Της G700
για το 61ο τεύχος του ελληνικού The Economist*
Να λύσουμε το κυκλοφοριακό, να αντιμετωπίσουμε την ηχορύπανση, να επεκταθεί το μετρό και να βελτιωθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να πεζοδρομήσουμε το κέντρο, να φτιάξουμε ποδηλατόδρομους, να οργανώσουμε καλύτερα την ανακύκλωση, να χωροθετήσουμε χώρους διαχείρισης, και όχι απλώς υγειονομικής ταφής απορριμμάτων, να διαχειριστούμε καλύτερα το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης, να λύσουμε το πρόβλημα της επεξεργασίας και αποθήκευσης αποβλήτων, να φτιάξουμε περισσότερα πάρκινγκ και να προστατέψουμε τους τελευταίους εναπομείναντες ανοιχτούς χώρους πρασίνου. Αναμφίβολα όλα τα παραπάνω αποτελούν εξαιρετικά κρίσιμες μεταβλητές στην εξίσωση πρασινίσματος της πόλης της Αθήνας. Κανένα όμως δε συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ή τη διασφάλιση του δικαιώματος των νέων και των μελλοντικών γενεών να ζήσουν σε μία καθαρή πόλη, τόσο όσο η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια του δημόσιου, εμπορικού και οικιακού τομέα.
Αρκεί να σκεφτούμε ότι στην Ελλάδα τα κτίρια καταναλώνουν το 40% της συνολικής ενέργειας συμβάλλοντας κατά 50% στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κυρίως μέσα από την παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα. Αν αναλογιστούμε δε ότι τα περισσότερα κτίρια στην Ελλάδα έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1979 (τα περισσότερα στην Αθήνα), ότι λιγότερα από 7% είναι μονωμένα και ότι ακόμα και απ’ αυτό το μικρό μέγεθος, ένα αμελητέο ποσοστό είναι θωρακισμένο θερμομονωτικά, τότε μπορούμε να κατανοήσουμε το λόγο για τον οποίο οποιαδήποτε πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας και γενικότερα αναβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος της πόλης, δεν μπορεί παρά να έχει ως κεντρικό της άξονα την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στα κτίρια.
Τεχνικά μια τέτοια παρέμβαση είναι εφικτή. Δεν αφορά απλώς στην αντικατάσταση των λαμπτήρων, το σβήσιμο των φώτων στα γραφεία και της οθόνης του υπολογιστή πριν φύγουμε για το σπίτι, αλλά μια συνολική επέμβαση στην ενεργειακή κατανάλωση κυρίως για θέρμανση και ψύξη. Υπολογίζεται ότι μόνο με επεμβάσεις στο κέλυφος και τις ηλεκτρολομηχανολογικές εγκαταστάσεις ενός κτιρίου, είναι δυνατόν να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας ακόμη και κατά 50%. Αν σ’ αυτά προστεθούν οι βιοκλιματικές πρακτικές σε συνδυασμό με την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, τότε η εξοικονόμηση στην κατανάλωση ενέργειας εκτινάσσεται πολύ πάνω από 50%. Υπ’ αυτές τις συνθήκες οι θερμομονωτικές επεμβάσεις στα κτίρια του δημόσιου, εμπορικού και οικιακού τομέα μπορούν να μειώσουν σημαντικά το φαινόμενο των θερμικών νησίδων στις μεγάλες πόλεις και να ηγηθούν έτσι της κούρσας για επίτευξη των στόχων του Κιότο. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε επέμβαση τέτοιου τύπου επηρεάζει θετικά τα κτίρια επιμηκύνοντας σημαντικά το χρόνο ζωής τους.
Πάνω απ’ όλα όμως, η εξοικονόμηση ενέργειας στον κτιριακό τομέα μπορεί να αποδειχτεί ένα εκ των βασικών δημόσιων επενδυτικών project, ικανών να οδηγήσουν σε αναζωογόνηση της οικονομικής δραστηριότητας και ειδικά της οικοδομικής που σήμερα περνάει περίοδο κατάθλιψης. Επαγγέλματα όπως παραγωγοί δομικών υλικών, μεταφορείς και εμπορικές εταιρείες με σχετικά προϊόντα θα επηρεαστούν θετικά. Ταυτόχρονα εάν το βάλουμε στόχο μπορούμε να αναπτύξουμε και τη δική μας τεχνολογία και καινοτομίες στην παραγωγή πράσινων προϊόντων σχετικών με την εξοικονόμηση ενέργειας. Οι εργάτες γνώσης, οι τεχνίτες αλλά και οι ανειδίκευτοι της γενιάς των 700 ευρώ που σήμερα πλήττονται από την ανεργία και την έλλειψη ευκαιριών για ποιοτικές και καλά αμειβόμενες δουλειές μπορεί να βγούνε κερδισμένοι από μια τέτοια εξέλιξη.
Απαιτείται συνεπώς ένα απλό θεσμικό πλαίσιο και φιλόδοξοι στόχοι. Όχι πιλοτικές περίοδοι και ανούσιοι πειραματισμοί, όπως γίνεται κάθε φορά που εισάγονται καινοτόμες πολιτικές στη χώρα μας. Οικονομικά, η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια της πρωτεύουσας μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και να συγχρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους του ΕΣΠΑ, το οποίο πρέπει πάση θυσία να συντονιστεί και να προσαρμοστεί στις ανάγκες αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης μέσω της μετάβασης σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ήδη, στο Ευρωπαϊκό Σχέδιο για την Οικονομική Ανάκαμψη που κατέθεσε τον περασμένο Νοέμβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπεται πρωτοβουλία Κτιρίων Υψηλής Ενεργειακής Απόδοσης για τον κατασκευαστικό τομέα σε συνδυασμό με πολιτικές βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού τομέα, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν μέσα από την αναδιάρθρωση των επιχειρησιακών προγραμμάτων των διαρθρωτικών ταμείων, τη δημιουργία ενός πράσινου ταμείου με ορίζοντα το 2020 και σκοπό την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, και θα ενισχυθούν περαιτέρω με μειώσεις στο φόρο ακίνητης περιουσίας.
Κλείνοντας, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια της πρωτεύουσας, λόγω της μεγάλης της σημασίας στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αποτελεί σημαντικό κομμάτι ενός σπουδαίου πολιτικού εγχειρήματος. Την προώθηση της διαγενεακής δικαιοσύνης στην Ελλάδα και την Ευρώπη, μέσα από την έμπρακτη διασφάλιση του δικαιώματος των μελλοντικών γενεών να ζήσουν σε ένα ισορροπημένο φυσικό και δομημένο περιβάλλον. Σ’ αυτό η γενιά των 700 ευρώ οφείλει να γίνει πρωτοπόρος δύναμη.
*Το παρόν τεύχος της ελληνικής έκδοσης του Economist που κυκλοφόρησε με την εφημερίδα Καθημερινή στις 27-03-2009, φιλοξενεί μεταφρασμένο το ειδικό αφιέρωμα του Βρεατανικού The Economist, "Talking rubbish" που δημοσιεύτηκε στις 26th February 2009. Ταυτόχρονα φιλοξενούνται άρθρα φορέων και ειδικών οι οποίοι έχουν κληθεί να προτείνουν μία συγκεκριμένη πρόταση που μπορεί να εφαρμοστεί στην Αττική και να συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξης της περιοχής.
poli kala ta les ala pios tha ta kani afta i simerini kivernisi i latres tis elefteris agoras pou exoun ton politi san epeti sfakse me afentim na giaso, kia i neoi stivagmeni stis kafeteries me to harziliki apo ton mpampa.............
ReplyDeleteόλες οι απαραίτητες μετασκευές και μετατροπές κοστίζουν
ReplyDeleteειδικά σήμερα δεν πρόκειται κανείς να βάλει το χέρι στην τσέπη
Ας δούμε και την ανακολουθία του ελληνικού κράτους με τους ανελκυστήρες, με τους ημιυπαίθριους και με το ενεργειακό πιστοποιητικό -το οποίο αντιμετωπίζεται απλά σαν μιά ακόμη πηγή εσόδων
Όλα καλά και άγια αλλά αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη γιά χρηματοδότηση δεν αξίζει καν να το συζητάμε - θα παραμείνει λόγια και ευχές
Κάπως γενικόλογη η ανάλυση.
ReplyDeleteΑλλα έστω..
Μόνο που.. Ποιός θα πληρώσει; Το κράτος; Με τους ελλειμματικούς προϋπολογισμούς του;
'Ασε που θα αντιδράσει το καρτέλ του πετρελαίου.
Αααχ.. Ελλάδα!
Δε χρειάζεται χρηματοδότηση. Η εταιρία που θα κάνει την ενεργειακή μελέτη και την εφαρμογή της μπορεί να αποπληρωθεί από το ποσό της εξοικονομούμενης ενέργειας σε διάστημα μερικών ετών.
ReplyDeleteIt’s a win – win situation.
Πως θα λειτουργήσει αυτό, Dimitri;
ReplyDeleteΘα πει ο ιδιοκτήτης: "α, πριν πλήρωνα 1,000 ευρώ το χρόνο για πετρέλαιο, τώρα πληρώνω 500, άρα τα 500 που περισσεύουν θα τα δώσω στην εταιρεία με τις μονώσεις";
Μα ναι, έτσι θα γίνει σίγουρα.
Δε μας είπες όμως. Η εταιρεία που θα βρει τα κεφάλαια για να κάνει τη μελέτη και τις απαραίτητες διορθώσεις; Απο δάνεια;
Και αν μετά ο ιδιοκτήτης πει πως δεν εξοικονομεί όσο είχε αρχικά υπολογίσει, τι θα κάνει η εταιρεία; Θα κοιτάει τους λογαριασμούς του;
Και τελικα γιατί το συζητάμε; Αφού δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να γίνει αυτό το πράμα σε μεγάλη κλίμακα.
Αααχ.. Ελλάδα!
kosta, δεν ξέρουμε ποιος θα τα κάνει, αλλά πρέπει να μπει η ατζέντα και να απαιτηθεί να γίνουν όλα αυτά. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα κοινωνικό ρεύμα που να τα απαιτήσει.
ReplyDeleteser και jim slip, όπως έχουμε ξαναπεί η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα investment projects της πράσινης ανάπτυξης. Για να πετύχει πρέπει να παρέμβει το κράτος με ένα συνδυασμό φορολογικών κινήτρων (πχ εκπτώσεις στο φόρο ακίνητης περιουσίας) και χρηματοδοτικής ενίσχυσης (από άμεση επιδότηση μέχρι δημιουργία ειδικών πράσινων στεγαστικών δανείων) για να γίνει η εκκίνηση.
Η ΕΕ ήδη είναι διατεθιμένη να ρίξει χρήμα προς αυτή την κατεύθυνση και να δεχτεί αναπροσαρμογές στο ΕΣΠΑ.
Όπως γνωρίζουμε από την οικονομική ιστορία, πολλές φορές δεν αρκεί η διάνοια και η εφευρετικότητα κάποιου που δουλεύει στην ελεύθερη αγορά, απαιτείται επίσης μια επένδυση από το ίδιο το κράτος. Στο φεγγάρι οι αμερικανοί δεν πήγαν έχοντας μια "νεοκλασσική" αντίληψη για το τι είναι κόστος, ούτε έφτιαξαν το world wide web βασιζόμενοι στην αποκλειστική δυνατότητα καινοτομίας των αγορών.
Εδώ μιλάμε για μια οικονομική επανάσταση. Third Industrial Revolution την είπε ο Rifkin. Το να την αντιμετωπίζουμε με παραδοσιακούς όρους και ειδικά σαν κόστος κατά την άποψή μας είναι λάθος.
Αγαπητοί φίλοι,
ReplyDeleteσυμβολίκά για την Ώρα της γης η G700 θα κλείσει τα σχόλια ανάμεσα στις 20:30 και 21:30 ώρα Ελλάδος.
Φίλε jim, σωστά το κατάλαβες, το οικονομικό εργαλείο λέγετε Χρηματοδότηση από Τρίτους (Third Party Financing), χρησιμοποιείται χρόνια στην Ευρώπη και προτείνεται από την ΕΕ στην οδηγία της για την εξοικονόμηση ενέργειας.
ReplyDeleteΠιθανοί φορείς ΧΑΤ είναι είτε ο προμηθευτής του εξοπλισμού, είτε η πολιτεία, είτε οι εξειδικευμένες εταιρίες παροχής ενεργειακών υπηρεσιών (ESCOs), αλλά η προτιμώμενη λύση είναι οι ESCOs, επειδή κατέχουν όλα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να δημιουργήσουν υπεραξία και όφελος και για τον χρήστη. Μια ESCO μπορεί να παράσχει τις εξής υπηρεσίες : Κατάρτιση ενεργειακής πρότασης, μελέτη σκοπιμότητας, τεχνικές μελέτες, διασφάλιση χρηματοδότησης, προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού, εγγυήσεις απόδοσης έργου, έλεγχο, μετρήσεις και πιστοποίηση απόδοσης έργου, λειτουργία και συντήρηση.
Ως προς το προφίλ απόδοσης, η περίοδος αποπληρωμής εξαρτάται από το κόστος ενέργειας και από τη συμφωνία που έχει γίνει μεταξύ χρήστη και χρηματοδότη (σε μερικές περιπτώσεις ο χρήστης μπαίνει συμμέτοχος κατά μικρό ποσοστό στην επένδυση). Έχεις δίκιο πάντως, σημαντικό πρόβλημα πάντως αποτελεί η δυσκολία στην μέτρηση της απόδοσης της επένδυσης και αντίστοιχα το ποσό που επιμερίζεται στην αποπληρωμή της επένδυσης λόγω αστάθμητων παραγόντων όπως οι καιρικές συνθήκες, η χρήση του εξοπλισμού κλπ.
Απλώς επισημάνω ότι τα εργαλεία υπάρχουν, η βούληση λείπει.
G700
ReplyDelete"Όπως γνωρίζουμε από την οικονομική ιστορία, πολλές φορές δεν αρκεί η διάνοια και η εφευρετικότητα κάποιου που δουλεύει στην ελεύθερη αγορά, απαιτείται επίσης μια επένδυση από το ίδιο το κράτος".
Πολύ σωστά.Τα πρώτα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, τα περίφημα "Ξενία", με την απαράμιλλη αρχιτεκτονική τους αξία,τα έκανε το κράτος.Σήμερα βέβαια, τα πιό πολλα, κακοποιούνται απο το ίδιο το κράτος ποικιλοτρόπως.Γεμάτα ποντίκια.Παρόμοια τύχη περιμένει και τα ολυμπιακά κτίσματα και το "Ολυμπιακό χωριό",του οποίου η τύχη αγνοείται.Ηταν όμως το εναρκτήριο επενδυτικό λάκτισμα στη τουριστική βιομηχανία.Ακολούθησαν οι γιδοβοσκοί και οι τυράδες που με τα θαλασσοδάνεια γίνανε μεγαλοξενοδόχοι.
Αυτη τη περίοδο δύο μεγάλοι κρατικοί οργανισμοί,ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων και ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας έχουν σε εξέλιξη ένα τεράστιο πρόγραμμα κτιριακών κατασκευών και επισκευών στις οποίες θα μπορούσε να εφαρμοστεί η πράσινη τεχνολογία.Το ίδιο και σε άλλα μεγάλα προγράμματα ΣΔΙΤ, για φυλακές,δημόσια κτίρια κλπ. Τα πράγματα είναι έτοιμα για απογείωση.Λείπει ο Αφέτης,ο ΓΑΠ, που θα τραβήξει τη σκανδάλη.
ReplyDeleteg700
ReplyDeleteεπι της αρχης κανεις δεν διαφωνεί.
Επί της εφαρμογής γίνεται η κουβέντα.
Η εφαρμογή δεν είναι καθόλου απλή -αρκεί να σας θυμίσω ότι μιλάμε για πολυκατοικίες όπου οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να συμφωνήσουν για απλούστερα πράγματα πχ το ωράριο της κεντρικής θέρμανσης
Ας δούμε τα κίνητρα και ξανασυζητάμε- δεν είναι τόσο απλό όπως με τους ηλιακούς οι οποίοι είχαν "ατομική" βάση.
Α και μια και λέμε για εξοικονόμηση ενέργειας, στις 6 παρά 5'- ντάλα ήλιος υπήρχε τουλάχιστον ένας μεγάλος δρόμος ΦΩΤΑΓΩΓΗΜΕΝΟΣ
και μετά περιμένετε να πάμε μπροστά ?
"@Dimitris
ReplyDeleteΑπλώς επισημάνω ότι τα εργαλεία υπάρχουν, η βούληση λείπει".
Καταπληκτικό το σχόλιό σου,σχετικά με τα εργαλεία.Με βοήθησε να καταλάβω αρκετά.Οσο για τη βούληση που λείπει....έρχεται ο ΓΑΠ "με πηλοφόρι και μυστρί,για να χτίσει το Γιαπί",που λέι και ο λαικός βάρδος.
Mαργαρίτα αγαπάει κρυφά κύριο Γκιωργκάκη αλλά δεν λέει μπροστά κύριο.
ReplyDeleteΚύριο Γκιωργκάκη αγαπάει περιβάλλον και λυπάται φτωχούς, λυπάται Mαργαρίτα. Δώσει Μαργαρίτα 1000 ευρώ επιχορήγηση κάνει μόνωση, Μαργαρίτα ξοδέψει 100 στη μόνωση και 900 ταξιδάκια στην Αράχωβα.
Δεν πειράζει να πληρώσει κύριο λίγο περισσότερο Μάπα, δλδ φόρο μεγάλο ακίνητη περιουσία, πάει Μαργαρίτα Αράχωβα. Κύριο και άλλο πλούσιοι κάνου οικονομία, κύριο Γκιωργκάκη μαζέψει χρήματα, δώσει Μαργαρίτα "κάνει μόνωση".
Μαργαρίτα ψηφίσει κύριο Γκιωργκάκη που λυπάται φτωχο σαν και μένα.
ok τέλος η Ώρα της Γης. Σχόλια ανοιχτά.
ReplyDeleteπαρακαλούνται οι πάρμενίδης και μαργαρίτα να μη συνεχίσουν το ματς περί γαπ κλπ.
ReplyDeleteDimitris, καλή η ανάλυσή σου
ReplyDeleteser, οι δυσκολίες είναι γνωστές θετικό πνέυμα απαιτείται και επιμονή
Κατ' αρχήν δεν πρόκειται για επανάσταση. Δεν είναι δυνατόν να ονομάζεις επανάσταση κάτι που εφαρμόζεται στον πολιτισμένο κόσμο εδώ και δεκαετίες - δηλαδή τη σωστή μόνωση.
ReplyDeleteΚατα δεύτερον, όπως λέει ο ser, κανείς δε διαφωνεί οτι θα ήταν πολύ θετικό να γίνει.
Αλλα δεν πρόκειται να γίνει. Το κράτος θα πρέπει να δώσει πολύ βαρβάτα κίνητρα για να ξοδέψει ο κόσμος τόσα λεφτά. Δε μιλάμε για πενταροδεκάρες. Γιατί να τα δώσει ο άλλος;
Στην τελική δεν είναι δική του ευθύνη οτι τόσα χρόνια το κράτος δεν εφαρμόζει πολεοδομικό σχεδιασμό και οτι δεν έχει καταφέρει να συμμορφώσει τους κλέφτες εργολάβους που θεωρούν τη μόνωση περιττή.
Και ποιό κράτος; Αυτο που, πάλι όπως είπε ο Ser, αφήνει τα φώτα στους δρόμους αναμμένα τη μέρα;
Και όπως είπε ο Κομφούκιος, ας μην κοροϊδευόμαστε, στην Ελλάδα ζούμε. Ακόμα και να έδινε το κράτος 90% επιχορήγηση, τα πιο πολλα θα πήγαιναν σε ταξιδάκια στην Αράχωβα, παρεούλα με τα πλαστα τιμολόγια.
Αφού δεν αλλάζει η κατάσταση. Τόσα χρόνια τα ίδια και τα ίδια γίνονται. Είμαστε σαν τον Σίσυφο, που σπρώχνει συνέχεια ένα βράχο μέχρι την κορυφή ενός βουνού, μόνο και μόνο για να κατρακυλίσει απ' την άλλη μεριά και να χρειαστεί να τον ξανασπρώξουμε στην κορυφή κ.ο.κ.
Εδώ ένα πάρκο ήταν να φτιάξουνε στο Ελληνικό, κι ακόμα το φτιαχνουνε.
ReplyDeleteΑΣΧΕΤΟΝ αλλά η ΑΓΩΓΗ του ΠΟΛΙΤΗ πρέπει να είναι ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ReplyDeleteΗ ΑΜΑΘΕΙΑ του ΧΥΔΑΙΟΥ ΛΑΟΥ εν συνδυασμώ με τον ΦΑΣΙΣΜΟ ενός ΑΠΑΙΣΙΟΥ ΤΥΡΑΝΝΟΥ
είναι ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΄πλέον επικίνδυνος της
ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΒΟΜΒΑΣ της Hiroshima και του Nagasaki!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EΛΛΗΝΙΚΕ ΛΑΕ ΕΙΣΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΟΥ!!!!
Προσέξατε την
ReplyDeleteΔΗΜΑΓΩΓΙΑΝ
του AΛΚΟΟΛΙΚΟΥ
ΚΑΘΑΡΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ απαντούσε ο ΧΥΔΑΙΟΣ ΟΧΛΟΣ,
ReplyDelete"Η Ελλάδα ανήκει στους Ελληνες"
Σκοπός μου είναι να ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΕΤΕ.
Πρέπει να ΘΥΜΑΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ο ΛΑΟΣ την ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ και το ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑΚΟ-ΟΠΠΟΡΤΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ της οικογένειας Παπανδρέου.
ΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
τελικά φταίχτης είναι ΜΟΝΟ
ΕΝΑΣ:
ο ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΣ ΛΑΟΣ
ακούστε ΤΙ βλακείες λέει το ΚΑΘΑΡΜΑ (1977)
καταρχάς jim slip η "σωστή μόνωση" δεν εφαρμόζεται στον πολιτισμένο κόσμο εδώ και δεκαετίες, διαφορετικά δεν θα έδινε τόσο μεγάλο βάρος η ΕΕ στο συγκεκριμένο project. Άσε που άλλο η σωστή μόνωση με συμβατικούς όρους (πχ θερμομόνωση στο κέλυφος) και άλλο η συνολική παρέμβαση στο κτίριο με στόχο τη δραστική εξοικονόμηση ενέργειας (πχ παρεμβάσεις στα ηλεκτρομηχανολογικά ή απε).
ReplyDeleteΕπίσης, και επιμένουμε σ' αυτό, το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος είναι αναποτελεσματικό και μη αποδοτικό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να αποκτήσουμε ένα κράτος το οποίο να είναι λειτουργικό και να κάνει καλά τη δουλειά του.
Μερικές φορές αναλωνόμαστε γύρω από τα ίδια και τα ίδια μίζερα επιχειρήματα. Ότι εντάξει στην Ελλάδα είμαστε, τίποτα δε γίνεται, άρα να μην ασχολούμαστε γιατί τίποτα δεν πρόκειται να συμβεί. Εμείς δε συμφωνούμε μ' αυτή την αντίληψη. Αν ήταν έτσι κανείς από όσους μιλάνε εδώ μέσα δεν πρέπει να εκφέρει άποψη, αφού by default είναι μάταιο.
Τα προβλήματα του ελληνικού κράτους είναι γνωστά. Το πως πας παρακάτω είναι το θέμα.
g700
ReplyDeleteεδώ είμαστε πάλι-
είναι ζήτημα αν είμαστε πραγματιστές η όχι. Κανείς δεν αρνείται το γεγονός ότι η παλαιότητα των κτιρίων (και όχι αναγκαστικά η λαμογιά των εργολάβων) έχει ως αποτέλεσμα τα περισσότερα να υπολείπονται των σύγχρονων (απλά και μόνο επειδή πχ το 1980 η μόνωση δεν ήταν υποχρεωτική)
Η ΕΕ δίνει σημασία (και καλά κάνει) όπως και σε άλλα θέματα (πχ παρανομες χωματερές).
Υπάρχει το καίριο θέμα της χρηματοδότησης του όλου project, το οποίο το αφήνει στις κυβερνήσεις των κρατών-μελών (και καλά κάνει)
Αυτό είναι το σημείο-κλειδί. Τι κίνητρα μπορεί να δώσει το ελληνικό κράτος γιά τέτοιου τύπου εκτεταμένες εργασίες ? Πως μπορείς να συμβιβάσεις το συμφέρον πολλών ιδιοκτητών διαφορετικού εισοδήματος και γενικά κατάστασης ?
Και για να μην πάμε μακριά σας καλώ να αναλογιστείτε το εξής απλό-
Μετά τους σεισμούς της Πάρνηθας άλλαξε επί το αυστηρότερο ο αντισεισμικός κανονισμός.
Σήμερα στην Αθήνα υπάρχουν κτίρια κτισμένα με 3 διαφορετικούς κανονισμούς (άρα προδιαγραφές ασφαλείας).
Το κράτος θα μπορούσε να υποχρεώσει όλους τους ιδιοκτήτες να κάνουν τις απαραίτητες ενισχύσεις των κτιρίων τους ώστε να συμμορφώνονται στον νέο αντισεισμικό κανονισμό.
Το είδατε εσείς αυτό ?
Ας είμαστε επιτέλους ρεαλιστές- οτιδήποτε είναι καλό στα λόγια χρειάζεται και την απαραίτητη χρηματοδότηση γιά να υλοποιηθεί.
Όταν εξαγγελθούν συγκεκριμένα μέτρα θα είμαι ο πρώτος που θα χειροκροτήσω
20.6 mil. pounds is what will be spent for the 1 day G20 meeting in London next Thursday. Despite the gruesome amount of 5.7 mil to be spent for security purposes, this reflects only about a quarter of the total budget of a meeting held in the middle of the biggest financial crisis of modern times and with the objective of coordinating policies and actions to tackle the crisis. That's a hell of a lot of money for a 1 day meeting with such a particular agenda. And the worst of all is that, except for Obama who is newly elected and seems to be actually focusing on the substance rather than electoral success, the rest of the leaders, particuarly the Europeans, seem to focus more on saving their asses than jobs, economies and political stability.
ReplyDeleteΣε κάθε περίπτωση, εδώ έχουμε μεγάλες διαφορές μεταξύ του τρόπου με τον οποίον "οικοδομούνται" οι οικισμοί σε όλη την Δύση και αυτού στην Ελλάδα, και αυτό λόγω του σεισμογενούς εδάφους.
ReplyDeleteΣτις ΗΠΑ και στην Αγγλία "χτίζονται" σπίτια από "hardboard" με siding από ξύλο ή τούβλο, που ναι μεν είναι "ψεύτικα", αλλά επιτρέπουν με μεγάλη ευχέρεια μονώσεις, αλλαγές διαρρύθμισης κλπ κλπ.
Στην Ελλάδα, ακόμα και ένα διώροφο φέρει τις ίδιες στατικές προδιαγραφές που έχει το 20ώροφο κτίριό μου στο Manhattan.
Eξ αυτού απορρέει ότι το κόστος κατασκευής αλλά και αναδιαρρύθμισης κτιρίων στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο στην υπόλοιπη Δυτική Κοινωνία.
Το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ [και η άρρηκτα συνδεδεμένη μαζί του εξοικονόμηση ενέργειας] είναι ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗ ΥΠΟΘΕΣΗ γιά ΟΛΟΥΣ τους ΛΑΟΥΣ.
ΑΛΛΑ οι ΣΟΥΣΟΥΔΙΣΜΟΙ και ΠΙΘΗΚΙΣΜΟΙ περισσεύουν.
Τα ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ που επηρεάζουν ΑΙΣΘΗΤΑ όχι μόνο την ποιότητα ζωής των πολιτών, αλλά ΚΑΙ την κύρια βιομηχανία μας, δλδ τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ, είναι
1) ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΧΑΟΣ λόγω βαρβαρότητας και Παλαιστινιακής αισθητικής του αμαθούς, χυδαίου, αγοραίου και κάφρου Λαού
2)ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΑΝΑΡΧΙΑ και ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ είτε σε μεγαλουπόλεις είτε σε κωμοπόλεις
3) Ο Θ Ο Ρ Υ Β Ο Σ
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ περί CO2, θερμοκηπίων κλπ
ReplyDeleteΑΝΑΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ εδώ μέσα, με δική μου ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.
Για CO2 και θερμοκήπια ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ να μιλάει ΜΟΝΟΝ ένας ΠΟΛΙΤΗΣ,
le citoyen du Monde, διότι μόνον αυτός χρησιμοποιεί ΜΜΜ στην Ελλάδα.
ΚΑΙ οι μειονοτικοί θα μου πείτε, αλλά αυτοί ΔΕΝ χρησιμοποιούν ΜΜΜ ύστερα από ελεύθερη επιλογή - το πράττουν αναγκαστικά λόγω απουσίας εναλλακτικής λυσης αφού είναι φτωχοί.
Kαι τα Γκουγκλάκια γιά νάμαι δίκαιος. Πάνε με τα πόδια και παίρνουν λεωφορείο παρότι φέρουν μείζονα οικογενειακά στηρίγματα.
ReplyDeleteΕΚΕΙ σας θέλω: Να υπάρχει η ΕΠΙΛΟΓΗ, ακόμα ΚΑΙ του chauffeur, και να πηγαίνεις με τα πόδια ή ΜΜΜ.
G700, μαζί σου. Να αποκτήσουμε αποτελεσματικό κράτος. Πως; Εκτός αν πιστεύεις οτι όσοι γράφουν εδώ αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμου. Αλλιώς πολύ φοβάμαι οτι θα χρειαστούν γενιές για να αλλάξουν συγκεκριμένες νοοτροπίες.
ReplyDeleteΚαι φυσικά το θέμα είναι, τι γίνεται με τη χρηματοδότηση; Θα χρειαστούν υπερ-βαρβάτα κίνητρα για να βάλει ο κόσμος το χέρι στην τσέπη.
Λες για φορολογικές ελαφρύνσεις. Πιστεύεις οτι στην παρούσα ειδικά συγκυρία, που το κράτος καίγεται να μαζέψει χρήμα - με κεφαλικούς φόρους κλπ, οτι θα προβεί σε τέτοιου είδους φορο-απαλλαγές;
Γιά να μαθαίνουμε και Αγγλικούλια καθημερινώς.
ReplyDeleteΤο chauffeur είναι Γαλλική λέξη - οδηγός.
Αλλά στα Αγγλικά έχει ειδικήν σημασία, δηλοί ΜΟΝΟΝ τον ιδιωτικό, προσωπικό οδηγό κάποιου. Ετσι, οι οδηγοί λεωφορείων, ταξί κλπ ονομάζονται συλλήβδην drivers και όχι chauffeurs.
@ intellect
ReplyDelete20.6 mil. pounds is what will be spent for the 1 day G20 meeting in London next Thursday
I cannot agree with you more.
Nonetheless, the fact that Messrs. Nobodies vis-a-vis the World, Mr Voulgarakis and Mr. Chryssohoides, cost Greece [a country with a minutissimum Budget] 1 MILLION EACH PER YEAR!!!!!!!!
indicates that, speaking in proportions, the above quoted numbers are PEANUTS.
I cannot agree with you more -> I cannot agree more with you
ReplyDeleteΑΓΩΓΗ του ΠΟΛΙΤΗ (συνέχεια)
ReplyDeleteΒλέπετε ο Καραμανλής ήταν έξυπνος και ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ, αλλά δεν ήταν ετΟΙμόλογος.
Οταν ο Καραμανλής είπε "Ασφαλώς και ανήκουμε στην Δύση, είτε από παράδοση, είτε από συμφέροντα" και
ο ΤΥΡΑΝΝΟΣ των ΣΥΡΑΚΟΥΣΩΝ αποκρίθηκε ενώπιον του Κοινοβουλίου, "Προτιμούμε να ανήκουμε στους Ελληνες" [το οποίον έγινε μετά, και επί 20 χρόνια, το slogan του όχλου],
ο Κομφουκιάκος, που δεν τόχει σε τίποτα, θάχει αποκριθεί ΣΑΡΚΑΣΤΙΚΑ και με ΕΜΦΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ προς την κολοσσιαία βλακεία του ΔΗΜΑΓΩΓΟΥ,
"Μα αυτό εννοείται, κύριε. Εφόσον η ΔΥΣΗ είναι θεμελιωμένη στις αρχές και αξίες του Πλάτωνα και του Αριστοτέλους, ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, Ο,ΤΙ ανήκει στη ΔΥΣΗ, εμμέσως, ανήκει στους ΕΛΛΗΝΕΣ".
"Miss Daisy et son chauffeur"
ReplyDeleteor Titre original:"Driving Miss Daisy"
Thats the dramatic dilemma.
@Κομφούκιος
ReplyDelete"Για CO2 και θερμοκήπια ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ να μιλάει ΜΟΝΟΝ ένας ΠΟΛΙΤΗΣ"
Αυτός που ταξιδεύει ΕΦΤΑ φορές το χρόνο Αμερική-Ελλάδα και άλλες ΔΕΚΑ σε αλλους προορισμούς και παράγει "αεροπλανικά" καυσέρια ίσα με το εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη.
Αν αρχίσουμε να εκτελούμε εγκληματίες περιβάλλοντος, πρέπει να αρχίσουμε απο αυτόν.
Eχεις και συ στιγμές διανοητικής εκλάμψεως, αλλά σπανίως τις χρησιμοποιείς γιά να οικοδομήσεις κάτι δικό σου, που είμαι σίγουρος θάταν σημαντικό.
ReplyDelete@ Normad
ReplyDeleteΠάντως, γιά να μη νομίζεις ότι είπες εξυπνάδα,
1) η ΜΟΝΗ οδός σύνδεσης ΗΠΑ με ΕΛΛΑΔΑ είναι ΕΝΑΕΡΙΑ
2) το ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ είναι ΜΜΜ
3) οι πτήσεις αυτές γίνονται ούτως ή αλλέως
4) οι αερομεταφορές είναι ενεργοβόρες και ρυπογόνες ΑΛΛΑ συγχρόνως, on balance, μειώνουν την ρύπανση από άλλα μέσα (ιδίως ατομικά - ΙΧ) ΜΜ.
5) Τελευταίος και ΠΟΛΥ σημαντικός παράγοντας είναι αυτό που στα οικονομικά αποκαλείται opportunity cost. Δηλαδή, εάν πάω με βάρκα από Νέα Υόρκη στην Αθήνα, προφανώς θα αναλώσω πολύτιμο χρόνο της ζωής μου. Εάν, όμως, πάω με τα πόδια από την Οινοθήρα στην Καισαριανή στην Πλατεία Ρηγίλλης, ύστερα από Λουκούλλειον δείπνο,
a) Στα 20 αυτά λεπτά δεν θάχα κάνει και τίποτα σημαντικό (μηδέν απώλεια)
β) Ισως το περπάτημα με βοηθήσει να σκεφτώ (κέρδος)
γ) Σίγουρα θα καταναλώσω θερμίδες και θα βοηθήσω την στάθμη χοληστερίνης μου (κέρδος)
δ) θα εξοικονομήσω και τα 3 ευρώ του ταξί (κέρδος)
Το επιχείρημά σου, λοιπόν, ανήκει στον χώρο της Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παπανδρεολογίας, δλδ του ΑΚΡΑΤΟΥ ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ
@Κομφούκιος
ReplyDeleteΑν είχες στοιχειώδη αξιοπρέπεια θα παραδεχόσουνα ότι τα σούρτα-φέρτα με τα αεροπλάνα συνιστούν ΙΔΙΩΝΥΜΟ ΑΔΙΚΗΜΑ κατα του περιβάλλοντος.Και δεν θα αράδιαζες ένα σωρό παπαριές για να επιβαρύνεις ακόμα περισσότερο τη θέση σου.Μια συγγνώμη μπορεί να σε απαλλάξει απο τη λαιμητόμο,άντε γκιλοτίνα αφού προτιμάς τον αποκεφαλισμό αλά Γαλλικά.
Λέγε λαιμητόμο ή γκιλοτίνα; Τί προτιμάς; Εαν δεν ζητήσεις συγνώμη μόνο αυτή την επιλογή έχεις.
Κομφουκιε μάγκα, μη μας τρελαίνεις τώρα. Να μη πας 15 φορές στην αμερική για βόλτες επειδη θελεις να πουλάς μούρη και κει και δω. Δε πας και για δουλειες. Που και να πήγαινες, με την σημερινη τεχνολογία δε χρειαζεται.
ReplyDeleteΚαι δε φτανει αυτό, μας τη λες κιολα γιατί ως το αεροδρόμιο πας με λεωφορείο. Αυτο λέγεται ΘΡΑΣΟΣ.
Και μετά σε πείραξε και ο θόρυβος για τα ευαίσθητα αυτάκια σου. Δεν μου λες μάγκα, εσύ με τι αεροπλάνα πετάς; με αθόρυβα;
Και μετα μας λες και σαν επιχείρημα οτι τα δρομολόγια γίνονται έτσι κι αλλιώς. Αν δεν υπήρχαν τύποι σαν και σένα να πηγαινοέρχονται για ψυλλου πήδημα ή γιατι έτσι τους κάπνισε, δε θα υπήρχαν 15 δρομολογια τη μέρα. Το οποίο το ξερεις, αλλά ο εγωισμός σου σε κανει να νομίζεις οτι μπορεις να πεισεις οποιονδηποτε οτι στο φεγγάρι έχει κοτέτσια.
Όχι μόνο δεν έχεις δικαίωμα να δίνεις συμβουλές για οτιδήποτε έχει να κάνει με το περιβάλλον, αλλά θα έπρεπε να ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ. Είσαι υπεύθυνος για περισσότερη ρύπανση από 30 μέσους Έλληνες του λαουτζίκου που τόσο μισείς.
Kαλά υποψιαζόμουνα ότι είσαι sans culotte Robespierre.
ReplyDeleteVous, Roi de la Terreur,
A La Place de la Revolution!
xaxaxaxaxaxaxaxaaaaaaaaaaaaaaaaxaxa
Η μόνωση των αυτών σπιτιών σε Αγγλία και ΗΠΑ είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ. Single brick walls hahahahhah έχουν μόνωση λέει... πωπω θα σκίσω το πτυχίο θέε μου. Το πέρδεσθαι στην Αγγλία ακούγεται τρια διαμερίσματα πιο εκεί απ' την πολύ μόνωση. Καλά για το κλασσικό με τη σεισμογένεια τι να πω, άααλλη καραμέλα αυτή. Λες και θα φτιάξουμε πυρηνικό αντιδραστήρα.
ReplyDeleteJim το κόστος είναι μεγάλο. Ξέρεις που θα βρεθούν τα λεφτά; ΕΣΠΑ και Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία. Αν πάει αύριο η κυβέρνηση και πει να πάρτε ένα 5ετες σταθεροποιητικό της προκοπής και μετά πει θέλω όμως και να επαναδιαπργματευτώ το ΕΣΠΑ για να το προσαρμόσω στην πράσινη έχουμε κάνει το μεγάλο βήμα. Θα μας πουν παρακαλώ περάστε. Felicityyyy...
@ Μπάμπης
ReplyDeleteΑν δεν υπήρχαν τύποι σαν και σένα να πηγαινοέρχονται για ψυλλου πήδημα ή γιατι έτσι τους κάπνισε, δε θα υπήρχαν 15 δρομολογια τη μέρα.
Mακάρι να υπήρχαν 15 πτήσεις την ημέρα μεταξύ ΗΠΑ και Αθήνας. Δυστυχώς, είναι κατά μέσον όρο ΜΟΝΟΝ 3-5 ημερησίως ΣΥΝΟΛΙΚΑ, το καλοκαίρι, ήτοι από JFK (Olympic, Delta), Atlanta (Delta), Pittsburgh (USAir) και Newark (Continental).
To χειμώνα, οι πτήσεις είναι ΣΥΝΟΛΙΚΑ (όλων των εταιρειών ΜΑΖΙ) μόνον 1.5-2 ημερησίως.
ΜΑΚΑΡΙ, χρυσέ μου άνθρωπε, να ερχόντουσαν 15 πτήσεις ημερησίως γιά να ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ οι Αμερικανοί τουρίστες με το πολύτιμο συνάλλαγμά τους τα ελλείμματά μας στο ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ, αν έχεις ακουστά!!!!!!!!!!!!!!
Αλλά ΠΟΥ τέτοια τύχη!!!!!!
Λάβε υπόψη, επίσης, πως 99.5 έως 99.9% των επιβατών στις υπερατλαντικές μεταξύ Αθηνών και ΗΠΑ είναι (κυρίως Αμερικανοί) τουρίστες, και όχι Κομφούκιοι ή businessmen. Συνεπώς, οι πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Αθήνας είναι το "ΨΩΜΙ" σου, δλδ κάτι που πρέπει να ΕΥΧΕΣΑΙ και όχι να ΑΠΕΥΧΕΣΑΙ.
ΚΑΙ
ΚΑΙ
ΚΑΙ
πρέπει να εύχεσαι ΚΑΙ τις δικές μου αφίξεις διότι ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ συνάλλαγμα ΟΤΑΝ έρχομαι στην Ελλάδα μιά και τα εξ Ελλάδος εισοδήματά μου είναι ΜΗΔΕΝΙΚΑ!!!!
Να μη πας 15 φορές στην αμερική για βόλτες επειδη θελεις να πουλάς μούρη και κει και δω.
Alas, φίλε μου, πέρασαν τα χρόνια στα οποία μπορούσα να πουλήσω μούρη. Τώρα πληρώνω ΑΔΡΑ γιά να αγοράζω, so to speak, ΜΟΥΡΗ από την Cleveland Clinic.
χαααααααααααααααααααχαχαχαχαχαχαχα
Μεταξύ μας, μικρός τρελαινόμουν να πουλάω μούρη, αλλά ΜΟΝΟ, και ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΟΝΟ, με πάρλα, με τις Ελληνικούρες τις Αγγλικούρες και τις Γαλλικούρες μέχρις ότου έπεφταν οι άλλοι ξεροί από εξάντληση.
Και μετά σε πείραξε και ο θόρυβος για τα ευαίσθητα αυτάκια σου. Δεν μου λες μάγκα, εσύ με τι αεροπλάνα πετάς; με αθόρυβα;
Γι' αυτό ξοδέφτηκαν περιουσίες, περί τα 34 χιλιόμετρα μακρυά από το Κέντρο. Το Βενιζέλος δεν προκαλεί ηχορύπανση παρά μόνο μερική σε ελάχιστους πέριξ οικισμούς, όπως Σπάτα κλπ.
Let face it, o θόρυβος ΔΕΝ ενοχλεί, μήτε σένα, ούτε την πλειοψηφία του Λαού, ακριβώς λόγω κουλτούρας.
Ο ΘΟΡΥΒΟΣ, γενικά και από μηχανάκια ειδκότερα, το ΜΗΚΟΣ του μορίου των Ελλήνων, η ΣΗΜΑΙΑ και το ΠΕΤΣΙ στα ΓΗΠΕΔΑ είναι τα ΤΕΣΣΑΡΑ ΕΘΝΙΚΑ μας ΣΥΜΒΟΛΑ όπως τα ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ και τα ΕΜΠΕΔΩΣΑΝ
Η Χούντα με την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
και, η κατά Χατζηδάκην και Κομφού,
ΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ και ΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ της ΧΟΥΝΤΑΣ, δλδ το ΠΑΣΟΚ.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Τα επιχειρήματά σου είναι ΕΩΛΑ και ΑΙΟΛΑ.
Next
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteθα γίνω για λίγο κομφούκιος και θα πω οτι μου κατέβει...βασικά όχι και τόσο αδικαιολόγητα.
ReplyDeleteγιατί όταν πατάμε G700 στο google εμφανίζεται πρώτο πρώτο το site του κυρίου Χρυσοχοΐδη;;
και για να συνδέσω το προηγούμενο με το επόμενο
όλα γίνονται και όλα θα γίνουν με τα ενεργειακά και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κλπ... αλλά πρίν τα λεφτά πρέπει να υπάρχουν αξίες και αρχές, σοβαρότητα και υπευθυνότητα, αλλαγή νοοτροπίας.
Και για να μην αφήσω παραπονούμενο τον Κομφούκιο, είδα οτι γράφει κάπου για κάποιο "καθάρμα"...αν και δεν έκανα τον κόπο να κοιτάξω προφανώς θα λέει για τον καθηγητή της παντείου και την "εθνοκάθαρση" που ανέφερε ανήμερα 25ης Μαρτίου…επανάσταση λοιπόν…
και όλα αυτά έχουν ένα κοινό παρονομαστή...όπως η πολιτική απαιτεί ήθος, η αλλαγή ελεύθερη σκέψη, όπως η επανάσταση δεν θα ήταν γεγονός χωρίς τα λόγια του Ρήγα, κάθε πράγμα θέλει την θεωρητική του όψη, την άυλη, την ανώτερη που θα σε παρακινήσει για την πράξη...διότι χωρίς πιστεύω...θυσία δεν γίνεται.
Κομφουκιε μάγκα, μη προσπαθεις με άλλα λόγια να αγαπιομαστε να την βγαλεις καθαρή, γιατί τα κάνεις χειρότερα.
ReplyDeleteΔηλαδή αυτό που λες είναι ότι όποιος πληρώνει έχει αυτοματα και το δικαίωμα να βρωμίζει.
ΑΚΟΥ ΕΔΩ ΒΡΩΜΕΡΕ ΡΥΠΑΝΤΗ, με τη σκέψη και την ηθική του ΜΠΟΥΣ, το ότι έρχεσαι εδω και ξοδεύεις λεφτα στο κολωνάκι ή όπου αλλού πας, δε σου δίνει το δικαίωμα να ρυπαίνεις 30 φορές παραπάνω από όλους τους υπόλοιπους.
Αλλά βέβαια. Αυτή ήταν πάντα η συμπεριφορά των ανήθικων και ΥΠΟΚΡΙΤΩΝ πλουσίων. Νομίζεται ότι μπορείτε να κάνετε ότι γουστάρετε γιατί πληρώνετε.
ΑΚΟΥ ΕΔΩ ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕ ΤΟΥΡΙΣΤΑ, να μην έρθεις. Το μάθαμε τώρα. Το ισοζύγιο μετράει και για το ισοζύγιο θα σκοτώσουμε τα παιδιά σας. ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΠΑΙΔΙΑ;;;;
Η Ελλάδα ας βρει και άλλους τρόπους να ακμάσει. Δεν είναι ανάγκη από βρωμερούς τουρίστες. Τρόφιμα, πρασινη ενεργεια, επιστήμη ή ότι άλλο. Αλλά βρήκαμε την εύκολη λύση. Λεφτά να έρχονται και ότι να 'ναι.
ΔΕ ΜΟΥ ΛΕΣ ΥΠΟΚΡΙΤΗ ΜΕ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ, αν αυτός που έχει βγαλμένη εξάτμιση και κάνει βόλτες έξω απο το σπίτι σου, για κάθε βόλτα έφερνε και συνάλλαγμα απ' έξω, θα μετατρεποταν ο θορυβος που τόσο σε ενοχλεί σε ευχάριστη μουσική;;;;
ΚΑΙ ΑΚΟΥ ΕΔΩ ΔΗΘΕΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕ, ο θορυβος σε αστικό περιβάλλον έχει αρνητική επίδραση μόνο στους κατοίκους που επέλεξαν να ζούνε σε αυτό, και διορθώνεται άμεσα και χωρίς αντίκτυπο στις μελλοντικές γενιές. Η ΒΡΩΜΕΡΗ ΣΟΥ ΡΥΠΑΝΣΗ τείνει να γίνει μη αναστρέψιμη, επηρεάζει ολόκληρο τον πλανήτη και καταστρέφει το περιβάλλον ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ, όχι μόνο το δικό σου. Και τα παιδιά μου ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΞΑΝ το βρωμερό περιβάλλον που τους επιβάλλεις και σίγουρα δεν επέλεξαν να πληρώσουν το τίμημα της ΒΡΩΜΙΑΣ ΣΟΥ, μόνο και μόνο για να βλέπουν την πλαστική σου φάτσα να πηγαινοέρχεται στην Ελλάδα ξοδεύοντας και κοιτάζοντάς τα υποτιμητικά με το δήθεν ύφος του υπεράνω.
Άσχετο, αλλά ρε συ κομφούκιε με τόσο μένος που έχεις κατά του ΠΑΣΟΚ θα με κάνεις να ψηφίσω ΠΑΣΟΚ στο τέλος :D
ReplyDeleteΕξοικονόμηση ενέργειας και σεβασμός στο περιβάλλον και στον άνθρωπο με τη χρήση λαμπτήρων LED νέας γενιάς. Έως και 90% εξοικονόμηση σε ηλεκτρική ενέργεια, μηδενικές εκπομπές CO2 και υπεριώδους ακτινοβολίας, τεράστια διάρκεια ζωής, πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, μηδενική περιεκτικότητα σε επικίνδυνες ουσίες όπως το κάδμιο, ο μόλυβδος και ο υδράργυρος. Δράστε τώρα!
ReplyDeletehttp://www.bauerenergy.com