊκών τάξεων που αντέγραψε (μετά από τις φωτογραφικές πόζες glamour shots) η Ελληνική πιθηκίζουσα τσοκαρία.
    Στις ΗΠΑ, όταν αλληλο-τηλεφωνούνται, τα λαϊκά στρώματα λένε "Ι love you" και ο/η άλλος/η απαντά "I love you too". Εν τω μεταξύ, για ένα ασήμαντο γεγονός, αυτό το "αγγελικό" ζευγάρι, την επαύριον βρίσκεται στα δικαστήρια για διαζύγιο!!!!!;;;;;

    και τα πολύχρωμα γκράφιτι στους τοίχους,

    Από ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ θα πάρω. "ΔΕΝ είμαι φίλος" όπως έλεγε η αμείμνηστη ΛΑΤΡΕΥΤΗ ΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ.

    μέχρι που κάποτε θα ξεσηκωθούν και θα γράψουν στον πίνακα: «Πάρε Την Πόλη Στα Χέρια Σου!»

    ΑΥΤΟΙ να ξεσηκωθούν;;;;;;
    Εγώ ξέρω ΜΟΝΟ ένα Ελληνα που διέπεται από ΒΑΘΥ αίσθημα συλλογικής ευθύνης και παίρνει Χ95 για να πάει στο αεροδρόμιο, ΠΑΡΟΤΙ θα μπορούσε να πηγαίνει με chauffeur, και είναι 50++
    Eγώ ξέρω ΜΟΝΟ ένα Ελληνα που μαζεύει τα πεταμένα χαρτάκια στην Ηροδότου, στην Καψάλη, στην Καρνεάδου, στην Πλατεία και τα βάζει στους ΚΑΔΟΥΣ απορριμμάτων
    και είναι 50++.

    ReplyDelete
  11. τατιάνα-εβελίνα karatsokarosMarch 29, 2008 at 1:55 PM

    Mesout Tavaz said...
    Κάποιοι μου ψυθίρισαν ότι λύθηκε το θέμα ονομασίας των Σκοπίων. Θα τα ονομάσουνε "McDonia".

    Mesout you are a charmer.

    ReplyDelete
  12. τζούλια-ιλεάνα κασκάμπα-κλεφτοκοτάMarch 29, 2008 at 2:00 PM

    rolling stones' generation said...
    "Είναι πολλά επομένως αυτά που μας χωρίζουν και δυστυχώς λίγα αυτά που μας ενώνουν."

    Βεβαίως! Είμαστε γεροντοέφηβοι και είστε νεογέροντες!

    EΝΙΣΤΑΜΑΙ, ενίσταμαι.
    Εγώ είμαι γεροντο-ΕΜΒΡΥΟ.

    ReplyDelete
  13. Τη σταδιακή απελευθέρωση των επαγγελμάτων βάσει της Κοινοτικής Οδηγίας για τις υπηρεσίες ή Οδηγίας Μπολκενστάιν, όπως είχε γίνει ευρύτερα γνωστή, προαναγγέλλει, μέσω του ΕΤ, ο υπουργός Οικονομίας, κ. Γ. Αλογοσκούφης. Η υιοθέτηση της Οδηγίας, που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το Δεκέμβριο του 2009, ανατρέπει το σημερινό εργασιακό καθεστώς για δεκάδες επαγγέλματα, ενώ διευκολύνει την εγκατάσταση και την απασχόληση όλων όσοι παρέχουν υπηρεσίες σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

    http://www.e-tipos.com/newsitem?id=30640

    ---

    Amen!

    ReplyDelete
  14. χαχαχαχαχαχαχαχα
    Παιδιά το Μανχάτταν ξύπνησε με κέφια

    ReplyDelete
  15. Καλά μιλάνε όλοι τώρα μιλάνε και οι κ... Ο τύπος που λέει όλες αυτές τις ιστορίες είναι κομματόσκυλο του ΠΑΣΟΚ, χωμένος σε συμβούλια και επιτροπάτα και έχει το θράσος να μιλάει;

    Πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΡΑΣΟΣ

    ReplyDelete
  16. Ελεωνόρα-εβελίνα patsavouraMarch 29, 2008 at 3:08 PM

    Πρόσφατη είναι και η επισήμανση του προέδρου της Επιτροπής, κ. Σπύρου Ζησιμόπουλου, ότι θα διερευνήσει κατά πόσο είναι θεμιτή η απαγόρευση που υπάρχει στους νομικούς να ασκούν το επάγγελμά τους πέραν του νομού όπου εδρεύουν.

    EINAI 100% ΑΘΕΜΙΤΗ, διότι ΣΤΕΡΕΙ τον πολίτη από την ΠΡΟΣΒΑΣΗ στους ΑΡΙΣΤΟΥΣ, άρα ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ την ΣΥΝΘΗΚΗ των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ του HELSINKI.
    H Ελληνίδα και ο Ελληνας της Αλεξανδρούπολης-Δεδεαγάτς ΠΡΕΠΕΙ να έχει δικαίωμα στις ΕΜΜΙΣΘΕΣ (εννοείται) υπηρεσίες του εκ μικρού Ισραήλ ορμωμένου διαπρεπούς ΗΜΩΝ νομικού συμβούλου κυρίου κυρίου Νικολάου Γ. και άλλων 10 περίπου αρίστων που διαθέτει η Ελληνική Επικράτεια.

    Αυτό που εξετάζεται από την κυβέρνηση είναι επιπλέον εάν οι αμοιβές στα δικαστήρια θα πρέπει να ορίζονται από το κράτος, αν και επικρατέστερη άποψη είναι να μη μεταβληθεί το ισχύον καθεστώς. Παλαιότερη μελέτη του ΚΕΠΕ χαρακτήριζε αβάσιμο τον εξαναγκασμό των πολιτών που πρέπει να καταβάλλουν αμοιβές, και μάλιστα προκαθορισμένες, για τη σύναψη συμβολαίων, χωρίς η αμοιβή αυτή να συνδέεται με την πολυπλοκότητα του θέματος ή τον κόπο του δικηγόρου.

    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΡΣΗ προστατευτισμού διότι
    1) ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ τους ΑΡΙΣΤΟΥΣ
    2) ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ τους ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ και
    3) ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΕΥΕΤΑΙ στον ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ
    ΔΕΝ μπορεί να μπαίνουν οι άριστοι και οι σκάρτοι στο ίδιο τσουβάλι. ΑΛΛΑ πάνω απόλα εμέ με απασχολεί η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ του ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.

    Προσέξτε την ΑΙΣΧΡΟΤΗΤΑ του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
    Προκειμένου να προστατεύσει όλους τους δικηγόρους ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ, ακόμα και τα "τζουτζέκια" των γηπέδων, ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ τον ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ και, ασφαλώς, ΚΑΙ τους ΑΡΙΣΤΟΥΣ δικηγόρους.
    Mε ΙΣΟΠΕΔΩΜΕΝΟΥΣ δε ΟΛΟΥΣ τους δικηγόρους, ΔΕΝ εκπλήσσει τελικά το γεγονός ότι έχουν αναδυθεί ΤΗΛΕ-ΑΣΤΕΡΕΣ "δικηγόροι" της ΚΑΡΑΦΩΤΙΑΣ (ανίκανοι ΚΑΙ κοινοί απατεώνες) που εμφανίζονται στα ΚΑΝΑΛΙΑ μαζί με τα πουτανάκια, τους γρηγόρηδες, τα υστερικά androgynous εξωγήινα και τις χαρτορίχτρες [ξέχασα... και ολίγον κώστα γείτονα να χορεύει καρσιλαμάν γιά νάχει gravitas το πανηγύρι].

    Ειδικά για τους συμβολαιογράφους, αλλά και τους δικαστικούς επιμελητές, η Ε.Ε. εξαιρεί τις υπηρεσίες τους από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας.

    Το ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ του ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥ είναι ΑΠΑΤΗ-ΕΦΕΥΡΗΜΑ της ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (δεν υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο, μήτε στας Αμερικάς) και ΠΡΕΠΕΙ να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΥΘΩΡΕΙ και ΠΑΡΑΧΡΗΜΑ.

    ReplyDelete
  17. Η ανατροπή του καθεστώτος των κλειστών επαγγελμάτων πρέπει να γίνει σημαία των G700. Η ανατροπή του κλειστού εκπαιδευτικού συστήματος επίσης. Επαγγελματικά δικαιώματα και αναγνώριση τίτλων σπουδών. Αρτηριοσκληρώσεις που έχουν παγιδεύσει χιλιάδες παιδιά. Χαιρετίζουμε την Ευρωπαϊκή οδηγία, ελπίζουμε στη συμμόρφωση της χώρας με την κατεύθυνση αυτή. Μακάρι.

    ReplyDelete
  18. Ξέρεις, χαρά μου, τι κουβεντιάζανε μεταξύ τους ο γιος μου και οι φίλοι του; Αυτά τα παιδιά, αυτή η γενιά που στα 15 τους χρόνια η πολιτεία τούς τραβάει απ΄ το μανίκι και τους πιέζει να αποφασίσουν ΤΩΡΑ τι θα κάνουν στην υπόλοιπη ζωή τους; Συνήθως συζητάνε για κορίτσια, παιχνίδια, συστήματα υπολογιστών, μια σαββατιάτικη έξοδο στο σινεμά, τον καθηγητή που γουστάρουν ή τον άλλον που τους τη σπάει. Νορμάλ φάσεις, σαν τις δικές μας στα χρόνια τους...
    Προχτές τους πέτυχα να συζητάνε ποιο είναι το μίνιμουμ μηνιαίο ποσό με το οποίο μπορεί να επιβιώσει ένας άνθρωπος σήμερα. Να κάθονται με τις ώρες και να κάνουν υπολογισμούς- φουλ στο άγχος και στην αγωνία. Με 1.000 ευρώ μπορείς να ζήσεις; Αν έχεις ένα κεραμίδι στο κεφάλι σου, χωρίς ενοίκιο, χωρίς οικογένεια, χωρίς διασκέδαση, χωρίς καν μια βόλτα (γιατί πόσο να πάει άραγε η βενζίνη;) Αν δηλαδή δεν ζεις: Απλά, επιβιώνεις. Απλά συντηρείσαι στη ζωή με ψωμοτύρι, κλεισμένος στους τέσσερις τοίχους μιας τσουρούτικης γκαρσονιέρας. Τότε βγαίνεις με το χιλιάρικο;
    Μιλάμε για παιδιά, ΟΚ; Το καταλάβαμε, το εμπεδώσαμε, το συνειδητοποιήσαμε; Μιλάμε για την ηλικία των ονείρων. Στα 15 ονειρεύεσαι, στα 25 διαψεύδεσαι: Κι εσύ και τα όνειρά σου.
    Κι όμως, το τραπέζι αναποδογυρίζει. Όλα τα γυαλικά γίνονται θρύψαλα! Αυτή η γενιά προσπερνάει το όνειρο και φτάνει κατευθείαν στη διάψευση. Γιατί ξέρει καλά τι την περιμένει. Ξέρει πως τα πανεπιστήμια και τα πτυχία και τα διπλώματα δεν είναι παρά ένα σφουγγαρόπανο στην αγορά εργασίας. Ξέρει πως στα συρτάρια στις δημόσιες υπηρεσίες ξεχειλίζουν βιογραφικά νεαρών επιστημόνων με κατάρτιση, με γλώσσες, με μεταπτυχιακά, με διδακτορικά. Τα μεγαλύτερα αδέλφια των φίλων τους τελειώνουν το πανεπιστήμιο και μοιράζουν πίτσες από σπίτι σε σπίτι.
    Άρα γιατί να ονειρευτείς; Για ποιον να ονειρευτείς; Σε ποιο αύριο να επενδύσεις την ψυχούλα σου; Όταν το χτες και το σήμερα είναι για τα μπάζα- το αύριο τι; Θα πάθει τη μετάλλαξη του ιού του άνθρακος;
    Το όραμα γίνεται εφιάλτης. Ο στόχος γίνεται τρόμος. Με 1.000 ευρώ βγαίνω κακήν κακώς; Αυτή είναι η ουσία! Σαν την παλιά ελληνική ταινία:
    «Να βρω μια τρύπα να... τρουπώσω!».
    «Να περάσει έξω από την πόρτα μου η ζωή. Και να συνεχίσει τον δρόμο της, χωρίς να με πάρει χαμπάρι. Να περάσω ντούκου, ρε παιδί μου, μπορώ; Αυτό είναι το όραμά μου για το αύριο:
    Να περάσω ντούκου! Τι είναι ο άνθρωπος, τι είναι το ζουμί του!».
    ΚΙ εγώ σαν γονιός τι να πω; Τι μπαρούφες, τι ηλιθιότητες, τι μαλακίες πρέπει να πω;
    Σωπαίνω... Και με πιάνει η νύχτα απ΄ τον λαιμό. Να χαζεύω ταβάνια, πατώματα και νύχια. Να μετράω τη σιωπή με τα κλικ του υπολογιστή μου. Κλικ. Να αγωνίζομαι να ΜΗ σκέφτομαι. Κλικ.
    Να ΜΗ δρω, να ΜΗΝ αντιδρώ. Κλικ. Κι αύριο, μέρα είναι- λέμε τώρα!!! Άσε να σκάσει μύτη η ηλιαχτίδα από τη γρίλια και βλέπουμε... Κλικ, κλικ, κλικ...
    Τελικά, η ζωή είναι «τρία κλικ αριστερά», Κατερίνα;

    Ελενα Ακρίτα, ΤΑ ΝΕΑ

    ReplyDelete
  19. πίτσα-κίτσαMarch 29, 2008 at 3:45 PM

    Κυρία Ακρίτα
    Ημουνα τότενες στα νιάτα και τις ομορφιές μου και θυμάμαι που περιδιάβαζα σκωπτικά τα ψηφοδέλτια των Κομμάτων. Σ' αυτό της Β Αθηνών του ΠΑΣΟΚ, διάβαζα

    "ΑΚΡΙΤΑ, Σύλβα, χήρα του Λουκή, το γένος Κωνσταντίνου Γιαβάσογλου".

    I guess, σόϊ πάει το βασίλειο....

    Το λοιπόν,

    Contrary to common belief, physical masturbation is OK, but intellectual masturbation can, indeed, be harmful.

    ReplyDelete
  20. @ Έλενα Ακρίτα

    Μπορείς να ζήσεις και με ΜΗΔΕΝ ευρώ ΕΑΝ:

    Ζεις σε ένα περιβάλλον όπου ΟΛΟΙ σέβονται και προασπίζονται τη δημόσια περιουσία

    Ο συλλογικός πλούτος είναι ποιοτικός και προσβάσιμος σε ΟΛΟΥΣ


    Στον ελεύθερο χρόνο σου βγαίνεις έξω από την τσιμεντούπολη και περπατάς, αθλείσαι, απολαμβάνεις τη φύση, την εκτιμάς και κάνεις τα πάντα για να την διατηρήσεις καθαρή

    Όταν χαίρεσαι εξίσου με μέτρα τα οποία προωθούν την ευτυχία και την ίση ευκαιρία ευπαθέστερων ομάδων πολιτών από εσένα στη ζωή

    Όταν δίνεις στους γύρω σου περισσότερα από όσα παίρνεις, και το κάνεις γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία στη ζωή σου

    Όταν έχεις όραμα και στόχους για τη ζωή σου, επενδύεις στο μέλλον με αισιοδοξία, όταν βλέπεις τη ζωή σου όχι σαν μικρόκοσμο δικό σου, αλλά σαν ένα πολύ μικρό κομμάτι ενός μεγαλύτερου, συλλογικού κόσμου

    Όταν σταματάς να σκέφτεσαι μόνο τα δικαιώματα σου αλλά αναγνωρίζεις και τις ευθύνες σου, πράτεις ανάλογα κι αισθάνεσαι ολοκληρωμένος

    Όταν καλλιεργείς το πνεύμα σου και δεν υιοθετείς καταναλωτικά πρότυπα και συνήθειες για να αισθανθείς ευτυχισμένος

    Όταν αισθάνεσαι ελεύθερος από σύνορα υλικά, γεωγραφικά, πολιτισμικά, πνευματικά

    Όταν εκτιμάς τη δική σου ελευθερία εξίσου με την ελευθερία των συμπολιτών σου

    ReplyDelete
  21. Και δεν μπορώ να καταλάβω το κόλημα όλων εσάς των αριστερών διανοητών, των αργόσχολων τεμπέληδων, με δουλειές τύπου πίτσα ντιλίβερι κλπ. Δλδ με τέτοια άνεση "μάχεστε" για τους εργάτες αυτούς αλλά κατά βάση τους θεωρείτε κατώτερους και παγιδευμένους? Έχετε σκεφτεί ποτέ τι καλό θα κάνει στα παιδιά σας αντί να μιλάνε για καλάθια κατανάλωσης στην ηλικία των 15 να βγουν και να δουλέψουν σε καμιά πιτσαρία να δουν πώς βγαίνουν τα λεφτά? Να καταλάβουν τι σημαίνει εργασία και να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για το τι τελικά θέλουν να κάνουν στη ζωή τους?

    ReplyDelete
  22. τατιάνα-εβελίνα karatsokarosMarch 29, 2008 at 3:57 PM

    dr.marx said...
    Καλά μιλάνε όλοι τώρα μιλάνε και οι κ... Ο τύπος που λέει όλες αυτές τις ιστορίες είναι κομματόσκυλο του ΠΑΣΟΚ, χωμένος σε συμβούλια και επιτροπάτα και έχει το θράσος να μιλάει;
    Πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΡΑΣΟΣ

    Διαφωνώ ντόκτορ μαρξ παρότι γνωρίζεις ότι ΜΙΣΩ θανάσιμα το ΠΑΣΟΚ, όσο ο διάβολος το λιβάνι, διότι κατέστρεψε το ΕΘΝΟΣ.
    Το ΤΙ είναι και ΠΟΥ είναι ο κύριος αυτός ΔΕΝ μπορεί να εισαχθεί προς συζήτηση εδώ (inadmissible for discussion).
    Το ΘΕΜΑ είναι ότι ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ λέει ΒΛΑΚΕΙΕΣ.

    ReplyDelete
  23. Και γιατί τα 15χρονα να υπολογίζουν το κόστος της βενζίνης? Εσείς οι υπερασπιστές του περιβάλλοντος? Να χρησιμοποιούν τη συγκοινωνία, κι αν αυτή δεν τους εξυπηρετεί να μάχονται για τη βελτίωση της. Αλλά φαντάζομαι την ίδια απαξίωση που νιώθετε για τους πιτσαδόρους αισθάνεσται και για τη δημόσια συγκοινωνία, ε βέβαια, να μπει ο γιόκας σας στο λεοφωρείο με τον ΑΛΒΑΝΟ?

    ReplyDelete
  24. τα κλειστά επαγγέλματα είναι μέγα θέμα διότι η θεσμική προστασία αντί να εξασφαλίζει την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας λειτουργεί τις περισσότερες φορές ως μηχανισμός φιξαρίσματος των τιμών σε υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται ο ανταγωνισμός και να τον πίνει ο καταναλωτής.

    ReplyDelete
  25. "Contrary to common belief, physical masturbation is OK, but intellectual masturbation can, indeed, be harmful."

    Twra milas swsta ... allwste h empeiria sou k sta dyo einai unparalleled!

    ReplyDelete
  26. μπεττίνα-βερόνικα psomiades-karavlahosMarch 29, 2008 at 4:07 PM

    Το γεγονός παραμένει, κυρίες και κύριοι, πλούσιοι και φτωχοί, μορφωμένοι και αγράμματοι, παροικούντες την Πλατεία Ρηγίλλης και την Χωματερή/Λιόσια, ότι η κυρία Ακρίτα ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ από ΤΑ ΝΕΑ γιά να γράφει αυτές τις οιονεί ΑΘΩΕΣ αλλ' ουχ ήττον ΕΜΠΡΗΣΤΙΚΕΣ ΑΡΛΟΥΜΠΕΣ.

    ΕΧΩ Η ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΚΗΟ ΟΤΑΝ ΛΕΩ πως η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΤΥΠΟΥ;;;;;;;

    ReplyDelete
  27. ωστόσο δεν είναι το θέμα μας σ'αυτό το post οπότε πάμε πάσο.

    ReplyDelete
  28. Hello
    I am Art Buchwald
    I am not dead
    and
    I am here to tell you that Ms Akrita is stupid, ad nauseam and forever

    ReplyDelete
  29. λοιπόν με αφορμή το άρθρο που μας έστειλε ο Γιάννης Σελιμάς για ανάρτηση, τον οποίο παρεμπιπτόντως δεν γνωρίζουμε ποιος είναι και τι είναι, αναρτήσαμε ένα παλιό άρθρο του Βρετανού Andrew Rawnsley με τίτλο ο πόλεμος των γενεών ξεκίνησε και οι νέοι μέχρι στιγμής χάνουν, οπότε από εδώ τέλος

    ReplyDelete
  30. Art buchwald said...
    Hello
    I am Art Buchwald
    I am not dead
    and
    I am here to tell you that Ms Akrita is stupid, ad nauseam and forever

    Κομφού, όταν δεν σε πιάνει το αντι-πασοκικό μένος, είσαι μοναδικός.

    ReplyDelete
  31. Συγκρούεται ο ερωτευμένος άφραγκος νέος με τον σαραντάρη προϊσταμενο. Μας πη..νε και τις γκόμενες ρεεεε!

    ReplyDelete
  32. Ξεκολήστε ρεεεε, δεν σας εγραψε η ίδια η Ακρίτα σχόλιο, εγώ, ένας αναγνώστης το αντίγραψα από την εφημερίδα γιατί μου άρεσε το κομάτι της. Και κατα βάσει έχει δίκιο η γυναίκα οτι δε μπορει ανθρωπος στο νοικι να ζησει με χιλιαρικο, το προβλημα σας που ειναι ακριβως;

    ReplyDelete
  33. Mia erwtish pou me apasxolei, ta posa pou anaferetai to EGSSE einai ka8ara h aka8arista?

    ReplyDelete