Wednesday, March 21, 2007

"Το μέλλον της γενιάς των 700 ευρώ"

Από τον Φίλιππο Σαχινίδη,

"Η αναταραχή που επικρατεί στο χώρο της παιδείας τον τελευταίο ενάμισι χρόνο έφεραν για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο της προσοχής τους νέους ανθρώπους. Οι νέοι σήμερα βρίσκονται σε αναβρασμό είτε γιατί βιώνουν είτε επειδή αντιλαμβάνονται τις περιορισμένες προοπτικές. Οι φοιτητές γνωρίζουν ότι την επομένη της αποφοίτησης τους δύσκολα θα βρούνε μια δουλειά. Οι "επεμβάσεις" στην παιδεία οδηγούν το δημόσιο πανεπιστήμιο ακόμα περισσότερο στο τέλμα. Δεν είναι αυτό μια ισχυρή αιτία διατήρησης και εδραίωσης της κοινωνικής ανισότητας, διατήρησης, παγίωσης και αναπαραγωγής της νέας γενιάς που αποκαλείται και "γενιά των 700 ευρώ"?

Η ανεργία μεταξύ των νέων στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι σήμερα δεν γίνονται επενδύσεις που να δημιουργούν θέσεις εργασίας. Στον επιχειρηματικό κόσμο δεν υπάρχει διάθεση για επέκταση, αλλά κλίμα παραίτησης."

Το κείμενο αυτό αποτελεί απόσπασμα του άρθρου "Το μέλλον της γενιάς των 700 ευρώ", του προέδρου της επιτροπής ΙΣΤΑΜΕ για την Απασχόληση, Φίλιππου Σαχινίδη, το οποίο δημοσιεύτηκε στην τοπική εφημερίδα της Λάρισας, Ημερήσιος Κήρυκας. Για να διαβάσετε όλο το άρθρο πατήστε εδώ

25 comments:

  1. Φίλε Φίλιππε Σαχινίδη,

    είναι θετικό το γεγονός ότι ο δημόσιος προβληματισμός γύρω από το κοινωνικό ζήτημα της γενιάς των 700 ευρώ διευρύνεται. Πολύ καλά έκανες και δημοσίευσες το συγκεκριμένο άρθρο στην τοπική εφημερίδα της Λάρισας. Επικροτούμε.

    Το ζήτημα της δικαιοσύνης μεταξύ των γενεών, όπως αυτό συμπυκνώνεται στην ιστορική ταυτότητα Γενιά των 700 Ευρώ, είναι ένα από τα πλέον κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα των δυτικών κοινωνιών στις αρχές της τρίτης χιλιετίας.

    Σύντομα θα είναι πρόβλημα και της Κίνας. Αν δεν το έχεις ήδη δει, διάβασε για το ασφαλιστικό πρόβλημα της Κίνας "The Graying of the Middle Kingdom: The demographics and economics of Retirement Policy in China, του Richard Jackson και Neil Howe, από το CSIS (http://www.csis.org/media/csis/pubs/grayingkingdom.pdf).

    Ωστόσο επίτρεψέ μας να παρατηρήσουμε ότι το άρθρο σου θα ήταν κατά πολύ καλύτερο, αν σε ορισμένα σημεία αντικαθιστούσες την παραδοσιακή πασοκική αντιπολιτευτική jargon (πχ αφελληνισμός της οικονομίας κλπ) με μια πιο διεισδυτική κριτική στο μεταπολιτευτικό-σημερινό αναπτυξιακό μοντέλο της Ελλάδας.

    Ταυτόχρονα θα γινόταν ακόμα πιο κατατοπιστικό, εάν συνδυαζόταν με μία ή δύο πιο σαφείς προτάσεις (πχ από το νέο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ ή δικές σου) για το πως θα κάναμε το μεγάλο άλμα μπροστά.

    Ευχαριστούμε για το άρθρο και ελπίζουμε να προκαλέσει μία ακόμα ζωντανή συζήτηση στο blog της Γενιάς των 700 ευρώ το οποίο πλησιάζει τις 4000 επισκέψεις απ' όλο τον πλανήτη μέσα σε τρεις βδομάδες.

    ReplyDelete
  2. @ G700

    E, βέβαια, στη Λάρισα το δημοσίευσε ο άνθρωπος. Εκεί ήταν και θα είναι υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ το παιδί (τρόπος του λέγειν). Απαιτητικός πιά και συ, ΤΙ περίμενες..... να προσκληθεί ως guest writer των New York Times από τον Arthur Ochs-Schulzberger;

    G700, to Blog σου είναι θαυμάσιο, αν όμως προτίθεσθε να το μετατρέψετε σε χώρο και τρόπο προβολής της μετριότητας και αθλιότητας του ΠΑΣΟΚ (όπερ αναφαίρετο δικαίωμά σας) παρακαλώ ευσεβώς να με ενημρώσετε.

    ReplyDelete
  3. The record MUST be set straight, A PRIORI. Idem

    ReplyDelete
  4. φίλε κομφούκιε, μην υποτιμάς τη Λάρισα. Για το ΠΑΣΟΚ και τα λοιπά μεσήλικα ή γεροντικά κόμματα της ελληνικής πολιτικής σκηνής πες ό,τι θες.

    Η G700 στηρίζει θέσεις και διεκδικεί για τη νέα γενιά. Όποιος θέλει να γίνει συνοδοιπόρος σ' αυτή την πορεία είναι καλοδεχούμενος.

    ReplyDelete
  5. Φίλε ΚΟΜΦΟΥΚΙΕ,
    Ο ΑΝΤΙΠΑΣΟΚΙΣΜΟΣ είναι και αυτός μια ιδεολογία του μετώπου της Εθνικόφρωνος Αριστεράς και της Μαρξιστικής Δεξιάς που την υιοθέτησε επικοινωνιακά ο Καραμανλής για να αποδομήσει το Σημίτη.Απεδοσε εκλογικά. Και ιδού τα αποτελέσματα:Οποια πέτρα σκανδάλου και αν σηκώσεις θα βρείς απο κατω αυτούς που διέπρεψαν στη διακονία του αντιπασοκισμού.ΜΗΝ εκτίθεσε.Ο φιλελευθερισμός σου που κοιμάται;Η G700 τον έχει ανάγκη.

    ReplyDelete
  6. @ G700

    Δεν υποτίμησα τη Λάρισα. Κάθε σπιθαμή της πατρίδας μου είναι τιμή γιά μένα και γιά τον καθένα.

    Είναι σαφές πως αν στόχευα να ειρωνευθώ την "κλίμακα", θάχα κάνει παραβολή της εφημερίδας της Λάρισας με κάποια από τις ιστορικές Ημερήσιες της Αθήνας.

    Η αναφορά στους New York Times έγινε διότι, χρησιμοποιώντας άψογα αγγλικά, αποτυπώνουν την επικαιρότητα με ακρίβεια και αντικειμενικότητα , σε βαθμό που έχουν καθιερωθεί παγκοσμίως ως το Εντυπο Αναφοράς.

    Σε αντίθεση, το άρθρο του κυρίου ΦΣ, βρίθει από γραμματικές αρλούμπες (ίδε "αφελληνισμός της οικονομίας" που, άλλωστε, και συ κατέγραψες) και δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ακόμα κείμενο της ξεδιάντροπης και προκλητικής προπαγάνδας του ΠΑΣΟΚ (που, ξανά, και συ έμμεσα σχολιάζεις αρνητικά).

    Λυπάμαι που δεν το κατάλαβες.

    ReplyDelete
  7. Παίδες και Γέροντες,

    Η λέξη ΠΑΣΟΚ πρέπει να σταματήσει να είναι ταμπού. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να σχολιάσουμε και να αναπτύξουμε, να διαφωνήσουμε ή να συμφωνήσουμε με ιδέες και κατευθύνσεις που θεωρούμε, σα γενιά των 700, συμβατές με το δικό μας όραμα.

    Το ίδιο ισχύει και για τη ΝΔ και για όλα τα υπόλοιπα κόμματα.

    Η γενιά μας είναι γεμάτη από απαισιοδοξία και αδιαφορία (τουλάχιστον αυτοί που δεν έχουν βγει στην εργασία και αυτοί που έχουν βάλει το κεφάλι τους κάτω από το χώμα μαυτά που βιώνουνε καθημερινά). Τα βάζει όλα στο ίδιο καλούπι, τα απορρίπτει και κρύβεται πίσω από ακαδημαϊκές θεωρίες, ιδεολογίες του κώλου, και εντέλει τα κονέ (διδάσκαλοι οι γονείς).

    Λοιπόν, εμείς δεν αδιαφορούμε. Ακούμε και κριτικάρουμε, προσπαθούμε να μιλήσουμε και συμφωνούμε με όσα ταιριάζουν στους δικούς μας στόχους.

    Δεν είμαστε παράρτημα του ΠΑΣΟΚ και κανενός. Είμαστε μια σιγανή φωνή που προσπαθεί να βρει τη χροιά και δύναμη της. Κι αν κάποιος εκφράσει άποψη που κρίνουμε σωστή, ας είναι και Πασόκος, εμείς θα την επικροτούμε.

    ReplyDelete
  8. @ φλελευθεροσ για παντα [sic]
    1) Τον κ. Σημίτη, που υπολήπτομαι, δεν τον αποδόμησε ο Καραμανλής, αλλά οι Πασόκοι!
    Γιά να πάρεις μιά γεύση: Το 2003, κοιτώντας με στα μάτια, γνωστός παλαιοΠασόκος, πρώην διοικητής της ΔΕΗ, αποκάλεσε τον κ. Σημίτη "ελεεινό". Mιά, at the top in the polls, κυρία, που φέρει catchy επίθετο, παίρνει "πονεμένο" ύφος και λέει "ο κ. Σημίτης δεν έχει ευαισθησία στον άνθρωπο"!!!

    2) Συμφωνώ μαζί σου πως το πρόβλημά δεν είναι πολιτικό, ΠΑΣΟΚ vs ΝΔ, αλλά ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ. Εξ ου και ο Σημίτης δεν ποινικοποίησε την πολιτική - αλλιώς θάπρεπε να φυλακίσει 3/4 των Ελλήνων.

    3) Ναι, οι Πασόκοι δεν είναι χειρότεροι των ΝΔτών, αλλά αυτοί που ανέδειξαν την ΑΠΑΤΗ σε εθνική ΑΞΙΑ και που τολμούν να δίνουν μθήματα ηθικής!!

    4)Ως free-spirit, πιστεύω στον φιλελευθερισμό με κοινωνικό πρόσωπο, απαραιτήτως. Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να αποδομηθεί by implosion και ο χώρος να αναδομηθεί εκ θεμελίων. Και εύχομαι διακαώς, μιά μέρα, να εκλεγεί κάποιος με την ευστροφία, εντιμότητα, μεθοδικότητα, αίσθηση αναλογιών και το όραμά του Σημίτη.

    ReplyDelete
  9. @ κομφουκιος

    Μπορεις σε παρακαλω να αναλυσεις τι ακριβως εννοεις οταν λες οτι πιστευεις στον "φιλελευθερισμο με κοινωνικο προσωπο"?

    Ο φιλελευθερισμος ειναι οικονομικος στην ουσια ορος, ο οποιος βασιζεται στην απελευθερωση της αγορας, στην ιδιωτικοποιηση του δημοσιου τομεα κτλ. Ολα αυτα σε ολες τις χωρες που εφαρμοζονται ως τωρα το μονο αποτελεσμα που εχουν ειναι η συγκεντρωση του κεφαλαιου στα ολιγοπωλεια και η εξοντωση της μικρης επιχειρηματικοτιτας και της ιδιωτικης πρωτοβουλιας.
    Δεν ειμαι οικονομολογος και πολυ πιθανον να κανω λαθος, οποτε θα με ενδιεφερε να ακουσω και μια αλλη αποψη. Απλα θεωρω οτι ο φιλελευθερισμος ειναι μια νεα εκδοχη/παραλλαγη της δεξιας και αρα ειναι εξ ορισμου αντιθετος με καθε κοινωνικο προσωπο.

    ΥΓ. Συμφωνω σε αρκετα μαζι σου για τον Σημιτη

    ReplyDelete
  10. Το μισό ΠΑΣΟΚ(Οτσαλανικοί,Μιλοσεβιτσικοί,Τασσοπαπαδοπολικοί,Μεγαλεξανδριανοί,Υπερπατριώτες,Παραπατριώτες,Κρυφοχριστοδουλικοί....)μαζί με το Κυπριακό offsoreiκό λόμπυ,και Κωσταντόπουλο,Τσοβόλα,Αλέκα και αλλες "προοδευτικές" δυνάμεις της "δημοκρατικής" παράταξης(π.χ Πρόεδρος Παπούλιας υπο τη καθοδήγηση του μέντορά του Μολυβιάτη)ηταν το μεγάλο αντιΣημιτικό block.Είναι και σήμερα στις επάλξεις για ελεγχο του ΓΑΠ και φαίνεται οτι τα καταφέρνουν καλά. Νέο τους ίνδαλμα ο σύντροφος καγκεμπίτης Πούτιν.

    ReplyDelete
  11. @ nihardal

    Διάβασε περί κοινωνικής επιχειρηματικότητας για να καταλάβεις πώς το νεοφιλελεύθερο μοντέλο αποκτά κοινωνικό πρόσωπο.

    ReplyDelete
  12. Ο offsore(ισμός)δηλ. το υλικό υπόβαθρο του Τασσοπαπαδοπουλισμού,Οτσαλανισμού,Μιλοσεβιτσισμού,Πουτινισμού και άλλων Εθνικών διακομματικών και διαπαραταξιακών ιδεολογιών.(π.χ Αχιλλεας Καραμαλής ιδιοκτήτης 16 offsore Εταιριών και Θειος του δεινου διώκτη της διαφθοράς Πρωθυπουργού μας).Να μας φυλάει ο... Χριστόδουλος απο τέτοιες ιδεολογίες!

    ReplyDelete
  13. Και μάλιστα ο ιεροκύρηκας της διαφθοράς ανοίγει offshore εταιρία στο Λουξεμβούργο που θα διαχειρίζεται σε συνεργασία με Ρωσία το φυσικό αέριο. Άρε Καραμανλή προστάτη της διαφάνειας! Σε πιστέψαμε, αφού το λεν οι δημοσκοπήσεις σου..

    ReplyDelete
  14. @ parmenidis

    Η διαπίστωση είναι τραγική, αλλά τα πράγματα έχουν ακριβώς, μα ακριβώς όπως τα λες.

    Εξηγώ παρακάτω, προς χάριν άλλων roomers, γιατί οι οργανωμένοι Πασόκοι (σ.σ. 90% εξ αυτών είναι ΚΟΙΝΟΙ ΠΟΙΝΙΚΟΙ) και οι υπόλοιποι που αναφέρεις είχαν λυσσάξει να φάνε τον Σημίτη.

    Τα ορόσημα ενός έθνους συνδέονται με το όνομα του εμπνευστή τους ή τον ηγέτη της περιόδου.

    Στην Ελλάδα:
    Τρικούπης>"Δεδηλωμένη", Παπαναστασίου>Δημοκρατία (1924), Βενιζέλος>παρανοϊκό όραμα Ελλάδος 2 ηπείρων/5 θαλασσών,
    Καραμανλής> EOK & περιβαλλοντική καταστροφή,
    Γέρος>"Ανένδοτος"/Δωρεάν Παιδεία,
    Καραμανλής>Ομαλή Mεταπολίτευση,
    Γ. Ράλλης>Δημοτική Γλώσσα.

    Τώρα, τα ορόσημα 1981-1989 και 1996-2004:

    Aνδρέας Παπανδρέου και ΠΑΣΟΚΟΙ:
    1. Ανάδειξη της ΑΠΑΤΗΣ & μεγέθους του πέους ως ΥΠΕΡΤΑΤΩΝ εθνικών συμβόλων,
    2. Παροχές>ΕΚΡΗΞΗ δημοσίου χρέους>
    ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ από το ΜΕΛΛΟΝ,
    3. Ακρατος ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ -> Δαιμονοποίηση εργασιακού ήθους -> Δαιμονοποίηση φιλελευθερισμού,
    4. Δαιμονοποίηση των Αμερικανών και ανάδειξή τους ως άλλοθι πάσης αποτυχίας,
    5. Κατάχρηση της Ανώτατης Παιδείας και εκμετάλλευσή της (διά κατατεμαχισμού) ως εργαλείου ανάπτυξης της Υπαίθρου, και μετατροπή των πανεπιστημίων σε χώρους συναλλαγής και εκδοτήρια πιστοποιητικών γνώσης,
    6. Προώθηση ανεπισήμως της αμάθειας ως εθνικής πολιτικής σε όλα τα επίπεδα προς διευκόλυνση [σε συνδυασμό με τα (3) και (4) παραπάνω] της χειραγώγησης/ποδηγέτησης του Λαού,
    7. Διάλυση του Συστήματος Υγείας με αποδόμηση των Τριτοβαθμίων Νοσοκομειακών Μονάδων των μεγαλουπόλεων και σύσταση μυριάδων αναποδοτικών και αντιοικονομικών ψευδο-Κέντρων Υγείας.

    Κώστας Σημίτης ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΣ:
    1. Θαύμα ΟΝΕ,
    2. Ευρωπαϊσμός,
    3. Ρεαλισμός:αποδόμηση
    αντιαμερικανισμού
    3. Διαχωρισμός Θρησκείας-Κράτους,
    4. Αποδόμηση λαϊκισμού,
    5. Αναδόμηση φιλελευθερισμού,
    6. Απόπειρα αποδόμησης και δαιμονοποίησης της ΑΠΑΤΗΣ.

    @ anonymous

    Συμφωνώ πως το ΠΑΣΟΚ δεν πρέπει να είναι taboo. Aντιθέτως, οφείλουμε να συζητούμε καθημερινά, το δίδυμο Α. Παπανδρέου/ΠΑΣΟΚ ως παράδειγμα προς αποφυγή και τον κύριο Κώστα Σημίτη ως παράδειγμα προς μίμηση.

    After all, η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως.

    Νομίζω τα παραπάνω δίνουν σαφώς το ιδεολογικό στίγμα του γράφοντος.

    ReplyDelete
  15. @ κομφουκιος

    Μακάρι ο Σημίτης να γινόταν case study για όλους τους σύγχρονους πολιτικούς αυτής της χώρας. Όμως, δυστυχώς, όπως και με αυτόν, έτσι και με όλους τους μεγάλους μεταρρυθμιστές και οραματιστές της μοντέρνας Ελλάδας (όπως Τρικούπης, Βενιζέλος), η δημαγωγία και ο ακραίος λαϊκισμός επιβλήθηκαν και επιβεβαίωσαν ξανά και ξανά ότι ο Ελληνικός λαός προτιμά το παραμύθι και δεν αντέχει τη δημοκρατία. Αν κρίνουμε από την ιστορία ο αγώνας της G700 είναι πολύ δύσκολος. Εύχομαι όχι ακατόρθωτος.



    @ nihardal

    Σε μια νεοφιλελεύθερη οικονομία, ομάδες πολιτών μπορούν (και το κάνουν) να λειτουργούν και να διοικούν δημοκρατικά (πολυμετοχικότητα & ίσια κατανομή κέρδους) επιχειρήσεις, όπως συνεταιριστικές τράπεζες, συνεταιριστικές ασφαλιστικές εταιρίες κλπ. Αυτές οι ομάδες πολιτών μπορούν να παράγουν κοινωνική αξία σύμφωνα με τους κοινωνικούς δείκτες που αυτοί θέτουν ψηλά σε προτεραιότητα, και τους οποίους ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση κυρίως. Π.χ. συστήματα μικροπίστωσης με ευνοϊκούς όρους για κοινωνικά και γεωγραφικά αποκλεισμένους αγρότες, γυναίκες ελεύθερους επαγγελματίες κλπ. Ουσιαστικά μέσα στο νεοφιλελεύθερο σύστημα δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες πολιτών να παράγουν κοινωνική αξία που ένα συγκεντρωτικό μοντέλο όπως το κρατικό σοσιαλιστικό δεν μπορεί ή δε θέλει να παράγει.

    Αναφέρω μόνο τα 2 αυτά παραδείγματα κοινωνικών επιχειρήσεων γιατί αυτά ξέρω ότι λειτουργούν στην Ελλάδα σε τοπικό επίπεδο αποτελεσματικά, ενώ η έννοια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας απέχει ακόμα πολύ από την χώρα μας.

    Σε άλλες χώρες της Ευρώπης όμως λειτουργούν αυτές οι δομές σε πολύ πιο ανεπτυγμένο επίπεδο, και υποστηρίζονται από το κράτος. Στην Ελλάδα το μοντέλο έρχεται σιγά σιγά κι αυτό μόνο λόγω γραμμής από την ΕΕ.

    Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο με κοινωνικό πρόσωπο καταρρίπτει το κράτος μαμά (nanny state) και δίνει δύναμη στους πολίτες (empowerment). Αυτός δεν είναι και ο στόχος της G700? Δε φωνάζουμε για να μας δώσει η μαμά να φάμε, φωνάζουμε για να συμμετέχουμε ενεργά στην παραγωγή και δημοκρατικά στην διάχυση του οικονομικού και κοινωνικού οφέλους.

    Δεν είμαστε απαισιόδοξοι για τη μαύρη πέτρα που μας πλάκωσε (Η ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΨΩΝΑ ΓΙΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ), αντίθετα είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να πετύχουμε, αρκεί να ακουστούμε και να ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ.

    ReplyDelete
  16. @ anonymous

    Είπες:
    "Δε φωνάζουμε για να μας δώσει η μαμά να φάμε, φωνάζουμε για να συμμετέχουμε ενεργά στην παραγωγή και δημοκρατικά στην διάχυση του οικονομικού και κοινωνικού οφέλους.

    "Δεν είμαστε απαισιόδοξοι για τη μαύρη πέτρα που μας πλάκωσε (Η ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΨΩΝΑ ΓΙΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ), αντίθετα είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να πετύχουμε, αρκεί να ακουστούμε και να ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ."

    Συμφωνούμε.

    ReplyDelete
  17. Φίλες και Φίλοι,

    Η Γενιά των 700 ευρώ είναι ένας σύγχρονος θεσμός της κοινωνίας των πολιτών. Παράλληλα είναι μέλος του κινήματος του διαδικτύου και των netroots.

    Ως εκ τούτου η G700 δεν ανήκει σε κανένα κόμμα, ούτε έχει σκοπό να προωθήσει κομματικές γραμμές.

    Η G700 προωθεί ανανεωτικές ζυμώσεις και σύγχρονο προβληματισμό πάνω στη λογική ότι οι νέοι, οι οποίοι συρρικνώνονται αριθμητικά και υποεκπροσωπούνται πολιτικά, πρέπει:

    α) να αφυπνιστούν
    β) να αποκαθηλώσουν τα παλιά σύμβολα και τους μύθους του 20ου αιώνα
    γ) να αποκτήσουν διακριτή ιστορική και κοινωνική ταυτότητα
    δ) να διεκδικήσουν ενεργά τα συμφέροντα τους
    ε) να δείξουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα σε σχέση με τους γονείς τους σε μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα

    Η G700 θεωρεί ότι σε μια ανεπτυγμένη δυτική κοινωνία με οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα, η σύγκρουση, αλλά και η δικαιοσύνη μεταξύ των γενεών αποκτούν μεγαλύτερη σημασία από τις παραδοσιακές κοινωνικές συγκρούσεις.

    Το ερώτημα για τους νέους είναι απλό: θα είμαστε οι κερδισμένοι της πλανητικής εποχής ή θα γίνουμε μίζεροι και loosers που θα αναμασάμε κάθε φοβική θεωρία που μας κληροδότησε η γενιά των μεσηλίκων;

    Υπ' αυτή τη λογική επικροτούμε την απομυθοποίηση ακόμα και τη γελιοποίηση ιστορικών συμβόλων και θεσμών, όπως οι διάφοροι "μεγάλοι πολιτικοί άνδρες" της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

    Η ανωτέρω πρακτική συνιστά μια μικρή εξέγερση απέναντι στο μεταπολιτευτικό ηλικιακό, κοινωνικό και πολιτικό status quo.

    ReplyDelete
  18. φίλε nihardal,

    προς αποφυγή παρεξήγησης

    δες την απάντησή μας (posted στο προηγούμενο άρθρο) σχετικά με το σχόλιο περί net looser.

    ReplyDelete
  19. @ G700

    Με όλο το σεβασμό απαιτείται διόρθωση ενός επαναλαμβανόμενου εδώ και μέρες (και σε άλλο post) ορθογραφικού λάθους, διότι η "ανορθόγραφη" εκδοχή της λέξης έχει άλλη έννοια.

    to lose=χάνω, loser=χαμένος ή αυτός που συνηθίζει να χάνει

    loose=χαλαρός, "απολυμένο" (ζώο), αποσπασμένος (απομονωμένος) κλπ looser= losest= χαλαρότερος, χαλαρότατος.

    ReplyDelete
  20. Αγαπητοί φίλοι της γενιάς των 700 ευρώ.

    Σας ευχαριστώ για τα σχόλια σας επί του άρθρου μου. Επιτρέψτε μου να δώσω κάποιες απαντήσεις. Η έκφραση "αφελληνισμός της οικονομίας" δεν είναι "παραδοσιακός πασοκικός αντιπολιτευτικός" όρος. Χρησιμοποιήθηκε στη δημόσια συζήτηση, το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τη συζητήση που ξεκίνησε στο εξωτερικό για το ζήτημα του "οικονομικού πατριωτισμού", και τη στάση που επέδειξε η πατρίδα του οικονομικού φιλελευθερισμού, οι Η.Π.Α. όταν τέθηκε το ζήτημα της εξαγοράς αμερικανικών επιχειρήσεων από κινέζικες ή αραβικές. Βλέπε σχετικά μελέτη της Deutsche Bank με τίτλο Economic Patriotism: New game in industrial Policy, EU MONITOR 35, 14 JUNE 2006.
    (www.dbresearch.com).
    Επίσης δεν βλέπω κάτι το επιλήψιμο αν κάποιος όρος χρησιμοποιείται από μέλη ή φίλους ενός πολιτικού χώρου (στη συγκεκριμένη περίπτωση του ΠΑ.ΣΟ.Κ.). Σίγουρα όμως ο όρος αυτός δεν χρησιμοποιείται μόνο από το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

    Όπως αντιλαμβάνεστε ο στόχος του άρθρου είναι η ευαισθητοποίηση των συμπολιτών μου της Λάρισας σε ένα θέμα που τους αφορά άμεσα, το ζήτημα της γενιάς των 700 ευρώ.

    Δεν μπορεί σε ένα άρθρο 400 λέξεων να υπάρχει κριτική για το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας. Στο βαθμό όμως που σας ενδιαφέρουν οι απόψεις μου αλλά και οι προτάσεις μου για το ζήτημα αυτό μπορείτε να τις βρείτε σε σχετικά άρθρα μου: 1) "Το νομισματικό καθεστώς στην Ελλάδα:Από τη συμμετοχή της δραχμής στο Σύστημα Bretton Woods μέχρι την ΟΝΕ" (www.econ.uoa.gr/UA/files/135728901
    .pdf)
    2) Πολιτική για εργασία και ευημερία (www.ppol.gr/fullarticle.php?id=2470)


    Φίλιππος Δ. Σαχινίδης

    ReplyDelete
  21. φίλε κομφούκιε thanx για την ορθογραφική παρατήρηση.

    Χρωστάς μια περιγραφή του κωστάκη καραμανλή

    ReplyDelete
  22. Φίλε Φίλιππε,

    η παρατήρησή σου είναι εξαιρετικά εύστοχη υπό την προϋπόθεση ότι την απομονώνουμε από το ελληνικό πολιτικό περιβάλλον και εν συνεχεία αναπτύσσουμε μια ακαδημαϊκή συζήτηση μεταξύ μας.

    Ωστόσο εμείς εδώ δεν στηλιτεύουμε την όποια επιστομονική βάση του οικονομικού πατριωτισμού, αλλά τη χρήση ενός επιστημονικού όρου με στόχο την προστασία οικονομικών θεσμών -παραρτημάτων της κρατικής γραφειοκρατίας και του πελατεικού συστήματος- οι οποίοι έχουν εξαντλήσει τα επιχειρηματικά όρια τους.

    Αυτό ακριβώς είναι που εννοούμε αντιπολιτευτική πασοκική jargon.

    Για τη G700 οικονομικός πατριωτισμός σημαίνει μετεξέλιξη, αλλαγή, ανανέωση, βελτίωση όχι προστασία και διατήρηση.

    Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου στη συζήτηση. Βοηθάει πολύ τον προβληματισμό τον οποίο προσπαθούμε να αναπτύξουμε.

    ReplyDelete
  23. @ G700

    Υπάρχει, ενίοτε, μιά λογική και χρησιμότητα στην εισαγωγή στο δημόσιο διάλογο εντυπωσιακών όρων/φράσεων, έστω και νεολογισμών και ασυναρτησιών (jargonaphasie, δόκιμος όρος της ψυχιατρικής).

    Ο αριστοτέχνης της προπαγάνδας Goebels εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την τάση του εγκεφάλου να καταγράφει και να συγκρατεί ό,τι εντυπωσιάζει.

    Θα θυμάσθε πως, καταμεσής μιάς τραγικής περιόδου του Εθνους, οι μισοί Ελληνες άρχισαν, ωσάν πίθηκοι, να λένε "mea culpa" αντί του "το λάθος είναι δικό μου".

    A propos, θάταν ιδιαίτερα catchy να πούμε "οι g700 στοχεύουν τον εξελλαδισμό του ορθολογισμού";
    [κατ αντιδιαστολή προς τον εξελληνισμό, διότι οι (αρχαίοι) Ελληνες είναι αυτοί που εισήγαγαν τον ορθό λόγο ως κύρια πηγή σκέψης και γνώσης].

    ReplyDelete
  24. @ nihardal

    Αν θες παραδείγματα φιλελευθερισμού με κοινωνικό πρόσωπο, σε παραπέμπω στο σχόλιό μου στο τέλος του παλαιότερου post "winners and losers of the information age".

    ReplyDelete
  25. Σας προσκαλώ στη 'δεξαμενή' -www.dexameni.blogspot.com- για μια σχετική με το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού συζήτηση, με αφορμή τη γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών επ' αυτού.
    Ανυπομονώ να διαβάσω τις απόψεις σας.

    ReplyDelete