Tuesday, March 27, 2007

Ολονύχτιο μετρό στην Αθήνα

Μια ομάδα πολιτών κινητοποιήθηκε, ζητώντας τη λειτουργία του μετρό καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο και έστειλε το αίτημά τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ιστοσελίδας τής Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας Α.Ε. (ΑΜΕΛ Α.Ε.).

Το αίτημα γράφει:

«Αν θες και εσύ να μείνει το μετρό ανοιχτό (να περνάει έστω ανά μία ώρα) καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στείλε αυτό το mail στο info@ametro.gr και σε όλους σου τους γνωστούς!

Θέλουμε ανοιχτό μετρό όλο το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου (να περνάει έστω ανά μία ώρα) καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Για να απαλλαγούμε: από τον εκνευρισμό της κίνησης, το άγχος της στάθμευσης όταν πηγαίνουμε, τον περιορισμό της κατανάλωσης αλκοόλ, τον κίνδυνο αυτοκινητικού ατυχήματος όταν γυρνάμε από την έξοδό μας. Δεν είναι δυνατόν η μόνη λύση να είναι το ταξί, ειδικά για όσους δεν οδηγούν»!

Παιδιά είμαστε μαζί σας! Ψηφίζουμε ολονύχτιο μετρό για κάθε Παρασκευή και Σάββατο.

19 comments:

  1. άντε μπας και γλιτώσουμε τίποτα χρήματα 2,65 ευρώ πήγε η ελάχιστη στο ταξί. Και αν είναι και βραδυνή η ταρίφα τρέχα γύρευε...

    ReplyDelete
  2. ΚομφούκιοςMarch 27, 2007 at 11:31 AM

    Ακόμα μεγαλύτερη σημασία έχει ότι ο πολίτης δεν θα εξαρτάται τη νύχτα από τους αισχρούς ταξιτζήδες. Και επειδή το μετρό είναι κοινωνικό αγαθό θα πρέπει σιγά-σιγά να προωθηθεί και η ιδέα λειτουργίας του ανά ώρα, τις μεταμεσονύχτιες ώρες, ακόμα και τις καθημερινές.

    Το μετρό είναι το μόνο μέσο μεταφοράς που προσφέρει τεράστιες υπηρεσίες στο περιβάλλον και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, και επιτρέπει στον πολίτη να υπολογίζει με ακρίβεια τον χρόνο μετακινήσεων και, εξ αυτού, να προγραμματίζει καλύτερα τη ζωή του. Είναι πραγματική ευλογία.

    Ο πολίτης δέχθηκε το μετρό με ενθουσιασμό όπως αποδεικνύεται από τους γεμάτους συρμούς, αλλά και το σεβασμό που αποδίδει στους εσωτερικούς του χώρους.
    Μιά υποχώρηση απο πλευράς της "Αττικό Μετρό", δηλαδή η λειτουργία με "παθητικό" σε κάποιες ώρες της νύχτας, τουλάχιστον της γραμμής 3 (αεροδρομίου), θα βρεί σίγουρα ανταπόκριση από το Λαό.

    ReplyDelete
  3. ΚομφούκιοςMarch 27, 2007 at 11:45 AM

    Και μιάς και μιλάμε για μεταφορές, το καλύτερο και υγιεινότερο μέσο είναι τα ποδαράκια μας. Είναι γελοίο, αλλά και ενδεικτικό σωματικής ΚΛΙ πνευματικής νωθρότητας να χρησιμοποιούμε τροχοφόρα γιά αποστάσεις κάτω του μιλίου (1.6 χμ).

    ReplyDelete
  4. Συμφωνώ παιδιά.Αλλά είναι πολλά τα λεφτά!!!!!!

    ReplyDelete
  5. ΚομφούκιοςMarch 27, 2007 at 5:07 PM

    @ anonymous

    Αναφέρεσαι στο κόστος μεταμεσονύχτιας λειτουργίας;

    ReplyDelete
  6. Πολύ καλή κίνηση. Να γίνει οπωσδήποτε. Δεν επιτρέπεται να μην υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες μετά τα μεσάνυχτα σε μια πόλη σαν την Αθήνα. Αλλά φαντάζομαι ότι θα στενοχωρηθούν οι ταξιτζήδες αν γίνει αυτό και θα έχουμε "γκρίνιες" ;)

    ReplyDelete
  7. @ σταύρος
    @ anonymos

    οι ταξιτζήδες πρέπει να καταλάβουν ότι όσο αυξάνεται η τιμή της υπηρεσίας την οποία προσφέρουν, ανάλογα πρέπει να αυξάνεται και η ποιότητά της.

    Δυστυχώς όμως αυτό δεν συμβαίνει. Το φτηνό ταξί-λαϊκό μέσο μεταφοράς σταδιακά θα εκλείψει.

    Ως εκ τούτου πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταφορικών μέσων όπως το μετρό.

    ReplyDelete
  8. @ κομφούκιος

    συμφωνούμε. Το "πεζό 2 turbo" είναι το καλύτερο και πιο υγιεινό μέσο μεταφοράς για μικρές αποστάσεις.

    ReplyDelete
  9. ich bin ein berlinerMarch 27, 2007 at 9:47 PM

    Βερολίνο θα το κάνουμε

    ReplyDelete
  10. Η G700 πρέπει να υιοθετήσει την ιδεολογία "προτεραιότητα στα δημόσια αγαθά" παντού, πάντοτε και σε όλους τούς τομείς.Συνεπώς και στις συγκοινωνίες.Προσοχή!! ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΟ.Το ΚΤΕΛ π.χ ειναι συνεταιριστικός οργανισμός που παράγει δημόσιες υπηρεσίες στο συγκοινωνιακό τομέα.Το ΜΕΤΡΟ επισης δεν ειναι κρατική επιχείρηση.Οι σγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες αλλά οχι κρατικές.Το κράτος κρατάει την ιδιοκτησία των υποδομων και ελέγχει τη ποιότητα των υπηρεσιων των παρόχων.ΟΤΑΝ χρειάζεται αγοράζει το ιδιο υπηρεσίες απο τους παρόχους για λογαριασμό των πολιτών.

    ReplyDelete
  11. oxi!!Δεν λέω για το κόστος μεταμεσονύκτιας λειτουργίας που ειναι μηδαμινό.Λέω , ότι αν γίνει αυτο χαλάνε κάποιες συμφωνίες-ισορροπίες ΙΣΩΣ με τους ταρίφες.Δεν ξέρω κάτι, αλλά έτσι το νοιώθω. ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΑΚΕΤΟ ΜΙΚΡΟ Ή ΜΕΓΑΛΟ.
    Δεν είμαι αισιόδοξος.Χαιρετίζω όμως την προσπάθεια.

    ReplyDelete
  12. Toulaxiston stin Athina exete metro, akoma kai imerisio...

    ReplyDelete
  13. @ anonymos

    σωστά το λόμπυ των ταξιτζήδων είναι αρκετά δυνατό και αρκετά μπλε επίσης.

    ReplyDelete
  14. @ salonikos

    ευχόμαστε να γίνει γρήγορα και στη Θεσσαλονίκη

    ReplyDelete
  15. @ parmenidis

    πολύ εύστοχη η παρατήρησή σου. Άλλο το δημόσιο άλλο το κρατικό.

    Επίσης είναι δεδομένο ότι η Ελλάδα πάσχει από ποιοτικά δημόσια αγαθά. Αγαθά τα οποία δεν είναι προϊόντα κάποιων κρατικών υπηρεσιών ή παραρτήματα κάποιας δημόσιας υπηρεσίας. Το έλλειμμα σε ποιοτικά δημόσια αγαθά επιβαρρύνει πρωτίστως τις μη προνομιούχες ομάδες συμπεριλαμβανομένων και των νέους οι οποίοι ανήκουν σ' αυτή την κατηγορία πολιτών.

    Χρειαζόμαστε μια νέα "new public goods theory" και μια πολιτική πρόταση να το υποστηρίξει.

    ReplyDelete
  16. 1. Οι εργαζόμενοι πληροφορήθηκαν για την επικείμενη πρόθεση του ΥΜΕ ( όχι της εταιρείας),επέκτασης του ωραρίου τον Οκτώβριο, από τον τύπο.
    2 Απέστειλαν εξώδικο πρόσκληση στην ΑΜΕΛ και στον ΥΜΕ κ. Κωστή Χατζηδάκη από τις 18/10/07και τους καλούσαν σε δημόσιο διάλογο για να ακουστούν οι απόψεις τους και να συζητήσουν από κοινού για την εφαρμογή του μέτρου
    3.Ουδείς επικοινώνησε μαζί τους
    4. Επισήμως τους ανακοινώθηκε η εφαρμογή του μέτρου στις 30/01/08 (!)
    5.Ζήτησαν αναστολή του μέτρου για μία εβδομάδα, έτσι ώστε να διαπιστωθεί η σωστή εφαρμογή του μέτρου σε ότι αφορά την ασφάλεια του επιβατικού κοινού του προσωπικού και των εγκαταστάσεων, καθώς και η σωστή συντήρηση της επιδομής (γραμμές) και του τροχαίου υλικού ( συρμοί)
    6.Εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους επίσης, για την βιωσιμότητα της ΑΜΕΛ, μιας και το έξοδο μηνιαίως ανέρχεται στις 300.00 ευρώ, ενώ τα έσοδα δεν πρόκειται να καλυφθούν ούτε στο ελάχιστο από τα έσοδα.(Για να καλυφθούν τα έξοδα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το ΜΕΤΡΟ τουλάχιστον 47.000 επιβάτες σε κάθε δίωρο παράτασης)
    7. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε σε ότι αφορά το ΜΕΤΡΟ, για κοινωνική προσφορά, κοινωνικό αγαθό κλπ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ,ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ με ειδικό νόμο του ΠΑΣΟΚ , (Ν2838 ΦΕΚ 4/08/2000 ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ 179) που ενεργοποίησε η ΝΔ επί Υπουργίας κ.Β. Πολύδωρα, υποχρεώνουν , μόνο το ΜΕΤΡΟ, να πληρώνει 1.000.000 ευρώ το χρόνο για την παρουσία της ΕΛ.ΑΣ στους σταθμούς. Επίσης υποχρέωσαν την ΑΜΕΛ(ΜΕΤΡΟ) στην καταβολή 4.795.000 ευρώ, για την παρουσία της ΕΛ.ΑΣ για τα έτη 2001-2006.Δηλάδή πληρώνει το ΜΕΤΡΟ για την δημόσια τάξη και ασφάλεια, σε ΜΜΜ που εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο !!
    8. Πως λοιπόν μια εταιρεία θα είναι βιώσιμη (ΠΡΟΣΟΧΗ: το μετρό δεν είναι ΔΕΚΟ, δεν επιδοτείται) που "ζει" μόνο από το εισιτήριο της(το φθηνότερο στην Ευρώπη) με τόσα έξοδα που της φορτώνουν;
    9. Είναι απορίας άξιον , ότι ενώ το εισιτήριο ήταν 250δρχ, στην εφαρμογή του Νόμου Παπαντωνίου για την μεταβολή στο ευρώ, ενώ ήταν 0.73 λεπτά και ο νόμος υποχρέωνε την στρογγυλοποίηση στα 0.75 λεπτά, το εισιτήριο στρογγυλοποιήθηκε στα 0.70 λεπτά, στερώντας για χρόνια, 7% από τις εισπράξεις του ΜΕΤΡΟ

    Οι αντιδράσεις λοιπόν των σωματείων του Μετρό, σκοπό είχαν δυο πράγματα :
    Α. Να εφαρμοσθεί το πιλοτικό πρόγραμμα επέκτασης, έχοντας διαπιστώσει ότι θα τηρηθούν όλοι οι κανόνες ασφάλειας και ποιότητας υπηρεσιών
    Β. Ότι όντως θα είναι πιλοτικό και θα αποσυρθεί εφόσον δεν καλύπτεται το υψηλό κόστος λειτουργίας

    ReplyDelete
  17. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΦΟΣΝ Η ΔΙΟΚΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΔΩΣΕΙ ΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ.
    ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ.
    ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΕΩΣ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΤΑ 80% ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΤΘΜΟΥΣ ΕΠΙ 24ΩΡΟΥ ΒΑΣΕΩΣ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΟΙ ΥΠΕΡΩΡΙΩΝ Η ΞΕΒΟΛΕΜΑΤΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ.ΙΣΑ ΙΣΑ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΕΓΡΑΖΟΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕ(ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ) ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΛΕΦΤΑ.
    ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΑΝΤΟΥ ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ.
    ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΣΤΟΥς ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΙ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ, ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΕΦΤΕΤΕ ΣΕ ΠΑΓΙΔΕΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ(ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ).
    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΧΟΥΝ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΗΛΙΚΙΑΣ 28 ΧΡΟΝΙΑ.ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΓΕΝΙΑ ΕΙΝΑΙ. ΤΩΡΑ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ 850-1110 ΕΥΡΏ, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ, ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΕΝΟΧΟΙ;;
    ΜΙΑ ΗΛΙΚΑ, ΕΝΑ ΟΡΑΜΑ, ΜΙΑ ΧΩΡΑ , ΙΔΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΙΔΙΟΙ ΚΑΥΜΟΙ.
    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΘΗΡΙΟ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΜΕ ΟΛΑ.
    ΔΕΚΤΗ Η ΚΡΗΤΙΚΗ, ΑΛΛ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΟΔΟΜΟΙΤΙΚΗ, ΟΧΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ.
    ΚΑΙ ΘΥΜΕΙΘΕΙΤΕ ΟΤΑΝ ΠΕΡΣΕΙ ΤΟ ΔΙΜΗΝΟ, ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΟ ΜΕΣΟ.

    ReplyDelete