Friday, December 7, 2007

Πρωτοβουλία Εργαζομένων στον Τύπο και στα ΜΜΕ

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10/12/2007, στις 7 μ.μ. ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ 3ου ΟΡΟΦΟΥ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ

Από το Επισφαλής Εργασία στα ΜΜΕ

Χιλιάδες εργαζόμενοι στο χώρο του Τύπου τα τελευταία χρόνια εξαναγκάζονται από την εργοδοσία να δουλεύουν με Δ.Π.Υ. ως δήθεν ελεύθεροι επαγγελματίες. Αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης, εκείνη τους αρνείται την ένταξή τους στο μισθολόγιο. Η δε πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ επιμένει να τους αγνοεί.
Η αναγκαστική «ελεύθερη» σχέση εργασίας με Δ.Π.Υ. σημαίνει:

-Την υπαγωγή στο ΤΕΒΕ, με υπέρογκα ασφαλιστικά έξοδα, που επιβαρύνουν τους εργαζόμενους, τα οποία αναπροσαρμόζονται ετησίως ασχέτως του ύψους των εισοδημάτων.

-Τον αποκλεισμό από την ΕΣΗΕΑ, αφού το καταστατικό ορίζει ως προϋπόθεση της εγγραφής στην Ένωση την ένταξη στο μισθολόγιο και την υπαγωγή στο ΤΣΠΕΑΘ.

-Την απουσία οποιασδήποτε συνδικαλιστικής κάλυψης και την αδυναμία συλλογικής διαπραγμάτευσης δικαιωμάτων.

Το κομμάτι των συναδέλφων-μελών της ΕΣΗΕΑ που αντιλαμβάνεται τι σημαίνει αυτό τόσο για τα δικά μας, όσο και για τα δικά του εργασιακά-οικονομικά και ασφαλιστικά δικαιώματα δεν έχει δυστυχώς κατορθώσει να ανατρέψει τους συσχετισμούς στο Δ.Σ. της Ένωσης ώστε να αλλάξει το καταστατικό και να επιλυθεί το ζωτικό ζήτημα της ένταξής μας στον κλάδο. Δεν έχει καν κατορθώσει να επιβάλλει την τήρηση του, οριζόμενου από το καταστατικό, χρόνου μαθητείας και υποχρεωτικής ένταξης στο μισθολόγιο αφήνοντας τους εργαζόμενους στο έλεος της εργοδοσίας.

Η εργασία μας απαξιώνεται και κοστολογείται κατά το δοκούν. Οι αυξήσεις των εισφορών του ΤΕΒΕ μας εξωθούν στο κυνήγι των όποιων συνεργασιών με το κομμάτι. Οι εργοδότες μας χρησιμοποιούν για να μην ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο. Οι εισφορές μας βγαίνουν από την τσέπη μας για να καταλήξουν σε άλλο ασφαλιστικό Ταμείο από εκείνο που θα έπρεπε.

Μας πετάνε όποτε θέλουν, απλώς σταματώντας να δημοσιεύουν τη δουλειά μας, ειδικά όταν αρχίζουμε να στοιχειοθετούμε δικαίωμα νομικής προσφυγής για τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης σε σχέση μισθωτού αορίστου χρόνου, ή αναπτύσσουμε συνδικαλιστική δράση. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι χάνουμε τόσο εμείς, όσο και ολόκληρος ο κλάδος από την κατάσταση που μας έχει επιβληθεί.

Η πρωτοβουλία αυτή απευθύνεται σε όλους τους εργαζόμενους στον Τύπο και τα ΜΜΕ με Δ.Π.Υ. που:
-δεν επέλεξαν την εργασιακή σχέση με το δελτίο παροχής αλλά τους επιβλήθηκε,
-δεν είναι ενταγμένοι σε κανένα μισθολόγιο επιχείρησης του Τύπου,
-η δημοσιογραφία είναι η κύρια επαγγελματική τους δραστηριότητα
-επιθυμούν την ένταξή τους στο μισθολόγιο της επιχείρησης στην οποία εργάζονται,
-επιθυμούν την ένταξή τους στο συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου τους

αλλά και στους συναδέλφους που, χωρίς να βρίσκονται στη θέση μας, επιθυμούν να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους και να παλέψουν για την ανατροπή αυτής της κατάστασης.

Δεδομένου ότι η εργοδοσία και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία μας στερούν τα δικαιώματά μας θεωρούμε επιβεβλημένο να συγκροτηθούμε ως ξεχωριστό σώμα με απώτερη-άμεση προοπτική τη δημιουργία σωματείου που θα αγωνιστεί για την απόδοση των δικαιωμάτων μας και την αναγνώριση της δημοσιογραφικής μας οντότητας.

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10/12/2007, στις 7 μ.μ. ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ 3ου ΟΡΟΦΟΥ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6977238673, 6934245943

52 comments:

  1. Το να είναι κανείς freelancer δημοσιογράφος από προσωπική επιλογή, επειδή βολεύει , ή από χόμπυ, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιον, προφανώς και δεν αποτελεί πρόβλημα.

    Αποτελεί , όμως , μείζον θέμα όταν σε υποχρεώνουν να δουλεύεις ως υπάλληλος σε μια εφημερίδα, ένα ράδιο , μια τηλεόραση για 10 και 12 ώρες την ημέρα, αλλά σε καθεστώς freelance, δηλαδή αυτοαπασχολούμενου.

    Έτσι όχι μόνο σου επιβάλλεται ένα πιο επισφαλές καθεστώς εργασίας, αλλά το χειρότερο δεν αναγνωρίζεσαι καν ότι είσαι δημοσιογράφος.

    Εμείς σαν G700 κατανοούμε απόλυτα το πρόβλημα διότι το κόλπο με την αυτοαπασχόληση που υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία υπάρχει διάχυτο παντού στην ελληνική αγορά εργασίας. Από τους συμβασιούχους του δημοσίου μέχρι τους "ελεύθερους μισθωτούς" των ελληνικών ΜΜΕ.

    Και επαναλαμβάνουμε: είναι άλλο πράγμα να επιλέγεις το καθεστώς του λεγόμενου freelancer , να είσαι δηλάδή κάτι σαν ένας μικρός επιχειρηματίας, να παίζεις σε πολλά ταμπλό και η εργασία σου να είναι συμβολαιακού τύπου ΚΑΙ ΑΛΛΟ πράγμα να είσαι εξαναγκασμένος να δουλεύεις ως υπάλληλος όλη μέρα με το καθεστώς του freelancer

    ReplyDelete
  2. γι' αυτό τη Δευτέρα κάποιοι από εμάς θα επισκεφτούν την εκδήλωση για συμπαράσταση, να δούμε πως θα εξελίσσεται το θέμα και να συζητήσουμε.

    ReplyDelete
  3. "Ελευθερία χωρίς σοσιαλισμό είναι προνόμια και αδικία,αλλά σοσιαλισμός
    δίχως ελευθερία είναι σκλαβιά και βαρβαρότητα"
    Μπακούνιν

    Το αφιερώνω σε όσους αναρωτιούνται με εκείνο το : are you serious?

    ReplyDelete
  4. yes i am serious what about you? said...
    "Ελευθερία χωρίς σοσιαλισμό είναι προνόμια και αδικία,αλλά σοσιαλισμός
    δίχως ελευθερία είναι σκλαβιά και βαρβαρότητα"
    Μπακούνιν


    Diladi eisai kai sy ksaderfos tou Komfoukiou e???
    San ta manitaria ksepetageste teleutaia. O Bakunin itan praktoras tis CIA

    ReplyDelete
  5. Η είσοδος των "αυτοαπασχολούμενων" δημοσιογράφων στο κλάμπ των τροφίμων του Αγγελιόσημου είναι μια απόπειρα να αποκτήσουν σκανδαλώδη προνόμια.Ο προσανατολισμός τους πρέπει να είναι πρός ΙΚΑ η ΟΑΕΕ,τα δύο αυτά ταπεινά ταμεία που πρέπει να αγαπήσουμε όλοι.Καλώς κάνουν και οργανώνονται συνδικαλιστικά και επαγγελματικά αλλά ας μη μπερδεύουμε τη κοινωνική Ασφάλιση με το επαγγελματικό μας STATUS-PRESTIGE.

    ReplyDelete
  6. Για τα ερευνητικά κέντρα τι έχεις να πεις?

    Πας να δουλέψεις προσφέροντας τεχνική εργασία και σου επιβάλλουν ωράριο 9-5(++)για μισθό χαμηλότερο από επόπ με μπλοκάκι τέβε με εξαμηνιαίες συμβάσεις έργου.

    Και το πρώτο πράγμα που σου λένε είναι "Ξέρεις ε?Μπορώ να σε διώξω όποτε εγώ θέλω" στην συνέντευξη για την πρόσληψη.
    (Ωραίοι επιστήμονες-ερευνητές)

    Φυσικά δεν πας.

    ReplyDelete
  7. Bubble said...
    "Για τα ερευνητικά κέντρα τι έχεις να πεις?

    Πας να δουλέψεις προσφέροντας τεχνική εργασία και σου επιβάλλουν ωράριο 9-5(++)για μισθό χαμηλότερο από επόπ με μπλοκάκι τέβε με εξαμηνιαίες συμβάσεις έργου.

    Και το πρώτο πράγμα που σου λένε είναι "Ξέρεις ε?Μπορώ να σε διώξω όποτε εγώ θέλω" στην συνέντευξη για την πρόσληψη.
    (Ωραίοι επιστήμονες-ερευνητές)"

    ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΚΠΛΗΤΤΕΣΘΕ
    Αυτός είναι ο ΟΡΙΣΜΟΣ του ΔΟΥΛΟΥ-ΤΥΡΑΝΝΟΥ.
    You give him an inch, he takes a mile.
    Μιά ασήμαντη εξουσία και μεταμορφώνεται σε Διονύσιο Τύραννο των Συρακουσών.
    ΑΥΤΗ είναι η ΟΥΣΙΑ, η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ, ο ΟΡΙΣΜΟΣ του ΧΥΔΑΙΟΥ ΣΤΡΩΜΑΤΟΣ, του ΔΟΥΛΟΥ.

    Αμα δεν διαθέτεις αυτοσεβασμό και αυτοεκτίμηση, ΠΩΣ είναι ΔΥΝΑΤΟΝ να σεβασθείς τον πλησίον σου;;;
    There is no chance.

    Προς ΤΙ η απορία σας αγαπητε, ΔΕΝ το αντιλαμβάνομαι.

    ReplyDelete
  8. Όπως το'πες.

    Εγώ λυπήθηκα όσους δουλεύουν εκεί.Προφανώς έχουν υψηλό πνευματικό επίπεδο αλλά είναι κότες για να σηκώσουν κεφάλι.

    Εγώ φυσικά δεν αποδέκτηκα να δουλεύω ωράριο με σύμβαση τέβε.

    Η σύμβαση έργου είναι καλή αν κάποιος θέλει να κάνει κάποια extra δουλειά για χόμπυ ή ενδιαφέρων.

    Δεν μπορείς κύριε να ζητάς από τον άλλο να γίνει ελεύθερος επαγγελματίας και να του απαγορεύεις να αναλαμβάνει άλλες δουλειές αλλά να δουλεύει μόνο για σένα.

    Αυτό δεν είναι ο ορισμός της σύμβασης εξαρτημένης εργασίας?

    Διαβάστε καμιά τέτοια σύμβαση έργου να γελάτε.Λέει μέσα ότι και καλά δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία και ωράριο και σου λέει το αφεντικό σε διώχνω όποτε θέλω που το αναφέρει και μέσα στην σύμβαση.Αν θες μην τηρείς ωράριο 9-5 ....

    Όπως μου ανέφερε και ο πατέρας μου
    μιλώντας για το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας δεδομένου ότι είχα καλύτερη δουλειά μου είπε:
    "Τα σκατά τα βλέπουμε και τα αποφεύγουμε - δεν τα πατάμε"

    ReplyDelete
  9. Eξήγησέ μου γρήγορα αν θες bubble σε ποιά περίπτωση έχεις ωράριο και ΤΕΒΕ, αντι ΙΚΑ. Σε ποιό καθεστώς;;
    Η μάλλον το κατάλαβα, στην σύμβαση έργου ως επαγγελματίας έχεις ΤΕΒΕ αλλά ο δούλος-τύραννος ΠΑΛΙ σε ανγκάζει να δουλέψεις fixed ωράριο.
    correct;;;
    Στην πραγματική νόμιμη σύμβαση έργου, υποθέτω, όλες οι ασφαλιστικές υποχρεώσεις είναι δικές σου και το ωράριο ελαστικό. Σωστά;;

    Προσωπικά βρίσκω τρομακτικά ενδιαφέρουσες τις συμβάσεις έργου, τουλάχιστον ως δευτερεύουσα απασχόληση. Δουλεύεις σε κενά χρόνου σου, που διαφορετικά θα πήγαιναν χαμένα (opportunity cost).
    Μάλιστα, έχω υπολογίσει ότι ο μέσος Ελληνας περνάει τουλάχιστον 25-30 ώρες απολύτου πνευματικής, φυσικής και ψυχικής αδράνειας ανά εβδομάδα. Αν δε προσθέσουμε και τις 2-3 ώρες/μέρα τηλεοπτικού εκμαυλισμού, έχουμε συνολικά 39-51 επί πλέον ώρες κατά τις οποίες και με 4 ευρώ την ώρα θα έβγαινε άνετα ένας δεύτερος μισθός Η το τοκοχρεωλύσιο ενός αξιοπρεπούς διαμερίσματος.

    ReplyDelete
  10. Γ700 στο Μέγαρο της οδού Ακαδημίας, αριστερά τω κατερχομένω, είναι η συγκέντρωση;;;;
    ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑ΄;;;

    Φθάνω από το Παρίσι στις 5 μμ, προλαβαίνω;;;

    ReplyDelete
  11. Aμάν βρε Κομφούκιε. Μεταφράζεις τα πάντα σε χρήμα. Πάρε μιά ανάσα.

    ReplyDelete
  12. Πλανάσθε κύριε. Δεν διαβάσατε προφανώς μέσα από τις γραμμές του σχολίου μου. Λέω λοιπόν ότι ΟΤΑΝ και μόνο όταν ο άνθρωπος είναι ΑΔΡΑΝΗΣ (και αναλύω τι εννοώ, δλδ δεν διαβάζω, δεν γράφω, δεν σκέφτομαι, δεν βλέπω μια καλή ταινία, δεν γυμνάζομαι, δεν πάω σε διαλέξεις/μουσεία, δεν παίζω έστω μπιρίμπα) εξ ΟΥ και η αναφορά στον όρο opportunity cost, θάταν πιό εποικοδομητικό/παραγωγικό να επιδοθεί ο πολίτης σε έστω μιά μειωμένης αποζημίωσης δουλειά [versus being inert, that is].

    Με παρεξηγήσατε. Προσωπικά πιστεύω με ΠΑΘΟΣ στη σημασία του επαγωγικά χρησιμοποιούμενου ελεύθερου χρόνου.

    Mη βιάζεστε να κρίνετε. Haste makes waste.

    ReplyDelete
  13. Are you a "Libertarian communist" dr.Marx?
    are you sure?
    are you serious?
    Δηλ.είσαι ένας δεξιός ιδεολογικός συμπέθερος της σοσιαλφιλελεύθερης γ700;

    ReplyDelete
  14. Δυό "ενοχλητικές" αλήθειες:
    1.Ο Δυτικός πολιτισμός είναι δημιούργημα της Αστικής τάξης.
    2.Οι Πατέρες του Αναρχισμού κατάγονταν από αστικές οικογένειες.

    ReplyDelete
  15. Δυό" ενοχλητικές" αλήθειες:

    1.Οι Εβραίοι, ως εθνότητα, αστικοποιήθηκαν πρώτοι.Ως άτομα ήταν πρωταγωνιστές της δημιουργίας του Δυτικού πολιτισμού.
    2.Οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή στη δημιουργία του Δυτικού πολιτισμού ούτε ως Εθνότητα ούτε ως άτομα.

    ReplyDelete
  16. Κομφούκιε ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ 3ου ΟΡΟΦΟΥ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ στην Ακαδημίας, ώρα 7.

    ReplyDelete
  17. Παρμενίδη γνωρίζοντας φυσικά τις απόψεις μας για το ασφαλιστικό, ξέρεις ότι είμαστε υπέρ της δημιουργίας ενός ενιαίου ταμείου ασφάλισης για όλους τους Έλληνες , παράλληλα στο οποίο θα λειτουργούν τα επαγγελματικά ασφαλιστικά ταμεία οικιοθελούς ασφάλισης χωρίς πόρους υπέρ τρίτων.

    Συνεπώς εάν η συγκέντρωση αφορά στην ΤΣΠΕΑΘοποίηση του συγκεκριμένου χώρου και μόνο δεν έχει ενδιαφέρον.

    Ωστόσο αντιλαμβανόμαστε ότι η κίνηση για τη συγκρότηση σωματείου ξεκινάει από άλλη βάση και δεν έχει να κάνει πρωτίστως με την ένταξη σε ένα συνταξιοδοτικό ταμείο.

    Αντιλαμβανόμαστε ότι ο πρωταρχικός στόχος της συγκρότησης σωματείου είναι να καταγραφεί συνδικαλιστικά η παρουσία των freelancers , να τους αποδοθεί η δημοσιογραφική ιδιότητα με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Χάρτας των Δικαιωμάτων των Freelancer Δημοσιογράφων, και να κατοχυρωθούν νομικά ως μισθωτοί όσοι από αυτούς πραγματικά είναι.

    Ουσιαστικά είναι μια κίνηση που λέει αϊ στο διάολο στους εφημεριδάρχες και τους ΕΣΗΕΑτζίδες και αναλαμβάνει να στηρίξει τα συμφέροντά της.

    Θα τα δούμε βέβαια όλα αυτά από Δευτέρα

    ReplyDelete
  18. I'am serious,what about you? said...
    Δυό "ενοχλητικές" αλήθειες:
    1.Ο Δυτικός πολιτισμός είναι δημιούργημα της Αστικής τάξης.
    2.Οι Πατέρες του Αναρχισμού κατάγονταν από αστικές οικογένειες.

    Σιγά τώρα το μόνο που έλειψε είναι να μας πεις και ότι ο Κομφούκιος είναι αναρχικός. Μα καλά μάγια σας έχει κάνει αυτό το τέρας των τεράτων.

    ReplyDelete
  19. παραθέτουμε ορισμένα αποσπάσματα από απόψεις τρίτων οι οποίες αναρτήθηκαν στο blog Επισφαλής Εργασία στα ΜΜΕ έτσι για να εμπλουτιστεί λίγο η συζήτηση

    Περισσότερο υλικό για το θέμα μπορείτε να βρείτε στο συγκεκριμένο blog.

    Mike Holderness (Μεγ. Βρετανία), δημοσιογράφος, μέλος του FR.E.G., μέλος της ομάδας των πνευματικών δικαιωμάτων

    Η Εθνική Ένωση Δημοσιογράφων έχει περίπου 20.000 μέλη, από τα οποία 7.000 περίπου είναι freelancer, ένας στους τέσσερις συνολικά. Παρότι ξέρω ότι, πολλοί περισσότεροι είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι freelancers. Εγώ λέω ότι από τις 7.000 οι μισοί περίπου είναι άνθρωποι που πραγματικά έχουν αποφασίσει ότι, θα είναι freelancers και οι μισοί θα προτιμούσαν να έχουν μια πλήρη και σταθερή απασχόληση αντί, να είναι freelancers..


    Freelance ορίζεται αυτός του οποίου το 60% του εισοδήματος προέρχεται από κάποια μορφή δημοσιογραφίας και αυτό για να αποκλειστούν αυτοί που ασχολούνται με τη δημοσιογραφία από χόμπυ. Στην Ένωση μπορούν να συμμετέχουν οι freelancer δημοσιογράφοι. Βεβαίως έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των freelancer στη δεκαετία του '80, δεδομένου ότι η κυβέρνηση προωθούσε τους εργοδότες να επιτεθούν στα σωματεία και πολλές φορές να απολύσουν τους συνδικαλιστές. Κατά κάποιο τρόπο μπορεί κανείς να πει ότι, ο καλύτερος τρόπος να περιγραφεί η στάση της Εθνικής Ένωσης απέναντι στους freelancers είναι να παραμερίσει να φιλοσοφικά ζητήματα και απλώς να δει ότι έπρεπε να πει όχι σε αυτό που γινόταν, δηλαδή στο ότι πολλές φορές οι εργοδότες απέλυαν τον κόσμο και μετά τους έλεγαν να επιστρέψεις για συμβόλαιο ορισμένου χρόνου.

    Άρα λοιπόν διαπιστώθηκε ότι, είναι προς το συμφέρον των μονίμων υπαλλήλων δημοσιογράφων να βοηθήσουν την οργάνωση τη συνδικαλιστική των freelancer ούτως ώστε να μην αποδειχθεί ότι, αυτοί θα είναι ένας αδύναμος τομέας που θα εξυπηρετεί τους εργοδότες. Και οι υπάλληλοι κάποια στιγμή συνειδητοποίησαν ότι ή θα οργανώσουν τους freelancers ή θα πεθάνουν επαγγελματικά.

    Για να προσθέσω λίγο στο θέμα της κοινωνικής θέσης των freelancer και της κοινωνικής ασφάλισης. Ένα μάθημα που μπορεί κανείς να διδαχθεί από την έρευνα που έγινε στην Ευρώπη για τους freelancers είναι ότι, ενώ όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, καθώς και η ευρωπαϊκή επιτροπή στα λόγια συνδυάζουν την ευελιξία με την εξασφάλιση, στην πράξη όλο ευελιξία είναι και καθόλου εξασφάλιση.

    ReplyDelete
  20. yes! i am serious! said...
    Δυό" ενοχλητικές" αλήθειες:

    1.Οι Εβραίοι, ως εθνότητα, αστικοποιήθηκαν πρώτοι.Ως άτομα ήταν πρωταγωνιστές της δημιουργίας του Δυτικού πολιτισμού.
    2.Οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή στη δημιουργία του Δυτικού πολιτισμού ούτε ως Εθνότητα ούτε ως άτομα.

    ΜΠΑ, δηλαδή συμφωνείς με το παληοκάθαρμα που μας ανεβοκατεβάζει λαϊκάντζες, γύφτους και πιθήκους;
    Τι άλλο θ' ακούσουμε πιά.
    Ελεος.

    ReplyDelete
  21. κι ακόμα ένα copy paste από το blog Επισφαλής Εργασία στα ΜΜΕ

    Τον Απρίλιο του 2006 κατά την ετήσια σύνοδο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (EFJ) υιοθετήθηκε η ακόλουθη Χάρτα για τα δικαιώματα των αυτοαπασχολούμενων δημοσιογράφων

    Χάρτα freelance δικαιωμάτων Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (EFJ)
    10/04/2006


    Προοίμιο

    Οι Freelances (=αυτοαπασχολούμενοι) είναι οι πιο ευάλωτοι εργαζόμενοι στον κλάδο των ΜΜΕ. Αυτή η Χάρτα συνιστά ζωτικό εργαλείο στην καμπάνια της EFJ για βελτιωμένη νομική προστασία των αυτοαπασχολούμενων δημοσιογράφων.

    1. Κάθε αυτοαπασχολούμενος έχει το δικαίωμα να οργανωθεί σε σωματείο και με συλλογική δουλειά να προσπαθήσει να βελτιώσει την κατάσταση για τους αυτοαπασχολούμενους και άλλους δημοσιογράφους. Οι αυτοαπασχολούμενοι και τα σωματεία τους θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να παρέχουν υπηρεσίες για να ενισχύσουν την αλληλεγγύη μεταξύ των αυτοαπασχολούμενων και ανάμεσα στους αυτοαπασχολούμενους και το μόνιμο προσωπικό, όπως συστάσεις για αμοιβές και συλλογική διαπραγμάτευση.

    2. Κάθε αυτοαπασχολούμενος πρέπει να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με έναν υπάλληλο, το ίδιο δικαίωμα αναζήτησης πληροφοριών, προστασίας των πηγών, να τηρεί τα ηθικά στάνταρτ.

    3. Κάθε αυτοαπασχολούμενος έχει δικαίωμα σε γραπτή σύμβαση. Κάθε αυτοαπασχολούμενος έχει το δικαίωμα να αντιμετωπίζεται ως ίσος εταίρος στις διαπραγματεύσεις.

    4. Κάθε αυτοαπασχολούμενος διατηρεί τα συγγραφικά του/της δικαιώματα. Όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι πρέπει να έχουν ακλόνητα ηθικά δικαιώματα. Οι αυτοαπασχολούμενοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα της συλλογικής διαπραγμάτευσης αναφορικά με τα συγγραφικά τους δικαιώματα.

    5. Κάθε αυτοαπασχολούμενος έχει το δικαίωμα να επιλέγει την πιο αρμόζουσα για τον/την ίδια μέθοδο freelancing. Η ψευδής ή αναγκαστική αυτοαπασχόληση που είναι οικονομικά εξαρτημένη πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μισθωτή εργασία και θα λάβει όλα καταστατικά δικαιώματα και οφέλη.

    6. Κάθε αυτοαπασχολούμενος πρέπει να έχει το δικαίωμα ίσης προστασίας των θεσμών κοινωνικής ασφάλισης με ίσους όρους όπως οι μισθωτοί, όπως:

    α) άδεια ασθενείας

    β) σύνταξη

    γ) επίδομα ανεργίας

    δ) επίδομα μητρότητας/πατρότητας ίσο με του μισθωτού. Αυτό μπορεί να καθοριστεί διαφορετικά ανάλογα με τις εθνικές συνθήκες.

    7. Κάθε αυτοαπασχολούμενος έχει το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης και αξιοπρεπών αμοιβών ώστε να μην πλήττει τις θέσεις του μόνιμου προσωπικού παρέχοντας φτηνή εργασία. Αυτό περιλαμβάνει το δικαίωμα -όταν στέλνεται σε επικίνδυνες αποστολές- να λαμβάνει την ίδια εκπαίδευση, εγγυήσεις και ασφάλεια όπως οι μισθωτοί που είναι στην ίδια κατάσταση.

    Αυτή η Χάρτα υιοθετήθηκε από την Ετήσια Συνάντηση της EFJ στο Bled, 6-9 Απριλίου 2006. Για το κείμενο στα αγγλικά, εδώ.

    Μέλη της EFJ στην Ελλάδα είναι οι: ΠΟΕΣΥ, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΠΗΤ

    ReplyDelete
  22. κομφούκιε τώρα που θα έρθεις Ελλάδα αγόρασε το βιβλίο του Π.Κονδύλη Η παρακμή του αστικού πολιτισμού , εκδ Θεμέλιο και διάβασε την εισαγωγή στην ελληνική έκδοση "Η καχεξία του αστικού στοιχείου στη νεοελληνική κοινωνία και ιδεολογία" . θα το βρεις εξαιρετικά ενδιαφέρον.

    ReplyDelete
  23. Με την ευκαιρία Γ700 έχεις καμμιά ιδέα ΠΟΣΟ τους πληρώνουν το "κομμάτι". ΚΑΙ πως αξιολογείται.
    Ποσοτικά πάει με αριθμό λέξεων;;;
    Θα μπορούσες να μας δώσεις ballpark ιδέα των τιμών των κατά τεμάχιον η εργολαβικών δημοσιογραφικών υπηρεσιών.

    Θάταν επίσης ενδιαφέρον να μάθουμε σε ποιό επίπεδο γίνονται οι διαπραγματεύσεις των "αγοραπωλησιών", με εκδότη, διευθυντή έκδοσης;;;

    Δλδ γράφεις λαϊκιστικές αρλούμπες και τις πας στο ΕΘΝΟΣ και μετά γράφεις αντικειμενικό σχόλιο και το πλασάρεις στην Καθημερινή;;;
    ΘΑΧΕ μεγάλη σημασία να δούμε πως ξετυλίγεται το κουβάρι της Elizabeth von Richter

    ReplyDelete
  24. Τελικά όμως πρέπει ΚΑΙ οι δικαστές να είναι ΗΛΙΘΙΟΙ διότι είναι εύκολο να βρεις στατιστικά, αν ο άλλος είναι freelancer vs. quasi-freelancer.
    δλδ ΑΝ είσαι πραγματικός ελεύθερος επαγγελματίας
    ΠΡΕΠΕΙ, σύμφωνα με τους κανόνες τυχαιότητας,
    Η συχνότητα υπηρεσιών, το ύψος χρεώσεων από μήνα σε μήνα η βδομάδα σε βδομάδα νάχουν μιά random distribution, εν απουσία της οποίας επιβεβαιώνεται μαθηματικά, το ΜΗ τυχαίον, δλδ η τακτική, επαναλαμβανόμενη, ωραριακή απασχόληση.
    ΟΠΕΡ ΕΔΕΙ ΔΕΙΞΑΙ

    Εδω αντιλαμβάνομαι έχουμε Μεσαίωνα

    ReplyDelete
  25. Λάκης Λαζόπουλος.Δημαγωγός του κερατά.Ο τηλεοπτικός Χριστόδουλος.Φυλαχτό που του χρειάζεται!

    ReplyDelete
  26. "Οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή στη δημιουργία του Δυτικού πολιτισμού ούτε ως Εθνότητα ούτε ως άτομα."

    Μπορεί να έλειπαν με τη φυσική τους παρουσία, διανοητικά και πνευματικά όμως ήταν και είναι παρόντες.

    Ο δυτικός πολιτισμός βλέπει και αντιλαμβάνεται με μάτια Ελληνικά.

    ReplyDelete
  27. Αν εξαιρέσεις τη ποίηση σε ολα τα άλλα οι Νεοέλληνες είμαστε απόντες.

    ReplyDelete
  28. 2.Οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή στη δημιουργία του Δυτικού πολιτισμού ούτε ως Εθνότητα ούτε ως άτομα.

    Αυτό είναι υπεραπλουστευμένη φανφάρα που δεν θα έπρεπε να έχει θέση σε αυτό το φόρουμ.

    Η επανανακάλυψη της ελληνικής παιδείας από τη Δύση (που ξεκινά μετά την τέταρτη σταυροφορία και κορυφώνεται με την παρακμή και τελική διάλυση της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας - σκωπτικά Βυζαντινή) αναγνωρίζεται καθολικά σαν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που έδωσαν ώθηση στην Αναγέννηση που έθεσε τις βάσεις για ό,τι ονομάζουμε σήμερα Δυτικό Πολιτισμό.

    ReplyDelete
  29. Πράγματι στην ποίηση.
    Βεβαιως
    ΚΑΙ αξίζει να λεχθεί ότι το κίνημα Dada δεν ξεκίνησε στην Ζυρίχη στα 1910ς όπως γράφουν τα βιβλία, αλλά στα Δωδεκάνησα, το 1919, όταν η μετέπειτα Θεομήτωρ της Ελλάδος, σε ηλικία μόλις 7 ετών, έγραψε το πρωτο υπερρεαλιστικό της ποίημα

    "Αλογον του αλογάτου, μέσα στην κρυφήν φωλεάν του

    Ενας δίσκος με λουκούμια κι άλλος ένας με λουλούδια."

    ReplyDelete
  30. Φαντάζομαι να καταλαβαίνετε ότι από τον δεκατοπέμπτο αιώνα και μετά,που άρχισε να δημιουργείται ο Δυτικός πολιτισμός, οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή μέχρι και σήμερα,αν εξαιρέσουμε τους μεγάλους ποιητές μας και όχι μόνο τους Νομπελίστες.
    Φυσικά και κτίστηκε ο Δυτικός πολιτισμός στα θεμέλια του Αρχαιοελληνικού πολιτισμού.

    ReplyDelete
  31. yes i am serious,what about you? said...
    "Φαντάζομαι να καταλαβαίνετε ότι από τον δεκατοπέμπτο αιώνα και μετά,που άρχισε να δημιουργείται ο Δυτικός πολιτισμός, οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή μέχρι και σήμερα,αν εξαιρέσουμε τους μεγάλους ποιητές μας και όχι μόνο τους Νομπελίστες.
    Φυσικά και κτίστηκε ο Δυτικός πολιτισμός στα θεμέλια του Αρχαιοελληνικού πολιτισμού"

    Ε τώρα και συ....
    ΜΗ γίνεσαι άδικος και υπερβολικός.
    ΠΩΣ δεν συνεισέφερε.....
    Την ΡΟΥΦΙΑΝΙΑ και την ΠΟΥΤΑΝΙΑ ποιός την δίδαξε στην ΔΥΣΗ;;;

    ReplyDelete
  32. ΚΑΙ
    και
    και

    Ο μπαμπάς μου και γω διδάξαμε την ΔΥΣΗ πως

    ΔΕΝ έχουν σημασία οι αριθμοί,
    ΑΛΛΑ ο ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΝΘΡΩΠΟΣ

    ReplyDelete
  33. Και όταν λέμε Δυτικό πολιτισμό εννούμε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ πολιτισμό.Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά από τους προγενέστερους άλλους λαμπρούς πολιτισμούς.

    ReplyDelete
  34. Φαντάζομαι να καταλαβαίνετε ότι από τον δεκατοπέμπτο αιώνα και μετά,που άρχισε να δημιουργείται ο Δυτικός πολιτισμός, οι Ελληνες δεν είχαν καμμιά συμμετοχή μέχρι και σήμερα,αν εξαιρέσουμε τους μεγάλους ποιητές μας και όχι μόνο τους Νομπελίστες.

    Αυτό που δεν καταλαβαίνεις (μέσα στο εννοιολογικά υπεραπλουστευμένο πλαίσιο που τοποθετείσαι) είναι πως στην εξέλιξη αυτή, την αρχή της οποίας τοποθετείς στον 15ο αιώνα, συνετέλεσαν τα μάλα Έλληνες της εποχής. Είναι οι πρωτίστως πολιτικά και κοινωνικά (και δευτερευόντως στρατιωτικά) ηττημένοι των αντιπαλοτήτων της καθ'ημάς Ανατολής. Η ήττα τους είναι στοιχειωμένη στο ελληνικό κρατίδιο ακόμη και σήμερα.

    Επειδή όμως όλα αυτά - παρά το ενδιαφέρον τους - δεν έχουν και άμεση σχέση με το αντικείμενο του φόρουμ, να επισημάνω μιά είδηση που αν αληθεύει χρειάζεται κινητοποίηση (κλικ εδώ).

    ReplyDelete
  35. Είδηση είναι που θα αυξηθούν οι τιμές των ειδών ένα παληο 15%;;
    Σιγά πενταροδεκάρες....
    Αλλίμονο, εμείς είμαστε σοσιαλιστές, όχι λαϊκάντζες Ευρωπαίοι.

    Αλλωστε στην υποθετική περίπτωση που οι τιμές των 50% από τα είδη διατροφής θα αυξάνονταν κατά, πες, 100%
    και
    των υπολοίπων 50% θα μειώνονταν κατά 50%,
    ΕΣΟ ΒΕΒΑΙΟΣ ότι όλοι οι Ελληνες θα περιφρονούσαν τα φθηνά.
    Εμείς είμαστε κωστόπουλοι, έχουμε status, είμαστε σοσιαλιστές
    Αλλίμονο, να μη μας περνάνε και για γύφτους Κομφούκιους καρμίρηδες που πίνουν καφέ τζάμπα στα καταστήματα.

    ΑΛΛΙΜΟΝΟ

    Εδώ το τσόκαρο, η λαϊκάντζα, η τουρκογύφτισα πασόκα της Β Αθηνών, μπαίνει στον Οίκο Καλογήρου, στην Πατριάρχου Ιωακείμ, και ρωτάει
    "Πόσο κάνουν αυτά τα παπουτσάκια;"
    Στην απόκριση της υπαλλήλου
    "470 ευρώ μετά την έκπτωση για σας που είστε καλή πελάτισα" η ΔΟΥΛΑ
    αναφωνεί με ανακούφιση
    "Α ΜΟΝΟ;"

    ΑΥΤΗ είναι η EN VOGUE αντίδραση όλων των κατωτάτων και χυδαίων στρωμάτων στην Ελλάδα
    " Α, ΜΟΝΟ;"

    Η ΕΛΛΑΔΑ είναι η ΜΟΝΗ ΧΩΡΑ της Δύσης, όπου μιά από τις βασικές αρχές της οικονομικής επιστήμης
    η λεγόμενη "αρχή της ελαστικότητας της αγοράς" ΔΕΝ λειτουργεί.

    ReplyDelete
  36. Ωχ παιδιά, σύρμα, αγουροξύπνησε πάλι.

    ReplyDelete
  37. ΚΑΙ νάχανε και έστω ίχνος chic τα Prada, να πω ας πάει το παληάμπελο, υγεία νάχουμε,
    αλλα να αγοράζεις κοπέλα μου παπούτσια που στέκουν δίκην πιστοποίησής σου ως peripatetique ..........

    ΑΛΛΑ πάλι θα μου πεις, είσαι ειλικρινής, το επάγγελμά σου δεν το κρύβεις.

    ReplyDelete
  38. Παιδιά αυτό που λέει παραπάνω η "βλαχοπασόκα" είναι προσωπική εμπειρία του Κομφούκιου. Οταν το άκουσε κόντεψε να λιποθυμήσει, αλλά ήταν τυχερή η κατωτεριά που ήταν φιλοξενούμενος σε ξένη ιδιοκτησία, αλλιώς θάχε γίνει το "έλα να δεις".

    Είναι ικανός βλέπετε γι αυτά. Φαντασθείτε, μιά φορά στεκόταν στην Ηροδότου και μίλαγε με ένα γνωστό του, οπότε πέρασε μπροστά η Παναγιωταρέα (δεν γνωρίζονται) και της λέει, εν αιθρία, "Αγράμματη να μην έρχεσαι εδώ, ρυπαίνεις την γειτονιά μου".
    χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

    ReplyDelete
  39. ΟΧI ακριβώς Ντόρα μου και επειδή σ' αυτό το μπλόγκ γράφεται η ιστορία της αρχής της 4ης Ελληνικής Δημοκρατίας, δλδ της μετα-ΟΝΕ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, detail and semantics are of the essence.
    O Κομφούκιος, όπως ξέρεις, έχει μνήμη ελέφαντα, αλλά όταν θέλει να μειώσει κάποιον παριστάνει πως δεν θυμάται σωστά τ' όνομά του. Αυτό που είπε επακριβώς ήταν,
    "Αγράμματη Κουμανταρέα, να μην έρχεσαι εδώ, ρυπαίνεις την γειτονιά μου".

    ReplyDelete
  40. Ο/Η yes! i am serious! είπε...

    Αν εξαιρέσεις τη ποίηση σε ολα τα άλλα οι Νεοέλληνες είμαστε απόντες.

    December 8, 2007 12:36 PM

    Ίσως δε θα μπορούσε να ήταν και διαφορετικά. Άλλες οι εποχές, άλλα τα μεγέθη. Τη "φωτιά του Προμηθέα" που λάβαμε δεν τη φυλάξαμε για τους εαυτούς μας, μα τη σκορπίσαμε απλόχερα και ζεσταθήκανε κι οι αμέτρητοι άλλοι.

    Στην αγαπημένη μας ανθρωπότητα το χρέος μας το χουμε ξεπληρώσει και με το παραπάνω.

    Το ότι αφήσαμε το χωράφι μας ακαλλιέργητο, γεμάτο πέτρες και ζιζάνια δε σημαίνει πως το έδαφος δεν είναι γόνιμο. Είμαι σίγουρος πως έχουμε το πιο εύφορο κομμάτι γης. Λίγη δουλειά χρειάζεται παραπάνω, και θα τους επιστρέψουμε και τους τόκους για τους χρόνους της απουσίας μας...

    ReplyDelete
  41. Ο/Η Τζιωρτζίνα Δαλαμανάρα είπε...

    ΟΧI ακριβώς Ντόρα μου και επειδή σ' αυτό το μπλόγκ γράφεται η ιστορία της αρχής της 4ης Ελληνικής Δημοκρατίας, δλδ της μετα-ΟΝΕ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, detail and semantics are of the essence.

    Από το στόμα σου και στου Θεού τ αυτί!

    ReplyDelete
  42. Ετσι είναι Vaggelas.Δώσαμε φώς.Τώρα όμως τον Πυρσό τον κρατάνε άλλοι.Τον κρατάει η Δύση.Εστω και αν τελευταία άρχισε να τρεμουλιάζει το χέρι της.Που θα τον παραδώσει; "Τω κρατίστω"; Εμείς είναι βέβαιο ότι δεν είμαστε στους διεκδικητές.Τό μόνο που μας μένει είναι να "γίνουμε" Δύση και μέσω αυτής, να ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ, ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ το πολιτισμό μας.

    ReplyDelete
  43. Και για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να έλθουμε σε βίαια σύγκρουση με το καταναλωτικό φαινόμενο ,που περιγράφει με πολύ γλαφυρό τρόπο ο Κομφούκιος.Θα το χαρακτήριζα το Φαινόμενο των ΧΛΙΔΟΠΤΩΧΩΝ.Τώρα τις γιορτές θα πάρει διαστάσεις.Το έχουμε όλοι μέσα μας,τείνει να γίνει ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ μας.Και το χειρότερο είναι ότι ένας τεράστιος κλάδος της οικονομίας,μεταξύ του οποίου είναι και τα "χειμερινά θέρετρα",έχει επενδύσει πολύ μεγάλους πόρους στη πελατεία των ΧΛΙΔΟΠΤΩΧΩΝ.

    ReplyDelete
  44. Αν εξαιρέσεις τη ποίηση σε ολα τα άλλα οι Νεοέλληνες είμαστε απόντες.

    December 8, 2007 12:36 PM

    Ίσως δε θα μπορούσε να ήταν και διαφορετικά. Άλλες οι εποχές, άλλα τα μεγέθη. Τη "φωτιά του Προμηθέα" που λάβαμε δεν τη φυλάξαμε για τους εαυτούς μας, μα τη σκορπίσαμε απλόχερα και ζεσταθήκανε κι οι αμέτρητοι άλλοι.


    Δεν είμαι σίγουρος σε ποιούς αναφέρεται το 'εμείς' πιό πάνω, αλλά η "φωτιά του Προμηθέα" σκόρπισε αφού πρώτα αποκηρύχθηκε στο γενεσιουργό της χώρο από τα στοιχειά εκείνα που τελικά θα καθορίσουν την πορεία του ελλαδικού χώρου για τους επόμενους αιώνες. Δεν ήταν μιά πράξη εκούσιας γενναιοδωρίας λοιπόν, αλλά μιά ανάγκη επιβίωσης της πλευράς που ηττήθηκε στην Ανατολή.


    Το ότι αφήσαμε το χωράφι μας ακαλλιέργητο, γεμάτο πέτρες και ζιζάνια δε σημαίνει πως το έδαφος δεν είναι γόνιμο. Είμαι σίγουρος πως έχουμε το πιο εύφορο κομμάτι γης.

    Επικίνδυνες απόψεις εφάμιλλες του αλήστου μνήμης 'όταν εμείς φτιάχναμε Παρθενώνες οι άλλοι ήταν στα δέντρα και τρώγανε βελανίδια'. Ο κομφούκιος μπορεί να θυμίσει ποιός είναι ο πιό γνωστός πασόκος που το είχε δημοσίως αναφέρει με περισσή περηφάνεια.

    ReplyDelete
  45. http://www.e-tipos.com/newsitem?id=18564

    Οι αλλαγές στο μισθολόγιο που σκοπεύει να προωθήσει η κυβέρνηση προβλέπουν ότι στο βασικό μισθό κάθε δημοσίου υπαλλήλου θα ενσωματωθούν σταδιακά – σε 4 ετήσιες δόσεις - το κίνητρο απόδοσης (κυμαίνεται από 85 έως 150 ευρώ) και το πρώην επίδομα των 176 ευρώ. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση των συντάξιμων αποδοχών και, συνακόλουθα, σε σημαντική ενίσχυση των συντάξεων όσων υπαλλήλων αποχωρήσουν τα προσεχή έτη από την ενεργό υπηρεσία.

    ReplyDelete
  46. Τα πλεονεκτήματα ΙΚΑ έναντι ΤΕΒΕ είναι σε όλους μας γνωστά. Όμως υπάρχει και η άλλη διάσταση παιδιά. Να είσαι freelancer, αλλά εφόσον ο εργοδότης σου δε σου καλύπτει τους φόρους και το ΦΠΑ. Πολλοί καλοπροαίρετοι εργοδότες, συμπεριλαμβανομένων των νέων επιχειρηματιών που στην ίδια μοίρα και χειρότερη βρίσκονται, γιατί ξεκινάνε με μηδενικό κεφάλαιο, επενδυτικά δάνεια, υψηλό ρίσκο και μιζαδόρικο γραφειοκρατικό μηχανισμό μπροστά τους, προτιμούν, με τη συναίνεση των εργαζομένων, να ασφαλίζουν το προσωπικό στο ΤΕΒΕ, να πληρώνουν το ΦΠΑ τους και πολλές φορές και το φόρο εισοδήματος τους, γλιτώνοντας έτσι το χαράτσι του 45% του ΙΚΑ. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο μπλοκάκιας είναι άτυπα μισθωτός.

    ReplyDelete
  47. Όντως για μια νεοσύστατη επιχείρηση είναι δύσκολο να κατηγορήσεις τη διεύθυνσή της γιατί τη βγάζει με υπαλλήλους ελεύθερους επαγγελματίες. Σήμερα υπάρχει αύριο όχι. Επίσης ο νεοπροσληφθέντας υπάλληλος σε νέα επιχείρηση γνωρίζει τα ρίσκα που παίρνει.

    Αλλά τι κάνουμε όταν αυτό γενικεύεται και πλέον κάθε επιχείρηση καλά στεκούμενη τη βγάζη με το ΤΕΒΕ; Βρήκαμε τα κόλπα για να απολύουμε και να επαναπροσλαμβάνουμε; Μήπως πρέπει να βάλουμε άλλα μέτρα και σταθμά για την κάθε περίπτωση;

    Και δεν πρέπει η Επιθεώρηση Εργασίας να ενημερώνεται για τις επιχειρήσεις που φαίνονται να απολύουν και να ξαναπροσλαμβάνουν εργαζόμενους για πάγιες ανάγκες, ανά εξάμηνο; Δεν πρέπει να πέφτουν κυρώσεις στις εταιρίες που κοροϊδεύουν τον κόσμο;

    Στην τελική αυτό είναι ένα φαινόμενο που πλήττει την ελληνική ανταγωνιστικότητα αφού έχουμε επιχειρήσεις που τρέχονται κατά μεγάλο ποσοστό από πρωτάρηδες. Μεν οι επιχειρήσεις φαίνονται να κερδίζουν αφού οι δουλειές τους είναι συνήθως αμηλού επιπέδου, κερδισμένες συχνά φωτογραφικά και όχι βάση αξίας και τα κέρδη βασισμένα μόνο στο κατά πόσο μπορούν να βγάλουν τη δουλειά με μάυρη εργασία ή με προσωρινό προσωπικό και όχι στο κατά πόσο διεθύνεται σωστά και παραγωγικά το έργο. Όμως τιμωρούνται όταν πάνε να κάνουν βήματα έξω γιατί πρέπει να ξαναανακαλύπτουν τον τροχό. Και πλέον σήμερα δεν κάνεις και πολλά άμα δεν μπορείς να σταθείς στον διεθνή ανταγωνισμό (άσχετα εάν σε ενδιαφέρει ή όχι το να πουλήσεις εξωτερικό - δε βρίσκουν οι άλλοι στην τρύπα σου και σε τρώνε λάχανο).

    Οπότε μιλάμε για ένα φαινόμενο που έμμεσα πλήτει και τις ίδιες τις εταιρίες που εξυπνακίστικα νομίζουν πως κερδίζουν. Για να μη μιλίσω για τη συλλογική κοινωνική χασούρα όταν οι εργαζόμενοι ζουν στο εργασιακό και κοινωνικό περιθώριο μη μπορώντας από τη μία να προσφέρουν εργασιακά αυτά που πραγματικά μπορούν και από την άλλη να συμμετέχουν πιο ενεργά στην αγορά (πιο εύκολα παίρνει ένας μόνιμος δάνειο για σπίτι, παρά ένας του ΤΕΒΕ).

    ReplyDelete
  48. Πρέπει επίσης να θέσουμε στο τραπέζι το θέμα της κοινωνικής ευθύνης των εργοδοτών. Με πάσα γνώση των ανησυχιών των εργοδοτών για το μέλλον των δουλειών τους πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι όταν προσλαμβάνουν έναν εργαζόμενο για την πλάκα για ένα εξαμηνάκι και μετά τον πετάνε ο εργαζόμενος δεν χάνει μόνο ένα εξάμηνο από τη ζωή του αλλά πολύ παραπάνω. Είναι κάτι σα το στρατό που μας έτρωγε καθαρά 1,5 χρόνο αλλά όλοι ξέραμε ότι μας έτρωγε πάνω από 2 χρόνια αφού ένα 2μηνο εώς 6μηνο πρν δεν μπορούσαμε να κάνουμε και πολλά (κανείς δε μας έπαιρνε... και να μην ακούω χαζά του στυλ πάνε δούλεψε στο γυράδικο - ναι εγώ πήγα αλλά δε με βοήθησε σε τίποτα στο βιογραφικό μου) ενώ θέλαμε άλλους 2-3 μήνες για να επανέλθουμε στον πλανήτη γη μετά. Πολλά παιδιά χάσανε δουλειές με μέλλον διακόπτωντας για το στρατό και ξαναρχίσανε και από χειρότερο επίπεδο.

    Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με αυτήν την ασάφεια των ΤΕΒΕ και συμβάσεων περιορισμένου χρόνου και με τα ΟΑΕΔ. Ο εργαζόμενος ουσιαστικά χάνει το χρόνο του. Στο ίδιο διάστημα μπορεί να έχασε καλύτερες ευκαιρίες για μόνιμες θέσεις ενώ όσο ο καιρός περνά και ο εργαζόμενος δεν μονιμοποείται τόσο λιγοστεύουν και οι δυνατότητες για να βρει μια δουλειά που να του αναλογεί στο ιδιαίτερο επίπεδό του (αφού από το άγχος θα αποδέχεται την πρώτη επιλαχούσα δουλειά).

    Δυστυχώς πιστέυω ότι ό,τι γίνεται γίνεται για να πάνε τα πράγματα σε αυτήν την παραπάνω κατεύθυνση γιατί έτσι φαίνεται βολεύει αρκετούς. Οκ, φέαρ ινάφ που λένε και οι άγγλοι, στην τελική και οι εργοδότες θα βγουν χαμένοι αφού θα τρέχουν δουλειές με πρωτάρηδες και κάθε χρόνο θα τρέχουν και θα ωρύονται για τις ίδιες κλασσικές μλκιες αντί να λύνουν τα προβλήματα των δουλειών τους και να προχωράνε παραπέρα.

    ReplyDelete
  49. παίδες όλοι στην απεργία την Τετάρτη ...

    και μετά πάμε και για μια φραπεδούμπα...

    ReplyDelete
  50. δείτε το επόμενο post

    ReplyDelete
  51. @ Dr MARX

    Σε περίπτωση που ΔΕΝ τα διάβασες αναπαραθέτουμε εδώ τις απόψεις των New York Times, που επιβεβαιώνουν ΟΤΙ ΟΛΑ όσα είπε ο Κομφούκιος είναι 100% ΟΡΘΟΤΑΤΑ και συ 100% ΨΕΥΤΗ

    O/H Κομφούκιος said....
    FROM THE NEW YORK TIMES

    Immigrant Bill Dies in Senate; Defeat for Bush
    By ROBERT PEAR and CARL HULSE
    The Senate, forming blocs that defied party affiliation, could never unite on the main provisions of the measure.

    June 29, 2007
    MORE ON GEORGE W. BUSH AND: FOREIGN LABOR, UNITED STATES POLITICS AND GOVERNMENT, CITIZENSHIP, IMMIGRATION AND REFUGEES, POLITICS AND GOVERNMENT, LAW AND LEGISLATION, HISPANIC-AMERICANS, UNITED STATES, SENATE, HOUSE OF REPRESENTATIVES, DEMOCRATIC PARTY, REPUBLICAN PARTY

    Oποιος επιθυμεί μπορεί να πάει στην ιστοσελίδα των New York Times και να το διαβάσει. Το ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ του BUSH το "πρόλαβαν" γερουσιαστές από αμφότερα τα Κόμματα κατόπιν ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ των ΑΝΕΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ.

    Σου τόχω ξαναπεί ΚΑΚΟΗΘΕΣ ΑΤΟΜΟ

    DO NOT TOUCH WHAT YOU CANNOT AFFORD

    December 9, 2007 1:45 AM


    Ο/Η c a hassapoyannes είπε...
    FROM THE NEW YORK TIMES

    WASHINGTON, June 28 — President Bush’s effort to overhaul the nation’s immigration policy, a cornerstone of his domestic agenda, collapsed Thursday in the Senate, with little prospect that it can be revived before Mr. Bush leaves office in 19 months.

    The bill called for the biggest changes to immigration law in more than 20 years, offering legal status to millions of illegal immigrants while trying to secure borders. But the Senate, forming blocs that defied party affiliation, could never unite on the main provisions.

    Rejecting the president’s last-minute pleas, it voted, 53 to 46, to turn back a motion to end debate and move toward final passage. Supporters fell 14 votes short of the 60 needed to close the debate.

    Mr. Bush placed telephone calls to lawmakers throughout the morning. But members of his party abandoned him in droves, with just 12 of the 49 Senate Republicans sticking by him on the important procedural vote that determined the fate of the bill.

    Nearly one-third of Senate Democrats voted, in effect, to block action on the bill.

    The vote followed an outpouring of criticism from conservatives and others who called it a form of amnesty for lawbreakers.

    The outcome was a bitter disappointment for Mr. Bush and other supporters of a comprehensive approach, including Hispanic and church groups and employers who had been seeking greater access to foreign workers.

    Supporters and opponents said the measure was dead for the remainder of the Bush administration, though conceivably individual pieces might be revived.

    The vote reflected the degree to which Congress and the nation are polarized over immigration. The emotional end to what had been an emotional debate was evident, with a few senior staff members who had invested months in writing the bill near tears.

    “The bill now dies,” said Senator Dianne Feinstein, Democrat of California, who helped write the measure."

    December 9, 2007 1:51 AM

    Tελικά ντόκτορ μαρξ δεν είσαι μόνο κακοήθης αλλά και δειλός. Βρήκες την ώρα που ο άλλος πέταγε πάνω από το Ωκεανό να δηλώσεις ότι νίκησες.
    ΔΕΙΛΕ

    ReplyDelete