Της G700
Δημοσιεύτηκε στο NewsTime
Το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε από το ΑΣΕΠ η έκδοση των αποτελεσμάτων του γραπτού διαγωνισμού των εκπαιδευτικών. Πολλοί από εμάς συμμετείχαν σ’ αυτόν ευελπιστώντας για μια θέση στον ήλιο της δημόσιας εκπαίδευσης, επενδύοντας μάλιστα πολύ χρόνο, κόπο και έξοδα σε μια προετοιμασία που διήρκεσε από κάποιους μήνες έως και δύο χρόνια.
Όσο όμως περνούσε ο καιρός αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε πως το παιχνίδι δεν είναι τόσο απλό και καθαρό όσο φαίνεται. Οι βασικές αρχές «διάβασε για να περάσεις» και «ο καλύτερος προηγείται» δεν εφαρμόζονται στο σύνολο των περιπτώσεων αλλά ισχύουν μονάχα για μια μειοψηφία που διαρκώς συρρικνώνεται. Τι εννοούμε; Ότι από τις 6.300 μόνιμες θέσεις που θα καλυφθούν το σχολικό έτος 2009-2010 μονάχα οι 2.536 θα καλυφθούν μέσω ΑΣΕΠ. Όλες οι υπόλοιπες έχουν αφαιρεθεί από τη δικαιοδοσία της ανεξάρτητης αρχής με διάφορα νομοθετήματα, τα οποία εννοείται ότι διαρκώς αυξάνονται και πληθύνονται.
Δεν είναι πια μονάχα η περίφημη επετηρίδα, η οποία εννοείται ότι ζει και βασιλεύει καλύπτοντας 40 μόνιμες θέσεις για κάθε 60 που καλύπτονται μέσω ΑΣΕΠ. Είναι όλο εκείνο το πλέγμα των αδιαφανών ρυθμίσεων, που κορυφώθηκε με τον πρόσφατο νόμο 3687/2008, που ενθαρρύνουν με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο το ρουσφέτι και τη λογική του βολέματος στο δημόσιο.
Σύμφωνα με τους νόμους του ελληνικού κράτους λοιπόν όσοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν περισσότερους από 30 μήνες προϋπηρεσίας δικαιούνται να διοριστούν σε μόνιμες θέσεις εντός πενταετίας, γεγονός το οποίο ισχύει και για όσους διαθέτουν 24 μήνες προϋπηρεσίας και έχουν πιάσει τη βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι πλέον, μετά τον τελευταίο νόμο, ως προϋπηρεσία προσμετράται και η διδασκαλία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου οι προσλήψεις γίνονται εκτός ΑΣΕΠ και εκτός πινάκων αναπληρωτών, δηλαδή ξεκάθαρα με μέσον.
Και βέβαια συνεχίζει πάντοτε να ισχύει και το απολύτως παράλογο: όσοι εκπαιδευτικοί απολύονται από την ιδιωτική εκπαίδευση προσλαμβάνονται αυτομάτως στη δημόσια. Δηλαδή αυτοί που κρίνονται ανεπαρκείς στα ιδιωτικά σχολεία διορίζονται κατά προτεραιότητα στα δημόσια! Η καταφανώς παράλογη αυτή ρύθμιση είναι φανερό ότι συντηρεί χρόνια τώρα μια ολόκληρη φάμπρικα διορισμού και μονιμοποίησης ημετέρων. Αξίζει να σημειωθεί πως μονάχα για το προσεχές σχολικό έτος αναμένεται να διοριστούν με τον τρόπο αυτό 100 περίπου εκπαιδευτικοί.
Τέλος, έχουμε την κορωνίδα όλων των ρυθμίσεων: την απόλυτη προτεραιότητα των πολυτέκνων. Στην Ελλάδα δε χρειάζεται να είσαι μορφωμένος και επαρκής για να διδάξεις· αρκεί να είσαι καρπερός. Αν καταφέρεις να κερδίσεις με τον ιδρώτα σου τον τίτλο του πολυτέκνου δε σε σταματά κανείς. Διορίζεσαι κατά απόλυτη προτεραιότητα όπου εσύ επιθυμείς.
Είναι σαφές πως η στελέχωση της δημόσιας ελληνικής εκπαίδευσης δεν γίνεται από τους καλύτερους. Το πελατειακό σύστημα συνεχίζει να νέμεται το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας και οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ φαίνεται πως αποτελούν πλέον απλώς ένα άλλοθι προκειμένου οι ημέτεροι να βολεύονται χωρίς πολλές ενοχλήσεις από εκείνους που δεν έχουν μπάρμπα στην Κορώνη. Και το ζήτημα είναι πως τα πράγματα δεν είναι απλώς άσχημα, αλλά γίνονται διαρκώς χειρότερα: η επετηρίδα όχι μόνο δεν καταργήθηκε με τα χρόνια, αλλά έφτασε να καλύπτει το 40% των συνολικών θέσεων έναντι 25% που είχε θεσμοθετηθεί αρχικά, ενώ το γαϊτανάκι των πρόσθετων κατηγοριών, που αντιστοιχούν σε διορισμούς πέρα από κάθε έλεγχο και ποσόστωση σε σχέση με τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, αυξάνεται σταθερά.
Δυστυχώς η αποτίμηση της όλης κατάστασης δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Το παιχνίδι είναι σε μεγάλο βαθμό στημένο. Η αδιαφάνεια και η επετηρίδα καταλαμβάνουν ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος της πίτας. Η Ελλάδα της νέας χιλιετίας επιλέγει ξεκάθαρα όχι τους καλύτερους αλλά τους ημέτερους και τους γηραιότερους.
Αυτή η παράταξη που μας εξουσιάζει, αλλά δεν μας κυβερνά, ξοδεύει απίστευτα μεγάλες ποσότητες φαιάς ουσίας για να εφευρίσκει περίτεχνους τρόπους που να παραβιάζουν τη δημοκρατικότητα και τη νομιμότητα.Είναι στο DNA της να ζεί και να αναπνέει με το ρουσφέτι και τη μπαγαποντιά.Τώρα ο ο επόμενος στόχος της,για ρουσφετολογικό διορισμό στο δημόσιο, είναι οι λογής στέιτζερς.
ReplyDeleteΈχω μείνει άναυδη με τα στοιχεία για το ΑΣΕΠ. Ένας από τους πιο καλούς νόμους μεταπολιτευτικά πάει στράφι.
ReplyDeleteΗ ευρωπαϊκή νομοθεσία τι λέει για όλα αυτά;
ReplyDeleteΗ επετηρίδα είναι νόμιμη; Η προτεραιότητα σε πολύτεκνους; Εδώ δεν υπάρχει το ίδιο θέμα που υπήρξε και με τις γυναίκες που βγαίνουν στη σύνταξη νωρίτερα; Ή είναι "κοινωνική πολιτική"; Μπορεί αυτό να στηριχτεί νομικά;
Ιδέα δεν έχω τι λέει η ευρωπαϊκή νομοθεσία το θέμα είναι τι λέει η ελληνική και ότι παρακάμπτεται κανονικά
ReplyDelete...με νέα νομοθεσία
ReplyDeleteΑ, κάνεις λάθος. Το θέμα είναι ότι η σημαντικότερη λειτουργία της ΕΕ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι να προστατεύει τους Έλληνες πολίτες από την κυβέρνησή τους.
ReplyDeleteΗ λογική και το επιχείρημα δεν λειτουργούν εαν αντιμετωπίσεις την Ελλάδα ως κλειστό σύστημα. Τη λογική και το μέτρο τα βρίσκουμε πλέον στην Ελλάδα μόνο μέσω ετεροπροσδιορισμού, στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή επιβολής, συνηθέστερα.
έξωθεν επιβολή εννοώ φυσικά
ReplyDelete"Ventriloquist said...
ReplyDeleteΑ, κάνεις λάθος. Το θέμα είναι ότι η σημαντικότερη λειτουργία της ΕΕ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι να προστατεύει τους Έλληνες πολίτες από την κυβέρνησή τους."
Ακριβώς,ακριβέστατα.Αλλά από το Μπαρόζο ποιός θα μας προφυλάξει;
H EE,μέσου του ΔΕΚ,που είναι το δικό της δικαστήριο, δεν νομίζω να μπορεί να κάνει κάτι σε αυτά τα θέματα.Μόνο το ΕΔΑΔ(Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), και μόνο κατόπιν προσφυγής του ενδιαφερομένου, και αφού έχει εξαντλήσει τα Εθνικά ένδικα μέσα, μπορεί να επιληφθεί.
ReplyDelete"Δυνατότητα ατομικής προσφυγής
Δυνατότητα προσφυγής στο ΕΔΑΔ έχει κάθε πολίτης ατομικά καθώς και κάθε μη κυβερνητική οργάνωση. Δεν μπορεί να προσφύγει σε αυτό δημόσια υπηρεσία ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Η προσφυγή στρέφεται πάντοτε κατά κράτους και ποτέ κατά ιδιώτη. Για να γίνει η προσφυγή αρκεί μια επιστολή στη Γραμματεία της Διεύθυνσης του Δικαστηρίου—ακόμη και με το ταχυδρομείο—στη μητρική γλώσσα του προσφεύγοντος.
Δύο είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για την άσκηση προσφυγής:
α) να έχει παραβιάσει ένα κράτος-μέλος της ΕΣΔΑ κάποιο από τα άρθρα της και
β) ο πολίτης να έχει εξαντλήσει τα εσωτερικά (εθνικά) ένδικα μέσα κατά της προσβολής αυτής.
Επίσημος εκπρόσωπος του ελληνικού κράτους στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων είναι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και τις υποθέσεις χειρίζονται τα στελέχη του υπό τις οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές του Υπουργείου Εξωτερικών.
Το ΕΔΑΔ αποφαίνεται επί της προσφυγής διαπιστώνοντας αν η συγκεκριμένη πράξη ή παράλειψη του κράτους έχει παραβιάσει τα δικαιώματα του προσφεύγοντος. Οι αποφάσεις του είναι δεσμευτικές για τα εθνικά κράτη, όμως δεν υπάρχει μηχανισμός επιβολής τους. Σε περίπτωση που έχει διαπιστωθεί παραβίαση, η οποία παρά την απόφαση δεν αίρεται, το Δικαστήριο έχει τη δυνατότητα να επιδικάσει χρηματική αποζημίωση στον πολίτη από το συγκεκριμένο κράτος. Εάν η πράξη παραβίασης είναι κάποιο νομοθετικό μέτρο, το Δικαστήριο δεν έχει την εξουσία να το ακυρώσει το ίδιο, παρά μόνο να το κρίνει αντίθετο με την ΕΣΔΑ και να επιδικάσει αποζημίωση σε όσους θιγέντες προσφύγουν σε αυτό. Η αρνητική δημοσιότητα όμως που προκαλούν οι αποφάσεις του καθώς και η βεβαιότητα ότι, αν δικαιώθηκε ένας, θα δικαιωθούν και όλοι οι άλλοι που θα προσφύγουν στο μέλλον, αρκούν συνήθως, ώστε το κράτος να τροποποιήσει τη σχετική νομοθεσία και να παύσει την προσβολή".
Ρε τι πληρώνω.....
ReplyDeleteΚαι δεν είναι κομματικό το ζήτημα.
Με την ευκαιρία G700 υπάρχει ένα κραυγαλέο θέμα διαγενεακής ισότητας που ίσως θάπρεπε να ασχοληθείτε επειδή σε τελική ανάλυση είναι ζήτημα ισότητας των πολιτών-
Οι νεοπροσλαμβανόμενοι ΔΥ έχουν διαφορετικά δικαιώματα και αποδοχές σε σχέση με τους παλαιότερους.
Προφανώς οι "νέοι" είναι νέοι και οι παλιοί "παλιοι"
Από την άλλη όμως και όλοι οι Ελληνες πολίτες, ασχέτως ηλικίας, είναι ίσοι
Δικαιούνται ίση αμοιβή γιά ίδια εργασία
Η (δοσίλογη και κομματικά ελεγχόμενη) ΓΣΕΕ το έκανε παπάρα
Οι "προοδευτικοί" το έκαναν παπάρα
Μήπως πρέπει να κράξουμε λιγάκι ?
Δεν με νοιάζει πότε προσλήφθηκε ο/η ΔΥ, ούτε η ηλικία του
ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΙΣΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Όχι στην διάκριση που τόσο βολικά προσπαθεί να περάσει ο Πάκης και οι άλλοι ΑΧΡΗΣΤΟΙ, μηδέποτε (ή ελάχιστα εργασθέντες)
Το ΔΕΚ μπορεί να ασχοληθεί με όλα.Ακόμα και με τη σύνθεση της βανίλιας.Αρκεί κάποιοι να προστρέξουν στις υπηρεσίες του.
ReplyDeleteΟμως το πρόβλημα βρίσκεται σε μας και είναι Εθνικό.Η κυβέρνησή μας παραβιάζει της αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας και όχι το κοινοτικό Δίκαιο.Το ρουσφέτι είναι καραμπινάτη υπόθεση διαφθοράς.Και τη διαφθορά το κοινοτικό Δίκαιο την επιτρέπει.Δεν το αφορά,δεν ασχολείται.Αρα είναι νόμιμη.
Εξαιρετικό το άρθρο.
ReplyDeleteΝα συμπληρώσω οτι από φέτος , προσμετράται και η προυπηρεσία στις σχολές του ΟΑΕΔ , στις οποίες οι προσλήψεις γίνονται με το γνωστό Ελληνικό τρόπο.
Επίσης , δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα , αλλά ίσχυε σίγουρα μερικά χρόνια πριν. Οσοι διορίζονται λόγω προϋπηρεσίας , προηγούνται στην επιλογή περιοχής διορισμού , των διοριζόμενων από ΑΣΕΠ.
Ο ρουσφετολογικός μηχανισμός λειτουργεί άψογα και μετά τους διορισμούς . αν και υπάρχει ένα σοιχειωδώς δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα μεταθέσεων με μοριοδότηση , αυτό καταστρατηγείται βάναυσα με τη φάμπρικα των αποσπάσεων( αν απορείτε πως η γνωστή σας που διορίστηκε στο Καστελόριζο ήρθε αίφνης στην Αθήνα . Μιλάμε για ένα μηχανισμό που κρατά ΄δεσμιους ( με...τη θέλησή τους φυσικά ) αρκετές χιλιάδες εκπαιδευτικούς , οι οποίοι , ενω υποτίθεται οτι θα έπρεπε να διδάσκουν πανω από όλα ήθος , κλέβουν απροκάλυπτα τους συναδέλφους τους .Και να ήταν μόνο οι συνάδελφοι πάει καλά . Με δεδομένο οτι η κατανομή των εκπαιδευτικών στις περιοχές της Ελλάδας γίνεται με κύριο γνώμονα το ρουσφέτι και όχι τις εκπαιδευτικές ανάγκες , είναι δεδομένο οτι πολλοί εκπαιδευτικοί παρασιτούν ,αφού είναι πλεονάζοντες.Την ίδια στιγμή φυσικά που σε μικρά επαρχιακά σχολεία υπάρχουν κενά για σημαντικά χρονικά διαστήματα
Χαίρομαι , τέλος , που επισημαίνεται το αίσχος της πριμοδότησης των πολυτέκνων στα πλαίσια της "κοινωνικής" πολιτικής .Όποιος έχει 4 παιδιά διορίζεται αυτομάτως , και μάλιστα στην περιοχή της επιλογής του , υπάρχει δεν υπάρχει εκεί κενό . Πέραν τούτου έχει μειωμένο ωράριο και καμία γραμματειακή υπηρεσία. Ταυτόχρονα , οι τρίτεκνοι , προηγούνται σε ποσοστό 20% στους διορισμούς αναπληρωτών , αν είναι διορισμένοι δε έχευν στο τσεπάκι μια απόσπαση. Και όλα αυτά γιατί; Για να σωθεί το περιούσιον έθνος μας; ακόμα και αν δεχτούμε οτι πρέπει να ενισχύεται από το κράτος η αναπαραγωγή Ελληνοπάιδων( πράγμα το οποίο είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση ) , πολύ αμφιβάλλω αν αυτές οι ευεργετικές , για τους καρπερούς , ρυθμίσεις έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στο δείκτη γονιμότητας . Σας βεβαιώ οτι για κάθε δίτεκνο -τριτεκνο που αποφασίζει να κάνει ένα παιδί ακόμα , για να πάρει διοριστεί ( και ουχί διότι αγαπά τα πολλά παιδιά ) θα βρείτε πλείστους νεαρούς/ες με ένα ή κανένα παιδί που θα τεκνοποιούσαν ευχαριστως αν είχαν μια καλή δουλειά , ή έστω μια καλή προοπτική , αλλά είναι υποχρεωμένοι να διαβάσουν σαν σκυλιά , με πιθανότητες επιτυχίας ελάχιστες σε κάποιον ΑΣΕΠ. Κοντολογίς , και καμία πριμοδότηση να μη δινόταν σε πολύτεκνους , μάλλον το ιδιο πανω κάω πλήθος γεννήσεων θα είχαμε . Αλλά σίγουρα , έστω και λίγο πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι τουλάχιστον θα είχαν διοριστεί επειδή διάβασαν δυο πράγματα παραπάνω και όχι επειδή διαιωνίζουν το γένος
Φανταστείτε δε το μέγεθος της αδικίας για αυτούς που δεν μπορούν να κάνουν παιδιά!! Ξεπερνάμε ακόμα και τα όρια του ρατσισμού...
Συγνώμη για το σεντόνάκι
Παραμερίζονται διαρκώς οι καλύτεροι και επιβραβεύονται οι καταφερτζήδες και οι πονηροί.
ReplyDeleteΑυτό δεν είναι μόνο έλλειμμα αξιών. Είναι στέρηση δυνάμεων για τον τόπο.
Διαφάνεια παντού - αξιοκρατία παντού.
Προφανώς η κυβέρνηση θα ήθελε να εξομοιώσει τον δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα. Eπειδή όμως αν το έκανε αυτό ολοκληρωτικώς, θα έκαναν την επανάσταση του '21 οι υπάρχοντες δημόσιοι υπάλληλοι, περιορίζεται μόνο στους νεοδιοριζόμενους. Συν τοις άλλοις αυτό της δίνει το πλεονέκτημα ενός "δούρειου ίππου" όταν θα χρειαστεί να περάσει ρυθμίσεις στο μέλλον (λέμε τώρα), αφού οι χωρισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι δε θα επιδείξουν αλληλεγγύη μεταξύ τους. 'Ετσι κι αλλιώς το δημόσιο εξακολουθεί να είναι 100 φορές καλύτερο απ' τον άγριο ιδιωτικό τομέα, οπότε αυτό έλειπε, να παλαίψουμε για τα δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων, που κατα τ' άλλα μας έχουν ανεβει στο σβέρκο τόσα χρόνια.
ReplyDeleteΕνα καλό εκπαιδευτικό σύστημα στηρίζεται σε καλά καταρτισμένους και καλά αμειβόμενους δασκάλους, εμποτισμένους μέχρι το μεδούλι με την αρχή της αξιοκρατίας, για να μπορούν να τη μεταδώσουν και στα παιδιά.Οι κατ'εξαίρεση διορισμοί,που έγιναν ο κανόνας, είναι άθλιες και διεφθαρμένες συναλλαγές με ρουσφετολογικά κριτήρια που απλά διακωμωδούν τους πολύτεκνους.Κυρίως, όταν εκτός των άλλων,τους χρηματοδοτούν να κυκλοφορούν με μερσεντές και κόκκινες πινακίδες.
ReplyDeleteser
ReplyDeleteέχεις δίκιο σ' αυτό που διαπιστώνεις ότι
Οι νεοπροσλαμβανόμενοι ΔΥ έχουν διαφορετικά δικαιώματα και αποδοχές σε σχέση με τους παλαιότερους. Προφανώς οι "νέοι" είναι νέοι και οι παλιοί "παλιοι" Από την άλλη όμως και όλοι οι Ελληνες πολίτες, ασχέτως ηλικίας, είναι ίσοι. Δικαιούνται ίση αμοιβή γιά ίδια εργασία
Ακριβώς. Πολύ σωστά. Έμμεσα το θίξαμε το θέμα στο άρθρο Διαρθρωτικές Αλλαγές της πλάκας, αλλά θα επανέλθουμε.
Jim, προφανώς για να κάνει αυτή την επιλογή η κυβέρνηση (να περικόψει τους μισθούς των νέων ΔΥ) σημαίνει ότι είναι μία κακή κυβέρνηση στο μέτωπο των μεταρρυθμίσεων. Κάνει ό,τι με όλα τα θέματα. Αντί να κάνει αλλαγές το βάρος των οποίων κατανέμεται δίκαια ανάμεσα στις γενιές - στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να προβεί σε πάγωμα των επιδομάτων των ευνοημένων ομάδων του κράτους (2 δις υπολογίζεται μοίρασε από Νοέμβριο του 2008 μέχρι τον Ιανουάριο), κλείσιμο της κάνουλας των προσλήψεων από την πίσω πόρτα και δραστική περικοπή της γραφειοκρατίας - φορτώνει τη λυπητερή στα θύματα που δεν έχουν φωνή και εκπροσώπηση: τους νέους και τους επόμενους από αυτούς. Αφήνει έτσι άθικτο το σύστημα που παράγει αναποτελεσματικότητα με υψηλό κόστος.
Το ίδιο κάνει και στο ασφαλιστικό όπου αντί να επιχειρεί δραστική αλλαγή του υπάρχοντος μοντέλου ασφάλισης κάνει παραμετρικές αλλαγές (όρια ηλικίας, ύψος συντάξεων κοκ) σε βάρος των νέων.
Συνεπώς αυτό που έχουμε στο σβέρκο μας δεν είναι οι ΔΥ αλλά μια κυβέρνηση που αυξάνει τη γενεακή ανισότητα (και την κοινωνική) χωρίς παράλληλα να καθιστά το σύστημα οικονομικά βιώσιμο σε βάθος χρόνου και χωρίς να παράγει ούτε κατά το ελάχιστο υψηλότερη δημόσια και κοινωνική αξία.
john, μια χαρά τα είπες. Καμία επίδραση δεν έχει στο ρυθμό γεννήσεων το ρουσφέτι διορισμού σε πολυτέκνους. Αν θέλουμε δε να στηρίξουμε τις πολύτεκνες οικογένειες υπάρχει και ο άλλος δρόμος της ανάπτυξης του κοινωνικού κράτους και των συλλογικών αγαθών.
ReplyDeletehello nea genia
ReplyDeleteventriloquist και Libertarian, έχει ενδιαφέρον να δει κανείς τι θα μπορούσε να κάνει το ΔΕΚ για να επαναφέρει το εύρος της λειτουργίας του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις.
Και ζουφ όπως το είπες. Ο νόμος Πεπονή για το ΑΣΕΠ είναι ένας από τους καλύτερους νόμους που ψηφίστηκαν μεταπολιτευτικά και έβαλαν μία τάξη στο μπάχαλο των ρουσφετολογικών προσλήψεων στο δημόσιο. Δυστυχώς τον έχουν γραμμένο κανονικά.
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω αυτό τον ηλίθιο νεοέλληνα, που είναι δύο φορές ηλίθιος και δεν το καταλαβαίνει.
ReplyDeleteΕίναι μία φορά ηλίθιος, που νομίζει ότι διορίζοντας τον εαυτό του ή το παιδί του παρακαλώντας κάποιον βουλευτή κάνει καλό σε οποιονδήποτε άλλο παρά από τον συγκεκριμένο βουλευτή. Δίνοντάς του παράνομη και αντιδημοκρατική εξουσία και επιπλέον μαθαίνοντας το γιόκα ή την κορούλα να φιλάνε κ... για να προοδεύσουν.
Και είναι άλλη μια φορά ηλίθιος γιατί, αφού το ζήτημα "τακτοποιηθεί", νιώθουν την "ηθική" υποχρέωση, πίσω από το παραβάν, να ψηφίσουν τον βουλευτή που τους "εξυπηρέτησε". Λες και δεν είναι το ίδιο τίμιο να τον κοροϊδέψουν κανονικότατα, όπως ακριβώς θα κάνει και ο βουλευτής μόλις εκλεγεί.
Πραγματικά απίστευτο...