Tuesday, June 12, 2007

AVV: An alternative Labour Union for young and independent workers

AVV ( Alternatief voor Vakbond : Alternative for Labour Union) is a newly established labour union in the Netherlands. This labour union stands for the needs of young workers, independent workers (freelancers) and European workers in the Netherlands. AVV wants to be a counterpart and a counterforce in the decision-making processes in the Netherlands.

The problem for the younger or independent workers

Like many other countries in Europe, socio-economic affairs are dominated by labour unions that mainly represent the interests of older, white males with a fixed contract. The outcome of many decisions favours employees with fixed contracts and pension burdens are shifted to the younger workers. Laws and institutions tend not to take into account that many people work for themselves, as independent workers. The agenda of the existing labour unions is not geared towards the future, but to protecting the rights of their members.

Why a labour union? And how is AVV organised? Read more on www.avv.nu

51 comments:

  1. ευχαριστούμε την judith για την πληροφορία σχετικά με την ύπαρξη αυτής της ένωσης νέων εργαζομένων στην Ολλανδία. έχει ενδιαφέρον.

    ReplyDelete
  2. judith thanks a lot for the info on AVV. It is most interesting.

    ReplyDelete
  3. Ενα βήμα μπροστά οι ολλανδοί.

    ReplyDelete
  4. Η Ολλανδία είναι μια χώρα με πολύ κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό φιλελευθερισμό.Με πρωτοπόρους κοινωνικούς πειραματισμούς.Εφθασε όμως στα όρια της αντοχής της.Ο πλουραρισμός τής προκαλεί δυσπεψία.Αρχισε να επωάζει το αυγό του φιδιού.Ας προσέξουμε αυτή τη χώρα. Οχι γι'αυτό που είναι τώρα αλλά γι'αυτό που σηματοδοτεί.Θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το κοινωνικό εργαστήρι της Ευρώπης.

    ReplyDelete
  5. This BLOG is very good IDEA!

    But if you lived in Poland U must survived only of 300euro, no of 700euro. For Me 700euro is very good payment.

    Good Luck!

    ReplyDelete
  6. Μιας και μιλαμε για εργασια των νεων, θα θεσω ενα θεμα που στο εξωτερικο ειναι πλεον πολυ συνηθισμενο (γινεται και στην ελλαδα κυριως ομως σε δικηγορους που εχουν υποχρεωτικη πρακτικη ασκηση).

    Μιλαω για τα γνωστα unpaid internships.Μεγαλες εταιριες και οργανισμοι που ζητανε ενα καρο προσοντα για να δουλεψεις 6 μηνες απληρωτος!ΕΛΕΟΣ.Απολυτος εκβιασμος, για να εχεις κατι να δειξεις μετα σαν προυπηρεσια.Η απολυτη ανηθικοτητα!!Παραθετω την αγγελια που μολις διαβασα:

    The European Enterprise Institute is looking to recruit an intern to assist with its event organisation, research, media monitoring and publications. Applicants should be graduates, ideally with previous experience in business, politics or the media and possess a thorough knowledge of the key issues facing enterprise in Europe.

    Candidates will have fluent written and spoken English and will be computer literate. Website management skills would also be an advantage.
    The position will be at the EEI office in Brussels and will involve work in the European Parliament, the European Commission and other European venues as required.

    The internship will last for a 3 month period and applicants should be prepared to start immediately. Please note that EEI internships are unpaid.

    The job-vacancy appears on:

    http://www.european-enterprise.org/items/internshipprogramme/

    ReplyDelete
  7. όπως είπαν και οι Γερμανοί είμαστε η internship generation

    ReplyDelete
  8. @ nihardal

    Εκτός από το ότι οι εργοδότες είναι κακοί άνθρωποι, ένας από τους λόγους που οι διάφορες εταιρείες ή οργανισμοί προσλαμβάνουν νέα παιδιά για απλήρωτα internships είναι για να τα δοκιμάσουν να δουν αν μπορούν να κάνουν τη δουλειά για την οποία θα προσληφθούν. Είναι, δηλαδή, τα internships ένας σχετικά φθηνός τρόπος επιλογής προσωπικού. Διότι ας μην ξεχνάμε ότι ένας καινούριος εργαζόμενος δεν λειτουργεί ακριβώς χωρίς κόστος για τον εργοδότη, διότι είναι πιο επιρρεπής στα λάθη και διότι χρειάζεται κάποιον έμπειρο από δίπλα να του εξηγεί και να τον διορθώνει αντί να κάνει την κανονική του δουλειά. Αναρωτιέμαι αν το γεγονός ότι οι εταιρείες προσφεύγουν σε αυτή την τακτική έχει να κάνει (εκτός από το ότι, όπως είπα, διοικούνται από κακούς ανθρώπους) και με το γεγονός ότι οι πανεπιστημιακοί (και άλλοι) τίτλοι σπουδών λένε πολύ λίγα για τις ικανότητες των μελλοντικών υπαλλήλων να κάνουν τη δουλειά για την οποία προσλαμβάνονται και ποιός ο ρόλος της 'αποσύνδεσης' των πανεπιστημίων με την αγορά σε αυτό.

    ReplyDelete
  9. Στην Ελλάδα , και σε πολύ μικρότερο βαθμό στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις είθισται να ζητάνε «ετοιμοπαράδοτο» ανθρώπινο δυναμικό από τα πανεπιστήμια και τα πάσης φύσεως εκπαιδευτήρια.

    Ωστόσο οι ίδιες, σε αντίθεση με τους ομολόγους τους στη διεθνή αγορά, επενδύουν ελάχιστα στην εκπαίδευση και μετεκπαίδευσή του προσωπικού τους.

    Η κεκτημένη εμπειρία τείνει να καταστεί ο αποκλειστικός τρόπος μάθησης και η πλέον τυπική διαδικασία εκπαίδευσης των εργαζομένων ενώ τρόποι εκπαίδευσης όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων υπαλλήλων, τα προγράμματα κατάρτισης και η χρηματοδότηση σεμιναρίων τείνουν να απορρίπτονται ως ανούσια, κοστοβόρα και χρονοβόρα.

    Στην προκειμένη περίπτωση οι εργοδότες δεν λειτουργούν ως κακοί άνθρωποι, αλλά ως κακοί επαγγελματίες.

    ReplyDelete
  10. o nihardal σωστά θέτει το θέμα με τη διαφορά όμως ότι στο εξωτερικό, μετά το internship-training συνήθως παίρνεις ένα καλό εργασιακό πακέτο.

    Εδώ πας για training επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ και όταν αυτό τελειώσει ψάχνουν για το επόμενο μη και κοστίσεις ακριβά.

    ReplyDelete
  11. Μα φυσικά στην Ελλάδα όσοι δουλεύουν μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ σε επιχειρήσεις θεωρούνται αναλώσιμοι!!

    ReplyDelete
  12. o parmenidis (9:42) exei dikio...apolyto!! Perimenw apopseis epi tou 8ematos.

    ReplyDelete
  13. @ λιληπουπολη

    "...recruit an intern to assist with its event organisation, research, media monitoring and publications..."
    και επισης
    "...fluent written and spoken English and will be computer literate. Website management skills ..."

    Καλη η ειρωνια αλλα απεχεις πολυ απο την πραγματικοτητα. 9 στα 10 internships εχουν αποκλειστικα γραμματειακο χαρακτηρα. Να βοηθας στην οργανωση του γραφειου, να ανανεωνεις την ιστοσελιδα, να απαντας κανενα τηλεφωνο, γενικα να εισαι η τελευταια τρυπα της φλογερας. Γι'αυτο ακρβως αν το ονομα της εταιριας δεν παιρνεις μια.
    Ελαχιστα internships καλυπτουν θεσεις κανονικες ωστε να μπορουν να θεωρηθουν επιλογη προσωπικου, οπου και παλι ειναι ανηκουστο να εχουν την απαιτηση να μην σε πληρωνουν τιποτα και να ζητανε τοσα προσοντα.Θες να με δοκιμασεις κυριε? Πληρωσε με! Πως θα συντηρηθω εγω 6 μηνες? Η μανα μου θα με πληρωνει για να σου παραγω (εστω και μικρο) εργο?
    Μα πραγματικα συμφωνεις με αυτη τη λογικη? Δηλαδη μονο αν εισαι πλουσιος εχεις το δικαιωμα να αποκτησεις προυπηρεσια σε αυτο τον κοσμο!

    @g700
    "o nihardal σωστά θέτει το θέμα με τη διαφορά όμως ότι στο εξωτερικό, μετά το internship-training συνήθως παίρνεις ένα καλό εργασιακό πακέτο.

    Εδώ πας για training επιδοτούμενο από τον ΟΑΕΔ και όταν αυτό τελειώσει ψάχνουν για το επόμενο μη και κοστίσεις ακριβά."

    Καταλαβαινω τι λες και σε ενα βαθμο συμφωνω. Οχι οτι θα σε προσλαβει η εταιρεια που κανεις πρακτικη, αυτο ειναι σπανιο αλλα αν κανεις 2-3 σε καλες εταιρειες, ειναι μετα ευκολο να βρεις μια μονιμη θεση.Αφου βεβαια εχεις φαει σκ@τ@ για ποσους μηνες.
    Οσο για την ελλαδα, συμφωνω απολυτα οτι η κατασταση ειναι εντελως χαλια με τα περισσοτερα επιδοτουμενα απο τον ΟΑΕΔ προγραμματα να γινονται εικονικα, παρε εσυ 2 δραχμες, να παρω εγω τις 3...

    ReplyDelete
  14. @ nihardal

    Ο οργανισμός που φέρνεις ως παράδειγμα λέει ότι θέλει κάποιον να βοηθά λίγο πολύ σε όλη τη γκάμα των εργασιών του, από διοργάνωση γεγονότων μέχρι την έκδοση εντύπων. Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό δε σου φαίνεται ως δοκιμή. Ως τί περίμενες ότι θα δοκίμαζαν τον εργασιακά άπειρο πτυχιούχο, ως διευθυντή;
    Απάντηση σε αυτό που αναρωτήθηκα πάντως δεν έδωσες: μήπως, μια σκέψη κάνω, αυτή η τακτική της δοκιμασίας μας λέει ότι οι εταιρείες δεν εμπιστεύονται τους τίτλους σπουδών ως πιστοποιητικά προσόντων και με την αποσύνδεση των πανεπιστημίων από τις ανάγκες της αγοράς;; Μήπως το πτυχίο ελληνικού πανεπιστημίου κάθε άλλο παρά εγγυάται τη γνώση χρήσης Η/Υ ή διαχείρισης ιστοσελίδας και τη γλωσσομάθεια;
    Διότι αν αυτό ισχύει, τότε ή που θα έχουμε πανεπιστήμια αποσυνδεδεμένα από τις ανάγκες της αγοράς ή που θα έχουμε internships χωρίς μισθό ή που το κράτος θα αναλαμβάνει να τους απασχολεί όλους. Ολα μαζί κομματάκι δύσκολο μου φαίνονται να γίνουν.

    ReplyDelete
  15. Κατσε γιατι θα μας τρελανεις.Η λογικη λεει οτι οταν θελεις να δοκιμασεις καποιον σε ενα συγκεκριμενο ποστο, αυτο το αναφερεις στην αγγελια. Εχεις δει πολλες αγγελιες να λενε ζητειται πτυχιουχος? Τι πτυχιουχος, για ποια θεση.Εγω πχ εχω σπουδασει μηχανικων Η/Υ κ πληροφορικης. Περιμενω να δω μια αγγελια του στιλ software engineer, database designer, Java programmer, OS administrator κτλ. Αυτο ειναι job description και οχι assist with its event organisation, research, media monitoring and publications. Αυτο ειναι να βρουμε καποιον χαμαλη να μας κανει τις δουλειες του ποδαριου. Αν δεν μπορεις να το καταλαβεις τι να σου κανω. Θελω πραγματικα να μου απαντησεις. Αν εσυ πηγαινες σε αυτη την πρακτικη, σαν τι θα περιμενες δηλαδη να σε προσλαβουν?? Σαν γενικων καθηκοντων μηπως?
    Και επειδη ρωτας "Ως τί περίμενες ότι θα δοκίμαζαν τον εργασιακά άπειρο πτυχιούχο, ως διευθυντή;" σου ξαναλεω, καλη η ειρωνια αλλα αποδεικνυει μονο τη δικη σου ανεπαρκεια.Θα μπω στον κοπο να σου απαντησω για να μην πεις οτι το αποφευγω.Παρα πολλες αγγελιες αντι να ζητανε αμισθη πρακτικη ασκηση, απευθυνονται σε πτυχιουχους με τον προσδιορισμο junior που απλα ειναι χωρις προυπηρεσια και φυσικα ειναι εμμισθο ποστο, οχι τζαμπε δοκιμαστικη περιοδος.Ο τζαμπας πεθανε φιλε μου.

    Η κατακλειδα ειναι: ειναι ανηθικο να εκμεταλλευεσαι την κατασταση στην αγορα εργασιας για να βρισκεις αμισθο προσωπικο για τα γενικα καθηκοντα και μαλιστα να ζητας πτυχια και γλωσσες.
    Το πτυχιο δεν σημαινει οπως λες οτι μπορω να ανταπεξελθω 100%.Το πτυχιο σημαινει οτι εχω τις γενικες γνωσεις ετσι ωστε αν η εταιρια επενδυσει πανω μου, με εκπαιδευσει για ενα διαστημα, να μπορεσω μετα να ειμαι παραγωγικος.Δε γινεται μια εταιρια να εχει την απαιτηση το πανεπιστημιο να της τον δινει ετοιμο και να ξεδιαλεγει ποιον θελει σαν τις ντοματες απο το πανερι.Δεν ειναι αυτος ο σκοπος του πανεπιστημιου.Ειναι οι γενικοτερες γνωσεις πανω σε μια επιστημη.

    ReplyDelete
  16. @ nihardal

    Αν αυτός ο οργανισμός αυτό που κάνει είναι να παρέχει υπηρεσίες όπως η διοργάνωση π.χ. συνεδρίων ή ημερίδων για τα μέλη του, η έκδοση εντύπων ενημέρωσης του κλάδου με το π.χ. τί λέει ο τύπος και η διεξαγωγή σχετικής έρευνας, τότε θα ζητήσει ανθρώπους που μπορούν να κάνουν αυτές τις δουλειές. Το ότι δεν υπάρχουν πανεπιστημιακά προγράμματα που να περιέχουν τόσο εξειδικευμένα μαθήματα ή κατευθύνσεις, ώστε να απευθύνονται και στην ανάλογη κατηγορία πτυχιούχων δεν είναι πρόβλημα της εταιρείας. Η εταιρεία θα παράγει ό,τι νομίζει ότι θα αγοραστεί και θα προσλάβει το προσωπικό που θα μπορεί να ανταπεξέλθει. Το αν το πανεπιστήμιο βγάζει ή όχι τέτοιους πτυχιούχους είναι πρόβλημα του πανεπιστημίου και αυτών που το διοικούν.
    Αν εσένα οι παραπάνω υπηρεσίες σου φαίνονται δουλειές του ποδαριού, με γειά σου με χαρά σου. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα και καλά έκανες και σπούδασε μηχανικός Η/Υ. Υπάρχουν όμως πολλές εταιρείες που αυτή και άλλες παρόμοιες 'soft' δουλειές κάνουν. Αρα το να προσλαμβάνουν κάποιον για να βοηθά λίγο πολύ σε όλα στην αρχή είναι δοκιμή. Πολλές εταιρείες υπηρεσιών εφαρμόζουν 'rotation' στους νεοπροσληφθέντες τους πριν τους αναθέσουν συγκεκριμένη δουλειά διότι αν δεν ξέρουν το αντικείμενο της εταιρείας γενικά θα αποδίδουν πιθανώς λιγότερο στον πιο εξειδικευμένο ρόλο τους.

    Κατά τ'άλλα:
    -το τζάμπα προφανώς και δεν πέθανε, διότι αλλιώς οι διάφοροι δε θα πλήρωναν λεφτά να διαφημίζουν internships.
    -νομίζω ότι συμφώνησα ήδη μαζί σου ότι οι εργοδότες είναι κακοί άνθρωποι ('ανήθικοι' όπως τους λες) και γι'αυτό αναρωτήθηκα μήπως πρέπει να αναλάβει την απασχόληση όλων το κράτος (και ίσως να τους βάλει και φυλακή μαζί με τους υπόλοιπους κακούς και ανήθικους;)
    -Τέλος, πάλι δεν κατάλαβες τί σου είπα: γιατί εσύ νομίζεις ότι οι εταιρείες θεωρούν απαραίτητα ότι παραλαμβάνουν τους πτυχιούχους 'έτοιμους για δουλειά' από τα ελληνικά πανεπιστήμια;;; Αυτό ίσως να ισχύει σε ορισμένους τεχνολογικούς κλάδους και σχολές όπως οι μηχανικοί Η/Υ του ΕΜΠ (οι οποίοι θα εργαστούν ως τέτοιοι και οι οποίοι δεν νομίζω ότι αντιμετωπίζουν ούτε ανεργία ούτε τα 700 ευρώ). Δεν ισχύει όμως για όλους. Και ακόμα κι αν αυτό ίσχυε, με τόσους πτυχιούχους γιατί νομίζεις ότι μια εταιρεία θα επένδυε χρήματα για εκπαίδευση σε κάποιον με βάση μόνο και μόνο το πτυχίο του και όχι τη δοκιμαστική απασχόλησή του; Διότι αν ο πτυχιούχος είναι του 'άριστα', έχει καλώς. Αν είναι όμως του 5 και του 6 και δεδομένου του τρόπου με τον οποίο πολλά ελληνικά πανεπιστήμια λειτουργούν (δίνουμε εξετάσεις με 4 εβδομάδες μαθήματα κάθε 2ο χρόνο), ποιός εγγυάται στην εταιρεία ότι δε θα ρίξει τα χρήματά της σε τρύπιο πηγάδι;;;

    ReplyDelete
  17. I Sigekrimeni doyleia anaferete se thesi gia etairia poy asxolite me lobying i moy fenete? Sinithos doyleia stis Brykseles kai na exoyn sxesi me business politics plirononte adra, alla apaitoyn prosonta pera ton panepistimiakon dedomenon(poly kala comunication skills, enstikto poion politiko na plisiaseis ktlp ). Vevaia fantazomai den exw gnwseis lobying.

    O Nihardal exei dikio otan leei oti mono enas ploysios tha mporesei na apoktisei proypiresia se ayton ton tomea, kathos poios tha plirwnei tin sintirisi.

    Alla poia einai i fisi tis doyleias? An simvenei kati analogo se etairia ipologiston tha to theoroysa aparadekto. Omws den milame gia kathimerini doyleia. Nomizw kiolas

    ReplyDelete
  18. @ antoni

    Εγώ δε διαφωνώ ότι το να δουλεύει κανείς αμισθί χρειάζεται οικονομική υποστήριξη από την οικογένεια που μπορεί να είναι διαθέσιμη αλλά μπορεί και όχι. Αυτό που προσπαθώ να πω όμως είναι ότι εφόσον ζούμε σε μια κοινωνία όπου την απασχόληση των πολιτών δε την αναλαμβάνει αποκλειστικά το κράτος, ίσως πρέπει να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο όταν κράζουμε κατά της σύνδεσης των πανεπιστημιακών προγραμμάτων με τις ανάγκες της αγοράς. Διότι αν τα πανεπιστήμια παράγουν μόνο 'πτυχιούχους-επιστήμονες' που δεν ανταποκρίνονται σε ανάγκες όπως αυτές του οργανισμού που αναφέρθηκε, τότε ο κάθε τέτοιος οργανισμός απλά δε θα εμπιστεύεται την όποια πιστοποίηση γνώσεων προσφέρουν τα πανεπιστήμια. Κι αν δεν την εμπιστεύεται, τότε θα έχουμε αυτά τα φαινόμενα, διότι βεβαίως οι εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα, ώστε να έχουν υποχρέωση να απασχολούν και να εκπαιδεύουν. Και αν τέτοιοι και άλλοι οργανισμοί που παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες είναι αυτοί που δημιουργούν την περισσότερη απασχόληση, τότε βεβαίως το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο.

    ReplyDelete
  19. Den eipa oti ennoyses kati allo. Apla lew oti prosekste kala se poio tomea anaferete i sigekrimeni aggelia. Business politics in Brussels kai doyleia sto eyrwkoinovoylio, kai apaitei proipiresia sta media i se etairia business politics. Den einai doyleia gia proipiresia apofitoy. Zitane sigekrimena atoma gia , sinithos tetoia atoma exoyn sponsora i pane ekei gia na kanoyn kone. Den einai tixaia thesi oyte tixaia aggelia. kai den afora toys G700. An dw paromoia aggelia se kapoia grafeiaki thesi i gia mixaniko ipologistwn e tote nai irthe i ora na paroyme ta toyfekia(oxi oti den simvainei stin ellada).

    Kai fisika prepei na sindethei i agora me to panepistimio, ayto poy fovoynte merikoi omws einai oti tha iparksei omoiomorfia kai ta ptixia tha vgenoyn kata tin apaitisi toy ergodoti. Ayto poy den mporoyn na antilifthoyn einai oti den iparxei mono enas ergodotis kai tha dimioyrgithei mia poikilomorfia, alla panepistimia tha didskoyn foitites epagelmaties kai alla foitites ereynites. Analogos ton tomea enasxolisis toy kathe panepistimioy tha proselkyei kai ton analogo foititi.

    ReplyDelete
  20. Τα πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι επαγγελματικές σχολές.Δεν είναι ο ρόλος τους να προετοιμάζουν και να παράγουν επαγγελματίες.Η όποια σύνδεσή τους με την αγορά έχει να κάνει περισσότερο με τον εκσυγχρονισμό και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους και πολύ λιγότερο με τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς.Το πανεπιστήμιο διδάσκει μεθοδολογία παραγωγής και διαχείρησης ΓΝΩΣΗΣ.Το πιά από τη ΓΝΩΣΗ, από ποιούς και πως θα χρησιμοποιηθεί είναι αρμοδιότητα τη αγοράς και εξωπανεπιστημιακών εκπαιδευτικων οργανισμών.Εκει έχουν ρόλο οι επαγγελματικές οργανώσεις, τα επιμελητήρια,τα εταιρικά "πανεπιστήμια",κλπ,κλπ.Ενας απόφοιτος πανεπιστημίου ποτέ δεν είναι έτοιμος για δουλειά.Χρειάζεται επαγγελματική εκπαίδευση αλλα όχι από το πανεπιστήμιο.Σ'αυτή τη φάση επόμενο είναι να μην αμοίβεται ικανοποιτικά γιατί απλά συνεχίζει τις σπουδές του.

    ReplyDelete
  21. Το πανεπιστήμιο διδάσκει μεθοδολογία παραγωγής και διαχείρησης ΓΝΩΣΗΣ.

    ReplyDelete
  22. @ Parmenidis
    @ G700

    Dear Parmie and Thanassis

    I cannot agree more!!

    Universitas -> globally and ecumenically adopted organized and systematic knowledge.

    ReplyDelete
  23. @barones thatcher
    Για το "τι είναι πανεπιστήμιο" θα μπορούσαν να δοθούν εκατοντάδες ορισμοί και κανένας να μην ικανοποιεί όλους,ως συνήθως συμβαίνει με τους ορισμούς.Αν όμως,έτσι κατάλαβα,θεωρείς το πανεπιστήμιο, μόνο η κυρίως,θεματοφύλακα η ταξινομητή της οικουμενικής γνώσης,τότε επέτρεψέ μου να διαφωνήσω μαζί σου.

    ReplyDelete
  24. @ parmenidis

    Επίτρεψε μου να σε διορθώσω. Η προστακτική δεν παίρνει αύξηση οπότε είναι "επίτρεψέ μου" και όχι "επέτρεψέ μου".

    Επί της ουσίας, με το σχόλιο σου "Τα πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι επαγγελματικές σχολές.Δεν είναι ο ρόλος τους να προετοιμάζουν και να παράγουν επαγγελματίες.Η όποια σύνδεσή τους με την αγορά έχει να κάνει περισσότερο με τον εκσυγχρονισμό και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους και πολύ λιγότερο με τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς" είναι μία από τις (λίγες μάλλον) φορές που συμφωνώ απόλυτα!

    ReplyDelete
  25. Δεν είναι ΤΙ θεωρώ εγώ, είναι ο ορισμός της λέξης universitas: η οικουμενικότητα της, σε βάθος και εύρος, οργανωμένης και συστηματικής, υπάρχουσας και παραγόμενης, γνώσης, δηλαδή της επιστήμης [επίσταμαι -> γνωρίζω σε βάθος κατ αντιδιαστολή προς την "εμπειρία" και τη "τέχνη"].

    ReplyDelete
  26. @ nihardal

    Oρθότατα!!!

    Επίτρεψε, παράλαβε, παράδωσε κλπ

    Αλλο βαρβαρισμοί, σολοικισμοί και αγραμματωσύνη και ΑΛΛΟ η εξέλιξη, ευελιξία, προσαρμοστικότητα της γλώσσας [ΚΑΡΦΑΡΑ γιά το ατυχές, άκριτο και ανιστόρητο σχόλιο του Thanassis στο προηγούμενο post όπου μπερδεύει τον φάντη με το ρετσινόλαδο]

    ReplyDelete
  27. Mην απΗΥδίζεις Maggie μου και πάθεις και άλλο εγκεφαλικό τώρα που έρχονται εκλογές και σε χρειαζόμαστε.

    ReplyDelete
  28. @ Raveck

    What is the basic salary for a young graduate in Poland?

    Would you be able to satisfy basic needs with 700 euros? Would you be able to save money with a 700 euro salary?

    What is your situation in your country in terms of education, national insurance, the labour market and the demographics?

    ReplyDelete
  29. @ parmenidis

    Πιστεύεις ότι η Ολλανδία θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα case study προς μίμηση για την υπόλοιπη Ευρώπη?

    ReplyDelete
  30. Βράδυ της προηγούμενης Κυριακής. Ημουνα καθυστερημένος γιά δείπνο σε φιλικό σπίτι. Πήρα ταξί.

    Προς έκπληξή μου, ο οδηγός ήταν 20-22 ετών, ευγενέστατος και κεφάτος. Λέω "Μπράβο λεβεντιά μου. Είσαι νεαρός και δουλεύεις Κυριακάτικα και καλοκαιριάτικα."
    Απαντά "Σοβαρά το λέτε κύριε;", "Σοβαρότατα" αποκρίνομαι "Μα γιατί εκπλήσσεσαι;" ρωτώ.
    "Να" μου λέει "δουλεύω στο ταξί του πατέρα μου όταν έχω ελέυθερο χρόνο και όλοι οι συμφοιτητές μου, οι φίλοι μου και ο ξάδερφός μου με κοροϊδεύουνε 'ταρίφφα'".

    Ρωτώ "Ο ξάδερφός σου είναι πλούσιος;"
    "Οχι, αλλά είναι μοναχοπαίδι" αποκρίνεται "απλά πέθανε ο πατέρας του πρόπερσι και η μάνα του, που είναι δημόσιος υπάλληλος κι έχει το μισθό της, του δίνει τα 1000 ευρώ της σύνταξης και άλλα 20 κάθε μέρα."

    ΟΥΔΕΝ σχόλιο

    ReplyDelete
  31. @ parmenidis

    Είπες

    "Τα πανεπιστήμια ΔΕΝ είναι επαγγελματικές σχολές.Δεν είναι ο ρόλος τους να προετοιμάζουν και να παράγουν επαγγελματίες.Η όποια σύνδεσή τους με την αγορά έχει να κάνει περισσότερο με τον εκσυγχρονισμό και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους και πολύ λιγότερο με τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς.Το πανεπιστήμιο διδάσκει μεθοδολογία παραγωγής και διαχείρησης ΓΝΩΣΗΣ."

    Συμφωνούμε. Όμως θα ήθελα να τονίσω ότι όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης πρέπει να προωθούν την κριτική σκέψη, να διδάσκουν μεθοδολογία και διαχείριση γνώσης.

    Μάλιστα, οι κατώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης, ακόμα και τα πανεπιστήμια ως ένα μεγάλο βαθμό, πρέπει να προσφέρουν Γενική Παιδεία, η οποία όμως προσαρμόζεται και στη σύνθεση της κοινωνίας κάθε στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Εδώ η Ελλάδα πάει καλά, αλλά αδυνατεί να κάνει τη γενική παιδεία ελκυστική στους νέους/νέες, για να αποκτήσουν σταθερή επαφή με αυτή και να την καλλιεργήσουν εκτός επίσημων δομών εκπαίδευσης.

    Παράλληλα όμως με τη γενική παιδεία πρέπει το σύστημα να προσφέρει κάποια βασικά πρακτικά εργαλεία για τους νέους/νέες με τα οποία αυτοί κ αυτές θα εισαχθούν στην αγορά εργασίας.

    Παράδειγμα: Στο Αγγλικό σχολείο οι μαθητές της 1ης Λυκείου (10th grade) μαθαίνουν πώς να αξιολογούν τα προσόντα τους και τα ενδιαφέροντα τους, πώς να φτιάχνουν portfolios και βιογραφικά. Υποχρεούνται δε για 3 εβδομάδες της σχολικής περιόδου να εργαστούν, σε μορφή internship, σε κάποια εταιρία, γραφείο, μη κερδοσκοπική εταιρία, υπηρεσία κλπ. κλπ. Μαθαίνουν να κάνουν αιτήσεις, να γράφουν cover letters, να προετοιμάζονται για συνεντεύξεις, να αναζητούν εργοδότες και δουλειές. Ταυτόχρονα η διαδικασία αυτή φαίρνει κοντά την αγορά εργασίας με το εν δυνάμει ανθρώπινο δυναμικό. Προσωπικά γνωρίζω και περιπτώσεις που εξασφάλισαν δουλειά (χωρίς περαιτέρω πανεπιστημιακές σπουδές)μέσω αυτής της διαδικασίας. Ξέρω όμως και περιπτώσεις που εξασφάλισαν sponsorships και υποτροφίες για να σπουδάσουν, όταν οι γονείς δεν μπορούσαν να παρέχουν την ανάλογη οικονομική βοήθεια.

    Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα πανεπιστήμια, μέσω των δομών career planning κλπ.

    Σε άλλα συστήματα δε, όπως το διεθνές απολυτήριο λυκείου, οι μαθητές, παράλληλα με τα μαθήματα τους, καλούνται να γράψουν εργασίες και κάνουν έρευνα σε θέματα που αυτοί διαλέγουν - εδώ φεύγουμε μακρυά από τη μεθοδολογία της παπαγαλίας - κάνουν ειδικά μαθήματα πάνω στη θεωρία της γνώσης (theory of knowledge), εργαστήρι ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Δε σταματάνε εδώ βέβαια. Παράλληλα με τα μαθήματα οι μαθητές υποχρεούνται να συμπληρώσουν σε 2 χρόνια ένα minimum 150 ωρών εθελοντικής εργασίας, σχετικής με το περιβάλλον, θέματα κοινωνικής ευαισθησίας κλπ. κλπ.

    Το στοίχημα για την Ελλάδα και την Ευρώπη είναι πώς οι έννοιες διά βίου εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, γενική παιδεία - βασικό αγαθό, ποιοτικό και προσβάσιμο για όλους (ΠΡΟΣΟΧΗ, όχι απαραίτητα δωρεάν, αλλά cost effective για όλους) - δε θα παραμείνουν έννοιες, αλλά θα γίνουν πραγματικότητα. Και πώς παράλληλα η γενική παιδεία και οι εμπειρίες από την αγορά εργασίας και τον εθελοντισμό θα τους κινητοποιήσουν, θα τους ευαισθητοποιήσουν, και θα τους δώσουν εργαλεία και για να πατήσουν στα πόδια τους, αλλά και να ξεφύγουν από το σύνδρομο του "me, myself and I".

    Το AVV της Ολλανδίας έχει πάρει τους προβληματισμούς της γενιάς από ατομικό επίπεδο σε συλλογικό. Εύχομαι να αποτελέσουν ισχυρή ομάδα πίεσης για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

    ReplyDelete
  32. "Μάλιστα, οι κατώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης, ακόμα και τα πανεπιστήμια ως ένα μεγάλο βαθμό, πρέπει να προσφέρουν Γενική Παιδεία, η οποία όμως προσαρμόζεται και στη σύνθεση της κοινωνίας κάθε στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Εδώ η Ελλάδα πάει καλά, αλλά αδυνατεί να κάνει τη γενική παιδεία ελκυστική στους νέους/νέες, για να αποκτήσουν σταθερή επαφή με αυτή και να την καλλιεργήσουν εκτός επίσημων δομών εκπαίδευσης."

    Διόρθωση : Η Ελλάδα πάει καλά όσον αφορά μια ευρύτερη γκάμα γνώσης - επιφανειακής - σε σχέση με δομές εκπαίδευσης όπως η Αγγλική. Δεν παύει όμως αυτή η παιδεία να ταιριάζει περισσότερο σε μια κοινωνία του μέσου του προηγούμενου αιώνα (αναφορά στη βιομηχανική περίοδο και κοινωνία) και όχι στη σημερινή και μελλοντική κοινωνία.

    ReplyDelete
  33. @nihardal

    @barones thatcher

    Ευχαριστώ για τη διόρθωση.Αλλωστε από "ανορθογραφίες και ασυνταξίες"βρίθουν τα κείμενα όλων μας.
    Δέστε για παράδειγμα τη φράση της bar.thatcher "ο ορισμός της λέξης...".Αυτή η φράση είναι ΑΝΟΗΤΗ.Οι λέξεις δεν έχουν ορισμούς.Οι λέξεις έχουν μόνο νόημα.Ορίζεις λοιπόν το νόημα ως το πριεχόμενο της λέξης και όχι το κέλυφος του περιεχομένου.
    Τη γλώσσα τη σκοτώνει η αλαζονεία που οδηγεί στο λογιωτατισμό και όχι η αγραμματωσύνη.

    ReplyDelete
  34. @ parmenidis

    Πλανάσαι πλάνην οικτράν και μεγάλην

    Μπαμπινιώτης Β Εκδοση Γ Ανατύπωση σελίδα 1277

    ΟΡΙΣΜΟΣ = ακριβής και σαφής περιγραφή της σημασίας ή των σημασιών μιάς λέξης

    Αρεβουάρ (Βασιλειάδου)

    ReplyDelete
  35. @rat700

    Δεν προτείνω να μιμηθούμε την Ολλανδία αλλά να μελετήσουμε τη κοινωνία της.Το ερώτημα είναι: "πόσο πλουραρισμό μπορεί να αντέξει μια κοινωνία" πριν αρχίσει να ερωτοτροπεί με το φασισμό.Μήπως η ανοχή έχει φτάσει στα όριά της; Το πείραμα δηλ. του πολιτισμικού φιελευθερισμού της Ολλανδίας,όπου δοκιμάζεται η συνοχή των πολυπολιτισμικών κοινωνιών,έχει μέλλον η τελειώνει άδοξα αφήνοντάς μας ως δώρο το"αυγό του φιδιού".

    ReplyDelete
  36. @barones thatcher

    Οι λέξεις οι ίδιες ΔΕΝ ορίζονται. Ορίζεται μόνο το νόημά τους,το περιεχόμενό τους ,η σημασία τους.Προσπάθησε να καταλάβεις τη διαφορά.Αυτό λέει και ο ορισμός του Μπαμπινιώτη που παραθέτεις.Η φράση "ο ορισμός της λέξης UNIVERSITAS..."είναι ΑΝΟΗΤΗ(δηλ.χωρίς νόημα).

    ReplyDelete
  37. Είναι επιτρεπτό να πεις
    κατ οικονομίαν αντί του "ο ορισμός της (έννοιας της) λέξης τάδε", "ο ορισμός της λέξης τάδε"

    Τέλος, ένα εννοιολογικό λάθος δεν επηρεάζει την γλώσσα, ενώ ο (γραμματικός/συντακτικός) βαρβαρισμός την βιάζει.

    Σε κάθε περίπτωση, το εκ παραδρομής λάθος σου το σχολίασε άλλος. Ο δικός μου σχολιασμός στόχευε πρότερη ανάλυση του Εκπροσώπου περί γλωσσικού θέματος.

    ReplyDelete
  38. @ baroness

    [ΚΑΡΦΑΡΑ γιά το ατυχές, άκριτο και ανιστόρητο σχόλιο του Thanassis στο προηγούμενο post όπου μπερδεύει τον φάντη με το ρετσινόλαδο]

    δεν γράφει μόνο ο Θανάσης στο blog please... άλλος ήταν ο admin που το έγραψε εκείνη τη στιγμή.
    you will never know who exactly dear lady , αλλά όποιος γουστάρει γλωσσικό debate μπορεί να επιστρέψει πίσω 2 posts στο B5 Aktuell και να λάβει μέρος. G700 will be there to bring it on.

    ReplyDelete
  39. σε κάθε περίπτωση, αν συνεχιστεί το γλωσσικό debate εδώ από οποιονδήποτε φίλο blogger θα αναγκαστούμε να το κάνουμε moderate.

    Υπάρχει ολόκληρη η θέση της G700 για τη γλώσσα καταγεγραμμένη σε σχόλιο στο post B5 Aktuell κλπ κλπ. Σχολιάστε εκεί για την οικονομία και το fair play της συζήτησης PLEEZ.

    ReplyDelete
  40. @ parmenidis

    Για να αντέξει ο πλουραλισμός στην κοινωνία πρέπει να υπάρξει και πλουραλισμός στα εργαλεία για την ανέλιξη της. Αν θεωρήσουμε την κοινωνία πολυσύνθετη γεννεακά, φυλετικά, οικονομικά κλπ. τότε ίσως πρέπει να στηρίξουμε εργαλεία που τονίζουν και διευκολύνουν τη διαφορετικότητα.

    ReplyDelete
  41. G700


    Μπα;;;

    Θάχουμε και λογοκρίσία τώρα;;

    Είσαι απράδεκτος μάγγα. Να χαρώ τον φιλελευθερισμό σου!!

    ReplyDelete
  42. @anonymous

    Σε αυτήν την ατελή έκδοση της "πραγματικότητας" το όριο της ελευθερίας σου σταματάει εκεί που ξεκινάει το όριο της ελευθερίας του πλησίον σου.

    Σε κάθε περίπτωση, αν αδυνατείς να ορίσεις και να καθορίσεις σαφώς τα όρια της ελευθερίας σου και κατ΄ επέκταση να συνειδητοποιήσεις και αυτά των πλησίων σου, πάσχεις από έλλειψη αυτογνωσίας.

    Η έλλειψη αυτογνωσίας οδηγεί σε μη ελεγχόμενες από το "συνειδητό" σου πράξεις. Η αίσθηση της ελευθερίας σου είναι τώρα μια "ψευδαίσθηση", μια παραμορφωμένη εικόνα, έννοια, λέξη, όπως θέλεις πές το, που παράγει μέσα στο μυαλό σου το Matrix.

    Στην ψευδαίσθηση που βιώνεις στο τώρα, ούτε ελεύθερος είσαι, αλλά πολύ περισσότερο ούτε και φιλελεύθερος.

    Φιλελεύθερος--> Φίλος της ελευθερίας

    It’s funny some times how deep the rabbit hole goes... χε,χε

    ReplyDelete
  43. Nα σας πω επ αυτού. Λογοκρισία βέβαια δεν έχει πιά θέση ούτε στη Ζambia αλλά μακάρι να υπήρχε moderation για να εξασφαλιζεται μια συνοχη στη συζητηση.

    Το πρόβλημα εδω είναι ότι τα ποστ δεν εστιάζουν θεματικά, αλλά και όταν ετσιάζουν, η κουβέντα αρχίζει απο τη Πόλη και τελειώνει ούτε καν στη Βενετιά αλλά στο Κειπ Τάουν. Δηλαδή η κουβέντα είναι χαοτική.

    Επίσης, ενώ είναι θεμιτό και λογικό να ανακοινώνεται μια επικειμενη δημοσιοποιηση στο Τυπο, είναι παράλογο αυτες οι ανακοινωσεις να αποτελουν και ποστ. Οποτε αρχίζει ο καθενας και λέει το μακρύ και το κοντό του.

    Το καλο, πάντως, εδω μεσα και ο λογος της επιτυχίας του μπλογκ απορρέει από το γεγονος ότι ο καθένας λέει ό,τι θέλει και εκτονώνενται. Αλλωστε, αφου ουδείς ξέρει αν οι g700 είναι ένας η δέκα χιλιάδες και αφού οι ίδιοι αποφεύγουν επιμελώς να το προσδιορίσουν και τέλος, δεδομένου οτι δεν υπάρχει κάποια εστω και στοιχειώδης οργανωση, με καταστατικό, μέλη, κλπ κλπ, τα περί "θέσεων των g700" και άλλες μεγαλοστομίες πέφτουν στο κενό.

    Δηλαδή, με όλο το σεβασμό, το ποιά είναι η θέση του μπλογκ στο γλωσσικό, για παράδειγμα, είναι άνευ σημασίας.

    ReplyDelete
  44. Οι G700 είναι ολόκληρη η γενιά μας με πτυχία ή χωρίς πτυχία, με μεγάλες προσδοκίες και περιορισμένες δυνατότητες ανέλιξης, αποκομμένοι από και ζητώντας συμμετοχή στην κοινωνία των πολιτών. Πόσο πιο συγκεκριμένα θέλετε να προσδιοριστούν οι G700? Οι θέσεις της G700 είναι θέσεις της κοινωνίας και δε χρειάζονται καταστατικά. Αυτά μας λείπουν τώρα? Αν η κοινωνία έχει αντιφάσεις στις απόψεις της τότε αυτές θα φανούν και στις δομές έκφρασης αυτών. Το χαοτικό στοιχείο τι πειράζει? Αν αυτό μπορεί και διευκολύνει ανθρώπους να εκφραστούνε, τότε αυτό είναι θεμιτό. Πρόγραμμα, κανόνες και ιεραρχίες ακολουθούν κόμματα και συγκεκριμένα συμφέροντα. Το παράδειγμα της Ολλανδίας, όπου κανόνες και δομές έχουν πάρει μορφή, είναι ενδιαφέρον, σε μια χώρα βέβαια που η δυνατότητα δημιουργίας κοινωνικού εταίρου δεν περνάει μέσα από τη χούντα της ΓΣΕΕ.

    ReplyDelete
  45. @ g700

    Γράφεις
    "σε κάθε περίπτωση, αν συνεχιστεί το γλωσσικό debate εδώ από οποιονδήποτε φίλο blogger θα αναγκαστούμε να το κάνουμε moderate."

    Παίδαρε, μήπως εννοείς to censor (λογοκρίνω) και μήπως έχεις μπερδέψει censorship με moderation;

    Εκφράσου λεβεντιά μου να καταλάβουμε κι εμείς κομματάκι.

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. Η γλωσσική συζήτηση δεν είπαμε να σταματήσει. Παρακαλέσαμε να συνεχιστεί στο προηγούμενο post όπου έχει γίνει και η πρόκληση από πλευράς γεωργίας βασιλειάδου.

    Μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακούσει επιχειρήματα παρά ειρωνείες.

    ReplyDelete
  48. to 3analew...na kanoume ena diko mas sindikato pou den 8a anikei se koma...mporei h g700 na parei protovoulia?

    ReplyDelete