Saturday, December 5, 2009

Αναζητώντας το πραγματικό νόημα του Δεκέμβρη

Στις 6 Δεκεμβρίου 2008 ένας ειδικός φρουρός της ΕΛ.ΑΣ πυροβολεί εν ψυχρώ και σκοτώνει ένα 15χρονο μαθητή, τον Αλέξη Γρηγορόπουλο. Η δολοφονία του Αλέξη στην οδό Τζαβέλα στα Εξάρχεια, πυροδοτεί ένα ανεπανάληπτο για τα ελληνικά χρονικά, μαζικό κύμα αντίδρασης, που μετατρέπει την Αθήνα και τις άλλες πόλεις της επαρχίας σε πραγματικό πεδίο μάχης για 15 ολόκληρες μέρες. Από τη μία ξεχύνεται ένα τυφλό τσουνάμι βίας που παρασέρνει με καταστροφική μανία στο διάβα του όχι μόνο την Αστυνομία, αλλά ολόκληρη την πρωτεύουσα. Από την άλλη ξεχύνεται στους δρόμους ένα κύμα μαζικών διαδηλώσεων στο οποίο συμμετέχουν νέοι, μαθητές, φοιτητές, καθώς και η πλειονότητα των πολιτικών και συνδικαλιστικών φορέων. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει με δέος τα γεγονότα της Αθήνας. Οι πάντες προσπαθούν να καταλάβουν και να εξηγήσουν τι συμβαίνει.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά, είμαστε σε θέση να ισχυριστούμε ότι ο Δεκέμβρης του ‘08 ήταν ένα ξέσπασμα οργής που γέννησε ένα βραχύβιο, βίαιο, ανομιακό και αναιτηματικό κίνημα. Ένα κίνημα - φτύσιμο στα μούτρα του «συστήματος», με συγκεκριμένη αφορμή, πλην όμως χωρίς σκοπό και στόχο.

Σε αντίθεση με τα όσα γράφονται και λέγονται κατά κόρον από τους κολλημένους στους μύθους και τις αφηγήσεις της Μεταπολίτευσης, οι ταραχές και οι διαδηλώσεις των νέων ΔΕΝ υπήρξαν μια επανάσταση των "σοσιαλ-επαναστατικών" δυνάμεων ενάντια στο “κεφάλαιο” και το «φασιστικό» ελληνικό κράτος. Για τον κάθε ένα νέο ή μεγαλύτερο που συμμετείχε στα γεγονότα του Δεκεμβρίου το φτύσιμο στα μούτρα του συστήματος προήλθε από διαμετρικά αντίθετες αφετηρίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που ένας διαδήλωνε ενάντια στην κρατική καταστολή και τον αυταρχισμό της Αστυνομίας, κάποιος άλλος διαμαρτύρονταν για τα εργασιακά και εκπαιδευτικά αδιέξοδα της νέα γενιάς, άλλος πάλι έβγαινε να στηλιτεύσει τη διαφθορά και τη σαπίλα του πολιτικού συστήματος, την οικονομική κρίση και το δημοκρατικό έλλειμμα, κάποιος τρίτος έπαιρνε τους δρόμους έτσι, χωρίς ισχυρό λόγο, γιατί απλά του τη βίδωσε. Πολλοί πάλι, ουσιαστικά οι «μπαχαλάκηδες» όλων των αποχρώσεων, βρέθηκαν στο δρόμο γιατί γουστάρουν να τα σπάνε και ηδονίζονται μετά να βλέπουν τα κατορθώματά τους στην τηλεόραση. Η G700 συμμετείχε ειρηνικά στις διαδηλώσεις. Μέσα από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που αναλάβαμε, προσπαθήσαμε να νοηματοδοτήσουμε τα γεγονότα, προτάσσοντας ως κυρίαρχο αίτημα τη διαγενεακή δικαιοσύνη.

Δεδομένου λοιπόν του κατακερματισμού των αιτημάτων και ως εκ τούτου της απουσίας κάποιου κοινού αιτήματος κατά τα Δεκεμβριανά, κατάσταση που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα, και ώντας πλέον ο Δεκέμβρης σημείο αναφοράς για τους νέους και ειδικά τις ηλικίες 15 με 24, τίθεται προς όλους μας το εξής ερώτημα: μπορούμε οι νέοι, με αφορμή το κλείσιμο ενός χρόνου από τη δολοφονία του Αλέξη, να κάνουμε μια νέα αρχή; Μπορούμε αντί να στήνουμε μνημόσυνα, να αναστοχαστούμε δημιουργικά πάνω στα περσινά γεγονότα; Είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε τη δική μας διακριτή ιστορική ταυτότητα, δημιουργώντας ένα κίνημα που θέτει τις δικές του άμεσες κοινωνικές και πολιτικές προτεραιότητες; Μπορούμε να δημιουργήσουμε διακύβευμα που να ξεφεύγει από τα στενά όρια των γλυκανάλατων πατερναλιστικών προτροπών και στερεοτύπων της παλιότερης γενιάς;

Μέχρι στιγμής έχουμε πέσει σε μια παγίδα. Από τη μία έχουμε επιτρέψει στους μπαχαλάκηδες και το οργανωμένο σχέδιό τους για βία, να δώσουν τον τόνο στις εξελίξεις. Θα έπρεπε αυτές τις μέρες όλες οι οργανώσεις νέων απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας να βγουν και να καταγγείλουν τις γιάφκες που στήνονται στο όνομα του Αλέξη, και να βοηθήσουν ταυτόχρονα στην ιδεολογική και οργανωτική στήριξη της πορείας που θα διεξαχθεί στη μνήμη του. Από την άλλη, αν δεν έχουμε «κορκωνοποιηθεί» πλήρως, πνιγόμαστε μέσα στα σύμβολα και τη ρητορική της παλιότερης γενιάς που μας επιβάλλεται από τα ψευτοπροοδευτικά της Μέσα. Δεν είμαστε εδώ για να αναπαράξουμε εν έτει 2009 το σκηνικό της Μεταπολίτευσης πριν από 35 χρόνια. Είμαστε εδώ για να σηματοδοτήσουμε μια νέα αρχή. Να θέσουμε τα δικά μας συγκεκριμένα αιτήματα και προτεραιότητες, να δώσουμε στίγμα, χωρίς να γίνουμε μέρος του μεταπολιτευτικού φολκλόρ. Να δημιουργήσουμε ένα νέο κύμα αισιοδοξίας που θα συντρίψει το μηδενισμό και τον κυνισμό. Αυτό είναι το πραγματικό νόημα και αίτημα του Δεκέμβρη. Μπορούμε;

51 comments:

  1. Αν βρέχει και αύριο δεν πρόκειται να ανοίξει μύτη.

    ReplyDelete
  2. Μπράβο! Απλά εξαιρετικό.

    ReplyDelete
  3. Προσυπογράφω 100%..
    (Διότι έχουμε διαβάσει απίθανα πράγματα αυτές τις μέρες)...

    ReplyDelete
  4. Εντελώς απίθανα... σήμερα δε βρέχει και θα πάω μία στην πορεία

    ReplyDelete
  5. @γ700

    "Δεδομένου λοιπόν του κατακερματισμού των αιτημάτων και ως εκ τούτου της απουσίας κάποιου κοινού αιτήματος κατά τα Δεκεμβριανά, κατάσταση που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα, και ώντας πλέον ο Δεκέμβρης σημείο αναφοράς για τους νέους και ειδικά τις ηλικίες 15 με 24, τίθεται προς όλους μας το εξής ερώτημα: μπορούμε οι νέοι, με αφορμή το κλείσιμο ενός χρόνου από τη δολοφονία του Αλέξη, να κάνουμε μια νέα αρχή; Μπορούμε αντί να στήνουμε μνημόσυνα, να αναστοχαστούμε δημιουργικά πάνω στα περσινά γεγονότα; Είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε τη δική μας διακριτή ιστορική ταυτότητα, δημιουργώντας ένα κίνημα που θέτει τις δικές του άμεσες κοινωνικές και πολιτικές προτεραιότητες; Μπορούμε να δημιουργήσουμε διακύβευμα που να ξεφεύγει από τα στενά όρια των γλυκανάλατων πατερναλιστικών προτροπών και στερεοτύπων της παλιότερης γενιάς;"

    Βρίσκω τουλαχιστον αστείες τις ερωτήσεις σου για τον πολύ απλό λόγο. Ελάχιστοι νέοι στις ηλικίες που αναφέρεις (15-24) γνωρίζουνε τι θα πει βιοπάλη. Η συντριπτική πλειοψηφία επαναπαύεται στα λεφτά του "μπαμπά και της μαμάς". Από πού και ως που γνωρίζουνε τί θα πει ένδεια και εργασία όταν τα έχουνε όλα έτοιμα; Πώς λοιπόν θα δημιουργήσουνε κοινωνικές και πολιτικές προτεραιότητες, όταν οι ίδιοι δεν έχουνε ζήσει ακόμα τις τρέχουσες κοινωνικοπολιτικές προτεραιότητες; Κάποτε υπήρξα κι εγώ σε αυτή την ηλικία (όπως και όλοι μας) και νομίζω ότι γνωρίζουμε πως πραγματικώς σκέφτονται.

    Οπότε πιστεύ ότι τα υπόλοιπα ερωτήματα τίθενται προς τους νέους άνω των 24άρων.

    "Είμαστε εδώ για να σηματοδοτήσουμε μια νέα αρχή. Να θέσουμε τα δικά μας συγκεκριμένα αιτήματα και προτεραιότητες, να δώσουμε στίγμα, χωρίς να γίνουμε μέρος του μεταπολιτευτικού φολκλόρ. Να δημιουργήσουμε ένα νέο κύμα αισιοδοξίας που θα συντρίψει το μηδενισμό και τον κυνισμό. Αυτό είναι το πραγματικό νόημα και αίτημα του Δεκέμβρη. Μπορούμε;"

    Ωραίο αυτό, αλλά δε βλέπω συγκεκριμένες λύσεις. Πώς ας πούμε θα μπορούσε να συντριφθεί ο μηδενισμός (που παρεμπιπτόντως διαφωνώ με αυτόν τον χαρακτηρισμό, όπως και του κυνισμού, αλλά ας μη βγούμε εκτός θέματος); Υπάρχουνε κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις και ιδέες;

    ReplyDelete
  6. Παιδια, σας παρακαλω τωρα..

    Αν θελετε "Δεκεμβρη" θα τον παρετε ολο μαζι δηλαδη και με τα μπαχαλα..Μην ανησυχειτε δε θα σας κατηγορησει κανενας για ελλειψη γνωμης...

    ReplyDelete
  7. Panos Konstantinidis said...

    "Βρίσκω τουλαχιστον αστείες τις ερωτήσεις σου για τον πολύ απλό λόγο. Ελάχιστοι νέοι στις ηλικίες που αναφέρεις (15-24) γνωρίζουνε τι θα πει βιοπάλη. Η συντριπτική πλειοψηφία επαναπαύεται στα λεφτά του "μπαμπά και της μαμάς". Από πού και ως που γνωρίζουνε τί θα πει ένδεια και εργασία όταν τα έχουνε όλα έτοιμα; Πώς λοιπόν θα δημιουργήσουνε κοινωνικές και πολιτικές προτεραιότητες, όταν οι ίδιοι δεν έχουνε ζήσει ακόμα τις τρέχουσες κοινωνικοπολιτικές προτεραιότητες; Κάποτε υπήρξα κι εγώ σε αυτή την ηλικία (όπως και όλοι μας) και νομίζω ότι γνωρίζουμε πως πραγματικώς σκέφτονται."


    Αυτη η λογικη που εχεις και τη μοιραζεστε πολλοι στηριζεται στη μεταφυσικη παραδοχη πως η συγκροτηση του ατομου ως πολιτικου οντος προκυπτει ξαφνικα(μαλλον θα πρεπει να μας ορισεις και το σημειο της τομης μετα απο την οποια εμφανιζεται)...

    Αν φυσικα,οπως βλεπω αλλωστε,θεωρεις την εργασια το κομβικο σημειο απο το οποιο αναδυεται το πολιτικο και εξαφανιζεται η γελοια αυτη ταυτοτητα που προσαπτεις στους εφηβους μαλλον κανεις λαθος..

    Η σχεση με την εργασια ειναι μια συνολικη "αντικειμενοτροπος σχεση" που θα ελεγαν και οι ψυχαναλυτες και κανει εμφανεις τις επιδρασεις της απο την ωρα που γεννιομαστε αφου καθοριζει σε μεγαλο βαθμο και την αλληλεπιδραση με τους γονεις..

    ReplyDelete
  8. Εμείς Πάνο προτάξαμε τη διαγενεακή δικαιοσύνη εσύ τι λες; Σε περίπτωση που θεωρείς ότι μόνο η βιοπάλη δημουργεί συνειδήσεις τότε σε παράμπεμπουμε στον γιούρι.

    ReplyDelete
  9. @γιούρι

    "Αυτη η λογικη που εχεις και τη μοιραζεστε πολλοι στηριζεται στη μεταφυσικη παραδοχη πως η συγκροτηση του ατομου ως πολιτικου οντος προκυπτει ξαφνικα(μαλλον θα πρεπει να μας ορισεις και το σημειο της τομης μετα απο την οποια εμφανιζεται)..."

    Δεν προκύπτει ξαφνικώς, προκύπτει μετά από ζύμωση η οποία όμως αρχίζει τη στιγμή που θα σταθείς στα πόδια σου. Και επειδή αυτή η στιγμή (στη συντριπτική πλειοψηφία των νέων) έρχεται όταν αρχίζεις εργασία ή τελειώνεις το πανεπιστήμιο ή μετά το στρατό, θεωρώ σημείο τομής τα 24 με 25 έτη (αν υποθέσουμε ότι αρχίζεις σπουδές στα 18 σου).

    "...μαλλον κανεις λαθος.."

    Εσύ νομίζεις ότι κάνω λάθος, εγώ νομίζω ότι δεν κάνω. Ας το αφήσουμε εδώ.

    "Η σχεση με την εργασια ειναι μια συνολικη "αντικειμενοτροπος σχεση" που θα ελεγαν και οι ψυχαναλυτες και κανει εμφανεις τις επιδρασεις της απο την ωρα που γεννιομαστε αφου καθοριζει σε μεγαλο βαθμο και την αλληλεπιδραση με τους γονεις.."

    ... των οποίων (γονέων) η κοινωνικοπολιτική συνείδηση έχει επίσης ζυμωθεί όταν στάθηκαν στα πόδια τους.

    @γ700

    όπως βλέπεις διαφωνώ με τον γιούρι.

    ReplyDelete
  10. Πάντως το να θέλει κάποιος ένα σχολείο της προκοπής μπορεί να το καταλάβει και από τα 16. Το να θέλει ένα πανεπιστήμιο της προκοπής και από το πρώτο έτος φοίτησης. Δουλειά της προκοπής και από τον πρώτο χρόνο δουλειάς. Φυσικά δε θα γίνει και φιλόσοφος κάποιος στα 20, αλλά προσωπικά είχα αιτήματα από τότε που ήμουνα 15 χρονών και πάντα ήξερα να ξεχωρίζω το ποιοτικό από το μπάχαλο και λέω αυτό απαιτώ. Το καλό σχολείο, το καλό πανεπστήμιο, την καλή δουλειά. Άσε που ένας άνθρωπος στα 21 που έχει τελειώσει ένα πανεπιστήμιο είναι σε πολύ καλή θέση να αξιολογήσει πολλά πράγματα. άρα δε συμφωνώ καθόλου μ' αυτή την υποτίμηση των κάτω των 25.

    ReplyDelete
  11. Panos

    Και μεχρι να ερθει εκεινη η στιγμη τι γινοταν? Μεγαλωναμε στο κενο?

    ReplyDelete
  12. Οι νέοι δεν είναι τενεκέδες να μην μπορούν να σκεφτούν. Τενεκέδες είναι οι μπάχαλοι που από τη μία τα σπάνε με πρόσχημα ιδεολογικό από την άλλη συναντιούνται με τους βάζελους και τους Ατρόμητους έξω από το ΟΑΚΑ και το καίνε.

    ReplyDelete
  13. Εκείνο που αποκρύπτεται συστηματικά είναι ότι οι "γνωστοί άγγνωστοι" είναι παιδιά μεσοαστικών και μεγαλοαστικών οικογενειών.Παιδιά από γονείς που διατείνονται ότι είναι "αριστεροί" και οι οποιοι κατέχουν εξέχουσες ηγετικές θέσεις στο "Σύστημα".Ουδέποτε ασχοληθήκαμε με αυτό το ενδιαφέρον κοινωνιολογικό φαινόμενο.Ισως γιατί δεν χωράει στα γνωστά ερμηνευτικά κλισέ του τύπου: " η ριμάδα η φτώχεια φταίει".

    ReplyDelete
  14. Ε ναι πρώτα ο Βούτσης μετά τα παιδιά Νιώτη και άλλοι που δεν είναι τόσο διάσημοι. Μαζί με τα σχολεία του κέντρου της Αθήνας και κάτι πυρήνες περιφρειακά σπάνε και καίνε οργανωμένα ή αν όχι οργανωμένα συνειδητά και σκόπιμα και χωρίς να προκληθούν.

    ReplyDelete
  15. H βάση του φαινομένου είναι τα ¨αριστερά¨ πανεπιστήμια.Και η διαπλοκή με το τρόπο εκλογής των διοικητικών οργάνων και του διδακτικού προσωπικού.Ενός προσωπικού πολύ κάτω του μετρίου που χρειάζεται ένα υπομόχλιο για να το στηρίζει.Και αυτό το προσφέρουν οι "γνωστοί άγνωστοι" οι οποιοι με τη σειρά τους μπαίνουν στην επετηρίδα για τις μελλοντικές θέσεις.Τίποτα δεν είναι κρυφό.Ολα γίνονται στο φώς.Μόνο που αυτό το φώς είναι εκτυφλωτικό και δεν μας επιτρέπει να δούμε τι ανθρωπάκια είναι αυτοί οι πρυτάνεις.Μά οι άνθρωποι που τους διόρισαν στη θέση τους δεν έχουν το δικαίωμα να τους δέρνουν όταν πλήττουν;

    ReplyDelete
  16. Η απάντηση στην ερώτηση "μπορούμε ?" είναι ένα ξεκάθαρο "όχι"

    Η δημιουργία προυποθέτει προσπάθεια και αυτό δεν υπάρχει πλέον

    Το γιατί δεν υπάρχει θα ήταν ενδιαφέρον θέμα συζήτησης

    ReplyDelete
  17. Ολοι αυτοί οι "γνωστοί άγνωστοι" είναι κουραμπιέδες.Δίκιο έχει η Παπαρήγα όταν απονέμει αυτό το χαρακτηρισμό στο Τσίπρα.

    Ο πατέρας Νιώτης δεν ευθύνεται για τη συμπεριφορά των "παιδιών" του.Παιδιά τρόπος του λέει.Μία τριαντάρα και ένας 28άρης.
    ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ όμως για ΟΣΑ λέει στα κανάλια και στα ραδιόφωνα για το "πολιτιστικό κέντρο" "ΡΕΣΑΛΤΟ" και τους θαμώνες του.
    Αυτό για να το κάνει πρέπει να παραιτηθεί απο τη βουλευτική του ιδιότητα.Και μάλιστα κυβερνητικού βουλευτή και μάλιστα αντιπροέδρου της Βουλής.
    ΓΑΠ άρχισαν τα δύσκολα.
    Αλλά δεν έχεις πολλές επιλογές.Σφύξε τη καρδιά σου και διευκόλυνέτον να γυρίσει στη δικηγορία.Και απο τη θέση αυτή ας προσπαθήσει να πείσει τη Δικαιοσύνη ότι το ΡΕΣΑΛΤΟ είναι κάτι σαν Μέγαρο Μουσικής Κερατσινίου.

    ReplyDelete
  18. Για να εξηγήσουμε αυτά τα φαινόμενα δεν αρκεί η Κοινωνιολογία και μάλιστα η Μαρξιστική(υπάρχει μή Μαρξιστικη κοινωνιολογία;).
    Χρειαζόμαστε τη βοήθεια της Ψυχολογίας(ψυχαναλυτικής και μπηχηβιοριστικής),της Ανθρωπολογίας,της Βιολογίας,της Πολιτισμιολογίας,της Θρησκειολογίας και της Ιστορίας.

    ReplyDelete
  19. Έχει αλλάξει η ανθρωπογεωγραφία των γνωστών αγνώστων. Οι μπαχαλάκηδες που κάνουν το σαματά είναι ένας αχταρμάς από οργανωμένους ποδοσφαιροχούλιγκανς, από τους μάγκες του κάθε σχολείου που ψάχνονται για φασαρία, τους τρελαμένους του αντιεξουσιαστικού χώρου που ψάχνονται κι αυτοί για τσπαμπουκάδες -πέρυσι δε θυμάσαι που πλακώθηκαν μεταξύ τους στο Πολυτεχνείο - και φυσικά τα καμάρια των μνεσοαστών που την έχουν δει Τσε Γκεβάρες

    ReplyDelete
  20. Ολα εξελίσσονται ή εν προκειμένω εκφυλίζονται και ευτελίζονται.Αυτά λέει η εξελικτική ψυχολογία.
    Οι Ελληνες "δεν είναι ικανοποιημένοι απο τη ζωή τους" λένε οι μετρήσεις.Τους φταίνε όμως οι χωροφύλακες;

    ReplyDelete
  21. όχι βέβαια σιγά μη φταίει ο μπάτσος για τη μιζέρια που έχει ο καθένας στη ζωή του για το φοόβ και την απαισιοδοξία που αισθάνεται. απλά ο μπάτσος γίνεται αποδιοπομπαίος τράγος και στόχος.

    ReplyDelete
  22. χάρηκα που είδα τους ΟΠ στην πορεία χτες ήταν οι πιο χύμα

    ReplyDelete
  23. A cross-country analysis would show that high levels of youth unemployment and temporary work in continental Europe is because you have too many labor restrictions. This interference in the free market is reducing job opportunities, especially for European college graduates.

    In the US, you can be hired and fired with no restriction, no reason, no delays. Thus a company can take a risk on hiring a young person, and if they work out they stay, or if not they are fired and the worked must go find a position more suited to them.

    In Europe, employers are very scared to hire someone, especially someone who who is educated and makes a lot of money, because if they choose wrong, the company may be paying someone a high salary for years before they can fire them. This probably also leads to Europeans hiring more based on friends, family, and within ethnic groups, because they can't take a chance on someone they don't know.

    US college graduates have a much easier time getting a job than continental European college graduates.

    ReplyDelete
  24. Είναι ο Δεκέμβρης κοινωνικό φαινόμενο;

    Είναι. Παρότι αυτοί που τα σπάγαν είναι αυτοί που την Κυρικαή τα σπάνε στο γήπεδο και τη Δευτέρα στον αγώνα, η ΑΝΟΧΗ και η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ της κοινωνίας, αυτό το "μπράβο, καλά κάνουν" των νοικοκυραίων που κράτησε μερικές ώρες μετά τη δολοφονία στις 6/12 μέχρι το σοκ της συνειδητοποίησης των βανδαλισμών και της ανομίας, είναι κοινωνικό φαινόμενο.

    Τι είδους φαινόμενο;

    Πολλές οι όψεις του. Ξεθεωμένοι από την προσπάθεια γονείς που περιμένουν τα θρεφτάρια τους να γίνουν τουλάχιστον πυρηνικοί φυσικοί και βαριεστημένοι και εξαντλημένοι από την αφασία 15-30χρονοι και βάλε που νομίζουν ότι είναι τουλάχιστον πυρηνικοί φυσικοί.

    Πολιτικές όψεις του φαινομένου;

    Κατάρρευση της ΝΔ και του καταλληλότερου, ανάσταση του ΓΑΠ και του ΠΑΣΟΚ από το πουθενά, 10+ μονάδες η διαφορά και από εκεί και πέρα η υπόθεση πολιτική κυριαρχία κινούμενη άμμος. Ο πελάτης-πολίτης μετακινείται ελλείψει προγραμματικού λόγου και πολιτικής ταυτότητας με τρομερή ταχύτητα.

    Το θετικό ότι σιγά σιγά συνειδητοποιούμε πως η Δημοκρατία και η δύναμη των δικαιωμάτων μας πηγάζουν από τη δέσμευση απέναντι στους θεσμούς,τους κανόνες και τα ιερά κείμενα του Συντάγματος. Με λίγα λόγια από τη δέσμευση στη νομιμότητα, η οποία είναι η κατάκτηση των αδύναμων απέναντι στην αυθαιρεσία των φύσει ή θέσει δυνατών.

    ReplyDelete
  25. t11s

    Συμφωνώ αλλά δεν συμφωνώ κιόλας... ο μέσος Αμερικανός εάν δεν βρίσκει δουλειά στη Βοστώνη τα μαζεύει και πάει στο Φοίνιξ. Ο μέσος Ευρωπαίος δεν φεύγει εύκολα από τον τόπο του. Κάθε επιλογή έχει θετικά κι αρνητικά.
    Αυτός είναι ο βασικότερος λόγος της ανεργίας στην Ευρώπη, όχι οι νομικοί περιορισμοί που παρακάμπτονται εύκολα.
    Εάν είχε αυτή τη στιγμή 100.000 θέσεις εργασίας ας πούμε στη Γερμανία, πόσοι Έλληνες θα πήγαιναν; (άσε τη δεκαετίες 50-60 - άλλα τα δεδομένα τότε). Σήμερα μπορεί να μην πήγαινε κανείς.
    Ο ευρωπαίος τα θέλει όλα στο πιάτο - περισσότερο από ποτέ. Δεν λαμβάνει τίποτα στο τέλος, αλλά εξακολουθεί να τα θέλει στο πιάτο.

    ReplyDelete
  26. Σιγά το κοινωνικό φαινόμενο. Κατέβηκα πέρυσι μ' ένα φίλο ένα βράδυ, με μηχανάκι, να δω μόνος μου τι γινόταν. Η απάντηση είναι: τίποτα το φοβερό και τρομερό. Λίγοι "επαναστάτες" μεσοαστοί νεαροί από τη μία, λίγοι κοινοί εγκληματίες που είδαν φως και μπήκαν απ' την άλλη, πολύ μπόχα απ' τα δακρυγόνα. Το θέμα είναι οτι σε ένα οποιοδήποτε άλλο κράτος με στοιχειώδη οργάνωση αυτό το πράγμα δε θα είχε γίνει ποτέ. Θα έκανε ένα ντου η αστυνομία και τέλος. Αλλά εδώ ο Προκόπης χέστηκε πάνω του, κυρίως επικοινωνιακά. Το τελευταίο πράγμα που ήθελε η ΝΔ σ' εκείνη τη φάση ήταν να αναλάβει την ευθύνη μιας "σκληρής" αστυνομικής επιχείρησης μετά τη δολοφονία του 15χρονου. Οπότε άφησε τους πάντες να αλωνίζουν. 'Ασε που στην Ελλάδα, τη χώρα των μη δομών, συζητάμε ακόμα για το αν πρέπει να καταργηθούν ή οχι τα απομεινάρια του Πολυτεχνείου (άσυλο), λες κι έχουμε ανακαλύψει το μυστικό της δημοκρατίας (ασυδοσία).

    ReplyDelete
  27. Ε όχι και τίποτα δεν έγινε πέρυσι. Για πες το αυτό στα καμμένα και κλεμμένα μαγαζιά του κέντρου. Όσο για τον Πάκη κότεψε. κοκοκοκο

    ReplyDelete
  28. Αυτο που δεν καταλαβαινετε και λετε αυτες τις κοινοτοπιες(οι οποιες εγγραφονται στο ιδιο συμβολικο πεδιο με αυτο που πετροβολουν διαφοροι) ειναι οτι οι καταστροφες που γινονται εχουν ακριβως αυτο το χαρακτηρα,ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ..

    Το βασικο χαρακτηριστικο του "Δεκεμβρη" ειναι οτι μπηκαν στη διαδικασια πετροβοληματος πολλοι εφηβοι(αυτοι που λετε μαμακηδες)..

    Τι τους εβαλε σε αυτη τη διαδικασια?

    Ειναι πολλα πραγματα που θα μπορουσαν να ειπωθουν..Το εφηβικο παιχνιδι για την κατακτηση της ατομικοτητας συναντηθηκε με το γεγονος της πραγματικης δολοφονιας ενος "ομοιου" και των σιχαμερων προεκτασεων της "οικονομικης κρισης" και"οικονομικης αναπτυξης" με την οποια τους πιπιλισαν τα αυτια αρκετο καιρο πριν τους παρουν με τις πετρες...Ο μονος τροπος να εναρμονιστει η ψυχικη πραγματικοτητα της "καταστροφης της παιδικοτητας" (εφοσον παιδικοτητα σημαινει χασομερι με την εγγυηση ενος ισχυρου νοηματοδοτικου πλαισιου που προσφερουν οι συμβολικοι γονεις) με τη φυσικη πραγματικοτητα ειναι και η φυσικη καταστροφη των των ηδη ανυπαρκτων αξιων των "μεγαλων"..

    Η απαντηση που θα δωσει ο καθενας ειναι μια μεγαλη επενδυση ψυχικης ενεργειας και ιδεολογικης τριβης

    ReplyDelete
  29. Ολίγη ψυχανάλυση με ολίγον μαρξισμόν και η κοραδομαγκιά εξηγείται επαρκώς.

    ReplyDelete
  30. Ετσι μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ο περυσινός Δεκέμβρης ήταν ένα συμβολικό Τοτεμικό γεύμα.Και ο Παυλόπουλος ο Συμβολικός Πατέρας που τον σκοτώνουν και τον τρώνε τα αρσενικά μπάσταρδα παιδιά του για να ζευγαρώσουν με τη μητέρα "ΝΔ".

    ReplyDelete
  31. Aλλά ο Παυλόπουλος,διακεκριμένος Φαυλό, ικανοποιώντας τις Αρχετυπικές πυρομανιακές ανάγκες του "Αρσενικού", διέταξε την πυρπόλυση της Αθήνας για να γλυτώσει από την οργή των αντικειμενοτρόπων αιωνίων Μαμάκηδων.

    Μαυτά και μαυτά έμεινε και το ΠΑΜΕ χωρίς δουλειά.Αλλά απο τη Πέμπτη επανέρχεται δριμύτερο.Θα παρελάσει σε άψογο σχηματισμό ανά εξάδας και με χηνοειδή βηματισμό καταγγέλλοντας το μιλιταρισμό της Αστυνομίας.

    ReplyDelete
  32. Εχεις δικιο normad θα ηταν προτιμοτερο να να φωναζω "Να σταματησει η βια απ οπου κι αν προερχεται"..Με το απαραιτητο συμπληρωμα "Στη δημοκρατια δεν υπαρχουν αδιεξοδα"..

    Εσυ προσεξε να μη χασεις το τρενο της αποδοτικης μετοχης και ασε μας εμας να λεμε μαλακιες..Ετσι κι αλλιως τζαμπα ειναι..

    ReplyDelete
  33. "Να σταματησει η βια απ οπου κι αν προερχεται"

    Εκτος και αν προέρχεται από το ΠΑΜΕ.Με τη μεγάλη Ντιτζέι στη κονσόλα της βίας Αλλέκα.Και τη Λιάνα, με το γουοκιν τόκιν στο ένα χέρι και το σταυρό στο άλλο, να εμψυχώνει τους Παμίτες να μην επιτρέψουν ποτέ πιά το ΠΑΣΟΚ από το να εμποδίσει τη ΝΔ να κυβερνήσει με πολιτική ΠΑΣΟΚ.

    ReplyDelete
  34. Σήμερα είχαμε και τη πρώτη επαναστατική αλλαγή στο Ασφαλιστικό.Η κατώτερη σύνταξη δεν θα ονομάζεται πιά ούτε κοινωνική,όπως θέλει το "βαθύ ΠΑΣΟΚ",ούτε Εθνική,όπως θέλει η εθνικιστική Δεξιά,ούτε λαική,όπως θέλει το μιλιταριστικό ΚΚΕ,αλλά ΒΑΣΙΚΗ,όπως απαιτεί το politically correct του ΓΑΠ.

    ReplyDelete
  35. «Η Ελλάδα δεν είναι περίπτωση Αργεντινής», «πιστεύω ότι θα είναι σε θέση να πάρει το γενναία μέτρα και απολύτως αναγκαία, του ιδίου τύπου με αυτά που πάρθηκαν στην περίπτωση της Ιρλανδίας...».

    Αυτά υποστήριξε -μεταξύ άλλων- για την Ελλάδα ο πρόεδρος της ΕΚΤ χθες μπροστά στο Ευρωκοινοβούλιο

    Μήπως αυτό είναι τελικά το πραγματικό νόημα του Δεκέμβρη ?

    ReplyDelete
  36. Μόλις ο εισαγγελέας έδοσε εντολή χθές "να εκκενωθεί το πολυτεχνείο απο τους ταραχοποιούς", "οι οπαδοί της τυφλής βίας" μαμάκηδες άρχισαν να αλλάζουν πάμπερς το ένα μετά το άλλο.
    Και μου λες εσύ Γιούρη ότι είσαι ακόμα οπαδός της βίας.

    ReplyDelete
  37. Oι περισσότεροι "προσαχθέντες" είχαν τα σακιδιά τους γεμάτα πάμπερς και σάντουιτς με ροκφορ Γαλλίας και μπούντα Ολλανδίας με ολίγον "τρικαλινό χωριάτικο".
    Η βία , Γιούρη, θέλει καλοπέραση.

    ReplyDelete
  38. @Γιουρι

    Και επειδή η Αριστερά, ιδιαίτερα η κοινοβουλευτική, δεν αντιλαμβάνεται το αυθόρμητο, είπε φέτος να μαντρώσει την νεολαία.

    Τι και αν η περσινή εξέγερση δεν ήταν η απάντηση αλλά η ερώτηση. Η Αριστερά δεν σκιάζεται, έχει απαντήσεις για όλες τις ερωτήσεις.

    Η αριστερά είναι εξίσου ενοχή μετά δυο κόμματα εξουσίας για τα χάλια που βιώνουμε σε αυτή την χωρά.

    Η αριστερά θα έπρεπε να απολογείται σε αυτή την γενια!

    Αφήστε τα παιδιά ελεύθερα επιτέλους, έλεος με το πατρονάρισμα.

    ReplyDelete
  39. @ panagriotatos

    Το θετικό ότι σιγά σιγά συνειδητοποιούμε πως η Δημοκρατία και η δύναμη των δικαιωμάτων μας πηγάζουν από τη δέσμευση απέναντι στους θεσμούς, τους κανόνες και τα ιερά κείμενα του Συντάγματος.

    Συμφωνώ 100000000000000%

    ReplyDelete
  40. Άσυλο ιδεών και όχι ανιάτων εμμονών

    http://www.koutipandoras.gr/ArticleDetail.aspx?nodeSerial=001002005&nodeId=15&articleId=1067

    Του Κώστα Βαξεβάνη

    ReplyDelete
  41. Άσυλο ιδεών και όχι ανιάτων εμμονών

    Αυτοί που πράττουν στο όνομα των άλλων, ας κάνουν τον κόπο να μετρηθούν ή να ρωτήσουν τους άλλους. Δεν το κάνουν. Αναμετριώνται απλώς με την αστυνομική βία, που τους βοηθά να υπάρχουν. Όχι ως επαναστάτες ή ιδεολόγοι, αλλά ως δαρμένοι, τσαλαπατημένοι άρα δικαιωμένοι και ήρωες. Αυτή η πρωτόγονη αντίληψη (σφάξε με αγά μου να αγιάσω) πρωτοχριστιανών μαρτύρων, δεν είναι ιδεολογική ανωτερότητα, είναι έλλειμμα. Ο καθένας μπορεί να φωνάξει, να βιαιοπραγίσει, να φάει ξύλο και να γίνει οσιομάρτυρας της εξουσίας. Να αντιπαρατεθεί όμως μπορεί όποιος έχει γνώση και ωριμότητα. Και όποιος πιστεύει σε αυτή την αντιπαράθεση των ιδεών. Και γι αυτό ίσως στο άσυλο.

    Του Κώστα Βαξεβάνη

    ReplyDelete
  42. ειναι οτι οι καταστροφες που γινονται εχουν ακριβως αυτο το χαρακτηρα,ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ

    Και το κάψιμο των βιβλίων από την Ιερά Εξέταση συμβολικό ήταν. Όπως και οι βομβαρδισμοί του χίτλερ (ήθελε να συμβολίσει την κάθοδο της αστικής τάξης και την άνοδο του εθνικοσοσιαλισμού, γι' αυτό και βομβάρδιζε και έκαιγε αστικές περιουσίες).

    ReplyDelete
  43. lefteris

    Μαλλον δεν αντιλαμβανεσαι την εννοια της λεξης Συμβολικο..

    Αυτα που μου εγραψες ανταποκρινονται περισσοτερο στη λεξη "σημα" και οχι στο συμβολο..

    ReplyDelete
  44. ενοχή --> ένοχη

    μετά --> με τα

    ReplyDelete
  45. Γιούρι, τη διαφορά την ξέρω - το πώς τη χρησιμοποιεί κάποιος είναι το θέμα.

    Τις καταστροφές τις πληρώνει όλος ο κόσμος, ειδικά ο οικονομικά αδύναμος. Αμαρτία να χαλάτε δημόσια περιουσία και μαγαζάκια. Εκτός δα κι αν μου πεις ότι τα μαγαζάκια με τα 10 παντελόνια και οι ταβερνίτσες με τις 10 καρέκλες αποτελούν το "Κεφάλαιο"...


    (όταν διάβαζα για το τεστ του NASD στις ΗΠΑ διάβασα επίσης ότι "ο SEC θεωρεί μικρή επιχείρηση (small business) την επιχείρηση η οποία έχει έσοδα κάτω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων").

    Οπότε πολύ δουλειά πρέπει να έχουν οι ζωηροί νεαροί για να φτάσουν μέχρι το "μεσαίο" κεφάλαιο.

    Τέλος πάντων, κακά τα ψέματα και μην πουλάμε μαλακίες στους βετεράνους. Το μυαλό του κάθε πιτσιρικά είναι στη Μεγάλη Μηχανή (Honda, Yamaha, Ducati) και στο μουνί. Οι διαδηλώσεις των νέων δεν είχαν ποτέ σκοπό να ανατρέψουν οτιδήποτε και οι νέοι δεν έχουν πολιτικές σπουδές, γνώση και πείρα για τέτοια ζητήματα. Ούτε και τους ενδιαφέρουν πραγματικά (εάν τους ενδιέφεραν, θα τα σπούδαζαν και θα ταξίδευαν για να τα μελετήσουν από κοντά).
    Όλα τα νεαρά αγοράκια είναι ζωηρά και γεμάτα ενεργητικότητα (κι εγώ ήμουν στα νειάτα μου κι έφαγα και μια αποβολή στη 2α λυκείου λόγω "βανδαλισμού του κτιρίου της πυροβεστικής στο αεροδρόμιο" στο Ηράκλειο. Σιγά τ' αβγά. Τα ξέρουμε δα... αυτά περί σημείων και σημάτων και συμβολισμών ας τα πουλάμε καλύτερα στα αμερικανάκια, όχι στους παλιούς...

    ReplyDelete
  46. lefteris

    Φαινεται τοσο πολυ ποσο αδυνατεις να πεις οτιδηποτε εκτος απο επιτοκια, spread...

    Πιστευεις πραγματικα οτι θα παρει κανεις στα σοβαρα την αποψη σου περι ducati εφηβων και μουνιων?

    Ετσι γεννηθηκες? γερος? Ή γερασες προωρα?

    ReplyDelete
  47. Λυπαμαι τους g700, το blog τους εχει γινει χωρος συστηματικης συκοφαντησης των νεων απο πολλους "εξυπνους"

    ReplyDelete
  48. Σε ενοχλεί ο πλουραρισμός.Η ιδεολογία του παιδομαζώματος, με λάιτ μορφή, κρύβεται πίσω από όλους όσους θέλουν να χειραγωγούν τους νέους και ιδιαίτερα τους μαθητές.

    ReplyDelete
  49. Σήμερα αυτή την ώρα έχουμε πορεία, made in Perissos, από το "γεροντομάζωμα".

    ReplyDelete
  50. Σήμερα γεροντομάζωμα,αύριο ΠΑΜΕ.Συμβολικοί,που λέει και ο Καγκάριν, "ταξικοί αγώνες".
    Αντί να ΠΑΜΕ στα ΣΠΑ, ΠΑΜΕ για "κοινωνικούς αγώνες" στο Σύνταγμα.

    ReplyDelete
  51. Το μυαλό του κάθε πιτσιρικά είναι στη Μεγάλη Μηχανή (Honda, Yamaha, Ducati) και στο μουνί.

    Τάδε έφη ο Βετεράνος Λευτέρης από τας Αμέρικας...τι να πούμε εμείς αλλό...

    Λυπαμαι τους g700, το blog τους εχει γινει χωρος συστηματικης συκοφαντησης των νεων απο πολλους "εξυπνους"


    Σχετικά με το παραπάνω σχόλιο του Λευτέρη έχεις δίκιο να αγανακτείς. Μαζί σου.

    Ωστόσο, κι επειδή αυτό το σχόλιο του Λευτερη αντανακλά μια νοοτροπία η οποία είναι εξίσου απλοϊκή, λάθος και τετρημένη με το να πιστεύει κανείς ότι το μέλλον των νέων βρίσκεται στον κομμουνισμό, υπενθυμίζουμε ότι το blog μας ήταν και θα παραμείνει χώρος απελευθερωμένης έκφρασης από μεταπολιτευτικά σύνδρομα και αντιλήψεις. Εμείς δεν φτιάξαμε την ομάδα ούτε για να κάνουμε ηθικοπλασία, ούτε για να προτάξουμε την κομμουνιστική ουτοπία ως λύση σε όλα μας τα προβλήματα. Αντιθέτως υπάρχουμε για να αμφισβητούμε τις κυρίαρχες νεοελληνικές αξίες. Θέλουμε να αποκαθηλώσουμε τα Τοτέμ της Μεταπολίτευσης και αφήσουμε έστω κι ένα μικρό διαφορετικό ίχνος για μια νέα αρχή.

    ReplyDelete