Sunday, February 1, 2009

Λύκειο στα πρότυπα του IB

"Η θέση μου είναι ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να διακριθεί σε δύο φάσεις: την πρώτη θα την αποτελεί το τετραετούς φοίτησης γυμνάσιο και τη δεύτερη το διετούς φοίτησης, κολεγιακού χαρακτήρα, λύκειο που πρέπει να οργανωθεί κατά τα πρότυπα του διεθνούς απολυτηρίου (International Baccalaureate - IB)"

Απίστευτο κι όμως αληθινό. Η θέση αυτή ανήκει στο Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κύριο Βαγγέλη Βενιζέλο. Τον συνταγματολόγο, πανεπιστημιακό δάσκαλο και πολιτικό, που για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι, στη συντριπτική πλειοψηφία των θεμάτων της τριτοβάθμιας τουλάχιστον εκπαίδευσης είναι απόλυτα ταυτισμένος με το status quo.

Ας μην κολλάμε όμως στα πρόσωπα, αλλά στις απόψεις που εκφράζουν. Με χαρά λοιπόν διαβάσαμε το σχετικό άρθρο στην εφημερίδα Τα Νέα και ομολογουμένως εκπλαγήκαμε.

Λύκειο στα πρότυπα του IB. Ναι συμφωνούμε. Τα ίδια λέμε εδώ και χρόνια σε φίλους, γνωστούς και συναδέλφους στις μεταξύ μας συζητήσεις για την παιδεία. Αυτό προτείναμε τις προάλλες κι από τη στήλη των σχολίων αυτού του blog.

Μην προσπαθούμε να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα στο θέμα του Λυκείου. Μην ασχολούμαστε συνέχεια με το εξεταστικό. Μη φορτώσουμε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ένα ακόμα προπαρασκευαστικό, αλλά επί της ουσίας καταστροφικό, έτος σπουδών.

Μην κάνουμε sui generis πειραματισμούς με το Λύκειο μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουμε την ακαδημαϊκή μας ματαιοδοξία και διαστροφή.

Υπάρχουν πρότυπα μοντέλα οργάνωσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ένα εκ των οποίων είναι και το διεθνές απολυτήριο, το γνωστό ΙΒ. Μάλιστα δεν είναι καθόλου παράτολομο να πει κανείς ότι ίσως είναι και το καλύτερο στον πλανήτη αυτή τη στιγμή.

Πώς φανταζόμαστε να λειτουργήσει στην Ελληνική περίπτωση;

Μετά την τετραετή φοίτηση στο γυμνάσιο, ο μαθητής εισάγεται στο νέο διετές Λύκειο. Εκεί καλείται να διαλέξει ένα μάθημα από 6 υποχρεωτικά επιστημονικά πεδία. Καλείται ουσιαστικά να διαλέξει 1) μία μητρική γλώσσα, 2) ένα επίπεδο δυσκολίας μαθηματικών, 3) μία κοινωνική επιστήμη, 4) μία θετική επιστήμη, 5) μία ξένη γλώσσα, 6) μία ελεύθερη επιλογή απ' οποιοδήποτε επιστημονικό πεδίο ή τέχνη επιθυμεί, για παράδειγμα από κουζινική και καλλιτεχνικά μέχρι θρησκευτικά.

Ανάλογα με την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει αργότερα στο πανεπιστήμιο ή ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, ο μαθητής θα επιλέγει τρία μαθήματα σε προχωρημένο επίπεδο δυσκολίας και 3 σε μεσαίο επίπεδο δυσκολίας.

Ταυτόχρονα μία ώρα τη βδομάδα θα υποχρεούται, άνευ εξετάσεων και με μόνη υποχρέωση την παράδοση μιας σύντομης γραπτής εργασίας στο τέλος της διετίας, να παρακολουθεί μάθημα θεωρίας της γνώσης κι επιστημολογίας. Ο βαθμός θα προσμετράται στον τελικό βαθμό του απολυτηρίου.

Παράλληλα με το ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών και μέσα στη διετία ο μαθητής θα είναι υποχρεωμένος να συμπληρώσει 150 ώρες κοινωνικής προσφοράς και εθελοντικής δραστηριότητας, η οποία θα πιστοποιείται από τον φορέα στον οποίο αυτή εκτελείται.

Η διδακτική φιλοσοφία αλλάζει και χρησιμοποιείται πλέον το πολλαπλό βιβλίο ύστερα από επιλογή του καθηγητή. Οι καθηγητές υποχρεούνται σε μία μετεκπαίδευση και ενημέρωση το χρόνο με αντικείμενο τις εξελίξεις της επιστήμης την οποία διδάσκουν προσαρμοσμένης στις ανάγκες και το ακαδημαϊκό πρόγραμμα του νέου Λυκείου. Τα έξοδα συμμετοχής καλύπονται από το κράτος και υπάρχει και μια μικρή αποζημίωση.

Στις αρχές του δεύτερου έτους σπουδών, οι μαθητές καταθέτουν μηχανογραφημένες αιτήσεις με βιογραφικό σε ειδική Ανεξάρτητη Αρχή Εισόδου στο Πανεπιστήμιο για τα πανεπιστήμια στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν, όπως αυτή που πρότεινε να δημιουργηθεί ο πρύτανης του ΕΚΠΑ κύριος Μπαμπινιώτης. Τα πανεπιστήμια βάσει βαθμολογίας κάνουν προσφορά σε αριθμό μαθητών που θα επιθυμούσαν να εντάξουν στο φοιτητικό τους δυναμικό.

Στο τέλος της διετίας ο μαθητής δίνει Πανελλήνιες Εξετάσεις στα μαθήματα που έχει επιλέξει.
Ο τελικός βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου διαμορφώνεται κατά 80% από το γραπτό διαγωνισμό και κατά 20% από τις εργασίες, οι οποίες σημειωτέον βαθμολογούνται και από δεύτερο εξωτερικό εξεταστή.

Εάν ο μαθητής ισοσκελίσει την προσφορά του πανεπιστημίου, πόσο μάλλον αν την υπερκαλύψει, είναι αυτοδίκαια μέλος του ΑΕΙ όπου έχει δηλώσει ότι θέλει να πάει.

Το νέο Λύκειο αξιολογείται. Οι μαθητές αξιολογούν τους καθηγητές και οι καθηγητές αξιoλογούνται από Ανεξάρτητη Αρχή Αξιολόγησης.

Το νέο λύκειο έχει αναβαθμισμένες ποιοτικά υλικές υποδομές πράγμα για το οποίο στην περίπτωση του δημόσιο σχολείου οφείλει να μεριμνήσει το κράτος.

Με την άποψη αυτή για Λύκειο στα πρότυπα του I.B. πιστεύουμε ότι θα συμφωνούσε και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, κύριος Παπανδρέου. Αυτός ήταν άλλωστε ο πρώτος που οραματίστηκε αυτό το είδος λυκείου στα μέσα της δεκαετίας του '90 κι αυτός ήταν που σαν υπουργός παιδείας αναγνώρισε το ΙΒ ως ισότιμο με τα ελληνικά λύκεια σχολείο, εν μέσω κραυγών κι αλαλαγμών από πλευράς κάφρων κλειδοκρατόρων της ελληνικής παιδείας.

Θα ήταν ευχής έργο το σύνολο του ΠΑΣΟΚ να υιοθετήσει την πρόταση για λύκειο στα πρότυπα του IB. Ακόμα καλύτερα θα ήταν να την υιοθετήσει ο νέος υπουργός παιδείας, κύριος Αρης Σπηλιωτόπουλος. Να αποδείξει ότι στον πολιτικό διάλογο δεν κυριαρχεί ο μονόλογος.

33 comments:

  1. Όποιες προτάσεις για τη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να βασίζονται στα εξής δεδομένα:

    1) Οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς τα ταλέντα και τις εγγενείς δυνατότητες που έχουν και μόνο μια μειονότητα των μαθητών είναι ικανοί να παρακολουθήσουν πανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών σοβαρού επιπέδου.

    2) Η αγορά εργασίας χαρακτηρίζεται από υπερπροσφορά πτυχιούχων ενώ παράλληλα παρουσιάζει έλλειψη σε τεχνολόγους και άλλους εξειδικευμένους επαγγελματίες.

    3) Θέσεις εργασίας για τις οποίες οι εργοδότες ζητάνε πανεπιστημιακό τίτλο συχνά απαιτούν δεξιότητες που θα μπορούσαν να αποκτηθούν με οικονομικότερο τρόπο από την τετραετή φοίτηση σε πανεπιστήμιο. Σε μερικές περιπτώσεις τα απαραίτητα μαθαίνονται στη δουλειά και το πτυχίο λειτουργεί απλά σαν ένα σήμα προς τον εργοδότη ότι ο υποψήφιος είναι ευφυής και εργατικός.

    ReplyDelete
  2. Ο Βενιζέλος είναι μακράν ο πιό συγκροτημένος, ζών,Ελληνας πολιτικός.Διεκδίκησε, όμως σε λάθος χρόνο και με λάθος τρόπο, την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και απέτυχε.Για το άρθρο 16 του Συντάγματος και τη συμβολική του φόρτιση έχει μεγάλη ευθύνη και αυτός και ο Σημίτης.Και με την ευκαιρία να πούμε ότι ο Σημίτης,ως πρωθυπουργός, έδειξε ένα συντεχνιασμό, στα θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρωτοφανή για το εκσυγχρονιστικό του προφίλ.Βενιζέλος και Σημίτης, στη περίοδο της αναθεώρησης του άρθου 16, ήταν κατώτεροι των περιστάσεων.

    ReplyDelete
  3. O ΓΑΠ όταν ήταν υπουργός παιδείας ξεκίνησε τη πιλοτική εφαρμογή του Ι.Β σε οχτώ δημόσια Λύκεια.Αλλά η αλλαγή Υπουργείου απο το Σημίτη διέκοψε το πρόγραμμα.Ηταν και η τελευταία φορά που επιχειρήθηκε κάτι το νεωτερικό στη παιδεία.Εκτοτε και μέχρι σήμερα,με εξαίρεση κάποια χλωμή απόπειρα απο τη Γιαννάκου,η εκπαίδευση παραμένει ο μεγάλος ασθενής.

    ReplyDelete
  4. Την ιδέα του Βενιζέλου να χωριστεί το δευτεροβάθμιο σχολείο σε τετραετές Γυμνάσιο και σε διετές κολλεγιακό Ι.Β.Λύκειο τη βρίσκω συναρπαστική.
    Συμπληρώνω ότι μετα το Ελληνοκεντρικό Γυμνάσιο πρέπι να ακολουθήσει ή το επαγγελματικό Λύκειο ή το ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ Ι.Β. κολλεγιακό Λύκειο,το οποίο πρέπει να συνδεθεί με τον ΙΒΟ,τον διεθνή δηλ.οργανισμό που επιβλέπει το ΙΒ πρόγραμμα, με την καθοδήγηση της UNESCO.
    Αυτά είναι έτοιμα και γνωστά και δεν χρειάζεται να ξανα-ανακαλύψουμε τον τροχό.Πολλά ,ιδιωτικά στην Ελλάδα και κρατικά σε όλο το κόσμο Σχολεία, έχουν ΙΒ προγράμματα στα Λυκειά τους.Και εκατοντάδες Ελληνες κατέχουν τον τίτλο που ΑΝΟΙΓΕΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.

    ReplyDelete
  5. Λύκειο στα πρότυπα του Μπακαλορεά
    Το απολυτήριο του νέου λυκείου θα οδηγεί στα ΑΕΙ όλους τους αποφοίτους
    , Tου ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

    Η κυβέρνηση άνοιξε τη συζήτηση για την αλλαγή στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κατά τα ειωθότα, με τρόπο αμήχανο και με στόχευση κυρίως επικοινωνιακή. Ανεξάρτητα όμως από τις προθέσεις της κυβέρνησης είναι αναγκαίο να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός δημόσιος διάλογος για το πιο κρίσιμο διαρθρωτικό πρόβλημα της κοινωνίας και της οικονομίας που είναι το εκπαιδευτικό.

    H συζήτηση για τις αλλαγές στο λύκειο και όσα αφορούν το τρίγωνο γνώση- έρευνα- καινοτομία είναι συνεπώς επιβεβλημένη και λόγω της διαρκούς κρίσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος και επειδή συνδέεται με τις αλλαγές που είναι αναγκαίες στο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας.

    Κανείς δεν έχει όμως το δικαίωμα να παίζει με τα νεύρα των παιδιών και με την αγωνία των οικογενειών τους.

    Θεωρώ, λοιπόν, υποχρέωσή μου, πρωτίστως ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και γονιός και δευτερευόντως ως ενεργός πολιτικός, να διατυπώσω καθαρά τις θέσεις μου γύρω από την ουσία του θέματος:

    Είναι κατ΄ αρχάς ορθό να εστιάζουμε την προσοχή μας στο λύκειο και να επιδιώκουμε τη μετατροπή του σε αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα από απλό προθάλαμο των εισαγωγικών εξετάσεων. Η αλλαγή στο λύκειο θα επηρεάσει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο στο γυμνάσιο και το δημοτικό όσο και στο ίδιο το πανεπιστήμιο. Είναι όμως απολύτως εσφαλμένο να αναζητούμε ένα «πρωτότυπο» ελληνικό σύστημα. Υπάρχουν διεθνώς καταξιωμένα συστήματα που οφείλουμε να λάβουμε σοβαρά υπόψη, μέσα σε ένα διεθνές εκπαιδευτικό περιβάλλον που επιδιώκει την κινητικότητα και βασίζεται στην αμοιβαία αναγνώριση των εθνικών συστημάτων.

    Τάση μείωσης. Η προσθήκη ενός ακόμη «προπαρασκευαστικού» έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ επιμηκύνει τον συνολικό χρόνο σπουδών, όταν διεθνώς επικρατεί η τάση μείωσης του ελάχιστου χρόνου σπουδών πριν από την έξοδο στην αγορά εργασίας (πρώτο πτυχίο τριετούς φοίτησης). Το προπαρασκευαστικό έτος δημιουργεί μία επιπλέον βαθμίδα χωρίς σαφή ταυτότητα. Είναι άλλο ένα «μεταλυκειακό» έτος και άλλο ένα πρώτο πανεπιστημιακό έτος που πιστώνει τον φοιτητή με έναν αριθμό εξαμηνιαίων μαθημάτων.

    Η θέση μου είναι ότι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να διακριθεί σε δύο φάσεις: την πρώτη θα την αποτελεί το τετραετούς φοίτησης γυμνάσιο και τη δεύτερη το διετούς φοίτησης, κολεγιακού χαρακτήρα, λύκειο που πρέπει να οργανωθεί κατά τα πρότυπα του διεθνούς απολυτηρίου (Ι.Β).

    Το διετές λύκειο επιτρέπει στον μαθητή να ασχολείται με μικρό αριθμό (όχι μεγαλύτερο των έξι) μαθημάτων και να τα προσεγγίζει με τρόπο τελείως διαφορετικό από τον σημερινό: με σεμιναριακού τύπου μαθήματα, πρωτόλειες έρευνες και εργασίες, κάτι που θα οδηγεί και σε άλλου τύπου εξετάσεις, βασισμένες στην κριτική σκέψη και την ικανότητα σύνθεσης.

    Η φυσιογνωμία του νέου λυκείου σε συνδυασμό με τη νέα νοοτροπία των εξετάσεων
    Η πολιτική αλλαγή είναι κεφάλαιο της εκπαιδευτικής αλλαγής
    θα επηρεάσει αυτομάτως και το γυμνάσιο και το δημοτικό. Ο καθορισμός των ελαχίστων δεξιοτήτων που πρέπει να καλύπτει το παιδί τελειώνοντας το δημοτικό και το γυμνάσιο (βαθμός γνώσης και ικανότητα χρήσης της ελληνικής γλώσσας, επίπεδο γνώσης δύο τουλάχιστον ξένων γλωσσών, χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, ικανότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο κ.ο.κ.) θα αναπροσανατολίσει πλήρως τη λειτουργία του σχολείου.

    Το απολυτήριο του νέου λυκείου, στο οποίο μπορούν να καλούνται ως επισκέπτες καθηγητές και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, θα οδηγεί στα ΑΕΙ όλους τους αποφοίτους. Για όλους υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όχι όμως και σε όλα τα τμήματα πρώτης προτίμησης, όταν αυτά είναι υψηλής ζήτησης και άρα υψηλής βαθμολογίας (π.χ. ιατρικά, νομικά, αρχιτεκτονικά, παιδαγωγικά). Γι΄ αυτό πρέπει ταυτοχρόνως να εγκαθιδρυθεί ένα διαφανές, ευέλικτο και ορθολογικό σύστημα ενδοπανεπιστημιακής κινητικότητας από τμήμα σε τμήμα, μέσα στο ίδιο ή και σε διαφορετικά ΑΕΙ, στο οποίο θα μετέχουν όσοι έχουν αποκτήσει ήδη τη φοιτητική ιδιότητα.

    Η εκπαιδευτική κοινότητα. Όλα αυτά προϋποθέτουν όμως ένα εκπαιδευτικό κίνημα, με την ενεργό συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, χωρίς την οποία δεν μπορεί να γίνει τίποτα το ριζοσπαστικό και ανατρεπτικό στον χώρο της εκπαίδευσης. Είναι ευτυχώς πολλά τα παραδείγματα εμπνευσμένων δασκάλων και καθηγητών. Είναι πολλοί οι προσοντούχοι εκπαιδευτικοί που χάνονται μέσα στη χλωμή πραγματικότητα του σχολείου. Σίγουρα μπορούμε να συγκροτήσουμε την αναγκαία κρίσιμη μάζα. Αρκεί να διαμορφωθεί το κλίμα πολιτικής και κοινωνικής εμπιστοσύνης που απαιτείται. Γι΄ αυτό η πολιτική αλλαγή είναι κεφάλαιο της εκπαιδευτικής αλλαγής.

    ReplyDelete
  6. Να πώ και κάτι ακόμα γιατί έχει νομίζω την αξία του.Η πρώτη απόπειρα εισαγωγής του Μπακαλορεά έγινε απο τους Παπανούτσο,Ακρίτα,Γ.Παπανρδέου τη δεκαετία του 60.Μεγάλοι Ελληνες.Μεγάλες μορφές.Ιδιαίτερα αν τους συγκρίνεις με τους σημερινούς.

    ReplyDelete
  7. Δε βγάζουμε ένα μέσο όρο... ας πούμε 7τάξιο γυμνάσιο-λύκειο (4 γυμνάσιο - 3 λύκειο/κολέγιο σε επίπεδο associate) και μετά 3 πανεπιστήμιο.

    ReplyDelete
  8. Η ηλικία των 18 της αποφοίτησης απο τη δευτεροβάθμια μπορεί να μειωθεί κατά ένα έτος.Και να ολοκληρώνεται κάπου στα 16 με 17.Να ακολουθεί μια κοινωνική-στρατιωτική θητεία ανδρών και γυναικών,ενός χρόνου, και μετά πανεπιστήμιο.Για όσους θέλουν, στα πλαίσια του επαγγελματικού στρατού, μπορούν να κατατάσσονται για μια πενταετία(17-22) με αμοιβή και με το επιπρόσθετο δικαίωμα να μην πληρώνουν δίδακτρα για τις σπουδές τους.Για όσες απαιτούν δίδακτρα.Μέχρι ένα καθορισμένο ποσό.

    ReplyDelete
  9. Κατά τη διάρκεια της Εθνικής-Κοινωνικής-Σρατιωτικής θητείας αγόρια και κορίτσια ασκούνται σε θέματα υγείας,διατροφής,μαγειρικής,επιβίωσης σε δύσκολες συνθήκες,εθελοντικής προσφοράς,αυτονομίας,αντιμετώπισης φυσικών και κοινωνικών καταστροφών(επιδημιών κλπ,)και να ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα για να τη γνωρίσουν διδασκόμενοι παράλληλα την ιστορία μας.

    ReplyDelete
  10. Καταιγιστικός ο παρμενίδης σήμερα

    ReplyDelete
  11. Αυτό με την πιστοποίηση κατά I.B.O. είναι καλό. Κορυφαίο. Αν μπορεί να γίνει δεν ξέρω αλλά τα σχολεία που θα έχουν τέτοια πιστοποίηση θα μπορούν να στείλουν τα παιδιά απευθείας στα καλύτερα ΑΕΙ

    ReplyDelete
  12. Τι του λείπει του ψωριάρη? Φούντα με μαργαριτάρι.....

    καλά όλα αυτά αλλά ποιοί καθηγητές θα διδάξουν ?
    Η πλειοψηφία των καθηγητών είναι αδύνατον να συμπλέυσουν (γιά να μην πω ευθέως ότι είναι άχρηστοι)

    Η παροιμία περί μεταξωτών... τα λέει όλα νομίζω.

    Στα σχολεία του χαβαλέ, των καθηγητών που παροτρύνουν προ Χριστουγέννων τους μαθητές να κάνουν καταλήψεις (στον Κορυδαλλό έγινε και αυτό), στην Ελλάδα της κοινωνίας της αρπαχτής και της ήσσονος προσπάθειας και των διαλυμένων πανεπιστημίων ???


    Μακάρι να μπορούσε να γίνει, μακάρι, όμως όλοι ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να γίνει.

    Ας ξεκινήσουμε με κάτι πιό απλό, πολύ πιό απλό αλλά και επώδυνο:
    με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΕΣ εισαγωγικές εξετάσεις.

    ReplyDelete
  13. Άμα δε το βάλεις και στόχο δε γίνεται τίποτα. Γιατί στα ιδιωτικά στην Ελλάδα ποιοι διδάσκουν τίποτα διαμάντια ή τίποτα αστέρες; Άντε να εξαιρέσουμε κανά δυο ΙΒ τα άλλα τρία τέσσερα τι νομίζεις ότι είναι; Τη διαφορά την κάνει η πιστοποίηση του ΙΒΟ. Πως λέμε haccp, iso έτσι κι ο ΙΒΟ παίρνει έναν βλαξ φροντιστηριάρχη και τον μαθαίνει να διδάσκει ΙΒ. Μα το Χριστό σου λέω...

    ReplyDelete
  14. Η πρόταση είναι επανάσταση. Έπρεπε να γίνει από το 95 με το Εθνικό Απολυτήριο, αλλά έμπλεξε η φάση με τους γνωστούς άγνωστους. αααχ Ελλάδα ιστορία μου αμαρτία μου.

    ReplyDelete
  15. γνωστούς άγνωστους ΟΛΜΠΕδιστες και θρησκευτιστές

    ReplyDelete
  16. gmosie
    και στοχο να βαλεις εδω ειναι Ελλαδα.

    Ειπαμε τι θέλουν τα μεταξωτά... και οι εκπαιδευτικοί μόνο επιδέξιοι δεν είναι

    Λες να πας στη Γκραβα και να τους πείσεις γιά το ΙΒ ?

    ReplyDelete
  17. Κοίτα ser συχώρα με για που θα στα χώσω αλλά μερικές φορές ο λαϊκισμός σου δεν έχει όρια. Δηλαδή αυτά που λες εσύ περί ελεύθερης αγοράς κι επιχειρηματικότητας στην Γκράβα περνάνε? Spare me the relativist approach please mate.

    ReplyDelete
  18. Πάντα ακούγονται διάφορες αξιόλογες προτάσεις, αλλά για κάποιο λόγο οι περισσότερες προέρχονται από την εκάστοτε Αντιπολίτευση.

    Κι ενώ θα περίμενε κανείς αυτές οι θετικές ριζοσπαστικές αλλαγές να αποτελέσουν και αντίστοιχο κυβερνητικό έργο, όταν η εκάστοτε Αντιπολίτευση γίνεται Κυβέρνηση κάπου όλα "κολάνε" κάπου.

    Στη σημερινή πολιτική σίγουρα υπάρχουν πολιτικοί με εξαιρετικές ιδέες. Μία εξαιρετική ιδέα όμως δεν πιάνει μία μπροστά στο βούρκο του κατεστημένου.

    ReplyDelete
  19. Προσωπικά κρίνω το διάλογο που κινείται γύρω από το εξεταστικό εντελώς αποπροσανατολιστικό. Συμφωνώ με το σύνολο του κειμένου, όπως έχω τοποθατηθεί πολλάκις στα εκπαιδευτικά μου και πιο πρόσφατα σε άρθρο με τον τίτλο διάλογος για την παιδεία; το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;.

    ReplyDelete
  20. Εμένα πάντως αυτό που μου λείπει περισσότερο στην επαρχία είναι μια καλή σύγχρονη δημοτική(;) βιβλιοθήκη.

    Να σας πω την αλήθεια αν είχα πρόσβαση στην βιβλιοθήκη που ονειρεύομαι, δεν θα ανησυχούσα καθόλου για το επίπεδο μόρφωσης του παιδιού μου στο λύκειο.

    ReplyDelete
  21. Αχρείαστος είναι βασικά, αλλά άμα βγει κάτι εγώ θα επικροτήσω. ellinaki όπως το πες είναι. Πολύ μπλα μπλα και στο τέλος τίποτα.

    ReplyDelete
  22. Στον σύνδεσμο Κωδικοποίηση των θέσεων της G700 για την παιδεία θα βρείτε τις θέσεις μας όπως αυτές έχουν αποσταλεί στους αρμόδιους.

    ReplyDelete
  23. Οποιαδήποτε συζήτηση αφορά το σχολείο θα πρέπει να λαβαίνει υπόψη ότι αφορά ένα πολύ σημαντικό και καθοριστικό κομμάτι της ζωής των νέων.Και μαυτή την ένοια θα πρέπει να εντάσεται σε μια γενική ιδεολογία αντιμετώπισης της νεότητας.
    Η γνώμη μου είναι ότι τα παιδιά σήμερα ωριμάζουν διανοητικά πολύ πιό γρήγορα απο τις παλιότερες γενιές.Το πρόβλημα βρίσκεται στη συναισθηματική τους ωρίμανση.Γιαυτό στη σχολική ζωή πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα όχι στις γνώσεις αλλά στην αγωγή.Πρέπει να καταργήσουμε το γνωσιοκεντρικό σχολείο και να αναπτύξουμε το παιδαγωγικό.

    ReplyDelete
  24. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε μεταξύ των άλλων και με μεγαλύτερη εμπλοκή των νέων στη κοινωνία των ενηλίκων.Μεταξύ των μέτρων προς αυτή τη κατεύθυνση θα ήταν και η ψήφος στα 16.

    ReplyDelete
  25. Σήμερα τα προβλήματα που οφείλονται στην ακινητική ζωή,τη κακή διατροφή,την ανεπάρκεια των γονέων,τη πληθυσμιακή έκκρηξη στις πόλεις, είναι πολύ πιό σημαντικά από τα προβλήματα των γνώσεων.Η γνώση πιά είναι παντού και ευκολοαπόκτητη.Σε σημείο που για αυτό και μόνο το λόγο δεν θα χρειαζόταν σήμερα το σχολείο.Το σχολείο οφείλει να γίνει θεσμός αγωγής και κοινωνικοποίησης των νέων το ταχύτερο δυνατό.

    ReplyDelete
  26. @ parmenides
    Μεταξύ των μέτρων προς αυτή τη κατεύθυνση θα ήταν και η ψήφος στα 16.

    Ο Γιώργος ΜΑΣ, ο Μεσσίας και η εγγονούλα μου θα εισάγουν τον ψήφον στα 12.

    ReplyDelete
  27. θα εισαΓΑγουν

    τΗΝ ψήφον

    κυρία Γεννηματά μου

    ReplyDelete
  28. Σιωπή. ΠΩΣ τολμάς εσύ μιά domestique της κατωτάτης υποστάθμης να διορθώνεις μιά κυρία της ανωτάτης σοσιαλιστικής κοινωνίας.

    ReplyDelete
  29. Από το διάλογο πάνω σε αυτό το ποστ φαίνεται ποιος έχει παιδιά και μάλιστα έχει ασχοληθεί μαζί τους.

    ReplyDelete
  30. To IB ειναι σίγουρα ένα βήμα μπροστά απο την τρέχουσα και κατάπτυστη Ελληνική εκπαιδευτική αθλιότητα... στη οποία μας έφερε η δωρεάν ακριβότερη παιδεία (σε προπανεπιστημιακό στάδιο) του κόσμου χάριν στον μεγαλοφυή Ανδρέα Παπανδρέου...

    Όμως το αγγλικό σύστημα των GCE (General Certificate of Education) με την ανεξάρτητη επιτροπή εξετάσεων (UCCA) και την ελευθερία του κάθε Πανεπιστημίου να ορίζει αυτό αγνοώντας την κάθε κυβέρνηση το πόσους φοιτητἐς θα δεχτεί, είναι πολύ καλλίτερη πρόταση (GCE >Πρόταση Μπαμπινιώτη έναντι του ΙΒ > Πρόταση Βερέμη)

    Να επισημάνω μόνο ένα απο τα τεράστια πλεονεκτήματα της πρότασης Μπαμπινιώτη.

    Τα GCE είναι ανεξάρτητα και ο κάθε ενδιαφερόμενος μαζεύει οσα θέλει με εξετάσεις όποτε είναι έτοιμος... μία - μία, δυο – δύο, τρείς – τρείς και ούτω καθεξής...

    Στο ΙΒ αυτό δεν συμβαίνει και στο τέλος δεν φέρνει την εξυγίανση στο σημερινό σύστημα των πανελληνίων παρά τις ουσιαστικές διαφορές του...

    ReplyDelete
  31. @Right Mutualist

    πολύ σωστές επισημάνσεις...

    ReplyDelete
  32. @parmenides

    να σου θυμίσω ότι ο άλλος Βενιζέλος της μεγάλης Ελλάδας, ήταν αυτός που ισορρόπησε το σύστημα φτιάχνοντας τεχνολογικές σχολές ώστε να μη πηγαίνουν όλοι στα Πανεπιστήμια, λόγω του αστείρευτου κομπλεξισμού της ελληνικής κοινωνίας..

    Ο Βενιζέλος τάσιαξε και οι ξεπουλημένοι και λιγούρηδες μιμητιστές των μετέπειτα ποικίλων κομματολαγνεικών αποκλίσεων τα κατέστρεψαν...

    Έτσι πας στο νοσοκομείο και κάνεις την προσευχή σου να μη σου βάλουν στο γύψο το πόδι που δεν έσπασες... όπως έγινε πραγματικά απο γιατρό του φοβερού ΕΣΥ...

    ReplyDelete
  33. Αν και είναι όντως πολύ καλή ιδέα η εξέλιξη του Ελληνικού συστήματος σε ένα σύστημα όμοιο με το IB, υπάρχουν ορισμένα προβλήματα:
    - Η εκκλησία πολύ δύσκολα θα επιτρέψει την κατάργηση διδασκαλίας θρησκευτικών.
    - Οι καθηγητές πρέπει να είναι μορφωμένοι και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα: να πάψουν να διδάσκουν τους μαθητές τους πως να περάσουν ένα μάθημα, και να διδάξουν την ύλη.
    - Τα βιβλία απαραίτητα για διδασκαλία ύλης επιπέδου ΙΒ είναι αρκετά ακριβά. Το κράτος θα πρέπει να επιχορηγήσει όλους τους μαθητές δημοσίου.
    ΜΦΧ,
    Α.Χ. Κατσάμπας

    ReplyDelete