Sunday, June 10, 2007

Β5: Europa Report: Η γενιά των 700 ευρώ στην Ελλάδα

Στις 15:30 ώρα Ελλάδος , στο 5ο πρόγραμμα της βαυαρικής ραδιοφωνίας, Β5-Aktuell, στην εκπομπή Europa Report, μπορείτε να ακούσετε την εκπομπή της Αλκυώνης Καραμονόλη για τη γενιά των 700 ευρώ στην Ελλάδα . Καλή ακρόαση.

27 comments:

  1. Είμαι ο Μιχάλης από ένα προάστιο της θεσσαλονίκης. Είμαι μόλις 14 χρονών και προσπαθώ να χτίσω μέσω των γνώσεων μου ένα μέλλον που θα μου αποφέρει οικονομική άνεση και μία αξιοπρεπή κατοικήση έχωντας μέχρι στιγμής γνώσεις Αγγλικών, Γερμανικών και πληροφορικής καθώς και στο σχολείο έχω μέσο όρο 19 & 1/13, ενώ σκοπεύω να διερευνηθώ και σε άλλους τομείς. Δυστηχώς όμως έχω αποθαρυνθεί εντελώς για το αν οι γνώσεις μου στο προσεχές μέλλον θα έχουν αναγνώριση ή έστω κάποια αξία. Έχω καταντήσει αγχώδεις και δεν μπορώ να σκεφτώ τι κίνηση θα πρέπει να κάνω ώστε να επιτύγχω μία καλοπληρωμένη δουλειά ώστε να μπορώ να συντηριθώ. Είναι ανήκουστο το ότι οδεύουμε όχι μονο να μην μπορούμε να καλύψουμε επαρκώς τις καταναλοτικές μας ανάγκες αλλά επίσης να μην μπορούμε να επιβιώσουμε λόγω της ανεξήγητης ανόδου των τιμών΄γενικά όλων των ειδών. Πιστεύω ότι μοναδική σωτήρια λύση είναι η μετανάστευση σε κάποιο κράτος της Ευρωπαίκής Ένωσης που σίγουρα θα μου εξασφαλίσει καλύτερο βιωτικό επίπεδο. Δυστηχώς, είναι αναπόφευκτη η μελλοντική εγκατάλειψη της πατρίδας μου μετά τις σπουδές μου, αλλά όπως έχει καταντήσει δεν με νοιάζει καθόλου, μου φαίνεται ότι θα χαρώ να την εγκαταλείψω καθώς τα όνειρα μου τότε θα μπορούν να πραγματοποιηθούν.

    ReplyDelete
  2. @ μιχάλης
    Αν μπορείς, φύγε και για τις σπουδές σου. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, την ώρα σου θα χάσεις σπουδάζοντας στην Ελλάδα (για να μην πω και κανα-δυό εξάμηνα μαθημάτων που θα τα δώσεις εξετάσεις χωρίς να τα έχεις διδαχθεί).

    ReplyDelete
  3. Αντωνης ΠολιτακηςJune 10, 2007 at 5:18 PM

    Ααααααααααα, δεν μπορώ ηττοπάθειες. Μια χαρα θα γίνει η Ελλαδουλα, μην τα παρατάμε εμείς οι νέοι.

    Πάντως Μιχάλη όταν έρθει η ώρα σου για σπουδές φύγε εξωτερικό.Όχι μονο για τους λόγους που λέει ο ανώνυμος αλλά κυριώς για να γνωρίσεις μια διαφορετική κουλτούρα και τρόπους δόμησης της κοινωνίας.

    ReplyDelete
  4. @μιχάλης

    Μιχάλη, λάθος μηνύματα παίρνεις αν πιστεύεις ότι στα 14 χρόνια σου έχεις την πολυτέλεια να είσαι αποθαρρυμένος και απογοητευμένος.

    Μην ακούς τις ανοησίες. Πάντα η ηττοπάθεια και η παραίτηση από τη μάχη ήταν η εύκολη επιλογή. Παλιότερα υπήρχε η γενιά των «2500 δραχμών» και η πείνα ήταν μεγαλύτερη. Παρόλα αυτά, όποιος προσπάθησε, τα κατάφερε να φτιάξει τη ζωή του – άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο.
    Συνέχισε την πορεία σου και θα φθάσεις εκεί που θέλεις. Μόνο να αποφεύγεις τις «κακές παρέες» που κουβαλάνε τη μόνιμη απαισιοδοξία και αποφεύγουν τη μάχη.

    ReplyDelete
  5. Μιχάλη μη σε πιάνει απογοήτευση. may the force be with you...

    ReplyDelete
  6. @Μιχάλης

    Είσαι ακόμα πολύ μικρός για να έχεις τέτοιες ανησυχίες. Απλά και μικρά βήματα χρειάζεται να κάνεις. Έχεις ήδη περισσότερα εφόδια από ότι είχα εγώ στα 18 μου. Και αν και πριν 10 χρόνια ανήκα στην γενιά των 120000 δραχμών (τότε τόσα ήταν ο βασικός) σήμερα είμαι σε πολύ καλύτερη θέση, απλά γιατί δεν φοβήθηκα να κάνω αλλαγές στην ζωή μου παίρνοντας ρίσκα.

    Τίποτα δεν είναι σίγουρο, και το μόνο που δεν πρέπει να θεωρήσεις ποτέ σου ως σίγουρο είναι ότι κάποιος θα σου παρέχει ότι χρειάζεσαι χωρίς δική σου προσπάθεια. Πρέπει να το διεκδικήσεις με την εργασία σου και με την αξία σου. Αν το κάνεις, δεν θα έχεις πρόβλημα.

    ReplyDelete
  7. κρότον ηχηθείςJune 11, 2007 at 12:57 AM

    Όποιος ζητάει τη γνώση ποτέ δε χάνει, άλλωστε η περιπέτεια της ζωής τελειώνει μαζί της. Όπου κι αν πας, με ό,τι κι αν καταπιαστείς, βάλε στόχους. Πέτα τα ασήμαντα και τα δευτερεύοντα. Να είσαι νηφάλιος. Μη μεμψιμοιρείς. Έχε στο μυαλό σου ότι η "οικονομική άνεση" δεν είναι πανάκεια, ας είναι μόνο ένας από τους στόχους σου. Διάβαζε και παίζε, η ζωή είναι δική σου. Μάθε καλά τη γλώσσα, είναι το πρώτο εργαλείο. Προχώρα.

    ReplyDelete
  8. Γεωργία ΒασιλειάδουJune 11, 2007 at 1:49 AM

    Μετά συμπαθήσεως και άνευ παρεξήγησης (Ωραία των Αθηνών, circa 1954), αν οι μαθητές του 19 γράφουν τα ελληνικά που διάβασα, τότε είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι σε 10 χρόνια η επίσημη γλώσσα του έθνους θα είναι η νοηματική!

    Μιχάλη από την Θεσσαλονίκη θα σου πω με αγάπη αυτό που δεν σούπαν οι άλλοι διότι είναι λαϊκιστές. Τα ελληνικά σου καλό μου παιδί δεν είναι καλά. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια γιά να γίνουν στοιχειωδώς ανεκτά.

    ReplyDelete
  9. @ γεωργια βασιλειάδου

    μετα συμπαθήσεως και άνευ παρεξηγήσης είσαι κομπλεκσικός
    αλλα σε αντίθεση με το Μιχάλη που
    έχει το χρονο μπροστά του να βελτιώσει οτι ατέλειες κι αν έχει για σένα είναι πολύ αργά..

    ReplyDelete
  10. Παιδιά μην μαλώνετε!
    Εσύ κυρία Γεωργία Βασιλειάδου μπορεί να νοιάζεσαι δικαίως και διακαώς για την γλώσσα, αλλά μην ξεχνάς τον λόγο της ύπαρξής της που είναι η επικοινωνία. Μην κόβεις την επικοινωνία λοιπόν και πες και κανέναν υποστηρικτικό λόγο στο παλικαράκι που νοιάζεται πρωτίστως για το μέλλον και την ζωή...
    Μιχάλη δεν μας είπες για τα όνειρά σου που είναι τα πιό σημαντικά στην κουβέντα μας! Περιμένω...

    ReplyDelete
  11. Θάνατος στους φασίστες ψευτοδιανοούμενους
    Θάνατος στους δήθεν, στους αστίζοντες της Νέας Υόρκης

    Ανδρέα ζεις εσύ μας οδηγείς

    ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο

    Πρώτα απόλα ο άνθρωπος

    ReplyDelete
  12. @ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    παρασύρεσαι ΜΑΝ....μάθε να συζητάς!!

    ReplyDelete
  13. re paidia, h georgia (12:49) exei ena point. An ma8htes tou 19 grafoun esti, pou pame? Oxi oti ftaiei to paidi...

    ReplyDelete
  14. Εδώ ΛιλιπούποληJune 11, 2007 at 3:48 PM

    @anonymous & γεωργία βασιλειάδου

    Συγγνώμη, 14 χρονών είναι ο άνθρωπος και γράφει πολύ καλύτερα από άλλους κι άλλους σε αυτό το blog που υποτίθεται ότι έχουν και πανεπιστημιακή μόρφωση.
    Κατά τ'άλλα, σε αυτό το blog συμφωνούμε ότι πρέπει να δίνεται τόπος στα νιάτα....

    ReplyDelete
  15. Και τα ζώα επικοινωνούν. Η γλώσα είναι η σκέψη σας.

    ReplyDelete
  16. Αντωνης ΠολιτακηςJune 11, 2007 at 4:47 PM

    Χαλαρώστε με την ορθογραφία ρε τυπολάτρες. Εντάξει καλό είναι να μπορείς να γράφεις σωστά αλλα μερικοί απο εμάς δεν το έχουμε το άθλημα. Κατηγόρησε ποτέ κανείς μας κανένα απο την θεωριτική οτι δεν καταλαβαίνει απο μαθηματικά ή φυσική. Σημασία έχει τι εννοείς ή αν το έγραψες σωστά? Δηλαδή αν ο Einstein ήταν ανορθόγραφος(που νομίζω ήταν) θα έπρεπε να τον στήσουμε στον τοίχο?

    @Λιλιπούπολη
    Εννοείτε, έχει όλο το χρόνο να κάνει λάθη και να τα διορθώση. Και αν είναι τυχερός και αρχίσουν οι μεταρυθμίσης έγκαιρα μπορεί στα παραγωγικά του χρόνια να έχει περισότερες ευκαιρίες απο τους τώρα 30αρηδες.

    ReplyDelete
  17. Μιχάλη περνά το κείμενο σου από word να σου διορθώνονται τα λάθη.
    Αντώνη Πολιτάκη (ετοιμάσου να σε καρφώσω) επίσης ένα word και σε εσένα δε θα ήτανε και άσχημο μιας και κάνεις εξίσου πολλά (με το συμπάθιο). Με τις κοκκινίλες που βγάζει ο ορθογράφος θα έχετε και τη δυνατότητα να βλέπετε που κάνετε λάθη και να τα διορθώνετε...

    Για να μη θεωρηθεί ότι κάνω τον έξυπνο σας πληροφορώ ότι και εγώ το περνάω από ένα word καλού κακού.

    ReplyDelete
  18. Γεωργία ΒασιλειάδουJune 11, 2007 at 6:49 PM

    @ Αντωνης Πολιτακης

    Γράφεις:
    "Χαλαρώστε με την ορθογραφία ρε τυπολάτρες. Εντάξει καλό είναι να μπορείς να γράφεις σωστά αλλα μερικοί απο εμάς δεν το έχουμε το άθλημα. Κατηγόρησε ποτέ κανείς μας κανένα απο την θεωριτική οτι δεν καταλαβαίνει απο μαθηματικά ή φυσική. Σημασία έχει τι εννοείς ή αν το έγραψες σωστά? Δηλαδή αν ο Einstein ήταν ανορθόγραφος(που νομίζω ήταν) θα έπρεπε να τον στήσουμε στον τοίχο?"

    Μήπως έχεις την εντύπωση ότι ξέρεις μαθηματικά;
    Και μάθε και κάτι άλλο που είναι κοινό μυστικό. Οι άριστοι των αρίστων στα μαθηματικά είναι ιστορικά οι καλύτεροι ορθογράφοι. Ομως εδω δεν μιλάγαμε μόνο γιά ορθογραφία, αλλά κυρίως γιά γραμματικές και συντακτικές κοτσάνες.

    Τους βερμπαλισμούς και τις σοφιστείες να τους περιορίζεις όπου σηκώνει.

    Τι σχέση έχει ωρε η τυπολατρεία με το σεβασμό της γλώσσας;

    Και άκου δω. Οποιος δεν μιλάει η δεν γράφει σωστά ελληνικά ΔΕΝ είναι Ελληνας κατά Ισοκράτην. Αντιστρόφως, ένα Αλβανάκι που γνωρίζει ιστορία και γλώσσα των Ελλήνων είναι 100% Ελληνας.

    ReplyDelete
  19. Antonios PolitakisJune 11, 2007 at 7:47 PM

    @g.t.
    Den exw tin elliniki ekdosi toy office kai kathos den einai kai original den mporw na katevasw to elliniko leksiko. Den iparxei provlima tis ateleies moy tis kserw. kapoioi alloi na koitaksoyn na diorthosoun tis dikes toys ateleies(den ennow esena g.t.)

    ReplyDelete
  20. @ antonis politakis
    Πρέπει να είσαι σπουδαγμένος. Φαίνεται από το αγγλικό σου.
    Αν δεν μάθεις να ξεχωρίζεις τη Δημοκρατία από τη Δειμοκρατία, το ίδιο κάνει.

    ReplyDelete
  21. η γλώσσα είναι η βαριά πολιτιστική μας κληρονομιά και θα πρέπει να την προστατέψουμε σαν κόρη οφθαλμού.
    Σίγουρα η προστασία της δε γίνετε με προσωπικές κόντρες και επιθέσεις.
    Θα ήταν πάρα πολύ ωραίο όλοι να ομιλούμε και να γράφουμε σωστά αλλά ακόμα πιο ωραίο και εξίσου σημαντικό με την τέλεια ορθογραφία και την συντακτική αρτιότητα είναι και η ποιότητα του ΛΟΓΟΥ μας.
    Η ποιότητα του ΛΟΓΟΥ -εσωτερικού και εξωτερικού- είναι αυτή που διαμορφώνει και την ποιότητα των ανθρώπων και της κοινωνίας μας.

    @γεωργία βασιλειάδου
    ζητώ συγνώμη για τον χαρακτηρισμό κομπλεξικός... απλά και ταπεινά.

    ReplyDelete
  22. κρότον ηχηθείςJune 12, 2007 at 12:48 AM

    @ εδώ Λιλιπούπολη
    Γράφεις:
    ".....που υποτίθεται ότι έχουν και πανεπιστημιακή μόρφωση".
    Είπες την πικρή αλήθεια.

    Παροτρύνω λοιπόν τους Μιχάληδες να αρχίσουν από την "ονομάτων επίσκεψη", αν θέλουν έρμα ποιότητας στα πτυχία τους.

    Εμείς, φίλε λιλιπουπολίτη, ας αντιστεκόμαστε ως δυστροπόπυγγες στην επέλαση των αγράμματων, χάριν της ιστορίας μας και του μέλλοντος των νέων.

    @ Γεωργία Βασιλειάδου
    Βλέπω ότι έχεις "απηυδήσει". Συμφωνώ!

    ReplyDelete
  23. Αστίζων του ManhattanJune 12, 2007 at 1:37 AM

    Η Ελληνική δεν είναι μόνο πολιτιστική κληρονομιά των Ελλήνων. Ο μακαρίτης Ξενοφών Ζολώτας, που διέθετε βαθειά καλλιέργεια, εκφώνησε κάποτε δύο λόγους, ένα στην Αγγλική, τον άλλο στην Γαλλική, στις ΗΠΑ και στο Παρίσι, αντίστοιχα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά λέξεις με ελληνική ρίζα/προέλευση (αμφότεροι παρουσιάζονται στην Βικι).
    Σκοπός του ήταν να καταδείξει την παγκοσμιότητα της γλώσσας μας, τουλάχιστον στο χώρο της οργανωμένης/συστηματικής γνώσης, δηλαδή των επιστημών.

    Παρατηρούμε, σήμερα, ξένους που επιχειρούν την ανάδειξη της Ελληνικής ως οικουμενικού επικοινωνιακού εργαλείου στην εικονική πραγματικότητα και όχι μόνο. Η τιμή γιά μας είναι μεγάλη και οι ευθύνες τεράστιες.

    Δυστυχώς, κληρονομήσαμε μιά τραγική κατάσταση. Ακόμα και στην δεκαετία 60 και 70, οι Ελληνες έγραφαν στην καθαρεύουσα, μίλαγαν την κοινή και διάβαζαν στις εφημερίδες και την λογοτεχνία ένα μίγμα των προηγουμένων. Η σύγχιση ήταν αναπόφευκτη.

    Αν, στις αρχές του 20ού αιώνα, μιλούσες στην Δημοτική σε θεωρούσαν κομμουνιστή και όμως ο υπουργός Παιδείας που την επισημοποίησε στην δεκαετία του 1970 ήταν συντηρητικός, ο Γεώργιος Ράλλης.

    Προέκυψε, λοιπόν, μιά "νέα" γλώσσα πού ήταν σαφώς φτωχότερη (αφού δεν είχε υποστεί την τριβή της χρήσης στο χρόνο) από τη καθαρεύουσα και την αρχαία. Κοντολογίς, η Ελλάδα βίωσε και την λαίλαπα της απόλυτης αγραμματωσύνης και αμάθειας του ΠΑΣΟΚ, έτσι ώστε, σήμερα, η ψεύτικη γλώσσα πούχαν βάλει στο στόμα της Βασιλειάδου ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Νίκος Τσιφόρος με τα σαρδαμ και τις αρλούμπες, γιά να γελάει ο κόσμος, έχει γίνει πιά η επίσημη ομιλούμενη.

    Ο καθένας, λοιπόν, πρέπει να αναλογισθεί τις ευθύνες του.

    ReplyDelete
  24. @ Μιχάλης
    @ Γεωργία Βασιλειάδου
    @ Αnonymous
    @ Anima
    @ Moumos
    @ Αστίζων του Μανχάταν

    Αν και το «γλωσσικό» δε βρίσκεται –μέχρι σήμερα- στην ατζέντα της G700, η συζήτηση που έχει ανοίξει με τις παρατηρήσεις σε αυτό το post είναι μια καλή αφορμή να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους γύρω από τη χρήση της ελληνικής στη μετανεωτερική εποχή και τη σχέση των νέων με τη γλώσσα τους. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: οι απόψεις της Γεωργίας Βασιλειάδου και του Αστίζωντος του Μανχάταν γύρω από τη γλώσσα και τη χρήση της από τη νεολαία είναι κατά τη γνώμη μας α) συντηρητικές (πολιτικά) και β) αντι-επιστημονικές (γλωσσολογικά).

    Εξηγούμαστε:

    1) η αξιολόγηση των ελληνικών ως μιας ανώτερης μορφής γλώσσας που δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα από τους «ανεπαρκείς» και «απαίδευτους» νέους χρήστες της δε στηρίζεται μόνο σε ένα εσφαλμένο γλωσσολογικό και παιδαγωγικό σκεπτικό, αλλά συνδέεται άμεσα με το μύθο της ανώτερης, περιούσιας γλώσσας και κατ’ επέκταση του ανώτερου, περιούσιου λαού. Πρόκειται για ένα ευρύτερο κοινωνικό σκεπτικό, το οποίο τροφοδοτεί μεταξύ άλλων τη ξενοφοβία, το ρατσισμό, τη μη ανοχή, και κρατά τη νεοελληνική γλωσσική εκπαίδευση των αρχών του 21ου αιώνα όμηρο ενός κοινωνικά επιζήμιου φαντασιακού.

    2) Είναι ευρέως γνωστό και γλωσσολογικά τεκμηριωμένο ότι τα «σημερινά λάθη είναι τα αυριανά σωστά». Αυτή είναι άλλωστε η εξελικτική πορεία κάθε γλώσσας που λειτουργεί ως ζωντανός οργανισμός, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι όλα τα λάθη βρίσκουν τελικά τη θέση τους στη μελλοντική επίσημη εκδοχή μιας γλώσσας. Οι γνωστές Ιερεμιάδες που ολοφύρονται κατά καιρούς για τον «ξεπεσμό» της ελληνικής γλώσσας θα έπρεπε να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους πριν μιλήσουν ότι τα «σωστά» που υπερασπίζονται σήμερα αποτελούν σε μεγάλο βαθμό «λάθη» παλιότερων ιστορικών περιόδων (βλ. ελληνιστική περίοδος κλπ). Δεν πιστεύουμε λοιπόν ότι αυτό οδήγησε στην εξαφάνιση της ελληνικής…

    3) Συνεπώς οι οδυρμοί για «τη γλώσσα που χάνεται» δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο, απλά πιστοποιούν ότι ο βαθύς εκδημοκρατισμός που έφερε στην ελληνική κοινωνία η εδραίωση της δημοτικής ακόμη δεν έχει χωνευτεί από όλους εκείνους που είχαν εκπαιδευτεί από τα σπίτια και τα σχολεία της εποχής να είναι οι αποκλειστικοί κάτοχοι της επίσημης γλώσσας, άρα και της εξουσίας στον τόπο.

    4) Τέλος, θα έπρεπε να θυμούνται όσοι συμμετέχουν σε αυτό το blog ότι η g700 εκφράζει τα συμφέροντα και τους προβληματισμούς της νέας γενιάς των Ελλήνων και Ελληνίδων στη νέα πλανητική εποχή, ήτοι σε μια μετανεωτερική εποχή όπου κυριαρχούν τα υπερ-εθνικά μορφώματα στο πλαίσιο μιας παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Η γλωσσική ποικιλομορφία, η εργαλειακή χρήση της γλώσσας και η αντίθεση στη γλωσσική ομοιογένεια της μίας, επίσημης γλώσσας θα αποτελούν από δω και μπρος όλο και πιο συχνά φαινόμενα. Κι αυτή είναι μια πραγματικότητα με την οποία θα πρέπει να συμφιλιωθούμε χωρίς να προβαίνουμε σε κοινωνικά, ιστορικά και γλωσσολογικά άτοπες αξιολογήσεις.

    ReplyDelete
  25. Ανδρέα ζις αισί μας ωδιγής

    Mου θιμησαις αινα πεδί που με ροτησαι αν ικωνοκλάστις ίνε αυτός που κ- - νει στις ικόνες.

    Αt a minimum you are deluding yourself

    ReplyDelete
  26. Όταν κάποτε στις ειδήσεις αναφέρθηκε ότι κάποιος σιωνιστής σκότωσε κάποιον, ο ανεψιός μου ρώτησε αυθόρμητα : ντε λόγκι;
    Φαίνεται δεν είχε εμπεδώσει ακόμη τη δημοτική του πασοκ και της νδ.

    ReplyDelete
  27. Αγαπητέ g700 διάβασα με προσοχή το κείμενο σου όπου τεκμηριώνεις και απενοχοποιείς τον εξελικτικό κατήφορο της γλώσσας...Ίσως τώρα η γλώσσα να φαίνεται σαν ένα δέντρο που μεταφυτεύτηκε σε ξένο περιβάλλον και που έχασε τη λάμψη του αλλά όμως δουλεύει τις νέες του ρίζες και την προσαρμογή του. Όπως παραδεχόμαστε όλοι μας είναι ένας ζωντανός οργανισμός που τελικά θα αποφασίσει μόνος του για την τύχη και την ανθοφορία του... Ας είμαστε όμως προετοιμασμένοι για τις αλλαγές που συμβαίνουν και θα συμβούν αφού είμαστε μέρος των εξελικτικών ζυμώσεων! Και για να επανέλθουμε στη βασική θεματολογία της σελίδας σου, εσύ αγαπητέ ας είσαι έτοιμος να μετονομαστείς ίσως σε...g400.

    ReplyDelete