Sunday, August 10, 2008

China super-power show

Υπερθέαμα επικών προδιαγραφών, τεχνολογική αρτιότητα, συγχρονισμός χιλιάδων καλλιτεχνών, εθελοντών και στρατιωτών, πυροτεχνήματα. Μπορεί να δημιούργησαν τη ζητούμενη τηλεοπτική εικόνα όμως εμάς δεν μας ενθουσίασαν.

Αντιθέτως, βρήκαμε το σόου υπέρ του δέοντος σοβινιστικό και μιλιταριστικό. Με την μπάντα του ναυτικού να παίζει μουσική στο ξεκίνημα, το στρατιωτικό άγημα να παραλαμβάνει τη σημαία σε άψογο βήμα χήνας στη συνέχεια, και την οργανωμένη μάζα να βγάζει τακτικά πολεμικές κραυγές που θύμιζαν κάτι από τα "Άβε Καίσαρ" των μονομάχων μπροστά σε Ρωμαίο αυτοκράτορα.

Καμία σχέση δηλαδή με την ειρηνική φράση του Κινέζου φιλοσόφου Κομφούκιου ότι "όλοι αυτοί που βρίσκονται πέρα από τις τέσσερις θάλασσες είναι αδέλφια μου", μήνυμα το οποίο απεστάλει κατά την τελετή έναρξης εν μέρει και με σκοπό να καταλαγιάσει το διεθνή θόρυβο γύρω από την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Θιβέτ και άλλου.

Δεν ξαφνιαστήκαμε. Μπορεί για τους απλούς Κινέζους πολίτες οι Ολυμπιακοί Αγώνες να είναι μια καλή ευκαιρία να δείξουν ότι η νέα Κίνα είναι πολύ διαφορετική από την παλιά, για τους αξιωματούχους όμως και την κεντρική κυβέρνηση αποτελούν μια σπουδαία ευκαιρία για προβολή κι επίδειξη ισχύος. China super-power show.

42 comments:

  1. KAI που ν ακούσετε και το άλλο. Στο group των μοτοσυκλετιστών (σύν δυό μικρά buses) εξ Ελλάδος που μετέφεραν τον ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΚΛΑΔΟΝ ΕΛΑΙΑΣ - θα διαβάσατε πως είχαν και ένα τραγικό ατύχημα στο μέσον της διαδρομής,

    ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΑΠΗ η είσοδος στην ΚΙΝΑ. Προφανώς, φοβούνται διότι ο καλός μου φίλος Γιάννης Θεοχαρόπουλος, ΓΥΡΙΖΕΙ και documentaire πάνω στην διαδρομή ΚΑΙ την εμπειρία.

    ΚΑΙ ΑΝΤΙ να ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΥΘΕΙ γι αυτό, ο ΜΑΚΙΓΙΑΡΙΣΜΕΝΟΣ Κουκουές Αλαβάνος, ασχολήθηκε με το ΓΙΑΤΙ και ΠΩΣ οι operateurs έδειξαν τον πρώην βασιληά της Ελλάδας και την συζυγό του όταν παρήλασε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ.

    ΑΛΛΑ, τ' είχες Γιάννη τ' είχα πάντα κύριε Αλαβάνο μου ε;;;;

    ΕΔΩ ΚΑΡΑΒΙΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΒΑΡΚΟΥΛΕΣ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΝ.

    Κονρολογίς, θάπρεπε, ως αστός και απόφοιτος του Βαρβακείου, ΑΝΟΗΤΕ Αλαβάνο να γνώριζες ότι πρώην ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΡΑΤΩΝ θεωρούνται μέλος της Ιστορίας μιάς χώρας. Εάν, πχ στο Πεκίνο δεν παρίστατο ο Bush αλλά, πες, η C. Rice και ο Bill Clinton, τότε, την στιγμή παρέλασης της Αμερικανικής Αντιπροσωπείας θα έδειχναν τον Clinton και όχι την Rice.

    Ο Κωνσταντίνος Glucksburg είναι τέως βασιλεύς της Ελλάδος, whether you and I like it or not.

    ReplyDelete
  2. Να ρωτήσω εγώ κάτι, που δεν είμαι στην Ελλάδα και δεν βλέπω ειδήσεις;

    Δεν ήταν κανένας άλλος απεσταλμένος του κράτους να δείξουν οι κάμερες; (αλήθεια ρωτάω, δεν έχω ιδέα). Αν θυμάμαι καλά, έπρεπε να ήταν εκεί ο ξάδερφος Λιάπης...

    Σχετικά με τον Κοκό: οι _έκπτωτοι_ αρχηγοί κράτους ήταν πάντα ενα ευαίσθητο ζήτημα. Άλλο να δείξεις ένα πρώην πρωθυπουργό, υπουργό κτλ, και άλλο έναν έκπτωτο βασιλιά. Εν πάσει περιπτώσει, σιγά τα ωά...

    Α, και ένα άλλο ωραίο: από τους ~20.000 που συμμετείχαν, περίπου οι μισοί ήταν δανεικοί στρατιώτες! (πηγή: BBC news).

    ReplyDelete
  3. Καλά κάνανε και μας δείξανε το Κοκό οι Κινέζοι.Για να δούμε τί καπνό φουμάρουν αυτοί οι καταγώγειοι κιτρινιάρηδες,που "τους καταχθονίους ανέστησαν".Αυτά δεν τα βρίσκω και τόσο τυχαία.Αντικατοπρίζουν τη γενετική τους σχέση με τους Βασιλιάδες,όπως ημών με τη Δημοκρατία.
    Ηθελαν κάπως να μας τρομοκρατήσουν και το πέτυχαν.Τhanks China.

    ReplyDelete
  4. Aπό ό,τι γνωρίζω παρίσταντο ΚΑΙ η Υπουργός Εξωτερικών και ο Υπουργός Πολιτισμού.
    Κανονικά, βάσει του ισχύοντος πρωτοκόλλου της Υπηρεσίας Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών, ο/η Υπουργός Εξωτερικών φέρει πρεσβεία έναντι του Υπουργού Πολιτισμού ως προς την εκπροσώπηση.

    Ομως, δεν γνωρίζω εάν, στην περίπτωση Πολιτιστικών και Πολιτισμικών εκδηλώσεων του επιπέδου των Ολυμπιακών Αγώνων, η ιεράρχηση αλλάζει, με τον Υπουργό Πολιτισμού να προηγείται.

    ΕΠΙΣΗΣ, ΔΕΝ γνωρίζω εάν η ΔΟΕ προσκαλεί επισήμως τα ΚΡΑΤΗ, στην οποία περίπτωση, το ποιός θα εκπροσωπούσε τον ΑΡΧΗΓΟ του Ελληνικού Κράτους, που είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, θα ήταν στην δικαιοδοσία του Γενικής Γραμματείας της Προεδρίας, η οποία θα ακολουθούσε το εκ του Συντάγματος πρωτόκολλο που ορίζει ότι οι
    1ος
    2ος
    3ος και
    4ος
    ΠΟΛΙΤΕΣ της Ελληνικής Επικράτειας
    είναι,
    ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας,
    ο Πρωθυπουργός,
    ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου, και
    ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αντιστοίχως, ήτοι
    οι κ.κ.
    Παπούλιας,
    Καραμανλής,
    Σιούφας, και
    Παπανδρέου.

    Ως προς την παρατήρηση του Ορέστη ότι έκπτωτοι ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΡΑΤΟΥΣ είναι "άλλο", θα ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ, αλλά στην περίπτωση του Κωνσταντίνου θα ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ και εξηγούμαι.

    Ο Κωνσταντίνος έχασε την ιδιότητά του με referendum (plebiscite) της 8ης Δεκεμβρίου 1974. Αλλά κατά την περίοδο 1964 - 1973 ήταν ο συνταγματικός βασιληάς της Ελλάδας, στον ίδιο βαθμό που ο κ. Σαρτζετάκης*, για τα καμώματα του οποίου ντρέπεται ΟΛΗ η Ελλάδα, ήταν Πρόεδρος της Δημοκρατίας γιά μιά πενταετία (ΓΕΓΟΝΟΣ που ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΠΕΡΙΤΡΑΝΩΣ την ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΑ του Ανδρέα Παπανδρέου στις επιλογές του!!!!!!).

    ΕΚΕΙ που ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ ο Ορέστης είναι ότι ο Κώνσταντίνος AΡNEITAI συστηματικά να ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ της ΕΛΛΑΔΟΣ, βασική προϋπόθεση του οποίου είναι να ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ το ΕΠΙΘΕΤΟ, οποιοδήποτε ΕΠΙΘΕΤΟ της αρεσκείας του. Υπ αυτήν την έννοια, λοιπόν, ΔΕΝ μπορεί να εκπροσωπεί την Ελλάδα, ως εντεταλμένος ή ΜΗ εντεταλμένος, της Προεδρία ή της Κυβέρνησης της Ελλάδος.

    Τέλος, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η ΔΟΕ, καλώς ή κακώς, έχει ένα δικό της πρωτόκολλο (so to speak), ανάλογο με την εθιμοτυπία του λεγόμενου Gοtha, που ισχύει στους βασιλικούς οίκους για εσωτερική κατανάλωση, δλδ στις εσωτερικές ΜΗ εθνικές τους λειτουργίες. Ο Κωνσταντίνος είναι ενεργό μέλος της ΔΟΕ και Ολυμπιονίκης (χρυσού, Ρώμη, 1960) που εκπροσωπούσε την Ελλάδα.

    *Ο κ. Σαρτζετάκης έχει επανειλημμένα προκαλέσει embarrassment (αμηχανία) στην Ελλάδα μέσα από την μεγαλομανία του. ΟΤΑΝ, προ ετών έστειλε την κόρη του, Παναγιούλα ή Παναγιωτούλα ή κάπως έτσι, στην Γαλλία γιά να σπουδάσει ΖΗΤΗΣΕ, προσέξτε ζήτησε, από την ΓΑΛΛΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ να τις παράσχουν ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Στο αίτημά του, η Γαλλική Δημοκρατία απάντησε ότι εκείνη την περίοδο ΔΕΝ ήταν αρχηγός κράτους ΜΗΤΕ στο παρελθόν είχε εκλεγεί από τον λαό - οι δυό λόγοι γιά τους οποίους θα εδικαιούτο παροχής ασφάλειας για την Παναγιωτούλα.
    Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ της ΕΛΛΑΔΟΣ!!

    ReplyDelete
  5. Κάνανε το Σουδάν μια μπουκιά και την Αφρική σπίτι τους.Αλλά δεν κουνιέται φίλο.Τί καλός που είναι ο Κίτρινος ιμεριαλισμός!

    ReplyDelete
  6. "...πρώην ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΡΑΤΩΝ θεωρούνται μέλος της Ιστορίας μιάς χώρας.."

    Συμφωνώ αλλά της ιστορίας των μαυσωλείων,που αρέσουν τόσο στους Κινέζους.
    Αισθάνομαι ότι μας προσέβαλαν.Πρέπει να ζητήσουν συγνώμη.Διαφορετικά η πράξη τους θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ως στοχευμένη δολιότητα κατά του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος.
    Ας αναλογιστούμε πως θα αντιδρούσαν αυτοί σε ανάλογες περιπτώσεις.
    Οι Ολυμπιακοί αγώνες πρέπει να γίνουν Λαικοί Αγώνες και όχι Αγώνες των Ευγενών και της Αριστοκρατίας.Και αυτό οι Κινέζοι ήταν ευκαιρία να το δείξουν και να το προωθήσουν,όπως κάνανε οι Ελληνες το 2004 με μεγάλη επιτυχία.

    ReplyDelete
  7. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι είναι αθώοι του αίματος.Και ότι ο Κοκός προέκυψε, λάγω διαφωνίας Ντόρας-Λιάπη, με υποδειξη της Ελληνικής πλευράς.
    Ασύλληπτο αλλά αχώνευτο.Δεν μπορεί. ΔΕΝ μπορεί να είναι έτσι.

    ReplyDelete
  8. Hρέμησε Παρμενίδη μου. Είναι λόγος αυτός να ασχολούμαστε με σαχλαμάρες; Αλλωστε το ότι η ΤV έδειξε τον Κωνσταντίνο δεν δηλοί κατ ουδένα τρόπο ότι ο κύριος αυτός εκπροσωπούσε κανένα.

    ReplyDelete
  9. Μιλιταριστικό και επιλεκτικό ως προς την ιστορία της χώρας, ήταν το σόου της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Κίνα.

    Η προτίμηση χιλιάδων ανθρώπων σε τέλειο συγχρονισμό (εκπαιδεύονταν από το 2003) έναντι περισσότερο θεατρικών παραστάσεων, ήταν ένδειξη δύναμης και εισαγωγής της
    Κίνας στην παγκόσμια κατάταξη των υπερδυνάμεων, όχι ειρήνης και συνεργασίας μεταξύ των λαών.

    Μερικοί λένε, συγκρίνοντας την τελετή της Αθήνας με αυτή του Πεκίνου, ότι η δική μας ήταν ανθρωποκεντρική, όπως ακριβώς και η αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Η τελετή του Πεκίνου είχε κυρίαρχο στοιχείο τον άνθρωπο ως υποχείριο, υποτάσσοντας τον στο σύνολο, κάνοντας τον ασήμαντο ως μονάδα.

    Το σίγουρο είναι ότι η Κίνα δεν είναι λατρευτή από πολλούς σε αυτόν τον κόσμο. Οι πολίτες του κόσμου δεν της χαϊδεύουν τα αυτιά, κι αν εξαιρέσει κανείς τα απαράδεκτα προπαγανδιστικά ελληνικά ΜΜΕ, ακόμα και τα ΜΜΕ ανά τον κόσμο καλλιεργούν αυτή τη δυσαρέσκεια, δυσφορία, ανυσηχία για τη μελλοντική συμμετοχή ενός ακόμα σοβινιστικού κι ιμπεριαλιστικού κράτους στην παγκόσμια σκακιέρα ισχύος.

    Το ζήτημα είναι πώς, πολιτικά και θεσμικά, θα αξιοποιηθούν οι διεθνείς θεσμοί και συνεργασίες για την τιμωρία της Κίνας στη μη συμμόρφωση ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα, ως προς το παγκόσμιο εμπόριο κλπ.

    Φοβού την Κίνα ή τέρμα στον στρουθοκαμηλισμό μας?

    ReplyDelete
  10. KAI το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ !!!!!!!!!!!!!!
    ΟΣΟΝ αφορά στο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ακόμα και οι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ του Ελληνικού περιβάλλοντος, τα ΕΛΕΕΙΝΑ ΠΑΣΟΚΙΑ εν συνεργασία με τoν ΧΥΔΑΙΟ και ΑΜΑΘΗ ΛΑΟ, είναι

    ΑΘΩΟΙ δίπλα στους Κινέζους.

    Το ΝΕΦΟΣ ΟΡΓΙΑΖΕΙ στο ΠΕΚΙΝΟ και σε όλες τις Κινεζικές Μεγαλουπόλεις!

    ReplyDelete
  11. Η Κίνα είναι η πρωταγωνίστρια χώρα στον κόσμο όσον αφορά την καταστροφή του περιβάλλοντος. Όχι μόνο νέφος σε μεγαλουπόλεις, αλλά ολόκληρα βουνά σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως το Περού, εξαφανίζονται από προσώπου γης για την εκμετάλλευση πρώτων υλών, διώχνοντας ταυτόχρονα τους κατοίκους τους γρήγορα και μουλωχτά (είναι ειδικοί σε αυτό, μόνο στο Πεκίνο ξερίζωσαν πάνω από 1 εκ. άτομα από τα σπίτια τους λόγω Ολυμπιακών Έργων). Η Κίνα έχει την πρωτιά στις ρύπους, ξεπερνά νομίζω φέτος ακόμα και τις ΗΠΑ. Το πολύ ενδιαφέρον και παράδοξο ταυτόχρονα σημείο είναι, όμως, το γεγονός ότι στην βιομηχανία της παραγωγής ενέργειας από εναλλακτικές κι ανανεώσιμες πηγές (όπως κατασκευή τουρμπίνων αξιοποίησης αέρα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας), η Κίνα φαίνεται να γίνεται πιο ανταγωνιστική ακόμα κι από τις ΗΠΑ. Θα έχουμε δλδ από τη μία μεγάλο προμηθευτή τεχνολογίας για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, που όμως θα εξάγεται για τους "χαζούς" που προτιμάνε να πληρώσουν περισσότερο αλλά να διαφυλάξουν το φυσικό πλούτο και περιβάλλον του πλανήτη.
    Μαθήματα επιχειρηματικότητας και ήθους από την Κίνα λοιπόν..

    ReplyDelete
  12. Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ


    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ
    ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
    http://www.epithesh.blogspot.com/
    * ***********************

    ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
    ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΙΚΤΟΣ,
    Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΟΣΜΟΣ*.

    H EΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗ ΡΑΓΔΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΨΗ ΤΟΥ ΒΙΩΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.

    ΚΙ' ΟΜΩΣ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ:

    Α. ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ .

    Β. ΣΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΗΡΟΥΣ, ΦΤΩΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥΣ.

    Γ. ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΚΟΙΝΩΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙΔ. ΣΕ ΜΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΟΥΣΑ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΑΝΑΓΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΡΑΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ.

    ΠΟΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ Σ΄ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΠΩΣ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΟΥΝ, ΟΛΑ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΘΡΩΠΙΝΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ, ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ, ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ, ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

    ΠΟΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΘΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΥΝΑΤΗ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ, ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ;

    ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΓΙ΄ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΣΟΙ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΒΛΑΠΤΕΙ ΑΥΤΗ Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ;ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΤΙΤΩΝ, Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ;

    Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
    ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΙΤΗΜΑΤΑ:

    1. ΕΡΓΑΣΙΜΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 30 ΩΡΩΝ ΧΩΡΙΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ.

    2. ΚΑΘΕ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΩΡΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΘΑ ΑΜΟΙΒΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 5ΠΛΑΣΙΟ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ.

    3. ΑΠΟΡΟΦΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ (ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ) ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΘΕΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.

    4. 10 ΜΗΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ , ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ

    ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
    ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΒΕΒΑΙΑ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑΚΗΣ ΔΗΜΑΚΡΑΤΙΑΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΙΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΟΥΜΑΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΤΣΜΟΥ.

    ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.

    ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ.

    ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ.


    Για την Πρωτοβουλια Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό
    Κώστας Λάμπος
    _______________________________
    * ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ.ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΛΕΜΕ ΠΑΡΩΝ

    ReplyDelete
  13. Κάτι τέτοια βλέπουν τα κέντρα εξουσίας σε Ευρώπη και Αμερική και τους τρέχουν τα σάλια!

    ReplyDelete
  14. parakoloutho edo kai mines to blog sas, arxika me arketo endiaferon alla tora pia me megali apogoiteysi. ton teleytaio kairo sximatisa tin apopsi oti aytoi pou afinoun ta comments tous se ayto to blog einai oi Pretenteris, Kapsis, Stai, Trankas, Kakaounakis kai ola ta ypoloipa skoupidia ton MME (sorry an ksexasa na anfero kapio skoupidi alla einai para pola gia na ta anafero ola).
    Meta apo to simerino post kai ta comments pou eida prepei na anatheoriso. autoi pou afinoun ta comments einai mallon o Emilios Liatsos kai ta ta tria maimoudakia apo to deltio eidiseon tou Star.
    ANTI NA ASXOLITHITE ME TIPOTA SOVARO ASXOLISTE ME TIN TELETI ENARKSIS TON OLYMPIAKON?????
    Ti na po? me ti tha axolithite stin sinexia me tin eggimosini tis Katias Zigoulis???

    Eytyxos yparxoun kai merikoi (an kai ligoi) sovaroi anthropoi se ayton ton kosmo pou asxolountai me sovara pragmata. anaferomai sto comment tou Kosta Lampou!!!!!! MPRAVO!!!!! einai to proto comment edo kai mines pou diavasa kai eixe kati na pei.

    oso gia tous ypoloipos den pate na ftiaksete ena blog me titlo "gia ola ftaei to polytexnio kai h metapoliteysi"? afou opio kai na einai to thema sto telos tha kataferete na kataliksete ekei.

    AN OSOI AFINETE COMMENTS EDO ANTIPROSOPEYETE TIN GENIA MOU TOTE LOIPAME POU TO LEO ALLA MAS AKSIZEI H KATASTASI STIN OPOIA VRISKOMASTE.

    ReplyDelete
  15. Συμφωνώ κύριε sub μου.

    Γιά να ΜΗ μιλήσουμε γιά τα comments αυτού του φασίστα του Κομφούκιου που τάχει βάλει με μας επειδή θέλουμε νΑ ΣΤΗΡΊΞΟΥΜΕ

    τον

    ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΝΘΡΩΠΟ και

    όχι τους δήθεν αριθμούς του. Πως είναι δυνατον, διερωτώμαι, όταν ο κρατικός κορβανάς είναι μιά αστείρευτη πηγή πλούτου να ΜΗ δίνουνε στον άτυχο λαό που πεινάει και δεν έχει να αγοράσει ένα κιλό κολολυθάκια;;;;;;;;;;;;

    Σας φιλώ η λατρεμένη σας

    Φωφάκη

    ReplyDelete
  16. @sub
    "sorry an ksexasa na anfero kapio skoupidi alla einai para pola gia na ta anafero ola"

    Ξέχασες να αναφέρεις την αφεντιά σου.Θέλεις ολόκληρο ΧΥΤΑ για να τη χωρέσεις.Και έχει και μιά μπόχα....

    ReplyDelete
  17. Ο sub μου θυμίζει τα δισδιάστατα πλασματάκια εκείνα που μοιάζουν σαν μπάλες του Pacman, στο ντοκυμαντέρ "What the blip do we know?", και συγκεκριμένα το κομμάτι όπου εμφανίζονται να ζούνε στο δικό τους δισδιάστατο κόσμο, αρνούμενα κατηγορηματικά να δούνε τη μεγαλύτερη εικόνα, δλδ το τρισδιάστατο και τετραδιάστατο σύμπαν. Κι έτσι αναλώνονται σε μια τετριμένη ρουτίνα με το φόβο κι άρνηση μιας περισσότερο φιλοσοφικής κι υπαρξιακής αναζήτησης.

    Κρίμα, γιατί η μεγαλύτερη εικόνα είναι που δίνει απαντήσεις και οράματα sub.

    ReplyDelete
  18. "What the blip do we know?"

    Ένα από τα αγαπημένα μου ντοκιμαντέρ, το προτείνω ανεπιφύλακτα!

    ReplyDelete
  19. Κώστα είπες:

    ΠΟΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΘΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΥΝΑΤΗ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ, ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ;


    Φίλε μου, ολόκληρος ο συλλογισμός που ανέπτυξες μέσα από το κείμενο σου είναι μια επανάσταση χωρίς αιτία. Και θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω το γιατί.

    Η τεχνολογική επανάσταση στην οποία φαίνεται να επενδύεις τόσα πολλά δεν είναι καθόλου ανεξάρτητη των παγκόσμια νομιμοποιημένων ιδεολογημάτων. Αυτό που εννοώ είναι ότι το κύμα της τεχνολογικής εξέλιξης δεν είναι ανεξάρτητο του ανθρώπου, ή κάποιος αυτόνομος μηχανισμός τον οποίο αρκεί να απελευθερώσεις (από τί και πώς;), oύτως ώστε να βρει την ευκαιρία και να εκδιπλωθεί πλήρως για να μας λύσει σαν άλλος από μηχανής Θεός όλα μας τα προβλήματα.

    Από την άλλη θεωρείς πως τα προβλήματα της ανθρωπότητας είναι μόνο ή σχεδόν μόνο οικονομιστικού χαρακτήρα. Γιατί βρε αδερφέ αυτήν η ιδεολογική μονομέρεια;
    Ή απορρίπτεις ολοκληρωτικά το σύστημα και προτείνεις κάτι καινοφανές στη θέση του, ή αποδέχεσαι το σύστημα και προσπαθείς να βελτιώσεις τη θέση σου εντός του. Ολίγον έγκυος, ή ολίγον επαναστάτης δεν γίνεται. Στις θέσεις σου καταγγέλλεις μεν το σύστημα αλλά από την άλλη ζητάς και ονειρεύεσαι τα του συστήματος.

    Με πιάνεις;

    Η τεχνολογία, ως ένα αποτέλεσμα του ανθρώπινου νοητικού δυναμικού είναι στενά συνυφασμένη με τα ιδεολογήματα ή οτιδήποτε άλλο μορφοποιεί το ανθρώπινο νοητικό δυναμικό. Με άλλα λόγια δεν μπορείς απλά και μαγικά να απελευθερώσεις την τεχνολογία από τον ιδεολογικό καταναγκασμό του συστήματος, ζητώντας από την άλλη πράγματα τα οποία εμπεριέχονται στο σύστημα, αν δεν θέσεις τον τρόπο αλλά και την φύση του μηχανισμού τον οποίο θα χρησιμοποιήσεις για να πετύχεις την απελευθέρωση.

    Αν ήθελες να είσαι συνεπείς με τις (επαναστατικές) θέσεις που διατυπώνεις, τα αιτήματα των θέσεών σου και τα όνειρά σου θα έπρεπε να τοποθετούνται ολοκληρωτικά έξω από το σύστημα το οποίο απορρίπτεις, αφού εν τέλει μιλάς για απελευθέρωση.
    Ζητώντας πράγματα τα οποία εμπεριέχονται μέσα στο σύστημα το νομιμοποιείς de facto, έστω κι αν αυτό γίνεται ασυνείδητα και ακούσια.

    Αλλά είπαμε, όπως η τεχνολογία έτσι και ολόκληρο το ανθρώπινο νοητικό δυναμικό μορφοποιούνται από τις εκάστοτε επικρατούσες ιδεολογίες, κι οτιδήποτε έξω από τα όριά του είναι μια απροσπέλαστη για το ανθρώπινο μυαλό περιοχή. Είναι σαν προσπαθείς να σχηματοποιήσεις στο μυαλό σου έναν χώρο 5 διαστάσεων. Είναι αδύνατον να το κάνεις, ακόμα και να το ονειρευτείς.

    Φυσικά είσαι ελεύθερος να αναπτύσσεις τις απόψεις σου με την ελπίδα αυτές οι θέσεις να οικουμενοποιηθούνε, να αποκτήσουν νομιμοποίηση, και να γίνουν έτσι ο χαλίφης στη θέση του χαλίφη. Το μεγάλο πρόβλημα της ανθρωπότητας όμως δεν είναι τόσο οι ιδεολογίες, όσο οι μηχανισμοί που αυτές διαχειρίζονται.

    Αλλά την κατανόηση αυτήν δεν είναι δυνατόν να στη διδάξει κανείς. Αν στη διδάξει κάποιος δεν θα το καταλάβεις ποτέ σου. Είναι από αυτά τα πράγματα τα οποία πρέπει να ανακαλύψεις από μόνος σου.

    ReplyDelete
  20. @ vaggelas

    Εξαιρετικό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  21. Μεσούσης της Ολυμπιακής εκεχειρίας ο, Υψηλός προσκεκλημένος των Ολυμπιακών αγώνων της ειρήνης του Πεκίνου, Βλαδιμίρ Πούτιν διέταξε τα Ρωσσικά τάνκς να εισβάλλουν στη Γεωργία.
    Προσέξτε τη σημειολογία,ερμηνεύει χωρίς να είναι οιωνοσκοπία.

    ReplyDelete
  22. @parmenides

    Είναι έτσι όπως τα λές τα πράγματα; Τους Γεωργιανούς δεν τους έτρωγε λίγο; Δεν είμαι σίγουρος ότι δαιμονοποιώντας τον Πούτιν βλέπεις τα πράγματα υποκειμενικά. Ποιοί και πόσοι αγωγοί περνούν (απ'ότι ακούγεται) μέσα από τη Ν. Οσετία; Μήπως ο Μπούς ήθελε να ελέγξει τα ανακλαστικά της αρκούδας; Λέω μήπως. Διότι άκουσα δηλώσεις αμερικανών αξιωματούχων που μετέδωσε το Μέγκα, που έλεγαν ότι ξαφνιάστηκαν από την ταχύτητα της αντίδρασης της Μόσχας.

    Το γεγονός ότι είμαστε έτοιμοι σα λαός να εκφράσουμε αντιαμερικανικά αισθήματα δεν αναιρεί την πιθανότητα ανάμειξής των ΗΠΑ στο σκηνικό αυτό. Λεω τωρα...

    ReplyDelete
  23. επίσης δεν γνωρίζω γιά καμιά επισήμως ανεγνωρισμένη Ολυμπιακή εκεχειρία, εκτός από αυτή που υπήρχε πρίν από 2500 χρόνια. Σήμερα, απλα εμείς βαυκαλιζόμαστε ότι υπάρχει. ΚΑΝΕΙΣ δεν την αναγνωρίζει.

    ReplyDelete
  24. Ενα αρκετά νηφάλιο και ισορροπημένο άρθρο είναι το κάτωθι. Προσέξτε τα σημεία 3 και 7.


    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7553390.stm

    ReplyDelete
  25. "Αμερικανικός δάκτυλος".
    Εδώ οι Αμερικάνοι χρησιμοποίησαν τον αντίχειρα και όχι το δείκτη που επιβάλλει το πρωτόκολλο.Γιαυτό και ο Πούτιν πόνεσε και μαζί του και οι πάμπολλοι Ανακτες που μοιράζονται την ίδια...έδρα με το Βλαδίμηρο.
    Ανάγωγοι που είναι αυτοί οι Αμερικανοί.

    ReplyDelete
  26. φτωχέ ΚΕΣεδάκο, πάλι δεν πήρες τα χάπια σου; Εχεις πρόβλημα και φυσικά καταφεύγεις σε πρόστυχα και ηλιθίως ανάγωγα σχόλια ως συνήθως.

    Εξεστιν ΚΕΣέδεσι ασχημονείν.

    [Τώρα το αν πόνεσε ο Πούτιν, μένει να το δούμε. Εσύ γλείψε λίγο μπάς και σου ρίξουν κανα κόκαλο και από τα 699.99 ευρώ πας στα 700.]

    ReplyDelete
  27. Αγαπητέ μου φίλε "vaggela",
    επειδή , καλό είναι , όταν μπαίνουμε σε ένα διάλογο, να μην κομματιάζουμε την άποψη του συνομιλητή μας και φυσικά να απαντάμε επι της ουσίας της άποψής του, γι' αυτό σου υπενθυμίζω την παρακάτω παράγραφο:
    ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΒΕΒΑΙΑ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΟΥΜΑΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

    Και για να κατανοήσεις καλύτερα τις απόψεις της Πρωτοβουλίας Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό θα ήταν χρήσιμο να κάνεις μια επίσκεψη στις ιστοσελίδες της.
    Ως απάντηση στο σχόλιό σου, που βρίσκεται στον αέρα και ελάχιστη σχέση έχει με το δικό μας κείμενο, σου αφιερώνω το παρακάτω κείμενό μας:

    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
    www.epithesh.blogspot.com
    www.globala.blogspot.com
    www.picturesforwords.blogspot.com
    www.infonewhumanism.blogspot.com
    e-mail: prodial21@gmail.com

    Ο ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 21ουΑΙΩΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ

    Κώστας Λάμπος

    Λόγος περί Ουμανισμού-Ανθρωπισμού , με την έννοια της ‘ηθικής’ της εκάστοτε άρχουσας τάξης, της ‘φιλανθρωπίας των αρχόντων’, της ‘παιδείας’ κ.λπ., γίνεται από την κλασική αρχαιότητα, το σκοταδιστικό χριστιανικό μεσαίωνα, τα απολυταρχικά και φασιστικά καθεστώτα, μέχρι και την Pax Americana, που με τους ‘ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς’ της θέλει να επιβάλλει την παγκοσμιοποίηση του κεφαλαίου .
    Ο Μαρξ αντέταξε, απέναντι στην αφηρημένη έννοια του υποκριτικού ‘ουμανισμού’ των εξουσιαστών, την έννοια του «συγκεκριμένου, του εμπράγματου Ουμανισμού», η αναζήτηση του οποίου θα μπορούσε να οδηγήσει τους εξουσιαζόμενους στην απελευθέρωση και τον άνθρωπο στην αληθινή ανθρώπινη φύση του. Ο Heidegger μίλησε για τον «Ανθρωπισμό του Είναι», όπου όμως «ο άνθρωπος νοείται όχι ως σχεδιάζων (Entwerfender), αλλά ως σχεδίασμα (Entwurf)».
    Επειδή είναι προφανές πως ο Χάιντεγκερ αναφέρονταν στο ‘καπιταλιστικό είναι’, όπου ο άνθρωπος είναι ‘σχεδίασμα’, δηλαδή αντικείμενο εκμετάλλευσης, ενώ ο Μαρξ αναφέρονταν στον Ουμανισμό, όπου ο άνθρωπος θα είναι ο ‘σχεδιαστής’, δηλαδή το υποκείμενο της ιστορίας του και ο διαμορφωτής της αληθινής φύσης του, γι’ αυτό προτείνουμε να ξεκινήσουμε την αναζήτηση της φύσης και του χαρακτήρα του Νέου Ουμανισμού, του Ουμανισμού του 21ου Αιώνα από την προσέγγιση του Μαρξ, που αντιλαμβάνονταν τον Ουμανισμό όχι απλά ως ένα μεταβατικό μετακαπιταλιστικό ‘κοινωνικό σύστημα’, αλλά ως κάτι πολύ σημαντικότερο, ως ένα Νέο Οικουμενικό Πολιτισμό.
    *
    Πριν από μερικές δεκαετίες το επίκαιρο ερώτημα-κραυγή ήταν: ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ; Έκτοτε ο τότε 'υπαρκτός σοσιαλισμός' δεν έκανε, δυστυχώς, όπως πολλοί περίμεναν, ένα βήμα μπροστά, αλλά έκανε δύο βήματα πίσω και βρέθηκε στη θέση του μανιακού καπιταλισμού. Αντίθετα η βαρβαρότητα έκανε, από τότε, κάμποσα βήματα μπροστά και βρίσκεται σήμερα στη φάση της άγριας νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του ηγεμονικού αμερικανισμού.
    Το αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων οδήγησε την Ανθρωπότητα στο πιό κρίσιμο δίλημμα της ιστορίας της: Να συνεχίσει να εμπιστεύεται τον καπιταλισμό, που της υπόσχεται να την οδηγήσει ακόμα πιό βαθιά στη βαρβαρότητα, ή να τον ξεπεράσει, όπως έκανε μέχρι τώρα, στη βασανιστική διαδρομή της, με κάθε αντίστοιχο εκμεταλλευτικό σύστημα και να αναζητήσει νέους τρόπους κοινωνικής, τοπικής και οικουμενικής, συμβίωσης των ανθρώπων και των Λαών.
    Όλο και περισσότερο γίνεται πιά κατανοητό, πως αυτός ο μανιακός, ο απάνθρωπος και συνειδητά καταστροφικός καπιταλισμός που διαπράττει καθημερινά εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας και του Πολιτισμού, πρέπει να δώσει τη θέση του σ' έναν καλύτερο κόσμο, πράγμα που προϋποθέτει:
    • 1. Ανατροπή κάθε μορφής σκοταδισμού με την ανάπτυξη ενός κινήματος Νέου Διαφωτισμού, που θα οδηγήσει στην κοινωνικοποίηση της γνώσης και των επιστημών, στη διαμόρφωση μιάς νέας αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης και στην ανάπτυξη μιάς νέας ατομικής, κοινωνικής και οικουμενικής συνείδησης που θα εκφραστεί με ένα ρωμαλέο, ριζοσπαστικό, αντικαπιταλιστικό, οικουμενικό ουμανιστικό κίνημα.
    • 2. Σταδιακή κατάργηση κάθε εξουσιαστικής και εκμεταλλευτικής δομής και των αντίστοιχων θεσμών, με την ανάπτυξη της Συμμετοχικής με την έννοια της Άμεσης Δημοκρατίας και την κοινωνικοποίηση όλων των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων, και
    • 3. Κατάργηση κάθε μορφής κοινωνικής ανισότητας, με την κατάργηση κάθε μορφής ιδιοκτησίας πάνω στα μέσα παραγωγής και με την κοινωνικοποίηση όλων των μορφών του οικουμενικού πλούτου και όλων των διαδικασιών παραγωγής και διανομής των υλικών και των πνευματικών αγαθών.
    *
    Με αυτές τις βασικές προϋποθέσεις η Ανθρωπότητα θα καταφέρνει να ξεπερνά σταδιακά τον καπιταλισμό, σε όλες τις πιθανές εκδοχές του, να απελευθερώνει διανοητικές και κοινωνικές δυνάμεις και να αξιοποιεί τις σύγχρονες ασύλληπτες δυνατότητες που θα της επιτρέπουν να οραματίζεται και ταυτόχρονα να χτίζει ένα καλύτερο κόσμο στα πλαίσια ενός Οικουμενικού Ουμανιστικού Πολιτισμού.
    Ο Μαρξ, στον οποίο πολλοί βιάστηκαν να φορτώσουν το τερατούργημα του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού και λάθρα βαφτισμένου 'σοσιαλισμού ή κομμουνισμού', έδειξε στην Ανθρωπότητα τους όρους εξέλιξης των κοινωνιών και τους νόμους ανάπτυξης των κοινωνικών συστημάτων και ιδιαίτερα του καπιταλισμού. Ο Μαρξ δεν ήταν 'προφήτης' και γι' αυτό έγραψε ελάχιστα για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, για το Σοσιαλισμό, τον Κομμουνισμό και τον Ουμανισμό. Ο Μαρξ, όπως και κάθε άνθρωπος που ζει και γνωρίζει τον καπιταλισμό, ξέρει πως δεν πρέπει να είναι και επιθυμεί κάπως διαφορετική να είναι η αυριανή κοινωνία. Το πως όμως θα είναι η αυριανή κοινωνία θα το αποφασίζει η ίδια, σε συνδυασμό με τη δράση ή την αδράνεια άπειρων παραγόντων που συνδιαμορφώνουν τη δυναμική του κοινωνικού πεδίου και το 'γίγνεσθαι'. Ανάμεσα στις ελάχιστες θέσεις του Μαρξ για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, συγκαταλέγεται και η παρακάτω:
    "Το ξεπέρασμα του Θεού είναι το γίγνεσθαι του θεωρητικού Ουμανισμού...,το ξεπέρασμα της ατομικής ιδιοκτησίας…είναι το γίγνεσθαι του πρακτικού Ουμανισμού..., (και τα δυό μαζί) προϋπόθεση απαραίτητη για τον θετικό Ουμανισμό" .*
    Προσωπικά εκτιμώ πως καλύτερο οδηγό δεν θα μπορούσε να βρει η Ανθρωπότητα για να εκφράσει την αγωνία και τους αγώνες της για μιά Νέα Ελευθερία, για έναν καλύτερο κόσμο. Φιλοσοφήστε το και καταθέστε τις απόψεις σας, σ' αυτό το διάλογο.
    1. Μαρξ Καρλ, Χειρόγραφα 1844

    Και αφού συμφωνήσω με όσους
    συνομιλητές μας απαιτούν και περιμένουν από μια ιστοσελίδα της Γενιάς 700, λιγότερη φλυαρία και περισσότερη συζήτηση επι της ουσίας, γιατί αν δεν την κάνετε εσείς αυτή τη συζήτηση ποιός περιμένετε να την κάνει για λογαριασμό σας,ελπίζω να τα ξαναπούμε,
    Θα χαρώ πολύ να τα ξαναπούμε.
    Να είσαι καλά
    Κώστας Λάμπος

    ReplyDelete
  28. " anax_1 said...
    επίσης δεν γνωρίζω γιά καμιά επισήμως ανεγνωρισμένη Ολυμπιακή εκεχειρία, εκτός από αυτή που υπήρχε πρίν από 2500 χρόνια. Σήμερα, απλα εμείς βαυκαλιζόμαστε ότι υπάρχει. ΚΑΝΕΙΣ δεν την αναγνωρίζει.

    August 12, 2008 9:01 AM"


    1.Το πρόβλημα με τη Γεωργία βρίσκεται στο ότι το ΝΑΤΟ αποφάσισε να τη κάνει μέλος του,μαζί με την Ουκρανία.Και φυσικά οι Ρώσοι αποφάσισαν να ακρωτηριάσουν τη Γεωργία,αφαιρώντας την Αμπχαζία και την Οσετία απο το σώμα της,για να μην πάει στο ΝΑΤΟ σύσσωμη.
    2.Η Εκεχειρία πάει μαζί με την διάρκεια τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων.Και κατά τη γνώμη μου αυτό είναι και το σπουδαιότερο διαχρονικό μήνυμα των Ολυμπιάδων,και όχι οι αθλητικές επιδόσεις.Οι Ολυμπιάδες πάνω απ'όλα είναι ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ γεγονότα.Δείτε και συνομιλίες Χριστόφια-Κινέζικης ηγεσίας για το Κυπριακό.Τα αθλήματα είναι ο καμβάς που επιτρέπει με ένα πιό χαλαρό τρόπο στους ηγέτες να συνομιλούν και να αποφασίζουν χωρίς το κορσέ των επίσημων πρωτοκόλλων.
    Το ότι ο Πούτιν έκλεψε τη παράσταση με τα τάνκς είναι βέβαιο.Οι Ολυμπιακοί πέρασαν σε δεύτερη μοίρα.Και μαζί τους και η εκεχειρία.Πρέπει να τον χειροκροτήσουμε γιαυτό;
    Εγώ πάντως ΟΧΙ ακόμη και αν έχει δίκιο.Η εκεχειρία δεν χρειάζεται καμμιά επίσημη αναγνώριση για να μη παραβιάζεται .Ο Πούτιν την παραβίασε σκόπιμα.Και με διαταγή από το στάδιο της "φωλιάς του πουλού" όπου φωλιάζει το σλόγκαν των Ο.Α του 2008 "ενας κόσμος ένα όνειρο".

    ReplyDelete
  29. @παρμενίδη

    Σχετικά με το σχόλιό σου:

    1. Συμφωνώ με το γεγονός, το αν είναι σωστό ή όχι δεν έχω άποψη.

    2. Ούτε εγώ χειροκροτώ την εισβολή των Ρώσων, αλλά με βάζει σε σκέψεις ότι δε λές κουβέντα για την επίθεση των γεωργιανών σε ειρηνευτική (με ή χωρίς εισαγωγικά) δύναμη των Ρώσων.

    3. Για το ότι έδωσε εντολή ο Πούτιν μέσα από τη φωλιά του πουλιού πιστεύω ότι αστειεύεσαι, εκτός αν ήσουν δίπλα του και το διαπίστωσες. Επίσης ΔΕΝ γνωρίζω αν κάποια πράξη θεωρείται παραβίαση γιά κάτι που δεν έχεις εξ αρχής αποδεχθεί.

    4. Ξέχωρα από το τι γράφουν οι διάφοροι ΚΕΣέδες που επισκέπτονται το μπλόγκ, ηθικά δε διαφωνώ μαζί σου, διαφωνώ μόνο στην μονοδιάστατη αντιμετώπιση του θέματος.

    ReplyDelete
  30. @parmenides

    Επίσης ΔΕΝ θεωρώ πολιτικά γεγονότα τις Ολυμπιάδες, είναι απλά φιέστες γιά κονόμα και τίποτε περισσότερο. Και καμιά σχέση δεν έχουν με τις Ολυμπιάδες της αρχαίας ελλάδας.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. @anax
    "Επίσης ΔΕΝ γνωρίζω αν κάποια πράξη θεωρείται παραβίαση γιά κάτι που δεν έχεις εξ αρχής αποδεχθεί"


    "Με ελληνική πρωτοβουλία υποβλήθηκε σχέδιο απόφασης στην 58η Σύνοδο της ΓΣ του ΟΗΕ περί τηρήσεως ολυμπιακής εκεχειρίας κατά τη διάρκεια της τελέσεως των ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας. Η απόφαση αυτή συγκηδεμονεύτηκε και ψηφίστηκε (3.9.03) από 190 χώρες των ΗΕ. Ο τότε πρόεδρος της ΓΣ υπογράμμισε την "άνευ προηγουμένου στήριξη που προσέφεραν τα μέλη της ΓΣ, εισηγούμενα και ψηφίζοντας ομόφωνα την τήρηση της εκεχειρίας"

    Αυτό ψήφισε ο Πούτιν τότε.

    ReplyDelete
  33. @κώστας λάμπος
    "λιγότερη φλυαρία και περισσότερη συζήτηση επι της ουσίας,"

    Μακάρι να το εφάρμοζες και σύ σύντροφε.Θα σου ήμουν ευγνώμων.Μου πήρε μια ώρα να διαβάσω το δοξαστικό του εαυτού σου σχόλιο.
    Και τώρα επί της ουσίας.Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Ανθρωπισμού και Ουμανισμού που αναφέρεις;

    ReplyDelete
  34. @parmenidis

    Και πολλοί άλλοι το ψήφισαν, χωρίς να το τηρούν. Πού αλήθεια σταμάτησαν οι εχθροπραξίες; Εξ ου και οι εκκλήσεις γιά τήρηση της εκεχειρίας. Δες πχ:


    http://www.olympictruce.org/news/inthenews/article006.php


    Αυτά συμβαίνουν όταν τον ΟΗΕ όποτε θέλουμε τον θυμόμαστε και όποτε θέλουμε τον ξεχνάμε. Το παράδειγμα το δίνουν οι μεγάλοι, ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού.

    ReplyDelete
  35. ΟΙ ΗΠΑ έχουν κάνει συγκεκριμένες επιλογές εξωτερικής πολιτικής τα τελευταία χρόνια που δημιουργούν precedents, προϋποθέσεις για ευελιξία, βάσει του διεθνούς νομικού πλαισίου, και δικαιολογία για άλλους παίκτες να δράσουν περισσότερο δυναμικά κι επιθετικά, ως προς τη διεκδίκηση, ακόμα κι επέκταση, των γεοπολιτικών, στρατηγικών συμφερόντων τους. Η Ρωσία, έχοντας κιόλας ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα στο νέο μεγάλο παιχνίδι, την κατοχή αμύθητων ενεργειακών πόρων και τον έλεγχο ακόμα περισσότερων, όπως επίσης και μια ιστορική πολιτική σχέση αλλά και γεωγραφική συνορεία με στρατηγικής σημασίας χώρες στην ενεργειακή σκακιέρα, πατάει πάνω σε αυτά τα precedents και παίζει το παιχνίδι πολύ σκληρά. Έχει το pretext αυτή τη στιγμή που στη διπλωματία σημαίνει ότι θα κάνει εκκαθάριση λογαριασμών με τη Γεωργία και κανείς δε θα πει τίποτα. Τον αγώνα αυτό τον έχουν ήδη χάσει οι ΗΠΑ, οι οποίες αν δεν εισέβαλαν και εδραιωνόταν στο Ιράκ, ήταν τελείως εκτός παιχνιδιού με Κίνα και Ρωσσία στην αντίπαλη όχθη.

    Κι εδώ υπάρχει κίνδυνος για την παγκόσμια ειρήνη και δημοκρατία. Όσο οι ΗΠΑ χάνουν συμμάχους και ισχύ στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής - Κεντρικής Ασίας, τόσο η εξωτερική τους πολιτική θα συμβαδίζει με απολυταρχικά καθεστώτα (παρά τη ρητορία περί εξάπλωσης της δημοκρατίας και παρά την υποδειγματική πραγματική δημοκρατία, ή μάλλον ελευθερία, στο εσωτερικό της χώρας), πλήγμα για τη σταθερότητα και αξιοπιστία του δυτικού δημοκρατικού τρόπου ζωής που γίνεται όλο και πιο ευάλωτο μπροστά στα σκοτεινά καθεστώτα Κίνας Ρωσσίας.

    ReplyDelete
  36. @ Κώστας Λάμπος
    "2. Σταδιακή κατάργηση κάθε εξουσιαστικής και εκμεταλλευτικής δομής και των αντίστοιχων θεσμών, με την ανάπτυξη της Συμμετοχικής με την έννοια της Άμεσης Δημοκρατίας και την κοινωνικοποίηση όλων των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων"

    Η δημοκρατία, ακόμη και η άμεση δημοκρατία είναι συνώνυμη της σύγκρουσης των εξουσιών. Όποτε χρησιμοποιείς τη λέξη δημοκρατία υποννοείς οργάνωση της εξουσίας και όχι κατάργηση της εξουσίας. Αντιφάσκεις.

    Επίσης χρησιμότερο θα ήταν να μας αναλύσεις ΠΩΣ θα γίνουν όλα αυτά τα ωραία. Γιατί η πολιτική δεν είναι έκθεση ιδεών αλλά η μέθοδος και η δύναμη επιβολής των ιδεών (ή εν πάση περιπτώσει κατάκτησης του ουμανισμού).

    @Anax_1

    "Επίσης ΔΕΝ θεωρώ πολιτικά γεγονότα τις Ολυμπιάδες, είναι απλά φιέστες γιά κονόμα και τίποτε περισσότερο."

    Οι φιέστες για κονόμα δεν είναι πολιτικά γεγονότα;
    Πολιτικά γεγονότα είναι μόνο οι πορείες ειρήνης;
    Άμα δεν είναι πολιτικό γεγονός
    γιατί την ανέλαβαν οι Κινέζοι; Για να πλουτίσουν;
    Δεν είναι πολιτικό γεγονός μία φιέστα που επιτρέπει τις έστω περιορισμένες και μισο-απαγορευμένες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στην καρδιά ενός τυρρανικού καθεστώτος;

    ReplyDelete
  37. @panagriotatos

    Δεν πιστεύω ότι είναι καθαρό πολιτικό γεγονός. Επίσης, αν θέλεις την άποψή μου δεν γνωρίζω επακριβώς γιατί τους ανέλαβαν οι Κινέζοι. Εχοντας ζήσει αρκετά μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Κίνα, λέω απλά ότι είναι πολύ αφελές να κρίνουμε τους Κινέζους με τα δυτικά κριτήρια. Απλοϊκά θα έλεγα κανείς οτι τους ανέλαβαν ως άνοιγμα στο έξω κόσμο, να γνωρίσει ο κόσμος την Κίνα κλπ κλπ. ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥΣ. Οι κινέζοι πιστεύουν ότι ακόμα και άν εισαι δυνατός ή πλούσιος ή έχεις κάποιο πλεονέκτημα πρεπει να ΚΡΥΒΕΣΑΙ, να μη φανερώνεις ούτε τις ικανότητές σου ούτε τις προθέσεις σου. Το παιχνίδι της διπλωματίας, των μηχανορραφιών και της δολοπλοκίας το γνωρίζουν όσο κανείς άλλος.

    Επειδή μιλάς γιά διαμαρτυρίες, σου λέω ότι γενικά ΔΕΝ απαγορεύονται οι διαμαρτυρίες, ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΑ, οι κινέζοι καταφεύγουν στη βία γιά να τις καταπνίξουν (με τρανταχτές εξαιρέσεις την πλατεία ΤΙΕΝΑΝΜΕΝ και το ΘΙΒΕΤ). Εχουν άλλους τρόπους να τις αποθαρρύνου οι οποίοι είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί και λιγότερο "θορυβώδεις".

    Οι κινέζοι, τέλος, θέλουν να πουλήσουν την ΚΙΝΑ ως κάτι που ΔΕΝ είναι, με σκοπούς όχι και τόσο ξεκάθαρους. Θα φανεί στο μέλλον. Και πάντως το super power show του ποστ δεν θα μπορούσε να είναι πιό άστοχο.

    ReplyDelete
  38. @Anax_1

    "Οι κινέζοι, τέλος, θέλουν να πουλήσουν την ΚΙΝΑ ως κάτι που ΔΕΝ είναι"

    Αυτό ακριβώς είναι το πολιτικό ζουμί της ιστορίας "Πεκίνο 2008". Προσπαθούν να πουλήσουν μία εικόνα καλή. Μπορεί να είναι έξω από την κοσμοθεωρία τους, όπως λες εσύ. Αλλά το να έχουν δυνατό brand ως χώρα πέρα από το αίσθημα υπερηφάνειας και αυτοπεποίθησης, φέρνει και κέρδη.
    Και αυτό είναι ένα επιπλέον πλεονέκτημα που προσπαθούν να αποκτήσουν.

    Και αυτή την καλή εικόνα πολύ καλά κάνουν όλοι οι υπόλοιποι και προσπαθούν να τη ραγίσουν πιέζοντας την Κίνα στο σημείο ακριβώς που πονάει. Στο ότι είναι ένα τυραννικό καθεστώς το οποίο συνεχώς πλουτίζει, αποκτά πόρους και ευχέρειες.
    Η δύναμη αυτή είναι ενδεχόμενη απειλή για τον ανοιχτό και φιλελεύθερο τρόπο ζωής.
    Η πίεση που ασκείται όλους αυτούς τους μήνες με αφορμή το Θιβέτ είναι τεράστια και έχει κόστος για τους Κινέζους.
    Αυτό είναι που κάνει την Ολυμπιάδα του Πεκίνου πιο πολιτική απ' όλες τις τελευταίες τουλάχιστον.

    ReplyDelete
  39. Και για να συμπληρώσω

    πέρα από κέρδη, ένα δυνατό brand μπορεί να τους αποφέρει διπλωματική ισχύ και πάει λέγοντας.

    Γιατί κομμάτι της ισχύος μίας χώρας ιδιαίτερα σήμερα είναι και η δυνατότητα να επηρεάζει την παγκόσμια κοινή γνώμη.

    Υποθέτω ότι ο Σαακασβίλι δεν χτυπιέται στο CNN για να πείσει τον Μπους,
    ούτε ο Πούτιν χρησιμοποιεί "δυτικούς όρους" όπως αυτοδιάθεση και ανθρωπιστική επέμβαση για να πείσει την Κομισιόν.

    ReplyDelete
  40. Αγαπητέ μου φίλε "normad",

    στο σοβαρό διάλογο μπαίνει κανείς με επιχειρήματα και όχι με αφορισμούς και συνθήματα. Η διαφορά είναι ότι τα επιχειρήματα απαιτούν συχνά πολλές λέξεις , ακόμα και μακροσκελή κείμενα, σε αντίθεση με τους αφορισμούς και τα συνθήματα που "τα λένε όλα" με μερικές λέξεις. Υπάρχει και μια ακόμα διαφορά , όποιος μπαίνει στο διάλογο με επιχειρήματα δεν είναι παντογνώστης, σε αντίθεση με τον "ξερόλα" που "εκτοξεύει" αφορισμούς και συνθήματα
    Στο σχόλιό σου κάνεις λόγο και για "δοξαστικό του εαυτού μου". Δεν αντιλαμβάνομαι τι ακριβώς εννοείς, γιατί κάτι τέτοιο δεν το χρειάζομαι. Εκτός αν εννοείς ότι στο διάλογο μπαίνω χωρίς να κρύβω ποιός είμαι και φυσικά χωρίς "κουκούλα". Αυτό χρειάζεται κουράγιο, δεν νομίζεις; Θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις.
    Για το γεγονός ότι χρειάστηκες μια ώρα να διαβάσεις τα κείμενα που κατάθεσα στο διάλογό σας, σου ζητώ συγνώμη, αν και πιστεύω πως δεν πήγε τζάμπα ο κόπος σου, γιατί από το διάβασμα κανένας δεν βγαίνει χαμένος, πέρα από το γεγονός πως μαθαίνει και για τις διαφορές εννοιών, πραγμάτων και καταστάσεων. Το σπουδαιότερο βέβαια που μαθαίνει όποιος διαβάζει σοβαρά βιβλία και άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες είναι να είναι ευγενής με τους συνανθρώπους και μάλιστα με τους συνομιλητές του.
    Να είσαι καλά
    Κώστας Λάμπος

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    Αγαπητέ μου φίλε
    "panagriotatε",

    από τα λίγα γράμματα που ξέρω, γνωρίζω πως άλλο πράγμα η "αστική αντιπροσωπευτική δημοκρατία"
    και άλλο πράγμα η "Άμεση Συμβουλιακή Δημοκρατία" κι' αυτό γιατί η 'αντιπροσωπευτική δημοκρατία', δεν είναι παρά η δικτατορία του κεφάλαιου πάνω στην εργασία και συνεπώς πάνω στην κοινωνία, σε αντίθεση με την Άμεση Συμβουλιακή Δημοκρατία που ήταν, όπου πρόλαβε έστω και για λίγο να ανατείλει και φιλοδοξεί να γίνει η Δημοκρατία του εργαζόμενου Λαού, δηλαδή των δυνάμεων της εργασίας, της επιστήμης και του πολιτισμού, δηλαδή της κοινωνίας.
    Χαίρομαι που όλα αυτά τα περί Άμεσης Δημοκρατίας και Ουμανισμού τα βρίσκεις "ωραία πράγματα", λυπάμαι όμως που τα χαρακτηρίζεις "έκθεση ιδεών", κι' αυτό γιατί αδυνατείς να κατανοήσεις πως μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.
    Η Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό έχει καταθέσει αρκετές φορές και με σαφήνεια τις απόψεις της και για το θέμα αυτό. Αυτό φυσικά δεν έχει και τόση σημασία. Εκείνο που έχει σημασία είναι αντί να με ρωτάς σαν δάσκαλος το μαθητή, την απάντηση να τη δώσεις εσύ ο ίδιος ή η G 700γιατί αν δεν τη δώσετε εσείς οι ίδιοι, τότε η Νέα Γενιά που υποτίθεται ότι εκπροσωπείτε θα σας ξεπεράσει ως εμπόδιο και θα αναζητήσει απαντήσεις στα προβλήματα που τη φόρτωσε το κεφάλαιο, το οποίο, απ' όσα διαβάζω στους διαλόγους σας, δεν σας πολυενοχλεί, ή τουλάχιστον δεν σας ενοχλεί όσο οι απόψεις που αμφισβητούν πως ο καπιταλισμός είναι η μοίρα της ανθρωπότητας.
    Να είσαι καλά
    Κώστας Λάμπος

    Υστερόγραφο:
    Τελειώνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και τους δυό για την τιμή που μου κάνατε να διαβάσετε τα κείμενα που κατάθεσα για λογαριασμό της Πρωτοβουλίας Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό και να αφήσετε και τα σχόλιά σας. Φυσικά και θα χαρούμε να σας φιλοξενήσουμε στις ιστοσελίδες μας για περισσότερη αλληλοκατανόηση

    ReplyDelete