Saturday, May 10, 2008

Τα δημογραφικά στοιχεία κυριαρχούν!

Από τον Ντέιβιντ Μπρουκς*

Demography is king
© International Herald Tribune

Εδώ και πενήντα πέντε χρόνια, κάθε Τρίτη το 80% των τηλεθεατών, ανεξαρτήτως ηλικίας, συντόνιζαν τους δέκτες τους στο σόου του Μίλτον Μπερλ (Milton Berle). Δεκάδες εκατομμύρια -πλούσιοι και φτωχοί- συνεργάζονταν στις οργανώσεις των «ελκς» και των «ρόταρι». Πολύ περισσότερα εκατομμύρια αστών και αγροτών διάβαζαν περιοδικά «ποικίλης ύλης» σαν το «λουκ» και το «λάιφ». Εκείνες τις μέρες ο τραπεζίτης και ο υπάλληλος παντοπωλείου ζούσαν στην ίδια γειτονιά, κι ίσως τα παιδιά τους να ήταν συμπαίκτες στην τοπική ομάδα μπάσκετ μπολ.

Μόνο το 7% των Αμερικανών κατείχε πτυχίο κολεγίου.

Οι καιροί όμως άλλαξαν: τις δεκαετίες που μεσολάβησαν, μειώθηκαν ορισμένες κοινωνικές ανισότητες (που σχετίζονταν κυρίως με τη φυλή και την εθνότητα). 'Αλλες πάλι, που σχετίζονται κυρίως με την μόρφωση, διευρύνθηκαν. Σήμερα οι μορφωμένοι αποτελούν μια συμπαγή μάζα. Όσοι πήγαν στο κολέγιο συνήθως κατοικούν μακριά από όσους δεν έχουν ανώτερη μόρφωση. Τα ποσοστά διαζυγίων τους, ο τρόπος που ανατρέφουν τα παιδιά τους, είναι ριζικά διαφορετικοί.

Όσοι δεν πήγαν σε κολέγιο όχι μόνο κερδίζουν πολύ λιγότερα, αλλά καπνίζουν περισσότερο, είναι πιο παχύσαρκοι και πεθαίνουν νωρίτερα.

Το εμπόριο, η οικοδομή και η τηλεόραση εντείνουν και ενισχύουν αυτό το διχασμό σε ό,τι αφορά τον τρόπο ζωής. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες γειτονιές με αμιγή πληθυσμό, και λιγότερες κοινές παναμερικανικές εμπειρίες.

Ο επακόλουθος κοινωνικός διαχωρισμός αναδιάταξε την αμερικανική πολιτική. Συνήθως μιλούσαμε με κομματικούς όρους, για την «κόκκινη» (Ρεπουμπλικανική) και την «μπλε» (Δημοκρατική) Αμερική. Οι φετινές όμως προεδρικές εκλογές ανάδειξαν μία άλλη βαθιά πολιτιστική διαχωριστική γραμμή, εντός του Δημοκρατικού κόμματος, που ξεχωρίζει αυτά που ο Στιούαρτ Ρόθενμπεργκ (Stuart Rothenberg) αποκαλεί «τα δύο Δημοκρατικά κόμματα».

Στη μία πολιτεία μετά την άλλη (με το Ουισκόνσιν να είναι η πλέον απομακρυσμένη περίπτωση), ο Μπάρακ Ομπάμα (Barack Obama) επικρατεί σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές, με πολλούς μορφωμένους. Η Χίλαρι Κλίντον (Hillary Clinton) νικάει σε πιο αραιοκατοικημένες και υπαίθριες περιοχές, με πολύ λιγότερους μορφωμένους. Ο Ομπάμα κέρδισε στο 70% των κομητειών με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και η Κλίντον στο 90% των λιγότερο «μορφωμένων» κομητειών.

Στη μία πολιτεία μετά την άλλη, ο Ομπάμα νικούσε στις αστικές περιοχές... Η Κλίντον σχεδόν παντού αλλού.

Φέτος, αυτός ο μορφωτικός διαχωρισμός έφτασε να επισκιάζει ακόμα και το περιεχόμενο της προεκλογικής διαμάχης. Το πιο ενδιαφέρον φαινόμενο αυτών των εκλογών είναι πόσο άχρηστη μοιάζει να είναι η προεκλογική εκστρατεία. Οι υποψήφιοι δαπανούν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις, αλλά δεν κατορθώνουν να στρέψουν το εκλογικό σώμα προς το μέρος τους. Σαρώνουν σε κάποια πολιτεία, αλλά αδυνατούν να αξιοποιήσουν τη θετική συγκυρία στην επόμενη πολιτεία. Κάνουν χονδροειδείς γκάφες, εκφωνούν λαμπρές ομιλίες, τα πάνε καλά ή άσχημα στις τηλεμαχίες, και όλα τούτα λες και δεν επηρεάζουν στο παραμικρό την εκλογική συμπεριφορά των ψηφοφόρων.

Στην Πενσιλβάνια, ο Ομπάμα έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να κερδίσει εργατικές ψήφους από την Κλίντον. Απέτυχε παταγωδώς. Ο «ενωτικός υποψήφιος» απέτυχε να ενώσει.

Σε αυτές τις εκλογές, η πειθώ είναι ασήμαντη· η κοινωνική ταυτότητα είναι το άπαν. Η δημογραφία βασιλεύει.

Κατά τη διάρκεια των ετών, πολλές θεωρίες επιχείρησαν να ερμηνεύσουν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ μορφωμένων και μη μορφωμένων. Οι συντηρητικοί αναφέρθηκαν στην «πολιτιστική διαμάχη» μεταξύ των υγιώς σκεπτομένων μαζών και των παρακμιακών «κουλτουριάρικων» ελίτ. Μερικοί προοδευτικοί θεωρούν πως το εισόδημα καθορίζει τα πάντα, κι αναμένουν το ξέσπασμα της λαϊκής δυσφορίας. 'Αλλοι πάλι βλέπουν την κοινωνία μέσα από πιο «ηθικές» κατηγορίες, και ξεχωρίζουν τη διαφωτισμένη μορφωμένη ελίτ από τους ρατσιστές χωριάτες, που καλύτερα να τους κοπεί το χέρι παρά να ψηφίσουν μαύρο.

Καμία όμως από τις θεωρίες αυτές δεν ταιριάζει στα γεγονότα: θα ήταν πιο ακριβές να πούμε πως η χώρα απλά διαμελίζεται ανάμεσα σε διαφορετικές υποκουλτούρες. Ανάμεσά τους δεν υπάρχει εχθρότητα. Οι Αμερικάνοι νιώθουν μπερδεμένοι για το ποια ακριβώς είναι τα σύνορα μεταξύ τους. Οι κάτοικοι όμως των διαφορετικών γειτονιών απλά αντιλαμβάνονται σταδιακά με διαφορετικό τρόπο την πραγματικότητα. Αναπτύσσουν διαφορετικές, κοινοτικές αντιλήψεις για το τι σημαίνει να είναι κανείς ένας καλός ηγέτης, για το σε τι κόσμο ζουν. Προσδίδουν διαφορετικό περιεχόμενο σε έννοιες όπως «ελευθερία», «ασφάλεια», «αρετή».

Οι κοινωνικές κατηγορίες αρχίζουν να λειτουργούν σαν ξεχωριστές φυλές, με αλλιώτικες κουλτούρες.

Είναι πράγματι απορίας άξιον τι είναι αυτό που κάνει τον Ομπάμα (απόφοιτο της νομικής σχολής του «χάρβαρντ») τόσο ελκυστικό στους πιο μορφωμένους και την Κλίντον (απόφοιτο της νομικής σχολής του «γιέιλ») τόσο θελκτική στους λιγότερο μορφωμένους.

Θα υπέθετα πως τα περί ανυστερόβουλης σταυροφορίας του Ομπάμα ακούγονται ευχάριστα στα αυτιά των φίλων του κουλτουριάρηδων, ενώ τα περί αγώνα και αποφασιστικότητας της Κλίντον συγκινούν το «λαουτζίκο».

Αλλά αυτές οι θεωρίες όμως, είναι εξ ανάγκης επιφανειακές. Οι νοητικοί χάρτες με τους οποίους οι διαφορετικές υποκουλτούρες αντιλαμβάνονται τον κόσμο είναι εξαιρετικά πολύπλοκοι, και δεν είναι πλήρως συνειδητοί ούτε καν από τους φορείς τους. Οι άνθρωποι επηρεάζονται από εκατομμύρια αδιόρατα σημεία, από τη «γλώσσα του σώματος», το λεξιλόγιο, τις εκφράσεις του προσώπου, τις πολιτικές θέσεις και τις βιογραφίες των υποψηφίων.

Κάθε προσπάθεια να ανασχηματιστεί ένας υποψήφιος ώστε προσελκύει έξαφνα τους «κουλτουριάρηδες» ή το «λαουτζίκο» είναι αντιπαραγωγική -μάταιος κόπος!

Το ηθικό δίδαγμα είναι πως μπορείς να εξαφανίσεις της πολιτικές διαφορές μεταξύ των κομμάτων, αλλά όχι τις κοινωνικές διαφορές στο εσωτερικό τους.

Υπάρχει και κάτι ειρωνικό σε αυτό: οι ευημερούντες μορφωμένοι προοδευτικοί που λατρεύουν τον Ομπάμα, δαπάνησαν τη μισή τους ζωή στον αγώνα κατά των διακρίσεων και υπέρ της ισότητας. Αλλά τελικά κατεδάφισαν την παραδοσιακή κυριαρχία των «λευκών αγγλοσαξόνων προτεσταντών» (WASP), μόνο και μόνο για να την αντικαταστήσουν με μία νέα κοινωνική ιεραρχία, που ξεχωρίζει τους ανθρώπους στη βάση της μόρφωσης.

Ο David Brooks είναι πολιτικός αναλυτής κι επιφυλλιδογράφος. Η μετάφραση του άρθρου του έγινε από την ομάδα του PPOL.

15 comments:

  1. Πράγματι, σε τελική ανάλυση οι διαφορές είναι ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, και ασφαλώς, ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ.

    Αυτός είναι ο κύριος λόγος που από την πρώτη στιγμή γνώριζα ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταστρέψει την χώρα.

    ΗΣΑΝ άτομα κατώτατα, αγράμματα και αήθη - ένα ατέλειωτο Χαϊδάρι

    ReplyDelete
  2. Mου βγαίνει τώρα καθημερινώς ο κ. Χρυσοχοϊδης, σκιώδης υπουργός Ανάπτυξης και ωρύεται ωσάν μαινάδα για τις τιμές και την ακρίβεια.

    Επειδή φίλε Μιχάλη σε πιστεύω, ΑΝΑΜΕΝΩ εντός της προσεχούς βδομάδας να κάνεις τα εξής 2

    1) Θα ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ σχέδιο Νόμου ζητώντας σε ΟΛΑ τα είδη φρούτων και λαχανικών πλαφόν ΤΙΜΗΣ που ΔΕΝ θα υπερβαίνει το 100% της τιμής πώλησης από τον παραγωγό, δηλαδή πούλησε 2ε ο παραγωγός ΔΕΝ μπορεί να υπερβεί τα 4ε στον μανάβη της γειτονιάς.

    2) ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΑ ΕΙΔΗ η ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΔΕΝ θα υπερβαίνει την ΜΕΣΗ της ΕΕ.

    Σου ΔΙΝΩ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ 14 ΗΜΕΡΩΝ Μιχάλη. Από κει και μετά, κάθε φορά ποτυ θα μιλάς για ακρίβεια ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ μου.

    ReplyDelete
  3. από in.gr
    "..Στην Αθήνα, το ποσοστό των ερωτηθέντων που έχουν καταναλώσει αλκοόλ είναι 99,4%, ενώ το 65,9% έχει δοκιμάσει κάνναβη.."

    ReplyDelete
  4. Ειλικρινά τα δημογραφικά της Αμερικής ποσώς μας ενδιαφέρουν - ενδιαφέρουν καθαρά και μόνο από... φιλολογικής άποψης. Πιο πολύ θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν τα δικά μας τα δημογραφικά που έχουν τα κακά τους τα χάλια.

    Και δεν εννοώ τόσο το πρόβλημα υπογεννητικότητας που για μένα κανονικά δεν θα ήταν καν πρόβλημα εφόσον υπάρχουν πάντα λύσεις (απλά, κόβεις από αλλού και δουλεύεις λίγο παραπάνω).

    Με μείωση του ελληνικού πληθυσμού και αύξηση του αλβανικού, του μουσουλμανικού και γενικά του ξένου στοιχείου, κρίνοντας από τη διεθνή εμπειρία, το μέλλον έγγυται μάλλον, αν όχι σίγουρα, αρνητικό.

    Όχι γιατί οι Αλβανοί και οι μουσουλμάνοι (και φυσικά δεν εννοώ την πιο παραδοσιακή πομάκικη κοινότητα στην Θράκη) είναι και καλά κακοί άνθρωπόι. Αλλά προς το παρόν και για τις επόμενες δύο γεννιές (1 για τους Αλβανούς και 2 για τους μουσουλμάνους) θα είναι εύπιστοι και σχετικά πρόθυμοι σε περίεργα κελεύσματα - σχετικά εύκολο δεδομένω της κοινωνικής τους τάξης αλλά και των κόμπλεξ κατωτερώτητας που συχνά έχουν πιο βαθιά ρίζα από την τωρινή τους κοινωνική τάξη.

    Εάν οποιοιδήποτε διεθνείς κύκλοι θέλουν να κρατούν την Ελλάδα πιο κάτω θα χρησιμοποιούν πάντα την απειλή φυλετικών ταραχών κτλπ.

    Όποιος, λόγω αυξημένης δόσης αριστερουλισμού, έλειψης παιδείας ή απλά ανίκανος οποιασδήποτε επεξεργασίας δεν μπορεί η δεν θέλει να καταλάβει τα παραπάνω τον παραπέμπω να πάει Γαλλία (στη χώρα που πιθανώς να τον εμπνέει άλλωστε) και να πάει να ενοικιάσει ένα διαμερισματάκι σε κάνα μπανλιέ.
    Δε θα του κοστήσει και πολύ σε χρήμα (το πολύ πολύ να του κάψουν τυχαία το αμάξι). Απλά θα μάθει τι θα πει να ζεις σε ένα κράτος όπου υπάρχουν περιοχές όπου και ο πλέον βασικός νόμος ντεφάκτο δεν υφίσταται. Λοιπόν άμα η Γαλλία δεν μπορεί, νομίζετε ότι χώρες σαν την Ελλάδα θα μπορέσουν εύκολα να κάνουν κάτι;

    Αφήστε λοιπόν τα αμερικανάκια στη δική τους βλαχιά και πιάστε λίγο τα δικά μας.

    ReplyDelete
  5. its' the demographic, the big problem, stupid!

    Δισεκατομμύρια άνθρωποι κατακλύσαμε το πλανήτη.Με μεγάλη όμως πληθυσμιακή ανισορροπία στην αριθμητική και κυρίως στην ηλικιακή,εισοδηματική και μορφωτική κατανομή.Σ'αυτή εδώ τη γωνιά που λέγεται Ευρώπη,ζούνε κάποια εκατομύρια πλούσιων γερόντων.Ευρώπη και Ρωσσία γερνάνε και πεθαίνουν.Η Ελλάδα ή δέχεται οικειοθελώς τη διαχείρηση 10 εκατ. νέων μεταναστών στην επικράτειά της ή αποχαιρετάει την Ιστορία.
    ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΧΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΕΝΑΝ ΤΟΣΟ ΥΠΟΥΛΟ ΕΧΘΡΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ.
    Αυτός είναι ο NUMBER ONE ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΧΘΡΟΣ.
    Ειρηνικός τρόπος να διευθετήσουμε ακόμα αυτό το θέμα υπάρχει.Αρκεί να το τοποθετήσουμε ως Ευρώπη ΠΡΩΤΟ στην ατζέντα της ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ μας.
    Η άλλη λύση είναι να αφήσουμε την Ιστορία ήσυχη να κάνει τη δουλειά της.Οπως ξέρει Εκείνη.

    ΥΓ.Στα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα το 90% είναι ΜΗ ΑΡΑΒΕΣ μετανάστες που κτίζουν τον σύγχρονο Αραβικό πολιτισμό.Μπορούμε να παραδειγματιστούμε!

    ReplyDelete
  6. Ulis said...
    Εάν οποιοιδήποτε διεθνείς κύκλοι θέλουν να κρατούν την Ελλάδα πιο κάτω


    Πιστεύω ότι οι ντόπιοι κύκλοι θα σπεύσουν να εκμεταλλευτούν την παρουσία μειονοτικών ομάδων πριν από τους διεθνείς. Για παράδειγμα λόγος γίνεται να δοθεί δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες για τις δημοτικές εκλογές. Τη στιγμή που και εμείς οι ιθαγενείς ψηφίζουμε στις δημοτικές εκλογές σε μεγάλο βαθμό με κομματικά κριτήρια, πως περιμένουμε από τους μετανάστες που είναι σε πιο αδύναμη θέση να ψηφίσουν με κριτήριο τι είναι καλύτερο για τη γειτονιά τους? Θα τρέξουν να ψηφίσουν όποιο κόμμα τους τάξει περισσότερα.

    ReplyDelete
  7. @ michalis p

    you mind if i smoke a J?

    @ ulis
    this agression will not stand man, είμαστε όλοι μετανάστες με προσωρινή άδεια παραμονής σ' αυτή τη γη.

    @normad

    spot on

    ReplyDelete
  8. @ κομφούκιος

    η μόνη λύση είναι να υποχρεώσεις τον παραγωγό να κόβει απόδειξη όχι έτσι όπως είναι τώρα χύμα. Αλλιώς ξέρεις τι κάνει ο νταβατζομεσάζοντας; Σε συνεννόηση με τον τύπο που έχει τη μπουτίκ λαχανικών στη Μαβίλη λέει, αφού δεν υπάρχει απόδειξη για την τιμή παραγωγού, γράψε ότι 2 ευρώ το πήρα απο τον παραγωγό (ενώ το έχει πάρει 30 λεπτά) και μετά υπολόγισε κι εσύ το έχτρα που θες. Έτσι πάρε two fifty τη ντομάτα. Αλητείες για να σωθεί το επάγγελμα, αλλιώς θα έκλειναν οι μισές μπουτίκ φρούτων.

    @ ulis
    Ego sto england pantos psifizo kanonika stis dimotikes ekloges. Living-stoned psifisa alla mas bgike o Boris, the spider...opos legan ki oi "The Who". Me eixe piasei na deis enas dietnis kyklos kai moy elege ayton tha psifiseis, O diethis kyklos ithele red Ken giati o papoys toy Boris itan toyrkos proin ypoyrgos enantion toy Kemal, opote soy leei paei aytos tha ti xalasei tin ebraiotoyrkikoanglosaxoniki soupa. Better the devil you know...

    ReplyDelete
  9. Διαβάζω τελευταίως ότι η Κυψέλη, τέως αστική γειτονιά, έχει μετατραπεί σε Bronx των 70ς.
    ΓΙΑΤΙ;;;;
    Πολύ απλό

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ του 81, γνωστή και ως πασοκική αλητεία ΕΚΡΙΝΕ πως πρέπει να προστατεύουμε την, by the way, ΜΗ εν κινδύνω ζωή της Τζούλη Καρατσόκαρος, της Τζίνα Καραπούτανος και της Τατιάνας Ρουφιανίδου με ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ για κάθε βόλτα και τρεις μπάτσους, δηλαδή αστυνομικό προσωπικό που θα μπορούσε να περιπολεί γειτονιά 1000-2000 κατοίκων.

    ΑΛΛΑ βλέπετε, τα ΑΛΗΤΟΠΑΣΟΚΙΑ ήσαν σοσιαλιστές και ΕΚΡΙΝΑΝ πως η ζωή της μαντάμ καραπούτανος έχει μεγαλύτερη αξία από την ζωή και την ασφαλεια 2000 πολιτών.

    ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΙ ++ αστυνομικοί απασχολούνται και πληρώνονται με χρήματά μου για να προστατεύουν την ζωή των ΚΟΠΡΑΝΩΝ της Τηλεόρασης και της Βουλής.

    ΠΑΣΟΚΙΑ ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡΣ σας θέλω ΝΕΚΡΟΥΣ.

    ReplyDelete
  10. Μέχρι χθές η κασερόπιτα στο Εβερεστ κόστιζε 1.70 σήμερα έχει 2.0 ευρώ, δηλαδή 17.5% ΠΑΝΩ

    ΘΑΝΑΤΟΣ στο ΕΒΕΡΕΣΤ

    ΘΑΝΑΤΟΣ στο ΕΒΕΡΕΣΤ

    ΘΑΝΑΤΟΣ στο ΕΒΕΡΕΣΤ

    ΘΑΝΑΤΟΣ στο ΕΒΕΡΕΣΤ

    ΘΑΝΑΤΟΣ στο ΕΒΕΡΕΣΤ

    ReplyDelete
  11. Καλά έτσι; οι τιμές έχουν ξεφύγει εντελώς χτες ήμουν αθήνα και πήγα μία attica και βλέπω ένα ωραίο κοντομάνικο με γιακά tomy hillfiger, το δοκιμ΄ζω και μετά βλέπω τιμή 72 εύρω ντάααααν, χτυπά το καμπανάκι και σκέφτομαι.no body fucks with the dude. Το αφήνω και λέω άντε γεια. θες δύο μεροκάματα για ένα κοντομάνικο.

    ReplyDelete
  12. Τα σκήπτρα της ακρίβειας κατέχει η Ελλάδα, αφού οι καταναλωτές αγοράζουν έως 168% ακριβότερα σε σύγκριση με τους Γερμανούς ή τους Ολλανδούς. Σύμφωνα με την έρευνα του Κέντρου Προστασίας Κατανωλωτών, για ένα καλάθι με 86 προϊόντα, ο Έλληνας πληρώνει 215,7 ευρώ και ο Γερμανός 162,7.

    Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Ένα κιλό γιαούρτι κοστίζει στο Βερολίνο 0,93 ευρώ και στην Αθήνα 2,49 ευρώ, ενώ για ένα μπουκάλι πορτοκαλάδα ενάμισι λίτρου ο Έλληνας πληρώνει 0,74 ευρώ και ο Γερμανός μόλις 0,39 ευρώ. Ακόμα και κατεξοχήν ελληνικά προϊόντα, όπως είναι η φέτα και οι πιπεριές Φλωρίνης, πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

    Έτσι 200 γραμμάρια φέτα κοστίζουν στο Βερολίνο 1,39 ευρώ και στην Αθήνα 1,88 ευρώ, δηλαδή 35,25% ακριβότερα, και για ένα γυάλινο βάζο με πιπεριές 720 γραμμ. ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει 1,79 ευρώ και ο Γερμανός καταναλωτής 1,49 ευρώ- δηλαδή 20,13% φθηνότερα.

    ReplyDelete
  13. Διαβάστε τους πρίγκιπες της πρίγκιπες της φασολάδας στο ΒΗΜΑ

    Τα τελευταία χρόνια η κατανάλωση οσπρίων αυξάνεται στην ελληνική αγορά με ρυθμό 6%-7% ετησίως, ως αποτέλεσμα της γενικότερης τάσης που παρατηρείται για πιο υγιεινή διατροφή

    ReplyDelete
  14. "Big Lebowski said...
    βλέπω τιμή 72 εύρω ντάααααν, χτυπά το καμπανάκι και σκέφτομαι.no body fucks with the dude. Το αφήνω και λέω άντε γεια. θες δύο μεροκάματα για ένα κοντομάνικο."

    Αν το μεροκάματό σου είναι 36 ευρώ, πολύ απλά το Tomy Hillfiger δεν θα έπρεπε να το κοιτάζεις. Υπάρχουν κοντομάνικα με 5 ευρώ από τη λαϊκή ή 6 ευρώ από τα Sprider Stores (όπως αυτά που αγόρασα εγώ παρά το ότι το μεροκάματό μου είναι *πολύ* μεγαλύτερο των ...36 ευρώ).
    Μάθετε επιτέλους να απλώνετε το χέρι σας όσο φτάνει και αφήστε το τι βλέπετε στα αμερικάνικα σήριαλ ή στον διπλανό σας, ο οποίος είτε κουβαλάει τό ίδιο (άδειο) κεφάλι με εσάς και χρεώνετε για ένα μπλουζάκι, ή απλά βγάζει πολύ περισσότερα από εσάς.

    ReplyDelete