Friday, March 21, 2008

ΜΕΤΡΟ: Όλο και περισσότεροι οι μεταμεσονύκτιοι επιβάτες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος*

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ οι... μεταμεσονύκτιοι επιβάτες του Μετρό και του Ηλεκτρικού στα δρομολόγια της Παρασκευής και του Σαββάτου, που διαρκούν δοκιμαστικά έως τις 2 τα ξημερώματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σαββάτου 8 Μαρτίου 2008, το διάστημα από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις 2 τα ξημερώματα και με τα δύο μέσα σταθερής τροχιάς μετακινήθηκαν συνολικά 21.000 επιβάτες, έναντι μόλις 3.000 το πρώτο Σάββατο εφαρμογής του μέτρου. Αντίστοιχα, την περασμένη Παρασκευή, το σύνολο των επιβατών που μετακινήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα ήταν περίπου 18.000.

Οι αριθμοί αυτοί θεωρούνται «ενθαρρυντικοί» από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο δεν αποκλείει την παγίωση του μέτρου αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δίμηνης πιλοτικής εφαρμογής του, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου.

Από τα έως τώρα στοιχεία προκύπτει ότι οι Αθηναίοι που μετακινούνται μετά τα μεσάνυχτα με το Μετρό ανέρχονται σε περίπου 12.000 και με τον Ηλεκτρικό 9.000. Είναι δε στη συντριπτική πλειονότητά τους νεολαίοι που βγαίνουν για να διασκεδάσουν.

Πάντως για τη διατήρηση του μέτρου και μετά τον Απρίλιο, οπότε λήγει η πιλοτική λειτουργία του, θα αξιολογηθούν- εκτός της επιβατικής κίνησης το κόστος για τον επιπλέον αριθμό των εργαζομένων που θα απαιτηθεί γι΄ αυτό αλλά και για την ασφάλεια των μετακινήσεων (φύλαξη σταθμών, συντήρηση τροχαίου υλικού).

*Ο Κώστας Ντελέζος είναι δημοσιογράφος. Το ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα Νέα την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2008.

40 comments:

  1. άντε να δούμε...

    ReplyDelete
  2. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ. ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ.
    Μάχη μέχρι τέλους ενάντια στην διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος

    Όλο το προηγούμενο διάστημα αγωνιστήκαμε μέσα από τα συνδικάτα μας. συμμετείχαμε στις απεργίες και τις κινητοποιήσεις των κλάδων μας κάναμε σαφές πως δεν θα αφήσουμε να περάσει η διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος.
    Η κυβέρνηση κάνει πως δεν καταλαβαίνει αγνοώντας τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που βρέθηκαν στον δρόμο στα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της Τετάρτης 19 Μαρτίου και προκαλώντας τελικά το λαϊκό αίσθημα.
    Με αυτό το κείμενο στηρίζουμε την πρωτοβουλία για διενέργεια δημοψηφίσματος και καλούμε την, τόσο σίγουρη για τον εαυτό της, κυβέρνηση να παγώσει την διαδικασία όπως προβλέπει το Σύνταγμα και να θέσει το νομοσχέδιο στην κρίση του λαού.

    Ο αγώνας αυτός πρέπει να έχει νικητή
    κι αυτό είναι υπόθεση και ευθύνη όλων μας.
    Υπογράψτε απευθείας (online)
    http://www.petitiononline.com/syn0803/petition.html
    Κατεβάστε και τυπώστε το αρχείο pdf για συλλογή υπογραφών.

    ReplyDelete
  3. Πριν κάνετε επαναστατική γυμναστική στο κέντρο της Αθήνας αναρωτηθήκατε καθόλου τι θα πει διάλογος?

    ReplyDelete
  4. Τα συνδικάτα που απεργούν και διαδηλώνουν το καθένα για τις δικές του μειοψηφικές ομάδες, κατά βάση τις καβατζωμένες και ώριμων εργαζομένων κρατικίστικων υπαλλήλων ομάδων κατά πόσο υπερασπίζονται τα δικαιώματα των νεότερων εργαζομένων?

    ReplyDelete
  5. Σε μια αντιπροσωπευτική δημοκρατία, ρητορικό ερώτημα, το δημοψήφισμα σε τι ωφελεί άραγε? Την ουσία ή τον εντυπωσιασμό?

    Μήπως δεν πιστεύουμε στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία και κατευθυνόμαστε προς την κινηματική οπισθοδρόμηση = καμία αλλαγή, καμία διάθεση για διάλογο, καμία αλλαγή?

    ReplyDelete
  6. μαζι να συνυπολογιστεί και το κόστος ατυχημάτων και οι απώλειες ανθρώπινων ζωών

    ReplyDelete
  7. Αφιερωμένο στους G700, στον Παρμενίδη και στον Κομφούκιο:

    Θεοί μεν γαρ μελλόντων, άνθρωποι δε γιγνομένων,
    σοφοί δε προσιόντων αισθάνονται.

    Φιλόστρατος, Τα ες τον Τυανέα Aπολλώνιον, VΙΙΙ, 7

    Οι άνθρωποι γνωρίζουν τα γινόμενα.
    Τα μέλλοντα γνωρίζουν οι θεοί,
    πλήρεις και μόνοι κάτοχοι πάντων των φώτων.
    Εκ των μελλόντων οι σοφοί τα προσερχόμενα
    αντιλαμβάνονται. Η ακοή

    αυτών κάποτε εν ώραις σοβαρών σπουδών
    ταράττεται. Η μυστική βοή
    τούς έρχεται των πλησιαζόντων γεγονότων.
    Και την προσέχουν ευλαβείς. Ενώ εις την οδόν
    έξω, ουδέν ακούουν οι λαοί.

    ReplyDelete
  8. Αφιερωμένο στους Νεοέλληνες, εις το όνομα της Μακεδονίας:

    Την χάραξι φρόντισε τεχνικά να γίνει.
    Έκφρασις σοβαρή και μεγαλοπρεπής.
    Το διάδημα καλλίτερα μάλλον στενό·
    εκείνα τα φαρδιά των Πάρθων δεν με αρέσουν.
    Η επιγραφή, ως σύνηθες, ελληνικά·
    όχ’ υπερβολική, όχι πομπώδης—
    μην τα παρεξηγήσει ο ανθύπατος
    που όλο σκαλίζει και μηνά στην Pώμη —
    αλλ’ όμως βέβαια τιμητική.
    Κάτι πολύ εκλεκτό απ’ το άλλο μέρος·
    κανένας δισκοβόλος έφηβος ωραίος.
    Προ πάντων σε συστήνω να κυττάξεις
    (Σιθάσπη, προς θεού, να μη λησμονηθεί)
    μετά το Βασιλεύς και το Σωτήρ,
    να χαραχθεί με γράμματα κομψά, Φιλέλλην.
    Και τώρα μη με αρχίζεις ευφυολογίες,
    τα «Πού οι Έλληνες;» και «Πού τα Ελληνικά
    πίσω απ’ τον Ζάγρο εδώ, από τα Φράατα πέρα».
    Τόσοι και τόσοι βαρβαρότεροί μας άλλοι
    αφού το γράφουν, θα το γράψουμε κ’ εμείς.
    Και τέλος μη ξεχνάς που ενίοτε
    μας έρχοντ’ από την Συρία σοφισταί,
    και στιχοπλόκοι, κι άλλοι ματαιόσπουδοι.
    Ώστε ανελλήνιστοι δεν είμεθα, θαρρώ.

    ReplyDelete
  9. Αγωνιζόμαστε μέσα από τα συνδικάτα μας για τα κόμματα μας. One for all and all for one.

    Hip hip huray, hip hip huray!

    Δε θα περάσει ο φασισμός της αλλαγής!

    Δε θα περάσει ο φασισμός της δημοκρατίας!

    Είμαστε μεγαλειώδεις και λαμπροί έλληνες φιλέλληνες και δημοκράτες!

    Να με συγχωρείς Κομφούκιε, αλλά ο Μίμης μου φαίνεται σοφός μπροστά στα τεκταινόμενα των ημερών μας. Τουλάχιστον είχε και κάτι να πει ε?

    ReplyDelete
  10. Και πάμε το σλόγκαν άλλη μια φορά

    Αθήνα 24/7

    Αθήνα 24/7

    Αθήνα 24/7

    Αθήνα 24/7

    Αθήνα 24/7

    Αθήνα 24/7

    ReplyDelete
  11. @mesout

    Καημένο φτωχόπαιδο, έγινε διάλογος γιά το ασφαλιστικό; Μπορεί κανείς σοβαρός να ισχυρισθεί κάτι τέτοιο; Αφού από μαλακίες τους απεπέμφθησαν οι Μαγγίνας και Τσιτουρίδης, η Φάνη απλά το έφερε στη βουλή (άν και αυτή είχε ανασφάλιστη φιλιππίνα, τη γλίτωσε). Αντί λοιπόν να κάνεις το φερέφωνο της ΝΔ και της Πάλλη, να απευθύνεις την ερώτηση περί διαλόγου στα αφεντικά σου. Αντε και με τις υγείες σας.

    ReplyDelete
  12. "έγινε διάλογος γιά το ασφαλιστικό; Μπορεί κανείς σοβαρός να ισχυρισθεί κάτι τέτοιο;"

    Bεβαίως φίλε. Εγινε και γίνεται και θα γίνεται διάλογος για το Ασφαλιστικό.Αυτό το μπλόγκ πρωταγωνιστεί σ'αυτόν το διάλογο,το κοινωνικό διάλογο που είναι και ο πιό σημαντικός.Εκτός και αν εννοείς διαλόγους "κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ κατεργαρέων" για τους οποίους εσύ και οι ΕΝΤΟΛΕΙΣ σου δείχνουν προτίμηση.
    Αυτό το μπλόγκ είναι κατά των κλειστών διαλόγων που υποδηλώνουν συναλλαγές.Εάν κάτι κερδίσαμε ως κοινωνία αυτές τις μέρες ήταν μια νίκη κατα του Συντεχνιασμού,τα συμφέροντα των οποίου εκφράζεις αν όχι εκπροσωπείς.

    ReplyDelete
  13. Μάλιστα, και είδα πώς ο δικός σας διάλογος ελήφθη υπόψη από την κυβέρνηση και συμπεριελήφθησαν όλες οι απόψεις σας (ή τουλάχιστο συζητήθηκαν) στο νομοσχέδιο... βρε αυτά που λετε εδώ οι άλλοι τάχουν χεσμένα, και σας μαζί. Εγώ προσωπικά δεν εκπροσωπώ κανένα, ούτε ανήκω σε συνδικαλιστική ή άλλη οργάνωση. Οσο γιά το άν διαλύθηκαν οι συντεχνίες, πλανάσθε πλάνην οικτράν, φτωχόπαιδα των 700Ε. Αλλά ακόμη και άν διαλυθούν θα έρθουν βαρύτερες συντεχνίες από ΤΡΑΠΕΖΕΣ και ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ που περιμένουν στη γωνία, και τότε θα δείτε πόσα απίδια βάνει ο σάκος.

    Ολοι οι βουτυρομπεμπέδες εδώ μέσα με το γραϊδιο Κομφού αρχηγό το παίζετε φιλόσοφοι. Λές και θα σας δώσει ελευθέρας στο μουσείο του κάνετε. Γλύψτε μπας και σας ρίξει κανένα ξεροκόμματο..

    ReplyDelete
  14. "Αντί λοιπόν να κάνεις το φερέφωνο της ΝΔ και της Πάλλη, να απευθύνεις την ερώτηση περί διαλόγου στα αφεντικά σου"

    Κάτι ξέρεις εσύ από φερέφωνα και αφεντικά.Φαίνεται ότι αισθάνεσαι κακοποιημένος.Ομολόγησέ το να ξαλαφρώσεις.Εμείς εδώ σαυτό το μπλόγκ θα σε βοηθήσουμε να θεραπευτείς.

    ReplyDelete
  15. Και εκτός απο γενικόλογες απόψεις του τύπου "διαλύονται οι συντεχνίες", "ζήτω η νέα ελλάδα", και "ο αλήτης ο Ανδρέας", ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (ΔΗΛ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ, ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΙΔΕΑΤΟ ΜΕΛΛΟΝ) ΑΠΟ ΣΑΣ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ.

    ΕΙΔΑΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ;;; (ελπίζουν ότι θα κλπ με οργάνωση κλπ και μπούρδες)

    ΠΡΟΣ ΤΙ Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΥΓΙΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ;; (εκτός από τις εκ του πονηρού ρυθμίσεις γιά περαιτέρω μάσα τύπου σοδομημένων ομολόγων).

    Απαντήστε (στον εαυτό σας πρώτα) γιά αυτά και αφήστε τι είμαι και ποιούς εκπροσωπώ.

    ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΣΑΣ...

    ReplyDelete
  16. καημένε 9.54, μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια. Τη θεραπεία άσε την γιά τη γριά. Σε χρειάζεται εξάλλου περισσότερο.

    ReplyDelete
  17. "ΠΡΟΣ ΤΙ Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΥΓΙΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ;;"

    Ποιά είναι τα υγιή ταμεία;
    Σε ποιά σημεία διαφωνείς; Μπορεί οι διαφωνίες μας να συμπίπτουν.Γιατί δεν μας αποκαλύπτεις πού διαφωνείς.Τί φοβάσαι;

    ReplyDelete
  18. "ΕΙΔΑΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ;;"

    Οχι δεν είδαμε.ΑΡΑ; Πρός τί ο "φθόνος και ο σπαραγμός";
    Πρώτα πρέπει φίλε μου να αποδεχθούμε τις αρχές ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ του διαλόγου.Που σημαίνει απόφαση για συνενόηση και συναίνεση πάνω σε στοιχεία και δεδομένα.

    ReplyDelete
  19. Όταν η κυβέρνηση έλεγε "ελάτε να δώσετε προτάσεις" οι άλλοι, επειδή ξέρανε ότι θα αποκαλυπτόταν η γύμνια τους έλεγαν "προσχηματικός ο διάλογος".

    Αντε γειά ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ που μου θέλετε 3 (!!) ταμεία. Αλλά βέβαια, πελάτες θέλετε να βρείτε για να διατηρήσετε το πτωχευμένο μαγαζάκι σας

    ReplyDelete
  20. "προσχηματικός ο διάλογος"

    Δυστυχώς στο διάλογο συμετείχαν όλοι εκτός απο τη κυβέρνηση,που προσπαθούσε να αποκρύψει τις προθέσεις της.Κρατούσε κλειστά τα χαρτιά της.Αλλά δυστυχώς και οι πιό καλοπροαίρετοι από μας ανακαλύψαμε ότι ήταν "άνθραξ ο θησαυρός".Εντούτοις κάναμε τη "καρδιά μας πέτρα" και βρήκαμε κάποια εν δυνάμει θετικά στοιχεία που ΕΑΝ εφαρμοστούν μπορούν να δρομολογήσουν τις ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ και ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ και ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ λύσεις.

    ReplyDelete
  21. ΠΑΣΟΚΤΖΗΔΕΣ ΕΝΑΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΘΑ ΣΑΣ ΘΑΨΕΙ

    ΕΧΕΤΕ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ.

    Ειναι καιρος να αλαξετε και παιδική χαρά.....

    ReplyDelete
  22. Και εγώ με τη σειρά μου αφιερώνω στους αγωνιζόμενους εργάτες και εργαζόμενους, φοιτητές και νέους προλετάριους τα παρακάτω λόγια του Ηράκλειτου:


    Ποταμοίς τοις αυτοίς εμβαίνομέν τε και ουκ εμβαινόμεν, είμεν τε και ουκ είμεν... Ποταμοίσι τοίσιν αυτοίσιν εμβαινούσιν έτερα και έτερα ύδατα επιρρεί και ψυχαί δέ από των υγρών αναθυμιώνται.


    Στα ίδια ποτάμια μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε, είμαστε και δεν είμαστε... Στα ίδια ποτάμια όλο και πέφτουν και άλλα νερά και οι ψυχές βγαίνουν από τα υγρά...


    το διαφερόμενον εωυτώ ομολογέει, παλίντροπος αρμονιη όκωσπερ τόξου και λύρης.


    Το ασύμφωνο συμφωνεί με τον εαυτό του, αρμονία αντίθετων τάσεων όπως του δοξαριού και της λύρας.

    ...πάντα κατ΄έριν γίγνεσθαι

    Τα πάντα γίνονται μέσα στην πάλη και με την πάλη!

    ReplyDelete
  23. και αφού είστε τόσο σίγουροι ότι ο κόσμος θέλει τη μεταρρύθμιση γιατί είστε ενάντιοι στο δημοψήφισμα;

    Όχι βέβαια ότι θεωρώ ότι αυτός είναι ο τρόπος αντίδρασης.

    Αλλά εσείς οι θεσμικοί δεν θα έπρεπε να είχατε κανένα τέτοιο πρόβλημα.

    Για μένα ο μόνος τρόπος είναι η απεργιακή βία και το πεζοδρόμιο

    ReplyDelete
  24. Για μένα ο μόνος τρόπος είναι η απεργιακή βία και το πεζοδρόμιο

    March 22, 2008 4:12 PM

    Συμφων΄



















    ΔΕΝ υπάρχει πιό αντιδημοκρατικός θεσμός απο το Δημοψήφισμα.Τά διλήμματα,οι απλουστευμένες απαντήσεις σε σύνθετα προβλήματα,η ψυχολογία των μαζών που κυριαρχείται από το ΑΛΟΓΟ, η δικτατορία των πλειοψηφιών στην οποία οδηγούν τα αποτελέσματά τους και το πάρτυ των δημαγωγών στη διάρκεια της δημοψηφισματικής περιόδου,είναι μόνο λίγα από τα πολλά αρνητικά τους.
    Είναι βέβαια κάποιοι τύποι κρατικοδίαιτοι,τεμπέληδες και ανιόπληκτοι που νομίζουν ότι ο μόνος τρόπος να υπάρχουν είναι να δημιουργούν φασσαρία. Και αυτό το λένε αγώνα,πάλη και κάτι τέτοια ηχηρά παρόμοια.Στήνουν διάφορες φιέστες "ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΈΨΟΥΝ" την Κοινοβουλευτική Δημοκρατία πάνω στην οποία παρασιτούν.Αν μελετήσεις τη ψυχοπαθολογία τους διαπιστώνεις ότι μισούν την Αντιπροσωπευτική και τη Συμμετοχική Δημοκρατία και μας προτείνουν την Κοκκινόμαυρη εκδοχή της.

    ReplyDelete
  25. Δηλαδή εσύ Δοκτορα Marx τι προτείνεις να ρωτάει το δημοψήφισμα;

    ΝΑΙ ή ΟΧΙ στις αλλαγές του Ασφαλιστικού;

    Πάρε εδώ τι γράφει ο Αγγελιοφόρος και άσε μας ησύχους με τη κομμουνιστική ουτοπία σου, η οποία έπεσε απο μια perestroika.

    "Είναι εύκολο να χλευάζει κανείς τον «κοινωνικό αυτοματισμό» που βιώνουμε αυτές τις μέρες αλλά μήπως είναι αναπόφευκτος; Το εργασιακό και ασφαλιστικό περιβάλλον, σχεδόν χωρίς εξαιρέσεις, διαμορφώθηκε μέσα από διαδικασίες που δεν είχαν σχέση με την κοινωνική αλληλεγγύη. Oποιος επαγγελματικός χώρος μπορούσε, εξασφάλιζε τα περισσότερα για τον εαυτό του και μόνο για τον εαυτό του, χωρίς να ενδιαφέρεται τι συμβαίνει παραδίπλα.

    Για παράδειγμα, πώς φτάσαμε στο σημείο ένας θυρωρός της ΔΕΗ να παίρνει πολύ υψηλότερο μισθό απ� όσο ένας θυρωρός σ� ένα εργοστάσιο, να συνταξιοδοτείται νωρίτερα, να έχει συντριπτικά καλύτερη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, να εισπράττει μεγαλύτερο εφάπαξ και, σε κάποιες περιπτώσεις, να έχει προνόμιο για την πρόσληψη του παιδιού του στην επιχείρηση; Γιατί, απλούστατα, ο θυρωρός της ΔΕΗ ανήκει σε μια συνδικαλιστική οργάνωση, η οποία έχει τη δυνατότητα να κατεβάζει το διακόπτη, να απεργεί ακίνδυνα και να διαπραγματεύεται τις συλλογικές συμβάσεις με το Δημόσιο -ως γνωστόν, μπορείς πάντοτε να είσαι γενναιόδωρος όταν διαχειρίζεσαι ξένα χρήματα."

    Η συνέχεια εδώ:

    http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=3/22/2008&page=0

    ReplyDelete
  26. @παρμενίδη

    Παρόλο που δεν είμαι δημοκράτης θα σχολιάσω τα λεγόμενά σου για να αποδείξω ότι ούτε και εσύ είσαι και ότι η δημοκρατία είναι απλά μια πρόφαση ή ένα προπέτασμα καπνού που χρησιμοποιείται (-ε) για την επιβολή συγκεκριμένων "λύσεων" και την προώθηση ιδιαίτερων συμφερόντων.


    Τα διλήμματα,οι απλουστευμένες απαντήσεις σε σύνθετα προβλήματα,η ψυχολογία των μαζών που κυριαρχείται από το ΑΛΟΓΟ.


    Α ώστε έτσι λοιπόν. Αυτή είναι η εκτίμηση σου για το λαϊκές μάζες (που αν δεν κάνω λάθος σύμφωνα με το σύνταγμα άρθρο 1.2: Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία. άρθρο 1.3: Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό)

    Οι μάζες λοιπόν είναι άλογες, σε αντίθεση με τους ειδικούς της g700 που είναι λογικοί και ξέρουν το καλό των μαζών.


    η δικτατορία των πλειοψηφιών στην οποία οδηγούν τα αποτελέσματά τους


    Αν μιλάμε για δικτατορία των πλειοψηφιών, τότε τι να πούμε για τη δικτατορία των μειοψηφιών μέσω του "ενισχυμένου αναλογικού" αντιπροσωπευτικού συστήματος.

    Τσκ τσκ τσκ... Και εγώ που νόμιζα ότι η αρχή της πλειοψηφίας είναι βασική δημοκρατική αρχή.

    ReplyDelete
  27. Για τις ανοησίες του αγγελιαφόρου δεν έχω να πω τίποτα. Παρουσιάζει το αυτονόητο ως κάτι το φοβερό!

    Προφανώς υπάρχουν ανισότητες μισθών και παροχών λόγω του καταμερισμού της εργασίας, της κλαδικής διαίρεσης και της διαφορετικής αγωνιστικότητας των εργαζόμενων σε κάθε κλάδο και κάθε τομέα.

    Στη βιβλιογραφία αναφέρονται δύο κυρίως παράγοντες ισχύος των εργαζομένων:

    - structural bargaining power: δηλαδή διαπραγματευτική ισχύς που οφείλεται στη θέση ενός τομέα μέσα στην παραγωγή, την κεντρικότητα του κλπ.

    - organizational bargaining power: δηλαδή διαπραγματευτική ισχύς που οφείλεται στην οργανωτική παράδοση, τα γενικότερα κοινωνικά δίκτυα αλληλεγγύης κλπ κλπ.

    Με την κουτοπόνηρη λογική του αγγελιαφόρου κανένας κλάδος δεν θα έπρεπε ποτέ να απεργεί γιατί αν πετυχαίνε καλύτερους μισθούς και παροχές αυτό θα ήταν αδικία εις βάρος των υπόλοιπων!

    ΦΟΒΕΡΗ ΕΞΥΠΝΑΔΑ!

    Και όσο για αυτό που λέγετε περί απεργιών αλληλεγγύης κλπ, αν πραγματικά κάτι τέτοιο συνέβαινε δε νομίζω ότι θα είσαστε και πολύ χαρούμενοι. Διότι θα μιλάγαμε για μία ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ανεπτυγμένη ταξική συνείδηση και τότε ουαί και αλίμονο...

    ReplyDelete
  28. "Πριν κάνετε επαναστατική γυμναστική στο κέντρο της Αθήνας αναρωτηθήκατε καθόλου τι θα πει διάλογος?"

    Ξέρεις ποια είναι η πλάκα; Οι νέοι (νέοι που λέει ο λόγος δηλαδή, γιατί το μυαλό τους είναι στα νοσοκομεία και τις συντάξεις - άντε και καλό ριζόγαλο), κάνουν διαδηλώσεις και επαναστάσεις με σκοπό την καθιέρωση... περισσότερου Κράτους (!!!).

    ReplyDelete
  29. Καρολίνα-Τατιάνα Psomiades-KaravlahosMarch 23, 2008 at 3:51 AM

    @ λάμπρος
    Με αυτό το κείμενο στηρίζουμε την πρωτοβουλία για διενέργεια δημοψηφίσματος και καλούμε την, τόσο σίγουρη για τον εαυτό της, κυβέρνηση να παγώσει την διαδικασία όπως προβλέπει το Σύνταγμα και να θέσει το νομοσχέδιο στην κρίση του λαού.

    AΠΟ ΚΑΘΑΡΩΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ
    Κατά το Σύνταγμα των Ελλήνων, προκειμένου να παραπεμφθεί ένα νομοσχέδιο στην κρίση του Λαού (plebiscite) απαιτείται η σύμφωνη γνώνη 180 βουλευτών, το οποίο είναι αδύνατο να επιτευχθεί σ' αυτή την φάση, for good or bad.

    ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
    Στο ίδιο βαθμό που ο Ομοσπονδιακός Νόμος υπερισχύει ΚΑΙ ΚΑΤΙΣΧΥΕΙ επί των ΝΟΜΩΝ των επί μέρους Πολιτειών των ΗΠΑ, έτσι και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης ΥΠΕΡΙΣΧΥΕΙ ο ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ.
    That plain and that simple.

    Αν ήταν στο χέρι του θρησκόληπτου φανατικού, αγράμματου, μισαλλόδοξου, ρατσιστή του ΝΟΤΟΥ των ΗΠΑ, οι Αφρο-Αμερικανοί θα ήσαν ακόμα δούλοι και κολοσσιαία κέντρα παραγωγής και προαγωγής γνώσης και πολιτισμού, όπως Harvard, Stanford, MIT, Cornell, Yale, Princeton κλπ θα είχαν ΤΕΘΕΙ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ως άντρα καλλιέργειας μαγείας και εκκόλαψης μάγων και μαγισσών.

    A certain analogy is implicit above!

    ΕΥΤΥΧΩΣ για το ΣΥΜΦΕΡΟΝ της ΕΛΛΑΔΟΣ και ΕΥΤΥΧΕΣΤΕΡΑ για το ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ της ΕΛΛΑΔΟΣ, η ΧΩΡΑ ΑΝΗΚΕΙ στην ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ. Γι' αυτό και ο γράφων και πολλοί άλλοι Ελληνες θα είμαστε ευγνώμονες στον Γέρο-Καραμανλή, ΔΙΟΤΙ τώρα ΥΠΑΡΧΕΙ η ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΛΕΙΣ.
    It is that plain and that simple!

    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
    Απαξάπασα η παραφιλολογία είναι εκ του περισσού.

    ReplyDelete
  30. τζιωρτζίνα, δαλαμανάρα άργουςMarch 23, 2008 at 4:19 AM

    @ AGENT PROVOCATEUR
    structural bargaining power: δηλαδή διαπραγματευτική ισχύς που οφείλεται στη θέση ενός τομέα μέσα στην παραγωγή, την κεντρικότητα του κλπ.

    - organizational bargaining power: δηλαδή διαπραγματευτική ισχύς που οφείλεται στην οργανωτική παράδοση, τα γενικότερα κοινωνικά δίκτυα αλληλεγγύης κλπ κλπ.

    STRUCTURAL= ΔΟΜΙΚΗ
    ORGANIZATIONAL= ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ
    Στους παραπάνω όρους, η λέξη power έχει την έννοια της ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ/ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ.

    ΑΡΑ:
    ΔΟΜΙΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    ReplyDelete
  31. Μάνα του εργάτηMarch 23, 2008 at 4:40 AM

    KAΘΗΜΕΡΙΝΗ
    Αναλυτικά εξελέγησαν ο κ. Πάνος Μπεγλίτης με 154 ψήφους και ακολούθησαν οι κ. Θ. Μωραΐτης με 145, Μιχ. Καρχιμάκης με 144, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και Γ. Κουτσούκος με 139, Λούκα Κατσέλη με 122, Γ. Παναγιωτακόπουλος με 119, Μ. Ανδρουλάκης με 110, Ντ. Ρόβλιας με 105, Κ. Ασκούνης με 104, Συλβάνα Ράπτη με 102, Τόνια Αντωνίου και Π. Κουκουλόπουλος με 96 και η Φώφη Γεννηματά με 71. Σημειώνεται ότι 96 ψήφους έλαβε και ο «βενιζελικός» Δημ. Καρύδης που κατέβηκε χωρίς να προταθεί από τον κ. Παπανδρέου, αλλά όπως προαναφέρθηκε έμεινε εκτός εκλογής (κατόπιν κλήρωσης με τον κ. Π. Κουκουλόπουλο), λόγω της γυναικείας ποσόστωσης που χάρισε τη θέση του στην κ. Φώφη Γεννηματά.

    Λέτε να ήταν δάκτυλος αυτού του καθάρματος του Κομφού που με μισεί και με ζηλεύει;;;

    ReplyDelete
  32. @Μάρξ
    1-"Παρόλο που δεν είμαι δημοκράτης θα σχολιάσω τα λεγόμενά σου για να αποδείξω ότι ούτε και εσύ είσαι και ότι η δημοκρατία είναι απλά μια πρόφαση ή ένα προπέτασμα καπνού που χρησιμοποιείται (-ε) για την επιβολή συγκεκριμένων "λύσεων" και την προώθηση ιδιαίτερων συμφερόντων"

    2-"Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό"
    -----------------------------------
    1-Η Δημοκρατία είναι Διαδικασία.Δηλαδή ένας Κοσμικός τρόπος επίλυσης των προβλημάτων που χρησιμοποιεί ΕΙΡΗΝΙΚΑ μέσα με τη μέγιστη δυνατή λαική ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.Και που σκοπό έχει την ανάπτυξη της ελευθερίας και αυτονομίας του προσώπου-άνθρωπος και όχι του ατόμου-άνθρωπος.
    Με αυτή την ένοια επιθυμώ και επιδιώκω να είμαι ένας Φιλελεύθερος Δημοκράτης και όχι ένας Ρεπουμπλικανός Δημοκράτης.
    2-Οι εξουσίες πηγάζουν απο το λαό και όχι απο το Θεό-Στάλιν,το Θεό-Μάο,το Θεό-Κάστρο.Οι εξουσίες δηλ. πηγάζουν από εκπροσώπους του Λαού και όχι από εκπροσώπους του Θεού.
    Ο Συνταγματισμός πολιτισμός είναι Κοσμικός πολιτισμός.Και αυτό,δηλ.τη κοσμικότητά του και τη λαικότητά του,θέλει να τονίσει το Αρθρο του Συντάγματος που αναφέρεσαι.
    Ο Δημοκρατικός Πολιτισμός που κατέκτησε σήμερα η Ελλάδα με τη βοήθεια της Δύσης δεν πρέπει να εκφυλισθεί σε ένα Δημοψηφισματικό Πολιτισμό που οδηγεί σε Ολοκληρωτισμό.
    Οι Κυβερνήσες στο αντιπροσωπευτικό κοινοβουλευτικό σύστημα είναι εκ των πραγμάτων κυβερνήσεις ΣΧΕΤΙΚΗΣ λαικής πλειοψηφίας που ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΝ περισσότερο και ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ λιγότερο.Γιαυτό και μιλάμε για Διακυβέρνηση και όχι για Κυβέρνηση.

    ReplyDelete
  33. συμφωνούμε με τον Μαρξ και τον παρμενίδη ότι είναι προτιμότερος ο αγώνας στο πεζοδρόμιο.

    Η πρόταση για δημοψήφισμα στο ασφαλιστικό αποτελεί μια φτηνή κίνηση εντυπωσιασμού και εντάσσεται στις δράσεις δημοσιότητας και την κοινοβουλευτική τακτική των ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ και όχι στην ανάγκη για επί της ουσίας συζήτηση και διάλογο γύρω από το ασφαλιστικό.

    Αν είναι έτσι να καταληθεί η αντιπροσωπευτική δημοκρατία και να κάνουμε δημοψηφίσματα για όλα τα πεδία της οικονομικής πολιτικής: φορολογία, μισθούς, προϋπολογισμό, δημόσιες επενδύσεις. Μ' ένα ναι ή ένα όχι να καθαρίζει η υπόθεση κάθε φορά να τελειώνουμε.

    ReplyDelete
  34. Αυτό που επισημαίνει ο Αγγελιοφόρος της Θεσσαλονίκης, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τίποτα άλλο από τη σκληρωτική συσώρευση εγωιστικών συμφερόντων στη δομή μιας οικονομίας όπου κυριαρχεί το κράτος παραγωγός και υπερρυθμιστής των πάντων.

    Το φαινόμενο το έχει περιγράψει ο αμερικανός οικονομολόγος με σημαντική συνεισφορά και στην πολιτική επιστήμη Mancur Olson

    Ο αθρογράφος του Αγγελιοφόρου με όρους Olson λέει το πολύ απλό ότι:
    υπάρχουν εγωιστικά συμφέροντα που λειτουργούν ως αναδιανεμητικές συμμαχίες του δημόσιου πλούτου , και τα οποία ακριβώς επειδή λειτουργούν εγωιστικά (ό,τι φάμε ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας) οδηγούν σε αρτηριοσκλήρωση την οικονομία με ταυτόχρονη αύξηση των ανισοτήτων.

    Τέτοια εγωιστικά συμφέροντα δεν είναι μόνο οι επιχειρηματικές παρέες και τα πιράνχας που λυμαίνονται την αγορά, αλλά και ολόκληροι επαγγελματικοί χώροι οι οποίοι διαθέτοντας μέσω των επιμελητηρίων τους ή των συνδικαλιστικών τους οργάνων επαρκή δομική και οργανωτική διαπραγματευτική ικανότητα εξασφαλίζουν τα περισσότερα για τον εαυτό τους και μόνο για τον εαυτό τους, χωρίς να ενδιαφέρονται τι συμβαίνει παραδίπλα.

    ReplyDelete
  35. ΛΕΕΙ ένας ανώνυμος στην αρχή των σχολίων

    εκτός απο γενικόλογες απόψεις του τύπου "διαλύονται οι συντεχνίες", "ζήτω η νέα ελλάδα", και "ο αλήτης ο Ανδρέας", ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΚΑΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (ΔΗΛ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ, ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΙΔΕΑΤΟ ΜΕΛΛΟΝ) ΑΠΟ ΣΑΣ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ.

    Εμείς σαν G700 δεν υιοθετούμε κανένα από τα παραπάνω απαξιωτικά συνθήματα που καυαθέτεις για πρόσωπα και καταστάσεις. Αυτά είναι οι απόψεις των αναγωνστών που μπαίνουν και γράφουν στο blog.

    Από κει και πέρα η άποψή μας για τον ασφαλιστικό νόμο είναι ότι είναι πιο σκληρός από το νόμο Γιαννίτση ως προς τα όρια ηλικίας και το ποσοστό αναπλήρωσης των επικουρικών συντάξεων και πιο προωθημένος από το νόμο Ρέππα ως προς την ενοποίηση των ταμείων και τη δημιουργία νέων θεσμών όπως το κεφάλαιο αλληλεγγύης των γενεών.

    Όμως, όπως και οι προηγούμενοι νόμοι, προσπαθεί να συμμαζέψει το σύστημα κάνοντας παραμετρικές αλλαγές (όρια , ποσοστά αναπλήρωσης κοκ), και τελικά να ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΧΡΟΝΟ, δέκα δεκαπέντε χρόνια (μέχρι το 2019 άλλωστε καλύπτει κι ο νόμος Ρέππα) χωρίς να επιχειρεί να μεταβεί σε ένα νέο σύστημα ασφάλισης (ΜΙΚΤΟ κατά την άποψή μας) που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του συστήματος σε βάθος χρόνου, θα δίνει δυνατότητα για αύξηση της χρηματοδότησης και καλύτερες συντάξεις.

    Αυτή αν θες η εμμονή με τις παραμετρικές αλλαγές αναδεικνύει την ανεπάρκεια μας να ξεκολλήσουμε από το υπάρχον μοντέλο ασφάλισης και αυτυό κατά την άποψή μας είναι το μεγάλο δράμα πολιτικών κομμάτων και κοινωνίας.

    ReplyDelete
  36. @γ700
    "Η πρόταση για δημοψήφισμα στο ασφαλιστικό αποτελεί μια φτηνή κίνηση εντυπωσιασμού "

    Το πρόβλημα με τον κοκκινόΜΑΥΡΟ Αλαβάνο είναι ότι "θέλει" το δημοψήφισμα για να συντηρεί τη δημόσια εικόνα του ως μαχητή των λαικών συμφερόντων.Οταν Και αυτός και οι παρατρεχάμενοί του είναι από τους πιό ΒΟΛΕΜΕΝΟΥΣ Ελληνες.Στελέχη τραπεζών,Νοσοκομείων,ΔΕΚΟ,Ανεξάρτητων Αρχών,Ακαδημαικοί,Διπλωμάτες,Αξιωματούχοι Οργανισμών ΕΕ,Ανώτεροι δικαστικοί,υψηλόβαθμοι δημόσιοι υπάλληλοι,κρατικοδίαιτοι καλλιτέχνες,τι-βι Περσόνες κλπ,κλπ.
    Ολο αυτό το δίκτυο βολεμένων και προνομιούχων εμποδίζει τον εκσυγχρονισμό της χώρας γιατί κατα βάση είναι το ΜΑΝΔΑΡΙΝΆΤΟ και οι πραιτωριανοί του Συστήματος.

    ReplyDelete
  37. l' etat c' est moiMarch 23, 2008 at 2:01 PM

    @ mesout tavaz
    Να με συγχωρείς Κομφούκιε, αλλά ο Μίμης μου φαίνεται σοφός μπροστά στα τεκταινόμενα των ημερών μας. Τουλάχιστον είχε και κάτι να πει ε?

    ΤΗΡΟΥΜΕΝΩΝ των ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ, ο ΜΠΑΛΛΑΡΙΝΟΣ του Peroquet επέδειξε εξαιρετική στάση.

    ReplyDelete
  38. ρε βλήτο δαλαμανάρα-κομφούκιε

    bargaining power: Διαπραγματευτική δύναμη (π.χ. ενός ισχυρού οργανισμού, εργατικού σωματείου κλπ)

    Λεξικό Αγγλοελληνικό - Ελληνοαγγλικό εμπορικών-τραπεζικών και χρηματοοικονομικών όρων Χρυσοβιτσιώτη-Σταυρακόπουλου, εκδόσεις Παπαζήση, 2001.

    Δύναμη: 2α1. η δυνατότητα ενός ατόμου ή μιας ομάδας να ασκεί επιρροή ή επιβολή σε ένα σύνολο· ισχύς.

    Τριανταφυλλίδης on-line

    ισχύς: η δύναμη που διαθέτει κανείς και που του επιτρέπει να επιβάλλεται (κοινωνική-, πολιτική-, στρατιωτική-, οικονομική-)

    Μπαμπινιώτης

    Αλλά φαίνεται ακόμα και η μετάφραση εμπεριέχει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ

    ReplyDelete
  39. επιπλέον το site της IATE της ΕΕ (Interactive Terminology for Europe) δίνει ως απόδοση του bargaining power τη διαπραγματευτική ισχύ.

    Όχι ότι έχει καμία σημασία, αλλά για να μην το παίζει ξερόλας ο γεωσκώληξ

    ReplyDelete