Thursday, April 5, 2012

Ντροπολογιών συνέχεια...

Από το Forward Greece Today
3 - 4 - 2012

Η διαχρονική πρακτική Υπουργών και βουλευτών με τις μεταμεσονύκτιες τροπολογίες δεν μας εκπλήσσει. Είναι ακόλουθη της κουλτούρας και του πολιτικού παραδείγματος της πλειοψηφίας των εκπροσώπων μας. Έτσι έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια. Το γεγονός ότι χρεοκοπήσαμε πολιτικά και βρισκόμαστε ακόμα στο χείλος μιας ανείπωτης οικονομικής καταστροφής δεν τους λέει και πολλά.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Forward Greece Today στην ιστοσελίδα τους στο facebook.

43 comments:

  1. Ενας ιδιότροπος γέρος,"ακτιβιστής"-επαγγελματίας αγανακτισμένος- απο αυτούς που εκμεταλεύτηκαν στο έπακρο το πελατειακό σύστημα και πλούτισαν σε βάρος της "γενιάς των 700" αποφάσισε,για λόγους αυστηρά υπαρξιακούς-προσωπικούς,να θέσει τέρμα στη ζωή του.Διάλεξε το χώρο,διάλεξε το τρόπο,διάλεξε την ιστορική συγκυρία να ηρωποιηθεί αφού συνηδειτοποίησε ότι τα βιολογικά του ψωμιά είχαν τελειώσει.Η άθλιότητά του βρίσκεται στο ότι άφησε ένα χαρτί που έγραφε μια σειρά από ψέματα περί προσωπικής του φτώχειας, όντας ιδιοκτήτης,στούς Αμπελόκηπους,φαρμακείου,μέσω του οποίου λήστευε και λεηλατούσε τις ερχόμενες γενιές.Να τον χαίρονται όσοι είναι χειρότεροι απο αυτόν σπεκουλάροντας στο θανατό του.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν ξέρουμε τι ήταν ο άνθρωπος και δεν μας αφορά και καλό θα ήταν να είμαστε ψύχραιμοι όταν κάνουμε σχόλια για την περίπτωσή του αν δηλαδή ήταν πλούσιος ή φτωχός.

      Από εκεί και πέρα η σπέκουλα πάνω στο νεκρό πάει σύννεφο και σ' αυτό συμφωνούμε απόλυτα.

      Delete
    2. Η σπέκουλα των σπεκουλαδόρων της πλατείας συντάγματος είναι ασέλγεια στο νεκρό και στις περιπτώσεις κάποιων διαχρονικά ευνοημένων υποκρισία που πρέπει να στηλιτευτεί.

      Delete
    3. Θέλω να πιστεύω ότι από λάθος παραλείπετε να διαχωρίσετε τη θέση σας από τις παραπάνω εκφράσεις τύπου "..η αθλιότητά του..." ή "...λήστευε και λεηλατούσε...".

      Καλώς ή κακώς, στο σημείωμά του ο άνθρωπος έκανε απόλυτα ξεκάθαρους τους λόγους και τους υπόλογους της πράξης του. Δεν έχει σημασία τι άνθρωπος ήταν ή αν συμφωνούμε με αυτό που έκανε. Σημασία έχει να ξέρουμε τι λέμε.

      Ο σπεκουλαδόρος ζητάει συγνώμη. Ο ηθικός αυτουργός σε έγκλημα πάει φυλακή. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

      Delete
    4. Διαφοροποιούμαστε από κάθε επίθεση με προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Από εκεί και πέρα όπως δήλωσε και η κόρη του αυτόχειρα (σημερινός Ελεύθερος Τύπος) η πράξη του ήταν πολιτική πράξη συνεπώς ως τέτοια οφείλει και πρέπει να κριθεί δημοσίως. Εμείς επιλέγουμε να μη σχολιάσουμε την πράξη αυτή καθ' αυτή, αλλά τους σπεκουλαδόρους. Αυτούς που πρώτα πολιτικοποίησαν το μπάχαλο και τις καταστροφές, μετά το χουλιγκανισμό, στη συνέχεια την ανομία και τώρα την αυτοκτονία. Αυτοί δεν είναι και ηθικοί αυτουργοί;

      Delete
    5. Γιωσαφάτ: δεν αυτοκτονεί κανείς από φτώχεια
      http://www.youtube.com/watch?v=lI7gSYWvrLU

      Delete
  2. "Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής κ. Κώστας Λουράντος ανέφερε πως ο 77χρονος ήταν παλιά φαρμακοποιός - μέλος του Συλλόγου μέχρι το 1994, όταν πούλησε το φαρμακείο που διατηρούσε στη περιοχή των Αμπελοκήπων σε άλλο συνάδελφό του"

    "Πούλησε το φαρμακείο".Ετσι απλά.Πουλάς μια άδεια, ένα δημόσιο αγαθό, στη μαύρη,τα τσεπώνεις και μετά παριστάνεις και τον αγανακτισμένο.Και μαζεύονται γύρω απο το "σημείο",που διάλεξες να δώσεις το τελευταίο σου σόου, τα κοράκια για να τιμήσουν τον αρχικόρακα.
    Αδέλφια,ξεσηκωθείτε,έρχεται ο φασισμός.Κάποιοι βγήκαν να τον προυπαντήσουν.Εμείς;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ο πρόεδρος του φαρμακευτικού συλλόγου Πειραιά κ. Κούβαρης πριν από μερικούς μήνες καλούσε τους φαρμακοποιούς να χρησιμοποιήσουν το μόνο όπλο που έχουν στη διάθεσή τους, το φάρμακο έναντι των ασφαλισμένων. Τόσο θλιβεροί είναι αυτοί οι τύποι.

      Delete
  3. Δεν μπορούσε να αντέξει άλλο την "οικονομική του εξαθλίωση".
    Από εξαθλίωση έπασχε αλλά όχι οικονομική.

    ReplyDelete
  4. @G700:

    Συγνώμη για το off-topic, αλλά θεωρώ ότι οφείλετε να ξεκαθαρίστε άμεσα ότι διαχωρίζετε τη θέση σας από τον υπάνθρωπο που πόσταρε τα παραπάνω σχόλια.

    Δεν σχολιάζω καθόλου το ίδιο το περιστατικό, καθώς ήδη μαζεύονται χρήματα για μηνύσεις εναντίον όλων, πολιτικών και μη, που έχουν προβεί σε προσβολή νεκρού και μάλιστα δημόσια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το ερώτημα είναι αν θα μηνυθούν και οι υπάνθρωποι που σπεκουλάρουν στο θάνατο συνανθρώπου τους για συντεχνιακούς ή άλλους λόγους, μετατρέποντάς τον σε ήρωα και οσιομάρτυρα χωρίς καν να γνωρίζουν ποιος και τι ήταν.

      Σε ό,τι μας αφορά επιλέγουμε απλά να μην σχολιάσουμε ένα τραγικό ιδιωτικό περιστατικό ούτε το τραγικό πρόσωπο.

      Από εκεί και πέρα καλώς στηλιτεύεται η σπέκουλα κάποιων πάνω στο θάνατο συμπολίτη για προσωπικό κέρδος.

      Delete
    2. Και το χειρότερο είναι ότι κάποιοι χρησιμοποιούν το περιστατικό αυτό για να φιμώσουν όσους έχουν διαφορετική άποψη.

      Δεν ξέρω αν υπέπεσε στην αντίληψη σας η σημερινή "σάτιρα" εις βάρος του Πάσχο Μανδραβέλη με τις ανύπαρκτες δηλώσεις του για την αυτοκτονία. Ο άνθρωπος διέψευσε κατηγορηματικά ότι έχει κάνει την συγκεκριμένη δήλωση κάποιοι όμως επιμένουν να την αναπαράγουν.

      Delete
  5. Οταν κάποιος αποφασίζει να κάνει την αυτοκτονία του από ιδωτικό "δημόσιο γεγονός",δηλαδή να πολιτικοιποιήσει τη πράξη του, τότε ο κάθε πολίτης είναι ελεύθερος να διατυπώσει τη γνώμη του.
    Ως πρός το τίτλο "υπάνθρωπος" όλοι ξέρουμε ποιός τον κατέχει απο τότε που υμνούσε τους δολοφόνους των εργαζομένων της Μαρφίν.

    ReplyDelete
  6. "ο κάθε πολίτης είναι ελεύθερος να διατυπώσει τη γνώμη του"

    Αυτό ο χαφιές του μπλόγκ δεν το επιτρέπει.Θα μαζέψει χρήματα και θα σε καταγγείλει στο ΣΔΕΠ:"σώμα δίωξης ελευθεροφρόνων πολιτών".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μέσα σε όλη τη δική σας αθλιότητα προσφέρετε και κάτι καλό: ενισχύετε την "ανάγκη" για την ανωνυμία στα blogs. Κάτι σαν την κουκούλα αυτών που πετάνε μολότοφ σε κάθε διαδήλωση.

      Συνεχίστε έτσι, καλό κάνετε. Μην περιμένετε σχόλια, τα πάτε πολύ καλά και μόνοι σας.

      Delete
    2. Αθλιότητα είναι να να χρησιμοποιείς τρίτο πληθυντικό πρόσωπο αναφερόμενος στο blog, τη στιγμή που η κόντρα σου είναι με συγκεκριμένους σχολιαστές. Δεν θα χρεωθούμε τον κάθε σχολιαστή, όπως δεν χρεωνόμαστε κι εσένα όταν γράφεις τις προσωπικές σου απόψεις.

      Delete
    3. @G700:

      Δεν αναφέρομαι σε εσάς γιατί προφανώς δεν γράφετε ανώνυμα. Ακόμα και να γράφατε ανώνυμα, όπως οι σχολιαστές εδώ μέσα, δεν έχετε καμία σχέση με τις αθλιότητες για τις οποίες αναφέρομαι, ούτε με τα συγκεκριμένα άτομα που τις κάνουν.

      Delete
  7. "μαζεύονται χρήματα για μηνύσεις εναντίον όλων, πολιτικών και μη"

    Φωτιά και τσεκούρι.Τί καλάσνικωφ και ιστορίες.Τα εργαλεία είναι γνωστά από παλια.Μόνο που κάποιοι αφελείς νομίσανε ότι είχαν καταντήσει μόνο μουσειακό είδος.Αμ δέ.Ο ναζιστάκος της παρέας έσκασε μύτη και έπιασε δουλειά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το "φωτιά και τσεκούρι" είναι trademark υπουργοποιημένου αποσχίσαντα. Και έχει συγκεκριμένο παρελθόν και παρόν.

      Πάλι λάθος σημειώσεις σου έδωσαν...

      Delete
  8. Το τελευταία χρόνο είχαμε 1700 αυτοκτονίες και δεν ξέρω πόσες απόπειρες δεν νομίζω ότι χρειαζόμασταν άλλη μία για να κατανοήσουμε την δεινή κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει. Γνωρίζω ανθρώπους που δούλεψαν σκληρά στη ζωή τους και έχασαν τα σπίτια τους γιατί δεν μπορούσαν να πληρώνουν πλέον τις δόσεις στις τράπεζες, άνθρωποι που είχαν σχέδια και η κρίση τους τα ανέτρεψε, νέα παιδιά που θέλουν να φύγουν γιατί δεν βρίσκουν δουλειά, αυτά πλέον είναι η καθημερινότητα μου - μας.

    Αν κάτι με κρατάει σε αυτή την χώρα είναι η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Γι' αυτό τον λόγο δεν θα έκανα ποτέ σύμβολο έναν αυτόχειρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συμφωνώ απόλυτα στο δεύτερο. Είναι πολύ δύσκολο να αυτοκτονήσει κάποιος παραιτούμενος, αλλά ακόμα πιο δύσκολο να πεισμώσει και να πολεμήσει για να τα βγάλει πέρα.

      Πέρα από αυτό, το μόνο που έχω να πω προσωπικά είναι ότι στο σημείωμά του αναφέρει πως ήταν αυτασφάλιστος (λόγω επαγγέλματος), άρα το ότι του κόπηκε η σύνταξη προφανώς δεν οφείλεται σε "φαγωμα" όπως είπε ένας άλλος υπάνθρωπος εχθές στην τηλεόραση, αλλά καθαρά για κλοπή από λοπωδύτες.

      Και δεν εννοώ φυσικά τα 2-3 εκατομύρια των συνδικα-ληστών τύπου ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, αλλά για τα 20-30 δις σε πολιτικές μίζες που έχουν φαγωθεί στο ίδιο διάστημα, από τους ίδιους που μόλις αθώωσαν τους εαυτούς τους και ξαναξεκινούν τις "δουλίτσες" με τη Siemens.

      Αυτά για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους ως προς την κλίμακα μεγέθους και τη διαφορά τσίπας.

      Delete
  9. Ο "Αυτασφάλιστος" δεν είχε κανένα προσωπικό οικονομικό πρόβλημα(κόρη,Σακοράφα,άλλοι φίλοι του).Κυκλοφορούσε όμως με τη "γίδα στη πλάτη" όπως και όλη η γενιά του.Εάν βλέποντας τα θύματά του να "τρώνε σκουπίδια", αισθανότανε ενοχές, θα μπορούσε να τους παραδόσει τη γίδα και να λυτρωθεί.Αντί αυτού προτίμησε να οργανώσει,να προγραμματίσει και να σκηνοθετήσει ένα σόου για να στείλλει ένα "πολιτικό μήνυμα".Και αντί στο μήνυμα να γράφει "δόστε τη γίδα σαυτους απο τους οποίους τη κλέψατε",τους χλιάδες νέους ανέργους δηλαδή, προτίμησε να συγγράψει ένα κείμενο γεμάτο ψέματα για την "οικονομική του εξαθλίωση".Και έδοσε την ευκαιρία στους χαφιέδες των μπλόγκς να βγάλουν μεροκάματο καταδίδοντας,στα δικηγορικά κυκλώματα, ελεύθερους και ανεξάρτητους σχολιαστές.

    ReplyDelete
  10. Εχω μιά ιδέα.Αντί να μαζέψουμε χρήματα για να καταδόσουμε τον Παρμενίδη στο Μητρόπουλο να τα δώσουμε σε ένα γλύπτη.Να φτειάξει ένα γλυπτό και να το τοποθετήσουμε,με δαπάνες της "γενιάς των 700", στο σημείο που επέλεξε ο αυτόχειρας να "στείλλει το μήνυμα".
    Το γλυπτό θα απεικονίζει ένα γέρο με μια γίδα στον ώμο.Και απο κάτω στη βάση του αγάλματος να γράφει:"ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΩΣ".

    ReplyDelete
  11. "xanoum mpourek

    Το τελευταία χρόνο είχαμε 1700 αυτοκτονίες....."

    Η ερμηνεία πάσχει αν μονίμως τα συσχετίζομε όλα με τη φτώχεια.Τότε οι Σκανδιναυοί,οι Κορεάτες,οι Ιάπωνες γιατί αυτοκτονούν; Και γιατί αυτοκτονούν οι Νότιοι Κορέατες και όχι οι Βόρειοι που λιμοκτονούν; Και γιατί δεν αυτοκτονούν οι μισοί Ινδοί,οι μισοί Αφρικανοί,οι μισοί Μπαγκλατεσιανοί και Βιρμανοί που "πλέουν σε πελάγη φτώχειας";
    Η συσχέτιση φτώχειας και αυτοκτονιών είναι ανιστόριτη εξήγηση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ψυχολόγος δεν είμαι για να το δικαιολογήσω. Έχω όμως δύο στοιχεία:

      1) Οι αυτοκτονίες αυξήθηκαν κατά 45% στην περίοδο 2010 - 2012 εν μέσω της κρίσης.

      2) Είναι άλλο πράγμα η φτώχεια (σταθερή κατάσταση) και άλλο πράγμα να καταρρέει ο κόσμος σου (σοκ).

      Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι καταστρέφονται οικονομικά θα επιλέξουν την αυτοκτονία ως λύση στα προβλήματα τους. Ας μην ξεχνάμε ότι το ένστικτο της επιβίωσης είναι πολύ ισχυρό στο ανθρώπινο είδος.

      Delete
  12. Το πόσους πολλούς φίλους,στυλ Σακοράφας, είχε ο Αυτόχειρ Αυταφάλιστος δεν λογαριάζονται.Λέτε να το έκανε για να απαλλαγεί από δαύτους; Τό βρίσκω πιό πιθανό.Αυτές οι εξηγήσεις περί φτώχειας είναι πολύ φθηνιάρικες ρε παιδί μου.Δείχνουν μια κακομοιριά που προσβάλλει όλους αυτούς τους σικάτους φίλους.

    ReplyDelete
  13. Αν όλοι όσοι,στο Πλανήτη,που έχουν το ίδιο ή χειρότερο επίπεδο φτώχειας με τον Αυτασφάλιστο, αυτοκτονήσουν, τότε θα εξαφανιστούν από προσώπου Γής πάνω από 5 δισ. άνθρωποι.

    ReplyDelete
  14. "Το 23% των παιδιών της Ελλάδας ζούν κάτω από το όριο της φτώχειας" (5/4/2012):

    >> http://dailynews24.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=12718:about-23-of-greek-children-living-below-the-poverty

    "Προεκλογική κατάρρευση του προϋπολογισμού, προπομπός νέων μέτρων!" (5/4/2012):

    >> http://marketbeast.gr/?p=5691

    "«Πέρασε» η συμφωνία συμβιβασμού με τη Siemens" (5/4/2012):

    >> http://tvxs.gr/news/ellada/perase-i-symfonia-symbibasmoy-me-ti-siemens

    Έτσι για δείγμα, για το τι άλλο συμβαίνει, όταν κάποιοι υπάνρθωποι συνεχίζουν να σκυλεύουν τη μνήμη νεκρών πίσω από την κουκούλα. Όχι τίποτα άλλο, για να μη χάνουμε το στόχο και τα πραγματικά αίτια.

    Α και κάτι άλλο: Αυτοκτόνησε άνδρας των ΜΑΤ. Υποθέτω και αυτός το έκανε για να σκηνοθετήσει πολιτική πράξη, "με το αρνί στην πλάτη".

    ReplyDelete
  15. g700
    kairos na diwksete ayton ton aliti ton parmenidi apo to blog, opws egine paliotera kai me ton komfoykio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όπως είπαμε και πιο πάνω διαχωρίζουμε τη θέση μας από προσωπικούς χαρακτηρισμούς απέναντι στο πρόσωπο. Σαν G700 επιλέξαμε να μην σχολιάσουμε το πρόσωπο και την επιλογή, αλλά τους σπεκουλαδόρους, αυτούς που πρώτα πολιτικοποίησαν το μπάχαλο, μετά την ανομία, μετά το χουλιγκανισμό και τώρα την αυτοκτονία για δικό τους όφελος.

      Από εκεί και πέρα όταν η ίδια η κόρη του αυτόχειρα μιλάει για πολιτική πράξη (δες πρωτοσέλιδο Ελεύθερου Τύπου η αυτοκτονία του πατέρα μου ήταν μία συνειδητή πολιτική πράξη) τότε ως τέτοια κρίνεται από τον καθένα ακόμα και με την πιο σκληρή γλώσσα.

      Τέλος δεν αισθανόμαστε και πολύ περήφανοι που πετάξαμε τον Κομφούκιο από το blog. Παρά τη ρύπανση που προκαλούσε ο τρόπος που έγινε ο εξοστρακισμός ήταν ένα λάθος. Τα blogs δεν είναι εκκλησίες για παρθένες μαρίες.

      Delete
    2. Συμφωνώ και σε αυτό, ο καθένας είναι υπεύθυνος για όσα γράφει και δεν πρέπει κανείς να "προσταυτεύει" κανέναν (ούτε το blog), εκτός φυσικά αν πρόκειται καθαρά για spam από bots.

      Delete
  16. Υπάρχουν δύο όψεις σε αυτή την αυτοκτονία. Η ανθρώπινη που πρέπει να την σεβαστούμε όλοι και η πολιτική αφού αυτή ήταν και επιθυμία του. Ο άνθρωπος αυτός επέλεξε αυτόν τον τρόπο για να μεταδώσει το μήνυμα του. Ως πολιτική δήλωση λοιπόν έχω κάθε δικαίωμα να την κρίνω και να διαφωνώ μαζί της.

    Να σημειώσω εδώ ότι νιώθω αποτροπιασμό για όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο γεγονός για να φιμώσουν όσους έχουν διαφορετική άποψη. Αυτούς που χρησιμοποιούν ως αντεπιχείρημα την ιερότητα της συγκεκριμένης πράξης που μπροστά της κάθε διαφορετική άποψη θα πρέπει μπαίνει στο περιθώριο ή ακόμη χειρότερο να χαρακτηρίζεται ως ιερόσυλη.

    Όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιος η πράξη αυτή μόνο ηρωική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί είναι καθαρά μία πράξη δειλίας.

    Η δημοκρατία δεν λειτουργεί με παρακαταθήκες.

    ReplyDelete
  17. @xanoum mpourek
    "Ας μην ξεχνάμε ότι το ένστικτο της επιβίωσης είναι πολύ ισχυρό στο ανθρώπινο είδος"

    Και το ένστικτο της καταστροφής,της ετεροκαταστροφής και αυτο καταστροφής είναι ισχυρό.
    Κατά τον Φρόιντ το ενστικτο της συντήρισης της ζωής είναι εξίσου ισχυρό με το ένστικτο του θανάτου.Είναι οι δύο παντοδύναμες και ταυτόχρονα ισοδύναμες ενστικτικές ροπές.Γιατί για ροπές πρόκειται και όχι για καταστάσεις.

    ReplyDelete
  18. Κατά τους προσωκρατικούς και συγκεκριμένα κατά τον Εμπεδοκλή, τον οποίο αντέγραψε ο Φρόιντ, οι δύο βασικές φυσικές δυνάμεις ,η Φιλότης και το Νίκος,δεν είναι μόνο ανθρώπινες-ενστικτικές αλλά συμπαντικές-κοσμολογικές.

    ReplyDelete
  19. Οι δύο αυτές αντίρροπες δυνάμεις,ζωής-θανάτου, που καθορίζουν την ύπαρξή μας,ενεργοποιούνται από τις περιβαλλοντικές συνθήκες.Οχι μόνο από το φυσικό περιβάλλον αλλά και το κοινωνικό,πολιτικό,οικονομικό και κυρίως το πολιτισμικό, μέσα στις συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες.Και όχι μόνο το μακροπεριβάλλον αλλά και το προσωπικό μας μικροπεριβάλλον.Με αυτή την ένοια η αυτοκτονία δεν είναι ούτε κακή ούτε καλή όσο παραμένει ιδιωτική υπόθεση.Οταν όμως κάποιος που αυτοκτονεί θέλει να μου κάνει κήρυγμα ηθικό και αξιακό τότε θα τον ....ξεθάψω για να του .....εξηγήσω τί είναι ζωή και τί θάντος με βάση το δικό μου αξιακό σύστημα.

    ReplyDelete
  20. ομοιος ομοιω αει πελλαζει g700

    όσο το λαμόγιο παραμένει εδώ και δίνει μαθηματα ηθικής τόσο θα απαξιώνεστε-

    ReplyDelete
  21. Είναι η γεροντοκτονία ένας θεσμός του οποίου η εφαρμογή επίκειται εάν ΔΕΝ....;
    Αρχισε μήπως η πιλοτική εφαρμογή του με τη "πολιτική πράξη" τού Αυτασφάλιστου;

    "Ο νομοθέτης Αριστείδης, ένας από εφτά μεγάλους σοφούς της αρχαιότητας καταγόταν από την Κέα και έγινε περίφημος σε όλη την Ελλάδα για τους αυστηρούς και πρότυπους νόμους που θέσπισε. Ένας από τους νόμους ήταν το «Κείον το νόμιμον». Σύμφωνα μ΄ αυτό όσοι περνούσαν τα 70 χρόνια της ηλικίας τους «αυτεκωνιάζοντο». Ο πολίτης έπρεπε να πεθαίνει μόλις οι πνευματικές και σωματικές δυνάμεις του δεν μπορούν να είναι ωφέλιμες στην πολιτεία.. Όταν συνέβαινε αυτό, ο πολίτης έπρεπε να εξηγήσει στους άρχοντες της πολιτείας, τους λόγους της απόφασης τους και τότε του δινόταν η άδεια της αυτοκτονίας.. Έπειτα, ο πολίτης περιστοιχισμένος από τους συμπολίτες του, σαν να έκανε οικογενειακή γιορτή και σαν να εκτελούσε το στερνό του καθήκον, πρόθυμα αυτοκτονούσε με κώνειο, από το γνωστό φυτό Μανδραγόρα.
    Το έθιμο αυτό έσβησε όταν επικράτησε ο χριστιανισμός κατά τον 3ο αιώνα π.χ. "

    Να σας θυμίσω ότι εκείνη τη περίοδο η Κέα είχε έναν απο τους πιό σημαντικούς πολιτισμούς και ένα από τα πιό λαμπρά πολιτικά συστήματα που γνώρισε στην ιστορία του ο Πλανήτης.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Προτείνεις γεροντοκτονία ως λύση του ασφαλιστικού;

      Μήπως να επεκταθεί και σε ανεργοκτονία, για να είμαστε σίγουροι;

      @G700:

      Νομίζω το παραπάνω παραπέμπει άμεσα στο τμήμα του terms of use του Blogger.com περί μη δημοσίευσης ρατσιστικών ή βίαιων θέσεων. Ελπίζω να ξέρετε τι κάνετε.

      Delete
  22. Ο Χρήστος Χωµενίδης εξηγεί γιατί το κρέας του αποδιοποµπαίου τράγου ανέβαζε ανέκαθεν την εθνική χοληστερίνη

    Το βρικολάκιασµα του αποδιοποµπαίου τράγου
    (http://www.vimagazino.gr/vimamen/guys/article/?aid=450847)

    Σε όλες τις πρωτόγονες κοινωνίες συναντάται ο αποδιοποµπαίος τράγος. Πρόκειται για ένα συµβολικό πρόσωπο, το οποίο επωµίζεται τη συλλογική συµφορά. Λιµό, ήττα ή φυσική καταστροφή. ∆εν δικάζεται. Θανατώνεται τελετουργικά. Με τη θυσία του, οι υπόλοιποι νιώθουν εξαγνισµένοι από τα ανοµήµατά τους.

    Η «αποποµπή του τράγου» µπορεί να λειτουργεί λυτρωτικά, προκαλεί, ωστόσο, δύο βαριές παρενέργειες: εγκιβωτίζει, αφενός, όλα τα δεινά στις διαστάσεις ενός συγκεκριµένου προσώπου. Μιας κάστας, έστω. Ολοι οι άλλοι απαλλάσσονται από το χρέος της αυτοκριτικής. Χάνουν έτσι την ευκαιρία να αναλάβουν τις ευθύνες τους, την ευθύνη πρωτίστως της δικής τους βελτίωσης. ∆ηµιουργεί, αφετέρου, τις προϋποθέσεις για τη νεκρανάσταση – ή για το βρικολάκιασµα – του «τράγου».

    ReplyDelete
  23. Ο ανδρας που αυτοκτόνησε στην πλατεία Συντάγματος πριν από μερικές μερες δεν είχε κάποιο πρόβλημα που θα μπορούσε να λύσει το Ελληνικό, ή οποιοδήποτε άλλο, κράτος. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να ασχολούμαστε άλλο με το θέμα, παρά μόνο για να πούμε αυτό που μόλις έγραψα σε αυτούς που επιμένουν να ασχολούνται με το θέμα.

    ReplyDelete
  24. Γιωσαφάτ: δεν αυτοκτονεί κανείς από φτώχεια
    http://www.youtube.com/watch?v=lI7gSYWvrLU

    ReplyDelete