Monday, July 9, 2007

Αναθεωρήστε τη στάση σας για το περιβάλλον

Φωτό που τράβηξε η G700 κατά τη χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα για την πυρκαγιά στην Πάρνηθα. Η διαδήλωση ήταν νεανική και πολυπληθής. Το ερώτημα όλων είναι τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα για την καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα για το επίμαχο ζήτημα της δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης, ζήτημα στο οποίο τα τελευταία χρόνια έχουμε πιάσει και πάλι πάτο;

73 comments:

  1. "Το πλήγμα που υπέστη ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας από την πρόσφατη πυρκαγιά είναι τεράστιο και η ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων αποκατάστασης και προστασίας είναι προφανής. Ωστόσο οι οποιεσδήποτε ενέργειες πρέπει να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν υπό το πρίσμα των ιδιαίτερων οικολογικών χαρακτηριστικών του δρυμού.

    Με δεδομένο ότι η Πάρνηθα δεν είναι απλά ένα περιαστικό δάσος, αλλά ένας από τους σημαντικότερους εθνικούς δρυμούς της χώρας, ένας φυσικός θησαυρός, είναι απόλυτη ανάγκη οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις να σεβαστούν αυτήν την ιδιαίτερη οικολογική ταυτότητα".

    ReplyDelete
  2. Σε αυτό το πλαίσιο, η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς ζητά την άμεση εφαρμογή των ακόλου-θων:
    • Ολοκλήρωση της διαδικασίας οριοθέτησης του Εθνικού Πάρκου Δρυμού Πάρνηθας, χωρίς καμία έκπτωση στις υπό ένταξη εκτάσεις.
    • Σχεδιασμό και υλοποίηση όλων των αναγκαίων μέτρων αποκατάστασης, με επιστημονική εγκυρότητα και με γνώμονα τη διατήρηση των οικολογικών αξιών της περιοχής.
    • Απομάκρυνση όλων των εγκαταλελειμμένων και περιττών εγκαταστάσεων που βρίσκονται εντός των ορίων του Δρυμού και άμεση κατεδάφιση όλων των αυθαιρέτων στις παρυφές του.
    • Περιορισμό στην πρόσβαση του κοινού στις περιοχές που έχουν πλέον καταφύγει οι πληθυσμοί των άγριων ζώων και οι οικολογικές ισορροπίες είναι εξαιρετικά λεπτές.
    • Εξαίρεση του βασικού ασφαλτόδρομου που οδηγεί στην Πάρνηθα από το Εθνικό Οδικό Δίκτυο και άμεση μετατροπή του σε δασικό δρόμο.
    • Απαγόρευση της κυκλοφορίας σε όλα τα οχήματα και σε όλα τα σημεία του Δρυμού μετά τη δύση του ηλίου και αυστηρό έλεγχο της κυκλοφορίας των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συγκεκριμένα, απαιτούμε την απαγόρευση χρήσης των δρόμων για πρόσβαση στο Καζίνο κατά τις νυχτερινές ώρες –και συνεπώς πρόσβαση μόνο από το τελεφερίκ- και την οργάνωση ενός συστή-ματος μαζικής μετακίνησης για το προσωπικό των μόνιμων εγκαταστάσεων που λειτουργούν στα όρια του Δρυμού.
    «Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις οποιεσδήποτε δράσεις αποκατάστασης που θα κριθούν απαραίτητες τόσο από το Δασαρχείο όσο και από τον Φορέα Διαχείρισης και τους υπόλοιπους αρμόδιους - από απλές υποστηρικτικές δραστηριότητες έως και συνολικές παρεμβάσεις αποκατάστασης ή υποστήριξης του οικοσυστήματος», δηλώνει ο Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του WWF Ελλάς. «Είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε από κοντά όλες τις εξελίξεις, και να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση ή έκπτωση στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των απαραίτητων έργων», καταλήγει ο κ. Καραβέλλας.

    ReplyDelete
  3. Μπράβο G700,

    -.για τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ σας στη μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος.

    -.Η απάντηση σε όλα τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που έρχονται είναι η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.

    -.Η Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία "κουράστηκε".Εμπρός για τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    ReplyDelete
  4. Αυτό το καλοκαίρι ας φροντίσει ο καθένας μας ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ και όχι,απλώς, να προτείνει τι πρέπει να κάνουν οι άλλοι.

    ΑΣ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΜΠΡΗΣΤΗ ΠΟΥ
    ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ.

    ReplyDelete
  5. "το πρώτο ζητούμενο αυτή τη στιγμή είναι να επιτραπεί στο οικοσύστημα να ανακάμψει και να βρει τους φυσικούς ρυθμούς του. Καλεί για αυτόν τον λόγο τον κόσμο:

    - Να αποφεύγει τις επισκέψεις στην Πάρνηθα, ώστε να μην ασκούνται περαιτέρω πιέσεις στο οικοσύστημα, αλλά και να μην ενοχλούνται τα ζώα που έχουν συνωστιστεί σε περιορισμένες περιοχές.
    - Να μην προχωρά σε παρορμητικές κινήσεις, όπως το τάισμα των ελαφιών ή η φύτευση δέντρων, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει σημαντικές περαιτέρω επιπτώσεις στο οικοσύστημα, ενώ δυσκολεύει το έργο των ειδικών.
    - Να διατηρήσει έντονη την προσοχή του για τον εντοπισμό περιπτώσεων παράνομων δραστηριοτήτων και να ειδοποιεί άμεσα τις αρμόδιες υπηρεσίες.
    - Να συμμετάσχει στην έκκληση του WWF Ελλάς προς τον πρωθυπουργό μέσα από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.politics.wwf.gr, με κυρίαρχα αιτήματα την άμεση κατεδάφιση αυθαιρέτων σε όλα τα δάση και δασικές εκτάσεις της χώρας, καθώς και την κατάρτιση του Δασολογίου
    - Να συμμετάσχει με φίλους και συγγενείς στην αυθόρμητη και ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών για διοργάνωση ανοιχτής διαμαρτυρίας την Κυριακή 8 Ιουλίου, στις 7.00 μ.μ., μπροστά από τη Βουλή.
    - Να δηλώσει συμμετοχή στην εθελοντική ομάδα του WWF Ελλάς για τα δάση στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.wwf.gr."

    ReplyDelete
  6. Μπράβο "Ελευθεροτυπία", "Καθημερινή",ΣΚΑΙ.
    Αδικώ κάποιους; Ισως. Συγχωρέστε με.

    ReplyDelete
  7. to 8ema einai na mhn ksefouskwsei to olo 8ema kai ginei allo ena trendygathering "h makedonia einai ellhnikh"

    tsekarete kai to http://leuteriastisegkyes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. @ ακτιβιστής

    πολύ σωστά ας φροντίσουμε να κάνουμε κάτι.

    ReplyDelete
  9. @ anonymos

    έχεις δίκαιο. Είθισται να σηκώνουμε ένα θέμα και αφού περάσει ένα χρονικό διάστημα να το ξεχνάμε.

    Μάλλον, για να είμαστε ακριβείς, είθισται να το θάβουμε κανονικά, δίνοντας και συγχωροχάρτι στους υπεύθυνους. Δυστυχώς διαθέτουμε μικρή συλλογική μνήμη για θέματα τα οποία είναι πολύ σημαντικά, όπως το περιβάλλον και συγκεκριμένα τα δάση.

    Αντιθέτως επιδεικνύουμε μεγάλη μνήνη και τρομερή όρεξη για οπαδικού τύπου συζητήσεις γύρω από κόμματα και πολιτικά πρόσωπα.

    Αυτό συμβαίνει διότι είμαστε ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΥΝΕΝΟΧΗΣ. Ευθυνόμαστε συλλογικά και είμαστε συμμέτοχοι σε πολλά από τα στραβά αυτού του τόπου. Ιδιαίτερα για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, για τα οποία κανείς δε φαίνεται να νοιάζεται στην καθημερινή του ζωή. Είμαστε ικανοί από τη μία να διαδηλώνουμε στο Σύνταγμα κι από την άλλη φεύγοντας να πετάμε κάτω το μπουκαλάκι με το νερό και την επομένη να κρυφοκοιτάζουμε και κανά οικοπεδάκι στα καμμένα.

    Η νέα γενιά έχει χρέος να καλύψει το σοβαρότατο περιβαλλοντικό έλλειμμα και την πλήρη έλλειψη περιβαλλοντικής συνείδησης που μας άφησε κληρονομιά η γενιά του πολυτεχνείου. Η Ελλάδα έχει την ευλογία να μη διαθέτει βαριά και ρυπογόνα βιομηχανία ανάλογη με αυτή των δυτικών ανεπτυγμένων κρατών. Ας μην αυτοκτονήσουμε καίγοντας τα δάση!

    ReplyDelete
  10. Είναι σκληρό, πολύ σκληρό αλλά θα το ξαναπώ.

    To περιβάλλον το κατέστρεψε στην Ελλάδα η αδιαφορία των κυβερνήσεων ΟΜΟΥ με την συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού που είναι κοινωνικώς, μορφωτικώς και αισθητικώς κατώτατη και άξεστη.

    ReplyDelete
  11. @ Baroness

    Η περιβαλλοντική συνείδηση αποκτήθηκε από τους δυτικούς λαούς κατόπιν μεγάλων, πολύ μεγαλύτερων οικολογικών καταστροφών απ,ότι στον Ελληνικό χώρο τα τελευταία 50 χρόνια. Όξινες βροχές, τοξικοί ποταμοί, βιομηχανικοί ρύποι, πυρηνικά απόβλητα, φαινόμενα που στην Ελλάδα μόνο σε βιβλία και εφημερίδες τα διαβάζαμε. Αυτό δε σημαίνει ότι οι δυτικοί λαοί ήταν κάποτε αμόρφωτοι και τώρα είναι μορφωμένοι. Σημαίνει όμως ότι και αυτοί αγνοούσαν τις καταστροφικές επιπτώσεις της αλόγιστης φθοράς του φυσικού περιβάλλοντος, εις βάρος αναπτυξιακών δραστηριοτήτων και συσσώρευσης πλούτου. Όταν η κατάσταση έφτασε στο αμήν στη Γερμανία, τότε ξεκίνησαν όλοι συνειδητά να μάχονται καθημερινά κατά της συσσώρευσης ρύπων (όχι σακούλες στα σούπερ μάρκετ, ανακύκλωση σκουπιδιών κλπ.).

    Στην Ελλάδα η πραγματική ελευθερία του ατόμου είναι γιγάντια. Ούτε οι πολυπλοκότεροι και αυστηρότεροι νόμοι της Δύσης δεν αρκούν για να στερήσουν την ελευθερία του Έλληνα να πράξει όπως αυτός "γουστάρει" (Σε αντίθεση με το αμερικανικό "libertism with compliance"). Η μόρφωση δεν παίζει μεγάλο ρόλο εδώ. Ο σεβασμός του συνανθρώπου και η υπευθυνότητα του κάθε ατόμου θα καθορίσουν αλλαγή πλεύσης. Δυστυχώς η ιστορία δείχνει ότι μόνο στο χείλος του γκρεμού ο μορφωμένος κι ο αμόρφωτος ΑΝΘΡΩΠΟΣ θυμάται ότι από τον ίδιο μπορεί να γίνει μια αρχή για τη μεγάλη ανατροπή...

    ReplyDelete
  12. Πράγματι. Οι Νεοέλληνες είμαστε ανεύθυνοι.
    Αυτό οφείλεται,κατα τη γνώμη μου,στο γρήγορο και εύκολο τρόπο που αποκτήσαμε πολλά ιδωτικά αγαθά,χωρίς την απαραίτητη και σταδιακή μορφωτική προεργασία.
    Ο Νίκος Δήμου και Διονύσης Σαββόπουλος κάποια στιγμή τη δεκαετία του '70 τα είχαν βάλλει("η δυστυχία του να είσαι Ελληνας","κωλοέλληνες")με αυτό το φαινόμενο αλλά γρήγορα και οι δύο τα μάζεψαν προσχωρώντας ,και αυτοί, στην εθνική μας ιδεολογία ,την ιδεολογία του ΛΑΙΚΙΣΜΟΥ.
    Ο λαός ανακηρύχθηκε σε μεταφυσική δύναμη που κατέχει την αλήθεια.
    Οι πάντες υμνούν και δοξάζουν το λαό- λαοτζίκο.Ο λαός έχει πάντα δίκιο.
    Γίνεται βέβαια μια συζήτηση τελευταία για το πως θα μετασχηματισθούμε απο λαός σε κοινωνία πολιτών.ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ,ΔΗΛ. ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΥΠΟΧΡΏΣΕΙΣ.ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ,ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΓΑΘΑ,ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

    ΕΙΘΕ!

    ReplyDelete
  13. Ξέρετε πόσο σκληρό είναι καταμεσής του κάμπου των Σπάτων να βλέπεις out of the blue παλατάκι Tudor η Elizabethan style.

    Διαλύομαι, διαλύομαι, διαλύομαι

    ReplyDelete
  14. Για να δούμε τι σκουπίδια θα γεμίσουν οι παραλίες πάλι φέτος...

    ReplyDelete
  15. Και βέβαια εκεί που πιστέψαμε ότι ο πολιτικός λαικισμός τέλειωσε επι Σημίτη ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ Σημίτη,μας προέκυψε ένας πρωθυπουργός, που διεκδικεί δάφνες εισαγωγής στην Ελλάδα, του Επιστημονικού πια(με δημοσκοπήσεις και τέτοια) Λαικισμού.
    Είναι ικανός να μιλάει,επί ώρες,(ούτε ο Φιντέλ Κάστρο να ήταν με τις 7ωρες αγορεύσεις μπροστά σε κατα διαταγήν αλλαλάζοντα πλήθη)και να συνεγείρει τις μάζες ,χωρίς να λέει τίποτε το σημαντικό.
    Κρίμα στο ταλέντο του .Γιατι πιστεύω ότι είναι πολιτικό ταλέντο.
    Ισως όταν απαλλαγεί απο την ανασφάλεια του συνδρόμου του "πρωθυπουργού της δεξιάς παρένθησης" να κάνει πράγματα χρήσιμα για το τόπο.

    ReplyDelete
  16. Ξέρετε ΤΙ είναι στις 2:30 το πρωί, εν μέση πλατεία Ρηγίλλης, ο gangster να τρέχει με το μηχανάκι ΧΩΡΙΣ εξάτμηση με 200 χιλιόμετρα την ώρα και να ξυπνάς σαν από εφιάλτη με την αίσθηση ότι γίνεσαι μάρτυρας του blitzkrieg του Λονδίνου από την Luftwaffe.

    Κύριε Βουλγαράκη και κύριε Χρυσοχοϊδη ΕΙΣΤΕ απολύτως ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ γι αυτή την ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ
    και απαιτώ να μας πείτε ΤΙ θα κάνετε γιά το ΘΟΡΥΒΟ

    ReplyDelete
  17. Ρε μήπως τις φωτιές τις έβαλε ο Σημίτης?

    ReplyDelete
  18. Κάτι άκουσα ότι οι αγρότες - μέγιστοι υπεύθυνοι για τις κατά περιοχές οικολογικές καταστροφές - θα γίνουν τώρα παραγωγοί ηλιακής ενέργειας και προμηθευτές ρεύματος του μεγαλύτερου οικολογικού καταστροφέα της χώρας. Λέτε??

    ReplyDelete
  19. O δεξιότατος και συντηρητικότατος Charles de Gaulle, όμως, σεβόταν τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Γαλλίας. Παίρνει λοιπόν ένα εμπνευσμένο αριστερό, τον Andre' Malraux και του αναθέτει τον Πολιτισμό.
    Ο τελευταίος ανακήρυξε 3.000 χωριά της Γαλλίας διατηρητέα!!!!!!
    Και έτσι έχουμε αυτό το μοναδικό κάλλος άθικτο και ΕΤΣΙ βλέπουμε την ανώτερη εισοδηματική τάξη των Αμερικανών να πηγαίνει συλλήβδην στην Provence, ενώ στην Ελλάδα έρχεται ο τουρίστας του Manchester και της Γλασκώβης με προπληρωμένα τα πάντα στο "πακέτο" που επιτρέπει ελάχιστα περιθώρια κέρδους.

    ReplyDelete
  20. Το τελεσίγραφο της ΕΕ προς την Ελλάδα για τη διαχείριση των σκουπιδιών και την κάλυψη ενός μεγάλου ποσοστού παραγωγής ενέργειας από εναλλακτικές πηγές λήγει το 2010.

    Δυστυχώς το 2010 ακόμα τα 2 μεγαλύτερα ζητήματα - πηγές μόλυνσης - του χώρου μας θα υπάρχουν, και θα πληρώνουμε και πρόστιμα αδρά από πάνω.

    ReplyDelete
  21. pantos i aisthitiki ripansi den einai to monadiko problima oyte to pio sobaro kata tin apopsi moy

    ReplyDelete
  22. blepe KOUROUPITOS ayto to aisxos tis Kritis problima tis Elladas

    ReplyDelete
  23. Το νέο ριζοσπαστικό, σκοταδιστικό και άκρως συντηρητικό κίνημα του 21ου αιώνα θα είναι το οικολογικό...

    ReplyDelete
  24. Η αισθητική ρύπανση πηγάζει από την ΑΚΡΑ ελευθερία του Έλληνα. Αυτός και μόνο αυτός. Ωχ ρε αδερφέ μου, εγώ θα κάνω τη διαφορά?

    Το αισθητικό είναι μόνο απόρροια του πραγματικού προβλήματος: της αδιαφορίας και της απόλυτης ανικανότητας του Έλληνα να πειθαρχήσει σε θέματα συλλογικού συμφέροντος, άρα και ατομικού.

    ReplyDelete
  25. Quand meme c' est la Grece

    Kεραίες - Ηλιακοί θερμοσίφωνες

    Ηλιακοί θερμοσίφωνες - Κεραίες

    και όχι μόνο

    Bordures, νεοκλασσικά κολωνάκια, ακροκέραμα, σωληνοειδείς κατασκευές art deco, italianate αψίδες, βυζαντινό baroque ΚΑΙ το sine qua non του χωριάτη, ολυμπιακές πισίνες - ALL IN ONE που λένε

    ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΤΡΙΣΒΑΡΒΑΡΟΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ

    ReplyDelete
  26. Ο ΘΟΡΥΒΟΣ και η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ είναι τα ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ περιβαλλοντικά θέματα της Ελλάδας
    BY FAR

    ReplyDelete
  27. Η προστασία του περιβάλοντος συνεπάγεται λατρεία της φύσης, ισορροπία με το περιβάλλον, συνύπαρξη ανθρώπου με φυσικό περιβάλλον στο οποίο δεν κυριαρχεί, αλλά υποτάσσεται. Οι περισσότερες ανθρώπινες δραστηριότητες ζημιώνουν το περιβάλλον. Η προστασία του περιβάλλοντος απαιτεί τόσο μεγάλη θυσία από τον άνθρωπο που δεν πρόκειται να απαρνηθεί τις δραστηριότητες του αν δεν του το επιβάλλουν. Κι αν δεν υπάρξει συμμετοχή για την ελαχιστοποίηση των αρνητικών οικολογικών επιπτώσεων που απορρέουν από αυτές τις δραστηριότητες, όλο και περισσότερος κόσμος θα στρέφεται εναντίον του ανθρώπου και της απόλυτης ελευθερίας του επί όλων γύρω του.

    ReplyDelete
  28. E ΛΟΙΠΟΝ ΝΑΙ

    Στο ΘΕΜΑ του ΘΟΡΥΒΟΥ και της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ προτιμώ να κηρύξουμε ΦΑΣΙΣΜΟ

    ReplyDelete
  29. BUT

    FROM the PEOPLE

    BY the PEOPLE and

    FOR the PEOPLE

    ReplyDelete
  30. @ hass apo yiann is

    Η αισθητική ρύπανση είναι φαινόμενο - απόρροια ιδιαίτερης κουλτούρας.

    Το κάρβουνο που καίει στην Κοζάνη είναι πρόβλημα.

    Τα λιπάσματα και τα μισοάδεια μπουκάλια φυτοφαρμάκων στον Πηνειό είναι πρόβλημα.

    Οι ταξιτζήδες που κυκλοφορούν κατά βάση χωρίς ποτέ ανανεωμένη κάρτα καυσαερίων στην Αττική είναι πρόβλημα.

    Η έλλειψη συγκοινωνιακών υποδομών φιλικών προς το περιβάλλον σε όλη τη χώρα είναι πρόβλημα.

    ReplyDelete
  31. WHEN and WHERE the PEOPLE are there ONLY to SERVE the ENVIRONMENT
    and ONLY to SERVE and SAVE our CULTURE

    H Ελλάδα εις ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ του ANDRE' MALRAUX της

    ReplyDelete
  32. Να σώσουμε την κουλτούρα μας τελικά ή να μη τη σώσουμε?

    To change or not to change?

    ReplyDelete
  33. Tα ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ και οι ΡΕΛΑΤΙΒΙΣΜΟΙ στη πάντα παρακαλώ

    ReplyDelete
  34. Γράφετε όλοι ότι ο Ελληνας είναι ελεύθερος, αλλά αυτό είναι ΛΑΘΟΣ.

    Ελεύθερος είναι ΑΥΤΟΣ και ΜΟΝΟ αυτός που αντιλαμβάνεται την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ως ΗΘΙΚΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ (LIBERTY) και, κατά συνέπεια, γνωρίζει, σέβεται και συντάσσεται με το ΠΟΥ τελειώνει η προσωπική του ελευθερία και ΠΟΥ αρχίζει η ελευθερία του ΑΛΛΟΥ και κυρίως, ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.

    Yπ αυτήν την έννοια ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ Ελληνες είναι ελέυθεροι άνθρωποι.

    ReplyDelete
  35. @ c a hassapoyannes

    Σε ποιόν πλανήτη ζείτε; Παιδιά έχετε; Και πόσων χρονών είστε; Διότι δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν όταν όλοι συζητάνε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις επιπτώσεις του για τα επόμενα 50-100 χρόνια, από τις οποίες αναμένεται ότι η Ελλάδα θα πληγεί ιδιαίτερα και για την αντιμετώπιση των οποίων δεν γίνεται καν συζήτηση, εσείς μας λέτε ότι σας προβληματίζει το μηχανάκι στη Ρηγίλλης και τα αντιαισθητικά κτίσματα στον κάμπο των Σπάτων. Εκτός κι αν πιστεύετε τις ανοησίες που λέει ο George W. για την αλλαγή του κλίματος προκειμένου να αποφύγει τις ευθύνες των ΗΠΑ και να βοηθήσει τους πετρο-φίλους του στο Τέξας.

    ReplyDelete
  36. 6000 πρόσωπα, νέα, και όχι της νομενκλατούρας, στη συγκέντρωση της Κυριακής στο κέντρο της Αθήνας, είναι μια καλή αρχή προς την αλλαγή της κουλτούρας μας.

    ReplyDelete
  37. Freedom is a state of mind...

    ReplyDelete
  38. Αλλο freedom (διαλύω τα πάντα και αναφορά δεν δίνω) και άλλο liberty

    ReplyDelete
  39. Σύμφωνα με τη Γεωλογική χρονολογική κλίμακα της Παγκόσμιας Επιτροπής Στρωματογραφίας, η ιστορία της Γης χωρίζεται σε διάφορες χρονολογικές περιόδους: Συγκεκριμένα χωρίζεται σε
    1. Αιώνες (πχ προτεροζωικός, φανεροζωικός στον οποίο βρισκόμαστε τώρα),
    2. Εποχές (πχ μεσοζωική, καινοζωική στην οποία βρισκόμαστε τώρα),
    3. Περιόδους (πχ παλαιογενής, νεογενής στην οποία βρισκόμαστε τώρα) και
    4. Υποπεριόδους (πχ πλειόκενος, πλειστόκενος, ολόκενος στην οποία βρισκόμαστε σήμερα).

    Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Διότι σύμφωνα με το νομπελίστα Paul Crutzen (νόμπελ 2000), πλέον, από τη βιομηχανική εποχή και κατά δω διανύουμε την υποπερίοδο ονόματι Ανθρωπόκενος ή στα αγγλικά ANTHROPOCENE.

    όπως μας ενημερώνει η wikipedia

    "The term anthropocene is used by some scientists to describe the most recent period in the Earth's history, starting in the 18th century when the activities of the human race first began to have a significant global impact on the Earth's climate and ecosystems."

    The term was coined in 2000 by the Nobel Prize winning scientist Paul Crutzen, who regards the influence of mankind on the Earth in recent centuries as so significant as to constitute a new geological era.

    ο ίδιος ο Κρούτσεν σε άρθρο του λέει ότι

    "Without major catastrophes like an enormous volcanic eruption, an unexpected epidemic, a large-scale nuclear war, an asteroid impact, a new ice age, or continued plundering of Earth's resources by partially still primitive technology (the last four dangers can, however, be prevented in a real functioning noosphere) MANKIND will remain a major geological force for many millennia, maybe millions of years, to come. To develop a world-wide accepted strategy leading to sustainability of ecosystems against human induced stresses will be one of the great future tasks of mankind, requiring intensive research efforts and wise application of the knowledge thus acquired in the noösphere, better known as knowledge or information society. An exciting, but also difficult and daunting task lies ahead of the global research and engineering community to guide mankind towards global, sustainable, environmental management".

    ReplyDelete
  40. @ Λιλιπούπολη

    "@ c a hassapoyannes

    Σε ποιόν πλανήτη ζείτε; Παιδιά έχετε; Και πόσων χρονών είστε; Διότι δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν όταν όλοι συζητάνε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις επιπτώσεις του για τα επόμενα 50-100 χρόνια, από τις οποίες αναμένεται ότι η Ελλάδα θα πληγεί ιδιαίτερα και για την αντιμετώπιση των οποίων δεν γίνεται καν συζήτηση, εσείς μας λέτε ότι σας προβληματίζει το μηχανάκι στη Ρηγίλλης και τα αντιαισθητικά κτίσματα στον κάμπο των Σπάτων. Εκτός κι αν πιστεύετε τις ανοησίες που λέει ο George W. για την αλλαγή του κλίματος προκειμένου να αποφύγει τις ευθύνες των ΗΠΑ και να βοηθήσει τους πετρο-φίλους του στο Τέξας."

    Πολύ ωραία τα λέει η λιλιπούπολη. Mιά χαρά είναι τα σπίτια μας, ανάκτορα. Κακό είναι νάχουμε και μεις παλατάκια τιούδορ στα Σπάτα; Ο θόρυβος είναι σημαντικό πολιτισμικό στοιχείο και ένδειξη λεβεντιάς των Ελλήνων. Θα έχετε προσέξει, ας πούμε, πως καμαρώνουν όλοι οι Ελληνες όταν πέρδονται

    Εμείς λέμε πάνω απόλα ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ και τα θερμοκήπια.

    ReplyDelete
  41. @ hassapoyiannis

    Έχεις δίκιο. Γιαυτό και στην Ελλάδα έχουμε freedom και στην Αμερική liberty with compliance.

    Γιαυτό στην Ελλάδα όσους νόμους και να φτιάξουμε ο Έλληνας θα είναι free να οδηγεί το φτιαγμένο μηχανάκι και να πετάει το πλαστικό μπουκάλι στην παραλία πριν μπει στο πειραγμένο αυτοκινητάκι του να φύγει. Μάλιστα ο Έλληνας είναι τόσο free, που αδυνατεί να συμμετέχει σε ο,τιδήποτε. Σε αντίθεση με την Αμερική όπου η συμμετοχικότητα κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή των πολιτών (διόρθωσε με αν κάνω λάθος).

    Για μας τους νέους που τα λουριά σφίζουνε ασταμάτητα όλο και περισσότερο, καιρός είναι από free άτομα να γίνουμε και μεις συμμετοχικοί πολίτες.

    ReplyDelete
  42. ζούμε λοιπόν στην Ανθρωπόκενο , με βασικούς ρυθμιστές αλλά και κυρίαρχους περιορισμούς του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, το δημογραφικό και οικολογικό ζήτημα. ενδιαφέρον.

    ReplyDelete
  43. @ λιλιπούπολη

    Είσαι λαϊκίστρια-λαϊκιστής του κερατά

    ReplyDelete
  44. @ G700

    "Εποχές (πχ μεσοζωική, καινοζωική στην οποία βρισκόμαστε τώρα)"

    Συμφωνώ. Η ζωή μας είναι τόσο ΚΑΙΝΗ διότι δεν προβάλλουμε τον ΑΝΘΡΩΠΟ

    ReplyDelete
  45. Σκάσε ηλιθία, την είπες πάλι τη κοτσάνα σου

    ReplyDelete
  46. Ο Μεσσίας του 21ου αιώνα θα είναι οικολόγος και με 12 παιδιά. Θα καταργήσει το αγάπα τον πλησίον σου με το αγάπα το περιβάλλον σου.

    ReplyDelete
  47. ...Και σίγουρα όχι λευκός.

    ReplyDelete
  48. @ Φώφη Peron-Batista

    xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa

    ReplyDelete
  49. @ Eυρυβιάδης Βαρβιτσιώτης

    Εσύ αμοιβάδα γιατί γελάς

    ReplyDelete
  50. @ g700

    Με το συμπάθειο αλλά από αυτά που γράφετε ένα 'δια ταύτα' δεν μπορώ να βγάλω. Η καταστροφή της Πάρνηθας είναι ένα κακό συμβάν το οποίο δείχνει, μεταξύ άλλων, πόσο λίγο η Ελληνική πολιτεία έχει ενδιαφερθεί να προστατεύσει συστηματικά τη φύση. Δεν είναι όμως το κρισιμότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα. Εσείς τί προτείνετε; Διότι τα περί 'χρέους' της νέας γενιάς και 'περιβαλλοντικού ελλείματος' ακούγονται σαν λογύδρια πολιτικών σε τηλεοπτικό παράθυρο ή σε προεκλογική συγκέντρωση τοπικής νεολαίας. Για να το πω απλά είναι πολύ γενικά και αόριστα. Η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινάει από τον καθένα μας. Εσείς τί προτείνετε;

    ReplyDelete
  51. @ Γεωργία Βασιλειάδου

    Διότι μου εξήγησε ο μπαμπάς μου ότι, εξ αιτίας της ανορθογραφίας της, η Φώφη κατάλαβε άλλα αντ' άλλων

    ReplyDelete
  52. @ Η Εδώ Λιλιπούπολη

    Eίσαι agent provocateur

    ReplyDelete
  53. @ λιλιπούπολη

    Εμείς θα βγάλουμε συμπεράσματα και θα προτείνουμε.

    Εσύ ΟΜΩΣ λαϊκιστή η λαϊκίστρια του κ. πρέπει να μας πεις ΤΙ σχέση έχει ο Bush και η από μέρους του ασέβεια προς το περιβάλλον με τις ορθότατες παρατηρήσεις του κ. Χασαπογιάννη τον θόρυβο και την αισθητική καταστροφή του περιβάλλοντος.

    ReplyDelete
  54. @ λιλιπούπολη

    "Εσείς τί προτείνετε; "

    July 9, 2007 7:16 PM


    Εγώ προτείνω να σε στείλουμε μαζί με την Φώφη και τον Ευρυβιάδη εξορία στο Long Island προς σωφρονισμό.

    ReplyDelete
  55. @ andré malraux

    Ο κ.Χασαπογιάννης για να υποστηρίζει ότι το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της Ελλάδας είναι η αισθητική ρύπάνση και η ηχορύπανση είτε πρέπει να πιστεύει, όπως κι ο Bush, ότι δεν υφίσταται το φαινόμενο του θερμοκηπίου είτε πρέπει να είναι παράφρων είτε να είναι ηλικιωμένος (οπότε και γιατί να τον νοιάζει αν η Ελλάδα θα έχει ερημοποιηθεί σε 30-40 χρόνια;). Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να ισχύουν όλα αυτά μαζί.

    ReplyDelete
  56. Εγώ ένα ξέρω.
    Στην 2η Πράξη, Σκηνή 2, στην επιθεώρηση "Χαιρέτα μου τον Πλάτανο" που ανέβηκε στο θέατρο Βέμπο της οδού Καρόλου, το 1982, η κυρία Παναγιωτοπούλου είπε "Μια Φωφώκα θα κυβερνήσει μιά μέρα την Ελλάδα"

    Μετά την παράσταση, πήγα σπίτι και τόπα στη γιαγιά μου που αναφώνησε:
    "Ουδείς μετά Χριστόν προφήτης πλην της κυρίας Παναγιωτοπούλου."

    ReplyDelete
  57. @ λιλιπούπολη

    Ενα δημόσιο πρόσωπο μπορείς, μπορούμε όλοι να σχολιάζουμε ανωνύμως.
    Ενα ιδιωτικό όμως πρόσωπο, που εκφράζει ευθαρσώς και επωνύμως την γνώμη του, ΜΠΟΡΕΙΣ να το σχολιάζεις, έστω και χυδαία, αλλά ΜΟΝΟ επωνύμως.

    Επειδή δε ΔΕΝ το πράττεις, όλα τα σχόλιά σου επιστρέφουν σε σένα.

    ReplyDelete
  58. Eγώ πάλι τα βλέπω αλλιώς τα πράγματα, ωφελιμιστικά.
    Η μεγαλύτερη βιομηχανία μας είναι ο τουρισμός. Αρα, λέω μέσα μου, πρέπει να φροντίζουμε αισθητικά το περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο που η Μύκονος, ένα κακάσχημο ξερονήσι που το τρώνε οι άνεμοι, ΑΛΛΑ έχει το προσόν ότι προστάτευσε το αισθητικό του περιβάλλον, είναι πρώτη στις προτιμήσεις του υψηλού τουρισμού.

    ReplyDelete
  59. Αγαπητή λιλιπούπολη

    Εγώ πάλι έμαθα πως η Ευρωπαϊκή Ενωση θεωρεί μεγάλο κίνδυνο τον θόρυβο όχι μόνο διότι μειώνει την παραγωγικότητα και αποδοτικότητα του εργαζόμενου, αλλά προκαλεί κώφωση και διαταράζει την ψυχική ισορροπία, άρα μιεώνει την ποιότητα ζωής του ατόμου σε βαθμό που να αντιμετωπίζεται πλέον ως risk factor ανάλογοw των καρκινογόνων ουσιών.

    Αν κάνω λάθος θα σε παρακαλούσα θερμά να με διορθώσεις.

    ReplyDelete
  60. Το όζον όζει, δηλαδή βρωμάει, άρα είναι επικίνδυνο και έχει δίκιο η λιλιπούπολη.

    ReplyDelete
  61. Οχι δηλαδή, το όζον μας προστατεύει.
    Το όζον είναι τρία άτομα οξυγόνου, αλλά είναι άχρουν, άοσμο, άγευστο, πατήρ υιός και άγιο πνεύμα, τριάδα ομοούσιος και αχώριστος που λένε.

    ReplyDelete
  62. @ Λιλιπούπολη

    "Διότι δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν όταν όλοι συζητάνε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις επιπτώσεις του για τα επόμενα 50-100 χρόνια, από τις οποίες αναμένεται ότι η Ελλάδα θα πληγεί ιδιαίτερα και για την αντιμετώπιση των οποίων δεν γίνεται καν συζήτηση"

    Πράγματι. Οι επιπτώσεις θα είναι τραγικές εξ αιτίας ΣΟΥ και της οικογένειάς ΣΟΥ και κάθε Ελληνα άξεστου που εννοεί να οδηγεί το αυτοκίνητο και να ΜΗ παίρνει τα ΜΜΜ.
    Που μούχετε 3 αυτοκίνητα σε κάθε σπίτι.
    Βλαχάρα, που θα μας κάνεις και περιβαλλοντικό μαθημα.

    ReplyDelete
  63. @ μαρία έλενα, αγία βαρβάρα

    A δεν συμφωνώ Μαρία Ελενά μου. Το Status του κυρίου Κωστόπουλου και άλλα σοσιαλιστικά περιοδικά λένε πως δεν πρέπει να μπαίνουμε στα λεωφορεία και στο τρόλλευ.
    Εμείς δεν μπαίνουμε στα ΜΜΜ ώστε να μπορούν οι καημένοι οι αλλοδαποί να έχουν άνεση και να μη στριμώχνονται.
    Εμείς πιστεύουμε στον σοσιαλισμό, δεν είμαστε ότι ότι, γι αυτό σπίτι μας έχουμε δύο 4χ4, μιά πόρσε και δύο μηχανές.
    Αλλίμονο. Ας το πάρει χαμπάρι η αστική τάξη, ο φασισμός δεν θα περάσει.

    FOUR BY FOUR H ΘΑΝΑΤΟΣ

    ReplyDelete
  64. Kαλύυυυυυυτεράααααααα μιά ώωωωωρα

    με Πόρσε ασημίιιιιιιιιιιιιιιιιι

    παράααααα σαράαααντααα χρό-οονιααα

    σεεε τρό-λλεϋυυ γραμμήηηηηηηη

    ReplyDelete
  65. Εδώ και 200 χρόνια,λοιπόν,όπως θαυμάσια μας θυμίζει ο/η εκπρόσωπος της G700,βρισκόμαστε στη "ΓΕΩΛΟΓΙΚΉ" περίοδο του ΑΝΘΡΩΠΌΚΑΙΝΟΥ.
    Πληθυσμιακή έκκρηξη,αλλά κυρίως,έκκρηξη ανθρώπινων δραστηριοτήτων.
    Ο άνθρωπος αυτή τη περίοδο παύει πια να θεωρεί ότι είναι ένα συνηθισμένο ζώο, φτειαγμένο απο τα ίδια υλικά και από τον ίδιο Θεό, που φτειάχτηκαν οι πέτρες,οι σαύρες,οι σφήκες,οι μολόχες,τα σπουργίτια,οι κατσαρίδες.
    Θεωρεί τον εαυτό του σαν κάτι το ιδιαίτερο, σαν κάτι το εξωφυσικό.
    Είναι αλήθεια ότι η φύση επανειλημμένα στο παρελθόν δημιούργησε πλάσματα που κατέστρεφαν όλα τα υπόλοιπα.
    Τό τελευταίο της "λάθος" είναι η δημιουργία του ανθρώπου.Ενός πλάσματος προικισμένου με ένα σωματότυπο εφωδιασμένο με τις φοβερές αυτές βιολογικές μηχανές που λέγονται ΧΕΡΙΑ.
    Τα χέρια με τη σειρά τους ευνόησαν την υπερβολική ανάπτυξη του εγκεφάλου και την παραγωγή διανοητικών εργαλείων όπως οι Θεοί.
    Δεν άργησε όμως να γίνει ο ίδιος Θεός και απέκτησε τόση δύναμη ώστε να γίνει και ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ φαινόμενο.

    ReplyDelete
  66. @ φίλους bloggers

    βλέπουμε ότι η συζήτηση άναψε, και μάλλον ξέφυγε λίγο ως αρκετά.

    λέει λοιπόν η λιλιπούπολη:

    "Με το συμπάθειο αλλά από αυτά που γράφετε ένα 'δια ταύτα' δεν μπορώ να βγάλω . Η καταστροφή της Πάρνηθας είναι ένα κακό συμβάν το οποίο δείχνει, μεταξύ άλλων, πόσο λίγο η Ελληνική πολιτεία έχει ενδιαφερθεί να προστατεύσει συστηματικά τη φύση. Δεν είναι όμως το κρισιμότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα. Εσείς τί προτείνετε; Διότι τα περί 'χρέους' της νέας γενιάς και 'περιβαλλοντικού ελλείματος' ακούγονται σαν λογύδρια πολιτικών σε τηλεοπτικό παράθυρο ή σε προεκλογική συγκέντρωση τοπικής νεολαίας. Για να το πω απλά είναι πολύ γενικά και αόριστα. Η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινάει από τον καθένα μας. Εσείς τί προτείνετε;"

    φίλε ή φίλη λιλιπούπολη η κριτική σου είναι άδικη .

    Θεωρούμε ότι είμαστε αρκετά σαφείς τόσο ως προς τη δράση μας όσο και ως προς αυτά τα οποία προτείνουμε παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε ούτε οικολογική-ακτιβιστική οργάνωση ούτε ειδικοί-τεχνοκράτες σε θέματα περιβάλλοντος.

    Τι κάναμε μέχρι σήμερα;
    Πρώτον, υπογράψαμε την ανοιχτή- επιστολή της WWF προς τον πρωθυπουργό κο Καραμανλή.

    Δεύτερον, πήγαμε και συμμετείχαμε ενεργά στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα.

    Τρίτον, διακόψαμε τη συζήτηση που είχαμε ξεκινήσει για τα εργασιακά ζητήματα της νέας γενιάς και ασχολούμαστε , και πολύ καλά κάνουμε φυσικά έτσι πρέπει, με το ζήτημα της Πάρνηθας και του περιβάλλοντος γενικά, ενώ δεν σκοπεύαμε να θέσουμε το περιβαλλοντικό ζήτημα στην ατζέντα μας τώρα, αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

    Τέταρτον, επειδή το ζήτημα είναι κρίσιμο και ο καθένας λέει ό,τι θέλει και ό,τι του κατέβει στο κεφάλι παραθέσαμε και υιοθετούμε τις θέσεις της WWF για την Πάρνηθα τόσο τις γενικές, όπως πχ η Ολοκλήρωση της διαδικασίας οριοθέτησης του Εθνικού Πάρκου Δρυμού Πάρνηθας, όσο και τις ειδικές όπως πχ να αποφεύγουν οι πολίτες-ακτιβιστές-φίλοι του περιβάλλοντος τις επισκέψεις στην Πάρνηθα, ώστε να μην ασκούνται περαιτέρω πιέσεις στο οικοσύστημα, αλλά και να μην ενοχλούνται τα ζώα που έχουν συνωστιστεί σε περιορισμένες περιοχές.

    Τέλος, με την έννοια Ανθρωπόκενος (Anthropocene), έννοια που εισήγαγε στην ακαδημαϊκή και δημόσια συζήτηση ο νομπελίστας καθηγητής Crutzen, επιχειρούμε να εισάγουμε ένα γενικότερο βιοθεωρητικό πλαίσιο στον τρόπο που προσεγγίζουμε τα θέματα του περιβάλλοντος, αλλά και γενικότερα τα κοινωνικά ζητήματα. Άλλωστε προκύπτει παραστατικότατα από τις αναλύσεις του Κρούτσεν ότι η ανθρώπινη δράση δεν είναι πλέον αμιγώς κοινωνική αλλά λαμβάνει χαρακτηριστικά γεωλογικής φυσικής δύναμης ανάλογης με τους σεισμούς και τις φυσικές καταστροφές. Ως εκ τούτου κατά την άποψή μας τα κοινωνικά φαινόμενα στις αρχές του 21ου αιώνα, πρέπει να προσεγγίζονται και μέσα από αυτή τη συγκεκριμένη διάσταση.

    Μακροσκοπικά και φιλοσοφικά μιλώντας , γιατί να αναφερόμαστε σήμερα στον καπιταλισμό και τον σοσιαλισμό (και λοιπούς μύθους της βιομηχανικής εποχής) και να μην αναπτύξουμε σταδιακά μια νέα κοσμοαντίληψη καλύτερα προσαρμοσμένη στους οικολογικούς και δημογραφικούς περιορισμούς που τίθενται στην ανθρώπινη δράση;

    ReplyDelete
  67. τέλος ένα σχόλιο για τον καυγά μπους vs ηχορύπανση.

    Kατά την άποψή μας η αισθητική μόλυνση και η ηχορύπανση συνιστούν σημαντικότερες , πιο άμεσες και περισσότερo χρήσιμες προτεραιότητες για την Ελλάδα απ' ότι μια λεκτική σταυροφορία εναντίον του Μπους για το θέμα της υπογραφής της Συνθήκης του Κιότο.

    Ωστόσο η καταπολέμηση της αισθητικής μόλυνσης δε συνιστά κατά την άποψή μας και τη νούμερο ένα προτεραίοτητα της χώρας για το περιβάλλον.

    Το πρόβλημα με το μηχανάκι και το αυτοκίνητο που φέρει σπασμένη εξάτμιση δεν είναι πρωτίστως ο θόρυβος, αλλά οι ρύποι που διαχέονται στην ατμόσφαιρα. Τα επικίνδυνα σωματίδια στην ατμόσφαιρα της Αθήνας, της θεσσαλονίκης, της Πάτρας της Λάρισας είναι κρισιμότατο ζήτημα για το οποίο έχει θεσμοθετηθεί συγκεκριμένη ευρωπαϊκή οδηγία κι εμείς εδώ την αγνοούμε.

    Επιπρόσθετα κρισιμότατο πρόβλημα συνιστά η συνέχιση του φαινομένου των χωματερών και των σκουπιδότων, δηλαδή των τόπων απόρριψης σκουπιδιών που δεν έχουν καθόλου ή διαθέτουν στοιχειώδη οργάνωση και διαχείριση, χωρίς ειδική μέριμνα για τα στραγγίδια και τα αέρια. Η θέση μας είναι σαφής ΦΤΙΑΞΤΕ χώρους ολοκληρωμένης διαχείρισης σκουπιδιών (επίσης μπας και βρει και κανένας καμιά δουλειά περισσότερο της προκοπής).

    Συνεχίζοντας η Ελλάδα έχει πρόβλημα αποτελεσματικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων, έχει θέμα με την ανακύκλωση, έχει θέμα με τη διαχείριση ενέργειας και το energy saving. Παντού σε όλα τα κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα υθπάρχει θέμα.

    Αυτό αντανακλά το υπάρχον απαρχαιωμένο μοντέλο οικονομικής και οικιστικής ανάπτυξης της χώρας το οποίο βασίζεται σε επιχειρήσεις , ένα δημόσιο τομέα και μια τοπική αυτοδιοίκηση που δεν λογαριάζουν καμία πτυχή του περιβάλλοντος.

    Αυτό είναι το μοντέλο της μεταπολίτευσης και της γενιάς του πολυτεχνείου. Ένα μοντέλο ευημερίας το οποίο εκτός από υψηλό δημόσιο χρέος έχει και υψηλό περιβαλλοντικό κόστος.

    ReplyDelete
  68. Μπορεί να ακούγομαι αιρετικός αλλά θεωρώ τη συζήτηση για το περιβάλλον άκρως υποκριτική! Στην ουσία νομίζω δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα για το τι ακριβώς γίνεται, ή το τι πρέπει να κάνουμε.
    Πάρτε για παράδειγμα το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας όπως μας την παρουσιάζουν. Όλοι λένε ότι ευθύνεται το CO2, κανείς όμως δεν μας λέει πως οι υδρατμοί έχουν αρκετές φορές μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από ότι το CO2, και ότι οι υδρατμοί έχουν χιλιάδες φορές μεγαλύτερη συγκέντρωση ανά κυβικό μέτρο από το CO2 στην ατμόσφαιρα. Ψάξτε και κάντε τους υπολογισμούς σας.
    Σε αυτό το παραπάνω θα προσθέσω μόνο πως στο 11ο αιώνα η Γροιλανδία στις ακτές της ήταν ελεύθερη από πάγους γι αυτό και οι Βίκινγκς είχαν δημιουργήσει εκεί αποικίες!!!
    Μήπως υπήρχαν αυτοκίνητα ή βιομηχανίες το 1000 πΧ και δεν το ξέρουμε;

    Η γνώση που συσσωρεύει ο άνθρωπος δεν έχει να προσφέρει το παραμικρό στην ειλικρινή προστασία του περιβάλλοντος, όπως δεν έχει να προσφέρει τίποτα στην επίλυση κανενός από τα μεγάλα παγκόσμια προβλήματα. Η συσσώρευση γνώσεων δεν αλλάζει τη δομή της ανθρώπινης αντίληψης. Την ωθεί να χρησιμοποιεί περισσότερες μεταβλητές μεν, αλλά ο δε τρόπος υπολογισμών παραμένει ο ίδιος χιλιάδες χρόνια τώρα. Η προσέγγιση ενός προβλήματος προϋποθέτει ταπεινοφροσύνη. Να προσεγγίζουμε το πρόβλημα έχοντας κατά νου πως το ίδιο το πρόβλημα μπορεί να μας διδάξει. Το ίδιο το πρόβλημα έχει μέσα του τις λύσεις αρκεί να είμαστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ να παρατηρήσουμε το πρόβλημα όπως είναι.

    Η ανθρώπινη ανευθυνότητα είναι προϊόν των νοητικών περιορισμών, των συστημικών προϋποθέσεων και άρα της υπαρκτής εσωτερικής μας ανελευθερίας. Ο ουσιαστικά υπεύθυνος είναι μόνον εκείνος που στέκει ελεύθερος από κάθε γνωστικό περιορισμό του παρελθόντος και μέσα από την ελευθερία του αυτήν αντλεί δύναμη και ενεργεί άμεσα, στο παρόν! Γνωρίζει, και αφού γνωρίζει δε περιμένει να του πούνε οι άλλοι τι πρέπει να κάνει, ή να του επιβληθεί μία εκ των άνω ορισμένη οπτική. Αλλά επειδή συνειδητά γνωρίζει πράττει. Χωρίς να μεταθέτει την ευθύνη στους άλλους, και χωρίς να μεταθέτει την πράξη σε ένα υπολογισμένο μέλλον.

    Το παρατηρούμενο "χάος" μπορεί να μετατραπεί σε πραγματική "τάξη" μόνο αν κατανοήσουμε τους αληθινούς λόγους που το προκαλούν. Το "χάος" δεν αντιμετωπίζεται μέσα από την αναδόμηση των ανθρώπινων συστημάτων. Η πηγή του βρίσκεται βαθιά μέσα μας, στο νοητικό δυναμικό που σχεδιάζει εσωτερικά και εκπέμπει εξωτερικά την γεωμετρία αυτών των συστημάτων. Στο μεσοδιάστημα τα δάση θα καίγονται, η επέκταση του ανθρώπου θα έχει τη μορφή επιθετικού καρκίνου, οι βιομηχανίες θα μολύνουν, πόλεμοι θα ξεσπούν, και κάθε ανθρώπινο πλάσμα θα υποφέρει το ίδιο, παρόλο που το "πρόβλημα" μπορεί να έχει χιλιάδες διαφορετικά ονόματα.

    Καλλιεργούμε εύκολα κοινωνίες των γνώσεων, αλλά αγνοούμε πως να καλλιεργήσουμε το λουλούδι της πηγαίας καλοσύνης μέσα μας. Ειλικρινά εύχομαι η γενιά μας να το αλλάξει, να αλλάξουμε εκείνον τον απαράλλαχτο πυρήνα μέσα μας.

    ReplyDelete
  69. @ g700

    Οι θέσεις σας είναι όπως πάντα μέχρι τώρα σοφές. Τίθεται όμως ένα ζήτημα. Πώς αυτές τις απόψεις θα τις υιοθετήσουν και θα τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητα τους οι νέοι που ανήκουν στη δική μας γενιά?

    Πρέπει να περάσει το μύνημα στους opinion makers ότι η ευθύνη προς το περιβάλλον, η πράσινη ενέργεια, η διαχείριση ρύπων πρέπει να αποκτήσουν πρωταρχική θέση στη ζύμωση του κόσμου.

    Επίσης καιρός είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη να αποκτήσει ουσία ως έννοια, κι όχι να λειτουργεί απλά σαν φοροαπαλλαχτική μέθοδος των μεγάλων εταιριών. Η επιδότηση των εισιτηρίων Μαζικών Μέσων Μετακίνησης είναι μια πολύ καλή κίνηση. Δεν αρκεί όμως.

    Τέλος, καιρός είναι να μη ζητάμε από το κράτος ξανά και ξανά να χρηματοδοτεί αυτό, από το έλλειμα που εμείς επιβαρυνόμαστε, δράσεις περιβαλλοντικής προστασίας, προώθησης της πράσινης ενέργειας και διαχείρισης των ρύπων. Καιρός είναι οι συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα να προωθηθούν σε αυτά εδώ ακριβώς τα ζητήματα. Ανάπτυξη πράσινης επιχειρηματικότητας, επαναπροσδιορισμός της ΕΚΕ, αλλαγή προτεραιοτήτων των opinion makers, ζύμωση της κοινωνίας για συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικής ευαισθησίας.

    ReplyDelete
  70. @ trinity

    "Καλλιεργούμε εύκολα κοινωνίες των γνώσεων, αλλά αγνοούμε πως να καλλιεργήσουμε το λουλούδι της πηγαίας καλοσύνης μέσα μας."

    Ax τι ωραία που τα λέτε Αγία Τριάδα μου.
    Η γιαγιά μου έλεγε πάντα πατήρ (Ανδρέας) υιός (Γεώργιος Β) και άγιον πνεύμα (εγώ).
    Γι αυτό σας εκτιμώ.

    ReplyDelete
  71. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ! ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ; 700 ΕΥΡΩ; ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 550 ΕΥΡΩ!

    ReplyDelete