Thursday, August 14, 2008

Ίδρυση νέου κόμματος. Mία ακόμη μεταπολιτευτική κοινοτοπία

Η ίδρυση νέου κόμματος, τη στιγμή μάλιστα που η σημασία των κομμάτων ως αποκλειστικών αντιπροσωπευτικών θεσμών στο γενικό πολιτικό σύστημα φθίνει και με δεδομένη την παταγώδη αποτυχία προηγούμενων εγχειρημάτων (ΕΣΚ, ΔΗΑΝΑ, ΠΟΛΑΝ, ΔΗΚΙ, ΤΑΥΡΟΙ), συνιστά μία ακόμη αδιέξοδη κοινοτοπία που χαρακτηρίζει τη μεταπολιτευτική πολιτική κουλτούρα της υψηλής δυσπιστίας προς την κοινωνία των πολιτών, μια εμμονή που έχει καταλάβει ακόμα και ανθρώπους οι οποίοι κατά τ’ άλλα μας έχουν συνηθίσει να διατυπώνουν προωθημένες, ανανεωτικές, μεταρρυθμιστικές, εκσυγχρονιστικές, προοδευτικές προτάσεις.

Πρέπει κατά την άποψή μας να συνειδητοποιήσουμε ότι τα κόμματα μπορεί μεν να είναι οι βασικοί αρμοί που συνδέουν την κοινωνία με τους κρατικούς θεσμούς, δεν είναι όμως οι μόνοι. Υπάρχει παράλληλα ένα πλήθος οργανώσεων, ομάδων πίεσης και άλλων συλλογικοτήτων που αντιπροσωπεύουν ή συνδέουν την κοινωνία των πολιτών με τους θεσμούς. Η διαφορά, όπως συμπυκνωμένα τη διατυπώνει ο Γ.Βούλγαρης στο νέο του βιβλίο «Από τη Μεταπολίτευση στην Παγκοσμιοποίηση», είναι ότι τα κόμματα στοχεύουν στην κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, ενώ οι υπόλοιποι στον επηρεασμό της μέσα από την άσκηση πίεσης στην πολιτική, στα κέντρα αποφάσεων και διαμόρφωσης των πολιτικών.

Σήμερα αυτή η δεύτερη διάσταση είναι κρίσιμη. Δεδομένης της διπλής κρίσης αντιπροσώπευσης (κόμματα-συνδικάτα) υπάρχει ελεύθερο έδαφος για την ενίσχυση άλλων μορφών συμμετοχής και νέων μορφών κινητοποίησης ειδικά για τα μορφωμένα μεσαία στρώματα και τις νέες ηλικίες που δεν επιθυμούν να μπουν στο καλούπι της κομματικής ή συνδικαλιστικής γραμμής.

Μόνο κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι δυνατό να διευρυνθεί η αντιπροσώπευση πέρα από τα στενά όρια του κοινοβουλευτισμού και του εργατικού κινήματος, και μόνο έτσι θα μπορέσουμε να πετύχουμε μια πιο αυθεντική εκπροσώπηση των πολιτών, αλλά και καλύτερα κοινωνικά και οικονομικά αποτελέσματα για όλους.

Συνεπώς, επιμένουμε στην άποψή μας. Το μεταπολιτευτικό και κοινότοπο είναι να δημιουργήσει κάποιος ένα νέο κόμμα. Το υπερβατικό της μεταπολιτευτικής πολιτικής κουλτούρας είναι να οργανώσει και να ενισχύσει την κοινωνία των πολιτών, το πεδίο όπου σύμφωνα με τον Α.Gramsci οι υποτελείς τάξεις, στις μέρες μας η ανεκπροσώπητη και αγνοημένη κοινωνική πλειοψηφία, οι νέοι, οι γυναίκες, τα μεσαία στρώματα και οι αποκλεισμένοι, αγωνίζονται να διαμορφώσουν τη δική τους εναλλακτική ηγεμονία, που είναι απαραίτητη για να αλλάξει ο (νέο)ταξικός και διαγενεακά άδικος χαρακτήρας της πολιτικής και του κράτους.

40 comments:

  1. Πολύ καλή η απάντηση σας σε ένα φτωχό κείμενο του ιδρυτικού μέλους του ppol.

    Εκτός από αυθεντική εκπροσώπηση μόνο έτσι επιτυγχάνεται και η αυθεντική συμμετοχή, ο αυθεντικός προβληματισμός, των νέων ανθρώπων σήμερα. Ο τρίτος πόλος είναι ατροφικός στην Ελλάδα και πρέπει να τον στηρίξουμε. Οι άνθρωποι του Ppol θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα, γιατί από αυτόν αποκτούν φωνή, δύναμη και προσοχή.

    ReplyDelete
  2. Τα όρια των ομάδων πίεσης

    Φίλοι G700,

    Η γενιά σας εργάζεται χωρίς να γνωρίζει πότε και με τι όρους θα συνταξιοδοτηθεί. Για να αλλάξετε προς το δικαιότερο την προοπτική συνταξιοδότησής σας θα πρέπει να περιμένετε να αλλάξει ο συσχετισμός των μεγεθών. Σήμερα, οι μεσήλικες και οι υπερήλικες είναι η μεγάλη πλειοψηφία. Εσείς δεν γεννάτε, οι μεσήλικες γεννούν λίγο και τώρα τελευταία και οι μετανάστες το έχουν παρατήσει το σπορ... Επομένως, σε 20 χρόνια που θα είστε μεσήλικες και με δεδομένη την αύξηση του μέσου προσδόκιμου ζωής, οι τότε υπερήλικες που θα επίσης θα περισσεύουν, θα σας λένε με την ψήφο τους "φίλοι μου δουλέψτε λίγο ακόμη, όχι πολύ, μέχρι τα 76, γιατί διαφορετικά δεν θα έχουν εισφορές τα ταμεία για να πληρώσουν συντάξεις...". Εσείς θα συνεχίσετε να πιέζετε...

    Η πολιτική απόφαση που παράγει κοινωνική δικαιοσύνη, ουσιαστική προστασία περιβάλλοντος, άνοδο της συλλογικής ποιότητας ζωής, προϋποθέτει σφοδρή πολιτική σύγκρουση και την τοποθέτηση του εκλογικού σώματος επί διλημμάτων, οικονομικών και ηθικών.

    Ποιος ανέδειξε τέτοια διλήμματα μετά τον Σημίτη; Ποιο δίλημμα για παραδειγμα αναδείχθηκε πέρυσι με τις φωτιές; Ποιος είπε στους ψηφοφόρους ότι οι πυρκαγιές του 2007 θέτουν το δίλημμα ερημοποίηση/λειψυδρία vs δάσος/επανίδρυση της γεωργίας; Κανείς. Διότι κανείς δεν ήθελε και δεν μπορούσε να το συλλάβει και να το αναδείξει. Έτσι, ο λαός ξαναψήφισε μαζικά ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, τους ηθκούς δηλαδή αυτουργούς της επερχόμενης ερημοποίησης.

    Εάν δεν αλλάξει το πολιτικό παράδειγμα -κατά Kuhn- τότε, λυπάμαι, Ελλάδα δεν θα υπάρχει τον 22ο αιώνα.

    Αυτό σημαίνει νέα κόμματα, των πολιτών και όχι των πολιτικών που με τα χρόνια έχουν καταστεί κάστα.

    Χωρίς τους πολίτες να διεκδικούν την εξουσία, η κοινή μας μοίρα θα είναι η υποτέλεια. Όπως σήμερα. Που είμαστε υπήκοοι των πολιτικών και όχι πολίτες. Δυστυχώς.

    Γιάννης Σακιώτης

    ΥΓ Θα επανέλθω με ανάλυση επί του θέματος

    ReplyDelete
  3. Kατ' αρχήν κύριε Σακιώτη μας, τα περί ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ τα γνωρίζουν τα "παιδιά" οριζοντίως και καθέτως καθότι υπάρχουν ορισμένα "καθάρματα" εδώ μέσα (εμού συμπεριλαμβανομένου) που τους έχουν μετατρέψει από μωρές παρθένες σε well seasoned old whores, so to speak.

    Σε κάθε περίπτωση, τα "παιδιά" εδώ μέσα είναι αυτό που ο Κομφουκιάκος ονομάζει world class creme-de-la-creme.
    To θέμα, κύριε Σακιώτη μας, είναι ΤΙ γίνεται με το υπόλοιπο 95% της Νεολαίας, οι οποίοι είχαν ΚΑΙ πατέρα του "Πολυτεχνείου", δηλαδή ΡΟΥΦΙΑΝΟ, ΚΑΙ μάνα πουτάνα,
    ΑΡΑ
    είναι ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ στο ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ.

    Παρά δε το γεγονός ότι ο κύριος Ράπτης μάς "καθησύχασε", το πρόβλημα της Ελλάδος είναι ότι τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ να κάνουν ΑΥΤΟ που οι ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ στο ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΑΠΑΙΤΟΥΝ, το οποίο ΣΥΓΚΡΟΥΕΤΑΙ
    τόσο με τα συμφέροντα του ΕΘΝΟΥΣ
    όσο ΚΑΙ με τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των ιδίων

    ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, ή μάλλον το ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ αλλά το "ΑΝΑΒΑΛΛΟΥΝ", το "ΜΕΤΑΘΕΤΟΥΝ" στις μελλοντικές τους υποχρεώσεις, so to speak again.

    Every effort, therefore, is doomed and deemed to fail(ure), unless the phoenix awakens from the FECES - so to speak, for the third time.

    Do you understand the tragic predicament of Greece!!!!!???????

    Addendum: Το ΚΚΕ το μισώ, όπως ο διάβολος το λιβάνι αλλά την οικογένεια ΛΕΟΝΤΟΣ ΑΥΔΗ (με τον οποίο συνδεθήκατε, είδα στο βιογραφικό σας) ΤΙΜΩ και ΕΚΤΙΜΩ βαθύτατα.

    ReplyDelete
  4. Addendum
    To MIΣΟΣ μου, πάντως, γιά το ΚΚΕ είναι έρωτας και λατρεία σε σύγκριση με τα αισθήματα που τρεφω για τους

    ΑΞΕΣΤΟΥΣ, πρώην ΞΥΠΟΛΥΤΟΥΣ κατ' ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, καθ' ΕΞΙΝ, κατ' ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΙΝ και καθ' ΥΠΟΤΡΟΠΗΝ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ του ΠΑΣΟΚ.

    Τα αισθήματά μου ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΟΡΙΑ του ΠΑΣΟΚ

    ΔΕΝ είναι δυνατόν να ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ!!!

    ΑΥΤΟΙ, οι ΠΑΣΟΚΟΙ είναι

    ΤΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΟΠΡΑΝΑ!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. KAI έχει το ΘΡΑΣΟΣ ο εκπρόσωπος των ΚΟΠΡΑΝΩΝ κ. Παπανδρέου, αντί να ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, συγκεκριμένο ΚΑΙ σαφές (1, 2, 3, ...ν), να ΑΝΑΛΩΝΕΤΑΙ σε χαρακτηρισμούς της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ της ΝΔ.

    ΗΓΟΥΝ τουτέστιν δηλαδή, τα ΚΟΠΡΑΝΑ ΚΑΚΟΛΟΓΟΥΝ την ΔΙΑΡΡΟΙΑ!!!!!!

    ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ξεδιάντροπε θα σε ΔΙΑΛΥΣΩ!!!!!

    ReplyDelete
  6. Την κοινωνία των πολιτών και τις υποτελείς τάξεις, (μιας και έχετε διαβάσει Γκράμσι.........), έχετε αντιληφθεί ποιος την/τις οργανώνει;;;
    Γιατί ΑΝ!!!!!! έχετε διαβάει Γκράμσι, και δεν έχετε καταλάβει αυτό που είναι το πιο σημαντικό ζήτημα του ενός πυλώνα απο το συνολικό έργο του Γκράμσι, τότε λυπάμαι αλλά ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΙΠΟΤΑ αγαπητοί φίλοι..........

    ReplyDelete
  7. Κάνοντας μια βόλτα στο blog του φίλου, διάβασα τα παρακάτω με τίτλο "Όταν διαβάζω ασυναρτησίες τσαντίζομαι...", σχολιάζοντας την απάντηση της Γ700 για την ίδρυση νέου κόμματος. Θα προσπεράσω το πρόλογο για να μπω κατευθείαν στο ζουμί.

    Sinistra Radicale said...

    Η ηγεμονία όμως, διαμορφώνεται, σχηματοποιείται, αποκτά κοινωνική αγκύρωση, εμπεριέχει ιδεολογία, πολιτικό πρόταγμα, αλλά και εκφράζεται, μέσω ενός συγκεκριμένου πολιτικού σχεδίου, μέσω ΕΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ!!!!!
    Ηγεμονία χωρίς κόμμα από πίσω της που θα κάνει όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει.


    Παρουσιάζεις ένα μέρος της αλήθειας, κι όπως θα το γνωρίζεις μια αλήθεια μισή ισούται με ένα ολόκληρο ψέμα!

    Η πληροφοριακή επανάσταση φίλε μου δημιουργεί πολλές "περίεργες" καταστάσεις και θέλει άγρυπνο μάτι και νου για να τις οσφρηστείς. Καταστάσεις μέσα στις οποίες ομάδες και σύνολα με μικρό μέγεθος και σχετική ισχύ μπορούν εκμεταλλευόμενες νέες δομές, τρόπους και τεχνολογικούς μηχανισμούς να πολλαπλασιάσουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους. Μπορούν να έχουν με άλλα λόγια ΑΣΥΜΜΕΤΡΑ αποτελέσματα σε σχέση με το μέγεθός τους. Κι όλα αυτά χωρίς να ακυρώνουν παραδοσιακές δομές και ρόλους όπως είναι τα κόμματα.

    Αμέσως μετά όμως περνάς σε μια σκοτεινή περιοχή για το μυαλό μου...

    Καταρχήν είναι τελείως ανεδαφικό το πλαίσιο περί «υπερβατισμού της μεταπολιτευτικής πολιτικής κουλτούρας στο να οργανώσει και να ενισχύσει την κοινωνία των πολιτών».

    Η Γ700 είπε:
    "Το μεταπολιτευτικό και κοινότοπο είναι να δημιουργήσει κάποιος ένα νέο κόμμα. Το υπερβατικό της μεταπολιτευτικής πολιτικής κουλτούρας είναι να οργανώσει και να ενισχύσει την κοινωνία των πολιτών".

    Το παραπάνω το καταλαβαίνω. Το δικό σου κείμενο όσο κι αν προσπαθώ νόημα δεν βγάζω. Ίσως να φταίει ότι δεν είμαι επαρκώς διαβασμένος στην νεώτερη πολιτική ιστορία, ξέρεις ασχολούμαι με τον τουρισμό...

    Και αμέσως παρακάτω συνεχίζεις λέγοντας:

    Αυτό το λέω διότι: ΌΛΗ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, έτσι όπως εκφράστηκε αυτή από τις δυνάμεις του δικομματισμού, έτσι όπως δομήθηκε, είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ζητάει ο γράφων του κειμένου. Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, έχει άγνοια πολιτικής ιστορίας, είναι τουλάχιστον αιθεροβάμων, και δυστυχώς δεν μπορεί να βγάλει πολιτικό συμπέρασμα. Είναι σαν να ζητάμε από τον νεκρό να αναστηθεί. Τόσο απλά!!!!!

    Προσωπικά πάλι δεν βγάζω νόημα τι ακριβώς θες να πεις σε σχέση με αυτό που είπε η Γ700. Αν μπορείς να με βοηθήσεις απλοποιώντας την σκέψη σου θα σου είμαι πολύ ευγνώμων!

    Η διαμόρφωση της νέας ηγεμονίας δεν αφορά την κοινωνία των πολιτών, αλλά είτε το θέλουμε είτε όχι αφορά τις δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς, και τον ΣΥΡΙΖΑ. Και όχι το ΠΑΣΟΚ.......

    Τώρα κάτι πάω να καταλάβω. Προσπαθώ, όμως μου είναι λίγο δύσκολο. Μοιάζει σαν να διαβάζω ένα άκρως δυσκολονόητο κείμενο και το μυαλό ενστικτωδώς γνωρίζει ότι κάτι πολύ σημαντικό έχει να πει ο συγγραφέας. Αλλά ο ειρμός των σκέψεών του είναι τόσο πολύπλοκος, τόσο βαθύς και μακρόσυρτος που στο τέλος χάνομαι στην "μετάφραση".

    Πρέπει να σου έχει τύχει και σένα αρκετές φορές φαντάζομαι.
    Και κλείνεις λέγοντας:

    Όλα τα άλλα είναι κολοκύθια με την ρίγανη, και να γράφουμε καμιά χαζομάρα να πουλάμε εξυπνάδα....

    Συμφωνώ και επαυξάνω, με την προϋπόθεση όμως ανάμεσα στα κολοκύθια και την ρίγανη να βάλεις και τους μαϊντανούς παραγωγής σου.

    ReplyDelete
  8. Για πες μου λοιπόν αγαπητέ Βαγγέλα, που ομνύεις στην κοινωνία των πολιτών, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΡΙΣΗ, ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ;;;;;;

    ReplyDelete
  9. @ Sinistra Radicale

    Η παγκόσμια κρίση φίλε μου δεν είναι ΜΙΑ αλλά πολλές! Κρίσεις οι οποίες εκδιπλώνονται ταυτόχρονα και σε πολλαπλά επίπεδα.

    Μια τέτοια σύνθετη πρόκληση δεν είναι ποτέ δυνατόν αγαπητέ μου να αντιμετωπιστεί επιτυχώς, αν η ανθρώπινη σκέψη περιοριστεί μέσα στις αταλάντευτες κομματικές ιεραρχίες, στις εγκάθετες ιδεολογίες, και στις πάσης φύσεως νομενκλατούρες.

    Το μέγεθος των προκλήσεων σε συνάρτηση με την επανάσταση της πληροφορίας-τεχνολογίας μας ωθεί πλέον σε πιο ευέλικτες και οριζόντιες δομές και δίκτυα. Σε μικρό κύκλο αποφάσεων, με άριστη πληροφόριση και γνώση των καταστάσεων, στην πρωτοβουλία κινήσεων και τον αυτοσχεδιασμό, στη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, και πάνω από όλα στην επίτευξη μεγαλύτερης ελευθερίας κινήσεων.

    Αν νομίζεις πως οι (βιομηχανικής εποχής δομές) των κομμάτων είναι σε θέση να ανταποκριθούνε στα παραπάνω χαρακτηριστηκά και να λύσουν τα προβλήματα με αίσθημα ευθύνης, ε, πάω πάσο!

    Υπεύθυνος ΕΙΝΑΙ εκείνος ο οποίος έχει την δύναμη να ενεργήσει αυτοβούλως. Εκείνος ο οποίος ενεργεί περιμένοντας άνωθεν εντολές και κατευθύνσεις δεν υπήρξε ούτε θα καταστεί ποτέ των ποτών υπεύθυνος των πράξεών.

    Θα σου το θέσω και αλλιώς:
    Ξέρεις ότι τα πρόβατα ακολουθούνε πιστά τον βοσκό. Αλλά αν τύχει κι ο βοσκός γκρεμοτσακιστεί, νομίζεις πως τα ζωντανά θα γκρεμοτσακιστούνε παρέα με το βοσκό; Όχι δα!
    Τα ανθρώπινα πρόβατα, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν έχουν αυτήν την ικανότητα και συνήθως τσακίζονται μαζί με τους οδηγούς-βοσκούς.

    Τα πράγματα δεν είναι και τόσο πολύπλοκα όσο φαίνονται με την πρώτη ματιά. Η λύση λοιπόν στην γενικευμένη κρίση δεν είναι οι 10.000 τόμοι θεωρίας, αλλά είναι μία και μόνο λέξη: ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ!

    Kαι την υπευθυνότητα δεν την διαθέτουν τα άβουλα υποχείρια των πάσης φύσεως "κομματικών ηγεμονιών". Την διαθέτουν σε αφθονία όμως οι ενεργοί και ελεύθεροι πολίτες, η κοινωνία των πολιτών, ή όπως θέλεις εσύ ονόμασέ το.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Λοιπόν. Πρώτον. Ο Μικρός κύκλος των αποφάσεων που αναφέρεις είναι πολύ πιο αντιδημοκρατικός από ένα συνέδριο ενός κόμματος, την συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής του, των διάφορων οργάνων του, τα οποία εκλέγονται από κάπου, και ακολούθως λογοδοτούν κάπου. Διότι για να ξέρεις η πεμπτουσία της δημοκρατίας, είναι ο έλεγχος και η λογοδοσία, και όχι τόσο ή μόνο, ο τρόπος και το δικαίωμα επιλογής. Με την ίδια λογική και η δημοκρατία που έχουμε σήμερα μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια είναι κατ' επίφαση δημοκρατία!!!!!!!!!
    Το ζήτημα σήμερα είναι να διευρυνθεί το ποιοι αποφασίζουν, και αυτό είναι και στοίχημα αν θες για εμάς που ανήκουμε στην ριζοσπαστική αριστερά!!!!!
    Το ζήτημα της πληροφόρησης ελέγχεται όπως καταλαβαίνεις για ένα και μόνο λόγο. Γιατί πολύ απλά δεν έχουν όλοι την πρόσβαση στην πληροφόρηση, ανεξαρτήτως της τεχνολογικής εξέλιξης. Ρίξε μια ματιά σε έρευνες ποια site π.χ έχουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο.

    Δεύτερον. Αν ήξερες, τα διάφορα κόμματα δεν είχαν μέσα στην ιστορία, ούτε την ίδια μορφή ούτε την ίδια δομή, ούτε καν τον ίδιο ρόλο μέσα στην κοινωνία. Οι Γιακωβίνοι του Ροβεσπιέρου δεν ήταν κόμμα με την μορφή που έχουν τα κόμματα σήμερα. Σαφώς βέβαια και υπάρχει σήμερα πρόβλημα με την λειτουργία των κομμάτων, κάτι το οποίο το αναφέρω στο κείμενό μου, καταθέτω και πρόταση επίσης, και μου προκαλεί μεγάλη απορία για ποιον λόγο δεν το έβαλες παραθετικά στο κείμενο απάντησή σου προς εμένα..... Θεωρώ ότι απλά δεν το είδες, και όχι κάτι άλλο!!!!!!!!!!!!!!!!! Ελπίζω τουλάχιστον. Αν έχεις όμως την ελάχιστη αίσθηση δημοκρατίας μέσα στα πλαίσια ενός διαλόγου -όσο «βίαιος» και να είναι αυτός (μιας και με χαρακτήρισες μαϊντανό-, έχω την αίσθηση ότι πρέπει να διορθώσεις αυτό το ολίσθημα....... το ότι δηλ. δεν έγραψες-παρέθεσες ολοκληρωμένα, την θέση μου για την λειτουργία και τον ρόλο των κομμάτων σήμερα....

    Τρίτον. Τα περί βιομηχανικής δομής για τα κόμματα, έχω την αίσθηση ότι είναι εξαιρετικά ασαφές. Αν θες να πεις ότι τα κόμματα προέκυψαν ως πολιτικοί οργανισμοί κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης, αυτό δεν έχει να κάνει με την δομή τους, αλλά με την ένταση που υπήρχε τότε στην ταξική πάλη. Επίσης, τα λεγόμενα αστικά κόμματα δεν είχαν ποτέ ούτε την ίδια ακριβώς δομή μεταξύ τους, αλλά και επίσης δεν είχαν την ίδια δομή με τα λεγόμενα κόμματα της εργατικής τάξης αργότερα, ανεξαρτήτως αν αυτά ήταν σοσιαλδημοκρατικά ή κομμουνιστικά. Τα αστικά κόμματα π.χ δεν είχαν οργανώσεις βάσης, αλλά λέσχες κοινωνικής συνεύρεσης και συναντήσεων. Τα αστικά κόμματα, ήταν αρχηγικά (Κόμμα Φιλελευθέρων Βενιζέλου, αλλά και το Λαϊκό Κόμμα), τα μέλη τους (αν μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε έτσι), δεν είχαν κανένα δικαίωμα επί του ελέγχου της ηγεσίας, της πολιτικής που αυτή η ηγεσία διαμόρφωνε, και τέλος δεν είχαν την δυνατότητα παραγωγής πολιτικής για τα προβλήματα στον χώρο τους.... Τα Σοσιαλδημοκρατικά και ακόμα περισσότερο τα Κομμουνιστικά κόμματα ήταν μια κατάκτηση για το πολιτικό σύστημα, και για την ίδια την δημοκρατία. Ανεξαρτήτως αν τα περισσότερα Κ.Κ, κυριαρχήθηκαν από την Σταλινική λογική. Αυτά για την ιστορία.

    Κλείνοντας λίγα λόγια για την υπευθυνότητα, και την αυτόβουλη δράση. Καταρχήν και ο Βγενόπουλος, και ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας που πληρώνει 700 και ίσως λιγότερα τον υπάλληλό του ο οποίος τυγχάνει να είναι μεταπτυχιακός φοιτητής, λειτουργεί ελεύθερα, αυτόβουλα και υπεύθυνα. Από την άλλη μεριά δεν απαγορεύει στον υπάλληλό του, να δράσει και αυτός αυτόβουλα, υπεύθυνα. Ο υπάλληλός του έχει το δικαίωμα να ψάξει στις αγγελίες, ή να βρει κάνα βύσμα για να βολευτεί στο δημόσιο. Αυτόβουλη και ελεύθερη δράση έχουν και οι δύο. Ο Καραμανλής από την άλλη είχε δηλώσει «Καλύτερα να είμαι χρήσιμος, και υπεύθυνος, παρά πρόσκαιρα ευχάριστος».
    Το πρόβλημα δηλ. δεν είναι να λειτουργεί ο καθένας αυτόβουλα και υπεύθυνα, αλλά με βάση το ταξικό του συμφέρον.
    Ο Σαακασβίλι π.χ δρα υπεύθυνα κατά την άποψή του, ακολούθως και ο Πούτιν, δρα και αυτός υπεύθυνα υπερασπιζόμενος τους δρόμους της ενέργειας, ο Μπούς δρα και αυτός υπεύθυνα και με αίσθηση ευθύνης απέναντι στην παγκόσμια δημοκρατία και πάει λέγοντας.
    Η Ε.Ε δρα και αυτή υπεύθυνα ψηφίζοντας το 65ωρο, οι Γάλλοι ψηφίζοντας υπεύθυνα βγάζουν πρόεδρο τον Σαρκοζί, η Ν.Δ επειδή είναι υπεύθυνη και αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης τα ελλείμματα, δεν δίνει το επίδομα θέρμανσης κλπ κλπ κλπ....
    Αν λοιπόν όλα αυτά προκύπτουν εξαιτίας της υπευθυνότητας, προτιμώ να είμαι με τους ανεύθυνους!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. Σας ευχαριστούμε για τη φιλοξενία, του παρακάτω κειμένου, ως συμβολή στο διάλογό σας.
    Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό. www.infonewhumanism.blogspot.com


    «Κρίση του πολιτικού συστήματος»: Μύθος και πραγματικότητα


    Κώστας Λάμπος



    1. Η κρίση δεν είναι πολιτική αλλά συστημική κρίση παρακμής του κεφαλαιοκρατικού συστήματος

    Όπως είναι γνωστό «η Πολιτική» δεν είναι παρά η έκφραση οικονομικών συμφερόντων και κατά συνέπεια κάθε «πολιτικό σύστημα» που εκφράζει- υπηρετεί το κέρδος και τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, καταστρέφει τη Φύση, στηρίζεται στο Φόβο, στη βία, στο ψέμα, στη διαφθορά, στον πόλεμο και καταδικάζει την αποφασιστική πλειοψηφία μιάς κοινωνίας στη φτώχεια και στην εξαθλίωση δεν μπορεί να είναι Δημοκρατικό, δεν υπηρετεί τον Άνθρωπο και δεν είναι πολιτικό σύστημα του Λαού.
    Κι’ όμως, όλα τα ΜΜΕ, όλα τα κόμματα, όλοι οι πολιτικοί ‘αναλυτές’, όλοι οι επαγγελματίες πολιτικοί , όλοι οι ‘πνευματικοί’ άνθρωποι και κατά συνέπεια όλοι σχεδόν οι πολίτες ‘διαπιστώνουν’ «κρίση του πολιτικού μας συστήματος». Με αυτό βέβαια εννοούν την κρίση της ‘αντιπροσωπευτικής αστικής Δημοκρατίας’ και του κομματικού συστήματος που την εκφράζει. Τελικά «κρίση του πολιτικού μας συστήματος’ σημαίνει «κρίση διακυβέρνησης», δηλαδή αδυναμία των κομμάτων να κυβερνήσουν σε συνθήκες πολιτικής σταθερότητας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με συγκεκριμένο πρόγραμμα, που θα πει πως τα κόμματα αδυνατούν κατά μόνας ή σε συνεργασία να αναδείξουν την ‘αντιπροσωπευτική αστική Δημοκρατία’ σε ρυθμιστή της οικονομίας σύμφωνα με τις ανάγκες της κοινωνίας, με αποτέλεσμα η οικονομία να λειτουργεί σε βάρος της κοινωνίας και υπέρ μιάς απειρελάχιστης μειοψηφίας πλουτοκρατών. Το πολιτικό σύστημα, όμως, που λειτουργεί υπέρ μιάς πλουτοκρατίας και ενάντια στα ζωτικά συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας δεν μπορεί να αποκαλείται «πολιτικό μας σύστημα», γιατί απλούστατα αντικειμενικά είναι το πολιτικό σύστημα της πλουτοκρατίας. Είναι φανερό πως το ‘πολιτικό σύστημα της αστικής Δημοκρατίας’ δεν είναι το σύστημα των δισεκατομμυρίων φτωχών, των στρατιών των ανέργων και της Γενιάς των 700 Ευρώ (βλέπε, www.G700.gr) που ‘εργάζεται’ χωρίς ουσιαστικά δικαιώματα και σε συνθήκες σύγχρονης δουλείας.
    Πολλοί, που βλέπουν μπροστά τους μόνο ‘διεφθαρμένους πολιτικούς’, αλλά όχι και διεφθαρμένους-διαφθορείς μεγαλοκαπιταλιστές, ιδιαίτερα αν αυτοί είναι και πρόεδροι της ‘ομαδάρας’ τους, αποδίδουν αυτή την ‘κρίση του πολιτικού συστήματος’ στην ανικανότητα, στη φθορά και στη διαφθορά της ηγεσίας των πολιτικών κομμάτων και των επαγγελματιών πολιτικών και γι’ αυτό επιδίδονται συστηματικά σε ‘κυνήγι μαγισσών’ και σε αναζήτηση ‘καθαρών πολιτικών’, που θα αναλάβουν τη διαχείριση του καπιταλισμού, μέχρι να τους βρωμίσει κι’ αυτούς το σύστημα, ή να βρωμίσουν από μόνοι τους. Αυτή η σύγχυση, αν δεν είναι σκόπιμη, παραγόμενη και αναπαραγόμενη, οφείλεται στην έλλειψη παιδείας γενικά και πολιτικής παιδείας ειδικότερα, η οποία δεν μπορεί να διακρίνει το κοινωνικοοικονομικό σύστημα, (το οικοδόμημα), από τα διάφορα υποσυστήματά του, ένα από τα οποία και μάλιστα το πιο ορατό είναι το πολιτικό του σύστημα, (το εποικοδόμημα). Κατά συνέπεια δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την πρωτογενή εξουσία του κοινωνικοοικονομικού συστήματος, (οικοδόμημα), από την δοτή, τη δευτερογενή εξουσία του εποικοδομήματος, που τη διαχειρίζεται η εκάστοτε κυβέρνηση, στα πλαίσια του λεγόμενου «πολιτικού συστήματος», πράγμα που δημιουργεί σύγχυση και εσφαλμένη εικόνα της πραγματικότητας, επειδή ταυτίζεται το Όλον με το μέρος του
    Άλλοι την αποδίδουν «στα ιδιωτικά ΜΜΕ και στα κυρίαρχα κέντρα εξουσίας…τα οποία προσπαθούν να επιβάλλουν τις δικές τους λύσεις και να αποτρέψουν μια μεγάλη μετακίνηση της εκλογικής βάσης προς τα αριστερά», (βλέπε, Αλεξίου Στρατής, Η κρίση του πολιτικού συστήματος μόλις ξεκίνησε, www.monthlyreview.gr) , (08.07.08).
    Κάποιοι άλλοι, όπως λ.χ. ο Χρήστος Ευαγγέλου κάνουν ένα βήμα παραπέρα και παρά το γεγονός πως μιλάνε για το εποικοδόμημα, το «πολιτικό σύστημα», ουσιαστικά αναφέρονται σε συστημική κρίση του οικοδομήματος, αφού διαπιστώνουν πως σήμερα «κανένας δεν αμφιβάλλει ότι η κρίση που διέρχεται το πολιτικό σύστημα της χώρας είναι ιδιαίτερα σοβαρή …τα προβλήματα είναι βαθύτερα, είναι δομικής μορφής και αγγίζουν τον πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος», (βλέπε, Χρήστος Ευαγγέλου, Όψεις μετεξέλιξης της παρούσης πολιτικής κρίσης, www.monthlyreview.gr (070.07.08).
    Μια κρίση όμως που αγγίζει τον πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος και παίρνει διάφορες μορφές, όπως τη μορφή της «παγκόσμιας χρηματιστικής κρίσης», της «ενεργειακής κρίσης» και της ¨διατροφικής κρίσης», όπως παρατηρεί ο Χρήστος Ευαγγέλου στο παραπάνω σημείωμά του, δεν μπορεί να είναι απλά μια λειτουργική κρίση του πολιτικού συστήματος, ακόμα και όταν εκφράζεται ως κρίση της ‘αστικής Δημοκρατίας’ και συγκεκριμένα ως «αντιδημοκρατική Ευρωπαϊκή Ένωση», αλλά είναι μια βαθιά δομική και θεσμική κρίση, δηλαδή μια συνολική συστημική κρίση παρακμής του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής και διανομής του κοινωνικού πλούτου.





    2. Η καπιταλιστική κρίση δεν είναι τοπική-μερική αλλά παγκόσμια-συνολική

    Αν αμβλύνουμε την οπτική μας γωνία θα διαπιστώσουμε πως η ‘πολιτική κρίση’ δεν περιορίζεται στη χώρα μας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά συγκλονίζει, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο, όλες τις χώρες του πλανήτη. Αν προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε το βάθος, τις ρίζες αυτής της κρίσης θα καταλήξουμε στον «σκληρό πυρήνα του καπιταλιστικού συστήματος», καμιά διακοσαριά παγκόσμιας εμβέλειας επιχειρήσεις, ο οποίος διαμορφώνει ένα απίθανα μεγάλο και πολύπλοκο δίκτυο από «κυρίαρχα κέντρα εξουσίας» και πολλά παράκεντρα παραπληροφόρησης και παραεξουσίας, τα οποία με τη σειρά τους μεταμορφώνουν την κρίση του κοινωνικοοικονομικού συστήματος του παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου σε επιμέρους τοπικές πολιτικές κρίσεις.
    Ο στόχος είναι προφανής. Με τον τρόπο αυτό οι ευθύνες για την καταστροφή της Φύσης, για την παγκόσμια φτώχεια, για τη δομική-συστημική βία και για την ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα μεταμορφώνονται από ευθύνες του οικοδομήματος, δηλαδή του καπιταλιστικού συστήματος σε ‘πολιτικές ευθύνες του εποικοδομήματος’, που τάχα οφείλονται στην «βούληση του Κυρίου», στην «ελαττωματική φύση του ανθρώπου», στην ανεπάρκεια, στη φθορά και στη διαφθορά των πολιτικών, στο «τέλος των ιδεολογιών», στο «θάνατο της Αριστεράς και του Σοσιαλισμού» και τέλος στην ανεπάρκεια της ίδιας της ‘αστικής Δημοκρατίας’.
    Τα πολιτικά κόμματα, όλοι οι δευτερεύοντες σκοταδιστικοί-εξουσιαστικοί μηχανισμοί και οι επαγγελματίες πολιτικοί οι οποίοι διαπλεκόμενοι ανταγωνίζονται, ‘στο όνομα της πατρίδας, και του Λαού’, για την αναρρίχησή τους στην κυβέρνηση με σκοπό την πολιτική διαχείριση του καπιταλιστικού συστήματος, συμβάλλουν αποφασιστικά στο να γίνεται πιστευτός ο μύθος της «πολιτικής κρίσης», την οποία δεν την αποδίδουν, φυσικά, στο διεφθαρμένο, καταστροφικό και βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα, αλλά στους ανίκανους, τους φθαρμένους και διεφθαρμένους πολιτικούς αντιπάλους τους.
    Το αποτέλεσμα είναι αυτό που επιδιώκει πάντα ο ‘σκληρός πυρήνας του συστήματος και τα κυρίαρχα κέντρα εξουσίας’, δηλαδή ο προσανατολισμός των Λαών στο μύθο της πολιτικής κρίσης και ο αποπροσανατολισμός τους από την πραγματικότητα της συστημικής κρίσης του καπιταλισμού, η οποία εκπορεύεται από την ίδια του τη φύση και ουσία του, που είναι η θεοποίηση του κέρδους, η μεγιστοποίηση του οποίου στηρίζεται στην κλοπή, στην εκμετάλλευση, στη διαφθορά, στο Φόβο , στο ψέμα, στη βία, στην καταστροφή και στον πόλεμο, διάφορες μορφές της κρίσης μεταξύ του καπιταλιστικού οικονομισμού και της κοινωνίας-ανθρωπότητας.
    Αυτός ο αποπροσανατολισμός της κοινωνίας-ανθρωπότητας καταφέρνει ώστε, αντί οι Λαοί να μετακινούνται πολιτικά προς τα αριστερά, με την έννοια της συνολικής άρνησης και της πολιτικής δράσης για την πλήρη ανατροπή του κοινωνικά ανέντιμου και βάρβαρου καπιταλισμού, να περιορίζονται σε άγονους πολιτικούς ανταγωνισμούς για την υπεράσπιση της ‘αστικής Δημοκρατίας’, (που την περιθωριοποιεί σταδιακά ο ίδιος ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός) και στην αναζήτηση κάποιου «καπιταλισμού με ανθρώπινο πρόσωπο», (σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο), ή στην δογματική αναζήτηση κάποιου καπιταλισμού με σοσιαλιστική ταμπέλα, (τριτοτεταρτοδιεθνιστικό μοντέλο).
    Πολλοί και δυστυχώς ακόμα και νέοι, αντί να γίνουν οι σημαιοφόροι ενός Νέου Ριζοσπαστικού Διαφωτισμού, καλλιεργούν σκόπιμα ψευδαισθήσεις ή πέφτουν στην παγίδα της αναζήτησης «καθαρών και έντιμων πολιτικών που θα πάρουν την τύχη της χώρας στα χέρια τους, δημιουργώντας στην ανάγκη καινούργιο κόμμα», (βλέπε λ.χ. Παπαϊωάννου Γιάννης, Προς Έλληνες πολιτικούς. «Είναι καιρός διαχωρισμού της ήρας από το σιτάρι», www.papaioannou.gr), για να διαχειριστούν, (αλήθεια για πόσα και για πόσο;) ένα από τη φύση του ανέντιμο, διαφθορέα και διεφθαρμένο κοινωνικοοικονομικό σύστημα, που με το πολιτικό χρήμα, μαύρο ή άσπρο δεν έχει σημασία, υπαλληλοποιεί, φθείρει και διαφθείρει, δημιουργεί και καταστρέφει τα κόμματα και τους πολιτικούς, κάνει την Πολιτική, υπόθεση επαγγελματιών πολιτικών, στην ουσία και κατά κανόνα αχυράνθρωπων του κεφαλαίου, και όχι καθημερινή δραστηριότητα των Πολιτών και εμποδίζει έτσι την ενατένιση ενός καλύτερου κόσμου.



    3. Η Ουτοπία δεν είναι μόνο αναγκαία, είναι, σήμερα και εφικτή

    Όμως η σημερινή παγκόσμια δομική-θεσμική, δηλαδή η συνολική συστημική κρίση του καπιταλισμού, που απειλεί συνολικά την ανθρωπότητα, τη Φύση και την ίδια τη ζωή πάνω στον πλανήτη Γη δεν αφήνει περιθώρια για ψευδαισθήσεις και για μεσοβέζικες λύσεις. Η ανθρωπότητα σήμερα έχει μόνο μια επιλογή, αυτή της ανατροπής του καπιταλισμού στο όνομα ενός Οικουμενικού Ουμανισμού, της αντικατάστασης της ‘αστικής Δημοκρατίας’ με την Άμεση Δημοκρατία, της δημιουργίας ενός καλύτερου κόσμου.
    Αυτές τις απλές αλήθειες πολλοί, άλλοι από άγνοια και άλλοι από συμφέρον και επαγγελματική διαστροφή τις αφορίζουν ως ουτοπίες. Παραγνωρίζουν φαίνεται πως η ανθρώπινη ιστορία δεν είναι παρά η σταδιακή πραγμάτωση της ουτοπίας στο μέτρο που οι κάθε φορά ανάγκες της κοινωνίας-ανθρωπότητας ξεπερνούν τους μύθους και ανακαλύπτουν τις καινούργιες δυνατότητες.
    Ζούμε στην εποχή κατά την οποία η ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας μπορεί αντικειμενικά να απαλλάξει την Ανθρωπότητα από όλα τα δεινά που δημιουργεί ο μανιακός καπιταλισμός και η ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα και να μετατρέψει τον πλανήτη από κόλαση σε πραγματικό παράδεισο, φτάνει οι δυνάμεις της Εργασίας, της Επιστήμης και του Πολιτισμού να συνειδητοποιήσουν τις καινούργιες δυνατότητες και να τις απελευθερώσουν από την καπιταλιστική ομηρία.
    Η πραγμάτωση της Νέας Ουτοπίας, της Νέας Ελευθερίας και ενός καλύτερου κόσμου, της ανατροπής του καπιταλισμού και της αντικατάστασής του από ένα Οικουμενικό Ουμανισμό δεν είναι, σήμερα, μόνο εφικτή, αλλά και απόλυτα άμεση και αναγκαία για τη συνέχιση της ύπαρξης της ζωής και της απεμπλοκής του ανθρώπινου πολιτισμού από την καπιταλιστική βαρβαρότητα.
    Η Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό προτείνει να αναζητούμε την βαθύτερη ουσία της καπιταλιστικής κρίσης, της κρίσης της παρακμής και να προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις σύγχρονες δυνατότητες, γιατί μόνο έτσι θα κατακτήσουμε τη Νέα Αυτοπεποίθηση και τη Νέα Συνείδηση, προϋπόθεση αναγκαία και ικανή για την αντιμετώπιση της μίζερης καπιταλιστικής καθημερινότητας και την οργάνωση του αγώνα για την συνολική και την οριστική υπέρβαση του διεφθαρμένου, του καταστροφικού και βάρβαρου καπιταλισμού στην προοπτική ενός αναγκαίου και εφικτού καλύτερου κόσμου.

    ****************************************************************
    Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό:
    www.infonewhumanism.blogspot.com
    www.epithesh.blogspot.com
    www.globala.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. @ Sinistra Radicale said...

    θα ζητήσω συγνώμη για την έκφραση, αλλά τσαντίστηκα!
    Νομίζω τελικά πως εκπέμπουμε σε διαφορετικά μήκη κύματος, και δεν θα παίξω άλλο με τις λέξεις...

    Μια διευκρίνηση μόνο:

    Ο μικρός κύκλος στην λήψη αποφάσεων δεν αναφέρεται σε αριθμό ατόμων, αλλά στο χρόνο που μεσολαβεί από την αναγνώριση του προβλήματος, την ανάλυσή του, μέχρι την τελική απόφαση για τις ενδεδειγμένες ενέργειες.

    Take care!

    ReplyDelete
  15. XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στην Μαρία και τον Παναγιώτη.

    ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΗ η ΑΘΗΝΑ τωρα που ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ οι ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΙ και τα ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ - λες και είσαι στο Manhattan. O απόλυτος πολιτισμός.

    Η ΕΛΑΔΑ, ατυχώς, έχει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ότι η ΚΑΤΩΤΑΤΗ ΥΑΞΗ (δλδ το 80-90% του ΛΑΟΥ) κάνει ό,τι θέλει. Εξ ου κσι η χώρα είναι ένα ΤΣΑΝΤΙΡΙ, ένας ΓΥΦΤΟΤΟΠΟΣ.

    Ελλάδα είναι πλέον τα τετράγωνα των Ανακτόρων, Πλατείας Ρηγίλλης, η Πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη και η Υδρα.
    Η υπόλοιπη ΧΩΡΑ είναι

    ΡΑΜΑΛΑ

    δλδ

    ένας ΤΟΠΟΣ

    φτιαγμένος από ΑΡΑΠΗΔΕΣ

    γιά ΑΡΑΠΗΔΕΣ.

    ReplyDelete
  16. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ είναι

    ο ΛΑΟΣ της

    και ΜΟΝΟ ο ΛΑΟΣ της.

    Η ΑΜΑΘΕΙΑ του, η ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ, h AΣΕΒΕΙΑ στους θεσμούς και η ΑΠΛΗΣΤΙΑ του.

    ReplyDelete
  17. It is ALL about

    ΠΕΡΔΕΣΘΑΙ

    ΡΕΥΕΣΘΑΙ και

    ΗΧΟΡΥΠΑΙΝΕΙΝ

    Γι αυτό και ο κ. Χρυσοχοϊδης και ο κ. Βουλγαράκης που είναι αρκετά έξυπνοι και το ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ αυτό,

    ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΝ τον

    ΤΡΑΜΠΟΥΚΟ

    που στις 3:30 το χάραμα

    κάνει ΣΟΥΖΕΣ στην Πλατεία Ρηγίλλης και τρέχει με 180 χλμ την ώρα!!!!

    Αφήστε τα πολιτικά και ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΤΕ τον τραμπούκο στον ΕΑΥΤΟ σας, στο ΣΠΙΤΙ σας

    και αφού τον ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ

    κοιτάξτε να ΑΛΛΑΞΕΤΕ νόρμες συμπεριφοράς.

    ΟΛΟΙ μιλάτε σαν πίθηκοι γιά το περιβάλλον

    ΑΛΛΑ

    ΑΛΛΑ

    ΑΛΛΑ

    στο Εxpress X95 του αεροδρομίου θα βρείτε

    80% ξένους τουρίστες
    20% εργαζόμενους στο ΑΙΑ

    και ένα Ελληνα, αλλά ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗ του ΚΟΣΜΟΥ,

    που ΠΙΣΤΕΥΕΙ στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    και στο ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.

    Το ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ:

    ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΟΡΟΣ στον Ελληνικό Λόγο!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  18. Η ΛΥΣΗ του ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    ΜΟΡΦΩΣΗ

    MOΡΦΩΣΗ

    ReplyDelete
  19. Kαι όμως, ακόμα και η Βίβλος λέει, "Κλάσας δε ο Ιησούς τον άρτον".
    ΄
    Είστε πολύ απΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΝΘΡΩΠΟΣ

    κύριε κομφουκίων. Ντροπη σας.

    ReplyDelete
  20. Πόσο χαίρομαι Φωφάκι μου που kατέχεις τα αρχαία ελληνικά. Είμαι περήφανη γιά σένα. Θα σε καμαρώνουν από κει ψηλά η μανούλα σου και ο πατερούλης σου.

    Tαλαιπωρημένε Λαέ που αυτοί οι βασανιστές σου έχουν στερήσει την Porsche σου, έλα να δοξάσουμε μαζί την μανούλα σου την γλυκειά, την μέλλουσα πρωθυπουργό σου, που είναι μόνο του και έρημο σαν την καλαμιά στον κάμπο. ΑΛΛΑ αυτή εκεί, ενάντια στα μονοπώλια και την στυγνή παγκοσμιοποίηση παλεύει για σένα.

    Σε φιλώ γλυκά-γλυκά χρυσό μου παιδί, η γιαγιούλα σου.

    ReplyDelete
  21. ΔΕΝ μπόρεσα ποτέ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ στην Ελλάδα, μέρες γιορτινές, έστω αυτές που συνδέονται με την θρησκεία και την παράδοση του τόπου, όπως ο Δεκαπενταύγουστος, τα ΓΕΛΟΙΑ και ΕΛΕΕΙΝΑ υποκείμενα, οι Ελληνες πολιτικοί πρέπει να κάνουν δηλώσεις.

    Εσείς το καταλαβαίνετε;;;;;;;;;;;;;

    Ο δε ΓΙΟΣ

    αυτού που ΙΣΟΠΕΔΩΣΕ κάθε ΑΞΙΑ, και

    αυτού που ΑΝΕΔΕΙΞΕ την ΑΠΑΤΗ σε ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ

    είχε το ΘΡΑΣΟΣ (AUDACITY) να ΜΙΛΗΣΕΙ για ΑΠΑΞΙΩΣΗ των ΠΑΝΤΩΝ.

    Γιωργάκη Παπανδρέου θα σε ΔΙΑΛΥΣΩ!

    Πες ΤΙ θα κάνεις, 1, 2, 3, ν, με ΣΑΦΗΝΕΙΑ

    ΑΛΛΙΩΣ πάρ' τη μάνα σου και μπρος.

    ReplyDelete
  22. Αγαπητέ Κομφούκιε

    Δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένεις να μιλάς συνέχεια για την αμορφωσιά των Ελλήνων τη στιγμή που η Ελλάδα είναι μια πολυπολιτισμική χώρα. Φρονώ ότι μεγαλύτερη σημασία θα έχει σε μερικές δεκαετίες το σχολικό σύστημα των αφρικανικών χωρών και του Πακιστάν παρά η εκπαιδευτική πολιτική του ΠΑΣΟΚ του 80.

    ReplyDelete
  23. ΠΑΣΟΚΙΚΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    Πήγα περίπατο προ ολίγου και νευρίασα πάλι με την advanced Pasokila (διάβασε ιδιάζουσα Papandreou-induced-and-promoted αμάθεια)

    Eγραφαν ορισμένα καταστήματα
    FOR SALE εννοώντας "εκπτώσεις".

    ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ στα Αγγλικά είναι
    ON SALE ή σκέτο SALE

    FOR SALE σημαίνει ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ. Κσι το σήμα αυτό το βλέπει κανείς από άκρου σε άκρο του ΗΒ και των ΗΠΑ έξω από πωλούμενα οικοδομήματα,
    πχ
    House for sale
    Building for sale
    Shop for sale
    Apartment for sale
    Condominium for sale κλπ κλπ.

    ΑΡΧΙΦΟΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
    ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕΣ την ΠΑΤΡΙΔΑ.

    ΠΑΛΗΑΝΘΡΩΠΕ!!!!!!!!!!!!!!!!
    KTHNOOOOOOOOOOOOΣ!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  24. ΚΑΙ μάλιστα το ON SALE σημαίνει ακριβέστερα "(προσφέρεται) ΣΕ ΕΚΠΤΩΣΗ" και πάντοτε είναι προσδιοριστικό, πχ ακολουθεί ένα είδος ή brand εμπορεύματος:

    spaghetti ON sale
    veal cutlets ON sale
    ή
    Coca-Cola ON sale
    Μinerva Oil ON sale, κοκ.

    OTAN το κατάστημα έχει ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ το Αγγλικό αντίστοιχο είναι
    "SALE", χωρίς πρόθεση.

    KAI να σκεφθεί κανείς ότι η μέση Ελληνική οικογένεια ξοδεύει τουλάχιστον 150 ευρώ το μήνα γιά να στείλει το παιδί σε ιδιωτικό φροντιστήριο Αγγλικών (δλδ επί πλέον των Αγγλικών του σχολείου).

    ΤΩΡΑ, πώς ΟΛΟΙ αυτοί έχουν proficiency diploma του Cambridge είναι ομολογουμένως μυστήριον.

    ReplyDelete
  25. "KAI να σκεφθεί κανείς ότι η μέση Ελληνική οικογένεια ξοδεύει τουλάχιστον 150 ευρώ το μήνα γιά να στείλει το παιδί σε ιδιωτικό φροντιστήριο Αγγλικών (δλδ επί πλέον των Αγγλικών του σχολείου)."

    Kai pou na skeftei kaneis pos oi misoi Aggloi den kseroun ti diafora metaksy tou "it's" kai "its", ki'as einai kai i mitriki tous.

    Mallon kai gi'ayto ftaiei o Papandreou.

    ReplyDelete
  26. O μέσος νέος του Birmingham, Manchester, Glasgow και Newcastle-upon-Tyne ουδόλως διαφέρει από ένα πακιστανό ή Αφγανό. Απόδειξη, η διαλυτική συμπεριφορά τους στα Μάλλια και όπου αλλού στην Ελλάδα πάνε γιά διακοπές αυτά τα στρώματα.

    ΔΕΝ θα συγκρίνω τον Ελληνα με τον κάφρο του Αμερικανικού Νότου - που λέει "I feel good" και "He don't", ούτε με τον Mancunian του greater Liverpool-Manchester που λέει "I says" και "me moother and me broother".

    ΑΥΤΟ που διάλεξες είναι μιά παληά απαίσια Ελληνική μικροαστική συνήθεια. Να συγκρίνουμε εαυτούς με τους κατωτέρους μας γιά να νοιώθουμε καλύτεροι!!!!!!!!!!!

    Εγώ, όμως, despite and in spite of you and the despicable pasokia, ΔΕΝ ΜΕΙΟΔΟΤΩ όταν πρόκειται γιά τους συμπολίτες μου. Θέλω να είναι ΑΡΙΣΤΟΙ και, αν όχι άριστοι, ΑΝΩ του METΡΙΟΥ.

    Εχεις πρόβλημα με την προσέγγισή μου;;;;
    ΔΙΟΤΙ, αν έχεις, να μας το πεις.

    ReplyDelete
  27. Exeis problima me tous Pakistanous kai tous Afganous?

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. @Κομφούκιος

    Καθε χωρα εχει βλάχους, οι Η.Π τους έχει στην ζώνη της βίβλου, η Αγγλία τους έχει στο Manchester, η Γαλλία τους έχει στα προάστια κτλ.

    Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι κάτι πάει στραβά σε αυτόν το κόσμο!

    ReplyDelete
  30. @ aoua

    KANENA. Aπλά, οι άνθρωποι δεν έχουν μόρφωση, όχι διότι στερούνται νομημοσύνης, αλλά επειδή οι κυβερνήτες τους έχουν άλλες προταιρεότητες ή δεν έχουν ακόμα αυτήν την "πολυτέλεια".

    ΕΜΕΙΣ, όμως, ένας λαός με σπίτια 800 και 900 τμ (αν είναι δυνατόν!!!!!!!!!!!!) να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, τις Porsche να τις πουλάμε με το κιλό και τα Prada με την σέσουλα, ΕΧΟΥΜΕ αυτήν την πολυτέλεια. ΑΡΑ, η αμάθειά μας ΔΕΝ συγχωρείται.

    ΕΙΜΑΣΤΕ, όσον αφορά στον ΠΟΛΙΤΗ (και όχι την ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ), ο πλουσιότερος λαός (με δανεικά έστω) ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΦΗΛΙΟΥ.
    Ως προς την ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ/ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ, και ειδικότερα, την ΠΑΙΔΕΙΑ και την ΥΓΕΙΑ, είμαστε στο επίπεδο της UGANDA.

    ReplyDelete
  31. @ xanoum mpourek

    MH πλαγιάζεις την κουβέντα. Σκάρτοι υπάρχουν παντού. Στην Ελλάδα όμως είναι ΟΛΟΙ ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ*!!! (αυτή είναι η διαφορά) με αξαίρεση το 1-5% που είναι, να το επαναλάβω ακόμα μιά φορά, world class creme-de-la-creme.

    * Εδώ βλέπουμε με βάση τα στοιχεία της Eurostat ότι, παρά το γεγονός της απασχόλησης των Ελλήνων να ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ κατά πολύ το μέσο Ευρωπαϊκό,

    το

    ΑΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ/εβδομάδα/μήνα/έτος

    ΠΡΟΪΟΝ

    ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΩΣ του ΜΕΣΟΥ

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ.

    ReplyDelete
  32. Nα το πω ακόμα μιά φορά. Προσπαθώ ματαίως εδώ και 4 χρόνια να βρώ executive secretary, να ασχολείται με όλα τα θέματά μου όταν απουσιάζω εξ Ελλάδος ΚΑΙ, παρά το γεγονός ότι προσφέρω >1.000 ευρώ μηνιαίως ΣΥΝ ΙΚΑ, αδυνατώ να βρω έστω και ένα άτομο που γνωρίζει σωστά την Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.

    Δηλαδή εδώ έχουμε ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

    ReplyDelete
  33. Mallon aytoi pou gnorizoun sosta tin Elliniki kai Aggliki glossa exoun kalyteri douleia na kanoun.

    ReplyDelete
  34. Ε, βέβαια. Τέλειωσαν οι εποχές των δουλοπαροίκων. Ακούς εκεί να θέλει άτομο που να ξέρει Ελληνικά και Αγγλικά και να είναι διατεθειμένος να πληρώσει μόνο χίλια ευρώ.

    Δεν ντρέπεσαι λιγάκι εκμεταλλευτή, κομφούκιε

    ReplyDelete
  35. @ κομφουκιε

    Αρτον & θεάματα οι αρχαιοι Ρωμαιοι, lifestyle & SUV εμεις.

    Μην ανησυχείς όμως, η κατάσταση έφτασε στο μη περαιτέρω. Μετά το φαγοπότι ακολουθεί ο λογαριασμός ...

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. Μικρέ Κομφούκιε,

    Αυτό με τη γραμματέα και τα 1.000 Ευρώ ήταν αστείο, σωστά;

    Επειδή μιλάμε για γενιά των 700 Ευρώ, μη νομίζουμε ότι 1.000 Ευρώ είναι πολλά.

    Με ένα ενοίκιο της ξεφτίλας σε ένα σπίτι της ντροπής, έχουμε 300 Ευρώ. Συν κοινόχρηστα και λογαριασμούς πάμε για 400 Ευρώ.

    Βάλε και έξοδα διατροφής 200 Ευρώ, φύγαμε για 600 Ευρώ σύνολο. Βάλε και για ρουχισμό 100 Ευρώ το μήνα, είμαστε στα 700.

    Βάλε και 200 Ευρώ δόσεις αυτοκινήτου, συντηρήσεις, βενζίνες και λοιπά σχετικά έξοδα, είμαστε στα 900 Ευρώ. Στα υπόλοιπα 100 Ευρώ που μας μείναν, ας συνυπολογίσουμε ότι μπορεί να καπνίζει κάποιος, ή "τη μαλακία" που συμβαίνει στον καθένα μας μία φορά το χρόνο, και μας βγάζει από τον προυπολογισμό.

    Ακόμα δεν κάναμε κουβέντα για ψυχαγωγία, διακοπές και άλλες τέτοιες παράλογες απαιτήσεις των εργαζομένων. Και δε θα κάνουμε λόγο, διότι εξαντλήσαμε το μισθό- 1.000 Ευρώ, τέλος.

    Δίνεις ένα μισθό που εξασφαλίζει μόνο επιβίωση, και δε ντρέπεσαι να το λες; Παλιά υπήρχε ένα όνομα γι' αυτούς που εργάζονται με μόνο αντάλλαγμα την επιβίωση: σκλάβοι.

    Dark Conofman

    ReplyDelete
  38. Μικρέ Κομφούκιε

    1. Δίπλα στην σοφία του Αρχιτέκτονα της Φύσεως, είμαστε ΟΛΟΙ μικροί,
    (αλλά επειδή εδώ μιλάμε γιά τις ανθρώπινες διαστάσεις),
    2. Το αν κάποιος είναι μικρός ή μεγάλος ΔΕΝ δηλούται πλέον, όπως γινόταν και γίνεται ακόμα σε τριτοκοσμικές χώρες σαν την Ελλάδα, ΑΛΛΑ το μαθαίνουμε με ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ από το διαδίκτυο. Το διαδίκτυο είναι ο καθρέφτης του καθενός μας ΚΑΙ των πεπραγμένων του. Ο Κομφουκιάκος, λοιπόν, έχει κάνει ΛΙΓΑ πράγματα στην ζωή του, αλλά στιβαρά. Μεταξύ αυτών, βρήκε ότι το φάρμακο που χρησιμοποιείται στους καρδιοπαθείς εδώ και 220 χρόνια όπως η ασπιρίνη από τον υπόλοιπο κόσμο, είναι το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ. Αυτό και ΜΟΝΟ μου εξασφαλίζει μιά μικρή θέση στο λεωφορειάκι της κοινωνικής προσφοράς.
    ΦΡΟΝΤΙΣΕ, λοιπόν, και συ να γίνεις "μικρός κομφούκιος".

    Αυτό με τη γραμματέα και τα 1.000 Ευρώ ήταν αστείο, σωστά;

    KAΘΕ ΑΛΛΟ. Είδες ποτέ να γράφω κάτι που ΔΕΝ πιστεύω με πάθος;;;;
    Ανεξάρτητα του αν συμφωνεί με την κρίση των άλλων, ό,τι λέω το πιστεύω.

    Επειδή μιλάμε για γενιά των 700 Ευρώ, μη νομίζουμε ότι 1.000 Ευρώ είναι πολλά........ Βάλε και έξοδα διατροφής 200 Ευρώ

    ΧΙΛΙΑ ΕΥΡΩ το μήνα δεν είναι απλά πολλά, αλλά ΧΟΝΤΡΑ ΛΕΦΤΑ για την Ελλάδα:

    1. Ή Ελλάδα εξακολουθεί να έχει τα φθηνότερα ενοίκια κατοικίας σε όλη την Ευρώπη ΚΑΙ την Αμερική. Πχ στην Νέα Υόρκη, ο ανάλογος των χιλίων ευρώ (δλδ 12.000 ετησίως) μισθός είναι $ 45.000 (δλδ 30.000 ευρώ), αλλά ΜΗ ξεχνάς ότι το φθηνότερο cookie-cutter studio στο Manhattan στοιχίζει $ 1.700 μηνιαίως, ήτοι $ 20.400 το χρόνο, δλδ 45% του ΜΙΣΘΟΥ!!!!!!!!

    2. OΠΩΣ γνωρίζεις, εάν έχεις κάποια σποιχειώδη σχέση με οικονομικά, στην αναζήτηση της πραγματικής ισοτιμίας νομισμάτων, χρησιμοποιείται τακτικά το ΚΟΣΤΟΣ ενός MAC. To δικό μας αντίστοιχο είναι gyros wrap. Λοιπόν, με 2 γύρους με πίτα (home-delivered), που αρκούν γιά να ΧΟΡΤΑΣΕΙ και ΣΚΑΣΕΙ ακόμα και ο κομφού, το ΚΟΣΤΟΣ είναι 3.4 ευρώ!!!!!!! (και άμα τάχουν ακριβότερα στην γειτονιά σου να τα παραγγέλνεις στον "KABOYΡΑ"). Με άλλα λόγια, ειναι δυνατόν στην Ελλάδα, με smart shopping να χορταίνεις - να σκας, in fact, με 5 ευρώ ημερησίως, ειδικά αν μαγειρεύεις στο σπίτι. (Υπάρχουν και μιά χαρά μπύρες με 25 λεπτά το κουτάκι - Hollandia και άλλες). ΑΡΑ γιά ΔΙΑΤΡΟΦΗ, 150 ευρώ ΥΠΕΡΑΡΚΟΥΝ.

    Με ένα ενοίκιο της ξεφτίλας σε ένα σπίτι της ντροπής, έχουμε 300 Ευρώ. Συν κοινόχρηστα και λογαριασμούς πάμε για 400 Ευρώ.

    AYTA εγώ ΔΕΝ τα ΜΑΣΑΩ. Είναι γιά ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ των ΕΛΕΕΙΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ και γενικά της τσοκαρίας και του ΑΜΑΘΟΥΣ ΟΧΛΟΥ.
    ΟΧΙ πως είναι ψέμματα. ΤΟΣΟ σου χρεώνει ο ΓΥΦΤΟΣ ιδιοκτήτης την γκαρσονιέρα στην Αχαρνών και στου Χαροκόπου τα στενά. ΑΥΤΟ, όμως, συμβαίνει ΔΙΟΤΙ και ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ και ο ΕΝΟΙΚΑΣΤΗΣ είναι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ και ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ. Συνήθως, στην γκαρσονιέρα μένουν 5-6 άτομα ΚΑΙ, ακόμα, και αν το σπίτι είναι "out-of-a-design-magazine", ο ενοικιαστής σε 12 μήνες θα τόχει μετατρέψει σε "καλοκαιρινό" ή, at best, σε ημιυπαίθριο χώρο!!!!!!!!
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΡΙΑΡΙΑ σε πρώην αστικές ή μεσοαστικές, αλλά ακόμα ανεκτές, περιοχές, όπως τα πέριξ της "Σπύρου Μερκούρη" στο Παγκράτι όπου μπορείς να βρείς τριάρι με 400-450 ευρώ το μήνα. Τα τριάρια και πάνω, στην Αθήνα, είναι τα ΜΙΣΑ ΞΕΝΟΙΚΙΑΣΤΑ. Αν είσαι έξυπνος, πάιρνεις ΕΝΑ(ΜΙΑ) ΦΙΛΟ(Η) σου και συγκατοικείτε με κόστος 200-250 ευρώ ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗΝ.

    ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ για να ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ με ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΜΥΑΛΟ:
    Στα 50ς, το Βερολίνο ήταν γεμάτο ερείπια - συνέπεια του πολέμου. Οι Ελληνές φοιτητές, λοιπόν, μεσοαστοί και πάνω οι περισσότεροι ΠΛΗΡΩΝΑΝ περιουσίες για digs ή bed-sitters, δλδ δωμάτια με κοινόχρηστη τουαλέττα και κουζίνα. Πήγαιναν, λοιπόν, στο κέντρο του Βερολίνου και έβλεπαν με ΔΕΟΣ τους (νεαρούς τότε) αδελφούς ΣΗΜΙΤΗ να βγαίνουν από το κομψότερο και ακριβότερο ξενοδοχείο του Βερολίνου. ΕΤΣΙ, μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει πως τα "Σημιτάκια" τον φύσαγαν τον παρά. ΕΛΑ, όμως, που τα πανέξυπνα "Σημιτάκια" πλήρωναν ΛΙΓΟΤΕΡΑ στο "ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ" ξενοδοχείο από ό,τι οι ΑΛΛΟΙ στα digs!!!!!!!!!! [Σημειωτέον, οι Σημιταίοι ήσαν και είναι εύποροι - πλούσιοι ούτε ήσαν, μήτε είναι, αλλά ΔΙΕΘΕΤΑΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΜΥΑΛΟ].

    Βάλε και για ρουχισμό 100 Ευρώ το μήνα, είμαστε στα 700.

    Mε 100 ευρώ το μήνα, δλδ 1200 το χρόνο και 3.600 ευρώ την τριετία, ΗΤΟΙ με $ 5.400 ΜΠΟΡΕΙΣ να ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ στην Νέα Υόρκη τα ΡΟΥΧΑ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ συνυπολογίζοντας τα έξοδά σου γιά μεταφορά και διατροφή.
    ΑΡΚΕΙ να κάνεις shopping μιά μέρα μετά τα Χριστούγεννα γιά χειμωνιάτικα και περί το τέλος του Ιουλίου γιά καλοκαιρινά. ΚΑΙ εάν δεν με πιστεύεις, έλα να σε πάω ΚΑΙ μάλιστα σε μαγαζιά όπως Bloomindale's, SAKS και Bergdorf Goodman. Mε άλλα λόγια, γιά ΡΟΥΧΑ ΣΥΝ allez-retour γιά Νέα Υόρκη χρειάζεσαι 30 ευρώ το ΜΗΝΑ και θα στέκονται οι άλλοι ΓΥΦΤΟΙ ΔΙΠΛΑ σου [διότι εσύ θα έχεις αγοράσει τα γυφτο-Sebago με 50 ευρώ το ζευγάρι, ενώ ο φίλος σου θα τα έχει πληρώσει 200 ευρώ το ζευγάρι. Επειδή δε, όταν τα παπούτσια χρησιμοποιούνται 1:4 και τα γυαλίζεις και βάζεις σε καλαπόδια, ΔΕΝ χαλάνε ΠΟΤΕ, θα ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ σε μιά 10 ετία ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΗ παπουτσιών κλπ κλπ].

    Βάλε και 200 Ευρώ δόσεις αυτοκινήτου, συντηρήσεις, βενζίνες και λοιπά σχετικά έξοδα

    AYTOKINHTO στην Ελλάδα;;;;;; Γιά να πας ΠΟΥ, ενόσω ΔΕΝ υπάρχουν ΔΡΟΜΟΙ. Να το κάνεις ΤΙ;;;;
    Για να γίνεις 150 ΚΙΛΑ από την ΝΩΘΡΟΤΗΤΑ;;;;;;;
    Η ΑΘΗΝΑ έχει ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΜΜ. Με τα ετήσια εισιτήρια ΜΜΜ σου έρχεται περίπου στα 30 ευρώ το μήνα το κόστος των εντός Αθηνών μεταφορών.
    Ο γράφων έχει συλλεκτικό αυτοκίνητο. Είναι του 1997 - όταν πρωτοβγήκε αυτό το μοντέλο και επί πλέον φέρει και το σύστημα tiptronic, δλδ δυνατότητα οδήγησης ΚΑΙ με αυτόματο και χειροκίνητο συμπλέκτη. Παρά ταύτα ("ωστόσο" που λένε τα τσόκαρα), σκέφτομαι να το πουλήσω διότο το χρησιμοποιώ ΔΥΟ φορές το χρόνο: μιά γιά να πάω στο Palm Beach - Fort Lauderdale την άνοιξη ΚΑΙ μιά γιά να πάω στην Daytona, στά ξαδέρφια μου, γιά Thanksgiving. AΦΟΥ, λοιπόν, το αυτοκίνητο είναι ΠΕΡΙΤΤΟ γιά τον Κομφού, είναι ΠΕΡΙΤΤΟ γιά ΟΛΟΥΣ. ΚΑΙ, τέλος, ΠΟΙΟΣ σου ΕΙΠΕ ότι το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ είναι ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ;;;;;; ΠΟΙΟΣ, ΠΟΥ και ΠΟΤΕ;;;;;;;;;
    Σε κάθε περίπτωση, η ΑΘΗΝΑ είναι όπως και η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ vis-a-vis στην κατοχή αυτοκινήτου - σου προσφέρει ελάχιστα οφέλη ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΥΣ.

    Ακόμα δεν κάναμε κουβέντα για ψυχαγωγία, διακοπές και άλλες τέτοιες παράλογες απαιτήσεις των εργαζομένων.

    Το ΤΙ είναι παράλογο το γνώριζε ο Οrwell, o Ionesco ίσως. Εγώ απαντώ, όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια.
    Γιά ένα από τα πιό αγαπημένα μου ξαδέρφια, τον Φαίδωνα, το να παντρευτεί στα 22, ενόσω ήταν φοιτητής με αβέβαιο μέλλον, με εισόδημα μηδέν και έχοντας πατέρα δημόσιο υπάλληλο, ΔΕΝ ήταν παράλογο.

    GUESS WHAT! ΕΚΕΙ που έστρωσε κοιμήθηκε και κοιμάται ΚΑΙ υποφέρω, διαλύομαι όταν το σκέφτομαι!

    ΑΝD GUESS WHAT ELSE! Αν ήταν στο χέρι του, θα επανελάμβανε τα ίδια.

    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ:
    Aν έχεις εισόδημα 1000 ευρώ, με τα 300 - 500 ευρώ ΠΟΥ σου περισσεύουν το ΜΗΝΑ, αγοράζεις ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ή ΔΥΑΡΙ, ή, αν είσαι ακόμα εξυπνότερος, ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΘΝΙΚΗΣ (κάθε μήνα religiously)

    ΚΑΙ σε 10 ΧΡΟΝΙΑ είσαι ΠΛΟΥΣΙΟΣ.

    ΕΤΣΙ, παιδί μου, κινήθηκαν τα "Σημιτάκια", ΕΤΣΙ κινήθηκε και ο κομφού, που ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΓΓΙΞΕ την ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ. Τα υπόλοιπα είναι γιά ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ του ΤΕΝΕΚΕ ΑΛΑΒΑΝΟΥ, του ΤΕΝΕΚΕ ΤΣΙΠΡΑ, των ΤΕΝΕΚΕΔΩΝ ΠΑΣOΚΩΝ, της ΤΡΕΛΟΓΚΑΣ του Περισσού
    και (να μη ξεχνάμε ποτέ) των ΤΡΙΣΑΘΛΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ.

    ΠΙΑΝΟΥΝ στα ΧΕΡΙΑ τους ΧΡΥΣΑΦΙ και το ΚΑΝΟΥΝ ΤΣΙΓΚΟ.

    ETΣΙ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΟ ΕΘΝΟΣ!!!!!

    ΕΜΕΙΣ ΠΙΑΝΟΥΜΕ στα ΧΕΡΙΑ μας ΤΣΙΓΚΟ και τον ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΡΥΣΑΦΙ.

    Η βλακεία είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ, αλλά ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ, de facto ή de jure, (ΜΟRAL) PRECEDENT ή FISCAL LIABILITY γιά τον ΕΡΓΟΔΟΤΗ σου!!!!

    Bonjour a tous.

    ReplyDelete
  39. @ κομφούκιε

    έχω άτομο που σίγουρα ενδιαφέρεται (και μιλάμε Α1)
    email me @ tsoser@gmail.com

    τώρα όσον αφορά την ΕΤΕ θα διαφωνήσω μαζί σου - ΜΟΗ φίλε μου

    ReplyDelete