Monday, June 30, 2008

Με παρουσία bloggers η Σοσιαλιστική Διεθνής

Ξεκινάει σήμερα τις εργασίες του το 23ο Συνέδριο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς στην Αθήνα με κεντρικό σύνθημα «Παγκόσμια Αλληλεγγύη – Τολμάμε να κάνουμε τη διαφορά». Η Σοσιαλιστική Διεθνής, η οποία αποτελεί μετεξέλιξη της Δεύτερης Διεθνούς που ιδρύθηκε το 1889, με τη σημερινή της μορφή ιδρύθηκε το 1951 και συμμετέχουν σ’ αυτή 159 κόμματα απ’ όλο τον πλανήτη με διαφορετικές παραδόσεις, συμφέροντα και επιμέρους στόχους.

Ανάμεσά στους 650 εκπροσώπους των 159 διαφορετικών εργατικών, σοσιαλιστικών και σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων θα βρεθούν ύστερα από πρόσκληση του ΠΑΣΟΚ και bloggers. Συγκεκριμένα από τη Δευτέρα έως και την Τετάρτη το 221.gr, η γενιά των 700 ευρώ, το πολιτικό blog και το πρόχειρο τετράδιο θα δώσουν το παρόν με σκοπό την παρακολούθηση, το σχολιασμό και την εναλλακτική ενημερωτική κάλυψη των εργασιών του Συνεδρίου.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα του Συνεδρίου ξεκινάει σήμερα, 30 Ιουλίου, με κεντρικό θέμα συζήτησης την κλιματική αλλαγή και την αναζήτηση κοινού οράματος των σοσιαλιστών για τη μετά Κυότο εποχή, συνεχίζεται την Τρίτη με κεντρικά θέματα την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια, την οικονομική ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης αντίστοιχα, και τελειώνει την Τετάρτη 2 Ιουλίου με κεντρικό θέμα τη δημιουργία μιας νέας σοσιαλιστικής ατζέντας για τη μετανάστευση.

Στα highlights των εργασιών της πρώτης μέρας φιγουράρουν η επανεκλογή του Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, κ. Γιώργου Παπανδρέου, και η ομιλία του Πρόεδρου του Ιδρύματος Οικονομικών Τάσεων (FOET) και συγγραφέα των βιβλίων «Το τέλος της εργασίας», «Η οικονομία του υδρογόνου», και «Το Ευρωπαϊκό Όνειρο», Jeremy Rifkin, με τίτλο «Ανοίγοντας τον δρόμο για μία Τρίτη βιομηχανική επανάσταση και ένα νέο όραμα Κοινωνικής Δικαιοσύνης για τον πλανήτη τον 21ο αιώνα». Εάν σας ενδιαφέρει, μπορείτε να στείλετε ερωτήματα για τον Jeremy Rifkin στο email ή τα σχόλια του blog της G700, να του τα μεταφέρουμε σε περίπτωση που καταφέρουμε τελικά να κάνουμε μία συνέντευξη μαζί του.

16 comments:

  1. Δύο ερωτήσεις για το ΡΙΦΚΙΝ.

    κ.Ρίφκιν,για ένα μεγάλο κομμάτι της παγκόσμιας κοινής γνώμης θεωρείσται κάτι σαν ένας σύγχρονος προφήτης.Ενας μελλοντολόγος δηλ.που μετουσιώνει και εκλαικεύει την επιστημονική γνώση δίδοντάς της Εαγγελικά χαρακτηριστικά.Με βάση και το έργο σας σας θεωρούμε καταλληλότερο να μας απαντήσεται στα εξής.
    Α. Προσδοκούν οι σημερινοί άνθρωποι ελπίδα από την επιστήμη ή άρχισαν να στρέφονται πρός τη μεταφυσική,όπως εμείς νομίζουμε;
    Β. Ο Επιστήμονας γιατί έχασε την αίγλη που είχε τον προηγούμενο αιώνα και συνεπώς και την παρεμβατικότητά του στη κοινωνία;
    Είναι γιατί,για να επικοινωνήσει την επιστήμη του, χρειάζεται να γίνει και αυτός ένας καλός Στάρ ή επειδή έχει γίνει υπάλληλος της Αγοράς;

    ReplyDelete
  2. Οι νέοι της γ700,απόφοιτοι στην πλειονότητά τους Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ, από τη μέχρι τώρα εμπειρία στην εργασιακή τους ζωή δεν έχουν πεισθεί ότι ο επιστημονικός δρόμος είναι και ο καλύτερος για μιά επιτυχή πορεία στη ζωή.Ζώντας την εποχή του "τέλους της εργασίας", οι ίδιοι νοιώθουν ότι αρχίζει μια νέα εποχή δουλείας,η εποχή του δουλοκτητικού Κορπορατισμού,όπου όλοι μας θα είμαστε στην υπηρεσία και χωρις δικαιώματα κάποιου επιχειρηματικού ομίλου.
    Πως το σχολιάζεται αυτό;

    ReplyDelete
  3. Mεγάλη εμπειρία η συμμετοχή σε ένα τέτοιο παγκόσμιο πάνελ, μπράβο στον ΓΑΠ για την πρωτοβουλία. Τα μέλη της G700 που θα συμμετάσχουν έχουν να κερδίσουν πάρα πολλά!

    ReplyDelete
  4. Τρεπεκλής - ΔΙΑΦΘΟΡΑ - ΚΟΛΛΗΤΟΣ του ΓΑΠ

    ReplyDelete
  5. Πολύ εύστοχο το ερώτημα σου για την μεταφυσική parmenidis.

    H σύζευξη επιστήμης και “μεταφυσικής” όπως το κατανοώ θα είναι το επόμενο μεγάλο εξελικτικό άλμα της ανθρωπότητας. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από μία τέτοια ένωση κι αν αυτήν επιτευχθεί με αντικειμενικότητα. Απεναντίας θα ολοκληρώσουμε την οπτική της φυσικής τάξης σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η άποψή μου είναι πως χρειαζόμαστε επειγόντως μια επιστήμη της μεταφυσικής.

    Η θεωρητική φυσική έχει γίνει ήδη η αιχμή του δόρατος σε αυτήν την προσπάθεια. Έννοιες όπως το ολογραφικό σύμπαν, οι φράκταλ δομές συστημάτων, οι κβαντικές καταστάσεις, είναι θέματα μέσα στα οποία η νόηση και η ποιότητα του πνεύματος των ανθρώπων φαίνεται να παίζουν έναν καθοριστικό ρόλο. Η ίδια η εγκεφαλική δραστηριότητα θεωρείται σήμερα από πολλούς ως ένα κβαντικό φαινόμενο το οποίο συμμετέχει ενεργά στο σμίλευμα της πραγματικότητας που αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε.

    Η επιστήμη γενικότερα κι όπως υφίσταται σήμερα δεν μπορεί να ανταποκριθεί με ικανοποιητική ταχύτητα στις τρομερές προκλήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος. Ο παρατηρητής στην παρατήρησή του επηρεάζει λιγότερο ή περισσότερο το παρατηρούμενο, κι αυτό δεν είναι μια εικασία αλλά για τον μικρόκοσμο τουλάχιστον αποτελεί ένα μετρήσιμο γεγονός. Αλλά μήπως και στο "μακρόκοσμο" δεν συμβαίνει συχνά πυκνά τα επιστημονικά στοιχεία των μελετών να αλλοιώνονται βάναυσα για ιδιοτελείς σκοπούς;

    Τα επιστημονικά εργαλεία μας μέχρι σήμερα είχαν και έχουν ως βασικό σημείο αναφοράς την προς τα έξω (one way) παρατήρηση, καθώς στον μακρόκοσμο η πρακτική αυτήν λειτούργησε για σχεδόν 500 χρόνια με μια ικανοποιητική προσέγγιση.

    Αν θέλουμε όμως να μπούμε στα ενδότερα της φυσικής πραγματικότητας θα πρέπει να διερευνήσουμε και να εφεύρουμε εργαλεία αντικειμενικής παρατήρησης και για τις σχέσεις αλληλεπίδρασης που αναπτύσσονται μεταξύ των παρατηρητών με το παρατηρούμενο. Πέρα από τις γνωστές δομές εξωτερικού ελέγχου, αυτός ο έλεγχος του παρατηρητή θα πρέπει να μεταφερθεί και στο επίπεδο της συνείδησής του.

    Ο παρατηρητής θα πρέπει να είναι σε θέση να παρατηρεί πέρα από το παρατηρούμενο και τον εαυτό του. Να βλέπει και να κατανοεί τις σχέσεις αλληλεπίδρασης που αναπτύσσονται με το φαινόμενο και πως αυτές οι σχέσεις εν τέλει μετασχηματίζουν και τον ίδιο στη διαδικασία.

    Η "παρατήρηση του παρατηρητή" όμως είναι μια άκρως μεταφυσική κατάσταση καθότι ίσως να προϋποθέτει την ύπαρξη εξωτερικών σημείων αναφοράς για την συνείδηση. Υπάρχουν τέτοια σημεία; Η εμπειρία μας μέχρι τώρα μάλλον μας δείχνει πως υπάρχουν.

    Χωρίς την καλή γνώση της ανθρώπινης συνείδησης, της δομής της, και πως αυτήν σχετίζεται με την υλική πραγματικότητα γύρο μας, η πρόοδός μας θα είναι σχετικά αργή. Δηλαδή τα προβλήματα και τα αδιέξοδα που θα δημιουργεί η τεχνολογική μας ανάπτυξη θα διογκώνονται γρηγορότερα από την νοητική ικανότητά μας να τα επιλύουμε!

    Anyway, είναι τεράστιο θέμα και εξαιρετικά ενδιαφέρον που τέθηκε προς συζήτηση.

    ReplyDelete
  6. κ.Ρίφκιν
    Είστε ένας φιλελεύθερος προοδευτικός διανοούμενος και όχι μόνο επιστήμονας.
    Στην Ελλάδα ο φιλευθερισμός βρίσκεται υπό διωγμό γιατί ταυτίστηκε με το φονταμελισμό της Αγοράς και την Αγοροκρατία.Αλλοτε δίκαια και άλλοτε άδικα.
    Στη G700,προσπαθούν να συγκεράσουν το φιλευθερισμό με το σοσιαλισμό.
    Είναι εφικτό αυτό κατά τη γνώμη σας;

    ReplyDelete
  7. κ.Ρίφκιν
    Το Αμερικανικό όνειρο,που στηρίζεται στον ατομισμό και την κτητικότητα,πόσο πιθανό είναι να αντικατασταθεί από το Ευρωπαικό όνειρο,που δίνει, όπως λέτε στο ομώνυμο βιβλίο σας,έμφαση "στη συμπεριληπτικότητα,την πολυμορφία,τη ποιότητα ζωής,τη βιωσιμότητα,τα ανθρώπινα δικαιώματα,τα δικαιώματα της φύσης,και την ειρηνική συνύπαρξη των λαών όλου του κόσμου";

    ReplyDelete
  8. " Φωφώ, Θεομήτωρ της Ελλάδος said...
    Τρεπεκλής - ΔΙΑΦΘΟΡΑ - ΚΟΛΛΗΤΟΣ του ΓΑΠ

    June 30, 2008 10:04 AM"

    Ω ωραία Θεομήτωρ,
    αν διάλεγες άλλον Επιβήτωρ,
    δεν θάσουν τώρα Κτηνοκτήτωρ.

    ReplyDelete
  9. Η εργασία έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις. Όποιοι περιορίζονται σε γεωγραφικά σύνορα θα μείνουν πίσω. Σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον δε γίνεται να μην παγκοσμιοποιήσουμε τους ορίζοντες μας. Όσο ρομαντικό και βολικό ακούγεται το εργασιακό παρελθόν των γονιών μας, αυτό το μοντέλο πέθανε. Ανοίξτε τους ορίζοντες σας και δείτε την κινητικότητα εκτός εθνικών ορίων ως ευκαιρία, όχι ως απειλή.

    ReplyDelete
  10. Τι έγινε ρε παιδιά? Όλοι στη Σοσιαλιστική Διεθνή πήγατε?

    ReplyDelete
  11. Οι σοσιαλιστές πάνε Λαγονήσι.Ασε τους καπιταλιστές τα κορόιδα να δουλεύουν.

    ReplyDelete
  12. περιμένοντας τον Ρίφκιν...να του πάρουμε μια μίνι συνέντευξη. Η ομιλία ήταν καλή με κύριο θέμα την οικονομία του υδρογόνου και με καθόλου αναφορές στο τέλος της εργασίας...

    ReplyDelete
  13. όταν είναι έτοιμα θα αναρτηθούν και τα σχετικά videos ή η απομαγνητοφωνημένη ομιλία

    ReplyDelete
  14. Από την οικονομία της ιδιοκτησίας στην οικονομία των σχέσεων.
    Και από τη Γεωπολιτική στη Βιοσφαιροπολιτική.
    θα προκάνουμε;

    ReplyDelete
  15. Για τα θερμοκήπια και τα όζα (το όζον, τα όζα) που απασχολούν τους Ελληνες βλαχο-baroque-ους δεν είπε τίποτα;;;;

    ReplyDelete