Saturday, December 22, 2007

Ο φόβος

Από τον Παντελή Καψή,

ΘΑ πρέπει να το ομολογήσουμε: η κυβέρνηση έχει δίκιο και όλοι εμείς έχουμε άδικο. Δημοσιογράφοι, μηχανικοί, δικηγόροι, γιατροί, ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, δίνουμε μάχες οπισθοφυλακών και στυλώνουμε τα πόδια σε κάθε προσπάθεια εξυγίανσης του Ασφαλιστικού για να μη θιγούν τα «κεκτημένα» μας.

ΡΩΤΗΣΤΕ όποιον τεχνοκράτη θέλετε και θα σας εξηγήσει ότι όσο ζούμε περισσότερο και γεννάμε λιγότερο τόσο θα είμαστε υποχρεωμένοι είτε να δουλεύουμε περισσότερα χρόνια είτε να παίρνουμε μικρότερες συντάξεις. Κουκιά μετρημένα.

ΚΑΙ βέβαια θα συμφωνήσει με τον Στέφανο Μάνο που λέει ότι το αγγελιόσημο- όπως και το μηχανόσημο ή το δικηγορόσημο- είναι άδικοι φόροι υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το κοινωνικό σύνολο για να απολαμβάνουν προνόμια ορισμένοι κλάδοι. ΟΣΟ για την καλύτερη πρόταση επίλυσης του Ασφαλιστικού μην το ψάχνετε. Θα βγει πρώτο με διαφορά το αλήστου μνήμης σχέδιο Γιαννίτση που κόντεψε να ρίξει την κυβέρνηση Σημίτη.

ΤΙ συμβαίνει λοιπόν; Άλλο ένα κρούσμα της περίφημης «εθνικής μας τύφλωσης» που απειλεί να μας οδηγήσει αυτήν τη φορά στη χρεοκοπία και στο εδώλιο του άτακτου μαθητή της Ευρώπης;

ΠΙΘΑΝΩΣ. Πριν βιαστούμε όμως να βγάλουμε συμπεράσματα, οφείλουμε να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που κάνει με τέτοια ομοθυμία εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους να έχουν πάρει τ΄ άρματα.

ΕΙΝΑΙ μόνο το συμφέρον ή μήπως είναι κάτι βαθύτερο; Όπως για παράδειγμα ο φόβος. Όχι ότι θα χάσει κάποια χρήματα, αλλά ότι ανακόπτεται ή και αναστρέφεται όλη αυτή η πορεία κοινωνικής αναβάθμισης και καταξίωσης που πέτυχαν πολλές κατηγορίες εργαζομένων τα τελευταία τριάντα χρόνια.

ΣΤΙΣ ΗΠΑ το 1933 ο Ρούσβελτ εγκαινίασε τη φάση του μεγαλύτερου εκσυγχρονισμού της αμερικανικής κοινωνίας με την περίφημη φράση του «δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε εκτός από τον ίδιο τον φόβο».

ΣΤΗΝ Ελλάδα αντίθετα τα κόμματα έχουν καταφέρει να ταυτίσουν τον εκσυγχρονισμό με τον φόβο- τον φόβο της ανεργίας, της ακρίβειας, της λιτότητας και πάνω απ΄ όλα της διάλυσης του κοινωνικού κράτους.

ΑΣΦΑΛΩΣ κάποιες κοινωνικές ομάδες θα βγουν χαμένες και θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες της «παγκοσμιοποίησης». Στόχος όμως της μεταρρύθμισης, κάθε μεταρρύθμισης, δεν μπορεί παρά να είναι η αύξηση της κοινωνικής ευημερίας. ΜΟΝΟ αν το καταλάβουν αυτό οι πολιτικοί μας, αν καταφέρουν να απαντήσουν στις ανησυχίες των πολιτών, θα μπορέσουν να πείσουν για την αναγκαιότητα των αλλαγών. ΩΣ τότε ας μην απορούν που οι ψηφοφόροι τούς γυρίζουν την πλάτη!

Το άρθρο του Παντελή Καψή δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα Νέα στις 22-12-2007

68 comments:

  1. Κρίση ειλικρίνειας ή σκοπιμότητα λόγω των νέων εσωκομματικών συσχετισμών στο ΠΑΣΟΚ;

    Όπως και να χει το πράμα ο Καψής έχει δίκιο όταν λέει ότι:

    α. ο φόβος είναι κακός σύμμαχος για την πρόοδο της κοινωνίας
    β. η καλλιέργεια του φόβου και της κοινωνικής απαισιοδοξίας είναι πάγια τακτική όλων των ελληνικών κομμάτων με αποτέλεσμα όταν πιάνουν στα χέρια τους εξουσία να μην μπορούν να κάνουν κάτι μ' αυτή. Πως να προωθήσεις αλλαγές σ' ένα βαθιά απαισιόδοξο και καχύποπτο λαό που σ' εμπιστεύεται (και σωστά) ούτε για τα πιο απλά.
    γ. τέλος έχει δίκιο όταν λέει ότι τα άγια -"όσημα" είναι κοινωνικά άδικα για την πλειοψηφία των εργαζομένων

    Έχει άδικο όμως όταν λέει ότι η Κυβέρνηση έχει δίκιο. Ναι, ας δεχτούμε ότι έχει καλές προθέσεις εξυγίανσης και μεταρρύθμισης. Αλλά όταν επί τέσσερα χρόνια δεν ακουμπάς την καυτή πατάτα και έπειτα μέσα σε τέσσερις μήνες αυτοκτονείς χωρίς καν να έχεις καταθέσει πρόταση τότε είσαι άξιος της μοίρας σου , κι εμείς μαζί.

    ReplyDelete
  2. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο.Κάθε παράγραφος και ένα TOPIC.
    Συνταρακτική είναι η "ομολογία" του ότι τά "-όσημα" είναι ΦΟΡΟΙ και όχι ΠΟΡΟΙ.Κάποιοι, πολλοί από μας, "ομολογήσαμε" από την εποχή Γιαννίτση και κάποιοι από την εποχή Σπράου.Τώρα που είμαστε πολλοί που "ομολογήσαμε" ΔΕΝ υπάρχει ποιά Σημίτης.

    ReplyDelete
  3. Εμείς κ.Καψή ομολογήσαμε αλλά η Κυβέρνηση ΔΕΝ ομολογεί.

    ReplyDelete
  4. Λάθος διάγνωση κ.Καψή.Η Κυβέρνηση φοβάται και ΟΧΙ η κοινωνία.Τουλάχιστον ΟΧΙ η συντριπτική πλειοψηφία.Αρα εδώ υπάρχει κάτι πονηρότερο.Κοπανάει μεταρρυθμιστικές μπαρούφες,τρομάζει το κόσμο και ύστερα μας λεει "αφου δεν θέλετε πάρτε από πάνω και άλλα 100 βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα", όπως κάνει με τους δημοτικούς υπαλλήλους.Οποία ΑΘΛΙΟΤΗΣ.

    ReplyDelete
  5. Και βεβαίως αθλιόφοβε ΔΕΝ υπάρχουν βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.Αλλά κακές συνθήκες στους χώρους εργασίας.Ανεύθυνες συμπεριφορές.Ελλειψη συνθηκών ασφάλειας.Ανύπαρκτος ιατρικός έλεγχος.
    Αυτά όμως ΔΕΝ αντιμετωπίζονται με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.Χώρια που αν το γενικό όριο συνταξιοδότησης γίνει τα 65 χρόνια υποχρεωτικά,τα περί βαρέων και ανθυγιεινών καταντά ψιλοαπάτη.

    ReplyDelete
  6. ΠΡΟΣ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

    Re: ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΕΥΧΕΣ

    Ευχαριστούμε για τις ευχές και την κάρτα της WWF.

    Δεν θέλω να σε προσβάλω Μιχάλη, ΑΛΛΑ δεν έχεις (ούτε άλλος Ελληνας πολιτικός) το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να την χρησιμοποιείς.

    ΟΤΑΝ το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ υποβαθμίζεται με την ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΟΧΗ σου, ΔΕΝ νομιμοποιείσαι να στέλνεις την κάρτα της WWF.

    Eγώ Μιχάλη μου, κληρονόμησα από τους καλούς μου γονείς ένα σπίτι στο κέντρο. ΚΑΙ επειδή ήταν στο κέντρο και αποφάσισα να το χρησιμοποιήσω ως κατοικία όταν βρίσκομαι στην Ελλάδα, φρόντισα
    1) Να κάνω state-of-the-art ηχητική και βιολογική μόνωση που μεταξύ άλλων εξασφαλίζει τρομακτική εξοικονόμηση ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, λόγο για τον οποίον ο πολίτης στας Αμερικάς επιβραβεύεται με έκπτωση μεχρι 20% στην χρέωση ηλεκτρικού ρεύματος.
    2) Να τοποθετήσω διπλά και τριπλά τζάμια ώστε να προστατεύομαι από τον γενικό θόρυβο.

    ΠΑΡΑ ταύτα, η ΖΩΗ μου όταν ειμαι εδώ είναι ένα μερικό μαρτύριο ΔΙΟΤΙ ΕΣΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΣ ότι το "δικαίωμα" στον ΘΟΡΥΒΟ (χρόνια μέθοδος επίδειξης ανδρισμού απο τα αμαθή στρώματα) του ΑΛΗΤΗ υπερισχύει και ΚΑΤΙΣΧΥΕΙ του δικού μου ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ στην ΗΣΥΧΙΑ, παρά το γεγονός ότι ΚΑΙ η ΣΥΝΘΗΚΗ των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΑΚΙΩΜΑΤΩΝ και το ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ είναι με το ΜΕΡΟΣ μου.

    Εσύ Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ΤΑΧΘΗΚΕΣ και ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΕΣ με το δικαίωμα του ΑΛΗΤΗ στην βγαλμένη εξάτμιση και στις σούζες εν μέση Πλατεία Ρηγίλλης στις 3 το ΧΑΡΑΜΑ.

    ΛΕΣ ΨΕΜΜΑΤΑ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗ
    ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    και
    ΣΕ ΚΑΤΑΓΕΛΛΩ ΔΗΜΟΣΙΑ από δω.

    ΜΙΛΑ για άλλα πράγματα ΑΛΛΑ το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ δεν σε ενδιαφέρει!!

    ReplyDelete
  7. ERRATUM

    ΚΑΤΑΓΕΛΛΩ=ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ

    ReplyDelete
  8. Βρε κωλβς τον κομφουκιο.Δυναμικος ,επιθετικος και παντα αστος.Καλα Χριστουγεννα Κομφου.

    ReplyDelete
  9. Εξαιρετικος ο καψης.Μπραβο.

    ReplyDelete
  10. Και για να ΜΗΝ αφεθεί έστω και η παραμικρή υποψία ότι γίνομαι προσωπικός

    ΟΥΔΕΙΣ ΜΑ ΟΥΔΕΙΣ Ελληνας πολιτικός έχει ΕΣΤΩ και την ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ έναντι του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και αυτό διότι ΟΛΟΙ οι ΕΛΛΗΝΕΣ πολιτικοί ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ και ΑΓΩΓΗΣ.

    ReplyDelete
  11. ΕΙΣΑΣΤΕ και ΟΙ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
    ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.

    Σήμερα τα ΠΗΡΑ στο κρανίο και θα
    ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ.

    Ακούς εκεί Ελληνας βουλευτης να έχει το ΘΡΑΣΟΣ να στέλνει την κάρτα της WWF!!!!!!

    ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. Οπως έλεγε και η θειά σου η Φωφώ "Η κατωτάτη υποστάθμη" και έσκαγες στα γέλια με την αγραμματωσύνη της.

    ReplyDelete
  13. Εμπαινε Κομφου.Τελειωσε τον.Ακους εκει να εχει το θρασος να στελνει καρτες οικολογικης οργανωσης.

    ReplyDelete
  14. Deat Komfoukie, εισαι πολυ αδικος.Μην ισοπεδωνεις τον πολιτικο κοσμο της χωρας.Υπαρχουν και εξαιρεσεις.Χανεις το δικηο σου οταν μηδενιζεις τους παντες.

    ReplyDelete
  15. O kapsis grafei ena apo ta kalutera arthra tou shmera sta nea.Bravo gia thn anadhmosiefsh.Parakalo olous na to scholiasoun.

    ReplyDelete
  16. @ pantelis kapsis
    "ΟΣΟ για την καλύτερη πρόταση επίλυσης του Ασφαλιστικού μην το ψάχνετε. Θα βγει πρώτο με διαφορά το αλήστου μνήμης σχέδιο Γιαννίτση που κόντεψε να ρίξει την κυβέρνηση Σημίτη."

    Λάθος κύριε Καψή.
    Η καλύτερη και μόνη υγιής πρόταση θα βγεί από δω μέσα.
    Από το Γ700.

    Η Γ700 με την συμπαράσταση μερικών από μας τους γεροντότερους θα ΔΙΔΑΞΕΙ στην ΟΖΟΥΣΑ ΣΑΒΟΥΡΑ της ΒΟΥΛΗΣ και ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ

    ότι

    ΤΟ ΑΔΙΚΟΝ ΟΥΚ ΕΥΛΟΓΕΙΤΑΙ

    Θα υπάρξει
    1) ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑ για αυτούς που βεβαιωμένα και παρά την θέλησή τους είχαν ατυχία στη ζωή, στο πλαίσιο μιάς
    ΒΑΣΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
    και
    2) Το ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ του ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΤΗ να ΣΥΣΣΩΡΕΥΕΙ ΠΛΟΥΤΟΝ με ΙΔΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, δηλαδή εισφορές (φοροαπαλλασσόμενες) δικές του ΚΑΙ του εργοδότη.

    ReplyDelete
  17. κυριε κομφουκιε
    ετσι φτιαξανε το ασφαλιστικο στην Αμερικη και ειναι ο μισος πληθυσμος ανασφαλιστος.Καλε τι μας λετε?

    ReplyDelete
  18. κομφουκιος

    ΤΟ ΑΔΙΚΟΝ ΟΚ ΕΥΛΟΓΕΙΤΑΙ κομφουκιε,Πολυ σωστα.

    ReplyDelete
  19. ΠΟΙΟΣ σου τάπε αυτά βλαξ.
    Ακόμα και οι νοικοκυρές με 0 μεροκάματα, παίρνουν σύνταξη 300 δολλαρίων μηνιαίως.

    Εάν εγώ φέρω, πες, υπερήλικα γονέα στις ΗΠΑ και αποκτήσει μονιμότητα, θα παίρνει αυτομάτως 300 δολλάρια μηνιαίως.

    Οι δε χειρώνακτες και άτομα με μικρότερη συνολική εισφορά στο σύστημα έχουν συνήθως απόδοση/επιστροφή (return) επί των εισφορών τους ύψους 11-12%, το οποίον είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΑ ευνοϊκό.

    Γι αυτό, άλλωστε, ο Bush και τα λαμόγια έχουν φαγωθεί να αλλάξουν το σύστημα.

    Οι ΗΠΑ δίνουν ΣΥΝΤΑΞΗ σε ΟΛΟΥΣ, μα σε ΟΛΟΥΣ, συμπεριλαμβανομένων ΚΑΙ ΑΥΤΩΝ που ουδέποτε εργάσθηκαν.

    ΜΗ ΨΕΥΔΕΣΘΕ
    ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΑΣ.

    ReplyDelete
  20. "ΘΑ πρέπει να το ομολογήσουμε: η κυβέρνηση έχει δίκιο και όλοι εμείς έχουμε άδικο."

    Μιάς και η συζήτηση ετοιμάζεται να εκτροχιαστεί (πάλι), μιά παρατήρηση σε σχέση με το πιό πάνω και με πολλές παρατηρήσεις που κατά καιρούς εκφράζονται εδώ μέσα.

    Ένα βασικό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι ο διπολισμός, η τάση να υπεραπλοποιούνται τα θέματα και να ανάγονται σε δυαδικές, μανιχαϊστικές αντιπαλότητες του τύπου άσπρο-μαύρο. Λίγο-πολύ κάτι παρόμοιο γίνεται και στο άρθρο που παρατίθεται (αυτοί έχουν δίκιο, εμείς έχουμε άδικο), σε πολλά από τα σχόλια εδώ μέσα (που χρησιμοποιούν συλλήβδην χαρακτηρισμούς, π.χ., 'ουδείς έλλην πολιτικός', 'όλοι οι έλληνες πολιτικοί), κ.ο.κ. Υπεραπλουστεύσεις αυτού του τύπου -- πέρα από το απλοϊκό των συλλογισμών -- δε βοηθούν ούτε τη βαθύτερη κατανόηση των προβλημάτων, ούτε συμβάλλουν στην προώθηση λύσεων: απευθύνονται μόνο στο θυμικό και πέρα από μια προσωρινή ίσως ευεξία (ενίοτε) δεν προσφέρουν τίποτα μα τίποτα άλλο.

    Αν οι Γ700 (και οποιοσδήποτε άλλος) επιθυμούν την ποιοτική αναβάθμιση του κοινωνικού διαλόγου, το πρώτο που πρέπει να καταπολεμηθεί είναι τα απλοϊκά δυαδικά (ή ολοκληρωτικά) σχήματα. Ειδικά για τους Γ700, αυτά είναι που συχνά εκτροχιάζουν το φόρουμ και απομακρύνουν φωνές με ικανότητα σκέψης και ανάλυσης σε βάθος.

    ReplyDelete
  21. "ΠΟΙΟΣ σου τάπε αυτά βλαξ."

    Γ700, μήπως πρέπει να αρχίσετε να σβήνετε πάλι;

    ReplyDelete
  22. Oι Αγγλοσάξονες δεσμεύονται με τις αποφάσεις τους.
    Απαξ και ένας υπάλληλος ξεκίνησε με προϋποθέσεις συνταξιοδότησης Α, αυτες οι προϋποθέσεις τηρoύνται.

    Με αυτό, θέλω να πω πως οι διάφοροι επαγγελματίες, ήδη συνδεδεμένοι με το σύστημα, πέραν των ευεργεσιών διαφόρων ΄"-σήμων" έχουν και οι ίδιοι συνεισφέρει σημαντικά ποσά που σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερα από όσα συνεισέφερε ο επαγγελματίας Β, στο φτωχό Ταμείο Γ.

    Τέλος, ο καθένας, ξεκινάει μια καριέρα με βάση ορισμένα ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ δεδομένα, βάσει των οποίων κάνει την εκτίμησή του για το εάν τον συμφέρει η απασχόληση στον τομέα στον οποίο πρόκειται να προσληφθεί. ΔΕΝ είναι, κατά συνέπεια, δίκαιο, έστω και μιά μέρα μετά την πρόσληψή του να αλλάξουν άρδην, δηλαδή 180 μοίρες.

    ΑΥΤΟ που μπορεί να γίνει είναι μια ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ διεύθέτηση/αναδιάρθρωση του συστήματος (on a continuous scale) συνεχή κλίμακα έτσι, ώστε οι απώλειες (και τα κέρδη φυσικά) να ΜΗΝ απορροφηθούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από μια δυό γενιές.

    ΑΥΤΟ το σχήμα που εμείς προτείνουμε ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ εξ ολοκλήρου για αυτούς που θα προσληφθούν από την στιγμή εφαρμογής του.

    ΟΣΟ για αυτούς που είναι ΗΔΗ στο σύστημα, η ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ (buffering)των συνεπαγομένων "ΚΕΡΔΩΝ" και "ΖΗΜΙΩΝ" λόγω αναδιάρθρωσης θα ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να είναι ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ, ΑΡΑ κατά το ΕΦΙΚΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΗ και απέναντι σε αυτούς που προσελήφθησαν πρόσφατα, αλλά ΚΑΙ σε αυτούς των οποίων ο εργασιακός βίος πλησίζει στο τέλος του.

    ReplyDelete
  23. Ο/Η πατήρ Καρεκλοπόδαρος είπε...
    "ΠΟΙΟΣ σου τάπε αυτά βλαξ."

    Γ700, μήπως πρέπει να αρχίσετε να σβήνετε πάλι;

    ΑΥΤΟ σε ενόχλησε και ΟΧΙ η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ψευτιά του;;;;;

    ReplyDelete
  24. @κομφούκιος
    "Ο/Η πατήρ Καρεκλοπόδαρος είπε...
    "ΠΟΙΟΣ σου τάπε αυτά βλαξ."

    Γ700, μήπως πρέπει να αρχίσετε να σβήνετε πάλι;

    ΑΥΤΟ σε ενόχλησε και ΟΧΙ η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ψευτιά του;;;;;"

    Τέκνο μου, πώς ξέρεις πως πρόκειται περί ψευτιάς και όχι, π.χ., περί άγνοιας, ή κακού τρόπου έκφρασης, ή ελλειπέστατης ενημέρωσης. Μπορεί για παράδειγμα να είχε κατά νου τους ανασφάλιστους χωρίς περίθαλψη. Ό,τι και αν είναι όμως, οι χαρακτηρισμοί δεν προάγουν το διάλογο ούτε βοηθούν στο να αναδεικνύεται η άγνοια.

    ReplyDelete
  25. Ετσι μπράβο Πατέρα Καρεκλοπόδαρε.
    Νοιώσε για λίγο τη συντριβή της μετάνοιας.Ετσι θα διαχειρίζεσαι καλύτερα την επιθετικότητά σου.Και κάνε και καμμιά αμαρτία αυτές τις μέρες.Θα νοιώσεις καλύτερα.

    ReplyDelete
  26. Λοιπόν να προσέχετε ιδιαίτερα όταν ένας πολιτικός ή ένας δημοσιογράφος ή οποιοσφήποτε καραγκιόζης χρησιμοποιεί τη λέξη φόβο. Συνήθως είναι για να περάσει νοηματικές που απέχουν πολύ της πραγματικής έννοιας του φόβου. Στο συγκεκτιμένο παράδειγμά μας, κανένας δε φοβάται, δεν κυκλοφορεί φόβος. Απλά υπάρχει μια αβεβαιότητα και πλανάται η αίσθηση ότι οι αλλαγές θα πλήξουν περισσότερο το άμεσο συμφέρον των εργαζομένων παρά θα τους εξυπηρετήσουν. Αυτό όμως δεν είναι φόβος, αυτό λέγεται κοινή λογική.

    Ο φόβος είναι συγκεκριμένη λέξη που περιγράφει το άσχημο συναίσθημα που νιώθει ο άνθρωπος όταν νιώθει πως βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο. Κατά τη διάρκεια του αισθήματος αυτού ο άνθρωπος εκκρίνει μάλιστα και ορμόνες που είναι εύκολα αισθητές στα ζώα - και μάλιστα εκεί είναι που ορμάνε. Αντίθετα εάν ο άνθρωπος μπει με επιθετική διάθεση τα πιο πολλά ζώα θα μυρίσουν τις ανάλογες ορμόνες και θα κάνουν άκρη (κάποια ίσως πάλι επιτεθούν αλλά αυτό μέσα στην απόγνωσή τους).

    Ενώ λοιπόν η λέξη φόβος είναι πολύ συγκεκριμένη, από την άλλη είναι παρατηρημένο ότι στην πολιτική πολλοί μεταχειρίζονται τη λέξη φόβος για να περάσουν το οποιοδήποτε μύνημά τους πιο εύκολα. Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση, αρκεί να πάρει κανείς μία μία τις σύνθετες λέξεις που έχουν ως συνθετικό το φόβο. Μόνο λέξεις όπως η υψοφοβία και η αραχνοφοβία φαίνονται χρησιμοποιούν τη λέξη αυτή σωστά.

    Ο κόσμος δεν φοβάται. Απλά κρίνει. Και κρίνει πως οι προτεινόμενες αλλαγές θα πλήξουν τα συμφέροντά του. Λογικό είναι λοιπόν να αντιδρά. Κάποιος που ονομάζει την αντίδραση αυτή φόβο, το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι το γιατί ακριβώς ο κόσμος αντιδρά - το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να περάσει την όποια δική του πολιτική γραμμή.

    ReplyDelete
  27. ΔΕΝ μπορώ να αντιληφθώ ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ ορισμένοι καλοθελητάδες από σας με έχετε ταυτίσει με το "σώνει και καλά" με το "Αμερικανικό Δόγμα", εάν υπάρχει τέτοιο πράγμα [και, περιττό να προσθέσω, ΟΠΩΣ αυτοί το εννοούν].

    Πολλοί άνθρωποι παραμένουν παρατηρητές της ζωης (observers of life). Αλλοι "την παίρνουν" στα χέρια τους και οικοδομούν υπόσταση και σημασία, στην προσπάθειά τους να της προσδώσουν μοναδικότητα και ιερότητα - διότι κάθε ζωή είναι μοναδική ΚΑΙ ιερή.

    Το αν μερικοί πολίτες, ωθούμενοι από επιτακτική ανάγκη επιβίωσης ή από όνειρα, είχαν/έχουν θάρρος ή "θράσος", ενάντια στην συμβατική συμπεριφορά, να μεταναστεύσουν σε τόπους μακρυνούς [φιλόξενους ή αφιλόξενους], κάνει ΔΙΑΦΟΡΑ - η μετανάστευση είναι μετανάστευση, ακόμα και αν είσαι αρχοντόπουλο του Πειραματικού, ακόμα και αν μιλάς Αγγλικά καλύτερα και από don του Oxbridge. Ομως, αν η διαφορά αυτή ΔΕΝ τους χαρακτηριζει ως καλύτερους, ασφαλέστατα δεν τους κάνει χειρότερους.

    Συμβατικά, ο αμαθής αυτόχθων έχει προγραμματισθεί από το ελληνικό ισοδύναμο του Goebbels [δλδ τον πατερούλη Ανδρέα] να θεωρεί τις ΗΠΑ ως πηγή παντός κακού. Ομοίως, ο αμαθής μετανάστης, πιατάς στην Αστόρια η ταξιτζής στο Manhattan, στην υποσυνείδητη αναζήτηση επιβεβαίωσης και δικαίωσης των αποφάσεών του, δεν έχει/είχε άλλη επιλογή από το να λοιδορεί διαρκώς την αθλιότητα της ελληνικής καθημερινότητας.

    ΗΓΓΙΚΕΝ, λοιπόν, Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.

    ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ήγουν ανακρίβεια, σας μεταδίδει ο ένας, ανακρίβεια ΚΑΙ ο άλλος.

    Η ΟΛΗ αλήθεια είναι στη μέση: ένας ΟΥΤΟΠΙΚΟΣ κόσμος. Αυτό που σας είπα κάμποσα ποστς πίσω, το
    "Εργάζομαι στην Αμερική και ζω στην Ελλάδα". Πολλοί λίγοι, όμως, έχουν αυτή την πολυτέλεια, εξ ου και η πλειοψηφία των πολιτών ΑΝΑΛΩΝΕΤΑΙ στην απόρριψη της άλλης πλευράς, στην απόπειρα (αυτο)δικαίωσης και επιβεβαίωσής της.

    Από την ώρα που μπήκα εδώ, δεν κάνω τίποτ' άλλο από το να αναλύω ad nauseam et ad infinitum τα ΜΥΡΙΑ ΚΑΛΑ, αλλά και τα ΜΥΡΙΑ ΔΕΙΝΑ της Αμερικανικής κουλτούρας. Με απογοήτευση δε (ενίοτε και απελπισία) δεν σταματώ να αναφέρομαι στην "παθητική-επιθετική" συμπεριφορά μας, των Ελλήνων, που ΜΟΝΙΜΩΣ αντιγράφουμε ωσάν ΠΙΘΗΚΟΙ όλα τα δεινά (!!!!) της Αμερικανικής κουλτούρας ΚΑΙ αγνοούμε ή απορρίπτουμε αναφανδόν τα καλά της. WHAT A PARADOX!

    ΟΠΟΙΟΣ, λοιπόν, από σήμερα και εφεξής με συνδέει ή με ταυτίζει με κάτι που τελικά ΔΕΝ υπάρχει (και στον βαθμό που υπάρχει ΔΕΝ επικροτώ, αλλά το απορρίπτω) θα ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ως AGENT PROVOCATEUR.

    Με τις θερμότερες ευχές για και σε όλους
    Η,
    όπως θα έλεγε ο κ. Παπανδρέου, μεταφράζων εκ του "I wish you all",

    "Εύχομαι ΟΛΟΥΣ ό,τι καλό και να μας σώζει ο Θεός από τους ΠΑΝΑΘΛΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ μας"

    ReplyDelete
  28. @ ψιλοαπατεών
    "Και βεβαίως αθλιόφοβε ΔΕΝ υπάρχουν βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.Αλλά κακές συνθήκες στους χώρους εργασίας"

    Θα συμφωνήσω μερικώς με τα λεγόμενά σου. ΥΠΑΡΧΟΥΝ και διεθνώς και παγκοσμίως αναγνωρισμένα ανθυγιεινα επαγγέλματα ΟΠΩΣ των εργαζομένων στο Τμήμα Υγιεινής των Δήμων και Κοινοτήτων.
    Σε ΑΥΤΟΥΣ τους τελευταίους (στους οποίους η "σοσιαλιστική" κουλτούρα των Ελλήνων προσδίδει ΚΑΙ κοινωνικό στίγμα) ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ και είμαι ευγνώμων και ΕΠΙΜΕΝΩ πως δικαιούνται πρόωρης συνταξιοδότησης, ΟΧΙ μόνο κατά 7 αλλά 15 χρόνια.
    Υπάρχουν, όμως, και άλλοι κλάδοι που ΔΕΝ αξίζουν να ενταχθούν σ' αυτή την κατηγορία, όπως το ελεεινότερο και ΠΙΟ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ τμήμα της Ελληνικής Κοινωνίας, οι Αστυφύλακες και Αστυνομικοί - τα ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ.

    ReplyDelete
  29. Επιθυμώ να ζητήσω συγγνωμη για την χθεσινή μου, εύλογη πλην υπερβολική, έκρηξη.
    Αλλά, πείτε μου στον Θεό που πιστεύετε, ΠΩΣ θα νοιώθατε εάν σας έστελνε ευχές η κυρία Λιάνη-Παπανδρέου πάνω σε κάρτα με λεζάντα "ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ";;;

    ReplyDelete
  30. @ ulis

    Ο περισσότερος κόσμος έχει άγνοια, και δεν γνωρίζει γιατί κανείς πολιτικός δεν μπήκε στον κόπο να του εξηγήσει με νηφαλιότητα και υπευθυνότητα την κρισιμότητα της κατάστασης. Κανείς δεν τολμάει να μιλήσει την αλήθεια.

    Οι πολιτικοί άλλα λένε όταν είναι αξιωματική αντιπολίτευση και άλλα κάνουν όταν είναι κυβέρνηση. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο για το ασφαλιστικό αλλά σχεδόν σε όλα τα σοβαρα εθνικά θέματα.

    Ειδικότερα το κοινοβούλιο έχει μετατραπεί σε "ναό" μέσα στον οποίο εκτελούνται αυστηρές τελετουργικές διαδικασίες. Οι θεσμοί της δημοκρατίας, ο διάλογος, η σύνθεση, η απόφαση, η εκτέλεση, ο έλεγχος ακόμα και η πολιτική σύγκρουση έχουν υποβαθμιστεί πλήρως και το μόνο που ενδιαφέρει πια είναι το τυπικό της υπόθεσης και η εικόνα!

    Ο φόβος απώλειας της εξουσίας είναι η πηγή μέσα από την οποία πηγάζουν και εκπορεύονται τα πάντα στην ελληνική πολιτική σκηνή. Ως ένα σημείο αυτό είναι θεμιτό στην πολιτική. Αλλά όταν η επαφή με το αληθινό χάνεται παντελώς μέσα στους τελετουργικούς θεατρινισμούς και την πολιτική υποκρισία, τότε αυτό γίνεται εθνικά επικίνδυνο.

    Η άγνοια του λαού διορθώνεται. Η ακόρεστη δίψα για εξουσία δεν ξέρω αν μπορεί να διορθωθεί.

    ReplyDelete
  31. "Αλλά, πείτε μου στον Θεό που πιστεύετε, ΠΩΣ θα νοιώθατε εάν σας έστελνε ευχές η κυρία Λιάνη-Παπανδρέου πάνω σε κάρτα με λεζάντα "ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ";;;"

    Αναρωτιέμαι πως ένας κατά τεκμήριο παρατηρητικός και καλλιεργημένος άνθρωπος, με ιδίαν αντίληψη της αγγλοσαξονικής κουλτούρας, δεν αξιολογεί στο προκείμενο τη δύναμη της ειρωνείας και του σαρκασμού ως δύναμη ισχυροτέρα των παρορμητικών αντιδράσεων...

    ReplyDelete
  32. Οπως το λες είναι vaggelas, αλλά σε χειρότερη έκδοση. Οι περισσότεροι πολιτικοί ΔΕΝ φοβούνται απλά μήπως χάσουν την εξουσία. Αν χάσουν το βουλευτιλίκι, η πλειοψηφία τους θα βρεθεί στο δρόμο.
    Κάποτε, με τα κοινά ανακατευόντουσαν άτομα άνω των 45-50 ετών, καταξιωμένα ή οιονεί-καταξιωμένα στα επαγγέλματα και στις τέχνες. Σήμερα, οι πολιτικοί είναι επαγγελματίες (υπό την κακή έννοια) πολιτικοί. Αμαθείς, ανάγωγοι, ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ άνθρωποι του πεζοδρομίου που ΟΥΔΕΝ επάγγελμα άσκησαν ποτέ και, φυσικά, κινδυνεύουν να στερηθούν ακόμα και τα στοιχειώδη εάν χάσουν το οφφίκιο (όσοι δεν είναι κλέφτες ή δεν κατάφεραν να κλέψουν αρκετά λόγω φοβίας ή βλακείας).

    Τους γνωρίζω, ένα προς ένα,
    τον Αητό,
    τον Μπαστουνόβλαχο,
    την Μισή Μερίδα,
    το Θωρηκτό,
    τον Μπακαλόγατο,
    το Μπασμένο,
    τον Κιτρινιάρη,
    την Ελένη του Μενελάου,
    την Μουράκλα,
    κλπ κλπ

    για να θυμηθώ τα παρατσούκλια τα οποία η θεομήτωρ Φωφώ* και η Μάρω χρησιμοποιούσαν μεταξύ τους, και χτυπιόντουσαν στα γέλια, χωρίς να καταλαβαίνουν οι συμπαριστάμενοι σε ποιούς πολιτικούς αναφερόντουσαν !!

    Η Φωφώ και η Μάρω είναι εθνικά υπεύθυνες ΚΑΙ για το "κινέζος", στον οποίον όμως κινέζο έτρεφαν μέγιστη εκτίμηση, κατ' αντίθεση προς τους άλλους.

    Αξέχαστε στιγμές.....

    Πόσο μου λείπουν αυτές οι σπουδαίες γυναίκες [η μιά αγράμματη, η άλλη λογία, αλλά αμφότερες σοφές και η καθεμιά με την μοναδικότητά της] αυτές τις μέρες!

    ReplyDelete
  33. @ αθυρόστομος

    "Αναρωτιέμαι πως ένας κατά τεκμήριο παρατηρητικός και καλλιεργημένος άνθρωπος, με ιδίαν αντίληψη της αγγλοσαξονικής κουλτούρας, δεν αξιολογεί στο προκείμενο τη δύναμη της ειρωνείας και του σαρκασμού ως δύναμη ισχυροτέρα των παρορμητικών αντιδράσεων..."

    Μα το είπαμε χρυσέ μου άνθρωπε.
    Την ωρα της εργασίας, της έρευνας, της ευθύνης απέναντι στην ανθρώπινη ζωή, ο Κομφούκιος είναι 1,000,000% Αγγλοσάξων, αλλά στην κοινωνική ώρα, την ώρα του συναισθήματος και του πάθους, Ελληνας 100%.
    Ολος ο Σοφοκλής και ο Ευρυπίδης βγαίνουν στην επιφάνεια και αντιμάχονται, ο άνθρωπος όπως είναι από τη μιά και ο ιδανικός άνθρωπος από την άλλη.

    ReplyDelete
  34. Ο αθυρόστομος δεν σε κατάλαβε Κομφούκιε διότι αλλάξαμε και μεις. Λείπεις πολλά χρόνια.

    Δεν ξέρεις ότι γίναμε Αγγλοσάξονες στην κοινωνική ώρα [πάμε στη γιαγιά μας μιά φορά το χρόνο, στη μάνα μας δυό και δεν ξέρουμε το όνομα του γείτονα], KAI την ώρα της εργασίας και της αστικής ευθύνης, plus Grecs que les Hellenes.

    Εχεις μείνει πολλά κεφάλαια πίσω, Κομφούκιε.

    ReplyDelete
  35. hello παίδες, η χτεσινή πτήση των σχολίων είχε αναταράξεις, αλλά σε γενικές γραμμές η συζήτηση έχει στρώσει.

    take it easy , keep blogging και μη γίνεστε εριστικοί ο ένας με τον άλλο. Κυρίως μην κάνετε δίκη προθέσεων, και κρίση προσωπικοτήτων αλλά αξιολόγηση προτάσεων και θέσεων.

    είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωράει ο διάλογος και να μην κολλάει σε μπηχτές

    ReplyDelete
  36. εμείς θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το διάλογο σ' ένα επίπεδο και ειδικά για το ασφαλιστικό θα προσπαθήσουμε να οργανώσουμε μια καλύτερα δομημένη διαβούλευση στο μπλογκ έτσι ώστε να προκύψει κάποια πρόταση στο τέλος.

    ReplyDelete
  37. ulis glad to have you back , vaggela φτιάξε ένα account κομφούκιε se your account he he

    ReplyDelete
  38. MΙΑ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

    Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

    Σε αντίθεση προς τον Μαγγίνα, ο οποίος ΠΡΕΠΕΙ να κρεμασθεί στην Πλατεία Συντάγματος ΑΝΑΠΟΔΑ, ντροπιασμένος, όπως ο Mussolini, o Ζαχόπουλος είναι morally, ΕΝΟΧΟΣ, αλλά ethically, (μισο)ΑΘΩΟΣ. Υπέπεσε σ' αυτό που οι Αγγλοσάξονες αποκαλούν "the ultimate, NO-NO", δλδ ΔΕΝ (επιτρέπεται να) φτιάχνεις ερωτική ή σεξουαλική σχέση με διοικητικά υφιστάμενο άτομο.

    Το ίδιο σφάλμα με αυτό του Bill Clinton, αλλά με σαφή διαφοροποίηση.

    Εδώ έχουμε ένα πουτανάκι, από τις μυριάδες γύρω, που προσπαθεί απεγνωσμένα να δει στον ήλιο μοίρα, ΚΑΙ ένα μεσήλικα με τεράστιο φυσικό έλλειμμα επιπλεγμένο από φαντασιώσεις ανδρικού σφρίγους.

    ΔΕΝ ξέρω ΠΩΣ εσείς θα αξιολογήσετε την περίπτωση, αλλά στο πΟτανάκι, επαναλαμβάνω στο πΟτανάκι, πρέπει να επιδικασθούν ΙΣΟΒΙΑ ΔΕΣΜΑ.

    Η Monica Lewinsky είναι κόρη πλουσίου ορθοπεδικού γιατρού ΚΑΙ δεν σκόπευε να εκβιάσει γιά χρήματα ή άλλο "απτό" όφελος, έτρεφε απλά φαντασιώσεις ταύτισης με την εξουσία.
    Στην περίπτωση Ζαχόπουλου, έχουμε ένα πεζοδρομιακό γύναιο που ΔΕΝ διστάζει να ευτελίσει, να εμπορευθεί και εκπορνεύσει την αξιοπρέπειά της για την μονιμότητα μιάς δημόσιας θέσης. ΚΑΙ άσκησε εκβιασμό σε ένα σπάνια ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ, ως αποδεικνύεται εκ της απόπειράς του, άνθρωπο που, σεβόμενος την συζυγική και πατρική ιδιότητα, αποφάσισε να θέσει τέλος στην ζωή του.

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.

    ΜΗΝ αναμασάτε το υπό πολλών ηλιθίων ότι η αυτοκτονία είναι έκφραση δειλίας.
    ΑΠΑΙΤΕΙ μείζον ΘΑΡΡΟΣ.
    Εξ ΟΥ και το SEKUKU (harakiri) των Ιαπώνων.

    Προσωπικά, ουδέποτε θα αποτολμούσα να αυτοκτονήσω, διότι:
    1) Είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος,
    2) Δεν διαθέτω τέτοιο θάρρος και
    3) Θρησκεύομαι βαθύτατα.

    ReplyDelete
  39. 3 θάνατοι από το 2004 – 2 αυτοκτονίες κι 1 θάνατος. Υποκλοπές, ΙΚΑ και Υπ. Πολιτισμού. Η Μαφία της εξουσίας καλά κρατεί. Η μηχανή της δεξιάς το πήρε απόφαση. Όλα είναι θέμα νίκης επί των άλλων, ακόμα κι επί πτωμάτων. Forget about doing better. Ο δημοκρατικός θεσμός έχει γίνει εμπαιγμός.

    ReplyDelete
  40. Όπου ακούγεται φόβος και σκάνδαλο κρύβεται πίσω ένας καιροσκόπος δημοσιογράφος. Κι έχουμε χορτάσει από δαύτα. Έτσι τρέφεται η απάθεια των πολιτών.

    ReplyDelete
  41. Υπάρχει μια ολόκληρη κατηγορία επαγγελμάτων που σήμερα δε θα έπρεπε να είναι βαρέα κι ανθυγιεινά, ακριβώς λόγω της αύξησης της παραγωγικότητας, της μείωσης των κινδύνων και των εκθέσεων σε βλαβερούς παράγοντες, της βελτίωσης της ποιότητας και της ασφάλειας στο χώρο εργασίας. Μία νέα κατηγορία δύσκολων και βλαβερών επαγγελμάτων εμφανίζεται, όπως αυτά των κομμωτών, των νοσηλευτών και των τραυματιοφορέων, που σχετίζονται με χρόνια μυοσκελετικά προβλήματα (Νούμερο 1 είδος τραυματισμών και «ασθενειών» που προκύπτουν από το χώρο εργασίας, στην Ευρώπη). Στην Ελλάδα τα στατιστικά νούμερα θα μπορούσανε να είναι ακόμα πιο ψηλά από την ήδη 5η θέση στην Ευρώπη, αν καταγραφότανε και δινότανε σημασία σε αυτά τα προβλήματα από τους προϊσταμένους, ειδικά στα νοσοκομεία. Το κόστος των μυοσκελετικών τραυματισμών είναι τεράστιο και επιβαρύνει ιδιαίτερα τα ασφαλιστικά ταμεία, αφού αυτά φροντίζουν και για τις υπέρογκες ιατροφαρμακευτικές και φυσικοθεραπευτικές δαπάνες των εκάστοτε εργαζομένων, αλλά και για τις πρόωρες συντάξεις που πολλοί από αυτούς τους χώρους έχουν, ως δικό μας αντίβαρο σε μια αξιοπρεπή κοινωνική πολιτική και υπεύθυνη στάση ως προς την ποιότητα, την ασφάλεια και την πρόληψη προβλημάτων στο χώρο εργασίας.

    ReplyDelete
  42. Ζητήματα κι εργαλεία εργονομίας, αλλαγές στα ωράρια και συνθήκες εργασίας που να ταιριάζουν στις ανάγκες και τους κινδύνους των επαγγελμάτων, συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού, ακόμα και στις στάσεις που πρέπει να χρησιμοποιούν όταν εργάζονται, είναι 3 βασικά πράγματα που πρέπει να εισαχθούν στον εργασιακό βίο πολλών εργαζομένων. Μία πρόωρη σύνταξη με ένα έξτρα μηνιαίο επίδομα 500 ευρώ δεν πρόκειται να σε αποτρέψει από την ταλαιπωρία της μέσης σου για τα επόμενα 30 χρόνια, ούτε να σε γλιτώσει από επισκέψεις σε γιατρούς και νοσοκομεία, ούτε να γλιτώσει εμάς τους υπόλοιπους από την κάλυψη των δικών σου αναγκών μέσω των φόρων μας για σένα.

    ReplyDelete
  43. Ξέχασε και κάτι ο Φαίδων, Κομφούκιε.
    Οπως οι άντρες, τα μπέρδεψαν και οι Ελληνίδες. Γίνανε πιά όλες πουτάνες στη δουλειά και στο σαλόνι, και κυρίες στη κρεβατοκάμαρα.

    ReplyDelete
  44. O πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κύριος Γιωργάκης Assad, επευφημούμενος από ενθουσιωδώς γαυγίζον και αλαλάζον πλήθος, δήλωσε πως θα επιμείνει μέχρι τελικής εκλογής του στην πρωθυπουργία, ό εστί μεθερμηνευόμενο, ad infinitum.

    Αγαπητέ κύριε Assad θα έχετε την απόλυτη στήριξή μας.

    ReplyDelete
  45. Το πάθος δεν έχει καμία θέση στο διάλογο. Παραμορφώνει τα επιχειρήματα και τα μετασχηματίζει σε υπεραπλουστευτικά δίπολα χωρίς να επιτρέπει την ανάλυση σε βάθος. Δημιουργεί καταστάσεις σαν και το 'διάλογο' που βλέπουμε συχνά στα τηλεπαράθυρα (που φυσικά κάθε άλλο παρά διάλογος είναι...).

    Άλλο πράγμα το πάθος στις προσωπικές και φιλικές σχέσεις και άλλο πράγμα το πάθος εκεί όπου απαιτείται διάλογος και σύνθεση. Αντίστοιχα πάθη οδήγησαν σε θλιβερές καταστάσεις στη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

    ReplyDelete
  46. Το πάθος είναι απαραίτητο στο debate, το οποίο δεν είναι ακριβώς διάλογος, και το οποίο κυριαρχεί στην ελληνική σκηνή, όχι μόνο πολιτική, αλλά παντού.

    Γιαυτό οι νομικού υπόβαθρου, αν και αεριτζήδες ή επικίνδυνοι / σκοτεινοί, πολιτικοί και opinion makers, είναι πολύ δυνατοί παίκτες στη δημόσια αντιπαράθεση. Και συνήθως κερδίζουν τις εντυπώσεις.

    Πχ, τι είπε ο Παυλόπουλος στη Βουλή, τι έχει κάνει μέχρι τώρα και τι εντυπώσεις αφήνει?

    ReplyDelete
  47. ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ
    Οζαχοπουλος δεν ειναι μια απλη περιπτωση ενος που ερωτευτηκε την γραμματεα του.ΛΑΘΟΣ.Εξαλλου δεν μ ενδιαφερουν οι ερωτες του Ζαχοπουλου.Εδω υπαρχει θεμα διαφθορας με πολλα λεφτα που κινουνται παρανομα.Και οι καλοι εισαγγελεις αντι να υπηρετησουν και να προστατεψουν το δημοσιο συμφερον,προφυλακιζουν μια κοπελα 34 ετων για να την εξουθενωσουν σωματικα και ψυχικα και να την εξουδετερωσουν πολιτικα.Ο στοχος τους ειναι να προστατεψουν τον καραμανλη.ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ

    ReplyDelete
  48. H γραμμή του Μαξίμου στο θέμα Ζαχόπουλου(του προστατευόμενου της Νατάσας) είναι: "αυτοκτόνησε" απο "υπερβάλλουσα εντιμότητα". Τη γνωρίζεις αυτή την αρρώστεια Κομφούκιε; Κάτι θα ξέρεις εσύ που την υιοθετείς.
    Για τα όσα είπες για τη κοπέλλα "ντρέπομαι για λογαριασμό σου" που θα έλεγε και η Μάννα σου.

    ReplyDelete
  49. "Το πάθος είναι απαραίτητο στο debate, το οποίο δεν είναι ακριβώς διάλογος, και το οποίο κυριαρχεί στην ελληνική σκηνή, όχι μόνο πολιτική, αλλά παντού.

    Γιαυτό οι νομικού υπόβαθρου, αν και αεριτζήδες ή επικίνδυνοι / σκοτεινοί, πολιτικοί και opinion makers, είναι πολύ δυνατοί παίκτες στη δημόσια αντιπαράθεση. Και συνήθως κερδίζουν τις εντυπώσεις."

    Το μήνυμα αυτό δείχνει ακριβώς την κρατούσα αντίληψη στην ελληνική κοινωνία για το τι σημαίνει διάλογος (να μην μιλήσουμε για σύνθεση απόψεων, εύρεση κοινής συνισταμένης μέσα από διαφορετικές θέσεις, κ.ο.κ.). Στην ελληνική κοινωνία λοιπόν (παραδοσιακά ανίκανη να δει λίγο πιό κάτω από την επιφάνεια των θεμάτων), ουσιαστικά δεν υφίσταται διάλογος, αλλά αντιπαράθεση και δη μετωπική: όπου φυσικά ο κυρίαρχος τα παίρνει όλα και είναι αυτός που θα κερδίσει τις εντυπώσεις: ήγουν ποιός θα χρησιμοποιήσει ρητορικές, πομπώδεις εκφράσεις που απευθύνονται στο θυμικό, όχι στη λογική και στην ουσία των ζητημάτων, για να αναφωνήσουν οι ιθαγενείς: 'τι ωραία που τα λέει αυτός!'. Καμία σχέση με λογική ανάλυση σε βάθος και επιχειρηματολόγηση. Λίγο-πολύ ό,τι γίνεται στις τηλεσυζητήσεις.

    Το λυπηρό είναι που κάποιοι νομίζετε πως έτσι γίνεται και αλλού. Αν νομίζετε πως, επειδή μάθατε το debate, έτσι κάνουν διάλογο και πορεύονται οι εξελιγμένες κοινωνίες της Δύσης, πλανάσθε πλάνην οικτράν. Τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις, που νομίζετε πως είναι διάλογος, είναι καλές μόνο για την Ανατολή.

    ReplyDelete
  50. Για τον κάθε Κομφούκιο,Ζαχοπουλότερον του Ζαχόπουλου.

    ---------------------------------
    "Ενα ηθικό παράπτωμά μου έδωσε την ευκαιρία σε εκβιαστές να αποκτήσουν υλικό και εμμέσως διευκολύνσεις σε αρχαιολογικά θέματα.Αρνήθηκα να υποκύψω,μου έδωσαν και αριθμό λογαριασμού που ανήκε σε έναν από τους πρωτεργάτες.Το υλικό αυτό βρήκε ευήκοα πολιτικά ώτα,προκειμένου να γίνει πιό εύπεπτος ο πολιτικός εκβιασμός".
    Ζαχόπουλος
    ---------------------------------
    Αυτά που λέει ο άνθρωπος ειναι ΣΚΕΤΑ ΜΑΦΙΟΖΙΚΑ και να αφήσετε τη κοπέλα ήσυχη,που ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΥΤΗΣ.

    ReplyDelete
  51. Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ

    ΚΑΙ Ο ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΠΕΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΘΥΤΕΣ.
    ΟΙ ΘΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ.

    ReplyDelete
  52. (να ευχαριστήσω Γ700 για το χαιρετισμό και να ανταποδόσω - έλειψα γιατί είχα τρεξίματα τον τελευταίο καιρό κτλπ.)...

    Λοιπόν δεν ξέρω πως πιάσαμε τη συζήτηση περί Ζαχόπουλου. Μόλις σήμερα διάβασα τα γεγονότα, δεν κατάλαβα πάρα πολλά, κάτι για την εξωσυζυγική σχέση του Ζάχου με την 35άρα και κάτι για εκβιασμούς από την κοπέλα ή/και άλλους από πίσω που θέλαν να περάσουν τα κόλπα τους. Ο Ζάχος αρνήθηκε, οι πιέσεις συνεχίστηκαν και αυτός οδηγήθηκε στην αυτοκτονία. Σημειωτέον όμως ότι ο Ζάχος είχε πολύ άσχημη υγεία (όλα παίζουν το ρόλο τους).

    Το παραπάνω γεγονός όμως είναι κάτι πάρα πολύ συνηθισμένο στην Ελλάδα. Ρε δεν υπάρχει δημόσια υπηρεσία, ιδιωτική εταιρία, εργατικό συνδικάτο και μη κυβερνητικός οργανισμός στον οποίο οι διευθύνοντες να μην έχουν ερωτικές (αν αυτό μπορεί και λέγεται έρωτας) σχέσεις με κάποια υπάλληλο. 'ντάξη και στο εξωτερικό γίνονται αυτά συχνά αλλά εκεί τουλάχιστον είναι κάπως πιο δύσκολο λόγω των τυπικών εργασιακών σχέσεων. Στην Ελλάδα του 'πολλάβαρύ' αφεντικού (τα είπαμε άλλωστε σε άλλα θέματα για το πώς προσλάμβάνουν και πώς απολύουν), η πλειονότητα των αφεντικών κάθε είδους δεν μπορούν χωρίς την 'παράνομη' γκόμενα που ντε και καλά πρέπει να είναι και υπάλληλος ή προμηθευτής ή αιτούμενη δουλειάς κτλπ. Ναι θα μου πεις δεν υπάρχει χρόνος να βρουν πουθενά αλλού και το σπιντ ντέητινγκ είναι και λίγο άουτ στην Ελλάδα! Και δεν είναι βέβαια τα αφεντικά (βρίσκουν και κάνουν), είναι φυσικά και οι γυναίκες. Μου αρέσει που πριν 15 χρόνια οι Ελληνίδες κορόιδευαν τις Ανατολίκές ως πρόστυχες και τώρα που σφίγγουν το ζωνάρι κάνουν τα ίδια και παραπάνω (καταλήγοντας στο γενικό ρητό που λέν όλοι οι άντρες ότι δηλαδή όλες ίδιες είναι στην τελική).

    Είναι αλήθεια ότι το παραπάνω γεγονός είναι αρκετά κλασσικό ώστε να σηκώσει τα παραπάνω σχεδόν κιτς σχόλια. Αλλά και πώς να γίνει αλλιώς; Όλοι μας το έχουμε δει πως έχουν παραγριέψει τα πράγματα. Με τον έναν να καρφώνει τον άλλον, με τον έναν να βάζει τρικλοποδιές στον άλλον, με τις γυναίκες να εκβιάζονται κανονικά (και πολλές να υποκύπτουν), άλλες πάλι να κουνάνε από μόνες τους την ουρά για να πετύχουν ένα ψίχουλο παραπάνω. Και δεν αναφέρομαι σε περιπτώσεις δισεκατομυρρίων (όπου 'λογικό' να γίνονται και τέτοια). Μιλάμε για απλές δουλειές. Θυμάμει τον τέως δήμαρχο Καλαμαριάς (ναι τον γνωστό), που δεν έκανε και άσχημη δουλειά αλλά που παρεπιπτώντως πααάρα πολλά από τα έργα του δήμου ανατίθονταν σε εταιρίες που ανήκανε ή τρέχανε από γυναίκες συνήθως κάτω των 40 ετών... μία περίπτωση μιας πολιτικού μηχανικού γνωρίζω από δέυτερο χέρι - μάλιστα το γνώριζε και ο άντρας της... τι να πει κανείς... για ένα έργο παραπάνω, για λίγα εκατομύρρια και μια βίλα στη Χαλκιδική που λένε... ντροπή μεν πικρή αλήθεια δε. Για την τιμή αυτών των γύναιων ουδείς λόγος (ούτε για την τιμή του άντρα αυτού), επίσης δεν πιστεύω χρηματικά να ζημιώθηκε τόσο πολύ πια ο δήμος (άντε τα έργα να κλείστηκαν σε λιγάκι πιο αυξημένη τιμή). Αλλά γιατί να γμάει με το χρήμα του λαού ο κάθε πολλά βαρύς αυτό δεν το καταλαβαίνω. Και γιατι να γίνεται το έργο βάση της επιλογής του πουλιού του κάθε πολλά βαρύ και πάλι δεν το καταλαβαίνω.

    Όμως η ελληνική κοινωνία συνήθως δε χαλιέται από κάτι τέτοια, απεντίας τα γελάει και τα κοροιδεύει μέχρι που να έρθει σε θέση ο καθένας (για τους άντρες ως αφεντικά και για τις γυναίκες ως κουνίστρες) για να τα επαναλάβουν.

    Και σόρυς που κάθομαι και το αναλύω τόσο πολύς αλλά πραγματικά είναι ένα ακόμα σημάδι της παθογένειας της ελληνικής κοινωνίας.

    ReplyDelete
  53. Κρίση ειλικρίνειας ή σκοπιμότητα λόγω των νέων εσωκομματικών συσχετισμών στο ΠΑΣΟΚ;

    λες? Μακάρι

    Λαρισινο γκόλ
    Έχεις την λίστα με όλα τα βαρέα θα ήθελα να την δώ.

    ReplyDelete
  54. @ European Boulis

    @ η ντροπή είναι γένους θηλυκού

    @ αιδώς! αιδοιο-αναλυτές

    Προσωπικά, τουλάχιστον, έκατσα να αναλύσω και στοιχειοθετήσω τους συλλογισμούς μου. Σεις προτιμήσατε χαρακτηρισμούς και αφορισμούς!

    Σε τελική ανάλυση, τα πάντα είναι θέμα αγωγής, παιδείας και παράδοσης του καθενός.
    Αλλοι από μας μεγάλωσαν στα μουσεία και άλλοι βλέποντας Νίκο Ξανθόπουλο και Μάρθα Βούρτση, και μάλιστα, ετεροχρονισμένα
    Η
    ακούγοντας τον πατερούλη Ανδρέα να εκμαυλίζει τις ευάλωτες αμαθείς μάζες.

    Και αυτό φαίνεται......
    Κράζει .....
    Βοά.....

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. Οι Ζαχόπουλοι είναι τόσοι όσες και οι διαχειριστικές αρχές ευρωπαϊκών κονδυλίων μέσω των ΚΠΣ. Είναι οι εισπράκτορες της κυβέρνησης, αθώοι όχι, θύτες ποτέ.

    Και το μεγάλο φαγοπότι καλά κρατεί.

    ReplyDelete
  57. Παιδιά μην τρελένεστε το ερώτημα στην υπόθεση Ζ είναι το εξής: γάμαγε ή έτρωγε;

    Απ' ότι φαίνεται μάλλον και τα δύο

    ReplyDelete
  58. @ Αντώνη δεν την έχουμε τη λίστα με τα ΒΑΕ , αλλά θα τη βρούμε και θα στη στείλουμε

    ReplyDelete
  59. πάντως η συζήτηση για τα ΒΑΕ είναι σημαντική, όμως το θέμα είναι μικρορεκτιφιέ μπροστά σ' αυτά που πρέπει να γίνουν

    ReplyDelete
  60. Τα ΒΑΕ κινούνται στη λογική του ελληνικού μεσογειακού κοινωνικού κράτους. Δηλαδή αντί να έχουμε ένα ανεπτυγμένο και ενεργό κοινωνικό κράτος (με υποδομές και επιδόματα) έχουμε ένα διογκωμένο συνταξιοδοτικό κράτος που λύνει τα προβλκήματα κόβοντας συντάξεις

    ReplyDelete
  61. έτσι όλοι δικεδικούν ενίσχυση μέσω σύνταξης και όχι μέσω της υποστήριξης που προσφέρουν τα κοινωνικά αγαθά.

    ReplyDelete
  62. @ παθιασμένος εραστής
    "Το πάθος δεν έχει καμία θέση στο διάλογο. Παραμορφώνει τα επιχειρήματα και τα μετασχηματίζει σε υπεραπλουστευτικά δίπολα χωρίς να επιτρέπει την ανάλυση σε βάθος. Δημιουργεί καταστάσεις σαν και το 'διάλογο' που βλέπουμε συχνά στα τηλεπαράθυρα (που φυσικά κάθε άλλο παρά διάλογος είναι...).

    Άλλο πράγμα το πάθος στις προσωπικές και φιλικές σχέσεις και άλλο πράγμα το πάθος εκεί όπου απαιτείται διάλογος και σύνθεση. Αντίστοιχα πάθη οδήγησαν σε θλιβερές καταστάσεις στη σύγχρονη ελληνική ιστορία."

    December 23, 2007 3:08 PM

    H λέξη "πάθος" είναι μιά, από πολλές, με άπειρες έννοιες και, ατυχώς, ο "εθνικός" λεξικολόγος τις περιπλέκει.
    Ορισμένες από αυτές τις έννοιες του πάθους, όπως η προσήλωση, αφοσίωση και τήρηση χωρίς παρεκκλίσεις ενός συστήματος αρχών και αξιών είναι ΕΥΛΟΓΙΑ και μακάρι οι Ελληνες να είχαν τέτοιου είδους "πάθη".
    Από την άλλη, το πάθος υπό την έννοια της στείρας εμμονής σε, και εξάρτηση από, ένα "αντικείμενο", "σύμβολο" στο βαθμό που διαστρεβλώνει την αντίληψη της πραγματικότητας, ή οδηγεί σε αποσύνδεση από αυτήν [πχ πάθος για μιά γυναίκα, τον λαϊκισμό, μαρξισμό κλπ] συνιστά μεγάλη τροχοπέδη στην εξέλιξη της διαλεκτικής.
    Στα παραπάνω, όμως, παραδείγματα που αναφέρατε, θα άρμοζε περισσότερο η λέξη παραφορά. Δεν υφίσταται καν θέμα πάθους. Δλδ, εδώ έχουμε άτομα του απολύτου πεζοδρομίου [διάβαζε, της τηλεόρασης και της πολιτικής] που κινητοποιούν "προ-κατασκευασμένα", οιονεί θεμιτά, επιχειρήματα ή εργαλεία πρόκλησης κοινωνικής πόλωσης. Επικαλούνται με άλλα λόγια το συναίσθημα του χυδαίου όχλου προς ίδιον όφελος, οτέ μεν οικονομικό [πχ ακροαματικότητα καναλιών, tirage εφημερίδων], οτέ δε πολιτικό. Αυτοί οι άνθρωποι, αγαπητέ, δεν διακατέχονται από κανένα πάθος, είναι "επαγγελματίες" της "επικοινωνίας".

    ReplyDelete
  63. @κομφούκιος
    H λέξη "πάθος" είναι μιά, από πολλές, με άπειρες έννοιες και, ατυχώς, ο "εθνικός" λεξικολόγος τις περιπλέκει.
    Ορισμένες από αυτές τις έννοιες του πάθους, όπως η προσήλωση, αφοσίωση και τήρηση χωρίς παρεκκλίσεις ενός συστήματος αρχών και αξιών είναι ΕΥΛΟΓΙΑ και μακάρι οι Ελληνες να είχαν τέτοιου είδους "πάθη".


    Αγαπητέ κομφούκιε, η διευκρίνισή σας με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

    Από την άλλη, το πάθος υπό την έννοια της στείρας εμμονής σε, και εξάρτηση από, ένα "αντικείμενο", "σύμβολο" στο βαθμό που διαστρεβλώνει την αντίληψη της πραγματικότητας, ή οδηγεί σε αποσύνδεση από αυτήν [πχ πάθος για μιά γυναίκα, τον λαϊκισμό, μαρξισμό κλπ] συνιστά μεγάλη τροχοπέδη στην εξέλιξη της διαλεκτικής.
    Στα παραπάνω, όμως, παραδείγματα που αναφέρατε, θα άρμοζε περισσότερο η λέξη παραφορά. Δεν υφίσταται καν θέμα πάθους. Δλδ, εδώ έχουμε άτομα του απολύτου πεζοδρομίου [διάβαζε, της τηλεόρασης και της πολιτικής] που κινητοποιούν "προ-κατασκευασμένα", οιονεί θεμιτά, επιχειρήματα ή εργαλεία πρόκλησης κοινωνικής πόλωσης. Επικαλούνται με άλλα λόγια το συναίσθημα του χυδαίου όχλου προς ίδιον όφελος, οτέ μεν οικονομικό [πχ ακροαματικότητα καναλιών, tirage εφημερίδων], οτέ δε πολιτικό. Αυτοί οι άνθρωποι, αγαπητέ, δεν διακατέχονται από κανένα πάθος, είναι "επαγγελματίες" της "επικοινωνίας".


    ...δυστυχώς, η ελληνική κοινωνία έχει γεμίσει από τύπους σαν τους τελευταίους, των οποίων η στάση συγχέεται με το πάθος που περιγράφετε στην αρχική σας παράγραφο.

    ReplyDelete
  64. Με αφορμή το εξαιρετικά εύστοχο σχόλιο του Κομφούκιου περί των "επαγγελματιών της επικοινωνίας", να επαναλάβω κάτι που έγραψα νωρίτερα.

    Αν οι Γ700 (και οποιοσδήποτε άλλος) επιθυμούν την ποιοτική αναβάθμιση του κοινωνικού διαλόγου (εκ των ων ουκ άνευ για την πρόοδο της χώρας), το πρώτο που πρέπει να καταπολεμηθεί είναι τα απλοϊκά δυαδικά σχήματα ("επιχειρήματα ή εργαλεία πρόκλησης κοινωνικής πόλωσης") που απευθύνονται στο θυμικό ("Επικαλούνται με άλλα λόγια το συναίσθημα του χυδαίου όχλου") και χρησιμοποιούν αδίστακτα οι εκάστοτε 'επαγγελματίες της επικοινωνίας'. Η στάση σας, κυρίες και κύριοι Γ700, ενάντια σε όλους αυτούς (που είναι "τροχοπέδη στην εξέλιξη της διαλεκτικής") πρέπει να είναι αμείλικτη.

    ReplyDelete
  65. άλλο πάθος άλλο παραφορά well said

    ReplyDelete
  66. Τα απλοϊκά δυαδικά σχήματα όντως δεν έχουν θέση σε μια νηφάλια και σε βάθος συζήτηση των κοινωνικών θεμάτων.

    Ωστόσο μία κίνηση πολιτών που ουσιαστικά δεν διαλέγεται απλώς , αλλά επιχειρεί να παρέμβει στη δημόσια σφαίρα μέσω της διαδικτυακής κοινωνίας των πολιτών πρέπει, αν θέλει να είναι επιτυχημένη, να αποφύγει να μετατραπεί σε ένα συμβατικό όμιλο προβληματισμού σαν τους εκατοντάδες που φτιάχνονται κατά καιρούς.

    Πρέπει δηλαδή ο λόγος της να έχει αιχμές , και η δράση της να είναι αγωνιστική ενίοτε ενοχλητική , αλλά πάντα χωρίς να βρίζει , χωρίς να είναι χυδαία και χωρίς να συκοφαντεί.

    ReplyDelete
  67. "Ωστόσο μία κίνηση πολιτών που ουσιαστικά δεν διαλέγεται απλώς , αλλά επιχειρεί να παρέμβει στη δημόσια σφαίρα μέσω της διαδικτυακής κοινωνίας των πολιτών πρέπει, αν θέλει να είναι επιτυχημένη, να αποφύγει να μετατραπεί σε ένα συμβατικό όμιλο προβληματισμού σαν τους εκατοντάδες που φτιάχνονται κατά καιρούς."

    Το οποίο, αγαπητοί Γ700, σημαίνει πως και αυτή η κίνηση πρέπει να χρησιμοποιήσει συνθήματα που απευθύνονται στο θυμικό (επικαλούνται το συναίσθημα του χυδαίου όχλου, κατά Κομφούκιον); Γιατί να μην μπορεί να γίνει η παρέμβαση στη βάση της διαλεκτικής; Διότι, αλλιώς, πολύ φοβάμαι πως θα αναπαραχθούν οι ίδιες αρρωστημένες καταστάσεις.

    Θεωρώ πως η καταπολέμηση κάθε (συχνά παράλογου) σχήματος που επιτείνει την κοινωνική πόλωση είναι απαραίτητο στοιχείο για να προαχθεί ο διάλογος στην κοινωνία μας.

    ReplyDelete
  68. Κοίτα έχεις δίκιο εφόσον το μόνο που θέλουμε είναι να προαχθεί ο πολιτισμένος διάλογος .

    Ωστόσο εμείς δε θέλουμε μόνον αυτό. Ο διάλογος δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι διαδικασία , μέσο για να φτάσεις κάπου. Να σκεφτείς, να συζητήσεις, να τεκμηριώσεις, να ψάξεις , να διερευνήσεις, να συκγρίνεις , και στο τέλος να φτιάξεις προτάσεις . ΝΑΙ. Σαφέστατα. Αλλά, αν είσαι κίνηση και όχι όμιλος προβληματισμού στυλ Oxbridge, οι διαδικασίες κάποτε πρέπει να κλείνουν, και να αρχίζουν τα politics. Δηλαδή οι αποφάσεις να λαμβάνονται και δράσεις να οργανώνονται.

    ReplyDelete