Thursday, February 7, 2008

Γιατί στηρίζω τη μεταμεσονύκτια λειτουργία του Μετρό στην Αθήνα;

Είναι νέοι και στηρίζουν δυναμικά την επέκταση του ωραρίου του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα κάθε Παρασκευή και Σάββατο από τις 24:00 το βράδυ έως τις 2:00 το πρωί. Κωνσταντίνος Καραπάνος, Φώτης Περλίκος, Αλέξης Τσίπρας, Παναγιώτης Βρυώνης. Τους ρωτήσαμε γιατί;

1. Ο Κωνσταντίνος Καραπάνος είναι μηχανικός και φιλοξενεί τη διαδικτυακή κίνηση Athens Overnight Metro στο facebook με 5000+ φίλους.

Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας μπορεί πραγματικά να δώσει λύσεις σε υπαρκτά καθημερινά προβλήματα μετακίνησης των κατοίκων της πόλης.

Το κόστος μετακίνησης θα μειωθεί, η έκλυση καυσαερίων θα είναι σημαντικά μικρότερη, όπως και η ταλαιπωρία να βρεθεί η πολυπόθητη θέση παρκαρίσματος. Δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι θα μειωθεί ο κίνδυνος από ατυχήματα που προκαλούνται από οδηγούς που βρίσκονται υπό την επήρρεια αλκοόλ, ειδικά τις μεταμεσονύχτιες ώρες.

Η αντανάκλαση των παραπάνω θα είναι ορατή στη συνολική ποιότητα ζωής στην πόλη που αναζητά απεγνωσμένα ανάσες πριν πέσει σε μόνιμο κώμα.

Η εφαρμογή τέτοιων μέτρων δεν μπορεί να εμποδίζεται από μεμονωμένες ομάδες ανθρώπων που αδυνατούν να αντιληφθούν την ευθύνη του ρόλου τους στο σύγχρονο σκηνικό. Η διαφύλαξη, ωστόσο, των εργασιακών δικαιωμάτων πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη.

Το Μετρό το θέλει ανοικτό περισσότερες ώρες η πλειοψηφία του κόσμου της Αθήνας, όπως ήδη διαφαίνεται από τις σχετικές κινητοποιήσεις του τελευταίου χρονικού διαστήματος. Είναι προφανές, ίσως, το δικαίωμα σε πιο υψηλές προδιαγραφές μαζικής μετακίνησης. Το περιβάλλον μάς περιμένει. Η ώρα είναι τώρα.

2. Ο Φώτης Περλικός είναι Πρόεδρος της Φιλελεύθερης Συμμαχίας.

Στηρίζω την επέκταση των ωραρίου λειτουργίας των ΜΜΜ, καθώς είναι αποφασιστικής σημασίας για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην Αθήνα, την μείωση του κόστους και της ασφάλειας των νυχτερινών μετακινήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Θεωρώ απαράδεκτη την ιδιοκτησιακή νοοτροπία που χαρακτηρίζει τους συνδικαλιστές των δημόσιων μέσων μεταφοράς και την πρόθεσή τους να ματαιώσουν μια αλλαγή που έχει πολύπλευρα και ολοφάνερα οφέλη για την λειτουργία της πόλης και την ζωή των κατοίκων. Βλέπω με ενθουσιασμό την ενεργοποίηση της Κοινωνίας των Πολιτών που αφυπνίζεται και αντιδρά προασπίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την κοινή λογική. Συμφωνώ και θα συμμετάσχω ενεργά στην συμβολική διαμαρτυρία της "Γενιάς των 700 ευρώ" το Σάββατο το βράδυ*.

*Η Φιλελεύθερη Συμμαχία συμμετέχει ενεργά στην διαμαρτυρία αυτή (εφόσον τελικά πραγματοποιηθεί), σε συνεργασία με την "γενιά των 700 ευρώ – G700" και καλεί όλους τους Αθηναίους και Αθηναίες να δώσουν το παρόν.

3. Ο Αλέξης Τσίπρας είναι επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης του ΣΥΝ για το Δήμο Αθηναίων , Ανοιχτή Πόλη, και υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΝ.

Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό πρέπει να εφαρμοστεί και να πετύχει!

Η Ανοιχτή Πόλη, από στις πρώτες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου τον Ιανουάριο 2007, έθεσε σαν στόχο προτεραιότητας την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό, ως μια από τις αναγκαίες δράσεις για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη. Με δική μας πρωτοβουλία το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας ενέκρινε σχετικό ψήφισμα, ενώ το Οκτώβρη 2007 χρειάστηκε να συναντηθούμε απευθείας με τον Υπουργό Μεταφορών και τη διοίκηση της Αττικό Μετρό για να πιέσουμε σε αυτή την κατεύθυνση.
Ωστόσο, η "πιλοτική" εφαρμογή του μέτρου της δίωρης επέκτασης του ωραρίου του Μετρό τις Παρασκευές και τα Σάββατα δεν σχεδιάστηκε με σοβαρότητα και το εγχείρημα κινδυνεύει να απαξιωθεί, πριν καν δοκιμαστεί!

Το Υπουργείο "κατάφερε" να δημιουργήσει προβλήματα με τους εργαζόμενους, δεν οργάνωσε καμία εκστρατεία ενημέρωσης των επιβατικού κοινού, έβαλε "παπαγαλάκια" να προφητεύουν την αποτυχία του μέτρου και να κινδυνολογούν για την ασφάλεια των επιβατών. Ευτυχώς, μετά από την πολύ θετική ενεργοποίηση κοινωνικών και πολιτικών φορέων, τα όποια προβλήματα δείχνουν να ξεπερνιούνται προς όφελος των μετακινούμενων πολιτών αλλά και των εργαζομένων στο μετρό.

Για εμάς, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό πρέπει να εφαρμοστεί και να πετύχει! Ας ελπίσουμε πως η –έστω αρνητική– δημοσιότητα που έλαβε πρόσφατα το μέτρο συνέβαλε στο να γίνει ευρύτερα γνωστό και να το αγκαλιάσουν οι πολίτες, ώστε μελλοντικά η μόνιμη εφαρμογή του να μπορέσει να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, στην εξοικονόμηση πόρων, στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος*.

*Το ψήφισμα που κατέθεσε η Ανοιχτή Πόλη στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2008.

4. Ο Παναγιώτης Βρυώνης είναι blogger και social media consultant του ΠΑΣΟΚ.

Πιστεύω ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα έπρεπε να λειτουργούν (αν γίνεται) όλο το 24ωρο. Εργαζόμενοι που δουλεύουν σε μπαρ, εστιατόρια, σινεμά ή ακόμη και σε δουλειές γραφείου (π.χ. ΜΜΕ) αναγκάζονται να πληρώνουν πιο ακριβά την μετακίνησή τους σε σχέση με τους συναδέλφους τους που εργάζονται πιο "φυσιολογικές" ώρες.

Αλλά, και όσοι βγαίνουν κάποιο βράδυ για να διασκεδάσουν είναι παράλογο να μην μπορούν να επιστρέψουν σπίτι τους με κάποιο μέσο μαζικήςμεταφοράς και να τους υποχρεώνουμε να έχουν ΙΧ ή να πληρώσουν ταξί.

Αυτή η αντιμετώπιση είναι μέρος της γενικότερης αντίληψης που υποχρεώνει σχεδόν κάθε κάτοικο της πόλης μας να έχει δικό του αυτοκίνητο. Αυτός είναι και ο λόγος που θα ήθελα το μετρό να λειτουργήσει και μετάτις 12.

Προφανώς, μία τέτοια απόφαση δεν μπορεί να γίνει αυθαίρετα απότην μία μέρα στην άλλη. Πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων. Πρέπει να μελετηθούν και οι ιδιαιτερότητες του εγχειρήματος, για παράδειγμα το θέμα της ασφάλειας γύρω και μέσα στους σταθμούς, όπως και στους συρμούς. Πρέπει ίσως ναγίνει σταδιακά, επεκτείνοντας το ωράριο κατά μία ή δύο ώρες στην αρχή. Αλλά σίγουρα πρέπει να γίνει και πρέπει να βοηθήσουμε όλοι: πολιτεία, εργαζόμενοι και πολίτες.

39 comments:

  1. Από σήμερα μπαίνουμε στο έτος του Ποντικιού, σύμφωνα με το Κινέζικο Ημερολόγιο, κατά τη διάρκεια του οποίου προβλέπονται:
    -Γεωπολιτικές αναταράξεις.
    -Χρηματιστηριακές έντονες διακυμάνσεις.
    -Φυσικές καταστροφές.
    -Ο Ομπάμα εκλέγεται πλανητάρχης.
    -Ο ΓΑΠ παίρνει προβάδισμα στην Ηγετικότητα.
    -Η G700,ως μπλόγκ γνώμης,κερδίζει μιά αξιοζήλευτη θέση στις καρδιές των μπλόγκερς και γίνεται ερωτεύσιμο.

    ReplyDelete
  2. ....Και ο Κομφούκιος ερωτεύεται το ΓΑΠ και μαζί οδηγούνται στο γνωστό Σαιξπηρικό τέλος...Αλλά αυτό συμβαίνει στο "Ονειρο θερινής νυκτός".

    ReplyDelete
  3. Ελπίζω η πρωτοβουλία της Ανοιχτής Πόλης να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ειδάλλως, θα είμαστε όλοι παρόντες το Σάββατο το βράδυ..!

    ReplyDelete
  4. Μίσος και έρωτας,όψεις του ιδίου νομίσματος.Κάτι σαν Σαρκοζί και Σεσιλιά.Αλλά αυτοί δεν είναι της γενιάς των 700 που δεν τους περισσεύει χρόνος για τέτοια χαζοπράματα.Δεν είναι αλυσσοδεμένοι on line.

    ReplyDelete
  5. Ως γ700, πιστεύουμε ότι οι δοκιμές θα γίνουν κανονικά.Αν παρόλα αυτά στραβώσει κάτι, θα είμαστε σε εγρήγορση για άμεση κινητοποίηση.
    Με την ευκαιρία θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους μπλόγκερς για την ευαισθησία που έδειξαν στο θέμα και εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς όλους.
    Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΕΡΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΑΣ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ.

    ReplyDelete
  6. kalws thn Tsip-generation!

    ReplyDelete
  7. einai oloi neoi kai oraioi. ante na doyme kamia kainoyria fatsa sto proskinio

    ReplyDelete
  8. oxi oti to neo einai must, alla se kapoia pramata ama den exeis ligo neaniko tsampoyka de ginetai tipota. i sindikalistiki sapiokoilia me to tsigaro poy na paei? ase aytoi oi diorismenoi tis amel. yiapides toy koloy, andrikela

    ReplyDelete
  9. Παρμενίδη, σε ρώτησα χθες και δεν μου απάντησες, πώς σου αρέσει το HTML γράψιμό μου;;;

    ReplyDelete
  10. Paidia o Komfou emathe na grafei bold kai italics - respect.

    ReplyDelete
  11. Paidia SYRMA, ksypnise

    ReplyDelete
  12. Komfou ena allo tip: an patiseis kai to koumpi pou leei "caps lock" mporeis na grapseis kai me KEFALAIA.

    ReplyDelete
  13. Επιχαιρόμαστε για την αποτυχία της "Εθνικόφρονος Χριστιανικής Δεξιάς" ΚΑΙ της Ελληνορθόδοξης έκδοσης του σκοταδιστικού Fundamentalism και Dominionism των ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ Ευαγγελικών Jerry Falwell και Pat Robertson.

    Ο Θηβών και Λεβαδείας και από σήμερα Μητροπολίτης Αθηνών και Τιτουλάριος Αρχιεπίσκοπος Πάσης Ελλάδος (ο σωστός τίτλος) κύριος κ. Ιερώνυμος είναι ένας συνετός άνθρωπος με προσφορά στην Ελληνική Γραμματεία και διαπιστευμένος στην υπηρεσία της χήρας, των ορφανών, του φυλακισμένου, του άπορου, του ναρκομανή .......

    "Υπάρχει μιά μεγάλη παρεξήγηση. Ο Χριστιανισμός, ο verbatim ac litteratim προσηλωμένος στον ΙΗΣΟΥ και ο Σοσιαλισμός είναι οι μεγαλύτεροι σύμμαχοι, διότι ο Ιησούς είναι ο μόνος σοσιαλιστής της Παγκόσμιας Ιστορίας" έλεγε η σοφή μου μάνα.

    Γιά το βιογραφικό του, εδώ.

    ReplyDelete
  14. Παρμενίδη, πώς σου αρέσει που μπορώ, πλέον, να κάνω anchoring;

    ReplyDelete
  15. Κομφούκιος said...
    Παρμενίδη, πώς σου αρέσει που μπορώ, πλέον, να κάνω anchoring;

    February 7, 2008 4:24 PM

    Μου αρέσουν οι δημιουργικές σου ανησυχίες είτε αφορούν τη γραφή είτε την έκφραση.Συνέχισε να ερευνάς και να πειραματίζεσαι.
    Υποψιάζομαι ότι ένα μέρος των εκφραστικών σου δυνατοτήτων θα το χρησιμοποιήσεις για να εγκωμιάζεις στο εγγύς μέλλον το ΓΑΠ.

    ReplyDelete
  16. Συγγνώμη ρε παιδιά, αλλά γιατί ρωτάει ο Κομφου "Παρμενίδη πως σου αρέσει" ξανα και ξανα;;;;

    ReplyDelete
  17. Η σχέση Παρμενίδη Κομφούκιου είναι ένα παράδειγμα διαδικτυακής φιλίας. Να και κάτι ακόμα που προσφέρει το μπλόγκιν.

    ReplyDelete
  18. Φαντάζεστε να είχαμε Παρμενίδη και Κομφούκιο σήμερα? Εννοώ τους real ones. Η κριτική τους σκέψη κι αντίληψη θα ήταν τόσο αναπτυγμένη άραγε? Γιατί σήμερα δεν έχουμε τέτοιες προσωπικότητες άραγε? Τα είπαν όλα οι αρχαίοι ή σήμερα το μυαλό έχει αχυρέψει?

    ReplyDelete
  19. Μήπως όλη αυτή η φρενώδης ταχύτητα της καθημερινότητας μας σήμερα μας κάνει λιγότερο κριτικά σκεπτόμενους?

    ReplyDelete
  20. Η Γ700 εκτιμά ότι η εκλογή του Ιερώνυμου στη θέση του Αρχιεπισκόπου είναι η πρώτη μεγάλη και ευχάριστη είδηση γιά την Ελλάδα το 2008.
    Σηματοδοτεί το τέλος μιάς δεκαετούς ανωμαλίας στη πολιτική μας και κοινωνική μας ζωή.
    Σηματοδοτεί το τέλος μιας περιόδου στραγγαλισμού των θεσμών και ελέγχου αυτών(κυρίως της Δικαιοσύνης) από μιά Εκκλησιαστική φράξια.
    Αισθανόναστε ανακούφιση και μαζί μας,πιστεύουμε,η συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.

    ReplyDelete
  21. πάνος said...
    Συγγνώμη ρε παιδιά, αλλά γιατί ρωτάει ο Κομφου "Παρμενίδη πως σου αρέσει" ξανα και ξανα;;;;

    Κοίτα, ο Παρμενίδης και ο Κομφούκιος είναι σοσιαλφιλελεύθεροι και στο ίδιο μήκος κύματος στα περισσότερα. Ομως ο Παρμενίδης έχει αδυναμία στον ΓΑΠ. Από την άλλη ο Κομφου δεν πάει τον ΓΑΠ με τίποτα. Για να "πειράξει" λοιπόν τον Παρμενιδη, του υπενθυμίζει τα μεταφρασμένα από τα αγγλικά ελληνικά του ΓΑΠ (how do you like-πως σου αρέσει). Αυτά

    ReplyDelete
  22. Ο Παρμενίδης και ο Κομφούκιος έζησαν πάνω-κάτω την ίδια εποχή σε δύο διαφορετικούς κόσμους.Τον Ελληνικό και το Κινέζικο αντίστοιχα.Την ίδια εποχή ζούσε και ο Βούδας στην Ινδία σε έναν άλλο επίσης κόσμο.Τρείς γίγαντες, ταυτόχρονα, σε τρείς τεράστιους πολιτισμούς άγνωστους μεταξύ τους.
    Δεν είχαν ίντερνετ, νομίζω τότε,και όμως ήταν φίλοι!

    ReplyDelete
  23. Εγώ πάντως θέλω να πω πως ο Παρμενίδης είναι φλυτζάνι του τσαγιού μου, αλλά όχι ο Κομφου γιατί όλο προσβάλλει το επάγγελμά μου και τη ωραία μας πόλη.

    Demi Elias BURNS
    τέως
    Διαμαντούλα Λιάκου Μπουρνόβα
    Διαιτολόγος, εκ Γρεβενών

    ReplyDelete
  24. Να προσέξουμε μονάχα τι ζητάμε, γιατί μπορεί οι ταξιτζίδες να διαμαρτηρηθούν εντόνως κάνοντας απεργίες και κινητοποιήσεις με σκοπό το κλείσιμο του μετρό που τους στερεί το ψωμί...

    ReplyDelete
  25. @ Nicholas Manie

    ΜΗ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΣΑΙ και ΜΗ ΒΙΑΖΕΣΑΙ,
    η "βιασύνη φτιάχνει σκουπίδια" [χαχαχαχαχαχαχα].

    ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ είναι ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ.

    ReplyDelete
  26. Αμάν βρε Κομφου πια

    ReplyDelete
  27. Η επόμενη κίνηση κομφούκιε θα μπορούσε να είναι η θέσπιση κι εφαρμογή ολοκληρωμένου πλαισίου δεξιοτήτων για τους ταξιτζήδες, με δύο βασικούς άξονες: (1) λεπτομερότατη γνώση των πόλεων όπου εργάζονται (απομνημόνευση χάρτη), με περιοδικές εξετάσεις ελέγχου των γνώσεων, (2) κώδικας συμπεριφοράς.

    ReplyDelete
  28. ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΒΑΘΟΥΣ!

    Σοσιαλισμός (του κερατά) ->
    Διαλεκτική ΠΑΣΟΚ ->
    κωστόπουλος ->
    status ->
    kafro- and vlaho-baroque

    ΑΡΑ

    το

    "η βιασύνη φτιάχνει σκουπίδια" ΕΙΝΑΙ το vlaho-baroque ισοδύναμο του λαϊκού "σπεύδε βραδέως". Η ελληνική γλώσσα πρέπει να εξελιχθεί στο πλαίσιο της λαλιωτο-φωφο-κωστοπουλικής αισθητικής.

    ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΔΙΕΛΥΣΕΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ στην ΠΑΤΡΙΔΑ μου.

    ReplyDelete
  29. Το παρακάτω είναι το editorial του Φώτη Γεωργελέ στη σημερινή free press, Athens Voice, (το λινκ για το άρθρο)

    Το παραθέτουμε αυτούσιο αντί σχολίου. Enjoy!

    Όσοι το προηγούμενο σαββατοκύριακο πήγαν να πάρουν τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια του μετρό, βρήκαν τις πόρτες αμπαρωμένες.

    Στάσεις εργασίας, απεργία, άρνηση των εργαζομένων να εφαρμόσουν το νέο μέτρο. Kαι στα πιο μικρά και στα πιο αυτονόητα, η κοινωνία μας αρνείται να συγχρονιστεί με την εποχή της. Φοβάται την παραμικρή αλλαγή.

    Tο μέτρο θα ήταν πιλοτικό. Δυο μήνες παράταση μέχρι τις 2, για να διαπιστωθεί η χρησιμότητά του. Παρ’ όλα αυτά συνάντησε την απόρριψη πριν ξεκινήσει.

    Kι όμως είναι κάτι που εφαρμόζεται στις περισσότερες πρωτεύουσες της Eυρώπης εδώ και χρόνια. H λειτουργία των δημόσιων Mέσων συγκοινωνίας πιο αργά το σαββατοκύριακο δεν είναι μόνο ένα μέτρο φιλικό προς τους νέους και όσους χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς.

    Eίναι φιλικό προς ολόκληρη την πόλη, προς όλους μας δηλαδή. Kάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ η Aθήνα είναι ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα, λες και είναι μέρα μεσημέρι, ώρα αιχμής. Mποτιλιάρισμα, καυσαέρια, ρύπανση, πρόβλημα πάρκινγκ.

    Tο μέτρο είναι οικονομικό, είναι οικολογικό, είναι ανθρώπινο. Παραδόξως, ήταν και από τις σπάνιες φορές που συμφώνησε και το πρότεινε όλο το φάσμα του πολιτικού κόσμου στον Δήμο Aθηναίων.

    Tίποτα. Άρνηση απόλυτη. Mε αστείες δικαιολογίες. H ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Λες και στις άλλες πόλεις αδιαφορούν για την ασφάλεια, μόνο εμείς προσέχουμε. Ως γνωστόν, όλα για τον πολίτη σ’ αυτή τη χώρα, όλοι για το καλό μας ενδιαφέρονται.

    Δεν παραγνωρίζω τη φυσιολογική δυσπιστία, έτσι είναι αυτή η χώρα, οι αλλαγές συνήθως βαρύνουν τους εργαζόμενους.

    Όμως οι εργαζόμενοι του μετρό δεν ζητάνε αυξήσεις, επιδόματα, υπερωρίες, πρόσληψη, κυρίως, νέου προσωπικού, ώστε να λειτουργήσουν οι συρμοί τις επιπλέον 2 ώρες κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Eίναι αρνητικοί τελείως. Nα μη γίνει. Γιατί θα τους ξεβολέψει.

    Δεν χρειάζεται καν να επιχειρηματολογήσει κανείς γι’ αυτές τις αλλαγές. Έτσι είναι η ζωή, δεν αλλάζει. Στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις των 5, των 10, των 15 εκατομμυρίων κατοίκων, κάθε στιγμή της ημέρας, όλο το 24ωρο, για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός πολιτών που την ασκεί.

    Tην ώρα που εσύ κοιμάσαι, κάποιοι δουλεύουν, την ώρα που ο ένας ξυπνάει και παίρνει πρωινό, ένας άλλος τελειώνει τη δουλειά του και πάει για φαΐ.

    Eκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι κάθε λεπτό του 24ωρου ασκούν μια διαφορετική δραστηριότητα. H πόλη λειτουργεί ασταμάτητα 24 ώρες το 24ωρο. Mπορεί μια σύγχρονη πόλη να λειτουργήσει 9 με 5; Για να διαβάζετε σήμερα εσείς αυτό το κείμενο, κάποιοι δούλευαν όλη τη νύχτα Tετάρτης προς Πέμπτη.

    Διαβάζεις εφημερίδες τη Δευτέρα, γιατί κάποιοι δούλευαν Kυριακή. Pαδιόφωνα και τηλεοράσεις είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο.

    Έχετε καμιά αίσθηση συμπόνιας για τον καημένο το δημοσιογραφικό κλάδο που χειμάζεται δουλεύοντας νύχτες, Kυριακές και αργίες; Mάλλον για προνομιούχους μας θεωρείτε.

    Kαι καλά κάνετε. Συγκοινωνίες, πλοία, αεροπλάνα, τηλέφωνα, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, ΔEH, αστυνομία, ταξί, περίπτερα, εστιατόρια, ένας ολόκληρος κόσμος λειτουργεί όλη μέρα κι όλη νύχτα. Aυτή είναι η ζωή μας. Kι όμως τίποτα δεν είναι προφανές σ’ αυτή τη χώρα.

    Tίποτα δεν είναι εύκολο. Kάθε αλλαγή θα καθυστερήσει τόσο πολύ, θα αναβληθεί, θα κατηγορηθεί, ώστε κι αν κάποτε με μεγάλη αργοπορία εφαρμοστεί, τα όποια θετικά της αποτελέσματα θα έχουν εξανεμιστεί.

    Xρόνια ολόκληρα συζητούσαμε για το αν κάποιες τράπεζες θα είναι ανοιχτές τα Σάββατα. Kαι τότε ήταν μια ακόμα επίθεση «ενάντια στα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων».

    Tώρα ούτε που το θυμάται κανείς. Oι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι κοινωνικοί εταίροι της αλλαγής, συμφώνησαν σε μερικά βασικά. Όσοι εργάζονται Σάββατο κέρδισαν μείωση ωρών εργασίας, αύξηση μισθού και διατήρηση του γουικέντ, δεν δουλεύουν τη Δευτέρα, ώστε να έχουν πάντα ένα διήμερο αργίας.

    H ζωή συνεχίζεται. Όλες οι αντιπαραθέσεις εκείνου του καιρού φαίνονται σήμερα ανούσιες, άσκοπες.

    Tα Xριστούγεννα, με τη χαμηλή κίνηση της αγοράς, οι καταστηματάρχες ζητούσαν μια δεύτερη Kυριακή ακόμα με τα μαγαζιά ανοιχτά. Kάτι που δεν ήθελαν πέρυσι.

    H γραμμή μετρό προς αεροδρόμιο θα διακοπεί για έξι μήνες, ώστε να κατασκευαστεί τώρα –εκ των υστέρων– σταθμός στην Aγία Παρασκευή. Kάτι που δεν ήθελαν πριν 4 χρόνια, γιατί θα τους αναστάτωνε την καθημερινή τους ζωή.

    Tο πρόβλημα είναι συνολικό, δεν είναι πρόβλημα των εργαζομένων του μετρό. H κοινωνία μας, για τους γνωστούς λόγους, σωστούς και λάθος, υπαρκτούς και ανύπαρκτους, τα τελευταία χρόνια, σταδιακά μεταμορφώθηκε σε μια κοινωνία φοβισμένη, συντηρητική, καχύποπτη, δύσπιστη, αντιμεταρρυθμιστική.

    Aρνείται την κοινή λογική. Kαι το κυριότερο, δεν σκέφτεται πια ως κοινωνία. Mόνο ως μεμονωμένα άτομα, χωριστές ομάδες που προασπίζουν τα δικά τους συμφέροντα, αδιαφορώντας για την ωφέλεια του συνόλου.

    Oύτε καν τα συμφέροντά τους. Tη βόλεψή τους.

    Kάποιοι από μας, έλεγε στις κάμερες μια κυρία συνδικαλίστρια του μετρό, θα φτάνουν στο σπίτι τους μετά τη δουλειά, στις τρεις τη νύχτα. Μόνο που κάποιοι 500 χιλιάδες από μας δεν έχουν καθόλου δουλειά, είναι άνεργοι...

    ReplyDelete
  30. Τη δεκαετία που πέρασε κυριαρχούσε ο στρεσσογόνος και διχαστικός ρητορικός Λόγος με κύριους εκφραστές το Χριστόδουλο και Καραμανλή.Από σήμερα αλλάζουμε εποχή.Η Εκκλησία,ελπίζουμε,θα αρχίσει να γίνεται κοινωνικός εταίρος της Πολιτείας στα δύσκολα χρόνια που έρχονται και θα υιοθετήσει το "λόγο των έργων" για τους νέους.Τα ανέκδοτα, ως επικοινωνιακό τρίκ, ανήκουν στο παρελθόν.
    Πιστεύουμε δε ότι η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει και την αλλαζονική ηθικολογία του Πρωθυπουργού που δοκιμάζεται άγρια αυτό το καιρό από τα πεπραγμένα των εκλεκτών του.

    ReplyDelete
  31. Προς συγγραφέα
    "Xρόνια ολόκληρα συζητούσαμε για το αν κάποιες τράπεζες θα είναι ανοιχτές τα Σάββατα. Kαι τότε ήταν μια ακόμα επίθεση «ενάντια στα κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων».
    Tώρα ούτε που το θυμάται κανείς."

    ΣΥΓΓΝΩΜΗ, αλλά αυτό ήταν ηλίθιο προταθέν μέτρο, αφού υπάρχουν μηχανές αναλήψεων παντού. ΑΥΤΟ που ΠΡΕΠΕΙ να καθιερωθεί ΕΘΝΙΚΑ στο ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ σύστημα είναι να ΠΛΗΡΩΝΕΙ ο ΚΟΣΜΟΣ, όχι με επιταγές (καταργήθηκε ΚΑΙ αυτό πιά στις ΗΠΑ), αλλά με DEBIT CARDS για τους φτωχότερους και χωρίς εμπορική πίστη και με CREDIT CARDS γι αυτούς που έχουν οικονομική επιφάνεια.

    ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ η κουλτούρα των Αμερικανών που ΔΕΝ έχουν ΧΡΗΜΑΤΑ πάνω τους.

    ΦΑΝΤΑΖΕΣΘΕ πόσο θα μειωθεί το ΣΧΕΤΙΚΟ έγκλημα, πορτοφολάδες, τσντάκηδες κλπ κλπ;;;;

    ReplyDelete
  32. Προς Συγγραφέα
    "Έχετε καμιά αίσθηση συμπόνιας για τον καημένο το δημοσιογραφικό κλάδο που χειμάζεται δουλεύοντας νύχτες, Kυριακές και αργίες;"

    ΚΑΜΜΙΑ διότι είστε ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ, ΛΑΪΚΙΣΤΕΣ, διανοητικά ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟΙ και ΑΗΘΕΙΣ.

    ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και
    Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ της ΧΩΡΑΣ είναι πως
    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ.

    ReplyDelete
  33. ΠΡΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

    "Tα Xριστούγεννα, με τη χαμηλή κίνηση της αγοράς, οι καταστηματάρχες ζητούσαν μια δεύτερη Kυριακή ακόμα με τα μαγαζιά ανοιχτά. Kάτι που δεν ήθελαν πέρυσι."

    ΤΑ ΩΡΑΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ. Οποιος ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΗΣ θέλει ν' ανοίξει το μαγαζί 24/7 ΔΙΚΑΙΩΜΑ του.

    Οι λόγοι ορισμένου και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ από το κράτος ΩΡΑΡΙΟΥ ήσαν
    1) για να προστατευθεί ο μικρομπακάλης της γειτονιάς (που θα εξαφανισθεί ούτως η αλλέως, sooner or later) και
    2) ο μικρο-μαγαζάτορας σε κάθε γωνία στισ συνοικίες που πουλάει λίγο απόλα με ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2000 ευρώ (ο απόλυτος ΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟΣ), αυτός που μένει ανοικτά μέχρι μεσάνυχτα και αργότερα και χρεώνει 3 φορές τιμή supermarket για διάφορα χρεώδη!!!!!! και
    3) Οι ΘΟΡΥΒΟΥΝΤΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ που θέλουν τη βολή τους!!!!!!

    ΚΥΡΙΟΙ

    1) με ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ
    2) τους θορυβούντες υπαλλήλους θα τους ΠΑΡΕΙ Ο ΔΙΑΟΛΟΣ και θα τους ΣΗΚΩΣΕΙ.

    Από ΤΟΥΔΕ και στο ΕΞΗΣ,
    ΜΟΝΟ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ των ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ και θα ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ

    ReplyDelete
  34. Όλα όσα διάβασα καλά και όμορφα παιδιά. Θα συμφωνούσα αν δεν ήξερα ότι όσοι εργάζονται δεκάωρο σε σταθμούς του ηλεκτρικού και του μετρό θα αναγκαστούν να δουλεύουν δωδεκάωρο.. Αν από την άλλη γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις (δεν το νομίζω) καλώς..

    ReplyDelete
  35. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ! ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ, ΟΠΩΣ Η ΑΘΗΝΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ) ΝΑ ΕΙΝΑΙ 24 ΩΡΕΣ! ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ...ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΟΠΟΛΙΤΕΣ...ΑΣ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΣΜΟΥ...

    ReplyDelete
  36. Μα γιατί δεν βάλατε και τον Κομφούκιο στο άρθρο;

    ReplyDelete
  37. σύρμα ανακοινώθηκε

    ReplyDelete
  38. από αύριο ΜΕΤΡΟ μέχρι τις 2

    ReplyDelete
  39. Πολύ ωραίο το παρεάκι που φιλοξενείται. με αυτούς κεντρική καθοδήγηση και εσάς πολιτική νεολαία σίγουρα θα σας ψηφιζα. και πολύ ριζοσπαστική νεολαία!

    ReplyDelete