Tuesday, July 14, 2009

H G700 πραγματικότητα πλέον και στο Δημόσιο!

Είσαι νέος που σκόπευε να βρει δουλειά στο Δημόσιο; Σκέψου το ξανά! Για πολλοστή φορά, στο πλαίσιο μίας ακόμη μεταρρύθμισης, καλείσαι να θυσιαστείς για το καλό του κοινωνικού συνόλου. Χτες ήταν το ασφαλιστικό, σήμερα είναι το νέο μισθολόγιο του Δημοσίου. Η κυβέρνηση, προσπαθώντας να μειώσει το έλλειμμα που η ίδια γιγάντωσε, ταΐζοντας τις ευνοημένες κοινωνικές ομάδες και την εκλογική πελατεία της στο κράτος, ανακοίνωσε πριν από μερικές βδομάδες ότι θα καταρτίσει ένα νέο ενιαίο μισθολόγιο για τους Δημόσιους Υπαλλήλους (ΔΥ). Τα εξής δύο: ένα δυσμενές μόνο για τους νεοπροσλαμβανόμενους κι ένα δεύτερο για όλους τους υπόλοιπους.

Υποτίθεται ότι ο στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να φέρει σαρωτικές αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς, γεγονός που θα επιτρέψει τη μείωση των μισθολογικών δαπανών του δημοσίου κατά 35% τουλάχιστον. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα έχουν χαμηλότερο βασικό μισθό και λιγότερα επιδόματα, τα οποία θα είναι ίδια σε όλα τα υπουργεία. Δεν αντιλαμβανόμαστε πως ακριβώς θα επιτευχθεί ο συγκεκριμένος ποσοτικός στόχος τη στιγμή που οι νεοπροσλαμβανόμενοι δεν έχουν ακόμα διοριστεί, αλλά το προσπερνάμε.

Χάριν πολιτικής ευκολίας και προς αποφυγή των όποιων αντιστάσεων οι οποίες ενδεχομένως να προκαλούνταν από μια εκτεταμένη παρέμβαση στο μισθολογικό καθεστώς του Δημοσίου, η κυβέρνηση υιοθέτησε μια πάγια μεταπολιτευτική πρακτική: τη σαλαμοποίηση του προβλήματος μέσα από τη διάκριση των εργαζόμενων με βάση την ηλικία και τα χρόνια υπηρεσίας. Είσαι νέος; Θα υποστείς το κόστος της όποιας δημοσιονομικής προσαρμογής. Είσαι μεσήλικας ή 50και; Τη γλίτωσες.

Το νέο μισθολόγιο δύο ταχυτήτων που προωθεί η κυβέρνηση, όχι απλώς αγνοεί τη βασική αρχή ότι όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως ηλικίας δικαιούνται ίση αμοιβή για την ίδια εργασία, αλλά έρχεται και θεσμοθετεί επισήμως αυτή τη διάκριση. Η γενιά των 700 ευρώ γίνεται πλέον πραγματικότητα και στο Δημόσιο, μολονότι αυτή τη φορά υπό καθεστώς μονιμότητας. Η γενεακή ανισότητα σε όλο της το μεγαλείο. Και χωρίς καμία οικονομική λογική.

Δε χωράει αμφιβολία ότι το μισθολογικό καθεστώς του Δημοσίου είναι πανάκριβο σε σχέση με την πραγματική παραγωγικότητα των ΔΥ, αποτελώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο σταθερή διαχρονική πηγή εκτροχιασμού των δημόσιων οικονομικών. Επιδοτεί σε πλείστες όσες περιπτώσεις την αργομισθία, στερεί δε πόρους από κρίσιμους τομείς όπως οι δημόσιες επενδύσεις, η υγεία, η παιδεία και η δημιουργία βασικών υποδομών.

Για να συμμαζευτεί το πανάκριβο αυτό μπάχαλο, δεν αρκεί να τεμαχίσουμε το πρόβλημα στέλνοντας το λογαριασμό στο μέλλον. Πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά.

Καταρχάς, να πάψουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να το παίζουν γενναιόδωρες όταν δεν έχουν (2 δις υπολογίζουμε ότι δόθηκαν σε επιδόματα από το Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο φέτος) για να τα παίρνουν πίσω το καλοκαίρι, όταν δεν τους βγαίνουν οι προβλέψεις του προϋπολογισμού για τα έσοδα.

Δεύτερον, το νέο ενιαίο μισθολόγιο που θα καταρτιστεί πρέπει να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στην παραγωγικότητα και τη δημόσια προστιθέμενη αξία που δημιουργεί η κάθε Υπηρεσία, και να μην αποτελεί απόρροια του εκάστοτε πολιτικού και συνδικαλιστικού συσχετισμού δύναμης εντός του κράτους. Για παράδειγμα, δεν μπορεί ένας Διοικητικός Υπάλληλος της Βουλής να πληρώνεται 16 πλουσιοπάροχους μισθούς, οι δύο εκ των οποίων αφορολόγητοι, κι ένας κοινωνικός λειτουργός πρώτης γραμμής σε Νομαρχία να λαμβάνει ετήσιο εισόδημα τρεις φορές κάτω.

Τρίτον, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για εξορθολογισμό των μισθολογικών δαπανών, αν δεν κοπούν οι υπερωρίες μαϊμού, πράγμα που με τη σειρά του προϋποθέτει ότι σε όλες τις υπηρεσίες μπαίνει ηλεκτρονική κάρτα προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία.

Τέταρτον, πρέπει να αναθεωρηθεί, προς τα κάτω ή προς τα πάνω εξαρτάται από την περίπτωση, το ύψος και η λογική του συνόλου των επιδομάτων, τα περισσότερα εκ των οποίων πρέπει στη συνέχεια να ενσωματωθούν στο μισθό και να φορολογούνται βάσει της κλίμακας και όχι αυτοτελώς.

Πέμπτον, είναι αναγκαίο επίσης να τερματιστεί η διόγκωση του αριθμού των ΔΥ και των αμειβόμενων από το κράτος, ο οποίος κυμαίνεται σήμερα σε μισό εκατομμύριο μόνιμους και άλλους τόσους συμβασιούχους, μερικά απασχολούμενους ή εργαζόμενους με stage.

Έκτον, πρέπει να περιοριστούν τα κόστη των πάσης φύσεως Επιτροπών και παραεπιτροπών όπου πλουτίζουν κάθε φορά οι κομματικοί παράγοντες.

Τελικά, πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά πόσους και τι είδους Δημόσιους Υπαλλήλους -και κατ’ επέκταση τι Δημόσιο τομέα- θέλουμε σ’ αυτή τη χώρα; Κατά την άποψη μας λιγότερους σε αριθμό, καλύτερα εκπαιδευμένους, πιο αποδοτικούς στη δουλειά τους, εργασιακά ασφαλείς και καλά αμειβόμενους. Ποιους δεν θέλουμε; Τους αργόμισθους, τους αναποτελεσματικούς, τους ανεκπαίδευτους, τους αιώνια βολεμένους. Είναι καιρός λοιπόν να δούμε με σοβαρότητα το θέμα ελληνικός Δημόσιος Τομέας. Νισάφι πια με τα πενιχρά δημόσια αποτελέσματα, τη χαμηλή παραγόμενη κοινωνική αξία, την κοινωνική αδικία, την αναξιοκρατία, αλλά και την ισοπέδωση προς τα κάτω που παράγουν οι γενεακά μυωπικές πολιτικές της κυβέρνησης.

24 comments:

  1. Κατά τύχη, μόλις διάβασα το προηγούμενο post και αμέσως είδα το νέο άρθρο. Και τα δύο έχουν άμεση σχέση μεταξύ τους και, μαζί με το ασφαλιστικό, αποτελούν νομίζω τα πιο σημαντικά ζητήματα προς συζήτηση εν όψει εκλογών (σε 8 μήνες max).

    Πρέπει να αρχίσετε να στέλνετε αυτό και παρόμοια άρθρα, που περιλαμβάνουν συγκεκριμένες προτάσεις, στα επιτελεία των κομμάτων, με την υποσημείωση ότι οι απαντήσεις τους (ή η μη απάντηση) θα δημοσιευτούν εδώ στο G700.

    Είναι καιρός να στριμωχτούν και να αναγκαστούν να πάρουν θέση σε συγκεκριμένα πράγματα. Είτε θα δυσαρεστήσουν τους μόνιμους "πελάτες" τους (μισθωτούς δημοσίου), είτε θα αποκαλύψουν τι σκέφτονται για τη συνέχεια, ειδικά για τους νέους "αγγαρειομάχους".

    ReplyDelete
  2. Οι δημογραφικοί συσχετισμοί καταδικάζουν την κοινωνία στην ακινησία ή τη σαλαμοποίηση των προβλημάτων με σταθερό θύμα τους νέους. Ποιο κόμμα θα ευνοήσει τους νέους και θα αγνοήσει τους παλαιότερους; Κανένα.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Νέος! Πέσε και παίρνε. Είναι η εύκολη λύση σε όλα.

    ReplyDelete
  5. Συμφωνώ και επαυξάνω με την πρόταση του Jaga -

    ζητήστε επίσημο σχολιασμό από τα 2 κόμματα εξουσίας και ακολούθως να μαζεψουμε όλοι μας 3 επιπλέον ερωτήσεις και να τους τις υποβαλλουμε
    Όχι τίποτα άλλο, μπάς και κόψουν το παπαριλίκι

    Κατά τα άλλα, ενώ το ξεκινήσατε υπέροχα, στο τέλος το χαλάσατε-
    εξηγούμαι

    το θέμα δεν είναι τι δημόσιο τομέα θέλουμε. Θέλουμε δημόσιο που να είναι υπηρέτης του πολίτη και όχι δυνάστης

    Η Ελλάδα έχασε πολλές ευκαιρίες και χάνει και άλλη μία, που με ευρωπαικά κονδύλια μέσω των ΚΠΣ και της ΚτΠ θα μπορούσε πραγματικά να αναγεννήσει το δημόσιο τομέα.

    Η τραγική υστέρηση του δημοσίου είναι ο εξ-ηλεκτρονισμός του, το e-δημόσιο.
    Αναρωτηθήκατε γιατί δεν είναι δυνατή η μηχανογράφηση των υπηρεσιών ? Επειδή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.

    Αυτη θα ήταν η λύση- με e-δημόσιο τα έχεις όλα
    και έλεγχο και παρακολούθηση και παραγωγικότητα
    και φυσικά οι νεότεροι θα ήταν πολύ αποτελεσματικότεροι απο τους γεροντότερους

    Αρκεί να σας πω ότι στην ΕΣΥΕ (που υποτίθεται κατ' εξοχήν πρέπει να είναι e-πηρεσία) το 50% δεν έχει καμία σχέση με Η/Υ

    Τελειώνω με το εξής- πιστεύω ότι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον μιά προσφυγή γιά το συγκεκριμένο θέμα.
    Το αποτέλεσμα είναι δεδομένο και θα κανει πάταγο.

    Καιρός πια αυτή η χώρα να πάψει να ζει με τα ψέμματα και να κοιτάξει την αλήθεια κατάματα

    ReplyDelete
  6. Νέος που θέλει να μπει στο δημόσιο, θέλει να βολευτεί όπως αυτοί που είναι υπεύθυνοι για την γενιά των 700 ευρώ στην Ελλάδα. Οπότε πολύ καλά κάνει η κυβέρνηση. Μαζί της έπρεπε να είστε.

    Απορώ με αυτή την εχθρική στάση λες και η γενιά των 700 ευρώ δημιουργήθηκε χθες και δεν είναι δημιούργημα του κακοφορμισμένου κράτους εδώ και 30 χρόνια. Εσείς ζητάτε διατήρηση; Ε όχι ρε παιδιά...

    ReplyDelete
  7. @ser
    Αναρωτηθήκατε γιατί δεν είναι δυνατή η μηχανογράφηση των υπηρεσιών ? Επειδή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.

    Από τα πιο σωστά πράγματα που έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό. Η δεν υπάρχουν, η δεν είναι σαφώς ορισμένες. Πράγμα που βολεύει πολλούς.

    @Γ700
    Επιδοτεί σε πλείστες όσες περιπτώσεις την αργομισθία, στερεί δε πόρους από κρίσιμους τομείς όπως οι δημόσιες επενδύσεις, η υγεία, η παιδεία και η δημιουργία βασικών υποδομών.

    Συμφωνώ απόλυτα. Το ίδιο ισχύει και για το προηγούμενο post με τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με βάση την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων τους.

    Η ελεύθερη πρόσβαση στα δημόσια δεδομένα και η διαφάνεια στις διαδικασίες είναι ένα πρώτο βήμα για μια καλύτερη Ελλάδα.

    ReplyDelete
  8. ".... Σύμφωνα με την αποκάλυψη του «Βήματος», μέλη φοιτητικών παρατάξεων του Ιδρύματος είχαν συντάξει λίστα με ονόματα υποψηφίων για μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Τμήμα Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου προτείνοντας να γίνουν δεκτοί δημοσιογράφοι, συγγενείς πολιτικών, γραμματείς τοπικών παραγόντων, φίλοι και μέλη των φοιτητικών παρατάξεων στο Ιδρυμα...."


    Σιγά τα ωά.Σπουδαία αποκάλυψη.

    ReplyDelete
  9. ser, ορθά επισημαίνεις την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. No-stop shops παντού είναι το σύνθημα. Θα μειωθεί και το κόστος. Με τις διαδικασίες όμως δεν είναι κατανοητό το επιχείρημα. Ποιες διαδικασίες δεν υπάρχουν;

    vassili, δεν προκύπτει από πουθενά απ' όσα λέμε στο άρθρο ή διαχρονικά από τις στήλες αυτού του blog ότι επιθυμούμε να διατηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση στο Δημόσιο. Αντιθέτως μιλάμε πάντα για ριζικές αλλαγές το κόστος των οποίων δε θα το επωμιστεί μόνο η νέα γενιά. Το παιχνιδάκι το μεταπολιτευτικό του να πληρώνουν οι νέοι το μάρμαρο να τελειώνει. Όποιος έχει guts ας θίξει τους πραγματικούς προνομιούχους και βολεμένους.

    ReplyDelete
  10. Εκτός από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση υπάρχουν δύο ακόμα μεγάλα projects τα οποία πρέπει να γίνουν για να αναγεννηθεί το Δημόσιο: α) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Διοίκηση με Στόχους και Κοινά Πλαίσια Αυτοαξιολόγησης, όλο το New public management πακέτο δηλαδή, β) μείωση της γραφειοκρατίας τόσο στο σκέλος της απλοποίησης των διαδικασιών που αφορούν στον πολίτη-καταναλωτή δημόσιων υπηρεσιών, όσο ΚΥΡΙΩΣ στο επίπεδο της εσωτερικής λειτουργίας των Υπηρεσιών, το κάτω μέρος του παγόβουνου δηλαδή.

    Οι σχετικοί νόμοι για το α) έχουν ψηφιστεί από το 2003, αλλά δεν εφαρμόζονται. Οι σχετικές υπηρεσίες σε κεντρικό επίπεδο υπάρχουν, αλλά ελλείψει πολιτικής βούλησης και διοικητικής αδράνειας στις τοπικές υπηρεσίες δεν αποδίδουν τα μέγιστα παρότι έχουν αρκετούς αξιόλογους τεχνοκράτες στο δυναμικό τους. Είναι γνωστό ότι οι εγκύκλιοι για τη Διοίκηση με Στόχους συρταριάζονται αντί να εφαρμόζονται, ενώ πολλοί αρμόδιοι δεν πάνε καν στα σχετικά ενημερωτικά workshops.

    ReplyDelete
  11. jaga, καλή ιδέα όμως σιγά μην ιδρώσει το αυτί τους. Μια άλλη ιδέα θα ήταν να αποσταλεί κάποιο ερωτηματολόγιο βάσει του οποίου θα μπορούσε να γίνει μια ετήσια αξιολόγηση των θέσεων του κάθε βουλευτή για τη γενιά των 700 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον σε ενημερωτικό επίπεδο, εμείς τα στέλνουμε τα posts μέσω του newsletter. Για πολλά θέματα στέλνουμε και επιστολές. Σε μερικές παίρνουμε απάντηση σε άλλες πάλι όχι.

    ReplyDelete
  12. Προσθέτω την ενοποίηση των λογιστικών και πληροφοριακών συστημάτων. Το πρότεινε το ΙΟΒΕ και συμφωνώ απόλυτα. Λέει στην Έκθεση ότι τα 130 νοσοκομεία δεν ελέγχονται κεντρικά από το Υπουργείο Υγείας και στο Άμυνας υπάρχουν τρία διαφορετικά μισθολογικά και λογιστικά κέντρα. Στην ΕΕ ελάχιστες είναι οι συναλλαγές που γίνονται χειρόγραφα.

    ReplyDelete
  13. Προσωπικά, λίγο θα ενδιαφερθώ, ακόμα κι αν η κυβέρνηση απολύσει ολους τους δημοσίους υπαλλήλους και πάει η ανεργία στο 50%.

    ReplyDelete
  14. Να ενδιαφερθείς jim, γιατί άμα η δημόσια διοίκηση δε ρολάρει, δε ρολάρει ούτε η οικονομία όπως πρέπει. Επίσης είναι εύκολο να ενοχοποιείς κάποιον να λες οι υδραυλικοί οι έτσι, οι ταξιτζήδες οι γιουβέτσι, οι ΔΥ οι ξέρω 'γω, οι επιχειρηματίες τα λαμόγια, και δε συμμαζεύεται. Καλά να πάθει ο ένας, καλά να πάθει ο άλλος. Να το παίζουμε θύματα της κοινωνίας αυτοί που όλοι τους χρωστάνε και φταίνε μόνο οι άλλοι. Το δύσκολο είναι να προτείνεις βελτιώσεις

    ReplyDelete
  15. 'Οχι, Gmosie, δε θα ενδιαφερθώ για τους δημόσιους υπάλληλους που μας έχουν ανεβεί στο σβέρκο τόσα χρόνια, ούτε και για τους ταξιτζήδες, ούτε και για τους υδραυλικούς, ούτε, ούτε, ούτε. Βασικά και να καταστραφεί ολοσχερώς η Ελλάδα, πάλι δε θα ενδιαφερθώ, ακόμα κι αν καταστραφώ κι εγώ μαζί της. Αυτό αξίζει σε μια τόσο παρηκμασμένη κοινωνία, η καταστροφή.

    Είναι και λιγάκι ανέκδοτο δηλαδή, να λες οτι δε ρολάρει η οικονομία χωρίς δημόσια διοίκηση. Και για πες μου, πότε ρόλαρε η οικονομία και η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα; Μήπως τη δεκαετία του '80 που διορίστηκαν οι μισοί έλληνες στο δημόσιο, και ανέβηκε το δημόσιο χρέος απ' το 25% του ΑΕΠ, στο 80% του ΑΕΠ;

    ReplyDelete
  16. Επειδή το έφερε κουβέντα και μια και είμαι εργάζομαι στο συγκεκριμένο κλάδο, να πω δυο λόγια για τα προβλήματα εφαρμογής του e-Goverment που αρέσκονται αν εξαγγέλλουν κάθε τόσο.

    Το βασικό εργαλείο και απαίτηση για την αξιολόγηση/ποιότητα στο Δημόσιο, αλλά και για την απλοποίηση και μεγαλύτερη προσβασιμότητα στις δημόσιες υπηρεσίες είναι η σωστή πληροφοριακή υποδομή. Και δεν εννοώ μόνο καλώδια, ευρυζωνικότητα, δίκτυα. Εννοώ σωστή σχεδίαση και οργάνωση των συστημάτων διαχείρισης όλων αυτών των πληροφοριών.

    Αν δεν υπάρχει σωστό σύστημα υποδομής για την υπηρεσία ΚΒΣ της Εφορίας, είναι αδύνατο να γίνουν διασταυρώσεις στοιχείων και να εντοπιστούν πλαστά τιμολόγια και φοροδιαφυγή. Χωρίς παρόμοιο σύστημα στην Υγεία είναι αδύνατο να ελεγχθούν λαμογιές στις προμήθειες και στις τεχνητές ελλείψεις στις αποθήκες νοσοκομείων. Το ίδιο ισχύει πλέον σε όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης.

    Το πρόβλημα είναι ότι ποτέ δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα αυτό, σε καμία κυβέρνηση. Όσες προσπάθειες έχουν γίνει αφορούν αποκλειστικά σε απορρόφηση κονδυλίων από την ΕΕ, με κατά κανόνα ημιμαθείς και μάλλον ακατάλληλους ανθρώπους για την οργάνωση τόσο σοβαρών έργων.

    Άλλωστε, αυτή η κατάσταση μπάχαλο που ισχύει σήμερα βολεύει τους πάντες και ιδιαίτερα το ίδιο το δημόσιο, από τον τελευταίο υπάλληλο στην Εφορία που "δουλεύει" χτυπώντας 5-6 φραπέδες μέχρι να σχολάσει, μέχρι το ΥΠΕΧΩΔΕ που κάθε τόσο ανακαλύπτει αφορμές για την επιβολή προστίμων και πρόσθετων εισφορών.

    Βέβαια, αν μέσω του G700 οι ερωτήσεις προς βουλευτές επεκταθούν σε τέτοια θέματα, το πιο πιθανό είναι να σταματήσουν και οι λίγες απαντήσεις που στέλνουν τώρα...

    ReplyDelete
  17. ναι κωλυσιεργούν γιατί βολεύονται σίγουρα. Από το να μπει το syzfexis και να οριστεί τεχνικός μέχρι να βγάλουν κάρτες για ηλεκτρονικές υπογραφές μέχρι να κάνουν ψηφιοποίηση των αρχείων, τα πάντα όλα προχωρούν με αργούς ρυθμούς. Αλλά για μένα αυτό σημαίνει βασικά ότι δεν δίνεται πολιτική προτεραιότητα. Κανείς δεν πιέζει τα πράγματα να πάνε πιο γρήγορα.

    Αλλά φταίνε και οι εταιρείες που αναλαμβάνουν υπεργολάβοι. Η Alco πήρε τον εξοπλισμό για το syzfexis τα Pc κλπ + τεχνική υποστήριξη και τώρα τράβηξε κανόνι και τους άφησε στα κρύα του λουτρού. Αυτή τώρα τι την κάνεις;

    ReplyDelete
  18. Το e-δημόσιο είναι ένα τέλειο εγχείρημα θεωρητικά, το θέμα είναι κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα. Σε μια χώρα που η πλειοψηφία των ΔΥ χειρίζονται τους ΗΥ με ρυθμό χελώνας.
    Πριν 3-4 χρόνια δαπανήθηκαν χρήματα από το ΚΠΣ για την επιμόρφωση όλων των ΔΥ, είδατε να αλλάζει κάτι? Γιατί δεν προχωρήσαμε στην επόμενη φάση, δηλαδή την δημιουργία του e-δημοσίου αφού το πρώτο βήμα έγινε? Δηλαδή τι, κάνουμε επενδύσεις έτσι για να τις κάνουμε, και να ανοίγουμε μερικές θέσεις εργασίας?
    Υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, δεν μπορεί να γίνει τίποτα από αυτά που λέμε εάν δεν γίνουν ριζικές αλλαγές στην δημόσια διοίκηση, με βασικότερη την αντικατάσταση-απόλυση των άσχετων ΔΥ με ικανότερους που θα έχουν τις προδιαγραφές να εκτελούν τέτοιου μεγέθους έργα.
    Αλλά εδώ προκύπτει άλλο θέμα, δηλαδή ποια κυβέρνηση θα πάρει τέτοιο ρίσκο?
    Απάντηση: Καμία από την στιγμή που δεν υπάρχει διάθεση από τον λαό.
    Και όσο για τις νέες γενιές μια βόλτα να κάνει κάποιος από ένα ΑΕΙ θα διαπιστώσει πως όνειρο του κάθε αποφοίτου είναι το greek dream, δηλαδή ποιος θα μας σώσει ένα 10% που την κάνει για το εξωτερικό. Το πρόβλημα μας είναι η παρωχημένη κουλτούρα που καλά κρατεί, και μάλιστα το κράτος έχει βρει τους τρόπους να την διαιωνίσει.
    Ίσως το συμπέρασμά μου να είναι αρκετά γενικό, μα θεωρώ πως η κουλτούρα στον άνθρωπο είναι υψίστης σημασίας για να γίνουν σωστές αλλαγές με μακροπρόθεσμο όφελος.

    ReplyDelete
  19. g700-
    δεν μίλησα για ηλεκτρονική διακυβέρνηση αλλά για το απλούστατο εν ετει 2009: μηχανοργάνωση

    Διαδικασίες δεν υπάρχουν και αυτό είναι φανερό από άκρου σε άκρο της δημόσιας "διοίκησης"
    Αλλιώς αντιμετωπίζουν την δική σου περίπτωση στην Α πόλη αλλιώς την ΟΛΟΙΔΙΑ δική μου στην Β πόλη (ενίοτε Α=Β)

    Ασε φυσικά θέματα αποτελεσματικότητας (κοινές βάσεις δεδομένων), ταχύτητας (...) και αριθμού υπαλλήλων.

    Εννοείται ότι όταν δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση δεν υπάρχουν ουτε ΚΡΙs ούτε παρακολούθηση ούτε τίποτα.

    Παραδείγματα άπειρα και αν αρχίσει ο καθένας μας να λέει τα δικά του θα γράψουμε εγκυκλοπαίδεια.

    Εγώ έχω ένα πρόσφατο με 2 άτομα που υπέβαλλαν τα χαρτιά τους γιά σύνταξη- ίδιες περιπτώσεις.
    Αλλα ζήτησαν στην Καλλιθέα άλλα στο Αιγάλεω.

    Όλοι έχουμε το κόστος των αναλωσίμων στα νοσοκομεία

    και ως κορωνίδα (το έχω ξαναπεί) η ΕΣΥΕ που της ζητάς στοιχεία και σου στέλνει φωτοτυπίες από άθλια βιβλία (και καμία σχέση με ότι ζήτησες)

    Οι ΗΠΑ έζησαν μιά επανάσταση χάρη στην τεχνολογία. Η Ελλάδα ακόμα ψάχνει να βρει που μπορεί να την χρησιμοποιήσει (θυμίζω ότι ο Καραμανλής το 2004 κατηγορούσε την κυβέρνηση Σημίτη για την μόλις 12% απορροφητικότητα της ΚτΠ)

    Το σύνθημα είναι one stop shops και κυρίως δεν τρέχω πίσω από το κράτος αλλά το κράτος τρέχει πίσω μου.
    (και ελάχιστο κράτος και μόνο όπου είναι απαραίτητο)

    Εχει υπολογιστεί ότι σε μία ΜΜΕ επιχείρηση 25%-30% του χρόνου αναλώνεται σε "ικανοποίηση των κρατικών φορέων"

    Ρε παιδιά μην πάτε μακριά- ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ μητρώο συνταξιούχων, δεν υπάρχει μητρώο δ.υ
    Με λίγα λόγια δεν ξέρουμε τι πληρώνουμε- πριν 2 μήνες δεν βγήκαν περιπτώσεις που γεροντοκόρες δ.υ εκτός από μισθό εισέπραταν και την σύνταξη του (πεθαμένου) πατέρα τους ?

    Φυσικά αν ολα δούλευαν ρολόι τι θα έκαναν οι συνδικαλισταράδες (που πληρώνονται χωρίς να δουλεύουν) ?

    Αν όλα δούλευαν ρολόι πως όλοι οι δ.υ θα είχαν υπηρεσιακές εκθέσεις "άριστα" ?

    Βολεύονται αυτοί αλλά όχι εμείς, σε τελική ανάλυση εμείς πληρώνουμε το λογαριασμό

    ReplyDelete
  20. Η μηχανοργάνωση, η ψηφιοποίηση των μητρώων (συνταξιούχων, υπαλλήλων κοκ), η ενοποίηση λογιστικών και πληροφοριακών συστημάτων και στη συνέχεια το e-Δημόσιο και τα NO-stop shops δεν είναι απλώς θεωρητικά εγχειρήματα, είναι αναγκαίες προϋποθέσεις για να γίνει ο Δημόσιος Τομέας λειτουργικός, πιο γρήγορος, πιο προσβάσιμος και φιλικός προς τον πολίτη-πελάτη και να απροσωποποιηθούν επίσης πολλές συναλλαγές έτσι ώστε να μειωθούν και οι πάσης φύσεως "ανταλλαγές" κάτω από το τραπέζι.

    Για το αν αυτά τα projects προχωράνε αργά η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΣ και τις κεντρικές του υπηρεσίες (Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κοκ) που τα έχουν αναλάβει σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες καλοπληρωμένων λαμογιών τύπου Alco, όπως είπε και o gmosios. Αν οι από πάνω δεν καταλάβουν ότι πρέπει να πιέσουν και να επιβάλλουν με ταχύτητα και φορά top down τις όποιες αυτονόητες τεχνικές αλλαγές, επενδύοντας χρήμα και βάζοντας πολιτικό κεφάλαιο στην υπόθεση εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα απολύτως.

    ReplyDelete
  21. @g700

    Συμφωνώ απόλυτα, και εγώ μαζί σου...αλλά τόσα χρόνια καμία κυβέρνηση δεν έχει δείξει ικανή για να γίνουν μεταρρυθμίσεις στην δημόσια διοίκηση, όλες εφαρμόζουν πολιτικές πασαλείμματος.
    Η χαλαρή πολιτική είναι παράγωγο της χαλαρότητας που επικρατεί στην κοινωνία(ωχ μωρέ αδερφέ δεν βαριέσαι και συ, άσε τώρα θα το δούμε αύριο), σε κάθε πολιτική που πάει να εφαρμοστεί το αφήνουμε για αύριο, μόνο που αυτό το αύριο δεν έχει έρθει ακόμα, και στο σήμερα όλοι βολευόμαστε αφήνοντας τον λογαριασμό στους επόμενους.
    Το φταίξιμο δεν είναι καμίας κυβέρνησης αντίθετα είναι όλο δικό μας, από την στιγμή κανένας δεν διαμαρτύρεται, δεν προτείνει και γενικότερα αφήνει τα προβλήματα του σήμερα για αύριο, στην τελική εμείς τους ψηφίζουμε.
    Κάθε μέρα χιλιάδες φυσικά και νομικά πρόσωπα έρχονται αντιμέτωποι με την σαβούρα της δημόσιας διοίκησης, σε κανέναν από αυτούς δεν αρέσει η κατάσταση που επικρατεί όμως έχουν βρει τον τρόπο να τα βγάλουν πέρα μέσω του γρηγορόσημου.
    Και λέω, αφού δεν σου αρέσει βρε ζώο όλο αυτό, τι κάθεσαι και το συντηρείς με γρηγορόσημα και στις εκλογές ψηφίζεις πάλι τους ίδιους παπάρες(ή ακόμα καλύτερα, πας για καφεδάκι στην παραλία και το θεωρείς πολιτική κίνηση), οι επιχειρηματίες όλων των μεγεθών γιατί δεν προσπαθούν να επηρεάσουν την εκάστοτε κυβέρνηση, να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις? Τι, μήπως δεν έχουν διαπραγματευτική δύναμη? Το οικονομικό επιμελητήριο τι κάνει?
    Θεωρώ πως εάν κάτι πραγματικά το θέλαμε, θα το είχαμε κάνει πράξει.
    Για παράδειγμα θέλεις e-δημόσιο ψήφισε ένα κόμμα που να το έχει στο πρόγραμμα, και θα δεις πως θα τρέχει το πασοκ και η νδ να το εφαρμόσει ή αν θίγεσαι σαν επιχειρηματίας φτιάξε ένα λόμπι και πίεσε προς αυτήν την κατεύθυνση, αν θίγεσαι ως πολίτης φτιάξε μια ιστοσελίδα και κάνε καταγγελίες. Εάν φερθούμε έξυπνα και ενεργά κάτι μπορεί να γίνει.

    ReplyDelete
  22. Πριν από λίγο το άκουσα στο MEGA και το επιβεβαίωσα (δυστυχώς):

    >> http://tinyurl.com/l26acm

    >> http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_16/07/2009_289132

    Μετά την κατάργηση του ασυμβίβαστου για "εργαζόμενους" βουλευτές, τα καμάρια της Δημοκρατίας μας φρόντισαν όχι μόνο να κάθονται, αλλά να τους πληρώνουμε από τις τσέπες μας τις ασφαλιστικές εισφορές του επαγγέλματός τους.

    Δηλαδή πλέον ο γιόκας ή η κορούλα δουλεύει κανονικά το γραφείο του μπαμπά και επιπλέον από σήμερα θα τους πληρώνουμε και (τουλάχιστον μία) ασφαλιστική κάλυψη. Φυσικά η βουλευτική σύνταξη παραμένει, το ίδιο και τα υπόλοιπα προνόμια, ασφαλιστικά, κτλ, κατά τη διάρκεια της "θητείας" τους.

    Συγνώμη, αλλά αυτό έχει διεθνώς μια λέξη που το περιγράφει:
    ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙ...

    Περιμένω να διαβάσω τα πρακτικά της Βουλής για να διαπιστώσω αν ψέλλισε κάποιος, κάτι, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

    ReplyDelete
  23. @Gμόσιος said...
    Αλλά φταίνε και οι εταιρείες που αναλαμβάνουν υπεργολάβοι. Η Alco πήρε τον εξοπλισμό για το syzfexis τα Pc κλπ + τεχνική υποστήριξη και τώρα τράβηξε κανόνι και τους άφησε στα κρύα του λουτρού. Αυτή τώρα τι την κάνεις;

    Δεν φταινε οι εταιρίες
    φταινε και παλι οι πολιτικοι
    που σκοπιμως δεν βάζουν τις ρητρες στη συμφωνια σχετικα με το χρονο παραδωσης του έργου, το κόστος του,και την ποιότητα.
    Αυτά γίνονται μόνο στην ελλάδα λόγω μιζας.
    Αν τα παρεις γιατι να γίνεις ¨κακός¨και να βαλεις όρους?
    Και στο κάτω κάτω αν εχουμε νόμους που εφαρμόζονται: ΠΟΙΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΠΟΥ ΕΦΑΓΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΠΗΓΕ ΠΟΤΕ ΦΥΛΑΚΗ?

    ReplyDelete
  24. "Το ίδιο ισχύει και για το προηγούμενο post με τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με βάση την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων τους."

    Χανούμ Μπουρέκ πολύ καλό!
    Αυτές τις μέρες όλοι οι φίλοι που έδωσαν στο ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών ουρλιάζουν γιατί ενώ κάποιοι αρίστευσαν, οι θέσεις καλύπτονται αρκετά από...πολύτεκνους!

    Στο προκείμενο τώρα, οι παλιότεροι του Δημοσίου κατέχουν ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ προνόμια. Τα οποία όντως κοστίζουν αρκετά.
    Για τα μισθολογικά δε γνωρίζω πολλά πράγματα.
    Το μόνο που ξέρω είναι πως φίλη μου που μπήκε στο Οικονομικών με ένα διαγωνισμό, διορίστηκε με πρώτο μισθό 1600 αν θυμάμαι καλά.
    Όταν απόρησα "γιατί" μου εξήγησε πως σο συγκεκριμένο υπουργείο το μισθολόγιο είναι εντελώς διαφορετικό από τα υπόλοιπα, πράγμα που περιλαμβάνει ακόμα και τις καθαρίστριες.

    ReplyDelete