Monday, December 15, 2008

Υπάρχει αίτημα: Διαγενεακή Δικαιοσύνη

Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών μας θλίβουν και μας εξοργίζουν. Ο βανδαλισμός των πόλεων έρχεται, σχεδόν με προβοκατόρικο τρόπο, να ακυρώσει την αυθεντική έκρηξη οργής μιας ολόκληρης γενιάς.

Ταυτόχρονα, η προσπάθεια που γίνεται από πολλούς να παρουσιαστεί η εξέγερση των νέων ως επανάσταση των "σοσιαλ-επαναστατικών" δυνάμεων ενάντια στο “κεφάλαιο” και το φασιστικό ελληνικό κράτος, εκτός του ότι αποτελεί μια άστοχη απόπειρα να αναπαραχθούν αυτούσιες οι συνθήκες και το λεξιλόγιο των πρώτων ημερών της Μεταπολίτευσης, κρύβει επίσης πολιτικά παιχνίδια που συσκοτίζουν τον πραγματικό λόγο για τον οποίο οι Έλληνες νέοι νιώθουν σήμερα τόσο οργισμένοι και βρίσκονται στους δρόμους.

Στην Ελλάδα του 2008, οι νέοι νιώθουμε ριγμένοι και χωρίς προοπτική.

Βιώνουμε μια κατάσταση όπου η δημοκρατική πλειοψηφία είναι άδικη στη διευθέτηση των σχέσεων ανάμεσα στις γενιές. Από τη μία μεριά υπάρχει η γενιά των baby boomers, του 114 και του Πολυτεχνείου, που ανέβηκε μαζικά στο κύμα της μεταπολιτευτικής φουσκοθαλλασιάς και πορεύτηκε στις δεκαετίες που ακολούθησαν επενδύοντας ως επί το πλείστον σε βραχυπρόθεσμες, λαϊκίστικες και κοντόθωρες πολιτικές επιλογές. Από την άλλη υπάρχει η γενιά των baby losers, η γενιά των 700 ευρώ και η μικρότερη αδελφούλα της η γενιά της Χιλιετίας, που τους έλαχε ο κλήρος της κοινωνικής στασιμότητας ή ακόμα και καθόδου, με αποτέλεσμα τα μέλη τους να κινδυνεύουν να καταστούν οι μεγάλοι χαμένοι των αρχών του 21ου αιώνα.

Ο ισολογισμός των γενεών, δηλαδή το τι δίνει και τι παίρνει κάθε γενιά στον κύκλο ζωής της, επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις τόσο στη σημερινή νεολαία, της οποίας η συντριπτική πλειοψηφία έμαθε να ζει υπό την ασφυκτική προστασία και τα χρηματοδοτικά πακέτα "Μάρσαλ" της οικογένειας, πολλές φορές ακόμη και αφού βγει στην αγορά εργασίας, όσο και στις γενιές που έρχονται μετά από εμάς. Από το 1983, η ανεργία στους νέους ηλικίας 19-24 ουδέποτε έπεσε κάτω του 22%. Σήμερα βρίσκεται στο 22,3%. Αντίστοιχα στην ηλικιακή ομάδα 24-35 ουδέποτε έπεσε κάτω του 10%. Σήμερα βρίσκεται στο 10,3%. Παράλληλα, εδώ και αρκετά χρόνια έχουν διαμορφωθεί ηλικιακά, ιεραρχικά και πελατειακά συστήματα αμοιβής που παραβιάζουν την αξιοκρατία σε βάρος των νέων. Κάποιος που έχει πρόσβαση στα πελατειακά δίκτυα ή βρίσκεται ψηλά στην ηλικιακή επετερίδα προτιμάται από τον εργάτη γνώσης που αποδεδειγμένα παράγει υψηλή προστιθέμενη αξία και είναι σε θέση να αποτελέσει τη νέα πρωτοπορία στην εργασία και την κοινωνία.

Ειδικά στην Ελλάδα, η ανευθυνότητα απέναντι στους νέους και τις μελλοντικές γενιές αποτυπώνεται α) στο γιγάντιο δημόσιο χρέος και την κρίση φερεγγυότητας του ελληνικού δημοσίου στο εξωτερικό, γεγονός που μας κάνει να μοιάζουμε με χώρα της Λατινικής Αμερικής, β) το ελλειμματικό ασφαλιστικό σύστημα μπάχαλο που δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει καμία από τις υποσχέσεις του απέναντι στους νέους, παρά χειροτερεύοντας τους όρους ασφάλισής τους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, γ) το οικολογικό έλλειμμα που κάθε χρόνο διευρύνεται με το να καίμε τα δάση, να αρνούμαστε τους ΧΥΤΑ, να σπαταλάμε το νερό και να μην ακολουθούμε πολιτικές απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, δ) τα ελλειμματικά συλλογικά αγαθά για τα οποία έχουμε μάθει να απαιτούμε μονάχα περισσότερη χρηματοδότηση, αλλά καμία διασφάλιση ότι παράγουν υψηλή δημόσια και κοινωνική αξία προς όφελος όλων.

Αγνοώντας αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα που καθιστά τη χώρα μας ένα ευρώ καλύτερη απ' την Αργεντινή του 2000, και δεδομένου ότι το αριθμητικό, κοινωνικό και πολιτικό βάρος της νεολαίας έχει μειωθεί, οι νέοι ηλικιωμένοι της γενιάς του Πολυτεχνείου και του 114 ετοιμάζονται για μία 2η εφηβεία. "Νοσταλγούν" την "επανάσταση" την οποία εκείνοι ποτέ δεν έκαναν και προβάλουν στους σημερινούς νέους, από την ασφάλεια του επαγγελματικού και κοινωνικού τους "ρετιρέ", ερμηνείες και αναλυτικά εργαλεία που λίγο έχουν να κάνουν με τα πραγματικά σημερινά μας προβλήματα.

Στην πραγματικότητα, πολλοί από τους ίδιους "δημοσιολογούντες" και όψιμους μεσήλικες νεολάγνους των καναλιών που επικροτούν αβίαστα και ανεύθυνα κάθε έκφραση της σημερινής κοινωνικής αναταραχής, έχουν ήδη υποθηκεύσει με τις επιλογές τους το δικό μας μέλλον επιφυλλάσσοντας στη νέα γενιά το ρόλο της Ιφιγένειας που θα επωμιστεί το κόστος που προκύπτει τόσο από τις εκκρεμότητες του παρελθόντος και την κοινωνία της παρασιτικής κατανάλωσης χωρίς παραγωγική βάση, όσο και της προσαρμογής που απαιτείται για να αποφευχθεί η κατάρρευση.

Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Υπάρχει αίτημα και είναι σαφές. Διαγενεακή Δικαιοσύνη τώρα. Καμία γενιά δεν έχει το δικαίωμα να υποθυκεύει το μέλλον των σημερινών νέων και των επόμενων γενεών. Όλες οι γενιές έχουν το δικαίωμα να ζήσουν σε ένα υγιές φυσικό και δομημένο περιβάλλον, απαλλαγμένες από δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη που δεν τους αναλογούν.

Η διαγενεακή δικαιοσύνη μπορεί να προωθηθεί με πολλούς τρόπους. Θεσμικά είτε μέσα από τη θέσπιση σχετικής συνταγματικής διάταξης, όπως συζητιέται αυτή τη στιγμή στη Γερμανία, είτε μέσα από τη δημιουργία ενός συνηγόρου για τις μελλοντικές γενιές, όπως έχει γίνει στην Ουγγαρία και έχει προταθεί να γίνει και σε επίπεδο ΕΕ με τη Γραπτή Δήλωση 0070/2008, η οποία μέχρι στιγμής, δυστυχώς, δεν καρποφόρησε.

Επί της ουσίας, η διαγενεακή δικαιοσύνη πρέπει να αναχθεί σε ύψιστη κοινωνική αξία, ισοδύναμη με την κοινωνική δικαιοσύνη, και να καταστεί κεντρική αρχή η οποία τούδε και στο εξής θα διέπει όλες τις δημόσιες πολιτικές.

Απαιτείται ουσιαστικά ένα συμβόλαιο, ένα New Deal ανάμεσα στις γενιές που θα διανέμει δίκαια τα βάρη και θα διασφαλίζει πόρους, δυνατότητες και ίσες ευκαιρίες, την ισότητα και την αλληλεγγύη σε βάθος χρόνου.

Ο χρόνος που έχει η πολιτεία να δράσει δεν είναι απεριόριστος. Η κρίση είναι παρούσα εδώ και χρόνια, σιωπηλή, υπόγεια, διαβρωτική. Έχει αρχίσει ήδη να φθείρει τις σχέσεις ενός κομματιού της νεολαίας με τη δημοκρατία.

Οι τεχνικοί της εξουσίας, καριερίστες πολιτικοί, πρέπει να διακινδυνεύσουν να κοιτάξουν στα μάτια το πρόβλημα. Η ατζέντα της διαγενεακής δικαιοσύνης θα κάνει καλό. Μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικές και δίκαιες λύσεις στο εργασιακό, το οικολογικό, το ασφαλιστικό και το δημοσιονομικό. Επενδύοντας στους εργάτες της γνώσης και όχι στα άπληστα golden boys και τις κομπίνες τους είναι σε θέση να δημιουργήσει μια ανάπτυξη που θα υπηρετεί ισόρροπα τις ανάγκες των σημερινών ανθρώπων, χωρίς να υπονομεύει τη δυνατότητα των μελλοντικών πολιτών να ικανοποιούν τις δικές τους.

74 comments:

  1. epitelous DUDES i epoxi toy rock teleiose arxise to trance

    ReplyDelete
  2. dt ΔΙΑΚΟΠΗ ΣΙΩΠΗΣ

    In CIVIL SOCIETY, either THERE IS

    or

    THERE IS NO JUSTICE.

    Τhere is NO such thing as SELECTIVE or ECLECTIC,let alone transgenerational, APPLICATION of JUSTICE.

    What an unqualified stupidity or is it delusional thinking?

    ReplyDelete
  3. Σωστός, κομφούκιε.

    Δηλαδή έχουμε άλλα "είδη δικαιοσύνης";

    Στην Ελλάδα ίσχυε πάντα και ισχύει το κλασσικο "καδής πηδά τη μάνα σου, σύρε να βρείς το δίκιο σου"...

    ReplyDelete
  4. Ο Κομφούκιος, σε ρόλο Αγαμέμνωνα.Και ο Anax 1, σε ρόλο Αχιλλέα.
    Κλασσικοί εκπρόσωποι της γενιάς των Θυτών.Ο Ανεμος γιαυτούς,και για την αδηφάγο εξουσία που εκπροσωπούν, πρέπει να είναι πάντα ούριος,έστω και αν αυτό απαιτεί το σφαγιασμό της κόρης τους.

    ReplyDelete
  5. ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    ΑΡΘΡΟ 121
    1.ΚΑΝΕΝΑ νομοσχέδο,ΚΑΜΙΑ πρόταση νόμου, ΚΑΜΙΑ τροπολογία, ΚΑΜΙΑ προσθήκη που συνεπάγεται επιβάρυνση της νέας γενιάς και των μελλοντικών γενεών δεν θα θα εισάγεται για συζήτηση στη βουλή,αν δεν συνοδεύεται απο έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που καθορίζει τη δαπάνη.
    2.Ο σφετερισμός των δικαιωμάτων των μελλοντικών γενεών απο τις κρατούσες γενεές αποτελεί αντιπατριωτική πράξη.

    ReplyDelete
  6. @ Παρμενίδης

    ΕΥΓΕ!!!

    ReplyDelete
  7. Η Γερμανία πάντως επεξεργάζεται, ήδη από το 2006, πρόταση νόμου, που αναμένεται φέτος να έχει ολοκληρωθεί (Drucksache 16/3399), βάσει του οποίου η Γερμανική κυβέρνηση υποχρεούται να προασπίζεται τα συμφέροντα των μελλοντικών γενεών. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση καλείται να σεβαστεί την αρχή της βιωσιμότητας και να θωρακήσει τα συμφέροντα των μελλοντικών γενεών, συμπεριλαμβανομένης της θέσπισης κι εφαρμογής νόμου με τον οποίο περιορίζεται το εθνικό χρέος.

    ReplyDelete
  8. Ας μάθουμε λοιπόν όχι από την Κοινωνία των Πολιτών, αλλά από τις ίδιες τις κοινοβουλευτικές διεργασίες σε μια συνειδητοποιημένη χώρα της Ευρωπαϊκής πατρίδας μας.

    ReplyDelete
  9. Στην κοινωνία δεν κυριαρχεί ή το μαύρο ή το άσπρο. Υπάρχει και το γκρι. Είμαστε η γενιά που έχει "δήθεν" τα πάντα και τίποτα δεν έχει. Μας έχουν φλομώσει πως τα έχουμε όλα, πως μας έδωσαν τα πάντα αλλά η αλήθεια είναι πως το μόνο που έχουμε είναι το μυαλό και τα χέρια μας. Αλλά και αυτά αν το καλοσκεφτούμε αφού δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όπως θέλουμε και μπορούμε ποιός μπορεί να πει ότι μας ανήκουν ολοκληρωτικά;

    Bγήκαν πολλοί απ τα λαγούμια τους σε εφημερίδες στις τηλεοράσεις, στο ιντερνετ, κι ο καθένας είπε για το μακρύ και το κοντό του.
    Σαν τα γερόντια στο καφένείο του χωριού σχολιάζουν εκ του ασφαλούς με το υφάκι του ξερόλα.

    Παπούδες ρουφήξτε τον καφέ σας, κι άντε γεια!
    Μας έχουν πήξει στις παπαρολογίες και τον αέρα τον κοπανιστό.
    Επιτέλους βάλτε ένα τέλος, κάντε μας χώρο, ασφυκτιούμε.

    Καλώς σας βρήκα

    ReplyDelete
  10. Τhere is NO such thing as SELECTIVE or ECLECTIC,let alone transgenerational, APPLICATION of JUSTICE.

    oh really?...let me give you some bibliography then for xmas reading

    Gosseries, Axel (2002): Intergenerational Justice. In: LaFollette, Hugh (Hg.): The Oxford
    Handbook of Practical Ethics. Oxford. pp. 459-484.

    Partridge, Ernest (1981) (ed.): Responsibilities to Future Generations: Environmental Ethics.
    Buffalo, New York: Prometheus Books.

    Rawls, John (1997): A Theory of Justice. 22nd Edition. Massachusetts: The Belknap Press of

    Harvard University Press Cambridge, pp. 284-293
    Tremmel, Joerg C. (2006):, Introduction. In: Tremmel, Joerg C. (Ed.): Handbook of
    Intergenerational Justice. pp. 1-20. Cheltenham: Edgar Elgar Publishing.

    English, Jane (1976): Justice between Generations. In: Philosophical Studies, an International
    Journal for Philosophy in the Analytic Tradition. Vol. 31.

    Dortrecht-Holland/Boston USA:
    D.Reidel Publishing Company. pp. 91-104

    Epstein, Richard A. (1992): Justice across the Generations. In: Laslett, Peter / Fishkin, James S. (eds): Justice between Age Groups and Generations. New Haven & London: Yale
    University Press. pp. 84-106

    Laslett, Peter / Fishkin, James S. (1992) (eds): Justice between Age Groups and Generations.
    New Haven/London: Yale University Press.

    Meyer, Lukas (03/04/2003): Intergenerational Justice. Universität Bremen. Downloaded from the Stanford Encyclopedia of Philosophy:
    http://plato.stanford.edu/entries/justice- intergenerational/

    Roemer, John E. (23/04/2003): Thoughts on Intergenerational Justice and Sustainability. Yale
    University. Address to the DIW Conference on Intergenerational Equity and Sustainability,
    Berlin (15/05/2003).

    Scherer, Donald (1990) (ed.): Upstream/Downstream: Issues in Environmental Ethics.
    Philadelp hia: Temple University Press.

    Sikora, Richard I. / Barry, Brian (1978) (eds): Obligations to Future Generations. Philadelphia: Temple University Press. [Philosophical Monographs, Second Annual Series].

    Thompson, Janna (2002): Reasoning about Justice in Global Society. Melbourne/Canberra:
    Centre for Applied Philosophy and Public Ethics (CAPPE).

    Thompson, Janna (2002): Global Justice and Ideals. Melbourne/Canberra: Centre for Applied Philosophy and Public Ethics (CAPPE).

    Wallack, Michael (2006). Justice between generations: the limits of procedural justice, In:

    Tremmel, Joerg C. (Ed.): Handbook of Intergenerational Justice. p. 86-106. Cheltenham:
    Edgar Elgar Publishing.

    Wolf, Clark (1999): Health Care Access, Population Ageing, and Intergenerational Jus tice.
    University of Georgia, Department of Philosophy, in Harry Lesser, ed. Ageing, Autonomy,
    and Resources. Ashgate Publishers. pp. 212-245.

    ReplyDelete
  11. βημάνα, αλληλεγγύη των γενεών και συνεργασία

    ReplyDelete
  12. Ax ΝΑΙ

    Αχ ΝΑΙ

    Η Νεολαία ασφυκτιά.

    Εμείς στο ΠΑΣΟΚ

    1) θα δημιουργήσουμε 250.000 θέσεις Διοικητών Επιχειρήσεων και θα φτιάξουμε και ισάριθμες επιχειρήσεις γιά να τους απορροφήσουν,

    2) 125.000 θέσεις Ψυχολόγων και αν δεν υπάρχουν αρκετοί τρελοί θα κάνουμε εισαγωγή μειονοτικών τρελών,

    3) 125.000 θέσεις Διαιτολόγων γιά να αδυνατίσει η ταλαιπωρημένη Ελληνική Κοινωνία που πεθαίνει από την πείνα

    ΚΑΙ θα θέσουμε την ΑΝΕΡΓΙΑ εκτός Νόμου.

    ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

    Ο ΛΑΟΣ στην ΕΞΟΥΣΙΑ

    Το ΠΑΣΟΚ στην ΜΑΣΑ. Συγγνώμη, στην ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ήθελα να πω.

    ReplyDelete
  13. "125.000 θέσεις Ψυχολόγων και αν δεν υπάρχουν αρκετοί τρελοί θα κάνουμε εισαγωγή μειονοτικών τρελών"

    125.000 χρειάζεσαι μόνο εσύ.Εμείς οι υπόλοιποι τί θα κάνουμε;

    ReplyDelete
  14. διαγενεακή δικαιοσύνη = δεν καταστρέφω το περιβάλλον, δε ρυπαίνω, δε χρεώνομαι υπερβολικά, δε φτιάχνω ηλικιακές επετηρίδες που σκίζουν τους νέους ή αντίστοιχα τους μεγαλύτερους 60ρηδες που είναι με το ένα πόδι στη σύνταξη καταστρέφοντας τον προγραμματισμό τους.

    ReplyDelete
  15. "Το ΠΑΣΟΚ στην ΜΑΣΑ"

    A,όλα κιόλα τη ΜΑΣΑ την έχουν αγκαζάρει οι πάτρωνές σου.

    ReplyDelete
  16. Κομφούκιε, προτιμώ το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία να μασάει με επαγγελματικό τρόπο, παρά τους πεινασμένους ερασιτέχνες της ΝΔ.

    Ας τους θεσμοθετίσουμε και ένα 2% νόμιμη προμήθεια επί του προυπολογισμού για να μας κάνουν και καμιά δουλεια βρε παιδί μου.

    Δεν θα με πείραζε καθόλου. Ύστερα από τη διακυβέρνηση του ΚΚ πραγματικά δε με ενοχλεί τίποτα...

    ReplyDelete
  17. @ vaggelas

    Αν και ωραίο σχόλιο μεταξύ αστείου και σοβαρού, αυτό που πρέπει να γίνει όσον αφορά τη μεγάλη πληγή της κρατικής διαφθοράς στην οποία αναφέρεσαι, είναι να εφαρμοστεί επιτέλους το σύστημα παρακολούθησης συμπεριφορών και πρακτικών διαφθοράς στο δημόσιο τομέα, σύστημα που στα χαρτιά (με δείκτες και κανόνες) υπάρχει από το 2003.

    ReplyDelete
  18. Προς Άναξ, κομφούκιο και ταξικούς μαχητές

    Αυτό που σας λένε τα παιδιά της Γ700 είναι πολύ απλό. Το πρόβλημά σας στην κατανόησή του, απ' ό,τι βλέπω πηγάζει από το πώς καταλαβαίνετε την έννοια "κοινωνία".
    Παραδοσιακά οι αγώνες για δικαιοσύνη και πρόοδο γινόταν στα πλαίσια της σύγχρονα παρούσας κοινωνίας και των τάξεων που ορίζονταν από τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των παρόντων στην παραγωγική διαδικασία. Αυτό δυστυχώς οδήγησε τους εργάτες να κλέβουν από τα παιδιά τους λεφτά μέσω επιδομάτων που δεν αντικατόπριζαν την παραγωγικότητά τους (των εργατών). Αυτό οδήγησε και τους ισχυρότερους οικονομικά να πλουτίζουν πουλώντας προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είχαν μακρόπρόθεσμο σχεδιασμό, καθώς επίσης και να προσπαθούν να κατευνάσουν τους εργάτες τους με χρήματα που έκλεβαν από τις μελλοντικές γενιές (και αυτό συμπεριλαμβάνει και τους γόνους τους), αντί να τα δώσουν από το πλεόνασμα των κερδών τους. Αυτό τέλος οδήγησε στην αφαίμαξη του οικολογικού κεφαλαίου από όλους, που αποζητούσαν την εύκολη και γρήγορη οικονομική πρόοδο που τους εγγυόνταν οι ορυκτές πηγές ενέργειας και η καταστροφή του περιβάλλοντος.

    Αν η αναζήτηση της κοινωνικής δικαιοσύνης συνεχίσει να αναλώνεται στον ταξικό πόλεμο των ΠΑΡΟΝΤΩΝ τάξεων στην παραγωγική διαδικασία, δεν πρόκειται να ξεφύγουμε από αυτό το φαύλο κύκλο, γιατί το πλιάτσικο στις μελλοντικές γενιές είναι η βολικότερη λύση για όλους.

    Αν όμως βάλουμε στην εξίσωση και αυτούς που έρχονται, τα παιδιά μας, προφυλάσοντας το δικαίωμά τους να μην ξεκινάνε με χρέος, οποιασδήποτε μορφής, τότε μπορεί να ξεφύγουμε από αυτό το φαύλο κύκλο, αλλά και να βοηθήσουμε και τους εαυτούς μας. Διότι για να μήν αφήσουμε αρνητικό ισοζύγιο θα πρέπει να επενδύσουμε σε μακροπρόθεσμη πρόοδο, σε πραγματική παραγωγικότητα, σε ανανεώσιμες και καθαρές πηγές ενέργειας.

    Η ιδέα είναι πολύ απλή. Για να αφήσουμε βιώσιμο "μαγαζί" στα επόμενα αφεντικά, θα αναγκαστούμε να βάλουμε το "μαγαζί" μας σε τάξη.
    Τέλος, αν αναγνωρίσουμε τις μελλοντικές γενιές ως τάξη της κοινωνίας μας, με δικαιώματα ίσα με τα δικά μας, θα δώσουμε ώθηση ΚΑΙ στην επιδίωξη της ισότητας μεταξύ των παρόντων τάξεων. Οι εργάτες δεν θα ικανοποιούνται με επιδόματα από τις μελλοντικές γενιές, αλλά θα απαιτούν μερίδιο των πραγματικών κερδών. Οι εργοδότες θα αναγκάζονται να στηρίζουν και να προωθούν πραγματική πρόοδο και όχι αέρα κοπανιστό (και μολυσμένο).

    Η παραδοσιακή ταξική μάχη, η παραδοσιακή έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης, ενώ ξεκίνησε με σκοπό την αναδιανομή του πλούτου με ίση πρόσβαση σε αυτόν από όλους, κατέληξε σε πλιάτσικο των μελλοντικών γενιών. Ή είμαστε τόσο αχόρταγοι που δε μας φτάνει ο πλούτος που παράγουμε, ή ο πλούτος αυτός δεν είναι τόσος όσος νομίζουμε.

    Σε αυτό το πλιάτσικο οι παραδοσιακοί ταξικοί εχθροί έχουν γίνει οι καλύτεροι φίλοι και συνεργάτες. Καιρός λοιπόν οι ως τώρα απόντες να αποκτήσουν φωνή. Καιρός να αποκτήσουν "ταξική" συνείδηση. Καιρός να συνειδητοποιήσουν ότι δεν ανήκουν στην ομάδα που ανήκει ο μπαμπάς τους, όποια κι αν είναι αυτή, αλλά στην ομάδα που ανήκει ο συνομήλικός τους, όποιος κι αν είναι αυτός.

    ReplyDelete
  19. @ ventriloquist

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ!!

    ReplyDelete
  20. ventriloquist / parmenides κα πολυλογούντες

    Λογια, λόγια, υποθετικές προτάσεις, παρομοιώσεις, κλπ.

    Αυτό που είπα είναι το εξής απλό: η δικαισύνη στην Ελλάδα είναι αυτή που αρμόζει σε ένα μοντέρνο κράτος; Για ρωτείστε να δείτε τι πιστεύει ο κόσμος...

    Αν λοιπόν, όπως πιστεύω εγώ, δεν δουλεύει για το παρόν, πώς περιμένετε να δουλέψει διαγενεακα;

    Απλά και σταράτα. Τα άλλα σας τα επιστρέφω μαζί με τις εξυπνάδες και τις ειρωνείες σας.

    ReplyDelete
  21. anax έχεις μία τάση να παρεξηγείς και να παρ εξηγείσαι από τα πάντα από τη πρώτη στιγμή που πάτησες το πόδι σου στα σχόλια του blog. δεν ξέρω αν αυτό είναι της ηλικίας αλλά πραγματικά δε σε καταλαβαίνω επειδή είπες ότι ασχολείσαι κιόλας με τη ναυτιλία και είσαι σοαβρός άνθρωπος. δηλαδή τι δεν καταλαβαίνεις; ή μάλλον να στο διατυπώσω διαφορετικά εσύ τι θες; θες χρέος ίσο με το ΑΕΠ; θες ηχορύπανση και σωματίδια στο κέντρο της Αθήνας; θες ασφαλιστικό με αναλογιστικό χρέος περί 400 δις; θες η χώρα να είναι αφρικανική. θες εύκολη ανάπτυξη με κάρτες. θες εμπορικό έλλειμμα 15% του ΑΕΠ; τι θες πες και σε μένα να καταλάβω. δεν σε καταλαβαίνω

    ReplyDelete
  22. ΜΑ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ;

    -Η γενια των δύο τριών η και περισσοτέρων συντάξεων απο το δημόσιο σύστημα κοινωνικής Ασφάλισης.
    -Η γενιά των χρυσοπληρωμένων εθελουσίων εξόδων.
    -Η γενιά των μεγάλων,των πρόωρων και των αναπηρικών συντάξεων.
    -Η γενιά των μεγάλων "εφάπαξ".
    -Η γενιά της ασφαλιστροαποφυγής και της φοροδιαφυγής.
    -Η γενιά που βλέπει τους νέους σαν VISA CARD και τη φορτώνει αλύπητα για να πληρώνουν τα έξοδά της στην Ταιλάνδη.
    -Η γενιά...και όχι... το ΣΥΣΤΗΜΑ γενικά και αόριστα αλλά το Δικό της ΣΥΣΤΗΜΑ.

    ReplyDelete
  23. σήμερα η εφημερίδα το Έθνος και συγκεκριμένα η δημοσιογράφος Στέλλα Κεμανετζή, έκανε πρωτοσέλιδο θέμα τη γενιά των 700 ευρώ με τίτλο Η γενιά των 700 παίρνει τη σκυτάλη, με αφορμή την επίσκεψη της G700 στο Προεδρικό Μέγαρο την Πέμπτη το μεσημέρι.

    Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την εφημερίδα διότι είχαμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία. Είναι από τις λίγες φορές που ένα παραδοσιακό Μέσο παρουσιάζει την ατζέντα της διαγενεακής δικαιοσύνης με σεβασμό προς το αντικείμενο του θέματος, χωρίς περικοπές και χωρίς να θέλει να μας χρησιμοποιήσει ως ηθοποιούς σε ένα προσκηνοθετημένο σόου μιζέριας.

    ReplyDelete
  24. GMOSIE

    Φυσικά και δεν θέλω όλα αυτά τα οποία θέτεις και (αν και δεν το ομολογείς) είναι στοιχεία της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΤΩΡΑ, αν το δεις σε μιά ευρύτερη έννοια. Το να μήν τα θέλω βέβαια δε γίνεται και τίποτε, ούτε βέβαια με το να κατηγορώ τις προηγούμενες γενιές.

    Δεν παρεξηγώ, και δε νομίζω ότι σας έχω και παραζαλίσει. Εξάλλου σπάνια γράφω, και μόνο αν πιστεύω ότι κάτι αξίζει να γραφτεί. Νομίζω πάλι, ότι έχετε ανεχθεί και πολύ χειρότερους από μένα.

    Τέλος, δεν έχω και πολλές λύσεις να προτείνω, η δέ παρέμβασή μου αυτή ήταν κυρίως χιουμοριστική, απλά ο Πάρμενίδης μ'έπιασε από τη μούρη και άρχισε περί θυσιών καί άλλων γραφικών.

    ReplyDelete
  25. και να μή ξεχάσω, Παρμενίδη,

    Στην Ταυλάνδη έχω πάει πολλές φορές, αλλά τα πλήρωσε ο εργοδότης μου. Δεν μπορώ να πώ ότι τρελάθηκα κιόλας.

    Εσένα σου άρεσε;

    ReplyDelete
  26. εντάξει βρε άναξ αφού ξέρεις ότι η κουβέντα όταν ανάβει, ανάβει. τίποτα δεν είναι προσωπικό ακόμα κι αν στάζει βιτριόλι κάμποσες φορές. αυτά που λες φυσικά και είναι θέματα δικαιοσύνης γενικώς, όμως συγκεκριμένα είναι προβλήματα διαγενεακής δικαιοσύνης, διότι αφορούν στο πως οι επιλογές μας σήμερα υποθηκεύουν το μέλλον των νέων και των αυριανών ανθρώπων όπως εξήγησε ο ventriloquist. η ΔΔ μπορεί να μπει αξιακή και ηθική σφήνα ανάμεσα στα ελλείμματα και τα χρέη των σοσιαλιστών και τις θεραπείες σοκ των δεξιών. think about it. we are all on the same side G700 and 50+ united for change

    ReplyDelete
  27. Άναξ

    Για να το ξαναπώ, προσπαθώντας να μην πολυλογήσω ξανά.
    Όχι, δεν υπάρχει δικαιοσύνη μοντέρνου κράτους στην Ελλάδα.
    Είναι πιθανό με μπαλώματα και πλιάτσικο των μελλοντικών γενιών να τσουλήσουμε λίγο ακόμα, στα πλαίσια της παραδοσιακής ταξικής μάχης.
    Αν συνεχίσουμε όμως έτσι, χωρίς να σκεφτούμε το θέμα της διαγενεακής δικαιοσύνης, αυτό που θα μας μεινει σε λίγο για αναδιανομή μεταξύ των παραδοσιακών τάξεων θα είναι φτώχεια, χρέος, ανεργία και μόλυνση. Γι' αυτό λοιπόν στην αναζήτηση δικαιοσύνης πρέπει να σκεφτούμε και τις μελλοντικές γενιές. Αυτό είναι κάτι καινούριο. Είναι κάτι που δεν επιδιώχτηκε στο παρελθόν, και ίσως είναι αυτό το λάθος που κάναμε μέχρι τώρα και που μας οδήγησε εκεί που μας οδήγησε - σε αυτό που σε προβληματίζει κι εσένα τώρα.

    ReplyDelete
  28. @ anax_1

    Στην Ταυλάνδη δεν έχω πάει ποτέ.Ούτε πρόκειται να πάω.Μου είναι αφόρητο αυτό που συμβολίζει η επίσκεψη ενός Δυτικού: Τον πελάτη.
    Αλλωστε εγώ είμαι της σχολής Τσιτσάνη που τραγουδούσε για τη Μπαρμπαριά χωρίς να έχει πάει ποτέ και χωρίς να έχει φύγει ποτέ απο τα "Κούτσουρα τού Δαλαμάγκα".

    ReplyDelete
  29. Την Ταυλάνδη τη χρησιμοποιώ όταν θέλω να χλευάσω τον Ευρωπαίο βρωμόγερο που τον χρηματοδοτεί το κοινωνικό κράτος για να συμβάλλει στο πορνεμπόριο.

    ReplyDelete
  30. μπραβο Σωτηρη Ραπτη,καλα τα λες τωρα στον ΑΝΤ1..

    ReplyDelete
  31. σωτήρης σύντομος και περιεκτικός

    ReplyDelete
  32. Θέλετε διαγενεακή δικαιοσύνη ?

    Ακουμπήστε 260 δις παλλικάρια μου και ζητήστε ότι θέλετε

    Αν δεν έχετε το χρήμα βουλώστε το καλύτερα και δουλέψτε λιγάκι διότι αυτοί που μας τα δανείζουν θέλουν τόκους.

    Κι αν έχετε αντίρρηση τα παράπονα στη μάνα σας και τον πατέρα σας
    που λέει και ο Κομφούκιος

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. O Σωτήρης όσο τον παρακουλούθησα εξέπεμψε μια αύρα αυτοπεποίθεσης και ηρεμίας.

    Μπράβο μάγκα, πολύ ωραίος!

    ReplyDelete
  35. Αυτή η αυτοπεποίθηση και η ηρεμία με έκαναν αισιόδοξη!!

    Έμαθα για την κίνηση χθές απο την εμφάνιση του Σωτήρη Ράπτη στη τηλεόραση. Έίμαι G700 αυτό το ήξερα κι απο πρίν!!!! Χαίρομαι που υπάρχει αυτός ο τόπος συνάντησης. Και τώρα θα σας κατακλύσω με τις ερωτήσεις που με βασανίζουν μήνες: Που ... μαζεύονται οι G700? Πως συμμετέχουν στις εξελίξεις? Διαδηλώνουμε για την ΔΙΑΦΘΟΡΑ? Δηλώνουμε ότι έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας?

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. "βουλώστε το" ο ένας, προβοκάτορας ο άλλος. Να χαρούμε πολιτισμένη ανταλλαγή απόψεων. Για ηρεμήστε λίγο.

    ReplyDelete
  38. ser δουλεύω όλη μέρα αλλά αυτά τα 260 δις χρέος δε βγαίνουν με τίποτα τα άτιμα

    ReplyDelete
  39. Άννα, καλώς ήρθες στη διαδικτυακή συντροφιά της G700 όπου συμμετέχουν bloggers όλων των πολιτικών πεποιθήσεων και όλων των ηλικιών. Η συντροφιά για την ώρα είναι αμιγώς διαδικτυακή και δραστηριοποιείται στο παρόν blog, και το facebook που αριθμεί περί τους 1300 φίλους. Πρόσφατα οργανωθήκαμε στα πρότυπα ΜΚΟ με στόχο να μετατρέψουμε την υπηρεσία παροχής εργασιακών συμβουλών σε ένα Συνήγορο του Εργαζόμενου και να περάσουμε σιγά σιγά από τη διαδικτυακή εκτόνωση στην offline κοινωνική συνεύρεση. Γενικά όποιος το επιθυμεί να λάβει ενεργά μέρος στην ομάδα μπορεί να μας στείλει ένα email και να συναντηθούμε να τα πούμε από κοντά.

    ReplyDelete
  40. Γεια χαρά στην G700..

    Σας παρακολουθώ καιρό και έχω να πω οτι σε γενικές γραμμές συμφωνώ με αυτά που γράφετε στα άρθρα σας..

    Συγχαρητίρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνετε, βάζοντας το λιθαράκι σας για το κάτι καλύτερο που θέλουμε όλοι οι 700σάρηδες..

    Πιστεύω οτι πρέπει η Γ700 να μετουσιωθεί σε ένα "offline κάτι" με σάρκα και οστά για να αρχίσει επιτέλους να ακούγεται και κάτι ξεχωριστό απο τις πολιτικές φωνές-ιδεολογίες και χαίρομαι που διαβάζω οτι υπάρχει στο μυαλό σας αυτό. Κάτι το οποίο θα υποστηρίζει την ιδεολογία της λογικής.. Πιστεύω οτι εσείς έχετε τα προσόντα για αυτό..

    Εγώ πάντος, θα είμαι μαζί σας...!

    Γεια χαρά και να είστε όλοι καλά
    Skaros

    ReplyDelete
  41. Αχ ΝΑΙ

    Αχ ΝΑΙ

    ΟΛΟΙ μαζί ενωμένοι δυνατοί.

    ΕΣΕΙΣ στην εξουσία

    και εμείς, το ΠΑΣΟΚ, στη ΜΑΣΑ. Συγγνώμη, στην κυβέρνηση ήθελα να πω.

    Η Φώφη σας

    ReplyDelete
  42. Φώφη,

    είναι πολύ σημαντικό να έχεις μια στιβαρή Κοινωνία των Πολιτών, δε νομίζεις?

    Όσο για μάσα, θέλω να δω από πού θα φάνε, χωρίς να τους πάρουμε με τις πέτρες (για να μιλήσω σε στυλ ΓΑΠ), έτσι όπως καταντήσαμε τα οικονομικά μας.

    ReplyDelete
  43. @ Φώφη

    Η γλώσσα λανθάνων τον αληθής λέγουσα

    ReplyDelete
  44. @ μαργαρίτα κ.

    the falsest we think,

    the fairest we become

    ReplyDelete
  45. @g700
    εσυ δεν παρενέβης όταν έπρεπε (don/γελαδάρης) παλαιότερα- τώρα λοιπόν μην διαμαρτύρεσαι.
    Άλλωστε πάλι ανέχεσαι την κατάπτυση ανάρτηση του notorious

    @notorious
    κάτι ηλίθιοι σαν εσένα μας έφεραν στο σημερινό μας χάλι.
    Εσύ κομματόσκυλο τολμάς να λές εμένα προβοκάτορα ?

    Σήκωσε κι εσύ τη γαλανόλευκη στα πλάτη της Οικουμένης όπως έκανα κι εγώ,
    τίμησε τη χώρα μας (που δυστυχώς έχει και ηλιθίους πολίτες σαν εσένα) όπως την τίμησα εγώ

    και μετά έλα να μας πεις το ποίημα.

    Το έλλειμα είναι ΔΙΚΟ σου και ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι σαν εμένα και προσπαθούν να το καλύψουν (σε όλους τους τομείς)

    Μην με αναγκάσεις να επανέλθω σε παρακαλώ πολύ

    ReplyDelete
  46. έχεις ξεφύγει ser, μάλλον κάτι σε απασχολεί. Δεν εξηγείται διαφορετικά η επιθετικότητά σου. Ποτέ δεν ήσουν έτσι. Από "τότε" που λες είπαμε ότι θα παρεμβαίνουμε πυροσβεστικά στη συζήτηση. Και αυτό κάνουμε.

    ReplyDelete
  47. @ skaros αυτό προσπαθούμε να κάνουμε σταδιακά. welcome

    ReplyDelete
  48. κάντε μας λίγο χώρο...

    καντε μας τη χάρη...

    πριν έρθει ο χάρος να σας πάρει!!!

    ReplyDelete
  49. αφιερωμένο στους μπαμπαδες και παππουδες...

    ένα μεγάλο μπράβο παιδια της g700

    ReplyDelete
  50. εεεεε....;;; και Θεσσαλός;

    ReplyDelete
  51. your little poem is rather offensive so i dedicate to you Πανούτσος' analysis

    η απάντηση του πουρού

    ReplyDelete
  52. H FED με την νέα μείωση των επιτοκίων της χθες (διαμορφώθηκε στο 0,25%) μπήκε σε μια τελείως άγνωστη περιοχή!

    Όποιος διαθέτει κρυστάλινη σφαίρα, μαντικές ικανότητες, παίζει στοίχημα, διαβάζει το μέλλον σε συκωταριές, λέει το φλιντζάνι ή διαθέτει απευθείας γραμμή με το υπερπέραν, παρακαλώ να κάνει επειγόντος προβλέψεις.

    ReplyDelete
  53. Στο Ελλάντα μας δε γίνεται να μπεις στο πάνθεον των μεγάλων ηγετών αν δε ζητήσεις έστω και μία φορά συγγνώμη από τον ελληνικό λαό.

    Aν το πεις και μεταφρασμένο στα λατινικά ακόμα καλύτερα. Θυμίζει κάτι από Ιούλιο Καίσαρα και αυτοκρατορία.

    ReplyDelete
  54. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  55. Αισθάνομαι σαν να είμαι μπροστά σε μια ατέλειωτη ταινία Θ. Αγγελόπουλου με αργόσυρτα, γκρίζα, ανιαρά πλάνα και με πρωταγωνιστή τον πιό τεμπέλη πρωθυπουργό της Ελληνικής Ιστορίας.Σε καιρούς που όλα τρέχουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες αυτός μέχρι να σηκώσει το ένα πόδι βρωμάει το άλλο.

    ReplyDelete
  56. Η Παπαρήγα και ο Καρατζαφέρης είναι τα μοναδικά στηρίγματά του.Οχιευκαταφρόνητα.Η Αλέκα είναι ο Ατλας της "Νέας Διακυβέρνησης".Το ΚΚΕ όμως βράζει και είναι έτοιμοι να την αποκεφαλίσουν.

    ReplyDelete
  57. «Ορισμένες κοινωνίες μοιράζονται το βάρος της αβεβαιότητας ανάμεσα στις γενιές, ενώ εδώ, όλη η αβεβαιότητα συγκεντρώνεται στους νέους», συνοψίζει ο Ολιβιέ Γκαλάν ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (CΝRS). Και επικαλείται, ως απόδειξη, το ποσοστό των μισθωτών 30-50 ετών με σύμβαση αορίστου χρόνου στη Γαλλία: «Εδώ και 20 χρόνια έχει μείνει το ίδιο». Τα ποσοστά της ανεργίας στους νέους ηλικίας 15-24 ετών μιλούν από μόνα τους: 25,2% στην Ελλάδα (Εurostat, 2006), 22,6% στη Γαλλία, 21,6% στην Ιταλία- στην Ισπανία ήταν χαμηλότερο, αλλά αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Ακόμα, όμως, και όταν οι νέοι βρίσκουν μια δουλειά, συνήθως δεν αντιστοιχεί στην επένδυση που έκαναν σε έτη σπουδών. Και όπως επισημαίνει η ερευνήτρια Μαρί Ντουρού-Μπελά, η απογοήτευση για αυτήν την «υπόσχεση που δεν τηρήθηκε» καθίσταται ακόμα πιο έντονη από το γεγονός ότι οι χώρες αυτές έκαναν, μέσα σε μερικά χρόνια, ένα σημαντικό άλμα ανάμεσα στη γενιά των γονιών που δεν σπούδασαν και τη γενιά των παιδιών τους με τα υπερβολικά προσόντα. Πρόκειται για μια δραματική κατάσταση σε μια Νότια Ευρώπη που μοιράζεται τη θρησκεία του διπλώματος και το χάσμα ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και την αγορά εργασίας, στον αντίποδα των αγγλοσαξονικών και των σκανδιναβικών χωρών.

    ReplyDelete
  58. και η Καρακλιούμη έχει ένα καλό άρθρο
    http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=7137643

    ReplyDelete
  59. Η μέχρι τώρα χρηματιστηριακή διάρθρωση πολλών οικονομιών έδινε την δυνατότητα σε πολλούς της παλαιότερης γενιάς να πουλάνε και να αγοράζουν αέρα κοπανιστό.
    Το πέρασμα σε οικονομίες υπερ-υψηλής τεχνολογίας θα σημάνει το οριστικό τέλος των πάσης φύσεως αεριτζίδων.

    Το Φαρ Ουέστ της ψηφιακής επανάστασης και του ατίθασου φιλελευθερισμού σιγά-σιγά τελειώνει. Μαζί τους τελειώνουν και τα παραμύθια των διαφόρων Ελ-Ντοράντο του καπιταλισμού.

    Από δω και στο εξής το πραγματικό επανέρχεται για να πάρει την εκδίκησή του. Και αυτήν την οργή του πραγματικού θα την αντιμετωπίσουμε μόνο με μια πλανητική συνεργασία των καλύτερων εγκεφάλων και των εργατών της γνώσης.
    Φαίνεται πως η φύση προνόησε και η γενιά μας διαθέτει την καλύτερη κατάρτιση που υπήρξε ποτέ στο ανθρώπινο είδος.

    Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά θέμα χρόνου...

    ReplyDelete
  60. Πολύ επικίνδυνο το άρθρο σας.Με το σύνθημα Διαγενεακά δικαιώματα καλλιεργείται χωρίς να το θέλετε τη λογική της διαγενεακής αδικίας,τη λογική της αντιπαράθεσης των γενιάς των 700 με τούς γονείς τους. Από την αντιπαράθεση προνομιούχων μη προνομιόυχων μεταφέρεται τη μπάλα στο γήεδο γονιών και παιδιών και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Καλλιεργείτε τη λογική του "ένας είναι ο εχθρός ο οικογενεικός ιμπεριαλισφός".Το σύνθημά σας κρίβει μέσα του μια κρυπτοφασιστική λογική και χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

    ReplyDelete
  61. @zlolas
    Ολους όσους διεκδικούν τα δικαιώματά τους, φασίστες τους λένε,τρομοκράτες τους λένε,ανεύθυνους τους λένε.
    Μη θίξουμε την Αγία Ελληνική Οικογένεια δηλαδή; Αυτό μας λές;

    ReplyDelete
  62. @ Normad
    Οκ.φίλε επίθεση ενάντια στους γονείς σας. ξεκινάτε έναν νέο εμφύλιο γονιών και παιδιών. Αφήστε τις Άγιες οικογένειες των πολιτικών και οικονομικών τζακιών στο απυρόβλητο και πυροβολήστε στους αδύναμους γονείς σας.
    Φασισμός φίλε μου είναινα φοβάσαι να τα βάλεις με τους ισχυρούς και να στρέφεσαι ενάντια σε αθώους αδύναμους γονείς.

    ReplyDelete
  63. "Αθώοι και Αδύναμοι"

    Φώφη μου που είσαι να μας σώσεις?

    ReplyDelete
  64. βεβαίως βεβαίως κύριε Ζήση μου, ενώ με το σύνθημα κοινωνική δικαιοσύνη η νεολαία στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες έχει πολλές και καλές δουλειές και όλα είναι πρίμα.

    ReplyDelete
  65. ααα και για να μη το ξεχάσω...το σύνθημα μιλάει για δικαιοσύνη και αλληλεγγύη όχι δικαιώματα.

    α, να ρωτήσω και κάτι ακόμα παρεμπιπτόντως. το ασφαλιστικό μας σύστημα δε λέγεται αλληλεγγύης των γενεών; όταν αυτή η αλληλεγγύη ανατρέπεται κι απ' τη μια μεριά έχεις 28% φτωχούς συνταξιούχους ηλικιωμένους, απ' την άλλη μάζες νέων που πληρώνουν αβέρτα εισφορές χωρίς καμία βεβαιότητα για το τι θα γίνει στο μέλλον και στη μέση χρυσούς συνταξιούχους της ΟΑ και του ΟΤΕ στα 55 χρόνια απ' τη γενιά του πολυτεχνείου ε τότε εκεί δεν υπάρχει μια τεράστια αδικία;

    ReplyDelete
  66. @g700
    ποτέ δεν με αποκάλεσε κάποιος "προβοκάτορα" - και όποιος ξαναδιαβάσει το ποστ με ανοιχτό μυαλό καταλαβαίνει Πολύ καλά

    το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι από εμάς βλέπουν το τι έρχεται ενώ άλλοι όχι.

    Οι δεύτεροι αρέσκονται να πιστεύουν ότι διά μαγείας θα λυθούν τα προβλήματα

    Οι πρώτοι ξέροντας την αιματοχυσία που έρχεται προσπαθούν να σώσουν ότι μπορούν.

    Όποιος δεν χειρίστηκε πληκτρολόγιο με έγχρωμα πληκτρα δεν καταλαβαίνει πόσο αίμα στάζουν τα blotters

    ReplyDelete
  67. This is a very good point about The trans-generational looting that has been going on. Unfortunately there are factors now that make it irreversible and probably very painfully permanent.

    Globalisation has exposed Greece as an expensive country with no real economy. This is something that i can'tg see changing no matter what g. Papandreou says.

    ReplyDelete