Friday, April 4, 2008

Τα ποδήλατα ξεσηκώνονται

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ 6ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΞΕΣΗΚΩΝΟΝΤΑΙ!

Τοπικές ομάδες και κινήματα ποδηλατών από όλη τη χώρα οργανώνουν Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας την Κυριακή 6 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι ζητώντας τη ένταξη του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τα ποδήλατα θα κατέβουν στους δρόμους ταυτόχρονα σε Δράμα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Βέροια, Λάρισα, Καρδίτσα, Βόλο, Καμένα Βούρλα, Μυτιλήνη, Καρπενήσι, Πάτρα, Κόρινθο, Αθήνα, Πόρτο Ράφτη, Νέα Μάκρη, Καλαμάτα, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Σπάρτη, Κομοτηνή, Ζάκυνθο

Σε όσους ισχυρίζονται ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει χώρος για ποδήλατα απαντάμε Στις πόλεις μας δεν χωρούν άλλα αυτοκίνητα.

Η μετακίνηση με ποδήλατο είναι πιο γρήγορη, πιο ευχάριστη, πιο υγιεινή, πιο οικολογική και πιο οικονομική από το μποτιλιάρισμα, τον εκνευρισμό, την αναζήτηση στάθμευσης. Κι όμως, στη χώρα μας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πολιτική για την προστασία και την ενίσχυση του ποδηλάτου.

Είναι καιρός για:

Δίκτυα ποδηλατοδρόμων

Προώθηση της συνδυασμένης μετακίνησης (ποδήλατο στον ΟΣΕ, στα ΚΤΕΛ στο ΜΕΤΡΟ κτλ)

Ένταξη του ποδηλάτου στις προδιαγραφές των νέων έργων και στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό.

Αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να προστατεύει τις μετακινήσεις με ποδήλατο

Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ ώστε να επιβραβεύεται η επιλογή του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου

Καλούμε την πολιτεία να περάσει από τις ανέξοδες εξαγγελίες και προφορικές εκδηλώσεις συμπάθειας στην υλοποίηση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για την προώθηση του ποδηλάτου.

ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ
Συναντιόμαστε στις γειτονιές και ποδηλατούμε όλοι μαζί ως το Πεδίο του Αρεως Πειραιάς, Πλατεία Δημαρχείου στη σκακιέρα 11.ΟΟ Καλλιθέα, Σταθμός Καλλιθέας 11.30 Περιστέρι Αγιος Γεώργιος (Κηπούπολη) 10.30 Σταθμός μετρό Αγιος Αντώνιος 11.15 Αιγάλεω Θηβών&Ιερά Οδός 11.15 Νέα Σμύρνη Πλατεία Νέας Σμύρνης 11.00 Ηλιούπολη Σταθμός Αγίου Δημητρίου 11.00 Ανω Γλυφάδα Αγιος Τρύφωνας 10.30 Μαρούσι Σταθμός ΗΣΑΠ 11.00 Ανω Πατήσια Σταθμός ΗΣΑΠ 11.30 Νέο Ψυχικό Σταθμός Εθνικής Αμυνας 11.15 Ζωγράφου, Είσοδος Πανεπιστημιούπολης Ουλ Πάλμε 11.15

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ
Πεδίο του Άρεως, Άγαλμα Αθηνάς, 12.00
επικοινωνία Φίλιππος Φραγκούλης 694 5396052 Κώστας Δουβής 697 7275365 Λυδία Χατζηαλεξίου 697 9928855

Ομάδα ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ, Σύλλογος Φίλων του Ποδηλάτου Περισσότερες λεπτομέρειες για τα αιτήματα των ποδηλατών από όλη τη χώρα και πληροφορίες για τα σημεία συνάντησης σε κάθε πόλη στο http://www.podilates.gr/ .

28 comments:

  1. Θα με εκπροσωπήσει η Μαργαρίτα με τα λάβαρα.

    Ασκηθείτε.

    Η συμβατική ποδηλασία αλλά και η σταθερή ποδηλασία (spinning) είναι ΘΑΥΜΑΣΙΑ sports και αφθάστου ΚΟΜΨΟΤΗΤΑΣ.
    Αυτό το θέαμα των Ελλήνων με τα άπειρα κιλά κάτω από τη μέση είναι επιεικώς ΑΗΔΕΣ.

    Αγάπησε το ΣΩΜΑ σου, ΜΠΟΡΕΙΣ!

    ReplyDelete
  2. "Tην Κυριακή 6/4 θα πραγματοποιηθεί η Μεγάλη Ποδηλατοπορεία (Πεδίον του Άρεως, 12:00) με τα κλασσικά αιτήματα (αναστολή απαγόρευσης μεταφοράς ποδηλάτων σε ΜΕΤΡΟ, Ηλεκτρικό και ΟΣΕ, κατασκευή ποδηλατοδρόμων κλπ).
    Μέσα σε αυτά τα πλαίσια το arxediaMEDIA και άλλες 8 ανεπιτήδευτα δραστήριες ομάδες της πόλης συμπράττουν ώστε την Κυριακή να λάβει χώρα το πρώτο guerilla -mobile- street party στην Αθήνα!! (βασικά έχει προηγηθεί και αυτός ο πιλότος σε μικρότερη βέβαια κλίμακα). Αυτό θα πει ότι ένα άρμα κατασκευασμένο ειδικά γι΄αυτό το σκοπό (όχι αυτοκινούμενο), φορτωμένο με ηχητικό εξοπλισμό μεγαλύτερο των 2000W, τροφοδοτούμενο από γεννήτρια και επανδρωμένο με επίλεκτους guerilla-djs θα βολτάρει στην πόλη (ξεκινώντας από το τέλος της ποδηλατοπορείας) αλλά θα "τα στήνει" και εδώ κι εκεί. Τί άλλο να πούμε; Η κατάσταση μιλάει από μόνη της :

    ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΚΑΚΟ !!!

    (arxediaMEDIA), space, facebook
    (Kormoranos) , space, facebook
    (Vinyl Microstore)
    (Urban Disco)
    (ListenUP!)
    (Radiobubble)
    (MUZAK7)
    (d2)

    RECLAIM THE FUN !!"

    afisa, more info, links e.t.c.

    ΕΔΩ


    .

    ReplyDelete
  3. Edo re Komfou o Ellinaras mou kavalaei ta Land Cruiser kai ta Cayenne gia na paei 2 bimata mexri to periptero kai na ta amolaei pano sta pezodromia les kai einai tsifliki tou ti na leme tora...

    ReplyDelete
  4. Καλά.......
    Έχει τόσα προβλήματα σημαντικότερα η Ψωροκώσταινα που το θέμα των ποδηλατοδρόμων φαντάζει επί της παρούσης τουλάχιστον εξαιρετικά μικρούλι.
    Όχι ότι δεν είναι θέμα.
    Αλλά ας λύσουμε τα δύσκολα πρώτα,και ασχολούμαστε αργότερα(περί το 2020)με θέματα που αφορούν μικρές-ειδικές ομάδες πληθυσμού.

    ReplyDelete
  5. Τα μικρά θέματα είναι που αλλάζουν τον κόσμο. Βελτίωσε την ποιότητα ζωής σου στα μικρά, και θα λύσεις και τα μεγάλα. Ενεργοί πολίτες δε λες? Ιδού η δυνατότητα. Τα μικρά είναι στα μέτρα μας, τα μικρά είναι που συσπειρώνουν το ενδιαφέρον του κόσμου, τα μικρά είναι που σου δίνουν φωνή και δύναμη για να επηρεάσεις τους αλλιώς απαθείς της εξουσίας.

    ReplyDelete
  6. "θέματα που αφορούν μικρές-ειδικές ομάδες"

    --
    to thema den afora mono ligous. an eihame perissotera podhlata tha eihame ligotera autokinhta, ligoterh sumforhsh stous dromous, ligotero kausaerio, perissotera atoma me kalh fysikh katastash-ugeia kok. kanena provlhma den mporei na perimenei - allo h ierarxhsh tous kai allo h anavolh.

    ReplyDelete
  7. Νους υγιές εν σώμα υγιής όπως είπαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι

    ReplyDelete
  8. Mιά φορά είχε πάει επίσκεψη στην θεομήτορα μιά ζάπλουτη από το Congo Belge, αργότερα Zair. Σε μιά φάση, καθώς σερβίριζε η Φωφώ, η βλάχα Ευγενία Χ. της λέει, "Η ταν ή επί ταν, κυρία Γεννηματά μου, όπως είπαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι".
    Η θεομήτωρ, μονίμως αφηρημένη, τάκουσε, αλλά χρειάσθηκαν μερικά δευτερόλεπτα γιά να το καταγράψει στον εγκέφαλό της, οπόταν γύρισε και της είπε θριαμβευτικά, "Μα εσύ χρυσό μου είσαι σκέτος Ελευθερουδάκης".

    ReplyDelete
  9. λοιπόν όλοι με ποδήλατα την Κυριακή και πάρτυ μετά με τους arxediaMEDIA

    ReplyDelete
  10. Τόλη όπως σου είπαν οι γιώργος και μαχάταν γουόσιν μασίν τα μικρά θέματα φέρνουν τις μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας.

    Δεν είναι τα πάντα "επαναστάσεις" και υψηλή πολιτική.

    ReplyDelete
  11. λοιπόν arxediamedia μετά κανονίστε κι ένα reclaim the streets party

    ReplyDelete
  12. μα ΕΙΝΑΙ reclaim the streets

    τί άλλο;

    ReplyDelete
  13. ξέρεις ένα σκέτο μόνο με μουσική, κάτι σαν street carnival στο κέντρο της Αθήνας

    ReplyDelete
  14. Καλά ρε παιδιά..μη βαράτε.
    Κι εγώ συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχει θέμα.
    Μάλιστα όταν πηγαίνω επαρχία χρησιμοποιώ ποδήλατο.Για βόλτα βέβαια, και φυσικά μ'αρέσει πολύ.
    Αλλά αυτό που "φοβάμαι" είναι μην πάρει διαστάσεις επιδημίας(βλέπε στην ολυμπιάδα τα θέματα που αφορούν άτομα με ειδικές ανάγκες).
    Και ποιός δε συμφωνούσε τότε.Αλλά δώθηκε μεγάλη έκταση για το θεαθήναι.
    Μετά άρχησαν να εγκαταλειπονται,δυστυχώς ..λέω.
    Από αυτή την άποψη μιλάω.Γενικά ένα μέτρο όσο καλό κι αν είναι δεν μελετημένο για να έχει διάρκεια στο χρόνο , με λειπεί αφάνταστα να το βλέπω να εγκαταλείπεται.(βλέπε ολυμπιακές εγκαταστάσεις-σκουπιδότοπους τώρα).
    Σε μια χώρα που δεν υπάρχει παιδεία στην οδήγηση-εφαρμογή κ.ο.κ, βλέπε μπάχαλο στις λεωφοριολωρίδες,ανησυχώ ότι ένα μέτρο με μπλε γραμμούλες μόνο αυξημένα ατυχήματα θα φέρει δυστυχώς με ποδηλάτες, πράγμα που δεν θέλω καν να το φανταστώ.
    Σαν οδηγοί οι Έλληνες είμαστε τσαμπουκάδες χωρίς παιδεία Σουμάχερ με ντατσουν, που πάντα έχουμε δίκιο.
    Καταλαβαίνετε λοιπόν πώς το έθεσα και συγνώμη αν σας αναστάτωσα ασκόπως.
    Είμαι υπέρ!!!!!!!!

    ReplyDelete
  15. "....ανησυχώ ότι ένα μέτρο με μπλε γραμμούλες μόνο αυξημένα ατυχήματα θα φέρει δυστυχώς με ποδηλάτες..."

    Έχεις απόλυτο δίκιο και η φράση σου προφητική.

    Βέβαια, σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι εδώ και χρόνια, τηρούνται σε καλό σχετικά επίπεδο οι κανόνες.

    Τα γεγονότα πυροτεχνήματα δεν αρκούν. Είναι μια αρχή, και επειδή ο κόσμος μαθαίνει μόνο μέσω της επαναλήψεως, καλό είναι αυτά να επαναλαμβάνονται, για να θυμίζουν, να προσανατολίζουν, τα μηνύματα τους να εμπεδώνονται. Γιαυτό χαιρετίζουμε και γιορτάζουμε, και ΔΕΝ λέμε ότι περιμένουμε το κράτος να πράξει. Ενεργοί πολίτες, και διαχρονικά, θα μάθουμε στους μεγαλύτερους μας τι θα πει παιδεία, ευαισθησία, ευθύνη, αισιοδοξία για καλύτερη ποιότητα ζωής. Στο χέρι μας είναι, όχι μόνο του κράτους.

    ReplyDelete
  16. MA ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΑ τα ΘΕΜΑΤΑ που αφορούν ΑΤΟΜΑ με ειδικές δεξιότητες να ΠΑΡΟΥΝ διάσταση ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ.
    Εμείς οι απανταχού της Γης, ΣΟΣΙΑΛ-ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ Ελληνες πολίτες, ΔΙΝΟΥΜΕ απόλυτη προτεραιότητα σε ΑΤΟΜΑ που, χωρίς δική τους ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ, βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, ήτοι ΦΤΩΧΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΦΤΩΧΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ και ΑΤΟΜΑ με ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ.

    Η ΘΕΣΗ μας αυτή είναι ΣΗΜΑΙΑ μας και επιμένουμε ότι θα ΕΙΣΑΓΑΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα ΝΕΑ ΗΘΗ και ευαισθησία στους ΧΩΡΙΣ δική τους ευθύνη ΑΔΥΝΑΤΟΥΣ, ακριβώς όπως απαιτούσε νυχθημερόν η διαπρεπής μαμά.

    ReplyDelete
  17. erratum

    zair-> zaire

    ReplyDelete
  18. Ο Ιερώνυμος έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στους ΑΜΕΑ, εκτός των υπολοίπων ευαισθησιών. Λένε δε ότι πούλησε τις 5 λιμουζίνες του Χριστόδουλουμένει, ότι στο σπίτι του αρχιεπισκόπου, ξήλωσε όλους τους πίνακες χλιδής στο σπίτι της αρχιεπισκοπής, δεν κατοικεί καν εκεί και θα αξιοπιήσει το χώρο για να φιλοξενεί επισκέπτες άλλων χωρών, θρησκευμάτων κλπ., σκοπεύει δε να χτίσει κέντρα περίθαλψης ΑΜΕΑ και ηλικιωμένων σε όλη την Ελλάδα στη γη της Εκκλησίας, φέρνοτας τεχνογνωσία στην περίθαλψη ΑΜΕΑ και διοίκηση μονάδων υγείας από Σκανδιναβικές χώρες. Πολύ ενδιαφέρον. Μας τιμά που επιτέλους έχουμε αρχιεπίσκοπο με ήθος και σθένος (αλά κομφούκιος).

    ReplyDelete
  19. ΑΛΛΑ

    ΑΛΛΑ

    ΑΛΛΑ

    λέμε επίσης ότι

    Ο ΙΚΑΝΟΣ ΜΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΜΗΔΕ ΕΣΘΙΕΤΩ

    ReplyDelete
  20. "Παραίτηση Ιακώβου - σόκ στην άρση βαρών..."

    Ρε ΟΛΟΙ βρωμάνε σ'αυτή τη χώρα από την κορυφή μέχρι τα νύχια, μέχρι και οι αρσιβαρίστες.

    ReplyDelete
  21. δεν μας εκπλήσσει η παραίτηση, έτσι κι αλλιώς τα πρώτα κρούσματα τα είχαμε δει ήδη από την Ολυμπιάδα της Αθήνας.

    ReplyDelete
  22. ελπίζουμε αύριο να μη ρίξει καρεκλοπόδαρα και αναβληθεί η πορεία. Πάντως για ενοικιάσεις ποδηλάτων που ψάξαμε για κάποια παιδιά γίνεται χαμός, παντού έχουν γίνει κρατήσεις. Για να δούμε ευελπιστούμε ότι όλα θα πάνε με βάση το πρόγραμμα

    ReplyDelete
  23. Τόλη εντάξει συμφωνούμε μ'αυτή την παρατήρηση. Το θέμα δεν είναι να μπουν μπλε λωρίδες με ποδηλατάκια να τις βλέπει ο κόσμος. Το θέμα είναι η πόλη να ανοίξει στον πεζό, τον ποδηλάτη, τον τουρίστα επισκέπτη , το άτομο με ειδικές ανάγκες , τον ηλικιωμένο. Αυτό απαιτεί ένα paradigm shift και ειδικά για μια πόλη όπως η Αθήνα θα οδηγούσε σε μια επανάσταση ποιότητας ζωής.

    ReplyDelete
  24. Στο εξωτερικό έχουν ακόμα και Community bicycle programmes σε κεντρικά σημεία πόλεων και τα οποία πολλές φορές διατίθενται στο κοινό ακόμα και δωρεάν.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Community_bicycle_program

    ReplyDelete
  25. Στο Βέλγιο υπάρχει ειδικό επίδομα για τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον μέσων για τη μεταφορά των εργαζομένων από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Το επίδομα αυξομειώνεται ανάλογα με το μέσο. Έτσι ένας φίλος μου που μένει 8 χλμ. από τη δουλειά του, κάθε μέρα χρησιμοποιεί το ποδήλατο του. Το κάθε χλμ. αντιστοιχεί σε 0,20 ευρώ. Αποταμιεύει κάθε μήνα έτσι επιπλέον 64 ευρώ, κι αισθάνεται περισσότερο fit από ποτέ, αφότου ξεκίνησε να το χρησιμοποιεί.

    ReplyDelete
  26. Σε σταθερή τροχιά το μεταμεσονύχτιο μετρό
    Σάββατο, 05.04.08

    Κερδίζουν το στοίχημα της επιβατικής κίνησης τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου της πρωτεύουσας και όλα δείχνουν ότι μετά την ολοκλήρωση της δίμηνης πιλοτικής λειτουργίας, που εφάρμοσε ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης και ολοκληρώνεται σήμερα, θα μείνουν ως μόνιμο συγκοινωνιακό μέτρο, για την εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδίως της νεολαίας.

    Οι αντιδράσεις των συνδικάτων του μετρό και των ΗΣΑΠ, που επιχείρησαν με απεργιακές κινητοποιήσεις να ακυρώσουν το μέτρο πριν καν εφαρμοστεί υποστηρίζοντας ότι θα οδηγήσει τους συγκοινωνιακούς φορείς σε οικονομικά ελλείμματα και λειτουργικά προβλήματα, εκ των πραγμάτων τώρα πέφτουν στο κενό.
    Μετρήσεις
    Οι μετρήσεις, που έγιναν από τους δύο συγκοινωνιακούς οργανισμούς και ανεξάρτητη ομάδα συγκοινωνιολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δείχνουν ότι υπερκαλύπτεται η κίνηση των 3.000 έως 5.000 επιβατών τόσο τις Παρασκευές όσο και τα Σάββατα, ώστε να είναι όχι μόνο βιώσιμα αλλά και επικερδή τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια σε μετρό και ηλεκτρικό.

    Τα πρώτα στοιχεία επιβατικής κίνησης, που γίνονται γνωστά από έγκυρες πηγές, αφορούν στο διάστημα από τις αρχές Φεβρουαρίου έως τις 15 Μαρτίου. Δείχνουν ότι κατά μέσον όρο χρησιμοποίησαν τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια τις Παρασκευές περί τους 10.000 επιβάτες στο μετρό και 12.000 επιβάτες στον ηλεκτρικό και τα Σάββατα περί τους 18.000 στο μετρό και 19.000 επιβάτες στον ηλεκτρικό.

    Μάλιστα φαίνεται από τα ίδια στοιχεία ότι η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση με περισσότερους από 17.000 επιβάτες εξυπηρετείται από το μετρό τα Σάββατα, το διάστημα 12 έως 2.15 τα ξημερώματα, για την κάλυψη μετακινήσεων κυρίως ψυχαγωγίας και διασκέδασης της νεολαίας.

    Τα οφέλη είναι πολλαπλά αν ληφθεί υπόψη ότι οι νέοι εξασφαλίζουν αυτή την ώρα φθηνές και ασφαλείς μετακινήσεις, χωρίς να επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο το περιβάλλον της πόλης.

    Οι μετρήσεις καλύπτουν την πραγματική επιβατική κίνηση, δηλαδή ακυρώσεις εισιτηρίων, κάρτες, ελευθέρας κ.λπ. και στα δύο δίκτυα και γίνονται από τις 11 το βράδυ έως τις 3 το πρωί.

    Στο μετρό γίνονται σε 26 σταθμούς του δικτύου, εκτός των σταθμών Αεροδρομίου, Κάντζας, Παλλήνης. Επίσημες ανακοινώσεις των μετρήσεων και αποφάσεις για την τύχη του μέτρου αναμένονται μετά το Σάββατο 5 Απριλίου, που ολοκληρώνεται η δίμηνη πιλοτική εφαρμογή του.

    Είναι αξιοσημείωτο ότι κατά την εφαρμογή του μέτρου ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης χωρίς να δώσει δημοσιότητα πήγε σε σταθμούς μετρό και συνομιλώντας με νεολαίους επιβάτες και εργαζομένους στο δίκτυο σχημάτισε προσωπική εντύπωση για την απήχηση του μέτρου.





    Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ

    Ελεύθερος Τύπος

    ReplyDelete
  27. Το μεταμεσονύκτιο ΜΕΤΡΟ κέρδισε,
    εμπρός για το ΟΛΟΝΥΚΤΙΟ!!
    Πρώτα για τα ΠΣΚ(παρασκευοσαββατοκύριακα) και μετά βλέπουμε.
    ΤΗΑΝΚS εργαζόμενους!

    ReplyDelete