Στις 25 Ιουλίου 2008 υπογράψαμε τη Διακήρυξη της Ομάδας Πρωτοβουλίας για τη Ριζική Αλλαγή του πολιτικού σκηνικού. Υπογράψαμε διότι, όπως και οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες, αναζητάμε διέξοδο από την παρατεταμένη περίοδο μεταολυμπιακής κατάθλιψης στην οποία έχουμε υποπέσει ως χώρα, πρωτίστως λόγω της αδυναμίας του πολιτικού μας συστήματος (κόμματα, αυτοδιοίκηση, συνδικάτα) να υπερβεί το μεταπολιτευτικό status quo, και να ανοίξει μια νέα σελίδα δημιουργίας για την ελληνική οικονομία και κοινωνία στις αρχές του 21ου αιώνα.
Η υπογραφή μας αποτελεί πράξη έμπρακτης στήριξης των ανανεωτικών ζυμώσεων που λαμβάνουν χώρα στην κοινωνία των πολιτών καθώς επίσης και επιλογή ενεργής συμμετοχής στον προβληματισμό που αναπτύσσεται όλο και πιο έντονα τώρα τελευταία σχετικά με το μέλλον του πολιτικού μας συστήματος. Σε καμία περίπτωση όμως δε συνιστά συγκατάθεση στη δημιουργία νέου πολιτικού φορέα.
Κατά την άποψή μας οι συνθήκες σήμερα δεν επιβάλλουν τη δημιουργία νέων κομμάτων ως πρώτη προτεραιότητα. Κόμματα έχουμε και μάλιστα πολλά, το καθένα με τη δική του αξιόλογη ιστορία και βαθιές ρίζες σε ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας.
Αυτό που δεν υπάρχει ή έστω δεν είναι ακόμα διακριτό, παρά την εκτεταμένη κοινωνική δυσαρέσκεια και την έντονη κριτική που ασκείται απ’ όλους, είναι μια αποφασισμένη ευρεία κοινωνική πλειοψηφία οργανωμένη στην κοινωνία των πολιτών, όπως συνέβη για παράδειγμα στις ΗΠΑ με το κίνημα των netroots και τις προοδευτικές κινήσεις πολιτών, που να πιέζει με επιμονή για την υπέρβαση του μεταπολιτευτικού πολιτικού σκηνικού διατυπώνοντας συγκεκριμένες προοδευτικές προτάσεις και ιδέες. Να απαιτεί για παράδειγμα αλλαγή μοντέλου ασφάλισης κι όχι ρεκτιφιέ και μπάλωμα του προηγούμενου. Να επιδιώκει μια ευρεία αναδιανομή ευκαιριών και πόρων υπέρ των νέων και των γυναικών. Να θέλει δικαιοσύνη, όχι να κυνήγα χάρες. Να απαιτεί μια επανάσταση στην ενέργεια, όχι απλά να ζητάει φτηνότερο ρεύμα. Να μην εννοεί την προστασία του περιβάλλοντος ως κάτι της μόδας που αφορά μόνο τους άλλους, αλλά ως κορυφαίο ζήτημα αλληλεγγύης των γενεών. Να απαιτεί υγιή ανταγωνισμό, να μην ευνοεί επί τη πρώτη ευκαιρία τον παρεοκρατικό και ολιγοπωλιακό καπιταλισμό. Να διεκδικεί συλλογικά αγαθά, όχι να προστατεύει τα υποκαταστήματα της κεντρικής γραφειοκρατίας και τις συντεχνίες τους. Να έχει ανεπτυγμένη δημοκρατική συνείδηση, αλλά να μην εθελοτυφλεί μπροστά στα προβλήματα κρυπτόμενη πίσω απ’ την επίκληση της δημοκρατίας. Να θεωρεί την ατομική πρωτοβουλία, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα των νέων απάντηση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γενιά ων 700 ευρώ, και το σύγχρονο κοινωνικό κράτος που έχει ως στόχο την ένταξη των νέων και των αποκλεισμένων σε βασικούς οικονομικούς και κοινωνικούς θεσμούς και ειδικά την αγορά εργασίας, ως βασικό εργαλείο προστασίας τους.
Όλα αυτά δεν είναι αυτονόητα, ίσως μάλιστα ν’ ακούγονται και «μπανάλ», σε μια κοινωνία όπως η ελληνική όπου η πλειοψηφία έχει μάθει να τέρπεται παράγοντας λήρους και να χορταίνει καταναλώνοντας ανεμώλια έπη.
Η σύγχρονη πραγματικότητα απαιτεί πάνω απ’ όλα μια βαθιά αλλαγή αντίληψης για την πολιτική και τις πολιτικές που πρέπει να προωθηθούν μεσοπρόθεσμα, εάν κι εφόσον θέλουμε να έχουμε ως χώρα και ως κοινωνία ένα ευοίωνο μέλλον στην πλανητική εποχή και όχι απλά να σερνόμαστε πίσω από τις εξελίξεις.
Αλλαγή αντίληψης εδώ σημαίνει δύο πράγματα. Ότι πρώτον, πολιτική δεν κάνουν μόνο τα κόμματα κάνει και η κοινωνία των πολιτών, η οποία είναι σε θέση να λειτουργήσει ως καταλύτης των εξελίξεων πιέζοντας και τους πολιτικούς φορείς προς μία κατεύθυνση αλλαγών. Δεύτερον, σημαίνει συναντίληψη σε επίπεδο ενός μεγάλου κομματιού της κοινωνίας ότι αυτό που απαιτείται σήμερα δεν είναι απλά μια νέα μεταπολίτευση, αλλά Λευτεριά απ’ τη μεταπολίτευση, δηλαδή οριστική απαλλαγή απ’ τις παθογένειες, τις επετηρίδες και τα «χούγια» της προηγούμενης ιστορικής περιόδου, και άνοιγμα ενός νέου κύκλου δημοκρατίας και ανάπτυξης. Υπ’ αυτή τη λογική οι δυνάμεις της κοινωνίας των πολιτών, αλλά και όσες δυνάμεις στα κόμματα, τα συνδικάτα και τις επιχειρήσεις συμμερίζονται αυτόν τον προβληματισμό κι επιθυμούν τη ριζική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού έχουν ακόμα πολύ δουλειά να κάνουν.
Παιδιά,
ReplyDeleteπροσυπογράφω το κεντρικό διακύβευμα:
η αναγκαιότητα για τη συγκρότηση μίας ευρείας κοινωνικής πλειοψηφίας, οργανωμένη στην κοινωνία των πολιτών, είναι πρωταρχική και σαφώς υπερβαίνει την αντίστοιχη για τη δημιουργία νέων πολιτικών σχηματισμών.
Σε μία πρόσφατη ανάρτησή μου, κοντά στο δικό σας πνεύμα, έγραψα για την ανάγκη υπεράσπισης-αυτονόμησης(αν όχι επινόησης)του δημόσιου χώρου ως ένα βασικό (σύγχρονο) δημοκρατικό αίτημα.
Το παράδειγμα των "netroots" που κοιτάζω, με αφορμή τις δημοσιεύσεις στο ιστολόγιό σας, είναι πολύ καλό...
Το ξεκινημα της διακυρηξης δεν ειναι οτι καλυτερο, παντως
ReplyDelete"Έχουν παύσει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τις αξίες του ελληνικού λαού, με τους αγώνες και το αγωνιστικό φρόνημα του οποίου αποκαταστάθηκε το 1974 το δημοκρατικό μας πολίτευμα,
"
Το δημοκρατικο πολιτευμα αποκατασταθηκε λογω της τραγωδιας της Κυπρου. Οι αγωνες του ελληνικου λαου ηταν ελαχιστοι κατα τη διαρκεια της χουντας. Η διακυρηξη σιγονταρει τα παραμυθια της "γενιας του πολυτεχνειου".
Δε νομίζω ότι ήταν ελάχιστοι οι αγώνες παρά το ότι στην αρχή υπήρξε αποδοχή και ανοχή. Η Κύπρος έδωσε το τελειωτικό χτύπημα. Για να μην ξεφύγουμε όμως από το θέμα εγώ στηρίζω τη διακήρυξη και προσυπογράφω το κείμενο της g700 είχα κάνει και ανάλογο σχόλιο όταν πρωτοαναφέρθηκε το θέμα πριν από δυο βδομάδες.
ReplyDelete@ tyn
ReplyDeleteΤο ξεκινημα της διακυρηξης δεν ειναι οτι καλυτερο, παντως
"Έχουν παύσει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τις αξίες του ελληνικού λαού, με τους αγώνες και το αγωνιστικό φρόνημα του οποίου αποκαταστάθηκε το 1974 το δημοκρατικό μας πολίτευμα
ΣΥΜΦΩΝΩ και επαυξάνω. Γι αυτό ΚΑΙ από την ΑΡΧΗ με πιάσανε οι ψύλλοι.
Ο ΛΟΓΟΣ, ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ που έχει εκπέσει ΑΠΟΛΥΤΩΣ η ΠΟΛΙΤΙΚΗ στην Ελλάδα είναι
ΑΚΡΙΒΩΣ το ΑΝΤΙΘΕΤΟ
ότι το ΜΟΝΟ που ΠΡΑΤΤΕΙ είναι να ΑΓΕΤΑΙ και να ΦΕΡΕΤΑΙ από ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ και να
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ στις ΑΚΡΙΤΕΣ και ΑΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ του ΑΜΑΘΟΥΣ ΟΧΛΟΥ.
@ gμόσιος.
Πλανάσαι πλάνην οικτράν και μεγάλην. Ο Ελληνικός Λαός, με εξαίρεση τα ΑΣΤΙΚΑ και ΜΕΓΑΛΟΑΣΤΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ δέχθηκε με ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ και βαθειά ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ την ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ που, άλλωστε ήταν ΣΑΡΞ εκ της ΣΑΡΚΟΣ του.
ΟΛΟΙ δε ήσαν ΠΑΝΕΥΤΥΧΕΙΣ με την ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΝ των ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΧΡΕΩΝ. ΟΤΑΝ, όμως, μετά το τέλος του 1970 άρχισαν τα ΔΥΣΚΟΛΑ λόγω ΑΛΟΓΙΣΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και τα ζωνάρια έσφιξαν
GUESS WHAT!!!!!!????????????
ΤΟΤΕ θυμήθηκε η ΤΣΟΚΑΡΙΑ ότι είχαμε ΤΥΡΑΝΝΙΑ και άρχισαν να "κάνουν" ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ:
1. Ο Ελληνικός Λαός ΔΕΝ αντιστάθηκε στην Δικτατορία και η ΧΛΙΑΡΗ ανίδραση παρατηρήθηκε ΜΟΝΟ όταν προέκυψαν ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ προβλήματα.
2. ΔΕΝ γνωρίζω ΤΙ επακριβώς πέτυχε το "Πολυτεχνείο". ΑΥΤΟ που είναι βέβαιο είναι ΠΩΣ αν ΔΕΝ είχε γίνει η ΕΙΣΒΟΛΗ στην ΚΥΠΡΟ, η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΔΕΝ θα είχε ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ.
Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ επήλθε διότι προσεβλήθη ΜΗ ΑΝΑΤΣΡΕΨΙΜΑ το ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΙΣΘΗΜΑ, το οποίο έκανε ΑΔΥΝΑΤΗ την ΣΥΝΕΧΙΣΗ ενός
ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ που είχε ως κεντρικό ΑΙΤΗΜΑ και ΣΥΝΘΗΜΑ το τριαδικόν
"ΠΑΤΡΙΣ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ".
Από την στιγμή, λοιπόν, που το σύστημα αυτό καταφέρθηκε ηθελημένα ή άθελά του ΕΝΑΝΤΙΑ σ' αυτό που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι είχε ΕΡΘΕΙ να ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ, η ΠΤΩΣΗ και ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ήταν ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΕΣ.
Αυτά παίδες είναι psychology 101, MH ΛΕΤΕ βλακείες.
"ΔΕΝ γνωρίζω ΤΙ επακριβώς πέτυχε το "Πολυτεχνείο". "
ReplyDeleteΕγω γνωριζω. Εφερε την χουντα του Ιωαννιδη (ακουσια εννοειται). Το μονο γεγονος που μπορει να συσχετιστει αμμεσα με το Πολυτεχνειο ειναι αυτο. Το οτι επεσε η χουντα μετα απο 8 μηνες επειδη θυμηθηκε το Πολυτεχνειο ("ετεροχρονισμενα" που θα'λεγε και ο "αειμνηστος") μονο σαν ανεκδοτο στεκει.
Sorry g700, αλλα καποια πραγματα πρεπει καπου, καποτε ν'ακουστουν.
ΕΣΕΙΣ, κατά βάση, είστε μιά ΗΔΗ ΧΑΜΕΝΗ και ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΗ μέχρι την καρδιά της ΓΕΝΙΑ.
ReplyDeleteΕτρωγα την Πέμπτη το βράδυ με το ζεύγος Νίκης και Νίκου Τ. και την Αθηνά Κ-Θ, στου Φιλίππου της οδού Ξενοκράτους.
Εκεί γύρω στις 12 παρά 20, χτυπά το κινητό του ΝΤ. Ηταν η κορούλα - δηλαδή ΤΙ κορούλα, ΚΟΡΑΚΛΑ πιό σωστά, 28 ετών τσογλάνα. Τηλεφωνούσε από Πειραιά... μόλις είχε φθάσει με το πλοίο από Παρο-Ναξία και παρακαλούσε τον πατέρα της να πάει να την πάρει με το αυτοκίνητό του.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΦΟΒΗΘΗΚΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ακούγεται μιά ΓΡΟΘΙΑ πάνω σε ένα ΤΡΑΠΕΖΙ και ο ΚΟΜΦΟΥ να περιέρχεται σε ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΣΤΕΡΙΑΣ.
Χαμός, οδυρμός, να τρέχουν τα γκαρσόνια να καταλάβουν ΤΙ συμβαίνει.
Με έπιασε ΥΣΤΕΡΙΑ και άρχισα να ωρύομαι
"ΦΟΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΚΑΘΑΡΜΑ ΕΚΜΑΥΛΙΣΤΗ που ΚΑΤΕΤΣΡΕΨΕΣ και ΔΙΕΦΘΕΙΡΕΣ την ΝΕΟΛΑΙΑ και τον ΛΑΟ".
@ tyn
ReplyDeleteAΣΦΑΛΩΣ και έχεις απόλυτο δίκαιο. ΑΠΛΑ στο θέμα "Πολυτεχνείο" παρότι είμαι ΠΟΛΥ ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ ως προς τους σκοπούς και τα επιτεύγματα, συνηθίζω να είμαι λίγο ΕΠΙΕΙΚΗΣ στον γενικό απολογισμό διότι σκοτώθηκαν μερικά παιδιά ΚΑΙ είναι ΑΔΙΚΟ να σκέφτόμαστε ότι η ζωή τους πήγε τελείως στράφι.
"Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ επήλθε διότι προσεβλήθη ΜΗ ΑΝΑΤΣΡΕΨΙΜΑ το ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΙΣΘΗΜΑ"
ReplyDeleteΤώρα πώς ένας λαός "τσοκαρία" και "αμαθής όχλος" μπορούσε να είναι φορέας υψηλού εθνικού αισθήματος που να προσβληθεί και να οδηγήσει σε ανατροπή της δικτατορίας μόνο ένας ιστορικός τσαρλατανισμός είναι ικανός να το συλλάβει.
Last night I was reading again what I have written in the past few weeks and I realized that after a few fairly interesting comments at the beginning, I am now limiting myself to commonplace humourless comments of no particular importance or unnecessary objections with self-evident lines of argument. To my horror I even caught myself borderline pontificating.
ReplyDeleteTo blog auto sigoura den einai to xwrio twn tuflwn kai gi auto enas monof0almos san ki emena den mporei na perimenei na basilepsei.
Therefore, I had decided to try and make myself a bit scarcer and only comment when I have something that I perceive as original or important to say.
And now you are making me do the same again (in this case to raise objections with self-evident lines of argument) by bullshitting about the dictatorship. You are using a suspiciously wrong point of reference (as it is self-evident), by saying that the Greek people (as they were at the time) somehow failed themselves, despite the suffering of many, because a general revolt never materialized – as others revolted under different circumstances.
And you are speaking with the benefit of hindsight, something people under oppressive and violent regimes do not have.
Gi auto mh lete o,ti na’nai mono kai mono gia na katakrinete kati asxeto (-tous ppol kai tous opoious ekfrastikous kai nohmatikous tous akrobatismous).
"Το οτι επεσε η χουντα μετα απο 8 μηνες επειδη θυμηθηκε το Πολυτεχνειο ("ετεροχρονισμενα" που θα'λεγε και ο "αειμνηστος") μονο σαν ανεκδοτο στεκει."
ReplyDeleteKαι το ότι έπεσε ετεροχρονισμένα ο Ναζισμός σε σχέση με το ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ και μένα σαν ανέκδοτο μου ακούγεται.
Και το ότι η Ελλάδα απελευθερώθηκε από τη Τουρκοκρατία ετεροχρονισμένα σε σχέση με την ημερομηνία που οι Σουλιώτισες πηδήσανε από το βράχο και αυτό σαν ανέκδοτο μου ακούγεται.
Εκείνο που γίνεται συγχρονισμένα είναι το ξαναγράψιμο της ιστορίας για να ταιριάζει με τις επιδιώξεις αρκετών από δω μέσα που τους ενοχλεί η ιστορική αλήθεια.
Γιατί άραγε?
Κομφούκιος:
ReplyDelete"Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ επήλθε διότι προσεβλήθη ΜΗ ΑΝΑΤΣΡΕΨΙΜΑ το ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΙΣΘΗΜΑ"
Normad:
Τώρα πώς ένας λαός "τσοκαρία" και "αμαθής όχλος" μπορούσε να είναι φορέας υψηλού εθνικού αισθήματος που να προσβληθεί και να οδηγήσει σε ανατροπή της δικτατορίας μόνο ένας ιστορικός τσαρλατανισμός είναι ικανός να το συλλάβει.
Aν υπάρχουν τρία πράγματα που ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ με τον δικό τους τρόπο όλοι οι ΛΑΟΙ, ανεξαρτήτως μόρφωσης, είναι
"ΠΑΤΡΙΣ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ".
ΟΜΩΣ, σε απασχολεί ΤΟΣΟ πολύ το ΠΩΣ λέω ό,τι λέω ΑΝΤΙ της ΟΥΣΙΑΣ αυτού που λέω ΠΟΥ τελικά ΜΟΝΙΜΩΣ εστιάζεις στα "δέντρα" και χάνεις το "δάσος". ΚΑΙ όχι μόνο, αλλά φθάνεις μέχρι σημείου να ανοητεύεις.
Nonetheless, μου είσαι συμπαθής καθότι Αρκάς.
Μιά δε από τις πλέον επικίνδυνες και ΒΛΑΠΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ του λαΪκισμού είναι η ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΣΗ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ γιά να ΜΗ προσβάλλεται το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΙΣΘΗΜΑ.
ReplyDeleteΤην ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ την ΕΖΗΣΑ ως φοιτητής ΚΑΙ, τότε, για πρώτη φορά ΒΙΩΣΑ ΒΑΘΥΤΑΤΗ περιφρόνηση γιά τους ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ μου, ΚΑΙ, έκτοτε, ΟΥΔΕΠΟΤΕ άλλαξα ΓΝΩΜΗ.
ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ δε να ΕΠΑΝΑΤΕΘΕΙ επί ΤΑΠΗΤΟΣ το υπό ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ:
ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΦΡΑΣΗ
"Το ΠΑΣΟΚ είναι η ΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ της ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ. Ακριβώς, ΜΑ ΑΚΡΙΒΩΣ τα ΙΔΙΑ πρόσωπα που ΣΥΝΕΡΓΑΣΘΗΚΑΝ ΕΝΕΡΓΩΣ με την ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ (δεν μιλώ γιά τον καθημερινό εργαζόμενο που την ανέχθηκε παθητικά ΚΑΙ που ΔΕΝ είχε την πολυτέλεια να αντισταθεί),
ΕΝΤΑΧΘΗΚΑΝ αργότερα με ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ στους κόλπους του ΠΑΣΟΚ."
Τα ΙΔΙΑ ΠΟΝΤΙΚΙΑ!!!!!!!!!!
@ normad (συνέχεια)
ReplyDeleteΑκόμα ΚΑΙ οι Δικτάτορες ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ πάντα ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΕΩΣ. Ο κεντρικότερος δε λόγος είναι ο εθνικός κίνδυνος - είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει.
ΑΥΤΟΣ είναι συνήθως και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των πραξικοπηματιών.
Η Δικτατορία, με άλλα λόγια, ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ εκ των ΕΣΩ προτού ΚΑΝ εκδηλωθούν ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.
Βy IMPLOSION. ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΗΚΑΝ όλοι τους εν μιά νυκτί. ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ, χωρία επανάσταση ή αντίδραση από τον ΛΑΟ.
Τι κοινό έχει η αστική τάξη της Ελλάδας με αυτή της Ευρώπης; Καμία.
ReplyDeleteΣτην Ευρώπη η τάξη των αστών προήρθε από τους εμπορους και τους βιοτέχνες οι οποίοι ανελίχτηκαν κοινωνικά λόγο της δουλειάς τους και όχι λόγο της καταγωγής τους. Στην Ελλάδα το εμπόριο το ασκούσαν κύριος οι Βλάχοι και οι μικρασιάτες και πιστεψτεμαι δεν ήταν πολύ. Το ερώτημα είναι πως έκαναν τα λεφτά τους οι υπόλοιποι αστοί μιας και απ’ όσο γνωρίζουμε βιομηχανία και εμπόριο δεν υπήρχε στην Ελλάδα του 19 αιώνα.
Απάντηση: Με την ΡΟΥΦΙΑΝΙΑ και μόνο!
@Κομφου
Αν και Κομφούκιος δεν είσαι αυθεντία.
Η ΑΣΤΙΚΗ τάξη της Ευρώπης προήλθε από
ReplyDelete1) γαιοκτήμονες και
2) βιοτέχνες που εξελίχθηκαν σε βιομηχάνους, και πολύ λιγότερο από εμπόρους.
Υπάρχουν πολλά cliche's που αναπαράγονται και αναμασώνται. Ενα από αυτά είναι γιά την ανπύπαρκτη Ελληνική Αστική Τάξη.
Η Ελλάδα διέθετε Τραπεζίτες στην Πόλη (πχ οικ. Ζαρείφη) γαιοκτήμονες, μεγαλεμπόρους και βιομήχανους (Τραπεζίτες στην Πόλη, στο βαμβάκι - Αίγυπτιώτες Ελληνες, και στο σφουγγάρι - Σύμη Δωδεκανήσων, Μεταλλεία - Λαύριο κλπ).
Βέβαια, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι οι πλείστοι αυτών βρίσκονταν στην λεγόμενη ΔΙΑΣΠΟΡΑ ή σε ΕΔΑΦΗ που δεν έγιναν Ελληνικά μέχρι το τέλος του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
Ουδεμιά χωρεί αμφιβολία πως στην Ηπειρωτική Ελλάδα, η αστική τάξη ήταν ΜΙΚΡΗ έως πολύ μικρή, αλλά όχι ανύπαρκτη. Αυτό που επίσης αληθεύει είναι ότι οι αστοί ΔΕΝ αντιστοιχούν παρά σε 1:10-20.000 Ελληνες, δλδ το πολύ 500 έως 1.000 οικογένειες ΚΑΙ η κατανομή ΔΕΝ εμφανίζει ομοιογένεια. Πχ είναι σπάνιο να βρείς στον 19ο αιώνα ένα Ελληνα αστό στον Μωρηά ή στην Ρούμελη, ενώ υπήρχαν αρκετοί στην Σιάτιστα, στον Μοναστήριον, στην Ζάκυνθο, στην Σύρο καθώς και στην Πόλη, το Βουκουρέστι, την Χίο, το Λονδίνο, το Liverpool, την Τεργέστη κλπ.
Σε παραπέμπω στην ΒΙΚΙ- στα λήμματα "σπογγαλιεία" και "Σύμη" όπου σε περιμένουν εκπλήξεις.
Η αριστοκρατικότερη οικογένεια της Ευρώπης είναι Ελληνικής καταγωγής, η οικογένεια ΡΟΔΟΚΑΝΑΚΗ που "παράγει" διπλωμάτες και έχει εισχωρήσει σε 2 τουλάχιστον βασιλικούς οίκους.
Αν διαθέτεις την περιέργεια, επισκέψου κάποτε την ΣΥΜΗ ή τη ΣΥΡΟ και έσο βέβαιος πως θα πεισθείς ότι υπήρχε ΑΣΤΙΚΗ τάξη σε αυτά τα νησιά.
Σε κάθε περίπτωση, παρατηρώ ότι συ και άλλοι "αρπαχθήκατε" από την "εξαίρεση", δλδ το σχόλιο ότι ορισμένοι αστοί και μεγαλοαστοί ΔΕΝ συντάχθηκαν με, μηδέ υποτάχθηκαν εις, την ΧΟΥΝΤΑ. Ανεξαρτήτως, όμως, αυτής της διαπίστωσης, ΓΕΓΟΝΟΣ παραμένει ότι ο ΛΑΟΣ ήταν ΠΑΝΕΥΤΥΧΗΣ με την ΧΟΥΝΤΑ και, μάλιστα, ΕΜΕΤΙΚΑ ΔΟΥΛΙΚΟΣ τουλάχιστον γιά 3-4 χρόνια.
PERIOD!!!!!!!!!!!!!!!!
Εξαφανίστηκαν αφού εκτέλεσαν (ασυνείδητα) τον σκοπό για τον οποίο ήλθαν στην εξουσία. Όταν κατάλαβαν τι παιχνίδι παίχτηκε ήταν πλέον αργά.
ReplyDeleteΗ "εξέγερση" του πολυτεχνείου ίσως θα έπρεπε να καταχωρηθεί ως η πρώτη επιτυχημένη μορφή των μετέπειτα "πορτοκαλί επαναστάσεων" που σαν στόχο έχουν την καθεστωτική αλλαγή με φιλικές προς τη Δύση κυβερνήσεις (Soft Power). Η κυβέρνηση του Ιωαννίδη όπως τα γεγονότα απέδειξαν ήταν τυφλά προσκείμενη στους Αμερικάνους.
Αν και τότε δεν υπήρχαν τα δίκτυα της κινητής τηλεφωνίας, οι ΜΚΟ και το Internet για την οργάνωση τέτοιων επιχειρήσεων, υπήρχαν μυστικά δίκτυα στα πλαίσια του ΝΑΤΟ όπως η γνωστή "GLADIO". Μια οργάνωση η οποίο είχε ως στόχο to deter and defeat attacks by making a society ungovernable by would be oppressors" and "by maintaining a capacity for orderly self-rule even in the face of extreme threats and actual aggression. Και σε περίπτωση κατάληψης μια χώρας as a "partial alternative to the traditional, purely military concepts of national defense.
Το ίδιο δίκτυο αλλά και τα διάφορα field manuals της CIA θα μπορούσαν εύκολα να μετατραπούν για την περίσταση. Με άλλα λόγια οι μετέχοντες της εξέγερσης του πολυτεχνείου δεν είχαν ιδέα από ποιούς και πώς στην πραγματικότητα κατευθύνονταν.
200.000 Έλληνες της Κύπρου έγιναν πρόσφυγες, 6000 νεκροί, 1500 αγνοούμενοι και το 37% του εδάφους της Κυπριακής δημοκρατίας υπό ξένη κατοχή. Χειρότερα και από εμφύλιο...
g700:"Λευτεριά απ’ τη μεταπολίτευση..."
ReplyDeleteΗ μεταπολίτευση αρχίζει το 1974 και τελειώνει το 2004.
Σαυτή τη περίοδο,η χώρα υπό τη καθοδήγηση του Καραμανλή,του Παπανδρέου και του Σημίτη εκτινάχθηκε στα ύψη.Για πρώτη φορά η Ελλάδα στη σύγχρονη ιστορία της απέκτησε δημοκρατία για όλους,πολιτική και οικονομική.Απέκτησε κοινωνικό κράτος, Εθνικό Σύστημα Υγείας,Τοπική Αυτοδιοίκηση,παρατεταμένη ειρήνη,κοινωνική ηρεμία, πρωτοφανή ευημερία και έκτισε μια αξιοζήλευτη διεθνή εικόνα με τη συμμετοχή της στους Ευρωπαικούς και διεθνείς θεσμούς και στην αναπτυξιακή βοήθεια ,κρατική και εθελοντική,προς τον Αλλο κόσμο.
Αυτή η ιστορική περίοδος που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως περίοδος της ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ δέχεται σήμερα επιθέσεις ανάλογες των επιθέσεων που δέχεται η περίοδος του NEW DEAL της Αμερικής από την Αμερικανική Δεξιά.
Η λαμπρή αυτή περίοδος και λόγω του σοσιαλδημοκρατικού της χαρακτήρα και λόγω κυρίως της καθοριστικής συμμετοχής του ΠΑΣΟΚ στα επιτεύγματά της δέχεται άγριες επιθέσεις από "ιστορικούς" που στόχο έχουν να την απαξιώσουν και να την αποδομήσουν.
Στη συνειδητή προσπάθεια αρκετών συμμετέχουν δυστυχώς ασυνείδητα και πολλοί άλλοι που καλοπροαίερετα ασκούν την κριτική τους αλλά που αθροίζεται η φωνή τους με το κατεδαφιστικό σχέδιο της εγχώριας Δεξιάς.
Ας το προσέξουν λίγο αυτό η Γ700 και οι φίλοι της.
"ΛΕΥΤΕΡΙΑ" ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ είναι κοντά-κοντά.
@ vaggelas
ReplyDeleteΘαυμάσιες οι παρατηρήσεις σου. ΚΑΙ όποιος κατάλαβε τις nuances, τις ΚΑΤΑΛΑΒΕ!
Θα πρόσεξες, ασφαλώς, ότι το πρώτο σχόλιό μου για το "Πολυτεχνείο" ήταν,
ΔΕΝ γνωρίζω ΤΙ επακριβώς πέτυχε το "Πολυτεχνείο". ΑΥΤΟ που είναι βέβαιο είναι ΠΩΣ αν ΔΕΝ είχε γίνει η ΕΙΣΒΟΛΗ στην ΚΥΠΡΟ, η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΔΕΝ θα είχε ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ.
OXI πως ΔΕΝ γνωρίζω............
ΑΛΛΑ ορισμένα πράγματα ΔΕΝ θέλω ΟΥΤΕ να τα σκέφτομαι!!!!!
Tελικά, όμως, όσο ψυχοτραυματικά και να είναι, ΟΤΑΝ συζητούνται, έχουν CATHARTIC EFFECT!
To TΡΑΓΙΚΟ είναι πως ως ΛΑΟΣ εξακολουθούμε να λειτουργούμε με ΓΝΩΜΟΝΑ το ΘΥΜΙΚΟ, διαισθητικά ΚΑΙ αισθητηριακά και, επειδή είμαστε ad nauseam ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟΙ, γίναμε ad infinitum ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΙΜΟΙ.
Me BAΣΗ αυτή την συλλογιστική, εάν θα αποκαλούσαμε τους ΧΟΥΝΤΙΚΟΥΣ ΔΟΥΛΙΚΟΥΣ απέναντι στους Αμερικανούς, οι "Ανδρέας Παπανδρέου and Company" έγιναν τα ΑΠΟΛΥΤΑ ΥΠΟΧΕΙΡΙΑ.
Γι αυτό και POSTHUMOUSLY τον ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ στο ΠΥΡ το ΕΞΩΤΕΡΟ,
ΔΙΟΤΙ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΕΠΡΑΤΤΕ ο ΕΛΕΕΙΝΟΣ.
Το αληταριό ήταν πάντα ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟ.... ΔΕΝ γνώριζε και δεν γνωρίζει............
ΑΛΛΑ αυτός ο ΕΛΕΕΙΝΟΣ ΗΞΕΡΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ.
ΟΜΩΣ, η Ελλάδα ήταν για τον ΑΝΔΡΕΑ, όχι η ΠΑΤΡΙΔΑ του, αλλά ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ.
@ parmenides
ReplyDeleteMΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ = ΣΤΙΓΜΙΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.
Ηθελες να πεις, η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ. Aλλά ούτε κι αυτός είναι δόκιμος όρος.
ΑΥΤΟ που ΤΕΛΕΙΩΣΕ είναι η ΤΡΙΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ή έστω η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η οποία τελείωσε όχι το 2004, αλλά το 2001 ΟΤΑΝ μπήκαμε στην ΟΝΕ.
ΕΚΕΙΝΗ την ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ξεκίνησε η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Από ΟΣΑ είπες, 50% είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΑ, αλλά το ΥΠΟΛΟΙΠΟ 50% είναι
τα ΑΠΟΛΥΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ και, στην περίπτωσή σου, η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΥΤΑΠΑΤΗ.
ΨΕΥΤΗΣ εσύ ουδέποτε υπήρξες. Μπορώ να το προσυπογράψω. Αλλωστε ουδέποτε λανθάνει η διαίσθηση της Μαργαρίτας που επιμένει, "Κύριο Παρμενίδη καλό άνθρωπο". Είσαι απλά ένας ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ.
Mεταπολίτευση= ΑΛΛΑΓΗ καθεστώτος/πολιτεύματος.
ReplyDelete8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1974
ReplyDeleteΗΤΑΝ σπουδαία μέρα. Ο πατέρας είχε μεγάλη χαρά, ήταν κατασυγκινημένος. Του θύμιζε το 1924 του Παπαναστασίου, όταν ήταν αυτός στην ίδια ηλικία που ήμουν εγώ το 1974. O θείος Θόδωρος είχε μάθει από μέρες τις προβλέψεις του State Department για σαρωτική νίκη της Δημοκρατίας. Στην κουζίνα, η Μάρω, η θεομήτωρ και δυό κοπελιές μαγείρευαν πυρετωδώς από τα χαράματα. ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ. Το βράδυ θαρχόταν κόσμος στο σπίτι.
Με είχαν ορίσει ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ για την ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, πού αλλού, στο ΣΧΟΛΕΙΟ μου, το Πειραματικό.
ΗΜΟΥΝ γεμάτος εθνική υπερηφάνεια. Ντύθηκα με ένα εξαίσιο blazer από gabardine αγορασμένο στο RITSI της Τσακάλωφ, striped shirt και μιά εξαίσια γραβάτα Hermes.
ΠΗΓΑ, παρουσίασα τα διαπιστευτήριά μου και στεκόμουνα εκεί, ΚΕΡΒΕΡΟΣ. Το Κολωνάκι, βλέπετε, ήταν η σφηκοφωλιά της βασιλοφροσύνης.
Τα ψηφοδέλτια ήσαν ΠΡΑΣΙΝΑ για την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και καφέ για την ΒΑΣΙΛΕΙΑ. Είχε δε κυκλοφορήσει στους βασιλικούς κύκλους ότι οι Δημοκρατικοί θα προσπαθούσαν να δώσουν ΑΚΥΡΑ καφέ ψηφοδέλτια και συνιστούσαν στους ψηφοφόρους να είναι ΑΚΡΩΣ προσεκτικοί.
Μπαίνει σε μιά στιγμή η κυρία Μαίρη Ρ., φιλικά προσκείμενη στα Ανάκτορα και, συμπτωματικά, φίλη των γονέων μου. Με πλησιάζει με απόλυτη εμπιστοσύνη και μου λέει συνωμοτικά, "Δώσε μου ένα μαρόν* χρυσό μου παιδί".
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
*Μarron: Γαλλ., το κάστανο. Χρησιμοποιείται και ως περιγραφή παραλλαγής του καφέ χρώματος.
Komfoukie eisai enas Liapis me perissotero mualo. Zeis ti megaliteri aytapati apo olous, auti tou ellina morfomenou, anoterou astou poy katadexetai na sizisei kai na sizitisei me ta anthropakia. Pane oi epoxes sou omos ki oute tha ksanarthoun. Balto kala sto mualo sou, tora erxontai sti thesi sou oi blaxoi opos tous apokaleis, se pagkosmio kiolas epipedo, kanontas se pera i filo tous. dialegeis kai pairneis. Esu omos eisai atherapeyta romantikos astos apo to eidos pou einai idi sxedon ipo pliri eksafanisi. Se 100 xronia omos apo tora ta paidia tous, auton ton blaxon, tha exoun paei sta sxoleia sou, tha exoun parei tin tipiki morfosi sou, tha milane ti glossa sou kai tha thaumazoun tin texni poy sou aresei. Ki etsi, kaneis de tha thimatai oti proilthan apo ksipolitous blaxous xoriates, alla oloi tha tous anagnorizoun os poiotika meli tis koinonias, os ti nea genia aston. Kai isos, kapou, na iparxoun apogonoi tis simerinis astikis taksis, pou para to sigkritiko pleonektima arxika, pirane to dromo tis vlaxias kai brethikane na theorountai autoi oi agrammatoi.
ReplyDelete"Se 100 xronia omos apo tora ta paidia tous, auton ton blaxon, tha exoun paei sta sxoleia sou, tha exoun parei tin tipiki morfosi sou, tha milane ti glossa sou kai tha thaumazoun tin texni poy sou aresei. "
ReplyDeleteΤι σε κανει να πιστευεις οτι αυτο θα το δει ο Κονφου σαν κατι αρνητικο? Απ'το λιγο που τον διαβαζω θα στοιχηματιζα οτι το παραπανω σεναριο ειναι το dream scenario για τον Κ. (για μενα παντως ειναι)
.. αν και θα προτιμουσα να γινει σε πολυ λιγοτερο απο 100 χρονια
ReplyDeleteη ελληνική εγχώρια αστική κουραδοτάξη, αυτή πουέμαθε στουςΈλληνες τον ππιθηκισμό και τον καταναλωτικό μιμητισμό.
ReplyDeletexaxaxa ama tis doseis banana eimai sigouros tha ti faei
ReplyDeletepantos me ta gegonota toy polytrexneioy kai tin ermineia toys mono kati akrodeksioi kai kati argosxoloi papoydes san kai tin parti orismenon asxoloyntai pleon. have mercy on us god i agree with ventri full on
ReplyDelete@ parmenides
ReplyDeleteεξηγούμαστε
η g700 σαν ομάδα, όπως και όλα τα μέλη της σε ατομικό επίπεδο ΔΕΝ απαξιώνουν την προηγούμενη ιστορική περίοδο ούτε τους πρωταγωνιστές της, ούτε αμφισβητούν την επίτευξη των μεγάλων στρατηγικών στόχων που ήταν α)η σταθεροποίηση του δημοκρατικού πολιτεύματος, β)η ένταξη στην ΕΟΚ και τις δυτικές δομές, γ)η διάχυση της ευημερίας, ο εκδημοκρατισμός της κατανάλωσης και η δημιουργία μιας μαζικής δημοκρατίας των πολλών, δ)η ένταξη στην ΟΝΕ και η κατάκτηση της δημοσιονομικής και νομισματικής σταθερότητα για πρώτη φορά στη σύγχορνη ιστορία.
Όπως έχουμε πει ουκ ολίγες φορές τη θεωρούμε ως την καλύτερη περίοδο της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας παρά τις μεγάλες αντιφάσεις (πχ ένταξη στην ΟΝΕ αλλά τελευταίοι σε οικονομικές επιδόσεις στην ΕΕ) και τις εκκρεμότητες σε ζητήματα νοοτροπίας, θεσμών, παραγωγικών δυνατοτήτων και περιβάλλοντος που έχει αφήσει πίσω.
Λευτεριά απ'τη μεταπολίτευση λοιπόν για εμάς σημαίνει πρώτον αντιμετώπιση του ιδιότυπου ελληνικού δυισμού, της Ελλάδας των δύο όψεων και των εκρεμποτήτων, αλλαγή τρόπου σκέψης και αντίληψης για την οικονομία και την κοινωνία, προώθηση νέων προτεραιοτήτων, απαλλαγή από μια ιδεολογική οπτική στα πράγματα η οποία χαρακτηρίζεται είτε από ένα αριστερό δήθεν, είτε από ένα αφελή φιλελευθερισμό, είτε από ένα φοβικό συντηρητισμό, είτε από έναν κάλπικο κοινωνισμό. Αυτά τα τέσσερα πράγματα τα θεωρούμε μεταπολιτευτικό ιδεολογικό σύνδρομο το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε..
Που λέτε, η "μέγαιρα" είπε γιά κάποιον, "Αυτός έχει gravitas, διότι διαθέτει παιδεία και είναι ελεύθερο πνεύμα".
ReplyDeleteΑΤΥΧΩΣ, τα ελεύθερα πνεύματα σπανίζουν στην Ελλάδα.
Φιλοδοξία μας, λοιπόν, είναι ΟΛΑ τα παιδιά της Ελλάδας να ΓΙΝΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ.
Eάν έχουμε
ReplyDeleteΕνα ΠΑΘΟΣ
και
Ενα ΠΟΘΟ διακαή
είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ των ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ και κυρίως η ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ, αυτή που διαμορφώνει την ΣΚΕΨΗ, τον ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ και την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ του ΠΟΛΙΤΗ.
Γράφουν οι G700, πολύ σωστά, πως έγινε ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ της κατανάλωσης στα προηγούμενα 34 χρόνια.
ΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
ΑΛΛΑ
Αυτό που ΔΕΝ έγινε ήταν το ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ, ο εκδημοκρατισμός της Παιδείας.
Ασφαλώς, και βελτιώθηκε η ΠΑΙΔΕΙΑ των Ελλήνων, αλλά η ΚΛΙΣΗ (gradient) της γραμμικής σχέσης ήταν, πες, 5% ενώ της ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ήταν, ενδεχομένως, 45%.
ΑΚΡΙΒΩΣ, αυτή η ΜΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ εξέλιξη της ΠΑΙΔΕΙΑΣ ήταν η αιτία δημιουργίας ενός
LUMPEN με ΛΕΦΤΑ.
Συγκεκριμένα, ο ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ εστίασε στην
ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
και
ΟΧΙ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΑΥΤΟΣ είναι ο δεύτερος λόγος γιά τον οποίο ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ τον ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και την ΣΥΜΜΟΡΙΑ του 81.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ:
Υπήρξε ΒΕΛΤΙΩΣΗ στην ΠΑΙΔΕΙΑ και κυρίως σημιεώνεται ότι ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ του ΛΑΟΥ απόκτησαν "παιδεία". ΑΛΛΑ η ΠΑΙΔΕΙΑ αυτή, ΠΟΙΟΤΙΚΑ, υπολείφθηκε ΜΕΓΑΛΩΣ της οικονομικής εξέλιξης ΕΤΣΙ, ώστε ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ με την ΕΞΕΛΙΞΗ της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και τον εκδημοκρατισμό της οικονομίας, η ΠΑΙΔΕΙΑ να φαίνεται ότι ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΕ.
@ dude
ReplyDelete1) Παππού να λες τον πατέρα σου
2) Nα γίνεις κόσμιος
2) Να σχολιάζεις προβάλλοντας αντεπιχειρήματα και ΟΧΙ χαρακτηρισμούς
3) Να μάθεις να ΠΡΟΒΑΛΛΕΙΣ δικές σου θέσεις. Εκτός αν σε διόρισαν Βέλτσο του ROOM, και δεν το γνωρίζω.
erratum
ReplyDeleteΕΤΣΙ, ώστε ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ με την ΕΞΕΛΙΞΗ της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και τον εκδημοκρατισμό της οικονομίας, η ΠΑΙΔΕΙΑ να φαίνεται ότι ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΕ.
->
ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΗ ως προς τα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ, η ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΕ ΣHMANTIKA.
yo dude,
ReplyDeleteAφηνοντας τους ακροδεξιους στην ακρη: Γιατι η ερμηνεια ιστορικων γεγονοτων πρεπει να ειναι χαρακτηριστικο των αργοσχολων?
"Those who do not learn from history are doomed to repeat it"
@ tyn
ReplyDeleteand those who learn from history also learn how to interpret it. Thus in their eyes, history can never be repeated.
Komfoukie giati den anoigeis ena special fund gia aksia ellinopoula, egxoria kai metanastakia, pou theloun na spoudasoun sto eksoteriko? Comfucius Scholarship Foundation?
ReplyDeleteKi afou fainetai sinanastrefesai mono me tin afrokrema tis xoras, giati den perimazeueis ki olous tous filous sou na to praksete apo koinou? Ki anti na klete gia to kako tis xoras, na dosete ti dinatotita se merika vlaxakia na ftasoun to pneymatiko epipedo ton Thanassis from Reuters? Nomizo tha glitonate kai forous etsi, sigoura an epeithes kai kamia etaireia filou sou meso etairikis koinonikis euthinis.
ReplyDeleteΝαι ναι καλή ιδέα θα κανω αίτηση.
ReplyDeleteΠροσωπικά συμφωνώ έπι της ουσίας με το Λεμπόφσκι κι ας είναι μηδενιστής. Γιατί; Επειδή ξεκινάει μια συζήτηση για το μέλλον και την ανάγκη δημιουργίας μιας κοινωνικής πλειοψηφίας προοδευτικής, και ο tyn -με τον κομφούκιο να σιγοντάρει- την πάνε στο παρελθόν ο ένας με το κατά πόσο η εξέγερση το Πολυτεχνείου συντέλεσε στο να έρθει ο Ιωαννίδης στα πράγματα κι ο άλλος με τα περί άκουσον άκοσον συνέχειας της δικτατορίας με τη χούντα του Ανδρέα και του ΠΑΣΟΚ.
Αυτό αν δεν είναι ανοησία ή αν δεν πρόκειται περί ενός ατυχούς σχολίου λέγεται προβοκάτσια και μπλογκοτρομοκρατία με όλο το σεβασμό που εκτροχιάζει την κουβέντα.
Κι επειδή δεν μου αρέσει να αφήνω ασχολίαστα ορισμένα πράγματα έστω και του παρελθόντος έχω να πω τα εξής:
1. προς κομφούκιο
προφανώς για έναν αστό που είχε μάθει να καταναλώνει μονο αυτός, να σπουδάζει μόνο αυτός, να πάει στο κολωνάκι μόνο αυτός, να ταξιδεύει μόνο αυτός (οι αλλοι μόνο σαν μετανάστες έβλεπαν το έξω) και να ζει στη γειτονιά του μόνο αυτός, απαλλαγμένος από την ενοχληική και αντιασιθητική βλαχιά, έχοντας ταυτόχρονα το προνόμιο να επιλέγει τους υπηρέτες του, η μεταπολιτευτική περίοδος πρέπει πράγματι να αποτέλεσε το ηθικό ισοδύναμο ενός βιασμού μέσα στο ίδιο του το σπίτι, με το ΠΑΣΟΚ κατεξοχήν να παίζει το ρόλο το βιαστή. Gesundheit.
2. προς tyn
η εξέγερση του πολυτεχνείου όπου υπήρχαν 23 νεκροί 300 τρυαματίες και 2000 συλληφέντες ήταν το αποκορύφωμα μιας σειράς αντιδράσεων που εκδηλώθηκαν τη διετία 72-73 ως φυσικό επακόλουθο της απόπειρας φιλελευθεροποίησης του καθεστώτος. Όταν ένα αυταρχικό καεστώς χαλαρώνει το λουριά οι κεντρόφυγες δυνάμεις πολλαπλασιάζονται. Αυτό έγινε και στην προκειμένη περίπτωση. Ή χούντα επέτρεψε τις φοιτητικές εκλογές και άμεσα άρχισε να δημιουργείται ένα μαζικό κύμα αμφισβήτησης που ήρθε να προστεθεί δίπλα στις ολιγάριθμες οργανωμένες ομάδες που ανιστέκονταν από το 67 και ήταν άλλωσε ήδη γνωστές για την προδικτατορική τους δράση.
Το πολυτεχνείο ήταν η αφορμή που περίμεναν οι σκληροί του καεστώτος υπό τον Ιωαννίδη οι οποίοι σημειωτέον ήδη συνωμοτούσαν για να φύγει ο Παπαδόπουλος και η "φιλελεεροπίησή" του. Συνεπώς η ταύτιση του ενός γεγονότος με το άλλο με κάποιου τύπου αιτιακή σχέση είναι εντελώς ανιστόρητη και δε διαφωτίζει για τα πραγματικά αίτια και τα dynamics της ανόδου Ιωαννίδη. Το να υπονοείται ότι τα κωλόπαιδα εξεγέρθηκαν και έτσι μας έκατσε ο Ιωαννίδης είναι ύποπτο ή αφελές. Όπως επίσης αφελές είναι να πιστεύει κάποιος ότι η χούντα έπεσε λόγω το Πολυτεχνείου. Φυσικά και όχι. η χούνα που ήρθε να σώσει το έθνος έπεσε τελικά από μόνη της καταρρέοντας μέσα στα συντρίμμια μιας εθνικής τραγωδίας.
Κι ένα μικρό σχόλιο περί ανοχής το λαού. Πράγματι αρχικά η χο΄ντα αντιμεωπίστηκε με ανοχή και συναίνεση από ένα μεγάλο κομμάτι ου κυρίως το συντηρητικού κόσμου. Βοήθησε και η οικονομική συγκυρία με τους ψηλούς ρυμούς ανάπτυξης το 67-71 πριν την ΄πρώη πετρελαϊκή. Επίσης είναι γνωστό ότι πριν γενικευτεί η δυσαρέσκεια 72-73 οι μόνοι που αντιστέκονταν ήταν οι γνωστοί οργανωμένοι διανοούμενοι και πολιτικοί της αριστεράς και του κέντρου και οι του εξωτερικού. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι υπήρξε μαζική αποδοχή ή ότι δεν έγινε τίποτα. Αντιθέτως είναι χαρακτηριστικό της μη αποδοχής όι σε αντίθεση πχ με τη Χιλή όπου Στρατός και Δεξιά συνεργάστηκαν το ελληνικό καθεστώς δε βρήκε εύκολα συμμάχους στο χώρο της πολιτικής δεξιάς και στη στρατιωτικη δεξιά επιβλήθηκε αφού έγιναν εκκαθαρίσεις των υψηλόβαθμων αξιωματικών γεγονός που του στέρησε τη φυσική και μαζική συναίνεση που θα μπορούσε να είχε βρει. Το κίνημα το ναυτικού μάλιστα πιστοποίησε το ρήγμα κατώτερης στρατιωτικής και πολιτικής δεξιάς.
@gmosios
ReplyDeleteExactly my point(s) (η απαντηση σε μενα).
Πολυ καλη περιγραφη και δε βλεπω που διαφωνουμε. Απλα κανεις το λαθος να μου προσαπτεις κατι που δεν ειπα ποτε, οτι υπαρχει ηθικη υπευθυνοτητα η σκευωρια για την ανοδο του Ιωαννιδη. Δεν ειμαι fun των θεωριων συνωμοσιας γενικως (και αν προσεξεις καλυτερα τα σχολια μου μπορει να μην προσπερασεις αυτη τη φορα τη φραση: "ακουσια εννοειται").
Γενικα δεν ειχα σκοπο να κανω highjacking στο θεμα (γι αυτο και μονο δεν απαντησα σε αλλα σχολια επι αυτου αν και ειχα απαντησεις). Σχολιασα απλα το ξεκινημα της διακυρηξης που το θεωρησα ατυχες και ολιγον ασχετο.
Anyway, σταματαω εδω και apologies για τον εκτροχιασμο του θεματος.
Notorious Gmosious, hahahaha
ReplyDeleteThe FBI, DEA and CIA all argue that they are the best law enforcement agency in the world, so to find out once and for all which of them really is they devise a competition.
They release a rabbit into a forest, and whichever agency finds it first will be declared the best.
The FBI goes first. After two weeks of interviewing plants and animals, the FBI concludes that no rabbit has ever existed.
The DEA goes next. After burning down half the forest and defoliating the rest, they also find no rabbit.
The CIA goes last, and after a few moments, agents drag out a badly beaten bear, screaming "Ok, Ok! Yes, I'm a rabbit!"
MIA ΕΛΕΕΙΝΗ ΛΑΪΚΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
ReplyDeleteBy Vergopoulos and Parasitic Co
ΚΑΙ δεν μου λέτε βρε παληοτόμαρα. Γιά όλα μα γιά όλα φταίει το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ;;;;;
Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ;;;;;;;;;;;
Ο έφορος του Αστρους που, μόλις μυρίστηκε παράδες, μου έκανε το ζωή μαρτύριο ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ;;;;
Το Ε' ΤΕΛΩΝΕΙΟ με τους αλήτες τελωνειακούς που, μόλις μυριστήκανε παράδες, παρότι ως μόνιμος κάτοικος εξωτερικού είχα δικαίωμα να κάνω μεταφορά οικοσκευής για δευτερεύουσα κατοικία ΑΝΕΥ ΔΑΣΜΩΝ, μου ζήταγαν παράδες, ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ;;;;
Η ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ Αθηνών, η οποία ΑΔΡΑΝΕΙ παρότι έχω καταγγείλει ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΕΚΤΡΟΠΑ στην γειτονιά μου, το πιό σημαντικό ΣΗΜΕΙΟ της Ελληνικής Επικράτειας λόγω ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ, του ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΜΕΛΑΘΡΟΥ, και τουλάχιστον 5 ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ,
ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Ο ΑΛΗΤΗΣ, GANGSTER ΚΑΜΙΚΑΖΙ που τρέχει με 180 χιλιόμετρα την ΩΡΑ εν μέση Πλατεία Ρηγίλλης στις 3:30 το ΧΑΡΑΜΑ και κάνει ΣΟΥΖΕΣ με βγαλμένους ΣΙΓΑΣΤΗΡΕΣ
ΔEN ΦΤΑΙΕΙ;;;;;;;;
Ο κάθε κατσικόβλαχος πούχει ΚΤΙΣΕΙ βίλλα ΡΥΘΜΟΥ "ΤUDOR" καταμεσής των αμπελώνων των ΣΠΑΤΩΝ
ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ;;;;;;;;;;;;;;;;
Οι ΑΛΗΤΕΣ καθηγητές της Μπερμ-Παντείου που ΔΕΝ γνωρίζουν ΚΑΝ την Ελληνική γλώσσα, άσε πιά το ΓΝΩΣΤΙΚΟ τους αντικείμενο
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;
Οι ΑΛΗΤΟ-GANGSTERS συνταξιούχοι φοιτητές κομματόσκυλα που ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ την ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Οι ΑΛΗΤΟ-GANGSTERS συνταξιούχοι φοιτητές που έχουν ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ και ΚΑΤΑΛΥΣΕΙ την ΣΥΝΘΗΚΗ των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ στα πανεπιστήμια
ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ;;;;;;;;;;;;;;;
ΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΣΤ
ΠΑΛΗΟΛΑΪΚΙΣΤΕΣ
του
ΚΑΡΑ- ΚΑΡΑ- ΚΑΡΑ- ΚΑΡΑ- ΚΕΡΑΤΑ
που ΧΑΪΔΕΥΤΕ ΕΝΑ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΛΑΟ.
erratum
ReplyDeleteΟι ΑΛΗΤΕΣ καθηγητές της Μπερμ-Παντείου που ΔΕΝ γνωρίζουν
->
Οι ΑΛΗΤΕΣ καθηγητές της Μπερμ-Παντείου Kατωτάτης που ΔΕΝ γνωρίζουν
ANTI NA ΠΕΙΤΕ
ReplyDeleteΛΑΕ της ΕΛΛΑΔΟΣ,
Ελληνίδες και Ελληνες,
Είσαστε ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ, ΛΑΜΟΓΙΑ και ΚΑΤΣΙΚΟΒΛΑΧΟΙ
και ΗΓΓΙΚΕΝ η ΩΡΑ της ΑΛΛΑΓΗΣ,
τους χαϊδεύετε.
Μα ΤΙ είναι ΑΛΛΩΣΤΕ το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ;;;;
ΔΕΝ είναι Ελληνίδες και Ελληνες ΚΑΙ αυτοί;;;;;;;;;;;;;
Ασφαλώς και είναι. ΚΑΙ στην ΚΑΛΥΤΕΡΗ των περιπτώσεων, θα ήσαν ένα RANDOM SAMPLE of the POPULATION.
ΟΠΟΤΑΝ, ακόμα ΚΑΙ σε αυτή, την ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, πάλι απατεώνες θα ήσαν.
ΔΕΝ ντρεπόσαστε λιγάκι.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ των ΠΟΛΙΤΩΝ είναι
ΤΡΟΠΟΣ και ΠΡΑΞΗ ΖΩΗΣ!!!!!!!!!!!!
Είναι MODUS VIVENDI και MODUS OPERANDI.
Ακούς εκεί διακηρύξεις.
Σοφέ μου Κωστα Σημίτη ΟΥΔΕΙΣ σε κατάλαβε!
"ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ". ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ReplyDeleteΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΡΙΣΗ ΠΑΡΑΚΜΗΣ
ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Κώστας Λάμπος
1. Η κρίση δεν είναι πολιτική,
αλλά συστημική κρίση παρακμής του
κεφαλαιοκρατικού συστήματος
Όπως είναι γνωστό «η Πολιτική» δεν είναι παρά η έκφραση οικονομικών συμφερόντων και κατά συνέπεια κάθε «πολιτικό σύστημα» που εκφράζει- υπηρετεί το κέρδος και τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, καταστρέφει τη Φύση, στηρίζεται στο Φόβο, στη βία, στο ψέμα, στη διαφθορά, στον πόλεμο και καταδικάζει την αποφασιστική πλειοψηφία μιάς κοινωνίας στη φτώχεια και στην εξαθλίωση δεν μπορεί να είναι Δημοκρατικό, δεν υπηρετεί τον Άνθρωπο και δεν είναι πολιτικό σύστημα του Λαού.
Κι’ όμως, όλα τα ΜΜΕ, όλα τα κόμματα, όλοι οι πολιτικοί ‘αναλυτές’, όλοι οι επαγγελματίες πολιτικοί , όλοι οι ‘πνευματικοί’ άνθρωποι και κατά συνέπεια όλοι σχεδόν οι πολίτες ‘διαπιστώνουν’ «κρίση του πολιτικού μας συστήματος». Με αυτό βέβαια εννοούν την κρίση της ‘αντιπροσωπευτικής αστικής Δημοκρατίας’ και του κομματικού συστήματος που την εκφράζει. Τελικά «κρίση του πολιτικού μας συστήματος’ σημαίνει «κρίση διακυβέρνησης», δηλαδή αδυναμία των κομμάτων να κυβερνήσουν σε συνθήκες πολιτικής σταθερότητας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με συγκεκριμένο πρόγραμμα, που θα πει πως τα κόμματα αδυνατούν κατά μόνας ή σε συνεργασία να αναδείξουν την ‘αντιπροσωπευτική αστική Δημοκρατία’ σε ρυθμιστή της οικονομίας σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας, με αποτέλεσμα η οικονομία να λειτουργεί σε βάρος της κοινωνίας και υπέρ μιάς απειρελάχιστης μειοψηφίας πλουτοκρατών. Το πολιτικό σύστημα, όμως, που λειτουργεί υπέρ μιάς πλουτοκρατίας και ενάντια στα ζωτικά συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας δεν μπορεί να αποκαλείται «πολιτικό μας σύστημα», γιατί απλούστατα αντικειμενικά είναι το πολιτικό σύστημα της πλουτοκρατίας. Είναι φανερό πως το ‘πολιτικό σύστημα της αστικής Δημοκρατίας’ δεν είναι το σύστημα των δισεκατομμυρίων φτωχών, των στρατιών των ανέργων και της Γενιάς των 700 Ευρώ που ‘εργάζεται’ χωρίς ουσιαστικά δικαιώματα και σε συνθήκες σύγχρονης δουλείας.
Πολλοί, που βλέπουν μπροστά τους μόνο ‘διεφθαρμένους πολιτικούς’, αλλά όχι και διεφθαρμένους-διαφθορείς μεγαλοκαπιταλιστές, ιδιαίτερα αν αυτοί είναι και πρόεδροι της ‘ομαδάρας’ τους, αποδίδουν αυτή την ‘κρίση του πολιτικού συστήματος’ στην ανικανότητα, στη φθορά και στη διαφθορά της ηγεσίας των πολιτικών κομμάτων και των επαγγελματιών πολιτικών και γι’ αυτό επιδίδονται συστηματικά σε ‘κυνήγι μαγισσών’ και σε αναζήτηση ‘καθαρών πολιτικών’, που θα αναλάβουν τη διαχείριση του καπιταλισμού, μέχρι να τους βρωμίσει κι’ αυτούς το σύστημα, ή να βρωμίσουν από μόνοι τους. Αυτή η σύγχυση, αν δεν είναι σκόπιμη, παραγόμενη και αναπαραγόμενη, οφείλεται στην έλλειψη παιδείας γενικά και πολιτικής παιδείας ειδικότερα, η οποία δεν μπορεί να διακρίνει το κοινωνικοοικονομικό σύστημα, (το οικοδόμημα), από τα διάφορα υποσυστήματά του, ένα από τα οποία και μάλιστα το πιο ορατό είναι το πολιτικό του σύστημα, (το εποικοδόμημα). Κατά συνέπεια δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την πρωτογενή εξουσία του
κοινωνικοοικονομικού συστήματος, (οικοδόμημα-αντικείμενο), από την δοτή, τη δευτερογενή εξουσία του εποικοδομήματος (ειδώλου), που τη διαχειρίζεται η εκάστοτε κυβέρνηση, στα πλαίσια του λεγόμενου «πολιτικού συστήματος», πράγμα που δημιουργεί σύγχυση και εσφαλμένη εικόνα της πραγματικότητας, επειδή ταυτίζεται το Όλον με το μέρος του και το αντικείμενο με το είδωλό του.
Άλλοι την αποδίδουν «στα ιδιωτικά ΜΜΕ και στα κυρίαρχα κέντρα εξουσίας…τα οποία προσπαθούν να επιβάλλουν τις δικές τους λύσεις και να αποτρέψουν μια μεγάλη μετακίνηση της εκλογικής βάσης προς τα αριστερά», (βλέπε, Αλεξίου Στρατής, Η κρίση του πολιτικού συστήματος μόλις ξεκίνησε, www.monthlyreview.gr) , (08.07.08).
Κάποιοι άλλοι, όπως λ.χ. ο Χρήστος Ευαγγέλου κάνουν ένα βήμα παραπέρα και παρά το γεγονός πως μιλάνε για το εποικοδόμημα, το «πολιτικό σύστημα», ουσιαστικά αναφέρονται σε συστημική κρίση του οικοδομήματος, αφού διαπιστώνουν πως σήμερα «κανένας δεν αμφιβάλλει ότι η κρίση που διέρχεται το πολιτικό σύστημα της χώρας είναι ιδιαίτερα σοβαρή …τα προβλήματα είναι βαθύτερα, είναι δομικής μορφής και αγγίζουν τον πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος», (βλέπε, Χρήστος Ευαγγέλου, Όψεις μετεξέλιξης της παρούσης πολιτικής κρίσης, www.monthlyreview.gr (70.07.08).
Μια κρίση όμως που αγγίζει τον πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος και παίρνει διάφορες μορφές, όπως τη μορφή της «παγκόσμιας χρηματιστικής κρίσης», της «ενεργειακής κρίσης» και της ¨διατροφικής κρίσης», όπως παρατηρεί ο Χρήστος Ευαγγέλου στο παραπάνω σημείωμά του, δεν μπορεί να είναι απλά μια λειτουργική κρίση του πολιτικού συστήματος, ακόμα και όταν εκφράζεται ως κρίση της ‘αστικής Δημοκρατίας’ και συγκεκριμένα ως «αντιδημοκρατική Ευρωπαϊκή Ένωση», αλλά είναι μια βαθιά δομική και θεσμική κρίση, δηλαδή μια συνολική συστημική κρίση παρακμής του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής και διανομής του κοινωνικού πλούτου.
2. Η καπιταλιστική κρίση δεν είναι τοπική-μερική αλλά παγκόσμια-συνολική
Αν αμβλύνουμε την οπτική μας γωνία θα διαπιστώσουμε πως η ‘πολιτική κρίση’ δεν περιορίζεται στη χώρα μας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά συγκλονίζει, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο, όλες τις χώρες του πλανήτη. Αν προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε το βάθος, τις ρίζες αυτής της κρίσης θα καταλήξουμε στον «σκληρό πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος», καμιά διακοσαριά παγκόσμιας εμβέλειας επιχειρήσεις, ο οποίος διαμορφώνει ένα απίθανα μεγάλο και πολύπλοκο δίκτυο από «κυρίαρχα κέντρα εξουσίας» και πολλά παράκεντρα παραπληροφόρησης και παραεξουσίας, τα οποία με τη σειρά τους μεταμορφώνουν την κρίση του κοινωνικοοικονομικού συστήματος του παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου σε επιμέρους τοπικές πολιτικές κρίσεις.
Ο στόχος είναι προφανής. Με τον τρόπο αυτό οι ευθύνες για την καταστροφή της Φύσης, για την παγκόσμια φτώχεια, για τη δομική-συστημική βία και για την ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα μεταμορφώνονται, δια της μεθόδου του αντικατοπτρισμού, από ευθύνες του οικοδομήματος, δηλαδή του καπιταλιστικού συστήματος σε ‘πολιτικές ευθύνες του εποικοδομήματος’, που τάχα οφείλονται στην «βούληση του Κυρίου», στην «ελαττωματική φύση του ανθρώπου», στην ανεπάρκεια, στη φθορά και στη διαφθορά των πολιτικών, στο «τέλος των ιδεολογιών», στο «θάνατο της Αριστεράς και του Σοσιαλισμού» και τέλος στην ανεπάρκεια της ίδιας της ‘αστικής Δημοκρατίας’.
Τα πολιτικά κόμματα, όλοι οι δευτερεύοντες σκοταδιστικοί-εξουσιαστικοί μηχανισμοί και οι επαγγελματίες πολιτικοί οι οποίοι κατά κανόνα διαπλεκόμενοι ανταγωνίζονται, ‘στο όνομα της πατρίδας, και του Λαού’, για την αναρρίχησή τους στην κυβέρνηση με σκοπό την πολιτική διαχείριση του καπιταλιστικού συστήματος, συμβάλλουν αποφασιστικά στο να γίνεται πιστευτός ο μύθος της «πολιτικής κρίσης», την οποία δεν την αποδίδουν, φυσικά, στο διεφθαρμένο, καταστροφικό και βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα, αλλά στους ανίκανους, τους φθαρμένους και διεφθαρμένους πολιτικούς αντιπάλους τους.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό που επιδιώκει πάντα ο ‘σκληρός πυρήνας του συστήματος και τα κυρίαρχα κέντρα εξουσίας’, δηλαδή ο προσανατολισμός των Λαών στο μύθο της πολιτικής κρίσης και ο αποπροσανατολισμός τους από την πραγματικότητα της συστημικής κρίσης του καπιταλισμού, η οποία εκπορεύεται από την ίδια του τη φύση και ουσία του, που είναι η θεοποίηση του κέρδους, η μεγιστοποίηση του οποίου στηρίζεται στην κλοπή, στην εκμετάλλευση, στη διαφθορά, στο Φόβο , στο ψέμα, στη βία, στην καταστροφή και στον πόλεμο, διάφορες μορφές της κρίσης μεταξύ του καπιταλιστικού οικονομισμού και της κοινωνίας-ανθρωπότητας.
Αυτός ο αποπροσανατολισμός της κοινωνίας-ανθρωπότητας καταφέρνει ώστε, αντί οι Λαοί να μετακινούνται πολιτικά προς τα αριστερά, με την έννοια της συνολικής άρνησης και της πολιτικής δράσης για την πλήρη ανατροπή του κοινωνικά ανέντιμου και βάρβαρου καπιταλισμού, να περιορίζονται σε άγονους πολιτικούς ανταγωνισμούς για την υπεράσπιση της ‘αστικής Δημοκρατίας’, (που την περιθωριοποιεί σταδιακά ο ίδιος ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός) και στην αναζήτηση κάποιου «καπιταλισμού με ανθρώπινο πρόσωπο», (σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο), ή στην δογματική αναζήτηση κάποιου καπιταλισμού με σοσιαλιστική ταμπέλα, (τριτοτεταρτοδιεθνιστικό μοντέλο).
Πολλοί και δυστυχώς ακόμα και νέοι, αντί να γίνουν οι σημαιοφόροι ενός Νέου Ριζοσπαστικού Διαφωτισμού, καλλιεργούν σκόπιμα ψευδαισθήσεις ή πέφτουν στην παγίδα της αναζήτησης «καθαρών και έντιμων πολιτικών που θα πάρουν την τύχη της χώρας στα χέρια τους, δημιουργώντας στην ανάγκη καινούργιο κόμμα», (βλέπε λ.χ. Παπαϊωάννου Γιάννης, Προς Έλληνες πολιτικούς. «Είναι καιρός διαχωρισμού της ήρας από το σιτάρι», www.papaioannou.gr), για να διαχειριστούν, (αλήθεια για πόσα και για πόσο;) ένα από τη φύση του ανέντιμο, διαφθορέα και διεφθαρμένο κοινωνικοοικονομικό σύστημα, που με το πολιτικό χρήμα, μαύρο ή άσπρο δεν έχει σημασία, υπαλληλοποιεί, φθείρει και διαφθείρει, δημιουργεί και καταστρέφει τα κόμματα και τους πολιτικούς, κάνει την Πολιτική, υπόθεση επαγγελματιών πολιτικών, στην ουσία και κατά κανόνα αχυράνθρωπων του κεφαλαίου, και όχι καθημερινή δραστηριότητα των Πολιτών και εμποδίζει έτσι την ενατένιση ενός καλύτερου κόσμου.
3. Η Ουτοπία δεν είναι μόνο αναγκαία, είναι, σήμερα και εφικτή
Όμως η σημερινή παγκόσμια δομική-θεσμική, δηλαδή η καθολική συστημική κρίση του καπιταλισμού, που απειλεί συνολικά την ανθρωπότητα, τη Φύση και την ίδια τη ζωή πάνω στον πλανήτη Γη, δεν αφήνει περιθώρια για ψευδαισθήσεις και για μεσοβέζικες λύσεις. Η ανθρωπότητα σήμερα έχει μόνο μια επιλογή, αυτή της ανατροπής του καπιταλισμού στο όνομα ενός Οικουμενικού Ουμανισμού, της αντικατάστασης της ‘αστικής Δημοκρατίας’ με την Άμεση Δημοκρατία, της δημιουργίας ενός καλύτερου κόσμου.
Αυτές τις απλές αλήθειες πολλοί, άλλοι από άγνοια και άλλοι από συμφέρον και επαγγελματική διαστροφή τις αφορίζουν ως ουτοπίες. Παραγνωρίζουν φαίνεται πως η ανθρώπινη ιστορία δεν είναι παρά η σταδιακή πραγμάτωση της ουτοπίας στο μέτρο που οι κάθε φορά ανάγκες της κοινωνίας-ανθρωπότητας ξεπερνούν τους μύθους και ανακαλύπτουν τις καινούργιες δυνατότητες.
Ζούμε στην εποχή κατά την οποία η ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας μπορεί αντικειμενικά να απαλλάξει την Ανθρωπότητα από όλα τα δεινά που δημιουργεί ο μανιακός καπιταλισμός και η ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα και να μετατρέψει τον πλανήτη από κόλαση σε πραγματικό παράδεισο, φτάνει οι δυνάμεις της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού να συνειδητοποιήσουν τις καινούργιες δυνατότητες και να τις απελευθερώσουν από την καπιταλιστική ομηρία.
Η πραγμάτωση της Νέας Ουτοπίας, της Νέας Ελευθερίας και ενός καλύτερου κόσμου, της ανατροπής του καπιταλισμού και της αντικατάστασής του από ένα Οικουμενικό Ουμανισμό δεν είναι, σήμερα, μόνο εφικτή, αλλά και απόλυτα άμεση και αναγκαία για τη συνέχιση της ύπαρξης της ζωής και της απεμπλοκής του ανθρώπινου πολιτισμού από την καπιταλιστική βαρβαρότητα.
Η Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό προτείνει να αναζητούμε την βαθύτερη ουσία της καπιταλιστικής κρίσης, της κρίσης της παρακμής και να προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις σύγχρονες δυνατότητες, γιατί μόνο έτσι θα κατακτήσουμε τη Νέα Αυτοπεποίθηση και τη Νέα Συνείδηση, προϋπόθεση αναγκαία και ικανή για την αντιμετώπιση της μίζερης καπιταλιστικής καθημερινότητας και την οργάνωση του αγώνα για την συνολική και την οριστική υπέρβαση του διεφθαρμένου, του καταστροφικού και βάρβαρου καπιταλισμού στην προοπτική ενός αναγκαίου και εφικτού καλύτερου κόσμου.
****************************************************************
Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό:
www.infonewhumanism.blogspot.com
www.epithesh.blogspot.com
www.globala.blogspot.com
κομφούκιε συμφωνώ απόλυτα και προσυπογράφω τα όσα λες με την υποσημείωση όμως ότι η πολιτική οφείλει να δίνει πρώτη το καλό παράδειγμα και να ανοίγει δρόμους και για τους υπόλοιπους. Καμία κοινωνία ανθρώπων δεν έγινε ξαφνικά κοινωνία των πολιτών από παρθενογέννηση ούτε οι προβληματικές συμπεριφορές αποτελούν φυσικό στοιχείο της συμπεριφοράς των Ελλήνων. Σήμερα η ίδια η πολιτική δίνει το σήμα ότι οι νόμοι είναι κάτι σχετικό που μπορείς να το παραβιάζεις εφόσον δεν σε εξυπηρετεί.
ReplyDelete@ gμόσιος
ReplyDeleteΑΣΦΑΛΩΣ, ΑΣΦΛΕΣΤΑΤΑ.
Εχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ.
Αλλά ΔΕΝ μπρούμε να ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ τα ΠΡΑΓΜΑΤΑ
ΔΙΝΟΝΤΑΣ την ΑΙΣΘΗΣΗ στο ΛΑΟ ότι
εάν ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ θα ΑΛΛΑΞΕΙ η ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΑΥΤΟ που με ΕΝΟΧΛΗΣΕ και ο ΛΟΓΟΣ γιά τον οποίον ΚΑΤΑΛΑΒΑ αμέσως ότι ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ γιά άλλη μιά
ΛΑΜΟΓΙΑΚΗ και ΥΣΤΕΡΟΒΟΥΛΗ ΚΙΝΗΣΗ
είναι ότι ΕΝΟΣΩ ΜΙΛΟΥΝ για
ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ, ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ και ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΔΕΝ ΘΙΓΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ τις ΕΥΘΥΝΕΣ του ΛΑΟΥ
και την ΑΝΑΓΚΗ ΑΛΛΑΓΗΣ του ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ.
Δηλαδή, ακόμα και εάν την Διακήρυξη δεν είχαν υπογράψει ΤΑΓΜΕΝΟΙ ΕΧΘΡΟΙ του ΛΑΟΥ όπως ο Βεργόπουλος, είναι από το περιεχόμενό της
ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ, άρα ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΘΑΝΑΤΟΣ στην ΕΛΕΕΙΝΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ