Thursday, March 15, 2007

Όταν θέλουμε μπορούμε. Εεε;

Αυτό ήταν το μήνυμα της φοιτητικής διαδήλωσης της Πέμπτης σύμφωνα με τον Πάνο Σόμπολο και το βραδυνό δελτίο ειδήσεων του MEGA. Και για να μην παρεξηγηθούμε όλα τα κανάλια πάνω κάτω το ίδιο συμπέρασμα έβγαλαν. Ότι δηλαδή όταν θέλουμε να διαδηλώσουμε ήρεμα και ειρηνικά μπορούμε να τα καταφέρουμε. Αρκεί όλοι όσοι εμπλέκονται στη διαδήλωση, φοιτητές, αστυνομικοί, καθηγητές, κόμματα και υπουργείο, να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Ένα πράγμα έχουμε να πούμε πάνω σ΄αυτό. Παιδιά έλεος! Το μήνυμα όλης αυτής της περιόδου έντασης στο πανεπιστήμιο είναι ΕΝΑ.

Η δημόσια συζήτηση για το πανεπιστήμιο, η οποία άνοιξε με εξαιρετικά καλούς οιωνούς τον Ιανουάριο -διακομματική συναίνεση για το άρθρο 16, σχετική ηρεμία στις τάξεις των φοιτητών και προοπτική για έναν επί της ουσίας διάλογο- τελικά κατέληξε, δύο μήνες μετά, σε μια δημόσια αντιπαράθεση για την αστυνομία και τη δημόσια τάξη στη χώρα.

Τι δείχνει αυτό; Πρώτον, ότι η Κυβέρνηση πνίγεται σε μια κουταλιά νερό και δεύτερον, ότι υπάρχουν πολλοί καλοθελητές, ένθεν κακήθεν, οι οποίοι αποσκοπούν να εκτροχιάσουν το δημόσιο διάλογο για ιδιοτελείς σκοπούς. Απλά πράγματα.

24 comments:

  1. Χρειαζόμαστε "ΕΙΡΗΝΙΚΈΣ" κοινωνικές συγκρούσεις και προγραμματικές ριζοσπαστικές αντιπαραθέσεις.Η κοινωνία-νεκροταφείο πρέπεινα διαγραφεί απο τις συνειδήσεις των νέων.Η εξυπνη άσκηση κοινωνικής βίας είναι βασικό εργαλείο προόδου.

    ReplyDelete
  2. Η κρατική βία(νομοθετική,δικαστική ,αστυνομική,φοροτεχνική,κλπ.και η χειρότερη όλων η ΜΕDIAκή)αντιμετωπίζεται με ένα "ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΟΛΑ" αλλά και με ταξικές αναφορές κίνημα νεολαίας.Ετοιμο να καταφύγει στηνΕΞΥΠΝΗ ΒΙΑ εαν τα ειρηνικά μέσα δεν αποδώσουν.Η Δημοκρατία απειλείται απο τη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ τροφοδότης της οποίας ειναι το ιδιο το συγκεκριμένο κράτος.

    ReplyDelete
  3. @ parmenidis

    όπως έγραψε και η Chantal Mouffe, στο βιβλίο της "Η επιστροφή του πολιτικού", η πολιτική είναι σύγκρουση. Aυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.

    ReplyDelete
  4. Υπάρχουν πολλοί εν δυνάμει σύμμαχοι της 'γενιάς των 700 ευρώ'. Μην σας εκπλήξει αν ανάμεσά τους, βρείτε και επιχειρήσεις, που γνωρίζουν ότι η καθήλωση των μισθών στα 700 ευρώ,λειτουργεί εναντίον της αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών, καθώς και ενάντια στην συνοχή/προοπτική αυτών των επιχειρήσεων.
    www.stathishaikalis.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. H νέα γενιά αντιμετωπίζει μιά στυγνή και απάνθρωπη πραγματικότητα. Γι΄αυτό δεν έχει περιθώρια παρά να εκμεταλλευθεί όσο μπορεί καλύτερα το ένστικτό της και να εστιάσει αποκλειστικά στα προσωπικά (και των επιγόνων της) συμφέροντα.

    Η βία από πλευράς συλλαλούντων, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να τροφοδοτεί την στείρα πολιτική συντήρηση (αριστερά και δεξιά). Ετσι, ακόμα και οι καλοπροαίρετοι συλλαλούντες μετατρέπονται, εν αγνοία τους, σε agents provocateurs και προδότες της γενιάς τους. Σε τέτοιες καταστάσεις, κερδισμένοι βγαίνουν μόνο οι επαγγελματίες των αλλοτρίων κινήτρων, αφού ουδέν αλλάζει και διαιωνίζεται το status quo.

    Σ΄αυτή τη φάση, ο μεγαλύτερος εχθρός των < 35 νέων Ελλήνων δεν είναι τόσο οι γονείς τους (δηλαδή η γενιά του Πολυτεχνείου που λεηλάτησε μεν το σύμπαν, μα τουλάχιστον ξοδεύει μαλλιοκέφαλα γιά να σπουδάσει τα παιδιά της), αλλά συνομήλικοί τους, δηλαδή οι συνδικαλισμένοι επαγγελματίες φοιτητές που, με συνεργάτες αγράμματους πανεπιστημιακούς, προωθούν με πάθος την διαιώνιση της αμάθειας.

    Αρμόζει δε να λεχθεί παρενθετικά ότι, χωρίς αυτούς τους gangsters (of Al Capone fame), ο ιδιοφυής εκ βορρά κοιλιόδουλος και το “παιντί”, που πλέει στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα, δεν θάχαν τους αναγκαίους μοχλούς γιά να προωθούν/εξυπηρετούν, την ατομική του agenda, ο πρώτος, και, την κομματική ιδιοτέλεια, ο δεύτερος. Διότι, στο θέμα της Παιδείας, η κατά τα άλλα μέτριας αρχηγίας/στελέχωσης και ελλειμματική σε οράματα/στόχους κυβέρνηση της ΝΔ, δεν έδρασε εκ του πονηρού.

    Ο καλύτερος φίλος, αντιθέτως, της νεολαίας που ουδέποτε θα την προδώσει είναι η γνώση, διότι η γνώση αυξάνει την εμπορευσιμότητα (marketability) και κινητικότητα (mobility), και, ειδικότερα, η εξειδικευμένη γνώση ενισχύει την διαπραγματευτική δυνατότητα στην “πώληση του εμπορεύματος” που ο καθένας μας κουβαλάει.

    ReplyDelete
  6. @ parmenidis

    Μιας και έχουμε διήμερο αργίας μπροστά, θάταν ενδιαφέρον να επεκταθείς στα θέματα “κοινωνική αδικία”, “έξυπνη βία” και “κίνημα νεολαίας με ταξικές αναφορές”, όπως εσύ τα αντιλαμβάνεσαι, ώστε να υπάρξει ένας εποικοδομητικός διάλογος.

    ReplyDelete
  7. Κύριε Χαϊκάλη,

    Αυτό που λέτε δεν εκπλήσσει. Ισα-ίσα, "στας Αμερικάς" αποτελεί κοινοτοπία.

    Ο φιλελευθερισμός και η υγιής οικονομία προωθούν ανταγωνιστικούς μισθούς και την αξιοκρατία - κι αυτό όχι γιά λόγους ηθικής.

    Η Οικονομική επιστήμη και η Ηθική είναι άσχετες μεταξύ τους. Ομως, όπως θαυμάσια παρουσιάζετε, μια σοβαρή επιχείρηση με οράματα προωθεί την αξιοκρατία, διότι έτσι αυξάνεται η ποιότητα/ποσότητα του προϊόντος, και την καλή αμοιβή*, επειδή η τελευταία ενισχύει την συνοχή (cohesiveness), αφοσίωση στην επιχείρηση(loyalty) και υιοθέτηση από πλευράς εργαζομένου των στόχων της εργοδοσίας ωσάν να ήσαν προσωπικοί (empowerment).

    * Εδώ βέβαια προηγήθηκε η λαϊκή ελληνική σοφία: το φθηνό το κρέας τα σκυλιά το τρώνε.

    ReplyDelete
  8. Παραπέμπω στο blog μου, με τίτλο "όταν εμείς κοιμόμασταν" (το οποίο με τη σειρά του παραπέμπει σε άρθρο της Ελευθεροτυπίας), για την αναδιάρθρωση των σπουδών σε ένα πανεπιστήμιο όπως το Χάρβαρντ και τη σύνδεσή τους με τον 21ο αιώνα. Την ίδια ώρα στην Ελλάδα είναι για μια ακόμη φορά κλειστά τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά πιο κλειστοί φαίνονται να είναι οι δρόμοι της γνώσης στους οποίους θα έπρεπε να οδηγούν όλα αυτά τα προγράμματα σπουδών που τόσο αδρά πληρώνουμε όλοι μας. Αποτύχαμε στη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας. Παράγουμε δυνάμει ανέργους ή ανθρώπους που εκποιούν την επιστημοσύνη τους για τη σιγουριά του Δημοσίου. Η αντίδραση μόνο των νέων ανθρώπων, και δη η δυναμική και νέου τύπου που να ξεφεύγει από τις γραφικότητες του παρελθόντος (σύγκρουση, βία, ματ κλπ) είναι και η πρώτη απάντηση σε όσους κατηγορούν τους νέους για έλλειψη οράματος.

    ReplyDelete
  9. Αγαπητέ Κομφούκιε,
    ορισμένες σκέψεις παραπάνω στο σημερινό σημείωμα που ανέβασα στο blog μου.
    Κατά τα άλλα, είτε είμαστε 'περίεργα' όντα από την πλευρά της επιχειρηματικής ευθύνης, είτε γονείς που σκέφτονται τι θα γίνει με τα παιδιά τους, θεωρώ ότι πρέπει να προωθούμε τον προβληματισμό του G700.
    Δεν είμαστε ένας από εσάς, αλλά θεωρούμε χρήσιμο να γίνετε περισσότεροι, να οργανωθείτε καλύτερα, να γίνει η φωνή σας πιο δυνατή.

    ReplyDelete
  10. Η βίαιη μεταφορά-μέσω κράτους-εισοδημάτων από τη μία κοινωνική ομάδα στην άλλη και από τη μια γεννιά στην άλλη δημιουργεί τεράστιες ανισότητες ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ "ΝΟΜΙΜΕΣ" ΜΕΝ ΑΔΙΚΕΣ ΔΕ!Γι΄αυτό άλλωστε βρισκει ανταπόκριση το σλόγκαν "ΔΙΚΑΙΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ".Η "ΝΟΜΙΜΗ ΒΙΑ" ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ παράγει τη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ που είναι η βάση των ανισοτήτων.

    ReplyDelete
  11. Τις προτάσεις μου για τον ενδεδειγμένο τρόπο δράσης όσων δεν το έχουν σκοπό να παραιτηθούν από τα όνειρά τους, παρά τα 700 ευρώ και την ελαστική, ακόμη και προνομιακή, αντιμετώπιση των κηφήνων από το μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας, το ελληνικό δημόσιο, θα τις βρείτε στη δεξαμενή. www.dexameni.blogspot.com. Θα επανέλθω.

    ReplyDelete
  12. Αγαπητέ Κομφούκιε
    Η G700 δεν πρόκειται να δει άσπρη μέρα εαν δεν βάλλει ως στόχο τη Σουμπετερικού τύπου "δημιουργική καταστροφή" του Ελληνικού κράτους.Τέτοιο παράδειγα είναι η Βρετανία όπου "Θατσερισμός και Μπλαιρισμός" επαναφέρανε αυτη τη χώρα στη πρωτοπορεία των σύγχρονων μεγάλων δυναμεων της ΓΝΩΣΗΣ και όχι μόνο.Εκεί λειτούργησε το μοντέλο της "ΕΞΥΠΝΗΣ ΒΙΑΣ".

    ReplyDelete
  13. @ parmenidis

    Γράφεις, "Η βίαιη μεταφορά-μέσω κράτους-εισοδημάτων από τη μία κοινωνική ομάδα στην άλλη και από τη μια γεννιά στην άλλη δημιουργεί τεράστιες ανισότητες ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ "ΝΟΜΙΜΕΣ" ΜΕΝ ΑΔΙΚΕΣ ΔΕ"

    Το "νόμιμες" που γράφεις μ έκανε να σκεφθώ ότι το Ελληνικό κράτος από συστάσεώς του, circa 1830, εισήγαγε την εξής διεθνή πρωτοτυπία: νομιμοποιεί ό,τι παράνομο, νομιμοποιεί ό,τι αντισυνταγματικό και νομιμοποιεί ό,τι καταστρατηγεί τη Συνθήκη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - Ηelsinki,
    ωμά και ξεδιάντροπα. Και οσάκις κάποιος νόμος είναι θεμιτός (legitimate), άρα δίκαιος, ουδέποτε εφαρμόζεται!

    Παρότι νεοφιλελεύθερος ΚΑΙ ανήκων στους haves ++, ο γράφων πιστεύει με πάθος στην ανακατανομή του πλούτου (γιά την ακρίβεια την θεωρεί υποχρέωση), αλλά ΜΟΝΟ προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ γιά τους ΝΕΟΥΣ και ΜΟΝΟ γιά την εξασφάλιση ανθρώπινης διαβίωσης σε κοινωνικές ομάδες που πένονται χωρίς δική τους ευθύνη ενώ συγχρόνως αδυνατούν να είναι παραγωγικές (πχ άπορα παιδιά, υπερήλικες και άτομα με ειδικές δεξιότητες). Κάθε άλλος λόγος ανακατανομής πλούτου είναι ΑΘΕΜΙΤΟΣ, άρα ΑΔΙΚΟΣ.

    Στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες, γινόταν μέχρι πρότινος συγχρονισμένη ανακατανομή πλούτου, δηλαδή το κράτος μετέφερε πλούτο από μιά κοινωνική ομάδα σε μιά άλλη
    στην ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ.

    Πριν 25 τόσα χρόνια, ο μέτριος εκ Berkeley οικονομολόγος, αλλά χαρισματικός πολιτικός των πανεπιστημιακών πεδίων (διάβασε "Money" του John Kenneth Galbraith), πρωτοτύπισε ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΖΟΝΤΑΣ την ανακατανομή του πλούτου. Συγκεκριμένα, δανείσθηκε ο αθεόφοβος τον πλούτο των μελλοντικών γενεών - He mortgaged the wealth of future generations!!!!!

    Και νάχε τουλάχιστον χρησιμοποιήσει τον δάνεισμό από το μέλλον γιά έργα υποδομής (ΠΑΙΔΕΙΑ και ΥΓΕΙΑ) θα τούδινα κάποια πίστωση καλής θέλησης. Αλλά ή ΠΑΙΔΕΙΑ κι η ΥΓΕΙΑ είναι οι par excellence χώροι που διέλυσε εις τα εξ ων συνετέθησαν!

    ReplyDelete
  14. @ στάθης χαϊκάλης,

    συμφωνούμε με τις παρατηρήσεις σου ότι α) η επιχείρηση χρειάζεται παραγωγικούς και καλοπληρωμένους knowledge workers για να πάει μπροστά, β) ότι χρειαζόμαστε μια διαγενεακή προγραμματική συμμαχία πάνω σε θέσεις και απόψεις για το μέλλον

    **Προτείνουμε σε όλους να διαβάσουν την έρευνα του Global Enterpreneurship Monitor (GEM), με έδρα του Λονδίνο, σχετικά με την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα το 2003. Εκεί γίνεται η διάκριση μεταξύ "επιχειρηματικότητας της ανάγκης", το γνωστό σε όλους γωνιακό μαγαζί χαμηλής ειδίκευσης και έντασης εργασίας, και της "επιχειρηματικότητας των ευκαιριών", του επιχειρείν δηλαδή που βασίζεται στο υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό και το οποίο είναι σε θέση να εκμεταλεύεται επιχειρηματικές ευκαιρίες.

    ReplyDelete
  15. Αγαπητέ Κομφούκιε
    Η G700 πρέπεινα έχει ΕΧΘΡΟ το πελατειακό-ταξικό κράτος και ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ.Βλέπω οτι η λέξη "ταξικός" σας φοβίζει. Δυστυχώς η ταξικότητα επανέρχεται δριμύτερη.Και μαζί της επαναφέρει το πρόβλημα της ΒΙΑΣ.Το τέλος της Ιστορίας προετοιμάζει απλά την Αρχή μιας άλλης Ιστοριας που θα γραφεί με τον ίδιο τρόπο που γράφτηκαν όλες οι άλλες Ιστορίες του παρελθόντος.

    ReplyDelete
  16. @ κομφούκιος

    η συμμαχία της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και του ΣΥΝ με ορισμένους πανεπιστημιακούς, στην οποία προφανώς αναφέρεσαι, δεν εκπροσωπεί, δεν εγκλωβίζει, ούτε προσδίδει ιστορική ταυτότητα στη νέα γενιά. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για την πλειονότητα των πανεπιστημιακών οι οποίοι νιώθουν κατά γενική ομολογία ανεκπροσώπητοι από την ΠΟΣΔΕΠ.

    Όπως διαπίστωσε ο καθηγητής και πρόεδρος του ΟΠΕΚ, Αντώνης Λιάκος,
    (σε άρθρο του στο ΒΗΜΑ της Κυριακής στο οποίο κάνει ρητή αναφορά και στη G700, thanks Antonis, αν και δεν σ' έχουμε γνωρίσει ποτέ), "πρέπει να αφουγκραστούμε τους φοιτητές της δεύτερης γραμμής και των μετόπισθεν - όχι απλώς τους λαλίστατους εκπροσώπους της πρώτης γραμμής".

    Ουσιαστικά, τόσο στο χώρο της νέας γενιάς, όσο και του πανεπιστημίου γενικά, πρέπει να εκπροσωπηθεί και να αποκτήσει επιτέλους φωνή η αγνοημένη σιωπηλή πλειοψηφία. Όχι οι τσαμπουκάδες της πρώτης γραμμής, αλλά οι αθόρυβοι των μετόπισθεν. Όχι οι επίσημοι ροζ-κόκκινοι "ποσδεπίτες", αλλά οι χίλοι πανεπιστημιακοί (κίνηση των χιλίων), η κίνηση για "αναβάθμιση του πανεπιστημίου με πυξίδα την κοινή λογική", οι ΚΙΠΑΝ, η Κίνηση Πολιτών, οι Έλληνες πανεπιστημιακοί του εξωτερικού καθώς και άλλοι που μας διαφεύγουν αυτοί τη στιγμή.

    Όλοι αυτοί αριθμητικά υπερτερούν. Αυτό που χρειάζεται είναι να αφυπνιστούν και να διατυπώσουν με καθαρότητα και πνεύμα ομόνοιας αυτό που πραγματικά τους συμφέρει.

    Η Γενιά των 700 Ευρώ βοηθάει ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι η φωνή της σιωπηλής πλειοψηφίας που δυναμώνει σιγά σιγά.

    ReplyDelete
  17. @ doratsirka

    Στην Οξφόρδη, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, εγίνε επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τη μεταρρύθμιση του τρόπου διοίκησης του παραδοσιακού αυτού πανεπιστημίου.

    Κάντε google oxford university reform και διαβάστε το υλικό. Έχει ενδιαφέρον

    ReplyDelete
  18. Μα καλα, δεν ειναι λιγο αφελες να μιλαμε για συμπτωματικα ειρηνικη διαδηλωση.Ειχαν γινει μεχρι τωρα δεκαδες διαδηλωσεις και παντα υπηρχαν συμπλοκες με τα ΜΑΤ.ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΤΡΩΜΕ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ??
    Νομιζω οτι ειναι παραπανω απο προφανες οτι λογω επισκεψης Πουτιν και για να ειναι η μουρη του Καραμανλη πρωτο θεμα δεν εγιναν επεισοδια.Αυτο ειναι η αποδειξη της συνδεσης των προβοκατορων-κουκουλοφορων με το παρακρατος της ΝΔ και της αστυνομιας.
    Τη δουλεια τους την εκαναν.Εστρεψαν την κοινη γνωμη (σε συνεργασια φυσικα με Πρετεντεριδες κτλ) εναντιον της κοινης γνωμης, επεισαν για την αναγκη καταργισης του ασυλου(αν ειναι δυνατον), οπως επισης και οτι το προβλημα του ελληνικου πανεπιστημιου ειναι το ασυλο και οι αιωνιοι φοιτητες!
    Συμπερασμα? Αυτα που η χουντα εκανε με διαταγη και νομο, η νεα μας κυβερνηση(οτι πιο κοντινο εχουμε δει σε χουντα) τα κανει με υπογειο τροπο.
    Συγχαρητηρια για τα 43% που σας δινουν στα γκαλοπ κυριε Καραμανλη...

    ReplyDelete
  19. @ nihardal

    συμφωνούμε ότι το μείζον θέμα στο πανεπιστήμιο δεν είναι το άσυλο. Ωστόσο τι σημαίνει αναβάθμιση του ελληνικού πανεπιστημίου;

    Αν θες διάβασε την άποψή μας για το ελληνικό πανεπιστήμιο, στο άρθρο μας Ελληνικό Πανεπιστήμιο: Ατζέντα G700 και πες μας την άποψή σου.

    ReplyDelete
  20. συμφωνώ απόλυτα αγαπητέ μου φίλε. Χρειαζόμαστε ριζικές αλλαγές με την προσπάθεια όλων μας. Εξαιρετικό κείμενο. Η βία είναι μια λύση, όμως καλό θα ήταν να τη θεωρήσουμε τελευταία επιλογή. Στο προσωπικό μου blog εκθέτω τις προσωπικές σκέψεις και τα ποιήματά μου. Θα μπορούσες να το επισκευθείς αν σε ενδιαφέρει...
    (www.antiviosi.blogspot.com)

    ReplyDelete
  21. @ nihardal

    Ανέκαθεν, οι θορυβοποιοί στις διαδηλώσεις ήσαν άτομα του παρακράτους. Οταν ήμουνα παιδάκι λεγόντουσαν ΕΚΟΦίτες, τώρα είναι οι ΧΡΥΣΑΥΓίτες΄και μερικοί ακόμα περιθωριακοί. Πάντα οι agents provocateurs είχαν διασυνδέσεις με την εξωκοινοβουλευτική Δεξιά. Ειδκότερα στα 60΄ς ήσαν έμμισθοι υπάλληλοι της Ασφάλειας/Παρακράτους.

    Αλλά πλανάσαι και υποτιμάς την νοημοσύνη του Πολίτη αν νομίζεις πως έπεισαν γιά ανάγκη κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου.
    Κοντολογής, ουδείς Ελληνας πίστευε πριν ή πιστεύει τώρα πως το πρόβλημα του πανεπιστημίου είναι το άσυλο ή οι αιώνιοι φοιτητές.

    Ομως, τόσο η παρερμηνεία της έννοιας του ασύλου, όσο και οι αιώνιοι φοιτητές αναγνωρίζονται εδώ και χρόνια ως προβλήματα, όχι όμως κομβικά.

    Ως προς το άσυλο, γιά το οποίο εύχομαι να γίνει μιά συζήτηση σύντομα εδώ, ο Πολίτης το αντιλαμβάνεται ως το δικαίωμα του εκφράζεσθαι ΚΑΙ την προστασία του εκφραζόμενου φοιτητή ή δασκάλου από αντίποινα ή άλλες αυθαιρεσίες του κράτους, συμφοιτητών ή καθηγητών. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ και ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ η έννοια του ασύλου ΔΙΕΘΝΩΣ.

    Μόνο στην Ελλάδα ισχύει η διεθνής πρωτοτυπία ότι η έννοια του ασύλου προστατεύει και το graffiti, και τη καταστροφή της περιουσίας του πανεπιστημίου, και τον ξυλοδαρμό συμφοιτητών-καθηγητών και την αυθαίρετη κατάληψη χώρων και μυριάδων άλλων πράξεων που δεν είναι μόνο παράνομες, αλλά ΚΑΙ φασιστικές, δηλαδή ανατρέπουν/αναιρούν την ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ του ασύλου.
    Γιά παράδειγμα, απορρέει από την Συνθήκη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ΑΛΛΑ και από την ελευθερία του εκφράζεσθαι του φοιτητή, πως ακόμα και αν ΜΟΝΟ ένας φοιτητής επιθυμεί την συνέχιση των παραδόσεων και την διεξαγωγή εξετάσεων περιόδου, η ΓΝΩΜΗ του πρέπει να γίνει σεβαστή.
    Στην Ελλάδα, από τη Μεταπολίτευση και μετά, Ακαδημαϊκό Ασυλο σημαίνει ΦΑΣΙΣΜΟΣ και αυτο πλέον το ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ακόμα και άτομα με νοημοσύνη αμοιβάδας.

    ReplyDelete
  22. κομφουκιος said:
    "πως ακόμα και αν ΜΟΝΟ ένας φοιτητής επιθυμεί την συνέχιση των παραδόσεων και την διεξαγωγή εξετάσεων περιόδου, η ΓΝΩΜΗ του πρέπει να γίνει σεβαστή."

    εεεεεεε????
    Ποιος το λεει αυτο?Ωραιο αυτο.Ανατρεπει καθε εννοια δημοκρατιας.Ποσο δε μαλλον που στις φοιτιτικες συνελευσεις υπαρχει οοοτι πιο δημοκρατικο, αμεση δηλαδη δημοκρατια (γιατι η αντιπροσωπευτικη δημοκρατια του κ***υ που εχουμε...ειναι αστα να πανε).
    Τελος παντων αυτο που γραφεις το εκλαμβανω ως αστειοτητα.

    @g700

    Επειδη φαινεται οτι συμφωνουμε σε πολλα, θα διαβασω την αποψη σας και θα πω συντομα τη γνωμη μου

    ReplyDelete
  23. @ nihardal
    Eίναι εμφανές και προφανές πως είσαι θύμα του επί 25ετία φασισμού στην Ελλάδα. Το σέβομαι, αλλιώς θα απαντούσα σε άλλο τόνο, διότι υπερέβης τα εσκαμμένα.

    Στην δημοκρατία ισχύει, όπως σωστά ισχυρίζεσαι, ο κανόνας της απόλυτης πλειοψηφίας του 50,1% (majority) ή της σχετικής πλειοψηφίας (plurality) όπως στις εκλογές, με ΜΙΑ ΕΚΣΑΙΡΕΣΗ, δηλαδή, όταν το θέμα ΑΠΤΕΤΑΙ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και συγκεκριμένα (όπως εδώ) του δικαιώματος της ελευθερίας του λόγου, με τις πολλαπλές εκφάνσεις της. Τότε και ΜΟΝΟ τότε υπερισχύει της αρχής της απόλυτης ή σχετικής πλειοψηφίας, η Συνθήκη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ΚΑΤΙΣΧΥΕΙ η λεγόμενη η "πλειοψηφία του ενός". Η ατομική ελευθερία του λόγου δεν υπακούει σε πλειοψηφίες, εξ ου και ονομάζεται ατομική.

    Το Ακαδημαϊκό Ασυλο είναι μιά απο τις τυπικότερες περιπτώσεις, αφού το Ακαδημαϊκό Ασυλο και η ελευθερία του λόγου ταυτίζονται.

    θα σου φέρω άλλο ένα τυπικό παράδειγμα όπου θα κατίσχυαν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το θέμα του ΧΟ που προέκυψε πριν 4-5 χρόνια στην Ελλάδα. Εάν υποθέσουμε ότι είχε γίνει δημοψήφισμα και ΜΟΝΟ ένας Ελληνας ή μιά Ελληνίδα από τα 10 εκατομμύρια είχε ψηφίσει υπέρ της απάλειψης του ΧΟ από τις ταυτότητες, θα είχε ΚΑΤΙΣΧΥΣΕΙ η πλειοψηφία του ενός. Ευτυχώς που επικράτησε η λογική και δεν έγινε δημοψήφισμα. Φαντάσου την γελοιοποίηση της Ελλάδας εάν, πες, η πλειοψηφία είχε πει "ναι" στη διατήρηση του ΧΟ οπότε η Συνθήκη των ΑΔ θα το ανέτρεπε. Το ρεζιλίκι όχι του αιώνα, αλλά της χιλιετηρίδας!

    ReplyDelete
  24. Προς άρση παρεξήγησης, στην περίπτωση που έστω και ένας φοιτητής ζήτησε την συνέχιση των μαθημάτων και διεξαγωγή εξετάσεων περίόδου, θα έπρεπε να βρεθεί τόπος και χρόνος ώστε να ικανοποιηθεί το ατομικό του δικαίωμα. Στον ίδιο βαθμό, εννοείται, οι υπόλοιποι φοιτητές θα είχαν το δικαίωμα της αποχής κλπ κλπ., αλλά μόνο γιά τον εαυτό τους. Με άλλα λόγια, αμφότερες οι πλευρές θάπρεπε να ικανοποιηθούν. Στη περίπτωση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, γενικά, η γνώμη της πλειοψηφίας ΔΕΝ μπορεί να επιβληθεί επί της μειοψηφίας ακόμα και εάν πρόκειται περί μονάδος.

    ReplyDelete