Monday, November 24, 2008

Μην πυροβολείτε το φιλελευθερισμό

Επιστολή του Αλέξανδρου Ηλιόπουλου, Υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων της Φιλελεύθερης Συμμαχίας, προς τη G700, με αφορμή το άρθρο Dogma Uber Alles: Νεοφιλελεύθερες και παλαιοαριστερές ιδεοληψίες του καθηγητή οργανωσιακής θεωρίας κ. Χ.Τσούκα το οποίο αναδημοσιεύσαμε με την άδεια του συγγραφέα την περασμένη βδομάδα.

Με αφορμή το κείμενο του κ. Χαρίδημου Τσούκα την περασμένη εβδομάδα θα ήθελα να προσθέσω μερικά στοιχεία με στόχο την επεξήγηση του πραγματικού τρόπου σκέψης που αντιπροσωπεύει σήμερα την πλειοψηφία των Φιλελεύθερων πολιτών στην Ελλάδα καθώς και την διόρθωση της εσφαλμένης αντίληψης που έχει το ευρύ κοινό στην Ελλάδα γύρω απο τον Φιλελευθερισμό τον οποίο και έχει « δαιμονοποιήσει ».

Κάθε ιδεολογία εκφράζει συγκεκριμένες πεποιθήσεις και στοχεύει σε ορισμένα αποτελέσματα . Όμως, η όποια ακραία εκδοχή της μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς διαφορετικά και ανεπιθύμητα μονοπάτια. Ο άκρατος Οικονομικά Φιλελευθερισμός απέχει πολύ απο τον Ορθολογικά Οικονομικά Φιλελευθερισμό η τον Φιλελευθερισμό γενικά. Για αυτό πρέπει να γίνει διακριτό, όταν κρίνουμε μια ιδεολογία, ποιά μορφή της είναι το αντικείμενο της κριτικής.

Στην Ελλάδα γίνεται κριτική σε μια μόνο εκδοχή του Φιλελευθερισμού : Στην Ακραία Ελεύθερη Οικονομικά μορφή του. Κάτι το οποίο είναι μια μεγάλη αδικία απέναντι σε όποιον μιλάει υπέρ της Φιλελεύθερης Ιδεολογίας διότι αυτομάτως ταυτίζεται άδικα με αυτή τη συγκεκριμένη εκδοχή χωρίς αυτό να αντικατοπτρίζει απαραίτητα την πραγματικότητα. Και αυτό γιατί ακόμα και οι περισσότεροι Φιλελεύθεροι παραδέχονται ότι καμία ιδεολογία, ακόμα και η δική τους, δεν είναι τέλεια στην ακραία της μορφή.

Στην Αμερική η κρίση που ξέσπασε δεν ήταν ουσιαστικά αποτέλεσμα του Φιλελευθερισμού αλλά της χαμένης αίσθησης του μέτρου και της μη τήρησης των κανόνων για την διασφάλιση της αγοράς. Το κράτος έπρεπε να είχε ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στην λειτουργία των Αμερικάνικων Τραπεζών και του Χρηματιστηρίου αλλά με μόνο στόχο την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την τήρηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού. Η ψήφηση , για παράδειγμα, ενός νόμου που να ορίζει το πλαίσιο στο οποίο θα κινείται η πολιτική χορήγησης δανείων, διασφαλίζει την αγορά χωρίς ωστόσο να παρεμβαίνει σε αυτή ( Δηλαδή στον ανταγωνισμό των τραπεζών μεταξύ τους).

Η δε παρεξήγηση που έχει κυριαρχήσει μεταξύ των Ελλήνων Πολιτών είναι η λανθασμένη αντίληψη ότι στην Ελλάδα, έχει εφαρμοστεί ο Φιλελευθερισμός και έχει αποτύχει ! Στην Ελλάδα δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ ούτε ο Κοινωνικός αλλά ούτε ο Οικονομικός Φιλελευθερισμός. Αντιθέτως, ο Οικονομικός Φιλελευθερισμός εφαρμόζεται στις παρακάτω χώρες :

Σιγκαπούρη, Αυστραλία, Ιρλανδία, Αμερική, Σουηδία, Φινλανδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Νέα Ζηλανδία, Δανία, Ισλανδία, Λουξεμβούργο, Ιαπωνία, Κύπρος, Γερμανία, Αυστρία.

Όπως αποδεικνύεται απο Διεθνή Έρευνα ,όσο περισσότερο οικονομικά φιλελεύθερο είναι ένα κράτος, τόσο λιγότερη διαφθορά έχει (Sources:The Fraser Institute; Transparency International, Corruption Perceptions Index, available at http://www.transparency.org.).

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι πίσω απο τις θέσεις των Φιλελεύθερων ανά την Ελλάδα κρύβεται μια εντελώς διαφορετική απο την καθιερωμένη «Ελληνική νοοτροπία». Ένας Φιλελεύθερος είναι από την φύση του αισιόδοξο άτομο, έχει εμπιστοσύνη στον ίδιο και προσπαθεί να προσφέρει στον εαυτό του και στους συμπολίτες του με τις δικές του δυνάμεις χωρίς να τα περιμένει όλα απο το κράτος. Αγωνίζεται για το δικαίωμά του να επιλέγει αυτός τα μέσα και τους τρόπους με τους οποίους θα ζήσει την ζωή του και θα αναπτύξει την προσωπικότητά του. Είναι οπαδός της ατομικής η ομαδικής ιδιωτικής πρωτοβουλίας διότι κάθε τέτοια πρωτοβουλία προέρχεται απο την έντονη εσωτερική επιθυμία να γίνει μια πράξη και όχι επειδή κάποιος παράγοντας την υποχρεώνει.

Απο αυτήν ακριβώς την νοοτροπία προέρχεται η γενικότερη στήριξη στην Φιλελεύθερη ιδεολογία : Μια Κοινωνία στην οποία ο πολίτης θα έχει ατομικά δικαιώματα και διευρυμένη ελευθερία επιλογής με μοναδική ισότητα αυτήν απέναντι στους νόμους. Ένα Κράτος που θα αποσυρθεί απο κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα ώστε να σταματήσουμε να έχουμε εργαζόμενους «αντιπαραγωγικούς» και ομήρους» σε κάθε εκλογική διαδικασία.. Μια Κοινωνία στην οποία η ζωή, η ελευθερία, η επιδίωξη της ευτυχίας και η νόμιμη ιδιοκτησία αποτελούν αναφαίρετα δικαιώματα κάθε ατόμου και είναι αυτά που προσδιορίζουν τον ιδιωτικό χώρο του χωρίς να γίνεται καμία παρέμβαση σε αυτόν στο όνομα της προστασίας του ατόμου. Ένα Κράτος το οποίο θα είναι μικρό,ισχυρό,ευέλικτο και υπεύθυνο μόνο για την τήρηση κανόνων ανταγωνισμού στην ελεύθερη αγορά στην οποία οι παραγωγικές και δημιουργικές δυνάμεις της θα ωφεληθούν από την ελευθερία μετακίνησης προϊόντων, ανθρώπινου δυναμικού, κεφαλαίων, ελευθερία από ασφυκτικούς γραφειοκρατικούς και φορολογικούς περιορισμούς, και τελικά ελευθερία μετακίνησης ειδήσεων, γνώσεων και ιδεών.

Αυτοί που ωφελούνται από μια τέτοια ανοιχτή κοινωνία δεν είναι απλά μια μικρή κορυφή στην κοινωνική πυραμίδα, αλλά η πλατιά μάζα όσων έχουν ατομικές ικανότητες, πρωτότυπες ιδέες, διάθεση για συμμετοχή, πρωτοβουλίες, αξιοποίηση ευκαιριών και ανάληψη ρίσκων. Ειδικά στη χώρα μας, όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων, ο φιλελευθερισμός θα μπορούσε να προσφέρει ένα πλαίσιο δημιουργικής, παραγωγικής και εξωστρεφούς ανάπτυξης

Ένα μέλος μιας Φιλελεύθερης Κοινωνίας που δημιουργείται και στέκεται με τις δικές του δυνάμεις και μαθαίνει να έχει την ευθύνη των πράξεών του, προσφέρει τα μέγιστα μέσα από ατομική ή ομαδική πρωτοβουλία, σφυρηλατείται σαν προσωπικότητα , αποκτά διακριτό και αναγνωρίσιμο ρόλο, νιώθει μεγάλη ικανοποίηση και υπερηφάνεια για τα όποια επιτεύγματά του και αποτελεί πρότυπο ζωής.

«Βάλε στόχο το Φεγγάρι. Ακόμα και αν αστοχήσεις, θα βρεθείς ανάμεσα στα αστέρια»

Αλέξανδρος Ηλιόπουλος,29 ετών,

Ιδιωτικός Υπάλληλος

Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Κόμματος της Φιλελεύθερης Συμμαχίας

www.greekliberals.net


35 comments:

  1. Καταρχάς ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Ηλιόπουλο για την επιστολή που μας έστειλε.

    Ωστόσο, αισθανόμαστε κι εμείς με τη σειρά μας την ανάγκη να βάλουμε μερικά πράγματα στη σειρά.

    Που συμφωνούμε
    1. πράγματι στην Ελλάδα όταν ο κόσμος αναφέρεται στον φιλελευθερισμό τον ταυτίζει με τη νεοφιλελεύθερη εκδοχή του και τους libertarians. Μια εκδοχή η οποία επικράτησε στα 70s με σημείο αναφοράς την οικονομία της αγοράς. Υπ’ αυτό το πρίσμα, και παρά το ότι ο νεοφιλελευθερισμός ακούμπησε ξώφαλτσα σε σύγκριση πάντα με τις αγγλοσαξονικές χώρες την μεταπολιτευτική Ελλάδα, όντως ο φιλελευθερισμός αποτελεί την f* word στην ελληνική καθομιλουμένη. Όποιος την αναφέρει είναι πάνω κάτω σαν να βρίζει. Έτσι όμως συντελείται μια αδικία ιστορικών διαστάσεων απέναντι σε ένα ρεύμα ιδεών το Φιλελευθερισμό και όχι το νεοφιλ/σμο που διαμόρφωσε την Ελλάδα στη νεωτερικότητα. Ξεχνιέται εδώ το πολύ απλό: ότι η μάζα και ο κορμός της δημοκρατικής παράταξης που πάλεψε για ελευθερία και δημοκρατία ιστορικά στη χώρα μας υπήρξε πολιτικά φιλελεύθερη συνεπικουρούμενη από ένα συμπαγές αλλά μειοψηφικό αριστερό και κομμουνιστικό χώρο. Επίσης με τη δαιμονοποίηση του φιλελευθερισμού ξεχνιέται ότι όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα από το ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τη ΝΔ εμπεριέχουν μέσα φιλελεύθερες δυνάμεις με την έννοια της προοδευτικής ή ανανεωτικής ή κεντρώας Liberal λογικής.

    Και τώρα ο αντίλογος
    2. παρότι επίκαιρη υπό την έννοια ότι απαντάει σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο blog, θεωρούμε την επιλογή να γραφτεί ένα άρθρο περί της τιμής του Φιλελευθερισμού με αφορμή το άρθρο του Τσούκα επί της ουσίας "τραβηγμένη" δεδομένου ότι ο ΧΤ στο άρθρο του κάνει λόγο για νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες που οδήγησαν σε οικονομικές αποτυχίες (μη εποπτευόμενο κομμάτι της αγοράς, τυφλή πίστη στην αγορά και την αυτορρύθμιση κοκ) και οι οποίες, όταν δεν αναθεωρούνται, οδηγούν σε μια δογματική και αδιέξοδη ερμηνεία της σημερινής οικονομικής κρίσης. Υπ' αυτή την έννοια θεωρούμε ότι όταν βασικοί εκφραστές του φιλελεύθερου χώρου στην Ελλάδα δεν αποδέχονται τα σφάλματά τους και συνεχίζουν σε μια λογική CATO institute, τουτέστιν μια προσέγγιση δογματικών libertarians, αυτό πολύ απλά τους καθιστά εξίσου ιδεοληπτικούς με την άκρα αριστερά και πλήττει ακόμα περισσότερο το ήδη πληγέν όνομα του φιλελευθερισμού στη χώρα στο όνομα του οποίου κατά τ’ άλλα πίνουν νερό.

    Εμείς προτείνουμε να κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του και την ανάλυσή του αξιολογώντας τα πραγματικά δεδομένα και όχι την «οντολογία» ή τη μεταφυσική που ενδεχομένως να έχει στο μυαλό του. Θα ήταν πιο γόνιμο από το να στήνουμε απροσπέλαστα ιδεολογικά τείχη τα οποία εκ των πραγμάτων δεν είναι ποτέ δυνατό να ξεπεράσουμε.

    ReplyDelete
  2. κι εν πάση περιπτώσει ας δούμε τι γίνεται και με πρακτικά θέματα όπως η ανεργία που σε μερικούς από εμάς χτύπησε την πόρτα.

    ReplyDelete
  3. Η Σουηδία είναι μια σοσιαλφιλελεύθερη δημοκρατία. Προασπίζεται την ελεύθερη αγορά αλλά διασφαλίζει την κοινωνική συνοχή με ένα πολύ ισχυρό κοινωνικό κράτος. Ασκεί πολιτική ποιοτικών συλλογικών αγαθών και υπηρεσιών. Η κοινωνία της δε είναι φιλελεύθερη.

    ReplyDelete
  4. σ' αυτό το λινκ θα βρείτε ερωτηματολόγιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το ποιες θεωρείτε ότι πρέπει να είναι οι προτεραιότητες της ΕΕ για τους νέους στην Ευρώπη σήμερα. Αύριο λήγει η προθεσμία

    ReplyDelete
  5. Επίσης υπενθυμίζουμε ότι η κωμωδία για τη γενιά των 700 ευρώ 31 αναβλήθηκε για αυτή τη βδομάδα λόγω τραυματισμού της ηθοποιού Σωσώς Χατζημανώλη. Έχουμε ειδοποιήσει σχετικά όσους ζήτησαν προσκλήσεις στο προσωπικό τους email. Οι προσκλήσεις θα μεταφερθούν ως έχουν με την ίδια σειρά, όταν ξεκινήσει ξανά η παράσταση εάν κι εφόσον οι ενδιαφερόμενοι το επιθυμούν.

    Η μουσική παράσταση power 620+ένσημο κανονικότατα κάθε Δευτέρα βράδυ στο trova cafe στο Μοναστηράκι στις 22:30 ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

    ReplyDelete
  6. Αλέξανδρε εγώ χαιρετίζω την προσπάθεια σας και παρακολουθώ το κόμμα σας όπως και τη διαδικτυακή δραστηριοποίηση σας από κοντά.

    Θα ήθελα μόνο να σου επισημάνω ότι εκεί που έχετε δίκαιο, χάνετε πολλές φορές την προσοχή του κόσμου γιατί δεν ακουμπάτε πάντα με πρακτικές λύσεις στα προβλήματα του, ενώ πολλές φορές αναφέρεστε στο φιλελευθερισμό ως θρησκεία, κάτι δηλαδή από την αντίθετη πλευρά του ΚΚΕ.

    Κατά τ' άλλα καλή συνέχεια στον αγώνα σας για μια πιο ανοικτή και ελεύθερη κοινωνία.

    ReplyDelete
  7. "Όπως αποδεικνύεται απο Διεθνή Έρευνα ,όσο περισσότερο οικονομικά φιλελεύθερο είναι ένα κράτος, τόσο λιγότερη διαφθορά έχει (Sources:The Fraser Institute; Transparency International, Corruption Perceptions Index, available at http://www.transparency.org.)."

    Θα μου επιτρέψετε να έχω τις αμφιβολίες μου για το causation μεταξύ φιλελεύθερου κράτους και διαφθοράς. Μπορεί να υπάρχει correlation μεταξύ των δύο, αυτό δε σημαίνει όμως ότι το κλειδί για την πάταξη της διαφθοράς βρίσκεται στο φιλελευθερισμό.

    Αυτό που συμβαίνει κυρίως είναι ότι στα φιλελεύθερα κράτη υπάρχει ταυτόχρονα μια σειρά παραγόντων όπως η τήρηση και η εφαρμογή των νόμων, η πολιτική βούληση και η υγιής λειτουργία της κοινωνίας των πολιτών, σχέσεις κράτους με πολίτες, σχέσεις πολιτών με άλλους πολίτες, που περιορίζουν τα κρούσματα διαφθοράς. Ένα ισχυρό και καθαρό κράτος/δημόσιος τομέας, για να μιλήσουμε και πιο συγκεκριμένα για την κρατική διαφθορά, δεν έχει σχέση με το αν ένα κράτος είναι φιλελεύθερο ή όχι. Μπορείς να έχεις μεγάλο κράτος, ή μικρό κράτος. Αν δεν έχεις ισχυρό κράτος όμως, όποια κι αν είναι η προσέγγιση σου το αποτέλεσμα μικρή διαφορά θα έχει.

    ReplyDelete
  8. Αφού ζήσαμε μια μικρή περίοδο με τη ψευδαίσθηση του "τέλους των ιδεολογιών" τώρα επανερχόμαστε μετά φανών και λαμπάδων όχι μόνο στις ιδεολογίες αλλά και στις θρησκείες και στη φιλοσοφία και στη γοητεία του Άλογου.Ειδικά αυτό το τελευταίο το είχαμε περιφρονήσει και το είχαμε υποτιμήσει.(Ολα τα εγχειρίδια άρχιζαν με το ανόητο δόγμα "ο άνθρωπος είναι λογικό όν").Τώρα όμως επανέρχεται με ρεβανσιστική διάθεση.Και μαζί του οι πιό σκληρές ιδεολογίες.

    ReplyDelete
  9. Ναι ναι, έτσι είναι. Καλή η συζήτηση αλλά όσο για δουλειές, πρόβλημα. Περίπου κοντά στο Φεβρουάριο λένε πολλοί επιχειρηματίες ότι θα κριθεί το στοίχημα επιβίωσης τους. Αν το λένε αυτοί, να δούμε τι έρχεται και για μας. Σίγουρα πάντως έρχεται φορτσάτος ο U-man (για unemployment) ενώ ο Άγιος Βασίλης φαίνεται αντικαταστάθηκε από τον Καραμανλή φέτος, αλλά φέρνει δώρα μόνο για τις τράπεζες, τις μεγάλες βιομηχανίες, όσους ενεπλάκησαν σε σκάνδαλα κι είναι ακόμα έξω (δεν πρόκειται ποτέ να μπούνε μέσα ή να πληρώοουν ευρώ από τα υποτιθέμενα πρόστιμα) και για τα μεγάλα εισοδήματα, γιατί ήταν καλά παιδιά όλη την προηγούμενη χρονιά και 5ετία. Κι εμείς τα κακά παιδιά οι αυτοαπασχολούμενοι μισθωτοί από φέτος θα τιμωρηθούμε για την αυθάδεια μας και ένα μισθό των 12 μας θα τον δίνουμε στον Καραμανλή για τον αναδιανήμει προς αυτούς που έχουν ανάγκη. Αναδιανομή από τους αδύναμους στους ισχυρότερους κι από τους νέους στους μεγαλύτερους. Ντροπή μας που θέλουμε και το αντίθετο...

    ReplyDelete
  10. Οσο για το φιλελευθερισμό είναι η ιδεολογία που,περισσότερο απο όλες τις άλλες, δίνει ρόλο στην ελεύθερη έκφραση των ενστίκτων με τον αυθεντικότερο δυνατό τρόπο, χωρίς να προσκυνάει και πολύ τις μετουσιώσεις και τις μεταμφιέσεις,που επιβάλλουν οι ηθικολογικές ιδεολογίες οι στηριζόμενες στις φωτισμένες εξουσίες.
    Το παράγγελμά του είναι απλό: "φάτους όλους".Τι πιό ωραιότερο θα περίμενε να ακούσει ο αιώνιος κτηνάνθρωπος.Εστω και αν το παράγγελμα θα προλάβουν άλλοι να το εκτελέσουν γρηγορότερα.

    ReplyDelete
  11. Η Αγγλική κυβέρνηση σκοπεύει να αυξήσει για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του '70 τους άμεσους φόρους εισοδήματος, ρίχνοντας το βάρος στα υψηλά εισοδηματικά στρώματα.

    http://www.guardian.co.uk/business/2008/nov/24/pre-budget-home-insulation-darling

    Ταυτόχρονα σκοπεύει να μειώσει το αντίστοιχο του δικούς μας ΦΠΑ, από 17,5% σε 15% μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7745340.stm

    Ο ελληνικός προϋπολογισμός της προηγούμενης Παρασκευής κάνει ακριβώς το αντίθετο. Φορολογεί τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα και αυξάνει το ΦΠΑ. Όσοι χαμηλόμισθοι, άνεργοι κλπ., θα περάσουμε πολύ δύσκολες μέρες φέτος.

    ReplyDelete
  12. (θα περάσουμε πολύ δύσκολες μέρες φέτος.)

    Tο "φέτος" πότε αρχίζει; ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ τελειώνει;
    Δεν θα υπάρξει κανείς χωρίς "φέτος";.Τα κορόιδα θα έχουν "φέτος".

    ReplyDelete
  13. δεύτερο πακέτο Μπράουν μετά από τράπεζες: μείωση ΦΠΑ 2,5 μονάδες, αύξηση φορολογίας για πολύ μεγάλα εισοδήματα, 9 δις επιπρόσθετες επενδύσεις, σύνολο 23 δις έτσι απλά μέσα σε δυο τρεις μέρες. Έλα όμως που ο μπράουν είχε και χρέος κάτω από το 40% του ΑΕΠ και τώρα έχει αέρα να κινηθεί. Το κωστάκι τι έχει; ο πρώτος σωστός προϋπολογισμός του αλογοσκούφη κατέληξε με έλλειμμα 3,5%, δύο αναθεωρήσεις από eurostat και κατάρρευση της φερεγγυότητας του δημοσίου. που να μην ήταν και σωστός δηλαδή...

    ReplyDelete
  14. Αναμένεται "δημιουργική καταστροφή".
    Οι Libertarians,χαίρονται για λογαριασμό όλων των νέων.Είναι ευκαιρία να βγούν απο τη σαπίλα του επιχειρηματικού, κρατικοδίαιτου και διαφθοροδίαιτου, καθεστωτισμού.

    ReplyDelete
  15. Είπαμε. Χρειάζονται Φαραωνικές επενδύσεις.Ενας Φαραωνικός Φιλελευθερισμός.Ο Μπράουν φαίνεται καλός για το ρόλο του Φαραώ.

    ReplyDelete
  16. Σήμερα ήλθε και ο Κινέζος να παραλάβει τα λιμάνια του.
    Δεν ξέρω αν εκείνο το λαικό δικαστήριο, με τον αρχιδικαστή Καζάκο,που δίκασε τον Κλίντον όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα,ξαναστηθεί πάλι απο το ΚΚΕ για τον Κινέζο.Καιρό έχουμε να γελάσουμε λίγο.

    ReplyDelete
  17. Normad εγώ θα σου απαντήσω αν και να σε καταλάβω οφείλω να ομολογήσω δεν μπορώ έτσι που τα γράφεις.

    Φέτος, τέλος 2008, έτος 2009. Η αγορά παγώνει, νέες θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν. Έτος 2009, μικρές επιχειρήσεις θα κλείσουν, νέο κύμα ανεργίας έρχεται. Δεν τα λέει καμία οικονομική έκθεση, τα λένε οι ίδιοι οι επιχειρηματίες στην αγορά. Ο Φεβρουάριος για πολλούς μικρούς είναι ο κρίσιμος μήνας.

    Κορόιδα. Χαμηλόμισθοι. Άνεργοι και υποψήφιοι άνεργοι. Άφραγκοι. Ανειδίκευτοι ειδικευμένοι. Απροετοίμαστοι. Αναλώσιμοι.

    Δικαίωμα σου να μας βλέπεις ως κορόιδα. Μπορεί και να είμαστε. Θα σε θυμόμαστε όταν θα πάρουμε τα πάνω μας και θα εξαρτάσαι από εμάς.

    ReplyDelete
  18. άντε και καλή ανεργία μάγκες

    ReplyDelete
  19. Αγαπητή g700 λέτε
    Επίσης με τη δαιμονοποίηση του φιλελευθερισμού ξεχνιέται ότι όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα από το ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τη ΝΔ εμπεριέχουν μέσα φιλελεύθερες δυνάμεις με την έννοια της προοδευτικής ή ανανεωτικής ή κεντρώας Liberal λογικής.

    Έχετε δίκιο, αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να αναρωτηθούμε για την συνέπεια της επιλεκτικής στάσης απέναντι στον φιλελευθερισμό, όχι μόνο γιατί δεν είναι καθαρή πρόταση αλλά γιατί είναι αναποτελεσματική αφού ή γενικότερη προστατευτική και συντηρητική στάση αναιρεί τα κάποια φιλελεύθερα ημίμετρα που μπορεί κατά καιρούς να προτείνονται από ΝΔΣΟΚ /ΣΥΡΙΖΑ
    Κάποιος πρέπει επιτέλους να πεί ότι Πολιτικός, Κοινωνικός και Οικονομικός φιλελευθερισμός είναι μία αδιαίρετη ιδεολογία.

    Εν τω μεταξύ ποτέ μου δεν μπόρεσα να καταλάβω τον όρο 'κεντρώα φιλελεύθερη λογική'.Ελπίζω κάποτε κάποιος να μπορέσει να μου την εξηγήσει....

    Αγαπητέ Mesout Tavaz λέτε
    ....χάνετε πολλές φορές την προσοχή του κόσμου γιατί δεν ακουμπάτε πάντα με πρακτικές λύσεις στα προβλήματα του, ενώ πολλές φορές αναφέρεστε στο φιλελευθερισμό ως θρησκεία....

    Προσβλέπουμε πάντα στην βελτίωση, αλλά πιστεύω ότι σε σχέση με πολλά άλλα κόμματα η Φιλελεύθερη Συμμαχία έχει πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα και πολύ συγκεκριμένες προτάσεις. Δεν νομίζω ότι οι φιλελεύθεροι φημίζονται για το πόσο θρησκευόμενοι είναι και μάλιστα αν συζητήσεις με δέκα φιλελεύθερους θα πάρεις διαφορετικές απόψεις για τον φιλελευθερισμό. Αλλά παραμένει μία ιδεολογία και όσο κάποιος την πιστεύει δεν μπορεί να την αποκηρύττει εύκολα με το παραμικρό.
    Τώρα αν αυτό φαίνεται δογματικό σε κάποιους, τι να πούμε; απόψεις είναι αυτές...

    g700 λέτε
    Υπ' αυτή την έννοια θεωρούμε ότι όταν βασικοί εκφραστές του φιλελεύθερου χώρου στην Ελλάδα δεν αποδέχονται τα σφάλματά τους και συνεχίζουν σε μια λογική CATO institute, τουτέστιν μια προσέγγιση δογματικών libertarian

    Η πολυγνωμία είναι χαρακτηριστικό των φιλελεύθερων, θεωρώ ότι όσο περισσότερες γνώμες ακουστούν τόσο το καλύτερο. Και ο κ. Τσούκας στο άρθρο του παραδέχθηκε το βασικό φιλελεύθερο επιχείρημα ότι η αποτυχία δεν ήταν εντελώς 'της ελεύθερης αγοράς', υπήρχε κρατική παρέμβαση, διαρκής και συγκεκριμένη.

    Αυτά για τώρα, η συζήτηση προβλέπεται ενδιαφέρουσα και ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να επανέλθω.

    ReplyDelete
  20. «βασική αιτία της κρίσης είναι η τεράστια συγκέντρωση πλούτου στα χέρια των λίγων»
    Πωλ Κρούγκμαν

    ReplyDelete
  21. " Η χώρα χρειάζεται μια Νέα Συμφωνία στην οποία θα συμπράξουμε όλοι, με αμοιβαίες δεσμεύσεις και θα κερδίσουμε όλοι: οι εργαζόμενοι, η υγιής και παραγωγική επιχειρηματικότητα και το κράτος»
    ΠΑΠ

    ReplyDelete
  22. Υπάρχει ισορροπία στην αγορά. Η ανάληψη κινδύνου αντισταθμίζεται από το φόβο (να ρισκάρω ή να μη ρισκάρω;).

    Όταν έρχεται η κυβέρνηση και λέει "εγγυώμαι το τάδε δάνειο", τότε φεύγει το παράγοντας φόβου και αρχίζει ο σπεκουλαδορισμός.

    Η σημερινή κρίση έχει τα αίτιά της στις κρατικές εγγυήσεις υποθηκών κλπ (Fannie Mae, Freddie MAc).

    ReplyDelete
  23. Μετά απο τα σχόλια που διάβασα για το άρθρο μου να επανέλθω με κάποιες διευκρινίσεις. Εννοείται πως κάθε σχόλιο είναι ευπρόσδεκτο εκτός και αν υπάρχουν χαρακτηρισμοί που δεν αξίζουν απάντησης.

    «κι εν πάση περιπτώσει ας δούμε τι γίνεται και με πρακτικά θέματα όπως η ανεργία που σε μερικούς από εμάς χτύπησε την πόρτα.»

    Δεν είσαι η εξαίρεση αγαπητέ φίλε της g700. Και εμένα μου χτύπησε την πόρτα η ανεργία. Απο το καλοκαίρι του 2007 που γύρισα απο την Αμερική, μέχρι σήμερα έχω υπάρξει 8 μήνες άνεργος. Αυτό δε θα είχε γίνει αν ζούσα σε οικονομικά Φιλελεύθερη χώρα ενώ θα είχα και καλύτερο μισθό. Δεν το έβαλα όμως κάτω.Στην ίδια γενιά είμαι και εγώ τόσο ηλικιακά όσο και μισθολογικά όπως και εσύ. Είναι θέμα επιλογής.
    Έχω εξηγήσει σε σχόλιό μου σε προηγούμενο άρθρο στο site της g700
    https://www.blogger.com/comment.g?blogID=2098410698862974038&postID=6085761339768544787 γιατί έχουμε ανεργία σήμερα.
    Βραχυπρόθεσμες λύσεις στο υπάρχον σοσιαλιστικό μοντέλο για μείωση της ανεργίας δεν υπάρχουν οι οποίες να μην επιβαρύνουν την γενιά μας με περισσότερα χρέη. Αντιθέτως με την μείωση της γραφειοκρατίας σχετική με την δημιουργία εταιριών και την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελματων, δημιουργούνται οι προυποθέσεις να αναπτυχθούν νέες εταιρίες και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με καλύτερους μισθούς. Λέει κανείς όχι σε αυτό?
    Υπάρχουν επιχειρηματίες που για να πάρουν συγκεκριμένες άδειες για επιχειρηματικές δραστηριότητες περιμένουν 2- 2.5 χρόνια. Έτσι χάνονται και οι ευκαιρίες για δημιουργία θέσεων εργασίας οι οποίες δεν θα επιβάρυναν το κράτος.Αρέσει αυτό σε κάποιον ?

    «θεωρούμε την επιλογή να γραφτεί ένα άρθρο περί της τιμής του Φιλελευθερισμού με αφορμή το άρθρο του Τσούκα επί της ουσίας "τραβηγμένη" δεδομένου ότι ο ΧΤ στο άρθρο του κάνει λόγο για νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες που οδήγησαν σε οικονομικές αποτυχίες»

    Και εγώ επιχείρησα να κάνω μια διάκριση και να εξηγήσω ότι δεν μπορούν να κατηγορούνται όλοι οι Φιλελεύθεροι για απολυτότητα και ιδεοληψία και να μπαίνουν στο ίδιο καζάνι. Όπως ακριβώς δεν αρέσει και σε εμάς τους νέους της G700 να μας λένε όλους χλιδάνεργους.Όμως υπάρχει και ο Κοινωνικός Φιλελευθερισμός. Πέρα απο την οικονομική πολιτική οι Φιλελεύθεροι μιλάνε και για το δικαίωμα επιλογής.Συμφωνείτε η διαφωνείτε?

    «Θα ήταν πιο γόνιμο από το να στήνουμε απροσπέλαστα ιδεολογικά τείχη τα οποία εκ των πραγμάτων δεν είναι ποτέ δυνατό να ξεπεράσουμε.»

    Καταλαβαίνω ότι υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία στην Νέα Γενιά για το μέλλον. Αλλά μην βιάζεστε να ξεγράψετε τους εαυτούς σας.
    Κάθε γενιά έχει τη δική της ταυτότητα. Έτσι η Ιστορία θα γράψει ότι η G700 ήταν μια γενιά που πέρασε χειρότερη ζωή από τις προηγούμενες, στα σύγχρονα χρόνια. Μπορεί επίσης να γράψει ότι ήταν και μια γενιά που αποτέλεσε ένα νέο κύμα μετανάστευσης σε άλλες Δυτικές Χώρες ( που έφαρμόζουν ελεύθερη αγορά). Σε κάθε περίπτωση η δικιά μας γενιά , με τα δεδομένα να μένουν ίδια, μάλλον χαρακτηρίζεται «καμμένη». Το ερώτημα είναι εάν η Ιστορία αποδώσει στην G700 εκτός από αυτά τα χαρακτηριστικά, και κάτι παραπάνω, ή η g700 θα εξελιχθεί σε μια γενιά που "πέρασε και δεν ακούμπησε" επειδή δεν το πίστεψε.

    «Ο Mesout Tavaz λέει : Θα ήθελα μόνο να σου επισημάνω ότι εκεί που έχετε δίκαιο, χάνετε πολλές φορές την προσοχή του κόσμου γιατί δεν ακουμπάτε πάντα με πρακτικές λύσεις στα προβλήματα του, ενώ πολλές φορές αναφέρεστε στο φιλελευθερισμό ως θρησκεία, κάτι δηλαδή από την αντίθετη πλευρά του ΚΚΕ.»

    Μια που αναφέρεσαι στο κόμμα της Φιλελεύθερης Συμμαχίας Mesout ( και κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο) θα σου πώ τα εξής:
    Έγραψα στο άρθρο μου ότι σε γενικές γραμμές οι απόψεις των Φιλελευθέρων προκύπτουν απο μια νοοτροπία πολύ διαφορετική απο την «Ελληνική Νοοτροπία» η οποία δεν αρέσει σε κανέναν. Το να στηρίζω την άποψή μου με επιχειρήματα δεν σημαίνει ότι είμαι θρησκόληπτος.
    Ερώτηση : Τι πρέπει να σκεφτώ για αυτούς που στις επόμενες εκλογές θα βγούν να πανηγυρίσουν με τις σημαίες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ? Οτι είναι ευχαριστημένοι ? Ή ότι είναι οπαδοί ? Ποιος είναι τελικά θρησκόληπτος ?
    Δεν έχω καταλάβει γιατί η ελεύθερη αγορά που εφαρμόζεται στο εξωτερικό, που έχει δημιουργήσει θέσεις εργασίας και προσφέρει καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες, θεωρείται κάτι που κινείται στην σφαίρα της φαντασίας και δεν θα προσφέρει πρακτικές λύσεις στην Ελλάδα .
    Τα κράτη του εξωτερικού στα οποία μεταναστεύουν Έλληνες και διαπρέπουν, είναι η όχι περισσότερο Φιλελεύθερα απο το δικό μας ?

    Με εκτίμηση,

    Αλέξανδρος Ηλιόπουλος

    ReplyDelete
  24. Έχεις δίκιο Αλέξανδρε. Οι άλλοι δεν είμαστε καλύτεροι. Και προς καμία παρεξήγηση εγώ σας διαβάζω και σας παρακολουθώ με θαυμασμό. Αν μου πεις τι προτιμώ, ξεκάθαρες θέσεις ή χυλό (προγράμματα κομμάτων εξουσίας) θα σου πω ότι προτιμώ εσάς. Άσχετα αν συμφωνώ ή διαφωνώ με τις θέσεις σας (που σε πολλά σημεία συμφωνώ κι επαυξάνω) έχετε συγκεκριμένη ατζέντα πάνω στην οποία εμείς οι υπόλοιποι πολίτες μπορούμε να προβληματιστούμε, να αξιολογήσουμε, και όσο μπορούμε, να προσφέρουμε ίσως και με την άποψη μας.

    Λέτε για άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Γιατί δεν το κάνετε σημαία σας ως πρόταση πολιτικής για τους νέους και να επιμείνετε σε αυτό, με focus groups, με συναντήσεις, καμπάνιες κλπ.? Να εξηγήσετε γιατί πρέπει να ανοίξουν τα επαγγέλματα και γιατί θα επωφελήσει τους νέους? Για σας και για μένα αυτό μπορεί να είναι αυτονόητο, εκ του αποτελέσματος όμως φαίνεται ότι δεν είναι για τους περισσότερους.

    Εύχομαι να έγινα περισσότερο σαφής, κι εύχομαι σε σας και τον αγώνα σας καλή συνέχεια.

    ReplyDelete
  25. Mesout : Μιλάς λες και είσαι ήδη μέλος μας και ξέρεις τι γίνεται,η τι θα γίνει :-)

    Συναντήσεις θα γίνουν, και η επιχειρηματολογία θα αναπτυχθεί. Είναι προγραμματισμένο μέσα στους πρώτους μήνες του 2009. Όλοι μας ασχολούμαστε με το κόμμα στον ελεύθερο χρόνο μας και κάνουμε ότι μπορούμε. Δυστυχώς δεν μπορούμε να "τρέξουμε"( προς το παρόν). Αλλά όλα αυτά που λές είναι προγραμματισμένα. Θα ενημερωθείς σχετικά.

    Αν θές περισσότερες πληροφορίες επικοινωνησε μαζί μου στο zandros3@yahoo.com

    ReplyDelete
  26. @ Νίκος Χαραλάμπους

    ακριβώς επειδή ο Φιλελευθερισμός είναι πολύ μεγάλος και με μεγάλη ιστορία και με διάφορες τάσεις δεν μπορεί να συρρικνώνεται σε ελιτίστικα κομματίδια του 0,1% χωρίς άλλη κοινωνική αναφορά εκτός από απόφοιτους αει με μάστερ και διδακτορικό που έχουν ταυτίσει τον φιλελευθερισμό με το Cato Institute. κι όταν δεν έρχεται να ψηφίσει κανείς η δικαιολογία να είναι ότι η ελλάδα δεν είναι φιλελεύθερη. reverse κκεδισμ. Sorry αλλά φιλελεύθερος είμαι κι εγώ και έχω άλλη ανάλυση, φιλελεύθερος Liberal είναι κι ο Krugman κι έχει άλλη άποψη για τα πράγματα.

    @ lefteris

    είσαι διαχρονικά συνεπής με τις απόψεις σου όμως εδώ τώρα αναμασάς την προπαγάνδα του Cato και συγκεκριμένα του καθηγητή Richard Rahn στο άρθρό του Surprised by the Obvious a neoliberal look at the crisis το οποίο υιοθέτησε και ο Μακκέιν για να πλήξει τον Ομπάμα. Για τις εταιρείες αξιολόγησης που δεν αξιολογούσαν τίποτα και ήταν ανίκανες ποιος φταίει; το κράτος; για τις κανονικές τράπεζες που αγόραζαν σύνθετα προϊόντα χωρίς να τα αξιολογούν ως προς το πραγματικό τους ρίσκο ποιος φταίει το κράτος; για τα λογιστικά σκάνδαλα των εταιρειών τύπου ENRON παλιότερα ποιος φταίει το κράτος; μη διαστρεβλώνουμε τα πάντα για να χωρέσουν στην κοσμοαντίληψή μας.

    @ αλέξανδρος

    συμφωνώ με την ελεύθερη επιλογή Διαφωνώ με τη σύνδεση του φιλελευθερισμού με κάθε τι καλό και όλων των άλλων με κάθε τι κακό. όπως ανεργία= σοσιαλισμός, απασχόληση= φιλελευθερισμός. Αυτά τώρα είναι από παιδαριώδεις ως εντελώς αντιεπιστημονικές αναλύσεις .

    ReplyDelete
  27. ...Το παράγγελμά του είναι απλό: "φάτους όλους".Τι πιό ωραιότερο θα περίμενε να ακούσει ο αιώνιος κτηνάνθρωπος.Εστω και αν το παράγγελμα θα προλάβουν άλλοι να το εκτελέσουν γρηγορότερα.

    November 24, 2008 5:37 PM



    Παρμενίδη, όταν δεν σχολιάζεις το ΠΑΣΟΚ ή τον ΓΑΠ είσαι σκέτη απόλαυση :)

    ReplyDelete
  28. Συμφωνώ και εγώ με αυτό που είπες Gμόσιε. Αλλά όπως έγραψα και στο άρθρο μου ,η υποστήριξη μου στην ελεύθερη αγορά και στην ελευθερία επιλογής εκτός απο τα οικονομικά ωφέλη βασίζεται και στην στάση ζωής μου. Το να μην θέλω το κράτος να κάνει τον επιχειρηματία και να δημιουργεί ψηφοφόρους εξαρτώμενους σε κάθε εκλογική διαδικασία, είναι πρωτίστως θέμα νοοτροπίας.

    Πράγματι πολλά μέλη της Φιλελεύθερης Συμμαχίας είναι σπουδασμένα και διαβασμένα. Έχουμε όμως και άλλα μέλη που δεν έχουν σπουδάσει. Μακριά απο εμάς ο Ελιτισμός. Ανήκουμε στην Γενιά των 700 ευρώ. Δεν είμαστε "το κόμμα της Εκάλης".

    Φαντάσου επίσης τι κριτική θα γινόταν αν πέρναγε προς τα έξω ότι η Φιλελεύθερη Συμμαχία αποτελείτο απο μέλη αδιάβαστα και ασπούδαστα. όλοι θα έλεγαν " Αυτούς θα ακολουθήσουμε?? " Θέλουμε σπουδασμένους ανθρώπους να μας καθοδηγήσουν/συμβουλεύσουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ακούμε όλους τους πολίτες.

    ReplyDelete
  29. Ο διευθύνων σύμβουλος της COSCO ΑΕ
    ,πρόεδρος της Κίνας, και ο διευθύνων σύμβουλος της HELLAS AE,πρωθυπουργός της Ελλάδας υπογράφουν τη συμφωνία δύο κατ'επίφασην ΑΝΩΝΎΜΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ.Μια συμφωνία με "στρατηγικό " περιεχόμενο.ΠΟΙΟ;
    Δυό μετακομμουνιστές ηγέτες με παρόμοιο χαρακτήρα(καταχθόνιοι και κρυψίνοι)μιλανε την ίδια γλώσσα.

    ReplyDelete
  30. δεν κρίνω τη μόρφωση ή την παιδεία ή τους τίτλους σπουδών κρίνω αρνητικά την έλλειψη επαφής με την παραγματική κοινωνία. ο textbook φιλελευθερισμός δεν έχει καμία τύχη. θα πάει άπατος. είναι προϊόν εργαστηρίου.

    επίσης η πίστη στις εγγενώς θαυματουργές δυνάμεις της αγοράς όπως και η τυφλή πίστη στο κράτος είναι μεταφυσική και όχι πολιτική. το ερώτημα είναι ποια αγορά και τι σόι κράτος; Όποιος επιλέγει τη μεταφυσική στην πολιτική συνήθως είναι αναποτελεσματικός.

    τέλος ιδεοληπτικός είναι όποιος παντού βλέπει αποδείξεις αυτών που πιστεύει χωρίς να επιδρά κριτικά πάνω στην πραγματικότητα και να αναθεωρεί τις απόψεις του εκεί που έχει λάθος. η ιδοελογική συνέπεια όταν πάει κόντρα στην αντικειμενική πραγματικότητα δεν είναι αρετή είναι liability

    ReplyDelete
  31. Συμφωνώ με αυτά που είπες και σου βεβαιώνω ότι εμείς δεν είμαστε τέτοιοι.

    Με εκτίμηση,
    Αλέξανδρος Ηλιόπουλος

    ReplyDelete
  32. τα είπα με ειλικρινή διάθεση χρήσιμης κριτικής και χαίρομαι που τα ακούς ακομπλεξάριστα.

    ReplyDelete
  33. Gmosios :
    ακριβώς επειδή ο Φιλελευθερισμός είναι πολύ μεγάλος και με μεγάλη ιστορία και με διάφορες τάσεις δεν μπορεί να συρρικνώνεται σε ελιτίστικα κομματίδια του 0,1% χωρίς .............. Sorry αλλά φιλελεύθερος είμαι κι εγώ και έχω άλλη ανάλυση, φιλελεύθερος Liberal είναι κι ο Krugman κι έχει άλλη άποψη για τα πράγματα.

    Δεν θυμάμαι να αποκλείσαμε ποτέ κάποιον που να μήν έχει μάστερ, ή που να μήν είναι υψιλού μορφωτικού επιπέδου.
    Ελπίζω ότι δεν θα μείνουμε στο ποσοστο που αναφέρεις, δεν νομίζω ότι κανείς θέλει να μείνει εκεί. Το ποσοστό αυτό ήρθε υπο συγκεκριμένες συνθήκες.
    Δεν θυμάμαι επίσης να είπα ότι εσύ δεν είσαι φιλελεύθερος.
    Και τέλος σαν συμμαχία και σαν άνοικτο φιλελεύθερο κόμμα που είμαστε υπάρχουν και αυτοί που παρακολουθούν το τι λέει το CATO και αυτοί που δεν παρακολουθούν.
    Δείχνεις να έχεις σχηματίσει μία εντύπωση που δεν είναι αληθινή.

    Τι σημαίνει 'textbook' φιλελευθερισμός; Υπάρχει η ιδεολογία και προτάσεις που πηγάζουν απο την ιδεολογία. Πολλές φορές υπάρχουν περισσότερες από μία προτάσεις που μπορούν να είναι συνεπής με την ιδεολογία και εκεί γίνεται η συζήτηση

    Ποιός φιλελευθερισμός έχει τύχη δηλαδή;

    παρμενιδης
    Το παράγγελμά του είναι απλό: "φάτους όλους".Τι πιό ωραιότερο θα περίμενε να ακούσει ο αιώνιος κτηνάνθρωπος.

    Συγγνώμη αλλά βρίσκω τα σχολιά σου, χωρίς πολύ συνοχή ούτε και λογική
    Ποιός σου είπε ότι το παράγγελμα οποιασδήποτε ιδεολογίας είναι να τους 'φάει όλους'; Για ποιούς κτηνανθρώπους μιλάς;

    ReplyDelete
  34. ΄΄Πράγματι πολλά μέλη της Φιλελεύθερης Συμμαχίας είναι σπουδασμένα και διαβασμένα. Έχουμε όμως και άλλα μέλη που δεν έχουν σπουδάσει. Μακριά απο εμάς ο Ελιτισμός. Ανήκουμε στην Γενιά των 700 ευρώ. Δεν είμαστε "το κόμμα της Εκάλης".΄΄

    Αλέξανδρε δυστυχώς ο ελιτισμός αποτελεί χαρακτηριστικό μας -ευτυχως μειούμενος σταδιακα- και προκύπτει ξεκάθαρα και από το πολιτικο μαρκετιγκ που επιλέξαμε και από τις αποψεις αρκετων μελών μας. Ο ελιτισμός δεν αφορά το εισόδημα αλλά την νοοτροπία που αντιμετωπισαμε τους πολιτες και τα προβλήματα. Λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει. Ο πολιτικός εγωισμός απωθει... Θα επαναλάβω ότι ο Ελληνας πολιτης δεν ψαχνει άλλον εναν *****ισμό να πιαστει. Μπουχτησε από οράματα. Ζητάει αξιόπιστα πολιτικά προσωπα και πρακτικές λύσεις.

    ReplyDelete
  35. Ένα κόμμα δεν είναι μια οντότητα η οποία δημιουργείται και κρυσταλλώνεται στην συνείδηση του κόσμου ο οποίος μόλις το μάθει, θα δημιουργήσει μια συγκεκριμένη εικόνα και θα μείνει σε αυτή.
    Ένα κόμμα, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια της ζωής του, είναι μια δυναμική οντότητα τις εξελίξεις της οποίας, ο κόσμος οφείλει να παρακολουθεί για να καταλήξει σε ένα ασφαλές συμπέρασμα.

    Μένω σε αυτό που είπες : "Ελιτισμός μειούμενος σταδιακά..." :-)

    ReplyDelete