Thursday, July 3, 2008

A short talk with Jeremy Rifkin

38 comments:

  1. Λοιπόν, ό,τι προλάβαμε οι bloggers που ήμασταν παρόντες εκείνη την ώρα ρωτήσαμε παιδιά. Μακάρι να υπήρχε περισσότερος χρόνος και να ήταν λιγότερο στριμωγμένα τα πράγματα. Θα γινόταν μια καλή κουβέντα. Η βιντεοσκόπηση έγινε από τον Γιώργο Μαρκάκη του pasok web tv. Είναι αυτός που ακούγεται να μιλάει στο τέλος για το σπίτι του. Τον ευχαριστούμε.

    ReplyDelete
  2. Πολύ μεγάλη επιτυχία.Μπράβο παλληκάρια.Μπράβο Thanassis.

    ReplyDelete
  3. Mου άρεσε το ΜπΟΟΟ-ου-τίκ.

    χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα.

    ΜΙΑ παρατήρηση σημαντική. Δέστε ΠΩΣ ο Θανάσης κοιτάζει τον συνομιλητή στα μάτια εκτός όταν διαβάζει μιά ατέλειωτη ερώτηση. ΚΑΙ δέστε το διαρκές ΧΑΜΟΓΕΛΟ αυτού του ανθρώπου!!!!!

    Τα άλλα παιδιά βγάζουν δειλία (υπό την έννοια της ντροπαλότητας), καταπίεση και βλοσυρότητα στην έκφραση - τα ΜΟΝΙΜΑ Ελληνικά accoutrements.

    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙΤΕ βρε, επί τέλους!
    TI ΜΙΖΕΡΙΑ θεέ μου.

    ReplyDelete
  4. TO ΠΙΑΣΑΤΕ ΓΙΑΤΙ χάρηκε ο Παρμενίδης;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    χααααααααααααααααααααχαχαχαχα

    ReplyDelete
  5. To διαρκές ΧΑΜΟΓΕΛΟ του Thanassis εννοώ.

    ReplyDelete
  6. Xαίρομαι διότι στο προηγούμενο ποστ, χωρίς νάχω ιδεα του ΤΙ είπε ο Rifkin στους Γ700, έγραψα

    εβελίνα-εδουάρδα karatsokaros said...

    Είχε ΑΔΙΚΟ ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ;;;;;;;;;;

    Aν ήταν πάντως στο χέρι μου, θα είχαν δικαίωμα ψήφου ΜΟΝΟ δέκα χιλιάδες Ελληνες.
    ΚΑΙ γιά να ΜΗ βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα με βάση τα συμπλέγματά σας,
    η κυρία Βαρδινογιάννη ΔΕΝ θα είχε δικαίωμα ψήφου.
    Γιά να καταλάβετε ΤΙ εννοώ, θα είχε δικαίωμα ΕΚΛΕΓΕΙΝ και ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ, ο Νίκος Δήμου, ο Θανάσης of Reuters fame και άτομα τέτοιων προδιαγραφών, στην πλειοψηφία τους άκρως ιδιωτικά πρόσωπα με ΣΤΙΒΑΡΟ όμως ΑΙΣΘΗΜΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ και δημόσια προσφορά, όπως της διαπρεπούς μαμάς.

    ΔΕΝ θα ζητήσω συγγνώμη γιά τον ΕΛΙΤΙΣΜΟ, ίσα-ίσα είναι επαίρομαι γι αυτόν, διότι ο ελτισμός είναι ο ΑΝΤΙΠΟΔΑΣ του ΛΑΪΚΙΣΜΟΥ.


    July 3, 2008 6:22 PM

    ReplyDelete
  7. Ο Rifkin λοιπόν μιλάει για κοινωνικό μετασχηματισμό όπου λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και της κυβερνοποίησης των πάντων, ΔΕΝ θα χρειάζεται ούτε ο χειρώναξ, μήτε σε πολλές περιπτώσεις και ο white collar worker αλλά (λέει) θα ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ πάλι εργασία υπό μορφή (συλλογικής) ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ των ΠΟΛΙΤΩΝ.

    Μου έκανε εντύπωση ότι όταν τόλεγε αυτό, τα "χαζάδια" αποχαυνώθηκαν - δεν έπιασαν ΤΙ τους έλεγε. Η ίσως περίμεναν να ακούσουν "ΔΕΝ θα χρειάζεσθε τότε να δουλεύετε και θα μπορείτε να κάνετε 12 μήνες το χρόνο διακοπές στη Μύκονο".

    ReplyDelete
  8. @εβελίνα
    Τι "χαζάδια";
    Είχαμε λίγα λεπτά να πάρουμε οτι καλύτερο μπορούσαμε απο τον Ρίφκιν. Τον ζητούσαν άλλοι 10,πονούσε το πόδι του και αρχικά μας είπε να του κάνουμε μια ερώτηση μόνο.
    Οπότε...

    ReplyDelete
  9. KAI αυτό, κύριε Warhol, ήταν λόγος να είστε βλοσυροί και αγέλαστοι;;;

    ReplyDelete
  10. Σε κάθε περίπτωση, ο Jeremy Rifkin είναι ένας συμπαθής κύριος χωρίς αμφιβολία. ΚΑΙ η γνώμη μου γι αυτόν είναι απολύτως προσωπική. Εχω, όμως, μιά ερώτηση. Θα μπορύσατε εσείς του Γ700 να μου πείτε ΤΙ από αυτά που λέει έχει σημασία γιά σας, ΠΩΣ αυτό συνδέεται με την Ελλάδα (όπου ζείτε) και ΠΩΣ νομίζετε ότι μπορεί να εφαρμοσθεί;;;;;;

    ΚΑΙ με δικά σας λόγια, παρακαλώ.

    ReplyDelete
  11. KAI αυτή την φορά ΔΕΝ θα μπλοφάρω όπως κάνω συνήθως. ΑΠΛΑ, ως ο ΜΟΝΟΣ ζων Ελληνας που σέβεται το περιβάλλον ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ, απαιτώ να ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ειλικρινώς και εντίμως, διότι ΑΛΛΕΩΣ θα γίνει το "έλα να δεις".

    ReplyDelete
  12. Πολύ μεγάλη εμπειρία, μπράβο μάγκες! Δεν δίνονται κάθε μέρα τέτοιες ευκαιρίες.

    Θα ήθελα να κάνω και μια παρατήρηση-ερώτηση σε όσα παιδιά έχουν άμεση σχέση με την οικονομία και αφορά την ψηφιοποίηση.

    Η κυβερνοποίηση των πάντων έχει και μια πολύ σημαντική παράπλευρη συνέπεια. Σύμφωνα με τον νόμο του Moore κάθε 18 μήνες το κόστος παραγωγής των ψηφιακών προιόντων μειώνεται 50%.

    Σε 50 χρόνια από σήμερα, όταν η εργατική δύναμη θα έχει σχεδόν πλήρως αντικατασταθεί από νοήμονα ρομπότ θα ανταλλάσουμε ακόμα χρήματα; Πώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί η χρηματοοικονομία μας με μια τέτοια αποπληθωριστική δύναμη;

    Ο Rifkin παίδες όταν μιλάει για κοινωνική εργασία εννοεί πληρωμένη εργασία ή όχι;

    ReplyDelete
  13. KAI κάτι άλλο. Στην ερώτηση του Thanassis που στόχευε το θέμα "παράδες" αφού οι αναφορές στους G700, mileuristas κλπ ήταν σαφέστατες, o Rifkin πέταξε ορθότατες και a propos ΚΑΡΦΑΡΕΣ και υπονoούμενα όπως "΅Ευτυχία και επίτευγμα στην ζωή είναι κάτι παραπάνω από το να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο" που σας άφησαν bouche be'e που λένε οι Γάλλοι (καθ ημάς, "με ανοικτό στόμα").

    ΠΟΙΟ το σχόλιό σας επ ΑΥΤΟΥ;;;;

    ReplyDelete
  14. vaggelas ειπε:


    "Σε 50 χρόνια από σήμερα, όταν η εργατική δύναμη θα έχει σχεδόν πλήρως αντικατασταθεί από νοήμονα ρομπότ θα ανταλλάσουμε ακόμα χρήματα;"

    Αυτο το πραγμα που λες ειναι α-νοητο επειδη για αυτη τη περιπτωση χρειαζεται να εξαλειφθει η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ.Δηλαδη ποιος θα ειναι ο εμπορευματοπαραγωγος...Στα μεσα παραγωγης που θα εχουν αντικαταστησει την εργατικη δυναμη με νοημονα ρομποτ ποιος θα ειναι ο ιδιοκτητης? Θεμελιωδης προυποθεση για την υπαρξη μιας κοινωνιας ειναι η παραγωγη...Για τη δε καπιταλιστικη κοινωνια η ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΚΕΡΔΟΣ...Η σχεση κυριαρχιας του καπιταλισμου κατα την οποια τα κοινωνικα μεσα παραγωγης ανηκουν σε ατομα και κατα τα αλλα οι υπολοιποι ΠΩΛΟΥΝ την εργατικη τους δυναμη πολυ απλα εμποδιζει μια τετοια προοπτικη...Ο καπιταλισμος ειναι μια ουσιωδως ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ οικονομια και το χρημα ειναι η ΑΝΑΓΚΑΙΑ μορφη εμφανισης της αξιας του παραγομενου προιοντος

    Με λιγα λογια δηλαδη αυτο το ενδεχομενο προυποθετει καταργηση της οικονομιας της ανταλλαγης εφοσον το κερδος μπορει να γινει εμπειρικη πραγματικοτητα σα χρημα,μονο αφου ειναι δυνατη η αγορα και η πωληση μεταξυ ξεχωριστων εμπορευματοπαραγωγων...Αυτο που εμποδιζει ειναι φυσικα ο ιδιος ο τροπος παραγωγης και το πολιτικο εποικοδομημα που υποστηριζει τη συνεχη αναπαραγωγη του...

    ReplyDelete
  15. @Εβελίνα
    Το αγέλαστο είναι μέρος του στύλ μας. :)
    Σοβαρά τώρα και όσων αφορά την ενέργεια. Ο Ρίφκιν διατύπωσε την απορία, πως στο καλό στην Ελλάδα με όλες τις πηγές ενέργειας στα πόδια μας (αέρας, ήλιος, θάλασσα) δεν έχουμε καταφέρει να εκμεταλευτούμε ακόμα τίποτα.
    Και αυτό είναι το σημείο που προσωπικά ήθελα να συνεχίσω να κουβεντιάζω μαζί του αν είχαμε παραπάνω χρόνο.
    Θεωρώ οτι η αντίστοιχη με το διαδίκτυο επανάσταση στην ενέργεια μπορεί να γίνει εαν φυσικά υπάρξει η θέληση και η σωστή καθοδήγηση.
    Μάλιστα μπόρεσα να κάνω και μια μικρή κουβέντα με τον Παπανδρέου (μιας και τον ανέφερε στην συζήτηση μας ο Ρίφκιν) για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και αρχές της επόμενης εβδομάδας θα την ανεβάσω στο "πρόχειρο τετράδιο".
    Πως θα σου φαινόταν να δούλευε η ομάδα του Ρίφκιν στην Ελλάδα;

    ReplyDelete
  16. @ γιούρι,

    Είναι δυνατόν να μην μπορείς να οραματιστείς μια κοινωνία στην οποία η τεχνολογία θα μετασχηματίσει τις κοινωνικές και οικονομικές δομές;

    Δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα που θέτεις.

    Δλδ ο άνθρωπος πριν τη γεωργική επανάσταση τί ακριβώς έκανε; Ήταν γεωργός-παραγωγός, είχε καταμερισμό εργασίας με την σημερινή έννοια, είχε ιδιοκτησία;


    Λες:
    Στα μεσα παραγωγης που θα εχουν αντικαταστησει την εργατικη δυναμη με νοημονα ρομποτ ποιος θα ειναι ο ιδιοκτητης?

    Οι τοπικές κοινωνίες συλλογικά θα μπορούσαν. Θα υπάρχει τέτοια δικτύωση και real time ενημέρωση για τις ανάγκες τους ώστε τα παραγώμενα προιόντα θα είναι απόλυτα εξατομικευμένα και στοχευμένα. Η μαζική παραγωγή όπως την ξέρουμε θα περάσει σε 2η μοίρα. Νοήμονα ρομποτ θα εργάζονται μέρα νύκτα σε εναλλάξιμες γραμμές παραγωγής. Το κόστος κατασκευής δε αυτών των ρομπότ θα είναι τόσο μικρό που δεν θα συμφέρει να ανήκουν σε κανέναν άλλον. Αν στην εξίσωση προσθέσεις και την ενεργειακή επανάσταση που έρχεται, τότε αυτό που υποννοώ είναι ακριβώς η κατάργηση της
    οικονομίας της ανταλλαγής.

    Ποια θα μπορούσε να είναι η έννοια του κέρδους και της παραγωγής μέσα σε μια κοινωνία στην οποία ο καθένας και χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις θα μπορεί να εγκαταστεί ολόκληρη γραμμή παραγωγής στο σπίτι του από το πουθενά και με ένα μπουκαλάκι το οποίο θα περιέχει κάποια δισ προγραμματιζόμενες νανομηχανές;

    Αυτά που τώρα ξέρεις στο μέλλον δεν θα έχουν καμιά απολύτως σημασία!

    Μπορείς να οραματιστείς μια κοινωνία στην οποία οι μηχανές εργάτες της θα είναι στο ύψος των ατόμων, των νετρονίων και των ηλεκτρονίων;

    χαχαχαχα απίστευτο ε;

    ReplyDelete
  17. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η δημοκρατία και η ειρήνη αυξάνουν την άνεση, την ευτυχία και την ευκολία διαβίωσης στο δυτικό κόσμο. Η καταπιεστική εργασία μετατοπίζεται προς τις αναπτυσσόμενες χώρες και αντικαθίσταται από την απασχόληση στη δική μας σφαίρα. Όλοι οι παραπάνω παράγοντες δημιουργούν τη μαζική δυνατότητα των ανθρώπων να επενδύσουν στα χόμπυ τους και να τα μετατρέψουν σε πηγές συντήρησης, διαβίωσης κι ευτυχίας.

    Η τρίτη βιομηχανική επανάσταση ταράσσει τα νερά και δημιουργεί ένα επίπονο μεταβατικό στάδιο για τις κοινωνίες μας. Παραδοσιακά επαγγέλματα συνεχώς αντικαθίστανται από χαμηλότερου κόστους και μεγαλύτερης απόδοσης νέες τεχνολογίες, παράλληλα δημιουργούν όμως και νέους χώρους δραστηριοποίησης, με έμφαση στην καινοτομία και στην επιχειρηματικότητα. Ύψιστο ρόλο σε αυτή τη μετάβαση παίζει η διά βίου μάθηση και η δυνατότητα ευελιξίας και συνεχούς προσαρμογής στις ραγδαίες αλλαγές που επιτάσσει η επανάσταση. Διαφορετικά κινδυνεύουμε, όποιοι από εμάς αρνούμαστε να προσαρμοστούμε στο μοντέλο αυτό της συνεχούς εξέλιξης, να περιθωριοποιηθούμε και να αποτελέσουμε τη νέα φτωχή ομάδα ανθρώπων. Αλλά είναι μια φτώχεια όπως καμία άλλη όπως την έχουμε συνηθίσει. Δεν είναι ξυπόλυτη φτώχεια στα πόδια μας, είναι ξυπόλυτη φτώχεια στο μυαλό και στις δυνατότητες μας.

    Απαραίτητη προϋπόθεση στη μετάβαση στο νέο κόσμο είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή όλων μας στις κοινωνικές, συλλογικές διεργασίες, ενεργός δράση στην Κοινωνία των Πολιτών που ενδυναμώνει τη δημοκρατία, τρέφει την ειρήνη και την αλληλεγγύη, αποδυναμώνει κινδύνους περιθωριοποίησης, πόλωσης, αμφισβήτησης και αποσταθεροποίησης της δημοκρατίας.

    Καιρός είναι πια όχι για την εργασία, αλλά για τη δημιουργία.

    ReplyDelete
  18. @ γιουρι γκαγκαριν
    Από ότι φαίνεται η αριστερά γνωρίζει καλύτερα την οικονομία από ότι οι καπιταλιστές.

    Πιστεύουν κάποιοι ότι το παίγνιο ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα είναι σε ισορροπία με την λογική ότι υπάρχει εξάρτηση μεταξύ τους και δεν έχουν άδικο. Η αλήθεια όμως είναι ότι υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν βερίκοκα όπως η Ινδία και η λατινική
    Αμερική που θεωρούνται ανερχόμενες αγορές και ο πληθυσμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος από ΗΠΑ και Ευρώπη. Αν βάλουμε και την Ρωσία στο παιχνίδι που είναι ενεργειακά αυτοδύναμη τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο.

    Το μόνο που απομένει στις ΗΠΑ είναι ο έλεγχος της ενέργειας – πετρέλαιο που της δίνει την δυνατότητα για τα επόμενα 20 – 40 χρόνια να είναι μέσα στο παιχνίδι. Όσο για τον Rifkin… είναι υπεραισιόδοξος στις προβλέψεις του. Η ενέργεια δεν μπορεί να λογίζεται ως προϊόν για την ελεύθερη αγορά αλλά ως μέσο για την εξουσία και μόνο. Οι αντιμονοπωλιακή πολιτική που εφαρμόστηκε στις ΗΠΑ αφορούσε κυρίως εταιρίες τηλεπικοινωνιών και υψηλής τεχνολογίας και αυτό μέχρι πριν από 10 χρόνια (περίπτωση wal mart ) ποτέ πετρελαϊκές. Δλδ ακόμη και σήμερα να ανακοίνωνε το ΕΜΠ ότι έχω την τεχνολογία για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές με απόδοση 110% και η συσκευή έχει το μέγεθος ενός iPod αύριο θα έβγαινε κάποιος από τις ΗΠΑ που θα επέβαλε σε όλους μας να αγοράζουμε ρεύμα από τον Άρη με το σύνθημα ¨Κράτα τον πλανήτη σου καθαρό πέτα τα σκουπίδια σου στον Άρη¨.

    Προς κ. μαργαρίτα
    Δώσε κάτι παραπάνω ρε μπάρμπα… μόνο 5 τραγούδια αξίζουν δλδ από όλο το ελληνικό πεντάγραμμο. Με τον Πολύδωρα τι σχέση έχεις, alter ego;

    Άκουσες τα νέα πατέρα; Το πείραμα με τους διανοούμενους στην εξουσία έχει αποτύχει εδώ και 2500 χρόνια.

    @ Mesout Tavaz

    en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Wal-Mart

    www.commondreams.org/views04/1128-26.htm

    με μια γρήγορη αναζήτηση!

    ReplyDelete
  19. Ποιός εναι ο ιδιοκήτης του διαδικτύου σήμερα;
    ----------------------------------
    Η ιδιοκτησία καταργείται.Και αντικαθίσταται απο την πρόσβαση λέει ο Ρίφκιν.Ετσι ιδεολογίες και θεωρίες που στηρίζονται στην ιδιοκτησία και στις σχέσεις που συνεπάγεται μένουν μετέωρες.
    Η εργασία θα είναι κοινωνική σε μια κοινωνική οικονομία που θα χρειάζεται πολύ λίγους εργαζόμενους με πολύ υψηλή εξειδίκευση(τεχνοφρικιά) για να λειτουργεί.Ολοι οι άλλοι θα ασχολούνται με το πολιτισμό.Και με το κυνήγι των εμπειριών.
    ----------------------------------
    Τελικά είναι και αυτό μια προφητεία ή μιά ιδεολογία,με πολύ σπουδαία εργαλειακή χρήση.Και γιαυτό πολύτιμη.Αρκεί να μη τη κάνει κανείς θρησκεία.Κάτι που κινδυνεύει να συμβεί στον Vaggelas και να γίνει ο Γιούρι του 21ου αιώνα.

    ΥΓ. Ο Ρίφκιν,όπως και κάθε διανοούμενος, όταν ερμηνεύεται κακοποιείται.Αυτό ίσως κάνω και εγώ.Αλλά χωρίς τους ερμηνευτές και τις ερμηνείες τους δεν υφίστανται διανοούμενοι.

    ReplyDelete
  20. Τώρα που το σκεφτομαι στην ουσία ο άνθρωπος θα ξαναγίνει "τροφοσυλλέκτης". Μόνο που εδώ το ρόλο της φύσης που παράγει διάφορα "φρούτα" θα το παίζει ένα πλήρως προγραμματιζόμενο περιβάλλον νανομηχανών, ρομποτ τεχνητής νοημοσύνης και ενεργειακών πεδίων...

    α-διανόητο γιούρι μου

    ReplyDelete
  21. xanoum mpourek said...
    "Από ότι φαίνεται η αριστερά γνωρίζει καλύτερα την οικονομία από ότι οι καπιταλιστές"

    Ετσι είναι.Αν δεν υπήρχε ο Μαρξ και οι μαρξιστές ο καπιταλισμός θα μας ήταν παντελώς άγνωστος.
    Η συμβολή τους στη μελέτη του καπιταλισμού είναι τεράστια.Είναι η ιδεολογία που επηρέασε το μοντέρνο κόσμο όσο τουλάχιστο και η οικονομία του καπιταλισμού.

    ReplyDelete
  22. Parmenidis,

    Αν με έβαζες να διαλέξω μία ουτοπία, θα διάλεγα αυτήν που θα βασιζόταν στην υψηλή γνώση της ανθρώπινης συνείδησης και όχι στην γνώση της τεχνολογίας.

    Οι μελλοντολογικές προβολές που έκανα είναι γραμμικές (όπως και αυτές του Rifkin). Συνήθως όμως τα πάσης φύσεως συστήματα δεν εξελίσσονται γραμμικά. Απομακρύνονται σταθερά από την κατάσταση ισορροπίας τους μέχρι κάποια "τυχαία" γεγονότα να πυρoδωτήσουν κατακλυσμιαίες αλλαγές στο εσωτερικό τους...

    Αυτές τις αλλαγές κανένας δεν είναι δυνατόν να τις εκτιμήσει από πριν. Γι αυτό και θα συμφωνήσω με την εκτίμησή σου πως όλα αυτά είναι καλά εργαλεία και τροφή για σκέψη, αλλά μέχρις εκεί.

    ReplyDelete
  23. Μίλησε για ένα white paper. Το έχει αναρτήσει κανένα από τα παιδιά που ήταν παρόν στη συνέντευξη?

    Θα με ενδιέφερε να μάθω κι άλλα από τον άνθρωπο.

    ReplyDelete
  24. Δυστυχως ο vaggelas αλλα και ο Παρμενιδης ζουν με τις γνωστες μοντερνες ονειρωξεις για τη παντοδυναμια της τεχνολογιας να αλλαζει το κοσμο συνεχως προς το καλυτερο...Παρακαμπτουν ετσι ευκολα ενα θεμα που απ οτι φαινεται δε τους ειναι και τοσο ευχαριστο, την αναδυση του εξουσιαστικου φαινομενου και την επομενη αλλαγη της κοινωνιας μεσω της πολιτικης παλης...Ποτε στην ιστορια της ανθρωποτητας η τεχνολογια απο μονη της δε καταφερε "να μετασχηματισει" τις κοινωνικες δομες...Αυτο που μετασχηματιζε και θα συνεχισει να μετασχηματιζει ειναι οι πραξεις των ανθρωπων, οι οποιες σε "τελικη αναλυση" εμπιπτουν στην ιστορια και το συνεχες ξεπερασμα των αντιθεσεων των ταξικων κοινωνιων.

    ReplyDelete
  25. @ Vaggelas"
    "Συνήθως όμως τα πάσης φύσεως συστήματα δεν εξελίσσονται γραμμικά. Απομακρύνονται σταθερά από την κατάσταση ισορροπίας τους μέχρι κάποια "τυχαία" γεγονότα να πυρoδωτήσουν κατακλυσμιαίες αλλαγές στο εσωτερικό τους..."

    Συμφωνώ απόλυτα.Φύγαμε πιά από το ντερμενισμό στον οποίο στηρίζεται ολόκληρο το ιδεολογικό οικοδόμημα των μοντέρνων χρόνων. Η Μαρξιστική θεωρία είναι κλασσική ντετερμινιστική θεωρία.
    Δουλεύουν ακόμη αυτές οι θεωρίες και οι ιδεολογίες αλλά έχουν σκουριάσει.Με τί όμως τις αντικαθιστάς; Και εκεί είναι που θα σκοτωθούμε.Σε πολλές από αυτές προσθέσαμε απλώς τη λέξη "νέο".Νεομαρξισμός,νεοφιλευθερισμός,νεοφρουδισμός κλπ,κλπ...

    Πολύ ενδιαφέρουσα η εποχή μας.Τυχεροί είμαστε που ζούμε σαυτή τη τόσο όμορφη ιστορική περίοδο.Και σε μια χώρα που τα έχει όλα.Που ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΟΛΑ,προτιμότερα,για να θυμηθούμε λίγο και τον Ρίφκιν.

    ReplyDelete
  26. xanoum mpourek said...

    Προς κ. μαργαρίτα
    Δώσε κάτι παραπάνω ρε μπάρμπα… μόνο 5 τραγούδια αξίζουν δλδ από όλο το ελληνικό πεντάγραμμο. Με τον Πολύδωρα τι σχέση έχεις, alter ego;


    Mε παρακάλεσε η Μαργαρίτα να σας πώ ότι, κατά την άποψή της, από την ημέρα που στην Ελλάδα ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΘΗΚΕ ο ΛΑΪΚΙΣΤΙΚΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ τύπου Αργεντινής με ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ και της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ νοουμένης ως ΗΘΙΚΟΥ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥ (liberty), τα μόνα πράγματα που παράγει η Ελλάδα είναι

    1) ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ (pimps)
    2) ΠΟΥΤΑΝΕΣ (bimbos) και
    3) ΠΑΡΑΣΙΤΑ (Augeian filth)

    Αυτό ΔΕΝ πρέπει να εκπλήσσει. Ιστορικά, σε ανελεύθερες χώρες ισοπεδώνεται ο ανθρώπινος ΝΟΥΣ.

    Εδώ χθες ένας κύριος μου είπε ότι "Είναι δυνατόν να αποκαλείτε τον κύριο Παπανδρέου ανθρωπάκι την στιγμή που τον σέβονται οι εκπρόσωποι της Cote d' Ivoire* και των Παλαιστινίων;" !!!!!!!!!!!!

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Με άλλα λόγια, οι Ελληνες πλέον ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ και ΑΥΘΟΡΜΗΤΩΣ δηλώνουν ΔΟΥΛΟΙ, δλδ ότι ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να σκεφθούν ΑΦ ΕΥΑΤΩΝ, ΔΙ ΕΑΥΤΟΥΣ!!

    Ici Manhattan. Bonjour et Joyeux 4 JUILLET a tous.

    *Cote d' Ivoire=Ivory Coast=Aκτή του Ελεφαντοστού.

    ReplyDelete
  27. Τελικά είμαστε όμηροι της ψωροκώσταινας ή οι τυχεροί της ιστορίας? Εδώ και πολλά χρόνια τώρα, από εποχή Σημίτη, ζούμε μια παρατεταμένη περίοδο σκανδαλολογίας. Είναι μια τακτική που για πελατειακούς σκοπούς εφάρμοσαν τα ελληνικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, επιτυχώς γι’ αυτά, δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες. Η ακαδημαϊκή κοινότητα, ανήμπορη, ή εγκλωβισμένη στο δικό της κυκεώνα συσχετισμών, δεν μπόρεσε και δεν μπορεί να παράγει σκέψη την οποία οι νέες κι ανερχόμενες ομάδες Ελλήνων πολιτών μπορούν να διαχύσουν στην ελληνική κοινωνία. Αντίθετα, φαίνεται να έχει παρατήσει τα όπλα στην ημιμάθεια και στο φόβο για τη γνώση, την τόλμη για σκέψη, αποτελώντας μέρος του προβλήματος. Στο πολιτικό προσκήνιο ο Κώστας Καραμανλής επένδυσε στη μιζέρια, την απαισιοδοξία, τη σκανδαλολογία και το φόβο. Και πέτυχε. Σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τέτοιου είδους λαϊκίστικες τακτικές, αυτοανακυρήχτηκε κι αναδείχτηκε ο Σωτήρας του έθνους από έναν αόρατο εχθρό. Και σύσσωμη η ελληνική κοινωνία, από αμηχανία ή έλλειψη αντανακλαστικών ή αδυναμίας κατανόησης, με πρωτοστάτες τους πάλαι ποτέ Έλληνες αστούς, εντοπίζει αυτό τον εχθρό κατ’ επανάληψη στο πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ.

    Το συνέδριο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και η επανεκλογή του ΓΑΠ στη θέση προέδρου αποτέλεσε μια παρένθεση και μια όαση στο σύνδρομο της ψωροκώσταινας που μας διακατέχει. Και προξενεί τον προβληματισμό όλων, το πώς γίνεται ο «Γιωργάκης, το παιδί της σφαλιάρας» να χαίρει τόσο μεγάλου σεβασμού από τη διεθνή κοινότητα.

    Το πρόβλημα της κακομαθημένης και μίζερης Ελλάδας είναι τόσο βαθύ που έχει εγκλωβίσει τη χώρα στην τελευταία θέση του τραίνου της προσαρμογής στις παγκόσμιες εξελίξεις. Αρνούμαστε καθολικά ως κοινωνία να προβληματιστούμε και να συμμετέχουμε στην προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων και κατευθύνσεων. Αντίθετα αναλωνόμαστε στην εξεύρεση φταιχτών, κακών και δαιμόνων. Κι όμως, το ελληνικό κράτος έκανε πολλά για εμάς τους Έλληνες, ειδικά για εμάς που προερχόμαστε από ξυπόλυτες οικογένειες. Ίσως όμως η δική μας γενιά, κακώς, να μην μπορεί να αντιληφθεί την πρόοδο της χώρας και να περιορίζεται στο κλάμα ενός κακομαθημένου μωρού.

    Ας αντιστρέψουμε λοιπόν την νοοτροπία μας και από το τι πρέπει να κάνει το κράτος για εμάς, ας αναρωτηθούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για τη χώρα μας, και να δημιουργήσουμε. Κι ας τολμήσουμε να φύγουμε και στο εξωτερικό, να εργαστούμε, να ζήσουμε και να κερδίσουμε τεχνογνωσία, εμπειρίες και συμπεριφορές που μεταφέροντας τις στην πατρίδα θα βάλουν την Ελλάδα και πάλι στο τραίνο της προόδου. Δεν είναι κακό το να ξενιτευτείς, ευτυχία είναι που ποτέ ξανά με τόση ευκολία δεν είχε ο Έλληνας τη δυνατότητα να ζήσει. Πέρα από τη σκανδαλολογία, τη μιζέρια και τα προβλήματα, εμείς οι νέοι Έλληνες κληρονομούμε για πρώτη φορά στην ιστορία μας, όχι εθνική, αλλά μια Ευρωπαϊκή κληρονομιά, με εργαλεία κι ευκαιρίες εξέλιξης που ποτέ ξανά η χώρα μας δεν έζησε. Είμαστε οι τυχεροί της εθνικής μας ιστορίας, κι όμως διαλέγουμε την ομηρία μας από το σύνδρομο της ψωροκώσταινας.

    ReplyDelete
  28. @ Εβελίνα

    Ρώτησες παραπάνω γιατί ασχολούμαστε με τον Ρίφκιν και τι κρατάμε από τη σκέψη του;

    Καταρχάς ξεκαθαρίζουμε ότι ο Ρίφκιν δεν έγινε ξαφνικά ο ιδεολογικός μας γκουρού.

    Μας δόθηκε η ευκαιρία να τον παρακολουθήσουμε και να μιλήσουμε μαζί του λόγω της συμμετοχής μας στη Σοσιαλιστική Διεθνή. Το περιμέναμε ότι θα ήταν η πιο ενδιαφέρουσα παρουσία στο Συνέδριο και με την ομιλία του το απέδειξε. Αποτύπωσε με σαφήνεια την άποψή του σχετικά με το ποιες είναι οι παγκόσμιες οικονομικές και κοινωνικές τάσεις (megatrends) και παρουσίασε μέσα από μια άψογη performance το όραμά του για το μέλλον. Άξιζε περισσότερο να ασχοληθεί κανείς μαζί του παρά με πολλές από τις κοινοτοπίες που ακούγονταν στα πάνελ συζήτησης.

    Πέρα όμως από τους όποιους συγκυριακούς λόγους, και έχοντας διαβάσει δύο από τα βιβλία του «Το τέλος της εργασίας» και «Η οικονομία του υδρογόνου», αυτό που μας κεντρίζει περισσότερο την προσοχή στη σκέψη του Ρίφκιν είναι το έντονο φουτουριστικό στοιχείο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σου λέει το εξής πολύ απλό πράγμα: παιδιά forget about business as usual. Ξεχάστε αυτά που ξέρατε. Η γενιά σας βιώνει ήδη μια μεγάλη τεχνολογική επανάσταση στα 90s και θα ζήσει και μία ενεργειακή στο μέλλον, τέτοιου μεγέθους που αναπόφευκτα θα αλλάξει τον τρόπο που μάθατε να δουλεύετε, να οργανώνετε την επιχειρηματικότητα, να επικοινωνείτε, να κάνετε εμπόριο, να παράγετε ενέργεια κοκ. Αφήστε λοιπόν τις μάχες οπισθοφυλακής και γίνετε μπροστάρηδες του νέου που έρχεται. Θα χρειαστεί να επενδύσετε σε δύο τομείς: στη γνώση και μάλιστα την τεχνολογική γνώση από τη μία και στη δημιουργία νέων μορφών απασχόλησης και δραστηριοτήτων στην κοινωνία των πολιτών από την άλλη. Για τους Έλληνες bloggers ήταν απόλυτα σαφής ότι πρέπει να αξιοποιήσουν το συνδυασμό τεχνολογία + κοινωνία των πολιτών προς όφελός τους.

    Σε ό, τι αφορά την ενέργεια, το μέγα θέμα της ομιλίας του στο συνέδριο, ο Ρίφκιν μας λέει ξεχάστε την low carbon economy και το energy saving. Καλά όλα αυτά και χρήσιμα, αλλά είναι παράταση ζωής σε sunset industries. Το μέλλον λέγεται post carbon economy και εξατομικευμένη παραγωγή κι αυτό αποτελεί τόσο μέσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και μία ολόκληρη νέα βιομηχανία απ’ την οποία θα φάτε ψωμί εσείς οι νέοι. Μάλιστα αν υπάρχει ένα ευρωπαϊκό όνειρο που αξίζει να διεκδικήσετε this is it. Η πρωτοπορία της Ευρώπης στην Τρίτη βιομηχανική επανάσταση.

    Τέλος και για να μην τα πολυλογούμε ο Ρίφκιν με τον οποίο μπορεί κανείς να διαφωνεί ένα σκασμό ως προς τις λεπτομέρειες και όχι μόνο, έχει τρομερή ικανότητα να σου περνάει ένα προοδευτικό μήνυμα και όραμα για τον κόσμο με έναν αισιόδοξο και θετικό τρόπο πράγμα που συνήθως λείπει από τους τυπικούς εκπροσώπους της προόδου οι οποίοι πολλές φορές εγκλωβίζονται σε αρνητικές περιγραφές της κοινωνίας με τετρημένο δια ταύτα.

    Αυτά

    ReplyDelete
  29. Η προσέγγιση της Ιαπωνίας στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας:

    http://www.nytimes.com/2008/07/04/world/asia/04japan.html?ref=world

    Αξιολόγηση των G8 και των προσπαθειών τους για την επίτευξη των στόχων του Κυότο κατατάσσουν 1η την Αγγλία, με τη Γαλλία και τη Γερμανία να ακολουθούν στη 2η και 3η θέση, ΗΠΑ στην τελευταία, Καναδάς στην προτελευταία, Ρωσσία στην 6η.

    http://news.yahoo.com/s/nm/20080703/wl_canada_nm/canada_g8_climate_scorecard_col

    http://news.yahoo.com/s/ap/20080703/ap_on_re_eu/germany_climate_scorecards

    ReplyDelete
  30. παιδιά μπράβο για την προππάθεια που κάνατε όλοι σας!!! είναι πολύ ποιοτική και προσωπικά δίνω συγχαρητήρια στον Παναγιώτη Παπαχαντζή που απ' ότι κατάλαβα είχε τον κεντρικό συντονισμό των bloggers στη Σοσιαλιστική Διεθνή και έβαλε πλάτη για να πετύχει η εναλλακτική μπλογκοκάλυψη του συνεδρίου.

    ReplyDelete
  31. re ti nea seira toy ant1 litsa.com poy tha paiksei toy xronoy me ti genia ton 700 tin pirate xampari?xaxxaxaxaa ap' to rifkin sti litsa me ta 800 kai to blog litsa.com magkeeeesss haute culture haute culture sas leooo...
    pera ap' tin plaka kalo to videaki me ton rifkin re mipos na kanete kana sirial poia litsa na poyme plaka mas kaaanoyyoyn reee...toys eidate aytoys poy paizoyn;

    ReplyDelete
  32. I litsa i mitsa i pitsa kai i kitsa los tsokaritsas

    ReplyDelete
  33. Oι Ελενες, Ιλεάνες, Εβελίνες και Νατάσες είναι ακόμα χειρότερες.

    Τhrough and through Santa Barbara.

    H διαπρεπής μαμά τόχε καταλάβει και έλεγε "Ολες οι κόρες των υπηρετριών λέγονται εβελίνες και νατάσες, και οι γιοί των υπηρετριών Κωνσταντίνοι και Αλέξανδροι"

    ReplyDelete
  34. G700 said...
    @ Εβελίνα


    Σας παρακαλώ κύριε,
    το όνομά μου είναι Εβελίνα-Εδουάρδα, δηλαδή είναι double-barreled, που λένε και οι Αγγλοσάξονες, ήγουν της ΑΝΩΤΕΡΑΣ κοινωνίας (Βασιλειάδου) - εκ Χωματερής στην περίπτωσή μου.

    ΑΛΛΑ και αυτό δεν σας το επιτρέπω καθότι familiarity breeds cotempt.
    Οταν, λοιπόν, απευθύνεσθε σε μένα, θα με προσφωνείτε "κυρία Karatsokaros".

    ReplyDelete
  35. Για τους μη Αγγλομαθείς:

    familiarity breeds contempt = η οικειότης εκτρέφει την περιφρόνηση.

    ReplyDelete
  36. Παναγιώτης Παπαχατζής said...
    @Εβελίνα
    Θεωρώ οτι η αντίστοιχη με το διαδίκτυο επανάσταση στην ενέργεια μπορεί να γίνει εαν φυσικά υπάρξει η θέληση και η σωστή καθοδήγηση.


    Η Ελλάδα - τόχουμε πει μυριάδες φορές (και δεν χρειαζόταν ο Rifkin γιά να το μάθουμε), ως τόπος ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΣ και με ατέλειωτα ΟΡΕΙΝΑ MASSIFS, θα έπρεπε και ΜΠΟΡΕΙ με ΜΟΝΕΣ την ΑΙΟΛΙΚΗ και την ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ να καλύπτει όλες τις ανάγκες της, ακόμα δε στο μέλλον ΚΑΙ τις ανάγκες της αυτοκίνησης.

    Αντιλαμβάνομαι ότι πριν δυό-τρία χρόνια είχε αποφασισθεί να στηθούν ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ σε νησί των ΚΥΚΛΑΔΩΝ (στην Μήλο αν δεν πλανώμαι), αλλά διάφορες ΤΣΟΚΑΡΙΕΣ που, άκουσον-άκουσον, "ενδιαφέρονται" γιά το περιβάλλον, εμπόδισαν τα προγράμματα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Πως θα σου φαινόταν να δούλευε η ομάδα του Ρίφκιν στην Ελλάδα;

    Να τον κάνουμε ΤΙ;;;;;;;;
    Βέβαια, με έξοδά ΤΟΥΣ (από την ΤΣΕΠΗ τους δηλαδή), άτομα καλής θελήσεως είναι καλοδεχούμενα στην Ελλάδα. Επαναλαμβάνω, με έξοδά ΤΟΥΣ.

    ReplyDelete
  37. Bioenergy: Fuelling the food crisis?:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7435439.stm

    and

    US and EU urged to cut biofuels

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7493789.stm

    ReplyDelete
  38. tora prin apo ligo ksanaekatsa na do to videaki kai diabasa kai ta sxolia ton diaforon dudes. Sto england you know den exei zesti opote mporoyme na eimaste sto office kai na paizoyme sot pc. Ebelina spanios diabazo ta katebata soy, alla telika eisai megali kariola...

    ReplyDelete