Tuesday, July 24, 2007

Ημέρα Δημοκρατίας: λιγότεροι παράγοντες περισσότεροι απλοί πολίτες

Πριν από 33 χρόνια, στις 24 Ιουλίου 1974, η γενιά του 114 μαζί με τη γενιά του Πολυτεχνείου, οι δύο σημαντικότερες μεταπολεμικές γενιές, απεκατέστησαν τη δημοκρατία στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της μεταπολίτευσης σταθεροποίησαν τη λειτουργία του πολιτεύματος, δημιούργησαν νέους δημοκρατικούς θεσμούς, πέτυχαν την εθνική συμφιλίωση και κατάφεραν να εντάξουν την πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών στην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας.

Σήμερα, στις αρχές του 21ου αιώνα, η δημοκρατία μας χρειάζεται ανανέωση, εμβάθυνση και νέα διεύρυνση. Το μεταπολιτευτικό πρότυπο αντιπροσώπευσης βαδίζει ασθμαίνοντας. Η πρόκληση δεν είναι τόσο θεσμική, όσο κυρίως πολιτική. Σήμερα επιβάλλεται να αποκτήσει φωνή η μεγάλη ανεκπροσώπητη και σιωπηλή πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, και να παραμεριστούν οι μικρές ευνοημένες μειοψηφίες τα συμφέροντα των οποίων υπερεκπροσωπούνται.

Η απόφαση του Προέδρου της Δημοκρατίας, κου Κάρολου Παπούλια, για λιγότερους παράγοντες και περισσότερους απλούς πολίτες, στη σημερινή δεξίωση για τον εορτασμό της 33ης επετείου από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, συμβολίζει την ανάγκη για ουσιαστική ανανέωση της δημοκρατίας και συνιστά άνοιγμα προς την κοινωνία των πολιτών.

Υπό το πρίσμα της παραπάνω λογικής στη σημερινή εκδήλωση θα παρευρεθούν και bloggers. Ανάμεσά τους και ένας εκπρόσωπος της G700. Η πρόσκληση της εναλλακτικής κίνησης του διαδικτύου «γενιά των 700 ευρώ» στο Προεδρικό Μέγαρο μας τιμά. Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε.

53 comments:

  1. Αν σκεφτεί κανείς ότι τις χιλιάδες στρέμματα του Πόρτο Καρράς τα πήραν οι μοναχοί από τούρκους για εκδουλεύσεις κατά ελλήνων και ότι ο Ελευθ. Βενιζέλος τα απολλοτρίωσε και τα έδωσε σε χωρικούς και ότι μετά για χάρη του φίλου του Καρρά ο γηραιός φασίστας Κ. Καραμανλής τα πήρε από τους χωρικούς και τα έδωσε ΠΑΛΙ στους μοναχούς για να τα πουλήσουν αυτοί στον φίλο του Καρρά, καταλαβαίνει κανείς την διαπλοκή. Από εκεί και πέρα όλα είναι συνδιαλλαγή κομματική ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Ποιός είπε για επαναφορά της δημοκρατίας το 1974; Τώρα έχουμε το ίδιο φασιστικό κόμμα μοιρασμένο στα δύο σαν δικτατορία και πότε ανεβαίνει ο ένας φασίστας δικτάτορας ΠΑΣΟΚος και ο στέγγος και πότε ο άλλος φασίστας δικτάτορας ΝΔ και ο στέγγος πάλι. Κυβέρνηση χωρίς δημοψηφίσματα είναι κυβέρνηση φασιστική ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Τώρα ο λαός πρέπει να ψηφίσει το ΕΑΡ (Ελληνικό Ανανεωτικό Ρεύμα), http://www.ear-hellas.gr, για να κυβερνήσει ο ίδιος ο λαός με τα δημοψηφίσματά του και όχι οι αντιπρόσωποι αλλοφύλων φασιστών ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.

    ReplyDelete
  2. Θέλουμε λιγότερους παράγοντες, περισσότερους συνειδητοποιημένους, ενεργούς και δραστήριους πολίτες. Θέλουμε απλότητα στις σχέσεις και τις συνδιαλλαγές των πολιτών, με δεδομένη τη διαγενεακή δικαιοσύνη.

    @other

    Το δημοψήφισμα είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση, η οποία εφαρμόζεται σε άλλα κράτη της ΕΕ, με συμμετοχή όμως κυρίως ατόμων τρίτης ηλικίας. Οι νέοι δεν ασχολούνται με τέτοια 'ασήμαντα θέματα'.

    Κινδυνεύουμε να γίνουμε μειονότητα, αδύναμη από όλες τις πλευρές να χαράξουμε άποψη και να προωθήσουμε προτάσεις. Θέλουμε δυναμική αντιπροσώπευση εντός της ΚΤΠ.

    Θέλουμε λιγότερους παράγοντες, θέλουμε περισσότερους νέους και συνειδητοποιημένους πολίτες.

    ReplyDelete
  3. Η πρόσκληση, από το Κάρολο Παπούλια,της G700, γιά συμμετοχή στη γιορτή της Δημοκρατίας είναι πολύ τιμητική.
    Φαίνεται ότι η γιορτή αυτή φέτος θα πάρει,για πρώτη φορά,λαικά χαρακτηριστικά,απαραίτητα για την αναζωογόννηση της Δημοκρατίας.
    Οσοι από μάς πιστεύουμε στη Γκραμσιανή θεώρηση ότι το ΣΥΣΤΗΜΑ δεν το πετροβολάμε απέξω αλλά μπαίνουμε μέσα και τού δημιουργούμε ρωγμές,μικρές μεν αλλά ικανές να το αποσταθεροποιήσουν καί να το αλλάξουν,ζηλεύουμε που δεν είμαστε και μείς παρόντες.
    Ευελπιστούμε ότι αυτό το χαρακτήρα θα τον ενστερνισθεί και θα τον δείξει απόψε στο Προεδρικό Μέγαρο ο εκπρόσωπος της G700 όταν καί όπου του δοθεί η ευκαιρία και η δυνατότητα,έστω καί ανάμεσα σε Κυρίες με πάλλουσες τουαλέτες.

    ReplyDelete
  4. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, σε ανακοίνωσή της σχετικά με την επέτειο αποκατάστασης της Δημοκρατίας επιχειρεί ένα απολογισμό της μεταπολιτευτικής περιόδου. Η νέα αυτή περίοδος χαρακτηρίστηκε από την αποκατάσταση μιας σταθερής δημοκρατίας, τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας με την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και την κοινωνική και πολιτική ανάδειξη στο προσκήνιο μεγάλων τμημάτων του ελληνικού λαού που ζούσαν μέχρι τότε στο κοινωνικό και πολιτικό περιθώριο.

    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία επισημαίνει όμως ότι πέραν αυτών των εξελίξεων, η μεταπολιτευτική περίοδος χαρακτηρίστηκε και από ένα νέο αρνητικό φαινόμενο: την δημιουργία νέων διαχωριστικών γραμμών, καθώς νέοι προνομιούχοι και αποκλεισμένοι συναντώνται πλέον σε κάθε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και σε κάθε γεωγραφική περιφέρεια της χώρας.


    Οι νέοι αυτοί προνομιούχοι, κυρίως συνδικαλιστές του δημοσίου, υπάλληλοι εφοριών και πολεοδομιών, καθηγητές πανεπιστημίων, διοικητές ασφαλιστικών ταμείων, διεφθαρμένοι δικαστές και κληρικοί, εκμεταλλεύονται προνόμια που οι ίδιοι κατοχύρωσαν και στεγανά που οι ίδιοι δημιούργησαν στη διάρκεια της μεταπολίτευσης. Η δράση τους αναστέλλει κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού της χώρας, με αποτέλεσμα τη πρωτιά της Ελλάδας στους αρνητικούς δείκτες (ανεργία, φτώχεια, ανισότητες, διαφθορά) που δημοσιεύουν οι διεθνείς οργανισμοί και στην τελευταία θέση της Ελλάδας στις συγκριτικές μετρήσεις θετικών δεικτών (ανταγωνιστικότητα, επενδύσεις, ανάπτυξη, πολιτισμός).

    Όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα, όπως αποδείχθηκε και στην υπόθεση των ομολόγων, είναι διαβρωμένα από τις παρασιτικές αυτές ομάδες. Αυτός είναι και ο λόγος που η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ δεν αντέχουν το πολιτικό κόστος της σύγκρουσης μαζί τους και δεν προωθούν τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούν οι πολίτες.

    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία απευθύνεται σε όλους αυτούς που θεωρούν ότι το κοινωνικό συμφέρον δεν μπορεί να συνεχίσει να θυσιάζεται στα συμφέροντα των ομάδων αυτών, απευθύνεται σε όλους αυτούς που δεν συμβιβάζονται με την αναβολή των μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η ελληνική πολιτεία. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία είναι το μόνο πολιτικό κόμμα στην Ελλάδα που προτείνει υλοποιήσιμες και ριζοσπαστικές λύσεις στα συσσωρευμένα αδιέξοδα με βάση τη φιλελεύθερη ιδεολογία, δηλαδή τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του πρωτείου του ατόμου έναντι του κράτους, της ατομικής ευθύνης, της ισονομίας και της ισότητας ευκαιριών για όλους.

    ReplyDelete
  5. Mακάρι. Μακάρι.

    Κάθε νοήμων άνθρωπος που λειτουργεί γύρω από ένα, έστω και υποτυπώδες, σύστημα αξιών βρίσκεται αυτή την στιγμή σε αδιέξοδο.

    Ο γράφων θεωρεί υποχρέωση του πολίτη να ασχολείται με τα κοινά και θα διασχίσει τον Ατλαντικό γιά να έρθει και να ψηφίσει ΛΕΥΚΟ.

    ReplyDelete
  6. Κατ αρχήν ο όρος μεταπολίτευση αναφέρεται σε αλλαγή του καθεστώτος, σε πολιτειακή αλλαγή και εξ ορισμού είναι στιγμιαίο γεγονός.
    Κατα συνέπεια, όταν αναφερόμαστε στην περίοδο από 1974 μέχρι σήμερα, είναι ορθό να μιλάμε γιά Μεταπολιτευτική Περίοδο.
    Υπάρχει, ακόμα, ένας ωραιότερος και πλέον δόκιμος όρος, δηλαδή Τρίτη Ελληνική Δημοκρατία
    (όπου 1η 1924-36, 2η 1973-74 και 3η 1974- ).

    Πέραν της ενιαίας και δραματικής βελτίωσης που παρατηρήθηκε σε όλες τις ΜΗ κομμουνιστικές χώρες της Ευρώπης,
    στα 33 αυτά χρόνια επιτεύχθηκαν

    Πέντε πράγματα θετικώς σημαντικά:

    1. Εθνική Συμφιλίωση (Καραμανλής
    και Παπανδρέου)
    2. Κατάργηση των Ταξικών Στεγανών
    (Παπανδρέου)
    3. Σύνδεση με την ΕΕ (Καραμανλής)
    4. Σύνδεση με ΟΝΕ (Κ. Σημίτης)
    5. Ισοτιμία και Ισονομία της
    Γυναίκας (Παπανδρέου)

    και 5 πράγματα αρνητικώς σημαντικά:

    1. Ανάδειξη της Απάτης ως Συμβόλου
    του Εθνους, δηλαδή ως κομβικού
    στοιχείου του
    συλλογικού (εθνικού)
    υποσυνειδήτου (Παπανδρέου)
    2. Καταποντισμός της ΥΓΕΙΑΣ (ΠΑΣΟΚ)
    3. Καταποντισμός της ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, ΚΚΕ)
    4. ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ και
    ΗΧΗΤΙΚΗ Καταστροφή του
    Περιβάλλοντος (Ολος ο Λαός)
    5. Αύξηση του Δημοσίου Χρέους σε
    112% του ΑΕΠ

    ReplyDelete
  7. Mιάς και αναφέραμε τον Παπούλια. Ο Σαμαράς και ο Παπούλιας ήσαν υπό απόλυτους και σχετικούς όρους δύο τενεκέδες και οι ελεεινότεροι ΥΠΕΞ από συστάσεως Ελληνικού Κράτους.
    Ο πρώτος είναι υπεύθυνος γιά τις εθνικιστικές ασχήμιες των 1990's και, μερικώς, γιά όλες αυτές τις τρέχουσες τάσεις φασιστικού εθνικοσοσιαλισμού. Ο δεύτερος θα παραμείνει στην ιστορία του Υπουργείου Εξωτερικών ως ο "κύριος Οχι", το μόνο πράγμα που ήξερε να λέει.

    Ατυχη πατρίδα μου.

    ReplyDelete
  8. Ο Παπούλιας είναι μακράν ο πιό δραστήριος Πρόεδρος σε θέματα εξωτερικής πολιτικής σήμερα.Ο Καραμανλής τον αξιοποιεί κατάλληλα.
    Συμβολίζει και συνεχίζει τη κληρονομιά του Ανδρέα Παπανδρέου: ΤΩΝ ΆΡΙΣΤΩΝ ΣΧΈΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΩΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ.
    Χάριν αυτής της πολιτικής η Ελλάδα έχει πολύ υψηλό προφίλ εκτίμησης μεταξύ των χωρών που δεν "ανήκουν στη Δύση".Ιδίως των χωρών της γειτονιάς μας.
    Οι ηγέτες αυτών των χωρών έχουν ανοιχτές της πόρτες στο Παπούλια.
    Η εξωτερική πολιτική Καραμανλή ταιριάζει στο χαρακτήρα τών Νεστόρων της πολιτικής Μολυβιάτη-Παπούλια.
    Ο Καραμανλής βέβαια,πανούργος πολιτικός,τον χρησιμοποίησε με επιτυχία στην προσπάθειά του να εξουδετερώσει το Σημίτη.
    Σημίτης-ΓΑΠ-Μπακογιάννη ο ένας κόσμος.
    Καραμανλής-Μολυβιάτης-Παπούλιας-Τάσος Παπαδόπουλος ο άλλος κόσμος.
    ΔΎΟ ΚΌΣΜΟΙ που στην εξωτερική πολιτική μοιάζουν ασύμβατοι αλλά δεν είναι.

    ReplyDelete
  9. @ κομφούκιος

    είπες

    "Κατ αρχήν ο όρος μεταπολίτευση αναφέρεται σε αλλαγή του καθεστώτος, σε πολιτειακή αλλαγή και εξ ορισμού είναι στιγμιαίο γεγονός.
    Κατα συνέπεια, όταν αναφερόμαστε στην περίοδο από 1974 μέχρι σήμερα, είναι ορθό να μιλάμε γιά Μεταπολιτευτική Περίοδο.
    Υπάρχει, ακόμα, ένας ωραιότερος και πλέον δόκιμος όρος, δηλαδή Τρίτη Ελληνική Δημοκρατία
    (όπου 1η 1924-36, 2η 1973-74 και 3η 1974- )".

    Πολύ πολύ σωστά.

    Η 3η κατά την άποψή μας τελειώνει το 2001 με την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ. Έκτοτε έχουμε μπει σε μια μεταβατική περίοδο. Βαδίζουμε προς την 4η ελληνική δημοκρατία. Από εμάς εξαρτάται να διαμορφώσουμε τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά.

    ReplyDelete
  10. @ φιλελεύθερη συμμαχία

    είπες

    "Όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα, όπως αποδείχθηκε και στην υπόθεση των ομολόγων, είναι διαβρωμένα από τις παρασιτικές αυτές ομάδες. Αυτός είναι και ο λόγος που η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ δεν αντέχουν το πολιτικό κόστος της σύγκρουσης μαζί τους και δεν προωθούν τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούν οι πολίτες."

    Βάλε εδώ και το ΚΚΕ το οποίο με την υπόθεση του Γερμανού αποκαλύφτηκε ότι κάνει χοντρές και βρώμικες business.

    ReplyDelete
  11. Σε κάθε όμως πολιτικό χώρο υπάρχουν δυναμικές φωνές και υγιείς δυνάμεις που τέμνουν οριζόντια όλο το πολιτικό φάσμα, και οι οποίες πρέπει να υποστηρίζονται και να μην τσουβαλιάζονται μαζί με την κοπριά.

    ReplyDelete
  12. Η περίφημη συνάντηση Ανδρέα-Καντάφι-Μιτεράν στο "Ελούντα" της Κρήτης συμβολίζει σε όλο του το μεγαλείο αυτό που άφησε ως παρακαταθήκη ο Ανδρέας.
    Είναι αυτό που η σημερινή Ελλάδα συνεισφέρει στη Δύση.
    Η πολιτική του Ανδρέα γιά ΤΟ ΤΡΌΠΟ ΠΟΥ ΈΠΕΣΕ ΤΟ ΚΟΡΕΆΤΙΚΟ ΤΖΆΜΠΟ(οδυνηρή καί με υψηλό ρίσκο για την Ελλάδα του ΤΌΤΕ)είναι αυτή στην οποία στηρίζουν οι Καραμανλής-Παπούλιας την ενεργειακή πολιτική της Ελλάδας και των αγωγών του Πούτιν.
    Αν μήτε άλλο ο Ανδρέας δεν έκανε το κορόιδο,δεν λουφάριζε,έπαιρνε ρίσκα για να μπορούμε εμείς σήμερα να εκταμιεύουμε καί να ρευστοποιούμε.
    Τότε τον χλευάζανε πολλοί, τώρα τον μελετούν καί τον έχουν κάνει Ευαγγέλιο στην εξωτερική τους πολιτική.

    ReplyDelete
  13. Χα! χα! ζα!

    Η Παπαρήγα αποδέχτηκε χθές το αποτέλεσμα των εκλογών του 2004 και παραδέχθηκε ότι σήμερα δεν κυβερνάει το ΠΑΣΟΚ αλλά η ΝΔ.
    Λέτε να βοήθησε το μπερτάκι του Πάγκαλου;

    ReplyDelete
  14. ΤΣΙΜΕΝΤΟ σε όλους τους ελεύθερους χώρους ΤΩΡΑ για να σωθούν από πυρκαγιές

    ReplyDelete
  15. Τα ελάφια τεμπελιάζουν όλη μέρα και τα ταϊζουμε και από πάνω.

    Δεν είναι ανταγωνιστικά.

    ReplyDelete
  16. Μην χαλάτε τα οικόπεδα με δέντρα. ΟΧΙ αναδάσωση. Βάλτε χορηγούς στα δάση, μπας και γίνουν χρήσιμα.

    ReplyDelete
  17. ΧΤΙΖΩ άρα υπάρχω

    Το μέλλον ανήκει στο ΤΣΙΜΕΝΤΟ

    ReplyDelete
  18. Ό,τι έγινε...ΕΓΙΝΕ

    Ας ΧΤΙΣΟΥΜΕ

    ReplyDelete
  19. Το χρήμα και η μίζα, είναι πιο σύγχρονες αξίες από τα δάση.

    Τώρα είναι 21ος αιώνας. Δάση είχαν το μεσαίωνα.

    ReplyDelete
  20. Η Μύκονος που δεν έχει δέντρα, μια χαρά είναι.

    Και προσφέρει και στο ΑΕΠ. Τι γκρινιάζετε?

    ReplyDelete
  21. Η πυρόσβεση είναι πεταμένα λεφτά.

    Αν ήταν όλο το βουνό καζίνο και γκολφ, δε θα είχε καεί.

    ReplyDelete
  22. Οι ευαισθησίες και οι βόλτες στο δάσος είναι για τους αργόσχολους.

    Κάντε επενδύσεις όχι αναδασώσεις.

    ReplyDelete
  23. Ας αντιμετωπίσουμε επιτέλους τη σύγχρονη πραγματικότητα.

    Τα δάση πιάνουν χώρο, και τα μπετά δεν καίγονται.

    ReplyDelete
  24. Τα δέντρα πιάνουν θέσεις πάρκινγκ

    ReplyDelete
  25. Το δάσος ΔΕΝ χρειάζεται "προστάτες".

    Αν δεν μπορεί να τα καταφέρει μόνο του σε ένα ανταγωνιστικό κόσμο, είναι άξιο της μοίρας του.

    ReplyDelete
  26. Να αναθεωρηθεί το αναχρονιστικό άρθρο 24 του συντάγματος.

    ΟΧΙ άλλα δάση

    ReplyDelete
  27. Είναι πολύ στενάχωρο το γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια το επίπεδο της δημοκρατίας μας παραμένει στάσιμο.

    Παρά την αυξημένη κινητικότητα της κοινωνίας των πολιτών και την ανάδειξη ενός κινήματος του διαδικτύου, κυρίως μέσα από την μπλογκόσφαιρα, στη δημόσια πολιτική σκηνή, το κράτος και την αγορά, συνεχίζονται να υφίστανται μια σειρά από αρνητικά φαινόμενα που πλήττουν τους πολίτες και ιδιαίτερα τους πιο αδύνατους και ευαίσθητους κοινωνικά.

    Οι παθογένειες αυτές είναι γνωστές σε όλους: κακοδιοίκηση (βλέπε Έκθεση του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για το 2007), ύποπτα επιχειρηματικά deals του δημοσίου με ιδιωτικές επιχειρήσεις (Γερμανός-Cosmote, Π&Κ-Εθνική Τράπεζα), διαφθορά (σκάνδαλο με κουμπάρους Επιτροπή Ανταγωνισμού-ΜΕΒΓΑΛ), κατασπατάληση του χρήματος των ασφαλιστικών ταμείων (υπόθεση ομολόγων), παραδικαστικό κύκλωμα (με πιθανολογούμενη εμπλοκή και του βουλευτή της ΝΔ κου Μαντούβαλου).

    Μάλιστα σε ορισμένα θέματα υπήρξε πλήρης οπισθοδρόμηση.

    Όπως χαρακτηριστικά διαπιστώνει ο δημοσιογράφος Πάσχος Μανδραβέλης, σε άρθρο του με τίτλο "Ποιες Ανεξάρτητες Αρχές":
    «την εποχή του σκανδάλου των κουμπάρων διαπιστώσαμε ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού έπαψε να είναι Ανεξάρτητη Αρχή. Με νόμο αυτής της κυβέρνησης, η πλειονότητα των μελών διορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό. Τώρα διαπιστώνουμε ότι το ίδιο έγινε και με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
    Ο νόμος του ΠΑΣΟΚ (ο οποίος σημειωτέον καταψηφίστηκε για κομματισμό στη δημόσια διοίκηση) προέβλεπε ότι «ο πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα υπόλοιπα μέλη της ΕΕΤΤ διορίζονται από τον υπουργό Μεταφορών έπειτα από προηγούμενη επιλογή τους από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής με την αυξημένη πλειοψηφία των τεσσάρων πέμπτων των μελών της» (ν. 2867/2000 άρθρο 3).
    Δηλαδή, το προεδρείο της ΕΕΤΤ απαιτούσε διακομματικές συμφωνίες για να διοριστεί. Το 2005, η κυβέρνηση που ήρθε για να αποκομματικοποιήσει το κράτος άλλαξε αυτή τη διάταξη επί το χείριστον. Σε νόμο (άσχετο μάλιστα, που αφορούσε τις προϋποθέσεις εισαγωγής των εταιρειών στο χρηματιστήριο), πέρασε διάταξη η οποία προβλέπει: «Ο πρόεδρος και οι αντιπρόεδροι της ΕΕΤΤ επιλέγονται και διορίζονται από το υπουργικό συμβούλιο ύστερα από πρόταση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών» (ν. 3371/2005 άρθρο 72). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών από διακομματική υπόθεση έγινε κομματική.»


    Κατά συνέπεια, στον τομέα της ποιότητας των δημοκρατικών θεσμών, αν το ΠΑΣΟΚ ελέγχεται για το βεβαρημένο παρελθόν πολλών στελεχών του καθώς και την αδυναμία του να καταστεί ένα πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό ανοιχτό κόμμα σήμερα επειδή τσινάει η νομενκλατούρα του χθες, η ΝΔ ελέγχεται για τις κάκιστες επιδόσεις της στο παρόν, και λιθοβολείται για την εξαιρετικά γρήγορη, σε χρόνο DT, ηθική της αποτυχία. Μια αποτυχία η οποία όμως συνιστά αποτυχία να ανανεωθεί η δημοκρατία στη χώρα.

    ReplyDelete
  28. Όποιος θέλει οξυγόνο, πουλιέται στα φαρμακεία.

    Όποιος θέλει δροσιά, να αγοράσει κλιματιστικό.

    ReplyDelete
  29. Οι "ευαισθησίες" βλάπτουν την εθνική οικονομία.

    Το ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΟΧΙ

    ReplyDelete
  30. ?
    Που αλλού αν όχι στο δάσος η βίλα μου?

    ReplyDelete
  31. Οι νέοι πολίτες έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους στην πολιτική σκηνή. Παρακολουθούνε τις εξελίξεις λες και βλέπουν μπάλα. ΠΑΟ, ΟΣΦΠ ή ΠΑΟΚ - ΝΔ, ΠΑΣΟΚ ή ΚΚΕ.

    Μάλιστα η δική μας γενιά στην πλειοψηφία της αδιαφορεί πλήρως για τα πολιτικά δρώμενα, κατά βάθος θεωρεί δε ότι φροντίζουν άλλοι γι'αυτή, όπως άλλοι φροντίζουν για τη διατροφή της, τη διασκέδαση της, τη συντήρηση της.

    Αυτοί οι άλλοι γίνονται πλειοψηφία όμως, όχι μόνο σε εθνικό αλλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτοί οι άλλοι ήταν ανέκαθεν δραστήριοι πολιτικά και απέδειξαν ότι μπορούν επιτυχώς και εις βάρος όλων των άλλων να διεκδικήσουν και να αποκτήσουν δικαιώματα και αξιώματα.

    Όταν η πολιτική σκηνή γίνεται στην ουσία υπόθεση των λίγων, ή των εν δυνάμει περισσότερων που αντιπροσωπεύουν όμως συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, ίσως δεν πρέπει να μιλάμε για παράγοντες στην ημέρα της δημοκρατίας αλλά για ολιγαρχία.

    Και το φαινόμενο των Γ700, παρά τις ήδη μεγάλες διαστάσεις του, είναι ακόμα στην αρχή.

    ReplyDelete
  32. @ 700

    Μιάς και ανέφερες άρθρο του κυρίου Μανδραβέλη και επειδή ολημερίς ανεβοκατεβάζω αγράμματα τσόκαρα τους Ελληνες δημοσιογράφους - και ΕΙΝΑΙ, αρμόζει εδώ να εξάρω το υψηλό επίπεδο, by Herald Tribune and New York Times standards, των κυρίων
    ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ και
    ΤΑΚΗ ΜΙΧΑ
    και την τεράστια συνεισφορά τους στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    ReplyDelete
  33. Δεν αρμόζει απλά, επιβάλλεται.

    Και ίσως, αντί να ασχολούμαστε με την κόπρο του Αυγείου, θάταν προτιμότερο να εξαίρουμε κάθε μέρα τους άριστους σε κάθε χώρο του δημόσιου βίου

    ReplyDelete
  34. Παρμενίδη ΠΛΙΑ ΧΑΛΑΣΕ ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ;

    ReplyDelete
  35. ΠΛΙΑ -> ΠΑΛΙ

    ReplyDelete
  36. @ μεταξας

    εν δυνάμει -> ξύλινη και επιτηδευμένη έκφραση

    αντ αυτής

    δυνητικά -> δόκιμη λέξη, επίρρημα

    @ reminder to ALL

    Επίσης οι λέξεις

    ΒΑΣΙΚΑ
    ΩΣΤΟΣΟ και
    ΟΝΤΩΣ

    είναι εκφράσεις κατωτάτου επιπέδου και θυμίζουν Αυτιά και Κουϊκ. Αν θέλετε να σας ταυτίζει ο συνομιλητής σας μ αυτούς, τότε να τις χρησιμοποιείτε.

    ReplyDelete
  37. rooms for rent 26450416410

    ReplyDelete
  38. ευώνυμος said...
    Η περίφημη συνάντηση Ανδρέα-Καντάφι-Μιτεράν στο "Ελούντα" της Κρήτης συμβολίζει σε όλο του το μεγαλείο αυτό που άφησε ως παρακαταθήκη ο Ανδρέας.
    Είναι αυτό που η σημερινή Ελλάδα συνεισφέρει στη Δύση.
    Η πολιτική του Ανδρέα γιά ΤΟ ΤΡΌΠΟ ΠΟΥ ΈΠΕΣΕ ΤΟ ΚΟΡΕΆΤΙΚΟ ΤΖΆΜΠΟ(οδυνηρή καί με υψηλό ρίσκο για την Ελλάδα του ΤΌΤΕ)είναι αυτή στην οποία στηρίζουν οι Καραμανλής-Παπούλιας την ενεργειακή πολιτική της Ελλάδας και των αγωγών του Πούτιν.
    Αν μήτε άλλο ο Ανδρέας δεν έκανε το κορόιδο,δεν λουφάριζε,έπαιρνε ρίσκα για να μπορούμε εμείς σήμερα να εκταμιεύουμε καί να ρευστοποιούμε.
    Τότε τον χλευάζανε πολλοί, τώρα τον μελετούν καί τον έχουν κάνει Ευαγγέλιο στην εξωτερική τους πολιτική.

    July 25, 2007 8:53 AM

    ΛΑΘΟΣ
    Μέγιστο λάθος.
    Η εξωτερική πολιτική του Ανδρέα Παπανδρέου μέσω του φερεφώνου του Παπούλια, είναι και θα παραμείνει ως ΠΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ στην ελληνική διπλωματική ιστορία.

    Ο Παπανδρέου ΚΛΟΝΙΣΕ την ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ της χώρας vis-a-vis the West.

    Ασφαλώς, δεδομένου ότι:

    1. Η Ελλάδα γεωγραφικά είναι Εγγύς Ανατολή (proche Orient), έχει συμφέρον να διατηρεί άριστες σχέσεις με την Μέση Ανατολή (moyen Orient).

    2. Η Ελλάδα είναι Βαλκανική χώρα, έχει άμεσο συμφέρον, κυρίως οικονομικό, να διατηρεί άριστες σχέσεις με Βαλκανικές χώρες και, γιατί όχι, να αναδειχθεί στον de facto ηγέτη των Βαλκανίων.

    3. Η Ελλάδα συνδέεται από εποχής Πασών των Ρωσιών με βαθειές ρίζες και κοινό σημείο θρησκευτικής αναφοράς (ο έξυπνος άνθρωπος εκμεταλλεύεται τα πάντα) με την "αρκούδα", (και) οφείλει να ακολουθεί real politik και να μεγιστοποιεί τα οφέλη εξ αυτών.

    O σώφρων πολιτικός, λοιπόν, φροντιζει να έχει ΑΡΙΣΤΕΣ σχέσεις με ΟΛΟΥΣ, αλλά ΧΩΡΙΣ να αφήνει αμφιβολίες σε τρίτους ως προς τον Κεντρικό Προσανατολισμό της Χώρας του, που ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ και ΘΑ ΕΙΝΑΙ η ΔΥΣΗ.

    ReplyDelete
  39. @ καλλιεπης

    Και ποιος είπε ότι δεν είμαι κατώτερου επιπέδου?

    Δεν επιθυμώ και θα ντρεπόμουνα να χαρακτηριστώ κάποτε (φτου φτου φτου) υψηλού επιπέδου.

    Αν νομίζεις ότι η πλειοψηφία της Γ700 είναι υψηλού επιπέδου, τότε μάλλον οι δυο μας ζούμε σε διαφορετικό πλανήτη.

    Η λέξη σνομπ είναι υψηλού ή χαμηλού επιπέδου?

    ReplyDelete
  40. Τhis is called diplomatic MASTERY.

    Και με κλίμακα 0 έως 10,
    ο μακαρίτης Παπανδρέου παίρνει -10
    ο κ. Σημίτης 9
    ο κ. Καραμανλής επιεικώς 6.5

    ReplyDelete
  41. @ μεταξάς

    ΜΗ ΛΑΪΚΙΖΕΙΣ

    Καμμιά σχέση ανάμεσα στον εύηχο λόγο από τη μιά, και το σνομπισμό και την διαταξικότητα από την άλλη.

    Your reference was in bad taste

    ReplyDelete
  42. Speaking of diplomatic mastery, υπενθυμίζω σε όλους, ότι όταν βγήκε στο μπαλκόνι της Grande Bretagne ο Γεώργιος Παπανδρέου, το 1944, και τα πλήθη ωρύονταν σαν μαινάδες,
    "Λααααα - οοοο - κρα - ΤΙΙΙ - ααα"
    ο Γέρος απάντησε ατάραχος
    "Πιστεύομεν ΚΑΙ εις την Λαοκρατίαν"

    ReplyDelete
  43. Μόνο που λαϊκισμός δεν είναι η αντίδραση στο λεκτικό φασισμό που ασκείται από τους 'κάτοχους' της αριστείας στη χρήση της γλώσσας.

    Δεν ιδρύεις καμιά ΜΚΟ για την προστασία της σωστά ομιλούμενης γλώσσας? Καλύτερα να δρας, παρά να μιλάς.

    ReplyDelete
  44. @ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ

    Διάβασε το παρακάτω τετράστιχο από την Οδύσσεια του Καζαντζάκη και τότε θα καταλάβεις πως λειτουργεί ο κλιματισμός μου.

    "Ηλιε,μεγάλε Ανατολίτη μου
    χρυσό σκουφί του νού μου
    αρέσε μου στραβά να σε φορώ
    πεθύμισα να παίξω"

    Καί αφού το καταλάβεις καλά διάβασε τα ερωτήματα.

    1-Aισθανόμαστε πιό καλά ως Δυτικοί η ως Ανατολίτες;
    2-Μήπως ήλθε η ώρα να αποβάλλουμε τη δυτική μας λεοντή;
    3-Ο Αρχαιοελληνικός πολιτισμός,του οποίου θεματοφύλακας είναι η Δύση,μετακόμισε για πάντα από το φυσικό του χώρο;
    4-Μήπως,μακροιστορικά,ήλθε η ώρα της Ανατολής;
    5-Μήπως η Δύση από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό κράτησε μόνο το ΕΛΛΟΓΟ καί αγνόησε το ΑΛΟΓΟ,δηλ. τη ψυχή ,δηλ.το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ τού πολιτισμού μας;
    6-Μήπως οι ίδιοι οι Δυτικοί έχουν βαρεθεί τον έλλογο και επιστημονικό πολιτισμό τους;

    Μη μου ζητήσεις απαντήσεις. Δέν τις έχω,απλώς τις υπαινίσομαι.

    ReplyDelete
  45. Reuters, Athens

    His Excellency the President of the Hellenic Republic bestowed upon the representative of G700 the most coveted Knighthood of the Order of the Bath

    ReplyDelete
  46. @ parmenidis

    "@ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ
    Διάβασε το παρακάτω τετράστιχο από την Οδύσσεια του Καζαντζάκη και τότε θα καταλάβεις πως λειτουργεί ο κλιματισμός μου.

    "Ηλιε,μεγάλε Ανατολίτη μου
    χρυσό σκουφί του νού μου
    αρέσε μου στραβά να σε φορώ
    πεθύμισα να παίξω"

    Καί αφού το καταλάβεις καλά διάβασε τα ερωτήματα.

    1-Aισθανόμαστε πιό καλά ως Δυτικοί η ως Ανατολίτες;
    2-Μήπως ήλθε η ώρα να αποβάλλουμε τη δυτική μας λεοντή;
    3-Ο Αρχαιοελληνικός πολιτισμός,του οποίου θεματοφύλακας είναι η Δύση,μετακόμισε για πάντα από το φυσικό του χώρο;
    4-Μήπως,μακροιστορικά,ήλθε η ώρα της Ανατολής;
    5-Μήπως η Δύση από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό κράτησε μόνο το ΕΛΛΟΓΟ καί αγνόησε το ΑΛΟΓΟ,δηλ. τη ψυχή ,δηλ.το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ τού πολιτισμού μας;
    6-Μήπως οι ίδιοι οι Δυτικοί έχουν βαρεθεί τον έλλογο και επιστημονικό πολιτισμό τους;

    Μη μου ζητήσεις απαντήσεις. Δέν τις έχω,απλώς τις υπαινίσομαι.[/quote]

    July 25, 2007 4:49 PM

    Φίλε μου Παρμενίδη,
    Τώρα μου βάζεις τα δύσκολα.

    Η Ελλάδα οφείλει να αρχίσει να προσανατολίζεται προς την ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ. Ο ιδιοφυής Richard Nixon τόπραξε as early as the 1960's.

    Ομως, προσωπικά, θα μείνω προσηλωμένος στο αρχαιο-ελληνικό πρότυπο και γι αυτό και μόνο το λόγο θάμαι πολιτισμικά συνδεδεμένος με τη χώρα που οικοδόμησε το Σύνταγμά της αυστηρά και με θρησκευτική ευλάβεια πάνω στις ιδέες του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα.

    Εννοείται, βέβαια, πως ουδείς εμποδίζεται στην σύγχρονη Ευρώπη και την Ελλάδα ειδικότερα να διατηρεί, όπως ο μακαρίτης Mitterand, amour kai paramour σε απόλυτη ισορροπία.

    ReplyDelete
  47. Το όλον θέμα, αντιλαμβάνεσαι, ανάγεται τελικά στις αντοχές, κυριολεκτικά και μεταφορικά (literally and figuratively).

    ReplyDelete
  48. @ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ

    Βέβαια ο Αριστοτέλης και ιδιαίτερα ο Πλάτων,καί οι δύο τεράστιοι γίγαντες της σκέψης,δεν είχαν της καλύτερες των σχέσεων με τη Δημοκρατία.Συμβάλλανε αρκετά με το έργο τους στην αποδόμησή της.

    Αλλά πώς να τα πείς αυτά χωρίς να λιθοβολιθείς;

    Ο Πλάτων ήταν ο ηθικός αυτουργός της συκοφάντησης καί τελικά της καταστροφής της Σοφιστικής Γραμματείας,η οποία είχε ως βάση τη "συμφωνημένη" "αλήθεια",βασική αρχή της λειτουργίας της Δημοκρατίας.
    Η "αλήθεια" του Πλάτωνα ήταν περισσότερο "αποκαλυπτική" καί έπρεπε να αναζητηθεί κάπου στο βασίλειο των ιδεών.Εκεί στηρίχθηκε η χριστιανική "αλήθεια"που πυρπόλησε τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.
    Οι Αμερικανοί,(πραγματιστές,ωφελιμιστές καί χρησιμοθήρες)
    εφτειαξαν το δικό τους Σύνταγμα καί το δικό τους μεγαλειώδη επιστημονικό δημοκρατικό πολιτισμό με αρχαιοελληνικά υλικά που τα "υποχρέωσαν"να υπηρετήσουν τον το πραγματισμό τους.Αλλοιώς δεν στέργιωνε η Δημοκρατία τους και ιδιαίτερα η ΔΟΓΜΑΤΙΚΉ τους πίστη στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ που την κληρονόμησαν από την ΕΣΠΕΡΙΑ καί έκτοτε την κάνανε σύμβολο του πολιτισμού τους.

    Εμείς οι Ελληνες πλάι στη γιορτή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ οφείλουμε να προσθέσουμε καί τη γιορτή της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.

    ReplyDelete
  49. @ parmenidis
    @ κομφούκιος


    Σας ευχαριστούμε που στολίζετε αυτό το διαδικτυακό χώρο. Σε άλλη εποχή θα μπορούσατε κάλλιστα να είστε γκριζομάλληδες γέροντες με μακριά άσπρα γένια στην αυλή ενός αρχοντικού και να μιλάτε μπροστά σε ομάδες παιδιών, προσυλωμένων στα λόγια σας, με ορθάνοιχτα τα μάτια από περιέργεια και θαυμασμό.

    Εύχομαι οι νεαροί αναγνώστες του μπλογκ να κρατήσουν τη σοφία που πηγάζει πολλές φορές από τα γραφόμενα σας και να γίνουν πιο συνηδειτοποιημένοι, καλύτεροι πολίτες.

    ReplyDelete
  50. έχει δίκαιο ο με ταξάς!

    ReplyDelete
  51. @parmenidis,

    Είπες:
    "5-Μήπως η Δύση από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό κράτησε μόνο το ΕΛΛΟΓΟ καί αγνόησε το ΑΛΟΓΟ,δηλ. τη ψυχή ,δηλ.το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ τού πολιτισμού μας;"

    Η σύγκλιση της λογικής με την ψυχή θα επιτευχθεί μόνο μέσα από τη συνειδητή και ελεύθερη επιλογή του Λόγου που κτίζει το πνευματικό δυναμικό μέσα στο κάθε άτομο. Μόνο και μόνο τότε το συλλογικό ασυνείδητο θα γίνει συλλογικό συνειδητό, φέρνοντας στο φως τις μεγάλες δυνάμεις που σμιλεύουν το ανθρώπινο, και που σήμερα ανήκουν στη σφαίρα της τυχαιότητας και των συμπτώσεων.
    Η ελεύθερη επιλογή του λόγου που συνθέτει το πνευματικό δυναμικό μας (έξω από τον παγκόσμιο καταναγκαστικό λόγο που τρεφόμαστε σε όλα μας τα πεδία) θα αποτελέσει στο μέλλον το επόμενο μεγάλο πεδίο αγώνων προς τη διεύρυνση της ανθρώπινης συνείδησης και ελευθερίας.

    ReplyDelete
  52. Ολα καλα και ολα ωραια,αλλα κατι πρεπει να γινει πρεπει να οργανωθουμε γιατι αλλιως θα μας φανε εναν-εναν.πρεπει να τους ταρακουνησουμε.....

    ReplyDelete