Monday, July 14, 2008

2.000 οι κενές θέσεις σε τεχνικά επαγγέλματα στο Νομό Μαγνησίας

Από τον Φώτη Σπανό

Η Θεσσαλία
Κυριακή, 13 Ιούλιος 2008

Στις 2.000 και πλέον ανέρχονται οι κενές θέσεις εργασίας στο χώρο των τεχνικών ειδικοτήτων στη Μαγνησία. Υπάρχει η ζήτηση από τις τοπικές επιχειρήσεις και βιοτεχνίες, αλλά λείπει η προσφορά από τους νέους να διεισδύσουν σε χώρους εργασίας που είναι κοπιαστικοί σωματικά, ωστόσο εξασφαλίζουν την οικονομική σταθερότητα.

Μονταδόροι, φρεζαδόροι, τορναδόροι, οξυγονοσυγκολλητές, ηλεκτρολόγοι, αλουμινοκατασκευαστές, ξυλουργοί είναι μόνο μερικά από τα τεχνικά επαγγέλματα που υπόσχονται ευοίωνο εργασιακό μέλλον με καλό μισθό.

Ωστόσο οι νέοι τα απορρίπτουν στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο Πανεπιστήμιο, όπου η εύρεση εργασίας για ένα πτυχιούχο είναι πολύ δύσκολη. Λόγω της κατάστασης με την έλλειψη εργατικών χεριών τοπικές βιοτεχνίες και επιχειρήσεις στο μέταλλο, στο ξύλο και αλλού θα κινδυνεύσουν να κλείσουν σε λίγα χρόνια, όχι λόγω έλλειψης παραγωγής, αλλά μη εύρεσης εξειδικευμένων χειρωνακτών.

Η Ομοσπονδία Επαγγελματικών Βιοτεχνών Εμπόρων Μαγνησίας ζητεί να επιτρέπεται η εργασία σε 16χρονους και 17χρονους στις βιοτεχνίες, ώστε από μικροί να μάθουν τη δουλειά και, μόλις ενηλικιωθούν, να έχουν εξελιχθεί σε έτοιμους τεχνίτες.

Πλαναδόροι, εναερίτες, τορναδόροι, φρεζαδόροι είναι μερικές τεχνικές ειδικότητες που οι σημερινοί υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, ίσως να μην τις έχουν ακούσει ποτέ τους. Και μπορεί βέβαια ως επαγγέλματα να είναι πολύ λιγότερο δημοφιλή και γνωστά από αυτά του δικηγόρου, του καθηγητή, του γεωπόνου, ωστόσο διαθέτουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Δεν αντιμετωπίζουν ανεργία και κορεσμό.

Είναι λυπηρό, την ώρα που οι έρευνες κάνουν λόγο για στρατιές ανέργων αποφοίτων Τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ, άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι να ζητούν νέους για εργασία και να μην τους βρίσκουν. Πού έχει διολισθήσει άραγε ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων; Η Μαγνησία, ένας Νομός που έχει μεγάλη παράδοση στις βιοτεχνίες και βιομηχανίες μετάλλου, αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης προσωπικού σε τεχνικές ειδικότητες που σχετίζονται άμεσα με το συγκεκριμένο χώρο.

«Υπάρχουν πάνω από 2.000 κενές θέσεις εργασίας στο χώρο των τεχνικών ειδικοτήτων, λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος από νέους να έρθουν και να εργαστούν» τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Μαγνησίας κ. Ευστάθιος Πλαστάρας.

«Μπορούμε να αναφέρουμε μια σειρά από τεχνικές ειδικότητες στις οποίες απουσιάζουν οι νέοι άνθρωποι. Στο χώρο του μετάλλου θέλουμε αλλά δεν μπορούμε να βρούμε τορναδόρους, φρεζαδόρους, πλαναδόρους, χύτες, ηλεκτροσυγκολλητές, οξυγονοσυγκολλητές, εναερίτες, μοδελάδες, σιδηροκατασκευαστές, αλουμινοκατασκευαστές και πολλούς άλλους.

Στον τομέα των συνεργείων αυτοκινήτων και εκεί έχουμε ελλείψεις, καθώς δεν υπάρχουν στην αγορά πολλοί ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, λαμαρινάδες. Και στη συνέχεια μπορούμε να δούμε κενές θέσεις στους υδραυλικούς, τους ξυλουργούς, τους αρτοποιούς, τους ζαχαροπλάστες. Σήμερα οι νέοι προσπαθούν να πετύχουν στα Πανεπιστήμιο για να βγουν στην ανεργία ή στην ημιαπασχόληση στη συνέχεια, αλλά λησμονούν πως στις τεχνικές ειδικότητες υπάρχει μεγάλο έλλειμμα προσφοράς εργατικών χεριών παρά την υψηλή ζήτηση. Οι κενές θέσεις εργασίας στις τεχνικές ειδικότητες ανέρχονται τουλάχιστον στις 2.000 και παραπάνω».

Εργασία σε 16χρονους

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «βασική αιτία για την έλλειψη νέων σε αυτά τα επαγγέλματα είναι η ελληνική νομοθεσία που απαγορεύει στους 16χρονους και 17χρονους να εργαστούν.

Το πρόβλημα ξεκινάει από τη στιγμή που δεν μπορεί να εργαστεί σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων ή μια βιοτεχνία ένας έφηβος. Γιατί έτσι θα μπορούσε να μάθει από μικρός τη δουλειά, να γίνει καλός τεχνίτης και μόλις συμπληρώσει τα 18 του χρόνια, να είναι κανονικός επαγγελματίας. Αυτό δεν συμβαίνει, με αποτέλεσμα να μας έρχονται απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και άλλων σχολών για να εργαστούν, αλλά να μην μπορούν, αφού δεν έχουν κάνει καμία πρακτική, παρά μόνο θεωρία.

Η πρότασή μας είναι ξεκάθαρη: Να αποφοιτούν από το Γυμνάσιο και στη συνέχεια, όσοι μαθητές δεν είναι καλοί στα γράμματα, να πηγαίνουν σε μια Τεχνική σχολή, όπου για τέσσερις ημέρες θα κάνουν πρακτική άσκηση στους χώρους εργασίας και τη μία ημέρα θεωρία στη Σχολή. Σε εμάς θα μάθουν τη δουλειά και θα αποκτήσουν εμπειρία, ενώ θα έχουν και το χαρτζιλίκι τους. Και όταν τελειώσουν τη Σχολή, θα εργαστούν κανονικά λαμβάνοντας μισθό 1.500 και πλέον ευρώ. Γιατί τέτοιου μεγέθους είναι οι μισθοί που λαμβάνουν οι τεχνίτες στο χώρο του μετάλλου».

Το πρόβλημα της μη στροφής των νέων στα τεχνικά επαγγέλματα είναι πανελλαδικό φαινόμενο. Ενδεικτικό είναι πως πριν μερικά χρόνια στον Πειραιά λειτουργούσαν 327 μηχανουργεία και τώρα λειτουργούν 125 περίπου.

«Αυτό δεν συνέβη, επειδή μειώθηκε ο όγκος δουλειάς τους, αλλά γιατί πολλοί παλιοί τεχνίτες συνταξιοδοτήθηκαν και δεν υπήρξαν νέοι για να τους αντικαταστήσουν» τονίζει ο κ. Πλαστάρας.

Η έλλειψη εργατικών χεριών στην Ελλάδα οδηγεί τους βιοτέχνες να εισάγουν εργατικά χέρια από το εξωτερικό.

«Πριν δύο χρόνια είχε γίνει εισαγωγή 160 περίπου εργατών από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης για να εργαστούν ως τεχνίτες. Εκεί φτάσαμε για να βρούμε ειδικευμένους τεχνίτες» σημειώνει ο κ. Πλαστάρας.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι δηλώσεις του διευθυντή του ΟΑΕΔ κ. Ιντζεπογάζογλου που τόνισε ότι «οι κύριες τεχνικές ειδικότητες που ζητούνται, είναι αυτές των τορναδόρων, μονταδόρων, φρεζαδόρων, ηλεκτροσυγκολλητών, υδραυλικών, ξυλουργών. Έρχονται και καταχωρούνται αγγελίες από τους ενδιαφερόμενους εργοδότες ότι ζητούν τεχνίτες αυτών αλλά και άλλων τεχνικών ειδικοτήτων, αλλά αποτέλεσμα δεν βγαίνει, καθώς λείπει η προσφορά. Οι περισσότεροι θέλουν να γίνουν υπάλληλοι γραφείου, όταν υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς».

Ξυλουργοί

Στο χώρο του Ξύλου και του Επίπλου λειτουργούν αυτή τη στιγμή στη Μαγνησία γύρω στις 280 επιχειρήσεις και βιοτεχνίες. Συνολικά απασχολούν γύρω στα 1.000 εργαζόμενους, όμως το πρόβλημά τους είναι ότι δεν μπορούν να βρουν νέους για να έρθουν και να εργαστούν.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Επιπλοξυλουργών Μαγνησίας κ. Γιάννης Μολόχας επισημαίνει ότι «οι τοπικές επιχειρήσεις ξύλου και επίπλου έχουν κενές θέσεις εργασίας γύρω στις 200. Δυστυχώς δεν έρχονται οι νέοι να εργαστούν στο έπιπλο και το ξύλο και επιχειρήσεις που κάνουν μια πολύ καλή πορεία από την άποψη της παραγωγής έργου, κινδυνεύουν να κλείσουν, γιατί θα συνταξιοδοτηθούν οι σημερινοί επιπλοποιοί και δεν θα υπάρξουν νεότεροι να τους αντικαταστήσουν. Υπάρχει σίγουρη επαγγελματική εξασφάλιση στον κλάδο μας αλλά κανείς νέος δεν το αξιοποιεί».

Τεχνίτες μετάλλου

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων Μετάλλου Μαγνησίας «Μήτσος Παπαρρήγας» κ. Γιώργος Ρούσσας τόνισε: «Υπάρχει έλλειψη ειδικευμένων τεχνιτών στο χώρο του μετάλλου. Οι βιομηχανίες μετάλλου τα τελευταία δύο με τρία χρόνια έχουν επανακάμψει δυναμικά και κάνουν συνεχείς επενδύσεις. Χρειάζονται λοιπόν ειδικευμένο προσωπικό, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν τέτοιου είδους τεχνίτες.

Πλέον δεν αποφοιτούν από τις Σχολές του ΟΑΕΔ μονταδόροι, τορναδόροι, ηλεκτροσυγκολλητές, για να ριχθούν στην αγορά εργασίας. Για παράδειγμα υπάρχουν στη Μαγνησία 500 μονταδόροι, κάποιοι εκ των οποίων πολύ έμπειροι, αλλά χρειαζόμαστε και άλλους. Μάλιστα υπάρχει ιδιαίτερη ζήτηση από τους εργοδότες για τους μονταδόρους σχεδίου. Αυτοί δεν έχουν πρόβλημα εργασίας, αφού μπορεί να φύγουν από τη μία επιχείρηση, και αμέσως να βρουν αλλού εργασία. Οι εργοδότες τους προσλαμβάνουν με κλειστά τα μάτια. Συνολικά στις βιομηχανίες μετάλλου οι εργαζόμενοι ανέρχονται στη Μαγνησία στους 2.500. όμως υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας που μπορούν να καλυφθούν, ενώ και οι μισθοί είναι καλοί».

Τεχνίτες συνεργείων Ι.Χ.

«Χρειαζόμαστε τόσο τεχνίτες, όσο και τεχνικούς» τόνισε με νόημα ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων και μοτό Μαγνησίας κ. Ευαγγέλου.

Ο ίδιος επισήμανε πως «στον κλάδο των συνεργείων αυτοκινήτου και μοτό εργάζονται γύρω στα 800-900 άτομα. Όμως λόγω αυξημένων αναγκών χρειαζόμαστε ακόμη 150 τεχνίτες και τεχνικούς. Κάθε φανοποιός έχει ανάγκη από ένα τεχνίτη, ενώ υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας και σε ηλεκτρολόγους, μηχανικούς. Ο κλάδος μας περιλαμβάνει πάνω από δέκα ειδικότητες εργαζομένων και υπάρχει μεγάλο έδαφος για εύρεση εργασίας με καλό μισθό. Αλλά οι νέοι, αν και αγαπούν την τεχνική δουλειά, γιατί υπάρχει το στοιχείο της έρευνας, εντούτοις πηγαίνουν να σπουδάσουν δικηγόροι και γιατροί για να αντιμετωπίσουνε μετά τα γνωστά προβλήματα επαγγελματικής αποκατάστασης. Ευθύνες γι’ αυτή την κατάσταση έχουν και οι γονείς».

Οι δυσεύρετες ειδικότητες

Οι δέκα πλέον δυσεύρετες ειδικότητες για την Ελλάδα το 2008, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Manpower με τη συμμετοχή 762 εργοδοτών, είναι οι εξής:

1) Γραμματείς όλων των βαθμίδων και προσωπικό υποστήριξης γραφείου,

2) Εξειδικευμένοι χειρώνακτες (κυρίως ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί και υδραυλικοί). Να σημειωθεί ότι η ειδικότητα των εξειδικευμένων χειρωνακτών αναφέρεται σε μια ευρεία γκάμα θέσεων εργασίας που απαιτούν από τους εργαζόμενους να διαθέτουν εξειδικευμένες δεξιότητες, οι οποίες αποκτώνται με τη θητεία τους ως μαθητευόμενοι τεχνίτες για κάποιο χρονικό διάστημα. Παραδείγματα θέσεων «εξειδικευμένων χειρωνακτών» αποτελούν οι ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, επιπλοποιοί, κτίστες, υδραυλικοί και συγκολλητές.

3) Τεχνικοί (περιλαμβάνει κυρίως τις εργασίες της παραγωγής/ λειτουργίας, εφαρμοσμένης μηχανικής και συντήρησης)

4) Στελέχη επιχειρήσεων

5) Εργάτες

6) Στελέχη εξυπηρέτησης πελατών και προσωπικό υποστήριξης πελατών

7) Πτυχιούχοι μηχανικοί

8) Λογιστές και χρηματοοικονομικοί υπάλληλοι,

9) Στελέχη management (ανώτερο και ανώτατο επίπεδο)

10) Προσωπικό εστιατορίων και ξενοδοχείων.

Οι εξειδικευμένοι χειρώνακτες είναι στις πλέον δέκα δυσεύρετες ειδικότητες στις 27 από τις 32 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

27 comments:

  1. με τη θητεία τους ως μαθητευόμενοι τεχνίτες για κάποιο χρονικό διάστημα.

    Με την θητεία τους ως μαθητευομέΝΩΝ τεχνιτΩΝ

    Το ΧΡΟΝΙΟ ΛΑΘΟΣ όλων των Ελλήνων
    Ο,ΤΙ ακολουθεί το "ως" είναι προσδιορισμός, ο οποίος οφείλει να εκφέρεται στην ίδια πτώση με το προσδιοριζόμενο.

    Στην προκείμενη περίπτωση το προσδιοριζόμενο είναι το "τους" ή "των" δηλαδή σε πτώση ΓΕΝΙΚΗ. Κατά συνέπεια ΚΑΙ ο ακολουθών προσδιορισμός ΟΦΕΙΛΕΙ να εκφέρεται στην ίδια πτώση.

    ΑΛΛΟ παράδειγμα:
    Ο κύριος Τάδε υπό την ιδιότητά ΤΟΥ (γενική) ως πρωθυπουργού (γενική).

    Επίσης
    Χειρώνακτες, των χειρωνάκτων.

    ReplyDelete
  2. Μονταδόροι, φρεζαδόροι, τορναδόροι, οξυγονοσυγκολλητές, ηλεκτρολόγοι, αλουμινοκατασκευαστές, ξυλουργοί είναι μόνο μερικά από τα τεχνικά επαγγέλματα που υπόσχονται ευοίωνο εργασιακό μέλλον με καλό μισθό.

    Eκπλήσσομαι κύριε.

    Οι Σοσιαλιστές και μάλιστα οι καθώς πρέπει Ελληνες Σοσιαλιστές ΔΕΝ επιτρέπεται να εργάζονται χειρωνακτικώς. ΚΑΙ ιδανικά, δεν πρέπει να εργάζονται ολωσδιόλου.

    ΕΤΣΙ μας είπε ο πατερούλης Ανδρέας ΚΑΙ Ο BIG BROTHER ο Κωστόπουλός μας. Αλλίμονο.

    Αλλωστε ΓΙΑΤΙ έχουμε τους δούλους μετανάστες.

    ΝΤΡΟΠΗ σας να ΥΠΟΒΙΒΑΖΕΤΕ τους Ελληνες. Οι Ελληνες είναι ΑΝΩΤΕΡΑ ΦΥΛΗ.

    ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ μας είναι ΟΛΑ τα παιδιά των Ελλήνων να πηγαίνουν στο BRADFORD και να γίνονται, οι γιοί ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και οι κόρες ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ και ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ.

    Να το βάλετε καλά στο μυαλό σας. Ο φασισμός ΔΕΝ θα περάσει.

    ΦΩΦΗ ΓΕΡΑ.... ΝΑ ΦΥΓ' Η ΔΕΞΙΑ

    ReplyDelete
  3. erratum
    και οι κόρες ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ και ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ.
    ->
    και οι κόρες ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ και, όσες ζυγίζουν πάνω από 100 κιλά, ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ.

    ReplyDelete
  4. νομίζω ότι το άρθρο αποτυπώνει τις αρνητικές για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων συνέπειες μιας μαλακισμένης νοοτροπίας που υιοθέτησαν οι περισσότεροι γονείς της γενιάς Πολυτεχνείου και του 114 και φυσικά και εμείς τα παιδιά που στοχεύουμε να γίνουμε όλοι δικηγόροι ή "στελέχη επιχειρήσεων" ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο και δε σκεφτόμαστε καθόλου πρακτικά. Επίσης μαλακισμένη νοοτροπία είναι να φτάνεις 18 και να μην έχεις δουλέψει για χαρτζιλίκι ούτε μία φορά. Δεν ισχύει για όλους αυτό αλλά πιστεύω ότι είναι κανόνας για την πλειοψηφία. Η νοοτροπία αυτή δεν έχει να κάνει ούτε με πατερούληδες ούτε με τίποτα. Με το σύνδρομο του πεινασμένου για δουλειά με "άνεση και πρεστίζ" έχει να κάνει.

    ReplyDelete
  5. Δεν είναι κακό να αναζητάς τρόπους εργασίας που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής σου. Νομίζω αυτή είναι και η αρχή της μαζικής απόρριψης χειρονακτικής εργασίας και του προσανατολισμού προς τις δουλειές γραφείου. Το πρόβλημα αρχίζει όταν αυτή η αναζήτηση απομακρύνεται από τη βασική παράμετρο και γίνεται εμμονή. Μάζες νέων αναζητούν δουλειές γραφείου σε ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν είναι υγιές, δεν προσφέρει δυνατότητες εξέλιξης ούτε κίνητρα ικανοποίησης, αυτοεκτίμησης, και κινητοποίησης. Αλλά παρόλα αυτά αρνούμαστε κατηγορηματικά να αλλάξουμε ρότα.

    Η αλήθεια είναι ότι αν συμβαδίζαμε λίγο περισσότερο με την αγορά εργασίας της Δύσης, θα υπήρχε και μεγαλύτερη διαφορποίηση στον ιδιωτικό τομέα, και μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνολογίας στην παραγωγή, περιορίζοντας την ανάγκη για χειρονακτική, εξειδικευμένη εργασία. Αλλά αυτή τη στιγμή ούτε αυτό κάνουμε.

    ReplyDelete
  6. Προς καμία παρεξήγηση, η χειρονακτική εργασία, ή μάλλον ενασχόληση, είναι απαραίτητη και (κατά την άποψη μου) ζωτικής σημασίας για την σωματική και ψυχική υγεία ενός ατόμου. Οι τεχνολογικές εξελίξεις όμως σήμερα έχουν διευκολύνει παγκόσμια την εργασία να γίνεται λιγότερο επίπονη σωματικά και περισσότερο απαιτητική πνευματικά. Όσον αφορά την ποιότητα ζωής του ατόμου δλδ, έχουμε την ελαχιστοποίηση μερικών παραγόντων επιρροής της ποιότητας ζωής και την εμφάνιση νέων. Στην Ελλάδα έχει ενδιαφέρον στην τωρινή κατάσταση να δει κανείς τελικά υπό ποια ενασχόληση - χειρονακτική ή πνευματική - η ποιότητα ζωής είναι καλύτερη (αν βγάλει κανείς τελείως εκτός της εξίσωσης την οικογενειακή επιδότηση). Εγώ προσωπικά έχω αναζητήσει απασχόληση το σαββατοκύριακο (κυρίως για μάθηση με διάθεση εθελοντισμού) στο ξύλο (οροφές κλπ.). Όλοι ψάχνουν όμως είτε εμπειρία, είτε σίγουρα full time μαύρη ή ημί-μαύρη εργασία. Και η Θεσσαλία είναι μακρυά.

    ReplyDelete
  7. Καλά ρε παιδιά, αν βγάλετε τους χειρονάκτες από τη μέση, όλες οι άλλες θέσεις είναι δυνατόν να είναι δυσεύρετες? Απόσο ξέρω χαμός γίνεται από προσφορά. Ποιοι είναι αυτοί που ψάχνουν να μάθουμε κι εμείς μπας και βρούμε καμιά άσπρη μέρα.

    Αν και ξέρω κάτι περιπτώσεις που ψάχνουν άτομα αλλά χωρίς κόστος για τους ίδιους. οαεδ ή τίποτα παρόμοιο να πούμε. Αν είναι έτσι, άστο, μια απτα ίδια θαναι.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Δεν είναι κακό να αναζητάς τρόπους εργασίας που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής σου.

    Mα την βελτιώνουν;;; Εκεί είναι το ερώτημα... την βελτιώνουν;;
    Η πεποίθηση δλδ των Ελλήνων ότι η ΜΗ χειρωνακτική εργασία βελτιώνει την ποιότητα της ζωής ή, ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ, ότι η χειρωνακτική εργασία οδηγεί σε κατώτερο επίπεδο διαβίωσης είναι σωστή;;

    Οι Αμερικανοί θα έσκαγαν στα γέλια ή θα εξοργίζονταν με τέτοιου είδους αφορισμούς.

    ΑΛΛΑ, γιά να ΜΗ κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, το ΘΕΜΑ με μας είναι αλλού. Στην Ελλάδα, είναι βαθειά ριζωμένη η αντίληψη ότι η χειρωνακτική εργασία συνδέεται με κατώτερο κοινωνικό status ή ότι είναι ολωσδιόλου υποτιμητική, μειωτική.

    Ημουν πιτσιρικάς ..... καλοκαίρια ... στο Πριγκηπάτον της Θυρέας. Η εμπειρία ήταν ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ σε βαθμό που οι φιγούρες των ηρώων του δράματος έχουν αποτυπωθεί βαθειά στη μνήμη μου: ο Αγριόγιαννης, ο Ράλλιος και ο Καλφαγιάννης. ΚΑΙ οι τρεις ήσαν μετρίας αντιλήψεως, ο ένας δε άγγιζε τα όρια της βλακείας. Απόφοιτοι Γυμνασίου (σημερινού Λυκείου, that is) ΚΑΙ έχοντας συμπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, περίμεναν διορισμό, μέσω βουλευτών της ΕΡΕ, ο ένας στον ΟΤΕ, οι έτεροι στην Τοπογραφική Υπηρεσία.

    Το ipso facto κοινωνικό τους status δεν τους επέτρεπε να συγχρωτίζονται με τους αγρότες συμπολίτες τους. Οταν δε χτυπούσε η καμπάνα του χωριού καλώντας τους δημότες για "προσωπική εργασία" [ie, προσφορά υπηρεσιών αντί φόρων στην κοινότητα], η τριανδρία αρνιόταν συμμετοχή!

    Τα φαινόμενα δλδ που παρατηρούμε σήμερα με τους χλιδάεργους κλπ έχουν παληές ρίζες.

    ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ οι λαοί, έτσι και εμείς παρουσιάζουμε την λεγόμενη φυσιολογική κατανομή του IQ. Περίπου 45-47% των μελών της κοινωνίας έχουν μεσο-κατώτερο ή μέτριο διανοητικό πηλίκο.

    ΑΥΤΗ δε η ομάδα είναι η δεξαμενή από την οποία στην Δυτική κοινωνία προκύπτουν οι καλοί τεχνίτες, τεχνολόγοι, εξειδικευμένοι χειρώνακτες κλπ κλπ.
    Στην Ελλάδα, από αυτή την ομάδα προκύπτουν ΑΝΕΡΓΟΙ "διοικητές επιχειρήσεων", ψυχολόγοι και χοντρές διαιτολόγοι από το Bradford και άλλα τριτοκλασάτα polytechnics, γιατροί της Ρουμανίας, δικηγόροι της Βουλγαρίας κοκ. ΚΑΙ αυτό διότι
    αδυνατούμε να κατανοήσουμε ή αρνούμεθα να παραδεχθούμε ότι η αναντιστοιχία μεταξύ του διαν. πηλίκου και των νοητικών απαιτήσεων πολλών επαγγελμάτων, όχι μόνο μπορεί να εμποδίσει την επαγγελματική αποκατάσταση και κοινωνική ανέλιξη του ατόμου, αλλά και να το οδηγήσει σε μιζέρια και απόλυτη καταστροφή. ΚΑΙ το τρισχειρότερο, μέσα από ευαίσθητα επαγγέλματα, όπως γιατρού, δικηγόρου κλπ, πολλοί άνθρωποι μειωμένων δυνατοτήτων μπορούν βλάψουν τους συμπολίτες τους εν αγνοία και άθελά τους.

    Ενα πράγμα είναι βέβαιο: η σημερινή Ελληνική κοινωνία στερείται αίστθησης μέτρου, αναλογιών ΚΑΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ. ΚΑΙ τις συνέπειες θα τις βιώσουμε και πληρώσουμε ως σύνολο, όταν θα αρχίσουν να απέρχονται σε άλλους κόσμους οι γονείς των χλιδάεργων και θα εκλείψουν οι παχυλές γονικές συντάξεις.
    ΕΙΜΑΙ πεπεισμένος πως θα προκύψει μεγάλη κοινωνική αναταραχή.

    ReplyDelete
  11. Πλανάσαι Σταύρο. Ψάχνω εδώ και τρία ολάκαιρα χρόνια να βρω εκτελεστική γραμματέα με αυξημένες αρμοδιότητες (όταν δεν είμαι στην Ελλάδα) και άψογη γνώση ελληνικών και αγγλικών προσφέροντας 1000 ευρώ + εισφορές ΚΑΙ αδυνατώ να βρω ανάλογο πρόσωπο. Το επίπεδο των παρουσιαζομένων δεν πλησιάζει ούτε κατά 25% αυτό που ζητώ!!!!!!

    ΓΙΑΤΙ εκπλήττεσαι;;;;;;;

    ReplyDelete
  12. Ξέρετε πόσα παίρνει ένας ειδικευόμενος γιατρός για τις 24ωρες εφημερίες που εκτελεί κάθε δεύτερη μέρα, δηλαδή 32 ώρες (24 + 8ωρο) συνεχόμενης παρουσίας στον εργασιακό του χώρο το 48ωρο, κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου (για να βγουν οι άδειες της μίας εβδομάδας για τον καθένα τους)????? Ξέρετε???

    Να σας το πω. Πέντε (5) ευρώ την ώρα. Ξέρετε πόσα παίρνει η "αλλοδαπή" που μας καθαρίζει το σπίτι??? Πάλι πέντε (5) ευρώ την ώρα. Και μάλιστα αφορολόγητα.
    Ο ειδικευόμενος γιατρός μάλιστα δραστηριοποείται σε ένα μάλλον εχθρικό περιβάλλον όπου τον απειλούν με μηνύσεις, του λένε το γνωστό: "εγώ σας πληρώνω εδώ που είσαστε" κ.ο.κ

    Με αυτά και με τ'άλλα, θα σκεφτόταν λοιπόν κανείς, "γιατί να μου φεύγει ο τάκος και να έχω την ευθύνη της ζωής του καθενός στο ΤΕΠ (σημειωτέον ότι για να φέρεις σε πέρας τον φόρτο εργασίας καλείσαι να διαγνώσεις εντός δεκαλέπτου ανά ασθενή ενώ θα έπρεπε σε πλαίσια πολιτισμένου κράτους να αφιερώσεις τουλάχιστον μισή ώρα για το ιστορικό του καθενός ή ακόμα και παραπάνω αν σκεφτείς την ηλικία και τις παθήσεις που κουβαλάει ο ηλικιωμένος των 70+ χρόνων που καταφθάνει με ασθενοφόρο και ενίοτε ασυνόδευτος) και να μην γίνω καθαρίστρια....",
    ή όπως στο post "να μην γίνω τορναδόρος(?)"
    "Αλλά όταν θα πάω να βγάλω γκόμενα στην Πέγκυ Ζήνα τι θα τις πω ότι είμαι τορναδόρος ή ότι είμαι καλουπατζής.....Θα με κοτάξει περίεργα. Στο κάτω-κάτω για μία μούρη ζει ο Έλληνας". Ψωμί να μην έχουμε να φάμε την κούρσα θα την πάρουμε....Έχετε δεί οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο(α). Πόσοι είναι κάτω από το όριο της φτώχειας όμως?
    "Δηλαδή, τι κι αν σαν ειδικευόμενος γιατρός μετά από 6-7 χρόνια αναμονής για την ειδικότητα και πολλά περισσότερα πάνω από τα βιβλία, κατάφερα να παίρνω 1000 ευρώ άντε και κανά χαρτζιλίκι με τις εφημερίες ενώ θα μπορούσα σαν τορναδόρος να βγάζω τα διπλά....θα λέω ότι είμαι γιατρός, θα το παίξω και φιλάνθρωπος και αλτρουιστής,...θα σκίσω."

    Είναι παρόμοιο παράδειγμα με τον πλασιέ ή τον πωλητή που γυρνάει σβάρνα τα super market να πάρει καμιά παραγγελία για σερβιέτες, χαρτιά υγείας ή δεν ξέρω τι, κι όταν θα τον ρωτήσεις τι δουλειά κάνει θα σου απαντήσει με ύφος χιλίων καρδιναλίων ότι είναι προϊστάμενος πωλήσεων (πάντα,...με 1000 ευρώ το μήνα).

    Με άλλα λόγια, αν δεν αλλάξουν τα μυαλά τουλάχιστον των νέων ώστε να αντιληφθούν ότι η εργασία δεν είναι το μέσο για την κοινωνική καταξίωση αλλά μόνο βιοποριστική ενασχόληση, αυτά τα επαγγέλματα θα μένουν πίσω.

    Δεν είμαστε ότι δουλειά κάνουμε, ούτε το πόσα βγάζουμε......
    Είμαστε το τι έχουμε ζήσει. Είμαστε οι εμπειρίες μας. Όσο περισσότερες έχει ο καθένας, τόσο πιο "πλούσιος" είναι.
    Και πιο είναι το μέσο για να βιώσεις γνήσια, αυθεντικά και με συνείδηση τις εμπειρίες που θα σου παρουσιαστούν?
    Ο πνευμετικός πλούτος.

    Τι κι αν είσαι γιατρός ή καλουπατζής ή δεν ξέρω τι και παραμένεις τενεκές? Το ίδιο κάνει.Τουλάχιστον, να έχει υπόψη σου ότι σαν καλουπατζής, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, θα βγάζεις περισσότερα.....

    ReplyDelete
  13. There is an important comment in this article, made more than once. This is that teenagers should leave school at 15 and start working/training from the age of 16, having missed the last three years of the currently obligatory education/schooling. Do you think this is a good idea? – I do not.
    Apart from the important part of their potential education that teenagers will miss, at 16 they are still too vulnerable to be exposed to a working/training environment that is not only for a bit of extra money but is their career choice. It is also too soon, in my opinion, to make a teenager decide on and commit to a career path. All the people interviewed for this article were just trying to convince youngsters that specialized manual labour is a good idea. The only thing they said that the government should do is to abolish compulsory education until the age of 18 and bring it down to 15. This would probably bring more people into these jobs and would probably also bring down the cost of training (a 16 year-old will accept to work/train for less). However, it is a dangerous proposition that should not be overlooked light-heartedly.
    Aside from this, this article should be an eye-opener for many.

    ReplyDelete
  14. "Ψάχνω εδώ και τρία ολάκαιρα χρόνια να βρω εκτελεστική γραμματέα με αυξημένες αρμοδιότητες"

    Και οι υποψήφιες ψάχνουν γαμπρό με λεφτά για να μην κάνουν τις εκτελεστικές γραμματείς. Στην Ελλάδα είσαι (τα αυτά και στον Αμερικάνικο νότο). Τουλάχιστον είναι όμορφες και τσαχπίνες οι νότιες (σε ΗΠΑ και ΕΕ). Οι βόρειες είναι αυταρχικές και περίεργες με πολλά ψυχολογικά προβλήματα.

    Τέλος πάντων οι τορναδόροι και οξυγονοκολλητές στην Αμερική βγάζουν από 60 - 90 χιλιάρικα το χρόνο (περίπου 40-50 στο νότο). Οι "μάνατζερ" βγάζουν λιγότερα και δουλεύουν περισσότερες ώρες.

    Στις ελεύθερες ώρες (εκεί που πραγματικά μετράει το επίπεδο ζωής), οι τεχνίτες γενικά την έχουν πολύ καλύτερα από τους γραφειάδες.

    Άμα δεν είχα τη μέση μου θα έτρεχα και τώρα στα γεράματα να γίνω τορναδόρος και χειριστής μηχανημάτων γενικά.

    Πρεστίζ υπάρχει μόνο στην Ευρώπη, όπου δεν έχει ξεπεράσει ακόμα ο κόσμος το κόμπλεξ με τους Δούκες. Στην Αμερική έχουν άλλα κόμπλεξ, ευτυχώς όχι στενά σχετιζόμενα με τίτλους και "πρεστίζ". Όπου βλέπεις πρεστιζάτο εδώ, μυρίζει χρεωκοπία λίαν συντόμως.

    Οι γυναίκες που θα σε στραβοκοιτάξουν επειδή είσαι εργάτης είναι άχρηστες (γλωσσικά, το αντίθετο του "χρήσιμος"). Εκτός κι αν είναι χρήσιμες μόνο για κρεβάτι, αφού βέβαια τους αγοράσεις διάφορα... έχει μια λέξη το λεξικό για τέτοιου είδους συναλλαγές, αλλά δεν τη θυμάμαι.

    ReplyDelete
  15. ΟΤΑΝ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΥΤΟΧΕΙΡΙΑΖΕΤΑΙ!!

    Ο don, παραπάνω, παρουσιάζει παραστατικότατα ΚΑΙ ακριβέστατα την Ελληνική πραγματικότητα vis-a-vis στον τομέα της Ιατρικής. ΚΑΙ αυτό έχει σημασία ΜΕΓΑΛΗ διότι ο Τομέας της Ιατρικής είναι η πιό ΑΚΡΑΙΑ ΜΟΡΦΗ/ΕΚΦΡΑΣΗ της κρίσης στην ευρύτερη επαγγελματική και κοινωνική ΑΡΕΝΑ, που απορρέει από το γεγονός ότι η Ιατρική είναι ΔΥΝΗΤΙΚΑ (potentially, "εν δυνάμει" όπως λέει η τσοκαρία των δημοσιογράφων και η αρχι-τσοκαρία των πολιτικών), αλλά ΜΟΝΟ ΔΥΝΗΤΙΚΑ και με πιθανότητα μόνο 10%, χώρος ΥΨΗΛΟΥ PRESTIGE και ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΛΑΒΩΝ.

    Εξ ΑΥΤΟΥ, έχουμε το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ της ΕΞΙΣΩΣΗΣ του UPPER 1-PERCENTILE των εισερχομένων στα Ελληνικά πανεπιστήμια (δλδ αυτών που μπαίνουν στις Ιατρικές Σχολές) με μέρος του LOWER 25-PERCENTILE, παιδιών που θάχαν γίνει καλοί ηλεκτρολόγοι και καλές γραμματείς, αλλά με το σώνει και καλά ήθελαν να γίνουν και έγιναν γιατροί της Ρουμανίας.

    ΕΧΟΥΜΕ λοιπόν ένα μίγμα της WORLD-CLASS CREME de la CREME με WORLD-CLASS ABSOLUTE TRASH, την ΕΞΙΣΩΣΗ του ΑΔΑΜΑΝΤΑ με τον ΑΝΘΡΑΚΑ, του ΧΡΥΣΟΥ με τον ΤΕΝΕΚΕ.

    Εχουμε, τελικά, τον ΘΡΙΑΜΒΟ της οδού της ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ή της ΗΣΣΟΝΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ.

    ΚΑΙ ειρωνικότατα, ο άριστος των αρίστων ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΞΙΣΩΤΙΚΑ στην ΙΔΙΑ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ αναμονής για ειδικότητα με τον ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟ. ΔΙΟΤΙ στην Ελλάδα ΔΕΝ επιτρέπεται η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΕΝ επιτρέπεται η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, αλλά ΜΟΝΟ τα ΜΟΡΙΑ και οι ΕΠΕΤΗΡΙΔΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.

    ΚΑΙ παρά ταύτα, φίλε Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ΕΙΧΕΣ το ΘΡΑΣΟΣ να πεις στο ΛΑΟ ότι στην Ελλάδα έχουμε ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!!!!!!!!!!!;;;;;;;;;

    ΚΑΙ το τρισχειρότερο, όταν κάποτε τελειώσουν και βγουν στην ΑΓΟΡΑ, ο ελλειμματικός της Βουλγαρίας προστατεύεται ΚΑΙ από τον ΑΙΣΧΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΟΜΟ περί ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, διότι ο Ελληνας Νομοθέτης είναι ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΒΛΑΞ, ΚΑΤΩΤΑΤΟΣ και ΠΡΟΪΟΝ της ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ.

    ΚΑΙ εσύ ΑΝΩΝΥΜΕ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να μάθεις, προκειμένου να επιλέξεις αυτόν που θα σε χειρουργήσει, το ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ του από το οποίο θα μπορούσες να βγάλεις ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Διότι εάν, πες, ήξερες ότι γεννήθηκε το 1968 και αποφοίτησε το 1998, δλδ στα 30, θα είχες ΕΝΑ ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ και εάν ήξερες ότι αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Ouagadougou θα είχες την βεβαιότητα ότι είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ.

    Στας Αμερικάς ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ στις οποίες έχουν διαδικτυακή πρόσβαση ΟΛΟΙ οι πολίτες ως προς το ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ και ΤΥΧΟΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙΣΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ή ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ όλων των ασκούντων το ιατρικό επάγγελμα!!!!!!
    ΑΛΛΑ στην Ελλάδα, το βιογραφικό (που ένας έξυπνος άνθρωπος μπορεί να διαβάσει σωστά ΑΚΟΜΑ και όταν είναι ωραιοποιημένο) ΚΑΙ που είναι ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ του καθενός μας, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ προσωπικό δεδομένο.

    ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, όμως, γνωρίζουμε ότι Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΠΤΕΤΑΙ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΠΑΥΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ να ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

    Με όλα αυτά τα τερτίπια, για τα οποία ΔΕΝ πρέπει να κατηγορούμε μόνο τους ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ αλλά ΚΥΡΙΩΣ τον ΛΑΟ και την ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΑ του,

    προκύπτει η ΚΑΚΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΗ ΙΣΟΤΗΤΑ, η ΕΞΙΣΩΣΗ, η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ

    έτσι ώστε, σε ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ όπως η ΙΑΤΡΙΚΗ

    ο ΘΥΤΗΣ γίνεται τελικά ΘΥΜΑ.

    KAI τώρα, φίλε Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, που εσύ (και άλλοι δέκα στο Κοινοβούλιο των ΑΘΛΙΩΝ) μπορείς και σκέφτεσαι στοιχειωδώς,

    ο ΘΥΤΗΣ της Γενιάς του Πολυτεχνείου

    που, επενδύοντας στις αρρωστημένες ή υγιείς πολιτικές σου φιλοδοξίες, ΣΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ γιά να περάσεις ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ (ΟΙΟΝΕΙ) ΦΙΛΟΛΑΪΚΟΥΣ, αλλά ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ,

    έχοντας πλέον ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ σε ΘΥΜΑ, ή βλέποντας το ΠΑΙΔΙ του να έχει γίνει ΘΥΜΑ,

    ΣΕ ΦΤΥΝΕΙ,

    και, ΣΥΓΓΝΩΜΗ Μιχάλη που θα το πω,

    ΚΑΛΑ σου ΚΑΝΕΙ,

    διότι

    ΠΟΥ ήσουνα εσύ, ο υποτίθεται ηγέτης να διδάξεις τον ΛΙΑΚΟ ΜΠΟΥΡΝΟΒΑ ότι αυτό που σου ζήταγε να κάνεις για να σε ψηφίζει θα ΑΠΕΒΑΙΝΕ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ για το ΕΘΝΟΣ.

    ΔΙΟΤΙ εάν ΜΕΝ είχες σκεφθεί ότι είναι καταστρεπτικό, σημαίνει πως είσαι ΟΠΠΟΡΤΟΥΝΙΣΤΗΣ,

    εάν δε ΔΕΝ τόχες σκεφθεί σημαίνει πως είσαι ΑΝΙΚΑΝΟΣ να είσαι ηγέτης.

    It is that plain and that simple!!

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Χθες γιορτάσαμε το QUATORZE JUILLET (προφέρεται "κατόρζ ζυγιέ"), επέτειο της Γαλλικής Επανάστασης.

    Με πήραν τα γέλια την Κυριακή όταν διάβασα στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ άρθρο του κ. Παπακωνσταντίνου, όπου αναφέρθηκε στους sans culottes μεταφράζοντας μάλιστα τον όρο σε "Α-βράκωτους" και χρησιμοποιώντας Α κεφαλαίο.

    ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ, έχει δίκαιο διότι "ξεβράκωτος" είναι αυτός που έχει βγάλει το βρακί του, ενώ Α-βράκωτος αυτός που δεν έχει βρακί.
    ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ, όμως, ακόμα και ο όρος sans culotte είναι ΑΝΑΚΡΙΒΗΣ. Οι sans culotte είχαν και φορούσαν culotte, αλλά το βρακί τους ήταν breeches δλδ κάτι μακρυά μέχρι την γάμπα εσώρρουχα από μαλλί ή ακατέργαστο βαμβάκι που φορούσε ο λαός σε αντιδιαστολή από τα μέχρι την μέση του μηρού μεταξωτά εσώρρουχα των αστών.

    ΑΛΛΑ ας έρθουμε στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ της Γαλλικής Επανάστασης.
    Παρά την απειρία του επαρχιώτη δικηγόρου Maximilien de Robespierre [καθ ημάς έμπειρου και κοσμοπολίτη Ανδρέα Παπανδρέου] και την νοοτροπία του όχλου που διέπνεε τους Jacobins και sans culottes [καθ΄ημάς τα sans- culottes et sans-souliers αστοιχείωτα ΠΑΣΟΚια] η οποία οδήγησε στην ΑΠΑΙΣΙΑ βασιλεία του ΤΡΟΜΟΥ (the reign of Terror, καθ ημάς τα ΠΟΓΚΡΟΜ του ΠΑΣΟΚ κατά της μεσαίας και ανωτέρας μεσαίας τάξης),

    ΣΗΜΑΣΙΑ έχει ότι ΑΝΕΤΡΑΠΗ το

    ANCIENT RE'GIME (ανσιέν ρεζίμ) της απολυταρχίας της αριστοκρατίας και της εκκλησίας στην Γαλλία

    και

    στην Ελλάδα, επιτεύχθηκε η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των ΤΑΞΙΚΩΝ ΣΤΕΓΑΝΩΝ, πράγμα που ΟΛΟΙ οι περί την ιστορία τυρβάζοντες αναγνωρίζουν ως ΜΕΙΖΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ.

    Οι ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ και ΑΣΤΑΘΕΙΑ εκ της Γαλλικής Επανάστασης ήσαν τεράστιες.
    Φαντασθείτε ότι προέkυψαν ΔΥΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΕΣ (Republics), ΔΥΟ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΕΣ (Napoleon I και Napoleon III), ΔΥΟ ΒΑΣΙΛΕΙΕΣ [μιά τoυ Οίκου BOURBON (Louis XVIII kai Charles X) και μιά του Οίκου ORLEANS (Louis Philippe)] και άπειρες sui generis ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ/ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ καταστάσεις in-between.

    Στην ΓΑΛΛΙΑ, η ΑΣΤΑΘΕΙΑ κράτησε περισσότερο από 70 χρόνια.

    Κατά την ταπεινή γνώμη του γράφοντα, ΗΙΓΓΙΚΕΝ η ώρα για να ΠΕΡΑΣΕΙ η ΕΛΛΔΑ στην

    ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ή, όπως την ονομάζω

    την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    [σ. 1924-1936 1η Ελλην. Δημοκρατία,
    Ι-7-1973 έως 8-12-1974 2η Ελλην. (ψευδο)ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, και 1974-μέχρι τώρα 3η Ελληνική Δημοκρατία].

    Οι sans-culottes και sans-souliers θα πάνε στα σπίτια τους με την ετυμηγορία του ΛΑΟΥ. ΑΥΤΟ όμως ΔΕΝ φτάνει.

    Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ και ΜΕΓΑΛΗ. Είναι, όμως, ιστορικά αναπόφευκτη και είναι βέβαιο πως θα είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ.

    ΠΡΕΠΕΙ να θυμόμαστε ΠΑΝΤΑ ότι

    τα ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΑ ΙΔΕΩΔΗ της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ και της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

    1) τα ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΕ ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    2) τα ΔΙΕΠΛΑΣΕ ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ και

    3) τα ΠΡΟΑΓΕΙ ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ πολιτισμός.

    ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝ, λοιπόν, την ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ, ΑΜΥΝΤΙΚΩΣ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΣ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ως ΙΣΟΙ μεταξύ ΙΣΩΝ

    και

    και

    και

    εν ΑΓΑΣΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΕΙ με τα (ξ)ΑΔΕΛΦΙΑ μας τους Αμερικανούς.

    Ici Place Regilles. Bonjour a tous.

    ReplyDelete
  18. @ ventriloquist

    no, the journalist presents it as such, but in reality what the union of professionals really says is that at 15, when teenagers study at a Technical Highschool, they should do less theory and more practice at the workplace at an analogy of 4 to 1. So when they are out they already have some work experience and are ready for work. I find that this does not collide with compulsory education or laws concerning child labour.

    ReplyDelete
  19. Κομφούκιος said...

    "ΕΧΟΥΜΕ λοιπόν ένα μίγμα της WORLD-CLASS CREME de la CREME με WORLD-CLASS ABSOLUTE TRASH, την ΕΞΙΣΩΣΗ του ΑΔΑΜΑΝΤΑ με τον ΑΝΘΡΑΚΑ, του ΧΡΥΣΟΥ με τον ΤΕΝΕΚΕ.
    ..... ΚΑΙ ειρωνικότατα, ο άριστος των αρίστων ΜΠΑΙΝΕΙ ΕΞΙΣΩΤΙΚΑ στην ΙΔΙΑ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ αναμονής για ειδικότητα με τον ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟ. ΔΙΟΤΙ στην Ελλάδα ΔΕΝ επιτρέπεται η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΕΝ επιτρέπεται η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, αλλά ΜΟΝΟ τα ΜΟΡΙΑ και οι ΕΠΕΤΗΡΙΔΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ."

    @ Κομφού

    Σε σχέση με το παραπάνω σχολιό σου, θα ήθελα απλώς να επισημάνω την ύπαρξη λαμπρών εξαιρέσεων ειδικευόμενων ιατρών που παρότι αποφοίτησαν από την Ρουμανία, ωστόσο επιδεικνύουν σημαντικά μεγαλύτερη "δίψα" για επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση από κάτι άλλους που περάσαν με τα χίλια ζόρια στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης και ο μεγαλογιατρός μπαμπάς φίλησε κατουρημένες ποδιές για να τους φέρει στην Αθήνα, ενώ η μόνη τους ασχολία καθ'όλη την χρονική διάρκεια της ειδικότητάς τους ήταν η σύναψη δημοσίων σχέσεων (προς επιδίωξη του "αζημίωτου") με τους "φαρμακάδες".
    Δηλαδή ο αστάθμιτος ανθρώπινος παράγων, δεδομένου ότι δεν αξιολογείται επαρκώς από το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ/ ΤΕΙ, παίζει σχεδόν εξίσου σημαντικό ρόλο με το "χαρτί" που κατέχει ο καθένας. Δεν φτάνει μόνο το "χαρτί" για να χαρακτηριστείς "WORLD-CLASS CREME de la CREME". Ιδιαίτερα δε, αν έχεις σκοπό της ζωής σου να αφοσιωθείς στην Ιατρική. Το "επάγγελμα" του Ιατρού είναι lifetime απασχόληση και η μετέπειτα πορεία σου παίζει σημαντικότατο ρόλο.

    Επίσης, να σημειώσω ότι ενίοτε δεν τηρείται ούτε καν η επετηρίδα αναμονής για την ειδικότητα και μπορείς να δεις φίλες διευθυντών, αλλοδαπές, με πτυχία των χωρών τους, να μπαίνουν για ειδικότητα σε ελληνικά νοσοκομεία την ίδια στιγμή που υπάρχει πλήθος αποφοίτων ελληνικών ιατρικών σχολών που μπορεί να περιμένουν ακόμη και 9 χρόνια για να ξεκινήσουν την ειδικότητά τους.btmppotk

    ReplyDelete
  20. @ Gμόσιος

    The danger, in my view, is in encouraging or even, in some cases, pushing teenagers to choose a career path so early and constricting their educational experiences to a very specific and narrow field of study/training. The years from 15 to 18 are very formative in anyone’s life and should probably be spent exploring and learning about the staggering diversity in opportunities in today’s world, rather than concentrating on a specific career path. One can concentrate on specific training after 18 with no handicap because of age. I was able to acquire the necessary manual dexterity to perform specialized “manual labour” after the age of 22.
    All I am saying is that there is a lot that one might miss (educational experiences, opportunities, making the right choice) and little to gain by starting three years earlier. The only ones who might gain in the short term are employers who are after cheap specialized labour with minimal investment.
    One idea would be, instead of separating children so early on into distinct educational paths, to make available to everyone through a common educational system information and teaching concerning specialized manual labour. This I believe is happening to some extent in “texniko lukeio”, but I am not too sure about the particulars.
    In any case, I mentioned this because I think it is an important point we should consider when discussing education in general and because nobody else mentioned it. Nevertheless, the main problem with specialized (or not) manual labour in Greece (and many other countries) is a social one, a problem of attitude. This has been covered in comments made by others here in a way that leaves for me nothing to add.

    ReplyDelete
  21. sure, i am not saying start three years earlier, but practice and get some work experience or even use the labs at school if there is such thing as a lab at greek technical highschools. I totally agree with the social attitude problem. That is the main problem.

    ReplyDelete
  22. Η χειρονακτική εργασία, και μάλιστα αυτή που είναι απαραίτητη γνώση και πρακτική για τη συντήρηση του προσωπικού χώρου ενός ατόμου, πρέπει να είναι αναπόσπαστο και υποχρεωτικό κομμάτι της γενικής παιδείας και άρα μέχρι τα 18 χρόνια. Μπορεί ίσως όχι η καλλιτεχνία στην πέτρα, αλλά σίγουρα γνώσεις υδραυλικών κλπ. θα μπορούσαν να είναι κομμάτι της εκπαίδευσης από τα 15 και μετά.

    Τώρα, από τη στιγμή που ούτως ή άλλως μια ευρεία γκάμα παιδιών δεν πάει στο Γενικό Λύκειο για να γίνουν γιατροί, θα έπρεπε το curriculum στις υπόλοιπες σχολές να προσαρμοστεί περισσότερο με την πραγματικότητα της αγοράς εργασίας. Γιαυτό και ονομάζονται τεχνικές σχολές ή σχολές επαγγελματικής κατάρτισης ή δεν ξέρω και γω τι. Αυτή είναι η πραγματικότητα και το έλλειμμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ελλάδα. Το βλέπω ακόμα και στη δουλειά, όπου σύμφωνα με το φόρο 0.45, το περίφημο ΛΑΕΚ, οι μισθωτοί ιδιωτικών εταιρειών μπορούν να παρακολουθήσουν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης τα οποία πληρώνονται από αυτό το ειδικό ταμείο, στο οποίο καταβάλει κάθε εταιρεία ένα ποσό ανάλογα με τους μισθωτούς που απασχολεί. Και λέει ο κανονισμός του ΛΑΕΚ, ότι για να χρηματοδοτηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα, πρέπει υποχρεωτικά η θεωρία να είναι τουλάχιστον 80% σε σχέση με την πρακτική. Και επιπλέον, σχολές όπως το Καποδιστριακό και κάτι post grad προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης που κάνει (που είναι pur θεωρία) δεν εντάσσονται καν στο ΛΑΕΚ. Τι σχέση έχουν όλα αυτά? Ότι υπάρχει πλήρης αναντιστοιχία της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ελλάδα (από το 0 μέχρι και στις τελευταίες βαθμίδες, ακόμα και σε επίπεδο διά βίου μάθησης για ενήλικες και υπερήλικες) με τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τις τάσεις της αγοράς εργασίας, της κοινωνίας και της οικονομίας.

    Αν θες λοιπόν γενική παιδεία μέχρι τα 18, πρέπει να απαιτήσεις ξύλωμα ολόκληρου του εκπαιδευτικού συστήματος από το 0. Αν όμως θέλεις εντός του κακού δυστυχώς συστήματος να φέρεις πιο κοντά την εκπαιδευτική πραγματικότητα με την αγορά εργασίας, φέρε τις τεχνικές σχολές, που σφίζουν από κόσμο, πιο κοντά στην αγορά εργασίας.

    ReplyDelete
  23. @ don

    Nομίζω ότι, αν και διαθέτεις αφαιρετικές ικανότητες, οσάκις παρουσιάζονται, εξ ανάγκης, θέματα σε ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (άρα με αναπόφευκτες ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ), αρπάζεις μιά MINUTIA και επ' αυτής οικοδομείς επιχειρηματολογία.

    ΕΛΕΟΣ don.

    1. Ασφαλώς και υπάρχει μιά κατηγορία ανθρώπων που, γιά λόγους ψυχολογικούς ή άλλους, ΔΕΝ αποδίδουν καλά under stress, στον ίδιο βαθμό που υπάρχουν ΚΑΙ άτομα που αποδίδουν καλά ΜΟΝΟ under stress.

    2. Παραμένω, εν τούτοις, ΑΔΥΝΑΜΟΣ να κατανοήσω ΓΙΑΤΙ ένας/μιά ΑΡΙΣΤΟΣ/Η που ΑΠΕΤΥΧΕ να εισαχθεί σε Ιατρική Σχολή της Ελλάδος, καταφεύγει στην ΡΟΥΜΑΝΙΑ.

    ΔΙΟΤΙ

    ΔΙΟΤΙ

    ΔΙΟΤΙ

    εάν πράγματι είναι άριστος και τον απασχολεί η γνώση, ΤΟΤΕ
    η ΡΟΥΜΑΝΙΑ θα ήταν η τελευταία χώρα ΕΠΙΛΟΓΗΣ του.

    3. Τα όσα ανέφερα περί World Class Absolute Trash είναι data-supported. Συγκεκριμένα, στις ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ αναγνώρισης ΠΤΥΧΙΟΥ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, οι εξ Αμερικής και Αγγλίας έχουν επιτυχία 100%, και από την άλλη, οι εξ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΧΩΡΩΝ, 5-10%, ΟΠΕΡ ΔΗΛΟΙ ΣΑΦΩΣ ότι πρόκειται περί ΒΛΑΚΩΝ.

    PERIOD - ΟΥΔΕΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΕΠ ΑΥΤΟΥ.

    Ωραιοποιήσεις και στρογγυλοποιήσεις έίναι ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ.

    Αυτό το προηγούμενο Ελλήνων να πηγαίνουν σε ΧΩΡΕΣ του πρωην Κομμουνιστικού BLOC, ή σε ΤΡΙΤΟΚΛΑΣΑΤΑ Αγγλικά POLYTECHNICS πρέπει κάποτε να τελειώσει.

    ΕΙΝΑΙ

    Η ΑΠΑΤΗ

    και

    Η ΑΥΤΑΠΑΤΗ

    του ΑΙΩΝΑ και της ΧΙΛΙΕΤΗΡΙΔΑΣ !!!!!!!!!!!!!!!

    4. Οι ΔΥΟ όμως διαλεκτικοί στόχοι του σχολίου μου (σχετικοί άλλωστε με το ποστ), που δεν αντελήφθης, ήσαν ότι, με την τρέχουσα μανία ΟΛΩΝ να γίνουν "ντε και καλά επιστήμονες",

    α) ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ το επίπεδο και, μάλιστα, στα ξερά χάνονται ΚΑΙ τα χλωρά και

    β) ΛΟΓΩ της ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑΣ, οι αμοιβές έχουν αγγίξει ΠΑΤΟ.

    Αυτό που είπες για την αμοιβή των ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ είναι ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΟ. Κάθε μήνα, προς το τέλος, τα μεγάλα ιδιωτικά νοσοκομεία βγάζουν τις εφημερίες σε ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟ και τις δίνουν ΠΑΝΤΑ στους ΜΕΙΟΔΟΤΕΣ έναντι ΠΙΝΑΚΙΟΥ ΦΑΚΗΣ, δλδ για περίπου 5 ευρώ την ώρα!!!!!!! την στιγμή που στας Αμερικάς ή αντίστοιχη αμοιβή είναι 75-90 δολλάρια την ώρα, δλδ περίπου 1000 δολλάρια για 12ωρη εφημερία!!!!

    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
    Στην Ελλάδα, με την απόφαση όλων να γίνουν ΓΙΑΤΡΟΙ, οι τελευταίοι έχουν καταντήσει, at best, ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ
    KAI
    με την απόφαση ΟΛΩΝ να γίνουν επιστήμονες, έχει ΠΛΕΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ένα ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΟ LUMPEN ΠΕΝΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ και "ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ" όπου οι "επιστήμονες" ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ τους επιστήμονες. Το κλασικό ελληνικό παράδειγμα: Ανοίγει ένα ζαχαροπλαστείο στην γωνία και πάει θαυμάσια. Σε λίγο, ανοίγουν ΑΛΛΑ 5 και τότε πέφτουν ΟΛΟΙ ΕΞΩ!!!

    Δηλαδή, από τους ΔΥΟ ΣΤΟΧΟΥΣ, ήτοι better STATUS και Καλύτερη Αμοιβή vis-a-vis στην ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ, ούτε ο ένας, μήτε ο άλλος ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ.

    ReplyDelete
  24. erratum
    ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ->
    ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ

    ReplyDelete
  25. μεγάλη ευθύνη για την απαξίωση των τεχνικών επαγγελμάτων κρίνω ότι φέρει το σύστημα εκπαίδευσης
    το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα έχει τις ρίζες του στην μετά την επανάσταση του 1821 εποχή, όπου ο Καποδίστριας είχε σχεδιάσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα σαφώς προσανατολισμένο στην τεχνική κατάρτιση, σε αντίθεση με το Βαυαρικό μοντέλο που ακολούθησε και ίσχυε μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, το οποίο έδινε βαρύτητα στη θεωρητική κατάρτιση
    στο σήμερα, οι αδιαβάθμητες τεχνικές σχολές για απόφοιτους γυμνασίου, γνωστές παλιότερα ως ΤΕΣ, είναι εκτός πραγματικότητας, καθώς το απολυτήριο λυκείου αποτελεί την ελάχιστη και πολλές φορές μη επαρκή απαίτηση, στη πλειοψηφία των θέσεων εργασίας
    μια σοβαρή πρόταση, πιστεύω ότι είναι το αποσυρθέν μοντέλο των πολυκλαδικών λυκείων, όπου μέσα στον ίδιο χώρο δίνεται η επιλογή θεωρητικής ή τεχνικής κατεύθυνσης
    και εδώ έχουμε ένα σοβαρό πολιτικό πρωτίστως ερώτημα
    τι μεγέθους και άρα τι είδους εκπαιδευτικές μονάδες θέλουμε;
    να παραθέσω απλώς σαν υλικό για σκέψεις το εξής:
    η "Οικοδομική & Αρχιτεκτονική σύνθεση" του Neufert, παρουσιάζει τις γερμανικές απαιτήσεις, στο χώρο της αρχιτεκτονικής
    σύμφωνα με αυτό το βιβλίο, ένα σχολείο που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 16-19 ετών, δηλαδή ένα λύκειο, απεθύνεται σε μια περιοχή 60.000-120.000 κατοίκων, φιλοξενεί 2.500-6.000 μαθητές με αριθμό μαθητών ανά ομάδα μαθήματος από 8-30 παιδιά, ενώ η ελάχιστη επιφάνεια των στεγασμένων χώρων υπερβαίνει τα 1.650 m2, χωρίς να αναφέρουμε ότι προβλέπεται αίθουσα γυμναστικής και γήπεδο
    η Χαλκίδα σύμφωνα με την απογραφή του 2001 έχει 53.584 κατοίκους, διαθέτει 6 ενιαία λύκεια (1 είναι εσπερινό) και 5 τεχνικά επαγγελματικά λύκεια (1 είναι εσπερινό)
    τα συμπεράσματα δικά σας
    και μια τελευταία παρατήρηση
    στην Ελλάδα η πρακτική εξάσκηση αντιμετωπίζεται από τους εργοδότες σαν μια μορφή επίσημης ανασφάλιστης εργασίας

    ReplyDelete
  26. @ jh deco

    Εξαιρετικές παρατηρήσεις!

    ReplyDelete
  27. εξαιρετικότατες, αποτελεί θέση της g700 ο περιορισμός των πολλών μικρών σχολικών μονάδων που δεν προσφέρουν επαρκή εκπαίδευση.

    ReplyDelete